[ZT] [Slowchat] Het grote cryptocurrency slowchat topic #14 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 161 ... 193 Laatste
Acties:
  • 533.247 views

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Kennis delen > DM

Topicstarter
Aarebe1 schreef op zondag 10 januari 2021 @ 21:46:
[...]

Dit wil ik dus ook, echter mij lukt het elke dag wel om een paar tientjes fiat te pakken, maar m'n btc stack groeit niet. Deze blijft constant. Wat doe ik fout?
Ik heb in dit geval dubbel rendement behaald:

- Short geopend (= meer BTC)
- Bitcoin verkocht (= evenveel fiat, maar door lager weer BTC in te kopen krijg je meer BTC terug voor dezelfde hoeveelheid fiat)

Dat is natuurlijk wel een enorm risico, want Bitcoin had ook na een kleine daling gewoon verder kunnen stijgen.

Resultaat van vandaag: -3% fiat en >10% extra BTC.

Edit: Inmiddels ook wat fiat waarde betreft weer in de plus vandaag :D

[ Voor 5% gewijzigd door Taro op 10-01-2021 23:29 ]

Kennis delen > DM | Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 10.660 Wp PV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aarebe1
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 29-08-2023

Aarebe1

Maxi

Slonzo schreef op zondag 10 januari 2021 @ 21:48:
[...]

Als de BTC koers procentueel harder stijgt dan je winst, is het moeilijk extra sats pakken :)
Stomme bitcoin!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gelukszoekr
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07-10 20:10
De truk is natuurlijk gewoon de charts lezen. Buyorders strak boven een bepaalde MA zetten en hoog weer verkopen. Zoals @Taro elke keer laat zien.

Maar ik kan het ook niet. Mijn emoties winnen het van het rationele, dus hodl de moeder dan maar

Bitcoin - A weapon of mass disruption

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 21:59
Aarebe1 schreef op zondag 10 januari 2021 @ 21:46:
[...]

Dit wil ik dus ook, echter mij lukt het elke dag wel om een paar tientjes fiat te pakken, maar m'n btc stack groeit niet. Deze blijft constant. Wat doe ik fout?
Zo:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jv3a6OF1NN7a48LnfilmLUtlCOI=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/x0EBKx0aaHVXjBSAVZSsjf0P.jpg?f=user_large

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aarebe1

Aarebe1

Maxi

PilatuS schreef op zondag 10 januari 2021 @ 21:50:
[...]

Taro is iemand die al jaren aan het traden is. Traden leer je niet even in een maandje. Sowieso als je gaat traden moet je verkopen voordat het daalt en weten waar je weer gaat kopen. Daar heb je dus ervaring voor nodig. Wil je een zeer succesvolle trader zijn heb je het over jaren en jaren met 10 uur per dag naar charts kijken. Niemand kan je hier even met een paar zinnen leren om te traden. Verder stoppen de meeste traders er binenn 1 jaar weer mee en verliezen ze veel geld. Of je gaat er flink mee aan de slag, of je kan het beter niet doen.
Dit is ook precies hoe ik er naar kijk. Daarom ga ik ook niet met 10 of 20% BTC pf proberen de dip te timen zoals menig tweaker hier doet.
Ik pak een mini mini percentage en probeer dat langzaam en gestaag iets in satoshi's te laten groeien.. Echter pak ik constant de fiat ipv de satoshis ':P
Ik ga zeker geen daytrader worden, dit weet ik al sinds '17.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Aarebe1 schreef op zondag 10 januari 2021 @ 21:54:
[...]

Dit is ook precies hoe ik er naar kijk. Daarom ga ik ook niet met 10 of 20% BTC pf proberen de dip te timen zoals menig tweaker hier doet.
Ik pak een mini mini percentage en probeer dat langzaam en gestaag iets in satoshi's te laten groeien.. Echter pak ik constant de fiat ipv de satoshis ':P
Ik ga zeker geen daytrader worden, dit weet ik al sinds '17.
De sats kan je alleen pakken door uit te stappen en later lager weer in te stappen of door te shorten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-10 22:36

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Same here, sowieso geen tijd om te daytraden op m'n werk. 'Baas, ik ben er ziek van, BTC staat massive in het rood, ik ben ff weg' :)

Ondertussen lijkt de boel weer iets te stabiliseren nu zie ik. Was een spannende avond.

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aarebe1

Aarebe1

Maxi

Taro schreef op zondag 10 januari 2021 @ 21:52:
[...]

Ik heb in dit geval dubbel rendement behaald:

- Short geopend (= meer BTC)
- Bitcoin verkocht (= evenveel fiat, maar door lager weer BTC in te kopen krijg je meer BTC terug voor dezelfde hoeveelheid fiat)

Dat is natuurlijk wel een enorm risico, want Bitcoin had ook na een kleine daling gewoon verder kunnen stijgen.

