Gelukszoekr schreef op zondag 10 januari 2021 @ 21:54:
De truk is natuurlijk gewoon de charts lezen. Buyorders strak boven een bepaalde MA zetten en hoog weer verkopen. Zoals @
Taro elke keer laat zien.
Maar ik kan het ook niet. Mijn emoties winnen het van het rationele, dus hodl de moeder dan maar
Tip: Buy orders niet alleen strak erboven, ik hou altijd rekening met een wick eronder en plaats ze dus:
- Net iets erboven
- Er precies op
- En ook nog tot een stukje eronder
En bijv: 10 orders van ieder 10% van de pf, waarbij de hoogste voor bijv. 5% en de onderste voor 15%, dan krijg je ook een glimlach op je gezicht als de koers net iets verder daalt zoals zojuist het geval was
Als Bitcoin dan verder daalt dan de betreffende MA heb je extra marge. Daalt Bitcoin niet verder, dan annuleer ik de resterende orders en koop ik via een market buy weer snel in als ik er voldoende vertrouwen in heb.
Aarebe1 schreef op zondag 10 januari 2021 @ 21:56:
[...]
Ja dus eigenlijk zet je je satoshis met een groter risico weg dan ik? (Dubbele hedge)
Ik gok enkel op stijging van andere paren (in fiat blijkbaar, terwijl ik altijd naar het btc paar kijk).. Ik gok niet met de btc prijs, hier zijn mn btctjes na al die jaren te waardevol voor.
Vandaag wel, doorgaans start ik alleen OF een short OF verkoop ik.
Wat ook erg mee speelt: Ik speel zonder emotie. Je zegt "mijn BTC'tjes", wat aangeeft dat je er aan "gehecht" bent. En dat is natuurlijk prima, maar staat je wel in de weg om dergelijke stappen te nemen. Als je je daar niet comfortabel bij voelt moet je dat ook vooral niet doen. Maar ik ben niet bang dat ik nooit meer BTC terug zal kunnen kopen, er gaan er dagelijks voldoende in de uitverkoop

Je kunt altijd weer instappen. Het enige risico is dat je er dan minder terug kunt kopen, of dat je er meer terug kunt kopen. Maar doe vooral waar je je goed bij voelt, daar draait het om
[
Voor 34% gewijzigd door
Taro op 10-01-2021 22:11
]
Kennis delen > DM | Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 10.660 Wp PV