Tuurlijk moet je leuke dingen doen en mag je daar gewoon geld aan uitgeven. Alles opsparen tot je pensioen en niets leuks doen in het leven om dan 2 maanden voor je pensioen dood te gaan is ook niets. Aan de andere kant zijn er ook dingen die extreem veel geld kosten zonder dat je daar heel erg veel voor terug krijgt. Mijn motor was niet onderscheiden van nieuw, maar wel 50% goedkoper. Ik vind een nieuwe auto kopen en daar 20k of 30k op verliezen in korte tijd zonde van het geld.FreakNL schreef op zondag 10 januari 2021 @ 16:19:
[...]
Nou ja dat ben ik wel met je eens hoor. Maar mijn reactie was meer algemeen bedoeld, dat geld op de bank echt niet alles is en dat je jezelf af en toe best wat mag gunnen. Gulden middenweg.
Je zou pancakeswap kunnen proberen. Is een soort uniswap maar dan op de binance smart chain. Een en ander wel minder gedecentraliseerd dan ETH natuurlijk. Maar de snelheid en de lage kosten zijn echt een verademing, moeite waard om uit te proberen. Dan koop je wat CAKE en je gaat liquidity providen. Vervolgens krijg je CAKE rewards, die kan je weer in een cake pool gooien of omzetten in BUSD of BNB, what ever you want. Ben er zelf ook mee aan het kloten, maar durf niet alles naar metamask/pancakeswap te zetten.Crypts schreef op zondag 10 januari 2021 @ 16:18:
Staked iemand overigens via Binance BNB? Heb er verder niet naar gekeken maar buiten dat ik allemaal shitcoins krijg zag ik ook dat het maar 0,16% APY doet... Dat schiet natuurlijk voor geen meter op. Die BNB heb ik voor de cashback dus die staat sowieso stil maar daar moet toch wat leukers mee te doen zijn? Ik raakte alleen een beetje zoek in wat Binance allemaal aanbied, iemand een voorbeeldje wat iets lucratiever is om te doen met stilstaande BNB?
Overigens die shitcoins die je in de vault krijgt, die kan je gewoon omzetten naar BNB weer natuurlijk, doe ik persoonlijk ook, grootste gedeelte van mijn BNB staat daar. Sommige coins zijn de moeite waard om aan te houden zoals ALPHA bij een IEO. Maar dat zijn er niet veel.
Als laatste, het lijkt me leuk om te zien hoe de koers van BNB gaat reageren bij een coinbase IPO, ik denk dat er dan nog wel wat vuurwerk in het vat zit. Verder zakt BNB natuurlijk wel hard t.o.v. BTC, benieuwd of dat nog een keer gaat draaien, persoonlijk long ik BNB al sinds begin 2018, ik had het bij BTC moeten laten in hindsight.
[ Voor 22% gewijzigd door Timberly2 op 10-01-2021 16:27 ]
Na de halve wereld over gevlogen te zijn, kom ik er eigenlijk achter dat vrijwel alles op auto-afstand mij meestal het beste bevalt (Eifel, Luxemburg, Ardennen, Noorwegen, Noord-Italie, Alpen etc). Al met al hoef je niet meer dan €150 p.p. kwijt te zijn om daar naar toe te rijden/vliegen. Wat je daar vervolgens doet is hetgene wat geld kost. Ga je iedere dag een activiteit doen en uiteten met het hele gezin dan loopt de teller snel op, maar dat zou het ook als je in Nederland bleef en iedere dag een pretpark of festival bezocht. Wat dat betreft spreid ik het liever en koop ik af en toe iets waar ik langer plezier van heb dan één dag.FreakNL schreef op zondag 10 januari 2021 @ 16:23:
Ook eens @Ypuh , Australië vind ik ook te duur. Maar ik blijf wel binnen Europa op vakantie gaan. Dat kost ook geld maar het alternatief (nooit op pad) vind ik een brug te ver... Wederom, gulden middenweg.
Afin, nu weer on-topic. Wat een mega saaie dag in cryptoland. Heb vandaag één trade kunnen doen voor 2-3% op het dipje. Zit nog steeds voor 80% in fiat te wachten.
Zelfde hier, mooie breakout naar beneden, maar zelfs die willen niet meer. Als de bulls vandaag winnen ben ik extreem bullish tot iig 50k, maar begin steeds meer re geloven dat shorten je de komende maanden wel eens meer geld kan kosten dan dat het oplevert.
Helemaal als stimmy monies van Biden echt gaan komen.
Helemaal als stimmy monies van Biden echt gaan komen.