Resultaat van vandaag: -3% fiat en >10% extra BTC.
Ja dus eigenlijk zet je je satoshis met een groter risico weg dan ik? (Dubbele hedge)
Ik gok enkel op stijging van andere paren (in fiat blijkbaar, terwijl ik altijd naar het btc paar kijk).. Ik gok niet met de btc prijs, hier zijn mn btctjes na al die jaren te waardevol voor.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• green-tea
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 27-06-2024
JT schreef op zondag 10 januari 2021 @ 21:49:
[...]

Ja maar waar ligt de grens tussen emotie en ervaring/kennis....ik vind dat erg moeilijk. Enige wat ik merk is dat ik niet teveel achter elkaar doen, niet te snel op dezelfde muntkoers reageren, dat het dan wel iets beter gaat. Aan de andere kant wil je ook niet te laat zijn. Is dit emotie, fomo, of gebrek aan ervaring? Zeg het maar...
Ik heb heel veel geprobeerd. Betaalde indicatoren, de basic indicatoren (rsi, bb, macd) de basic ma’s, lijntjes trekken alles. Wat voor mij het beste werkt is orders zetten rond MA lijnen. Als ik druk met werk ben 4h en daily. Als ik meer tijd heb op de kortere frames en niet meer dan x aantal trades per dag.

Maar de tactiek blijft weer verschillend per markt sentiment dat vind ik het moeilijkst.

Doel is uiteindelijk verwerken in een bot voor passief inkomen.

[ Voor 9% gewijzigd door green-tea op 10-01-2021 21:58 ]

AlphaSim.eu | Sim Racing Accessories

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aarebe1

Aarebe1

Maxi

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
Geniaal.

Nee hier kan ik mijzelf niet in vinden, heb nog nooit btc verkocht hahah! Ik durf het niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jvp
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 03-10 23:01

jvp

Je hebt netjes de aantallen verborgen maar misschien wil je toch een kleine tip geven: speel je met flufjes van 0,0x of 0,00x en hoe kopje uit met de few?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Laatst online: 22:17

JT

VETAK y0

Taro schreef op zondag 10 januari 2021 @ 21:42:
[...]

Ik juich pas als de koers niet verder richting de 31/32k daalt :)

Maar ik heb hier vooraf aangegeven wat ik van plan was, dus de onderbouwing kan je hier ook teruglezen.

Vandaag sta ik met de spot wallet wel fors in de min met fiat waarde (ben te laat uitgestapt), maar ik heb flink meer BTC vergaart. Als de bullrun doorgaat is dat een prima zet want dan komt de fiat waarde vanzelf weer ruimschoots terug. Als de daling doorzet, dan gaat het pijn doen...
Ok, dus wat je doet is op basis van de 1d ma7 en dan nog een beetje spreiding houden tussen de verschillende orders?

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

green-tea schreef op zondag 10 januari 2021 @ 21:56:
[...]

Ik heb heel veel geprobeerd. Betaalde indicatoren, de basic indicatoren (rsi, bb, macd) de basic ma’s, lijntjes trekken alles. Wat voor mij het beste werkt is orders zetten rond MA lijnen. Als ik druk met werk ben 4h en daily. Als ik meer tijd heb op de kortere frames en niet meer dan x aantal trades per dag.
Dank voor je toeliching d:)b

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

Topicstarter
Gelukszoekr schreef op zondag 10 januari 2021 @ 21:54:
De truk is natuurlijk gewoon de charts lezen. Buyorders strak boven een bepaalde MA zetten en hoog weer verkopen. Zoals @Taro elke keer laat zien.

Maar ik kan het ook niet. Mijn emoties winnen het van het rationele, dus hodl de moeder dan maar
Tip: Buy orders niet alleen strak erboven, ik hou altijd rekening met een wick eronder en plaats ze dus:
  • Net iets erboven
  • Er precies op
  • En ook nog tot een stukje eronder
En bijv: 10 orders van ieder 10% van de pf, waarbij de hoogste voor bijv. 5% en de onderste voor 15%, dan krijg je ook een glimlach op je gezicht als de koers net iets verder daalt zoals zojuist het geval was :)

Als Bitcoin dan verder daalt dan de betreffende MA heb je extra marge. Daalt Bitcoin niet verder, dan annuleer ik de resterende orders en koop ik via een market buy weer snel in als ik er voldoende vertrouwen in heb.
Aarebe1 schreef op zondag 10 januari 2021 @ 21:56:
[...]

Ja dus eigenlijk zet je je satoshis met een groter risico weg dan ik? (Dubbele hedge)
Ik gok enkel op stijging van andere paren (in fiat blijkbaar, terwijl ik altijd naar het btc paar kijk).. Ik gok niet met de btc prijs, hier zijn mn btctjes na al die jaren te waardevol voor.
Vandaag wel, doorgaans start ik alleen OF een short OF verkoop ik.