- Taro
- Registratie: September 2000
- Niet online
/u/12037/crop5db5cb2525d0a_cropped.png?f=community)
De CTO van Block.one, de partij achter EOS, gaat een andere uitdaging aan. Volgens mij zit hier nagenoeg niemand in EOS, maar mocht je je afvragen waarom de prijs daalt...
De grootste ICO ooit eindigt op deze manier wel steeds verder in het afvoerputje.
De grootste ICO ooit eindigt op deze manier wel steeds verder in het afvoerputje.
[ Voor 14% gewijzigd door Taro op 10-01-2021 16:35 ]
Kennis delen > DM | Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 10.660 Wp PV
Ik doe het ook sinds een tijdje om een vip level omhoog te gaan en de cashback op de card. Lijkt nauwelijks de moeite idd. Had laatst aardig bedrag op binance in usdt vast gezet en dat leverde aanzienlijk meer op voor een weekje. Sterker nog als ik wat zekerder zou weten hoe veilig het nu allemaal echt was zou ik er aardig deel van mn net worth willen stallen.Crypts schreef op zondag 10 januari 2021 @ 16:18:
Staked iemand overigens via Binance BNB? Heb er verder niet naar gekeken maar buiten dat ik allemaal shitcoins krijg zag ik ook dat het maar 0,16% APY doet... Dat schiet natuurlijk voor geen meter op. Die BNB heb ik voor de cashback dus die staat sowieso stil maar daar moet toch wat leukers mee te doen zijn? Ik raakte alleen een beetje zoek in wat Binance allemaal aanbied, iemand een voorbeeldje wat iets lucratiever is om te doen met stilstaande BNB?
Vergeet trouwens naast de 0.16% de shitcoins niet. Je kunt op spot pagina van je wallet met een druk op de knop die allemaal weer naar bnvb converten. Dat scheelt íets
gutta cavat lapidem non vi, sed saepe cadendo. Sic homo fit doctus, non vi, sed saepe legendo
Wat was de reden van de enorme daling BCD? ( afgelopen maanden )
Mjah dat laatste is wel wat jammer maar ik heb in mijn geval XRP verruilt voor BNB dus dat was niet eens zo onverstandig denk ik.Timberly2 schreef op zondag 10 januari 2021 @ 16:24:
[...]
Je zou pancakeswap kunnen proberen. Is een soort uniswap maar dan op de binance smart chain. Een en ander wel minder gedecentraliseerd dan ETH natuurlijk. Maar de snelheid en de lage kosten zijn echt een verademing, moeite waard om uit te proberen. Dan koop je wat CAKE en je gaat liquidity providen. Vervolgens krijg je CAKE rewards, die kan je weer in een cake pool gooien of omzetten in BUSD of BNB, what ever you want. Ben er zelf ook mee aan het kloten, maar durf niet alles naar metamask/pancakeswap te zetten.
Overigens die shitcoins die je in de vault krijgt, die kan je gewoon omzetten naar BNB weer natuurlijk, doe ik persoonlijk ook, grootste gedeelte van mijn BNB staat daar. Sommige coins zijn de moeite waard om aan te houden zoals ALPHA bij een IEO. Maar dat zijn er niet veel.
Als laatste, het lijkt me leuk om te zien hoe de koers van BNB gaat reageren bij een coinbase IPO, ik denk dat er dan nog wel wat vuurwerk in het vat zit. Verder zakt BNB natuurlijk wel hard t.o.v. BTC, benieuwd of dat nog een keer gaat draaien, persoonlijk long ik BNB al sinds begin 2018, ik had het bij BTC moeten laten in hindsight.
Dat beetje dust zet ik idd dagelijks om naar BNB maar het schiet echt niet op. ALPHA heb ik nooit gekregen, krijg vooral van die tokkie tokens.
Heb even gekeken naar die pannenkoeken maar dat is toch wel redelijk veel werk voor wat ik niet kan terugvinden wat je ervoor terugkrijgt. Moet ook eerlijk bekennen dat ik het misschien niet helemaal goed snap. Doe jij zelf aan pannenkoeken flippen?
If you can't find a way to make money while you sleep, you'll have to work until you die.
Shitcoin.Sunrise schreef op zondag 10 januari 2021 @ 16:36:
Ik zit er wel aan te denken (al) m'n spaargeld voor 1-2 jaar vast te zetten. Ben deze opties (o.a. Nexo en Binance Earn) ook wel een beetje aan het orienteren. Er moet ergens een risico zitten, anders geven ze je geen 7 of zelfs 10% interest.twit schreef op zondag 10 januari 2021 @ 16:35:
Had laatst aardig bedrag op binance in usdt vast gezet en dat leverde aanzienlijk meer op voor een weekje. Sterker nog als ik wat zekerder zou weten hoe veilig het nu allemaal echt was zou ik er aardig deel van mn net worth willen stallen.
NEXO schijnt gewoon een banklicentie te hebben? En Binance zie ik ook niet op de kop gaan binnen nu en enkele jaren. Die verdienen hun geld wel, onafhankelijk of het nu goed of slecht gaat met crypto. Ik neem ook aan dat ze in een maand als deze voldoende buffer opbouwen om 2-3 mindere jaren probleemloos te overleven, net als in 2017.
Let wel; ik heb het dan echt over USDT of EUR savings, geen crypto.
Het is de zoveelste BTC fork die niets toevoegt. Compleet nutteloos en daarom een shitcoin waar weinig interesse in is en dus weinig vraag wat een bloedende coins geeft.
Bitcoin Diamond?Sunrise schreef op zondag 10 januari 2021 @ 16:36:

- Taro
- Niet online
Ik denk dat met BCD de Bitcoin Dominance wordt bedoeld en niet Bitcoin Diamond. Het antwoord blijft dan echter hetzelfde, alleen dan in het meervoud: Shitcoins.
Kennis delen > DM | Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 10.660 Wp PV
Shitcoin rallyTaro schreef op zondag 10 januari 2021 @ 16:46:
Ik denk dat met BCD de Bitcoin Dominance wordt bedoeld en niet Bitcoin Diamond. Het antwoord blijft dan echter hetzelfde, alleen dan in het meervoud: Shitcoins.
Zero.
Ik zie bij Binance alleen een flexibele 3,21 voor EUR. Je kan in USDT voor 6%, maar dan zit je met mogelijke wisselkoers verschillen.Ypuh schreef op zondag 10 januari 2021 @ 16:41:
[...]
Ik zit er wel aan te denken (al) m'n spaargeld voor 1-2 jaar vast te zetten. Ben deze opties (o.a. Nexo en Binance Earn) ook wel een beetje aan het orienteren. Er moet ergens een risico zitten, anders geven ze je geen 7 of zelfs 10% interest.
NEXO schijnt gewoon een banklicentie te hebben? En Binance zie ik ook niet op de kop gaan binnen nu en enkele jaren. Die verdienen hun geld wel, onafhankelijk of het nu goed of slecht gaat met crypto. Ik neem ook aan dat ze in een maand als deze voldoende buffer opbouwen om 2-3 mindere jaren probleemloos te overleven, net als in 2017.
Ik denk toch Bitcoin Diamond, de dominance is namelijk helemaal niet enorm gedaald de afgelopen maanden.Taro schreef op zondag 10 januari 2021 @ 16:46:
If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.
- Taro
- Niet online
TrueTourniquet schreef op zondag 10 januari 2021 @ 16:50:
[...]
Ik denk toch Bitcoin Diamond, de dominance is namelijk helemaal niet enorm gedaald de afgelopen maanden.
Let wel op dat in sommige gevallen bij het staken van je bnb deze niet meetellen meer voor je cashback. Ik had dus mijn bnb gestaked via defi staking op binance vanuitgaande dat dit mee zou tellen maar mooi niet dus.Crypts schreef op zondag 10 januari 2021 @ 16:18:
Je kan ook een klein percentage in Liquid Swap steken als je dagelijks hun rente volgt. Als je ziet dat het een paar keer naar beneden gaat dan is het tijd om even terug te zetten (Redeem). Ik heb nu een klein percentage op BUSD/USDT ingelegd.Ypuh schreef op zondag 10 januari 2021 @ 16:41:
[...]
Ik zit er wel aan te denken (al) m'n spaargeld voor 1-2 jaar vast te zetten. Ben deze opties (o.a. Nexo en Binance Earn) ook wel een beetje aan het orienteren. Er moet ergens een risico zitten, anders geven ze je geen 7 of zelfs 10% interest.
GoodWe 3360Wp Zuid 35° | APS YC600 2x320W West | @fracverse
Lol, dan mis je wel wat realiteitszin. Huizen zijn niet 40.000 keer zoveel waard geworden in 10 jaarYpuh schreef op zondag 10 januari 2021 @ 15:50:
Vastgoed is waarschijnlijk de enige 'asset' die nóg beter gepresteerd heeft dan de Bitcoin in de afgelopen 10 jaar.
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Wel oppassen met imp loss. En volgens mij kan je beter gewoon cake kopen en dan staken op pancake swap gezien de apy daar nu hoger is en geen imp loss risico. Ik heb mijn liquidity in elk geval eruit gehaald en gewoon alles omgezet naar cake en dat stake ik weer voor meer cake.Timberly2 schreef op zondag 10 januari 2021 @ 16:24:
[...]