Wat ook erg mee speelt: Ik speel zonder emotie. Je zegt "mijn BTC'tjes", wat aangeeft dat je er aan "gehecht" bent. En dat is natuurlijk prima, maar staat je wel in de weg om dergelijke stappen te nemen. Als je je daar niet comfortabel bij voelt moet je dat ook vooral niet doen. Maar ik ben niet bang dat ik nooit meer BTC terug zal kunnen kopen, er gaan er dagelijks voldoende in de uitverkoop :) Je kunt altijd weer instappen. Het enige risico is dat je er dan minder terug kunt kopen, of dat je er meer terug kunt kopen. Maar doe vooral waar je je goed bij voelt, daar draait het om d:)b

[ Voor 34% gewijzigd door Taro op 10-01-2021 22:11 ]

Kennis delen > DM | Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 10.660 Wp PV

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aarebe1

Aarebe1

Maxi

PilatuS schreef op zondag 10 januari 2021 @ 21:56:
[...]

De sats kan je alleen pakken door uit te stappen en later lager weer in te stappen of door te shorten.
Toch ook door alts te timen die in satoshis harder groeien dan bitcoin? (Alhoewel, nu ik het typ klinkt het raar)
BeQuietAndDrive schreef op zondag 10 januari 2021 @ 21:56:
Same here, sowieso geen tijd om te daytraden op m'n werk. 'Baas, ik ben er ziek van, BTC staat massive in het rood, ik ben ff weg' :)

Ondertussen lijkt de boel weer iets te stabiliseren nu zie ik. Was een spannende avond.
Lijkt me lastig worden met 26 kinderen die aan me kop zeuren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

croc schreef op zondag 10 januari 2021 @ 21:47:
[...]

Coinbase loopt altijd wat anders. Check gewoon de charts van Binance als je daar trade?
Verkeerd gezegd, Tradingview stond te kijken naar Bitstamp. Maar dan zal nog wel hetzelfde gelden.

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Aarebe1 schreef op zondag 10 januari 2021 @ 21:59:
[...]

Toch ook door alts te timen die in satoshis harder groeien dan bitcoin? (Alhoewel, nu ik het typ klinkt het raar)
Dat kan, maar als BTC goed gaat blijven de alts achter. Zakt BTC flink hard dan zakken de alts harder. Er zijn momenten waar alts het beter doen dan BTC, maar dan moet je echt in een altseason zitten waar BTC redelijk stabiel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Redman
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 01:58
Nieuwe hourly candle

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Richh
Aarebe1 schreef op zondag 10 januari 2021 @ 21:57:
[...]

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
Geniaal.

Nee hier kan ik mijzelf niet in vinden, heb nog nooit btc verkocht hahah! Ik durf het niet.
Ik laat mijn hodl pot ook ongemoeid. Daar durf ik ook niks van te verkopen :P
Los daarvan heb ik onlangs wat altcoin rotzooi verkocht en probeer ik daar wat mee te traden. Voor de fun. Ook daarvan neemt de fiat waarde sneller toe dan de BTC waarde.

In een dalende markt is het desondanks het makkelijkst om meer BTC te vergaren, vind ik dan ;)
jvp schreef op zondag 10 januari 2021 @ 21:57:
[...]

Je hebt netjes de aantallen verborgen maar misschien wil je toch een kleine tip geven: speel je met flufjes van 0,0x of 0,00x en hoe kopje uit met de few?
Ik begrijp je vraag niet helemaal, kopje uit met de few? :P

En met kleine flufjes ;) ik deel liever niet met hoeveel, zoals ook in de topicstart vermeld staat. Ik trade wel met een erg klein potje.

[ Voor 28% gewijzigd door Richh op 10-01-2021 22:21 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Egeau
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20:44
What if: Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/ErQeRvrU0AEAkLD?format=png&name=large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zer0l
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15-09 01:58
zer0l schreef op zondag 10 januari 2021 @ 20:30:
Jongens wie kan mij verder helpen: Is het mogelijk van bepaalde coins, die je enkel via bijvoorbeeld Bittrex of AnyCoin kan aankopen, te storen op je Ledger wallet? Op AnyCoin zeggen ze: je moet een bitcoin wallet hebben voor de aankopen bij hun.

Kan ik daar dus een bepaalde Coin aankopen en die via de Trezor (Bitcoin) Wallet direct "storen" of zit ik helemaal verkeerd?

Een duw in de goede leesrichting is ook prima.
Iemand?

In retrospect, it was inevitable

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhySoSerious
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08-10 17:25

WhySoSerious

Be the change.

Wat zie ik hier Christopher?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gelukszoekr
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07-10 20:10
Taro schreef op zondag 10 januari 2021 @ 21:59:
[...]

Tip: Buy orders niet alleen strak erboven, ik hou altijd rekening met een wick eronder en plaats ze dus:
  • Net iets erboven
  • Er precies op
  • En ook nog tot een stukje eronder
En bijv: 10 orders van ieder 10% van de pf, waarbij je de hoogste voor bijv. 5% doet en de onderste voor 15%, dan krijg je ook een glimlach op je gezicht als de koers net iets verder daalt zoals zojuist het geval was :)

Als Bitcoin dan verder daalt dan de betreffende MA heb je extra marge. Daalt Bitcoin niet verder, dan annuleer ik de resterende orders en koop ik via een market buy weer snel in als ik er voldoende vertrouwen in heb.
Zo lastig is het in theorie dus allemaal niet. Toch gaat het niet altijd goed en mis je ook wel stukjes opwaards.

Ik ging zoals je weet all-in toen de $19.6k resistance eraan ging. Hodlers hoeven deze run zeker niet te klagen denk ik

Bitcoin - A weapon of mass disruption

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Redman

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WhySoSerious

WhySoSerious

Be the change.

Gelukszoekr schreef op zondag 10 januari 2021 @ 22:03:
[...]

Zo lastig is het in theorie dus allemaal niet. Toch gaat het niet altijd goed en mis je ook wel stukjes opwaards.

Ik ging zoals je weet all-in toen de $19.6k resistance eraan ging. Hodlers hoeven deze run zeker niet te klagen denk ik
Vergeet niet dat @Taro stiekem Satoshi is he,

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aarebe1

Aarebe1

Maxi

PilatuS schreef op zondag 10 januari 2021 @ 22:00:
[...]

Dat kan, maar als BTC goed gaat blijven de alts achter. Zakt BTC flink hard dan zakken de alts harder. Er zijn momenten waar alts het beter doen dan BTC, maar dan moet je echt in een altseason zitten waar BTC redelijk stabiel is.
Helder, dankjewel.

Wil je met alts werken moet je dus óf bizar goed timen (en constant meekijken) óf longterm wachten op altseason?
Óf je kan de btc timen..

Lastige keuzes.. Ik wil de satoshis vergaren om op een rond getal te komen (lichte vorm van OCD) .. twijfel nu of nog 1x klein beetje fiat erin te stoppen om af te ronden niet verstandiger is haha!

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• WhySoSerious

WhySoSerious

Be the change.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dvVDdVFt-AJezm0I7_iupwPjL0Q=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/PgOWgwhTwaykzWTqRuhhpKwI.jpg?f=user_large

Om te vieren dat we de 38K weer geslecht hebben.

Sats behoren toe aan Jaapio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhySoSerious

WhySoSerious

Be the change.

Shit, rood haar & rode candles....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aarebe1

Aarebe1

Maxi

Ik zou zeggen check de ledger website om te zien of zij de coin ondersteunen.
Voor sommige (zeker de kleinere) coins kan de ondersteuning tegenvallen.(Die is er niet ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Redman
Anycoin is een broker. Je kunt daar BTC+altcoins kopen van ze, en die versturen ze naar je adres, bijvoorbeeld die van je Ledger/Trezor.

Bittrex is een exchange. Hier kun je BTC ruilen voor altcoins/stablecoins met duizenden andere gebruikers. Op sommige exchanges (Coinbase, Binance, BL3P, Kraken, ...) heb je ook BTC/Fiat pairs (EUR, USD, ...). Je moet als je hier wil handelen dus wel assets verplaatsen naar de exchange met je Ledger/Trezor.

Let wel op: BTC gaat naar een Bitcoin adres; LTC naar een LTC adres; ETH naar een Ethereum adres. Als je BTC naar een LTC adres stuurt of andersom, ben je je coins kwijt.

[ Voor 13% gewijzigd door The Redman op 10-01-2021 22:09 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Egeau
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20:44
WhySoSerious schreef op zondag 10 januari 2021 @ 22:03:
[...]

Wat zie ik hier Christopher?
De stijging in de eerste 80 bars lijkt bijna gelijk aan de huidige stijging naar 40K, als het patroon zich herhaalt in de komende 80 bars dan dippen we nog even rond de 11K om daarna pas echt echt te beginnen aan de bullrun naar 100K +

Maar idd, het blijft een glazenbol

P.s. credits gaat naar https://twitter.com/davthewave

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kruitdamp
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 06-10 09:51
Op de website staat een lijst met ondersteunde coins. Staat die daar niet tussen dan geen ondersteuning.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SJAAKSJAAK
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22-07-2024
man man wat een rit. Het is dat ik op een tropisch eiland zit met gaar internet maar had toch wel wat ruggen kunnen verdienen als ik rond 34k euro had verkocht en weer had teruggekocht op waar die zojuist stuiterde, wat mijn inkoopprijs was sowieso.

doei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wootler
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Gelukszoekr schreef op zondag 10 januari 2021 @ 22:03:
[...]

Lastig om te plaatsen niet nee, maar soms schrik en annuleer ik ze voor ze aan dat niveau geraken 8)7 Vandaag al drie ETH dipjes gemist op die manier. De btc dip nu wel volhard (75% aan EUR 28.350 en 25% aan EUR 28.750) :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SpelFaut
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 21:13
Vind het toch heel gaaf om te zien hoe nauw ETH de koers van BTC volgt op de 1m chart aan toe.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VRizlodVjaddkDztdUnGvsofPyw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/H0fo2uqUGjQnj5itPxm6NEBv.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Pelox
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:56
Volgens mij laat dit soort momenten zien hoe enorm bullish de markt is op dit moment. Flinke dip en alles direct opgekocht. We zijn echt nog niet aan het einde van de bullrun.. waar gaat dit heen..

Zero.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Aarebe1 schreef op zondag 10 januari 2021 @ 22:04:
[...]