Je zou pancakeswap kunnen proberen. Is een soort uniswap maar dan op de binance smart chain. Een en ander wel minder gedecentraliseerd dan ETH natuurlijk. Maar de snelheid en de lage kosten zijn echt een verademing, moeite waard om uit te proberen. Dan koop je wat CAKE en je gaat liquidity providen. Vervolgens krijg je CAKE rewards, die kan je weer in een cake pool gooien of omzetten in BUSD of BNB, what ever you want. Ben er zelf ook mee aan het kloten, maar durf niet alles naar metamask/pancakeswap te
[ Voor 7% gewijzigd door keepitfrosty op 10-01-2021 17:05 ]
Hier ook en toen liep de app vast. Iemand die weet waar je die opnieuw kan bekijken ?Pelox schreef op zondag 10 januari 2021 @ 16:54:
Krijg zojuist een binance jaaroverzicht. Beetje laat, wel grappig verder
Lijkt me toch wel? Ze schrijven zelf dat het niet uitmaakt waar het staat en de card pagina heeft ook een AVG BNB Balance tellertje, die zullen ze er toch niet opzetten om vervolgens de BNB in stake niet mee te tellen? Ik zie hem iig elke dag oplopen en staking is de enige plek waar ik BNB heb staan.keepitfrosty schreef op zondag 10 januari 2021 @ 16:57:
[...]
Let wel op dat in sommige gevallen bij het staken van je bnb deze niet meetellen meer voor je cashback. Ik had dus mijn bnb gestaked via defi staking op binance vanuitgaande dat dit mee zou tellen maar mooi niet dus.
If you can't find a way to make money while you sleep, you'll have to work until you die.
De bnb vault heb je nu je bnb staan toch (omdat je aangeeft dat je shitcoins farmed)? Daar tellen ze wel mee. Ik had ze bij defi staking (curve) staan en op flex lock 30 dagen laten staan en mijn gemiddelde bij de binance card was dus mooi 0 na 30 dagen. Nu ik ze in de bnb vault heb staan tellen ze wel mee.Crypts schreef op zondag 10 januari 2021 @ 17:08:
[...]
Lijkt me toch wel? Ze schrijven zelf dat het niet uitmaakt waar het staat en de card pagina heeft ook een AVG BNB Balance tellertje, die zullen ze er toch niet opzetten om vervolgens de BNB in stake niet mee te tellen? Ik zie hem iig elke dag oplopen en staking is de enige plek waar ik BNB heb staan.
[ Voor 3% gewijzigd door keepitfrosty op 10-01-2021 17:11 ]
Even de privatekeys vinden van 127 BTC en meer dan 4 miljoen dollar op je rekening krijgen door ze allemaal OTC te verkopen. Uiteindelijk toch spijt dat ie alles heeft verkocht.
https://www.reddit.com/r/...eys_to_my_127_bitcoins_i/
https://i.imgur.com/AQ9bYSa.jpg
[ Voor 5% gewijzigd door PilatuS op 10-01-2021 17:13 ]
Ik denk ook dat we langs elkaar heen praten.green-tea schreef op zondag 10 januari 2021 @ 15:24:
[...]
Jij gaat uit van de uitzonderlijke gevallen. Ik ga er vanuit (no fact checks) dat 40k voor het grootste gedeelte niet life changing is. Een dag minder werken is voor mij niet life changing, zelfde als het afbetalen van studie schuld dus blijft iets relatiefs.
Btw lekkere bounch op de 99 MA gehad up up up.
ik viel erover dat er zomaar even verteld werd dat 40K geen bedrag is om bij stil te staan..."pech.. wat eten we vanavond?".
Dat het daarnaast niet lifechanging is voor de mensen hier op tweakers, dat terzijde...want lifechanging voor de een is niet lifechanging voor de ander.
Maar dat was het punt ook niet.
nvm... diner time
Mijn eerste Productreview! https://tweakers.net/productreview/243692/creative-sound-blasterx-h7.html
iemand al een keer crypto op coinbase gekocht met die binance card dan
P4 2,53 512MB PC3200, GF4 Ti4200
Zoals @keepitfrosty het zegt met de Defi staking telt de gemiddelde BNB niet meer mee.Crypts schreef op zondag 10 januari 2021 @ 17:08:
[...]
Lijkt me toch wel? Ze schrijven zelf dat het niet uitmaakt waar het staat en de card pagina heeft ook een AVG BNB Balance tellertje, die zullen ze er toch niet opzetten om vervolgens de BNB in stake niet mee te tellen? Ik zie hem iig elke dag oplopen en staking is de enige plek waar ik BNB heb staan.
https://www.binance.com/en/support/announcement/360031505011
-Once your BNB tokens are locked up using a DeFi Staking product, your BNB will no longer be counted towards your average BNB calculations for various activities on Binance.