Helder, dankjewel.

Wil je met alts werken moet je dus óf bizar goed timen (en constant meekijken) óf longterm wachten op altseason?
Óf je kan de btc timen..

Lastige keuzes.. Ik wil de satoshis vergaren om op een rond getal te komen (lichte vorm van OCD) .. twijfel nu of nog 1x klein beetje fiat erin te stoppen om af te ronden niet verstandiger is haha!
Wat we tot nu toe altijd nog hebben gezien is het volgende: BTC en andere highcaps doen hun dikke runs. Daarna zie je midcap alts hun dikke run doen met als laatste de lowcaps. Het beste is dus eerst BTC kopen, dan verkopen en midcaps kopen. Dan die verkopen en lowcaps kopen en dan weer terug naar BTC. In de praktijk is dit echter heel lastig zonder er flink wat uren mee bezig te zijn. Doe je het verkeerd gaat het je flink geld kosten. Wil niet flink wat tijd er mee bezig zijn kan je beter gewoon BTC kopen met eventueel wat ETH en wat midcap alts. Traden en wisselen tussen de verschillende coins is niet makkelijk en kost je vveel tijd. Voor de meeste mensen is het beter om gewoon te blijven zitten en zeker lowcaps lekker te laten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MicroWhale
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-10 16:03

MicroWhale

The problem is choice

TomTorquay schreef op zondag 10 januari 2021 @ 18:52:
[...]

Ja, ETH trekt er zich (voorlopig?) niet veel van aan. Opmerkelijk.
Klopt. ETH ziet er enorm bullish uit in vergelijking met Btc (die er ook wel bovenop zal komen). Fijn om te zien en hopelijk geeft dat de trader moed om hem naar 2k te gaan tillen. :P

Het enige belangrijke is dat je vandaag altijd rijker bent dan gisteren. Als dat niet in centen is, dan wel in ervaring.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Specy
  • Laatst online: 20-09 19:45
Shit man. Per ongeluk een market sell gedaan op Coinbase Pro ipv een limit sell, verkocht op 28700 ipv de bedoelde 30000. En toen ik meteen terug wilde kopen kon ik 10 minuten niet op de site komen. :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MicroWhale

MicroWhale

The problem is choice

SpelFaut schreef op zondag 10 januari 2021 @ 22:08:
Vind het toch heel gaaf om te zien hoe nauw ETH de koers van BTC volgt op de 1m chart aan toe.

[Afbeelding]
Dat lijkt misschien zo, maar kijk maar eens naar Btc/Eth... dan zie je dat Eth (nog steeds) terrein aan het winnen is.

Het enige belangrijke is dat je vandaag altijd rijker bent dan gisteren. Als dat niet in centen is, dan wel in ervaring.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

Topicstarter
WhySoSerious schreef op zondag 10 januari 2021 @ 22:03:
[...]

Vergeet niet dat @Taro stiekem Satoshi is he,

:+
Dan had ik met een mooie market sell die >10.000 BTC gedumpt en zat ik hier niet iedere dag :7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• QA123
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 19-06-2024
Eventjes afwezig, alle drama gemist, ook wel lekker om zonder stress alles "gewoon" op 38k te zien staan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jeaust
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 03-10 20:14
De heisa weer over? Dan kan ik weer met een gerust hart de VR bril op doen om te pokeren. Extra fiat erin gepompt en +10% BTC door te verkopen en lager te kopen

[ Voor 29% gewijzigd door Jeaust op 10-01-2021 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tominatie
  • Registratie: November 2017
  • Niet online
QA123 schreef op zondag 10 januari 2021 @ 22:12:
Eventjes afwezig, alle drama gemist, ook wel lekker om zonder stress alles "gewoon" op 38k te zien staan.
Er was wel ff een klein paniekje omdat de 36K eraan ging, maar daarna direct weer omhoog - dus toch een mooie bounce.

Nu moet 'ie het wel vasthouden. >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kruitdamp
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 06-10 09:51
Ypuh schreef op zondag 10 januari 2021 @ 21:50:
En niet greedy worden. Bepaal vooraf hoeveel winst je wil behalen met een trade, of hodl (maar dat zou ik niet doen met de coins die je nu koopt). Als je de top en bottom perfect wilt timen zul je zien dat je iedere keer te laat bent.

Verder heb ik geleerd om niet teveel terug te kijken. Winst is winst, en als het daarna flink doorstijgt of daalt, so be it. Of je hebt iets minder muntjes, of je moet iets lager (jaren) wachten tot je ze weer kunt verkopen. Op verschillende prijzen in/verkopen verzacht die pijn vaak wel iets.
Inderdaad, ik ben ook blij met de winst die ik nu behaald heb, afgelopen dagen een deel uit laten keren zodat ik mijn inleg terug heb. Ik wil niet weer dezelfde fout maken als 3 jaar geleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prutzertje
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 09-07-2023
Kruitdamp schreef op zondag 10 januari 2021 @ 22:14:
[...]

Inderdaad, ik ben ook blij met de winst die ik nu behaald heb, afgelopen dagen een deel uit laten keren zodat ik mijn inleg terug heb. Ik wil niet weer dezelfde fout maken als 3 jaar geleden.
Niet stiekem later toch weer kopen he! >:)

Acties:
  • +10 Henk 'm!

Verwijderd

WhySoSerious schreef op zondag 10 januari 2021 @ 22:05:
[Afbeelding]

Om te vieren dat we de 38K weer geslecht hebben.

Sats behoren toe aan Jaapio.
Prachtig, dit doet mij echt iets. Brok in de keel en kippenvel.

Wat een babe, wat een meme... Die tekst...

Hier is een genie aan het werk geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Redman
Wow ETH MOON

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stokstaart
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 19:35
MrWilliams schreef op zondag 10 januari 2021 @ 22:11:
[...]

Dat lijkt misschien zo, maar kijk maar eens naar Btc/Eth... dan zie je dat Eth (nog steeds) terrein aan het winnen is.
When flippening?

https://www.youtube.com/watch?v=HagLHuLUNLw

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WhySoSerious

WhySoSerious

Be the change.

Verwijderd schreef op zondag 10 januari 2021 @ 22:18:
[...]

Hier ben ik het zeker over met je eens kerel.

Boks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zer0l
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15-09 01:58
Kruitdamp schreef op zondag 10 januari 2021 @ 22:08:
[...]

Op de website staat een lijst met ondersteunde coins. Staat die daar niet tussen dan geen ondersteuning.
Oke duidelijk. En dan stuur ik de niet ondersteunde coin naar mijn Ledger wallet, wat gebeurt er dan?

In retrospect, it was inevitable

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Redman
USDT 500M GEPRINT ZOJUIST :D

https://coinmarketcap.com/currencies/tether/historical-data/

[ Voor 55% gewijzigd door The Redman op 10-01-2021 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slonzo
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online

Slonzo

Taarsidath-an Halsaam

zer0l schreef op zondag 10 januari 2021 @ 22:21:
Oke duidelijk. En dan stuur ik de niet ondersteunde coin naar mijn Ledger wallet, wat gebeurt er dan?
Hoe zou je zelfs aan een adres komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ducksy88
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 29-09 20:55

Ducksy88

Een beetje vreemd; wel lekker

[...]

Als de coins niet ondersteund wordt, kan je ook geen Waller aanmaken en dus niks verzenden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicroWhale

MicroWhale

The problem is choice

Check deze even:

Zie je waarom het los gaat gaan vanaf Februari. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SJAAKSJAAK
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22-07-2024
[...]

je ledger zelf heeft geen adres elke coin heeft zn eigen adres. dus je kan die coin helemaal niet er naartoe sturen want hoe moet je aan dat adres komen?

doei

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MicroWhale

MicroWhale

The problem is choice

Haha, niet?

Die twee zijn appels en peren. En ik lust ze allebei. :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Musmus1995
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 21:40
Benieuwd wat asia straks gaat doen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvp
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 03-10 23:01

jvp

[b]Richh schreef op zondag 10 januari 2021 @ 22:02:
[...]

Ik begrijp je vraag niet helemaal, kopje uit met de few? :P

En met kleine flufjes ;) ik deel liever niet met hoeveel, zoals ook in de topicstart vermeld staat. Ik trade wel met een erg klein potje.
Tjah... spellingscorrectie op de iPhone he ;) maar gezien je antwoord begrijp je mij heel goed. Aantallen wil ik ook helemaal niet weten, dat gaat mij (en het hele fora) niks aan. Maar bij het daytraden stopt mijn hart altijd met kloppen maar ik wil wel proberen het te begrijpen. En met flufjes wil ik het ook wel eens proberen. Maar die verrekte fee (niet few ;) )

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Ali Baba 1001
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 18-05-2022
WhySoSerious schreef op zondag 10 januari 2021 @ 22:05:
Shit, rood haar & rode candles....
Wel mn favo babe :)
Leuk plaatje om mee naar bed te gaan.

Stay strong peeps,
weakness is not for tweakers.

Fly safe to the moon? Buy bitcoin.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WhySoSerious

WhySoSerious

Be the change.

Als ETH toch op 2K staat morgenochtend he O+ :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daacuso
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:28
WhySoSerious schreef op zondag 10 januari 2021 @ 22:32:
Ja, ik ben ook even klaar met de alts. Vol in Eth nu.

If you'd ask me what's more important you or my life; I'd answer my life and you'd walk away without knowing that you are my life!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
Musmus1995 schreef op zondag 10 januari 2021 @ 22:26:
Benieuwd wat asia straks gaat doen..
Ze hebben daar ook gewoon buy/sell orders :P en de hardcore traders willen door dit soort movements hun nachtrust wel laten verstoren.