-BNB tokens used as collateral for Binance Loans do not count under your BNB average balance.
GoodWe 3360Wp Zuid 35° | APS YC600 2x320W West | @fracverse
ik zeg: alle oude hdd's in de wereld opkopen voor peanuts en scannen op keys -> profit!PilatuS schreef op zondag 10 januari 2021 @ 17:11:
Even de privatekeys vinden van 127 BTC en meer dan 4 miljoen dollar op je rekening krijgen door ze allemaal OTC te verkopen. Uiteindelijk toch spijt dat ie alles heeft verkocht.
Je moet me geen woorden in de mond leggen die ik nooit gezegd heb. Dank uFijneKerst schreef op zondag 10 januari 2021 @ 17:11:
ik viel erover dat er zomaar even verteld werd dat 40K geen bedrag is om bij stil te staan..."pech.. wat eten we vanavond?".
Nemo potest nocere meam me invito tactiost
Als je een wallet vind heb je nog niets. Alleen als je een privatekey vind met adres wat erbij hoort in plaintext kan je er iets mee. Genoeg mensen die coins zijn verloren omdat ze het wachtwoord van de wallet niet meer hebben.QA123 schreef op zondag 10 januari 2021 @ 17:14:
[...]
ik zeg: alle oude hdd's in de wereld opkopen voor peanuts en scannen op keys -> profit!
Even voor de zekerheid, ik heb ze hier staan: https://www.binance.com/en/bnbminingkeepitfrosty schreef op zondag 10 januari 2021 @ 17:10:
[...]
De bnb vault heb je nu je bnb staan toch (omdat je aangeeft dat je shitcoins farmed)? Daar tellen ze wel mee. Ik had ze bij defi staking (curve) staan en op flex lock 30 dagen laten staan en mijn gemiddelde bij de binance card was dus mooi 0 na 30 dagen. Nu ik ze in de bnb vault heb staan tellen ze wel mee.
Je hebt toch alleen priv key nodig en niet de public? Dan uiteraard hopen dat hij niet encrypted is.PilatuS schreef op zondag 10 januari 2021 @ 17:17:
[...]
Als je een wallet vind heb je nog niets. Alleen als je een privatekey vind met adres wat erbij hoort in plaintext kan je er iets mee. Genoeg mensen die coins zijn verloren omdat ze het wachtwoord van de wallet niet meer hebben.
- Taro
- Niet online
Poging gedaan tot, maar werd geweigerd.Copycat schreef op zondag 10 januari 2021 @ 17:12:
iemand al een keer crypto op coinbase gekocht met die binance card dan
Wat kan je met een privatekey als je niet weet bij welk adres ie hoort ?green-tea schreef op zondag 10 januari 2021 @ 17:19:
[...]
Je hebt toch alleen priv key nodig en niet de public? Dan uiteraard hopen dat hij niet encrypted is.
Inlezen in je node? Pub zit er toch in verwerkt?PilatuS schreef op zondag 10 januari 2021 @ 17:20:
[...]
Wat kan je met een privatekey als je niet weet bij welk adres ie hoort ?
Dat wist ik dan weer nietgreen-tea schreef op zondag 10 januari 2021 @ 17:21:
[...]
Inlezen in je node? Pub zit er toch in verwerkt?
Ja, ik flip een paar pannenkoekoen. Benieuwd hoe groot de binance smart chain kan worden. Eigenlijk is het het zelfde als liquidity providen op uniswap, als je dat eenmaal door hebt stelt het weinig voor. De liquidity pools zijn wel leuke methodes om te kennen, qua trading.Crypts schreef op zondag 10 januari 2021 @ 16:38:
[...]
Mjah dat laatste is wel wat jammer maar ik heb in mijn geval XRP verruilt voor BNB dus dat was niet eens zo onverstandig denk ik.![]()
Dat beetje dust zet ik idd dagelijks om naar BNB maar het schiet echt niet op. ALPHA heb ik nooit gekregen, krijg vooral van die tokkie tokens.
Heb even gekeken naar die pannenkoeken maar dat is toch wel redelijk veel werk voor wat ik niet kan terugvinden wat je ervoor terugkrijgt. Moet ook eerlijk bekennen dat ik het misschien niet helemaal goed snap. Doe jij zelf aan pannenkoeken flippen?
En de coins in je BNB Vault tellen wel mee voor de cashback positie op je card. De defi staking dan wellicht niet. Maar alle andere BNB's zouden moeten meetellen, ook die je in de vault hebt.
[ Voor 9% gewijzigd door Timberly2 op 10-01-2021 17:24 ]
Volgens mij heb ik het ooit eens gedaan, zal het eens testen! Maar volgens mij heb je enkel priv key nodig voor toegang tot je wallet.
Edit; one way street idd
The real point of this magical curve is that it creates trap door functionality, meaning that once we generate the first point on the curve (the private key) the corresponding second point (public key) is easily found but impossible to find in the opposite direction. If the user has the private key then the user always has the public key, but if other users have the public key it’s mathematically impossible for them to do the reverse to find the private key.
[ Voor 46% gewijzigd door green-tea op 10-01-2021 17:26 ]
Ja dat is de bnb vault en wat anders dan defi staking zoals een paar posts hierboven ook word aangegeven tellen ze dan niet meer mee.Crypts schreef op zondag 10 januari 2021 @ 17:18:
[...]
Even voor de zekerheid, ik heb ze hier staan: https://www.binance.com/en/bnbmining
Vreemd? Zou toch gewoon moeten werken maar cashback krijg je er niet voor. In het kader vreemd, gister werkte die van mij niet bij notabene Ikea.

$25K incoming, sell now!AMARONE schreef op zondag 10 januari 2021 @ 17:31:
Horizontaal en steeds lager? De hype is over?
En toch zijn er heel wat meer mensen rijk geworden van vastgoed dan van crypto. Zoals eerder aangehaald heeft vrijwel niemand Bitcoin vanaf het begin stadium gehodl'd, maar als je mijn uitspraak letterlijk neemt heb je volkomen gelijk natuurlijk..oisyn schreef op zondag 10 januari 2021 @ 17:02:
[...]
Lol, dan mis je wel wat realiteitszin. Huizen zijn niet 40.000 keer zoveel waard geworden in 10 jaar
@QA123 Beschrijft het beter; hodl'en is alsof je elke dag opnieuw je inlegt inzet, waar het bij vastgoed toch iets 'vaster' is. Ik denk dat je dan kun stellen dat de huizenmarkt vrijwel iedere trader ge-outperformed heeft de afgelopen jaren.
[ Voor 25% gewijzigd door Ypuh op 10-01-2021 17:42 ]
Ik sta al een aantal weken vanaf de zijlijn toe te kijken en sta klaar met wat fiat, maar nog steeds niet ingelegd. In maart dit jaar al heel erg getwijfeld om btc te kopen, waardoor ik nu het gevoel heb de boot volledig gemist te hebben, maar niets doen gaat sowieso niks opleveren, dus wil toch wel graag instappen.
In sep 2017 ingestapt op veel coins en toen alle winsten zien verdampen, grootste gedeelte er uit gehaald (quite gespeeld), alleen klein restje BTC (daar nu klein beetje winst op) laten staan.
Vanaf dit jaar wil ik sowieso een X bedrag per maand gaan inleggen, maar dat levert dus ook wel wat stress op, omdat ik al eens eerder alles heb zien verdampen.
Zit er aan te denken om in te stappen op:
BTC 40%
ETH 30%
Litecoin 15%
Monero 15%
Wil niet gaan traden en hoop dit keer wel zsm een deel van mijn eigen geld veilig te kunnen stellen. Maar tips zijn welkom
In sep 2017 ingestapt op veel coins en toen alle winsten zien verdampen, grootste gedeelte er uit gehaald (quite gespeeld), alleen klein restje BTC (daar nu klein beetje winst op) laten staan.
Vanaf dit jaar wil ik sowieso een X bedrag per maand gaan inleggen, maar dat levert dus ook wel wat stress op, omdat ik al eens eerder alles heb zien verdampen.
BTC 40%
ETH 30%
Litecoin 15%
Monero 15%
Wil niet gaan traden en hoop dit keer wel zsm een deel van mijn eigen geld veilig te kunnen stellen. Maar tips zijn welkom
Mijn huis is tot nu toe mijn beste koop geweest. Het was een oud ding waar eigenlijk niks goed meer aan was, behalve de muren. Om die reden wilde niemand het kopen, alhoewel het op een vrij goede locatie ligt.
Tbh snap ik niet waarom. Zelfs een huis uit de jaren '90 moet je volledig strippen want alle eisen zijn zoveel strenger geworden. Hier wist ik dat alles eruit moet, dus zijn we gewoon met een kraantje aan de slag gegaan. Het werk gaat heel wat sneller als je geen rekening moet houden met bestaande leidingen
Tbh snap ik niet waarom. Zelfs een huis uit de jaren '90 moet je volledig strippen want alle eisen zijn zoveel strenger geworden. Hier wist ik dat alles eruit moet, dus zijn we gewoon met een kraantje aan de slag gegaan. Het werk gaat heel wat sneller als je geen rekening moet houden met bestaande leidingen
Ik spaar al twee jaar op NEXO. Veel over gelezen en uitgezocht. Let wel dat Nexo zelf geen banklicentie heeft maar de holding waar Nexo onder valt wel. De eigenaren zijn ook hetzelfde. Daarnaast heb ik niet het idee dat hetgeen je op Nexo zet onder Eu bankgarantie valt, omdat e.e.a. nog niet goed gereguleerd is binnen de Eu. Daaron valt alles wel onder de garantie van BitGo (EUR wordt bij Nexo omgezet naar een EURx token, dus is in feite ook crypto met 100% gedekte waarde in euro). Bij storting of opname staat het er altijd in 1-2 dagen op.Ypuh schreef op zondag 10 januari 2021 @ 16:41:
[...]