Ik verwacht er zelf niet heel veel van de komende uren. Paar dagen sideways tussen 35k en 40k zou imho ook nog enorm bullish zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicroWhale

MicroWhale

The problem is choice

WhySoSerious schreef op zondag 10 januari 2021 @ 22:32:
Relaxt, geduld. Na Februari zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mengenli
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 03-02-2024
ETHEREUM is sterk hoor na de dip van BITCOIN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Redman
mengenli schreef op zondag 10 januari 2021 @ 22:34:
ETHEREUM is sterk hoor na de dip van BITCOIN
Ja die gaat zeker naar $8k

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martine
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Bron? :9

[ Voor 89% gewijzigd door Martine op 10-01-2021 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tominatie
  • Niet online
ETH gaat naar 2K confirmed.
Fucking goeie tech ook gewoon.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• WhySoSerious

WhySoSerious

Be the change.

Tominatie schreef op zondag 10 januari 2021 @ 22:35:
ETH gaat naar 2K confirmed.
Fucking goeie tech ook gewoon.
En dat logo dan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Desperation
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 07-10 22:39
Waar kan je ergens in Kraken zien aan welke prijs je hebt aangekocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhySoSerious

WhySoSerious

Be the change.

Desperation schreef op zondag 10 januari 2021 @ 22:37:
Waar kan je ergens in Kraken zien aan welke prijs je hebt aangekocht?
Trades.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Tominatie
  • Niet online
Deze is voor iedereen die nu nog geen ETH heeft gekocht.

Afbeeldingslocatie: https://i.pinimg.com/originals/c8/21/7d/c8217dcb4f8a5e03e03b918221ae2e79.gif

KOOP NOU VERDOMME ETH, WE GAAN NAAR DE MAAAAAAAAAN!!!!!!!! WAKKER WORDEN!!!!!!!!
HET BESTE LOGO!!!!!!!!!! $2000 SOON!!!!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borbit
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 17-06 13:27
Kun je dit uitleggen. Ik snap sowieso niet zo goed hoe usdt werkt. Ze kunnen er zomaar een half milard bij maken ofzo?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Redman
't Heb op Faceboek gestaan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WhySoSerious

WhySoSerious

Be the change.

Tominatie schreef op zondag 10 januari 2021 @ 22:37:

[Afbeelding]

KOOP NOU VERDOMME ETH, WE GAAN NAAR DE MAAAAAAAAAN!!!!!!!! WAKKER WORDEN!!!!!!!!
_O- _O- _O-

Afbeeldingslocatie: https://media1.tenor.com/images/c6f5eaf6ace90cd436485272551ed2eb/tenor.gif?itemid=12016803

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SpelFaut
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 21:13

[Afbeelding]

Mag niet van kraken.... :o :o

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CwKUDHqLIYejXIQ6c4BDpVZY5yU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QZ79oVl6iJzyxGPoABi0uUuL.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mr_Ripple
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 13-07-2024

Mr_Ripple

BTC only

[Afbeelding]

Ga jij eens heel gauw terug je hok in, met dat geschreeuw van je op de late avond. :( :+

XRP = trash

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Vis
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 00:14

Vis

Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prutzertje
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 09-07-2023
In de 5G discusie stond het he? :9

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• WhySoSerious

WhySoSerious

Be the change.

MrWilliams schreef op zondag 10 januari 2021 @ 22:33:
[...]

Relaxt, geduld. Na Februari zeker.
Afbeeldingslocatie: https://media1.tenor.com/images/e65b3deda775bac57af6ae75160886ed/tenor.gif?itemid=11080769

Deze film heeft zo veel toepasselijke Gifs voor dit topic :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

@Taro Ga je nu dezelfde orders weer zetten voor de nacht?

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Redman
borbit schreef op zondag 10 januari 2021 @ 22:37:
[...]
Kun je dit uitleggen. Ik snap sowieso niet zo goed hoe usdt werkt. Ze kunnen er zomaar een half milard bij maken ofzo?
Ik wil het je wel uitleggen maar dat kan ik zelf ook niet.

Technisch gezien: ja, ze kunnen er zoveel bijprinten als ze willen. Maar in werkelijkheid zit het iets ingewikkelder. Een paar pagina's terug suggereerde iemand dat ze er BTC mee kopen en die BTC dan weer als dekking gebruiken :+ 1:1 in USD gedekt zijn ze iig niet.

Iemand anders kan hier vast meer over vertellen.

[ Voor 4% gewijzigd door The Redman op 10-01-2021 22:41 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WhySoSerious

WhySoSerious

Be the change.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Tominatie
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://thumbs.gfycat.com/DarkDiligentAmazonparrot-small.gif

doe mij na jongens

ETH
BONK
ETH
BONK
ETH
BONK

Adem ETH uit en adem ETH in. Ok nu ben je ready om keihard naar de maan rekt te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhySoSerious

WhySoSerious

Be the change.

Afbeeldingslocatie: https://media.tenor.com/images/f37d8a7f85faa472b780bea84f7d82b5/tenor.gif

Ik ga stuk hier >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Desperation
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 07-10 22:39
Daar zie ik idd mijn orders staan, maar niet degene die ik gewoon heb aangekocht...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martine
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Die film van ik tussen vanavond en vannacht nogmaals zien, geweldig! Zoveel leipe uitspraken zitten daarin, werkelijk knettergek *O* *O*

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WhySoSerious

WhySoSerious

Be the change.