Houd verder alles van ze bij. Ze zijn goed aan de weg aan het timmeren. Heb het vermoeden dat alles wat langer duurt omdat ze alles wat ze doen ook goed uitzoeken (qua legaliteit en hoe e.e.a. robuust op te zetten)... Heb een goed gevoel over de LT van Nexo.
Enige vraagteken is dat de storting eerst naar een LT adres ging, toen weer naar CH en nu weer naar een ander IT... hoe dat zit, geen idee. Zal ook met regels in die landen te maken hebben. Maar daar laten ze dus nooit iets over los.
Het enige belangrijke is dat je vandaag altijd rijker bent dan gisteren. Als dat niet in centen is, dan wel in ervaring.
Dat jaaroverzicht van Binance is echt heel leuk gedaan. Voor het eerst ook volgens mij?
Best een aardig volume wat je zo door het jaar heen sprokkelt. Als je ook ziet wat je maximale tradevolume op 1 dag was..... Damn
Best een aardig volume wat je zo door het jaar heen sprokkelt. Als je ook ziet wat je maximale tradevolume op 1 dag was..... Damn

[ Voor 15% gewijzigd door PHPResource op 10-01-2021 17:46 ]
Op de ATH kopen om vervolgens niet mee te gaan handelen? Kijk er eens objectief naar en denk wat je daarmee kunt bereiken? Gaat de koers eerder naar 10k of naar 100k?MLJ schreef op zondag 10 januari 2021 @ 17:42:
Ik sta al een aantal weken vanaf de zijlijn toe te kijken en sta klaar met wat fiat, maar nog steeds niet ingelegd. In maart dit jaar al heel erg getwijfeld om btc te kopen, waardoor ik nu het gevoel heb de boot volledig gemist te hebben, maar niets doen gaat sowieso niks opleveren, dus wil toch wel graag instappen.
BTC 40%
ETH 30%
Litecoin 15%
Monero 15%
Ik zou deze bullrun even rustig afwachten en geen domme dingen doen. Er komt 100% zeker een (grote) drop. Dat kan vanavond zijn, volgende week of volgend jaar en die kan 20% zijn of 80%.
Idem hier, maar dan juist nieuwbouw, een appartement. In 2015 gekocht. Vlak voordat de prijzen fors omhoog gingen. Inmiddels al een appartement in het complex verkocht zien worden met een ton overwaarde, al heb ik daar nu weinig aan. In elk geval wonen we erg tevreden en hebben geen tophypotheek.Imgnrydrmr schreef op zondag 10 januari 2021 @ 17:44:
Mijn huis is tot nu toe mijn beste koop geweest. Het was een oud ding waar eigenlijk niks goed meer aan was, behalve de muren. Om die reden wilde niemand het kopen, alhoewel het op een vrij goede locatie ligt.
MacBook Air M2 2022 / MacBook Pro Retina 13" 2015 / iPhone 16 Pro Natural Titanium
Dit laatste zie je veel bij exchanges, ook bij Bitfinex. Ooit contact gehad met de CFO van Bitfinex om de reden te achterhalen. Hij gaf aan dat funds vaak werden bevroren, kyc/onderzoek of bank die scherper controleert of niet meer wilt samenwerken maar ook voor de veiligheid. Dit was wel 3 jaar geleden. Maar heb hetzelfde ondervonden bij div exchanges.MrWilliams schreef op zondag 10 januari 2021 @ 17:44:
[...]
Ik spaar al twee jaar op NEXO. Veel over gelezen en uitgezocht. Let wel dat Nexo zelf geen banklicentie heeft maar de holding waar Nexo onder valt wel. De eigenaren zijn ook hetzelfde. Daarnaast heb ik niet het idee dat hetgeen je op Nexo zet onder Eu bankgarantie valt, omdat e.e.a. nog niet goed gereguleerd is binnen de Eu. Daaron valt alles wel onder de garantie van BitGo (EUR wordt bij Nexo omgezet naar een EURx token, dus is in feite ook crypto met 100% gedekte waarde in euro). Bij storting of opname staat het er altijd in 1-2 dagen op.