JT schreef op zondag 10 januari 2021 @ 22:40:
Afbeeldingslocatie: https://media1.tenor.com/images/980d0004f0e1340fc6218a70a8cd5ed3/tenor.gif?itemid=13621904

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Redman
Prutzertje schreef op zondag 10 januari 2021 @ 22:39:
[...]

In de 5G discusie stond het he? :9
Ja

Satoshi Nakamoto drinkt het bloed van kinderen en bestelt de hele nacht hotdogs en pizza met kaas en daarom ben ik overgestapt naar ETH

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• WhySoSerious

WhySoSerious

Be the change.

Verwijderd schreef op zondag 10 januari 2021 @ 22:18:
[...]

Afbeeldingslocatie: https://media1.tenor.com/images/5aa2b59220e196121754b7dd91880a42/tenor.gif?itemid=14287689

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

Topicstarter
JT schreef op zondag 10 januari 2021 @ 22:40:
Ik twijfel nog over wat te doen voor de nacht. Ik ben er niet volledig gerust op dat dit het was. Heb inmiddels ook wat ETH teruggekocht via BTC.

Wel is gelukkig mijn spot wallet fiat waarde inmiddels ook van rood naar groen gegaan, dus al met al een positieve fiat en BTC dag. Nu proberen het voor 0:00 niet weer kwijt te raken :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WhySoSerious

WhySoSerious

Be the change.

Tominatie schreef op zondag 10 januari 2021 @ 22:41:
[...]

[Afbeelding]

doe mij na jongens

ETH
BONK
ETH
BONK
ETH
BONK

Adem ETH uit en adem ETH in. Ok nu ben je ready om keihard naar de maan rekt te gaan.
Afbeeldingslocatie: https://media1.tenor.com/images/0401da829e281f6b8a7a91cb6b206059/tenor.gif?itemid=11991694

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwiebing
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23:58
Zo , ook mijn btc maar even overgezet naar eth ( op kraken dan ) , kww

4600 Wp goodwe , Panasonic MDC05F3E5,SWP2 300 L

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Tominatie
  • Niet online
Dit is Taro
Hij koopt ETH.

Be like Taro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Taro schreef op zondag 10 januari 2021 @ 22:43:
[...]

Ik twijfel nog over wat te doen voor de nacht. Ik ben er niet volledig gerust op dat dit het was. Heb inmiddels ook wat ETH teruggekocht via BTC.

Wel is gelukkig mijn spot wallet fiat waarde inmiddels ook van rood naar groen gegaan, dus al met al een positieve fiat en BTC dag. Nu proberen het voor 0:00 niet weer kwijt te raken :)
Je denkt dat eth minder vervelende dingen gaat doen dan btc? Of dat de kans in ieder geval kleiner is?

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• twit
  • Laatst online: 05-10 16:39
Taro schreef op zondag 10 januari 2021 @ 22:43:
[...]

Voor het geval je het niet zelf al uitgerekend had maar dan heeft het traden je echt geen windeieren gelegd vandaag. Mijn vrij standaard BTC/ETH en minimaal beetje BNB en shitcoin PF waar ik compleet vanaf gebleven ben uiteindelijk tijdens alle moves staat -7%. Lekker als je zelfs dit soort rode dagen zelfs nog sats & fiat kan vergroten, dan wordt traden pas echt leuk (en zinvol). :9

gutta cavat lapidem non vi, sed saepe cadendo. Sic homo fit doctus, non vi, sed saepe legendo

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WhySoSerious

WhySoSerious

Be the change.

JT schreef op zondag 10 januari 2021 @ 22:46:
[...]

Je denkt dat eth minder vervelende dingen gaat doen dan btc? Of dat de kans in ieder geval kleiner is?
BTC is shitcoin. ETH is next level.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

WhySoSerious schreef op zondag 10 januari 2021 @ 22:46:
[...]

BTC is shitcoin. ETH is next level.
Next level mother of all shitcoins? :+

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WhySoSerious

WhySoSerious

Be the change.

Je voelt het niet he?

Heb je @Tominatie zijn instructie gevolgd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Redman
Denk dat ETH/BTC naar .163 gaat. En daarna moon.

[ Voor 20% gewijzigd door The Redman op 10-01-2021 22:48 ]

Pagina: 1 ... 161 ... 193 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Het initiëren van pumps en dumps is strict verboden.
  • Geen Telegram groups of andere "signal" chat kanalen
  • Geen links met referral, geen gebedel om invites.
  • Dit topic is niet bedoeld voor simpele vraagjes. Eigen inzet blijft gewenst.
  • Wees vriendelijk, reageer niet op de man.
  • Voer geen inhoudelijke discussies die beter passen in hun eigen of andere topics. Mochten die organisch toch ontstaan, maak een TR aan zodat ze verplaatst kunnen worden naar elders
  • Geen crossposts! Post je vraag of opmerking in 1 topic, niet meerdere. Kies daarvoor de topic die het best bij je vraag/opmerking past (in de regel is dat dus sowieso niet het slowchat topic)

En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!