Houd verder alles van ze bij. Ze zijn goed aan de weg aan het timmeren. Heb het vermoeden dat alles wat langer duurt omdat ze alles wat ze doen ook goed uitzoeken (qua legaliteit en hoe e.e.a. robuust op te zetten)... Heb een goed gevoel over de LT van Nexo.
Enige vraagteken is dat de storting eerst naar een LT adres ging, toen weer naar CH en nu weer naar een ander IT... hoe dat zit, geen idee. Zal ook met regels in die landen te maken hebben. Maar daar laten ze dus nooit iets over los.
Idem hier. Investeren in een woning lijkt mij de beste optie. Tenzij je van risico houdt.
Say what now? Mijn huis is uit '36, niks aan gestript..Imgnrydrmr schreef op zondag 10 januari 2021 @ 17:44:
Tbh snap ik niet waarom. Zelfs een huis uit de jaren '90 moet je volledig strippen want alle eisen zijn zoveel strenger geworden.
https://www.youtube.com/watch?v=HagLHuLUNLw
Van een privkey derive je een pubkey, en daar weer van een adresPilatuS schreef op zondag 10 januari 2021 @ 17:20:
[...]
Wat kan je met een privatekey als je niet weet bij welk adres ie hoort ?
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Nog even over huizen en hypotheken. Als je geen NHG hebt en zit hogere risicoklasse laat dan je huis taxeren. Huizen zijn nu meer waard dus grote kans dat je in lagere klasse kan komen. Scheelde bij ons ook 0,2%. Rendement wat je snel kunt verdienen
16x300wp DMECG tilt 25° Zuid-Oost Solaredge 5K omvormer
Kan ook zonder taxatie met een woz waarde.Bjorn180179 schreef op zondag 10 januari 2021 @ 17:57:
Nog even over huizen en hypotheken. Als je geen NHG hebt en zit hogere risicoklasse laat dan je huis taxeren. Huizen zijn nu meer waard dus grote kans dat je in lagere klasse kan komen. Scheelde bij ons ook 0,2%. Rendement wat je snel kunt verdienen
hmr hmr hmr hmr hmr hmr
Maar dat hoeft natuurlijk ook niet. Al hold je bitcoin vanaf 2015, dan nog is de winst ordegroottes meer dan vastgoed.Ypuh schreef op zondag 10 januari 2021 @ 17:39:
[...]
En toch zijn er heel wat meer mensen rijk geworden van vastgoed dan van crypto. Zoals eerder aangehaald heeft vrijwel niemand Bitcoin vanaf het begin stadium gehodl'd
Wat natuurlijk wel zo is, is dat vastgoed naast de appreciatie ook gewoon inkomen genereert uit verhuur. Van het holden van crypto kun je natuurlijk niet rondkomen, al begint door het kunnen staken ervan dat nu ook te komen.
Hier waren de gasleiding en waterleidingen lek + elektriciteit afgekeurd, dus geen keuze. Bouwjaar '66. De vorige eigenaars hebben er nooit iets aan gedaan.Stokstaart schreef op zondag 10 januari 2021 @ 17:51:
[...]
Say what now? Mijn huis is uit '36, niks aan gestript..
Geen idee hoe het in Nederland is, maar in België worden zo goed als alle oude huizen nu gewoon platgegooid om er kleine blokjes op te zetten omdat het bijna onmogelijk is om ze goed te renoveren. Enkel particulieren durven nog eens een poging tot renovatie doen, maar van het moment dat je een bouwvergunning nodig hebt is het echt moeilijk om aan alle eisen te voldoen.
[ Voor 4% gewijzigd door Imgnrydrmr op 10-01-2021 18:04 ]
Iemand die zen (horizon) heeft ? Scoort het wel goed zo te zien en maar 21miljoen coins in totaal.
Ik zie nu wel steeds meer rode candles zuidwaarts gaan..AMARONE schreef op zondag 10 januari 2021 @ 17:31:
Horizontaal en steeds lager? De hype is over?
Bedankt voor het meedenken.Ypuh schreef op zondag 10 januari 2021 @ 17:45:
[...]
Op de ATH kopen om vervolgens niet mee te gaan handelen? Kijk er eens objectief aan en denkt wat je daarmee kunt bereiken? Gaat de koers eerder naar 10k of naar 100k?
Ik zou deze bullrun even rustig afwachten en geen domme dingen doen. Er komt 100% zeker een (grote) drop. Dat kan vanavond zijn, volgende week of volgend jaar en die kan 20% zijn of 80%.
Ben alleen bang dat BTC doorschiet naar 100K bijvoorbeeld en dan met 20% dropt, maar dat ik dan dus alsnog op een veel hoger niveau in moet stappen. Snap ook dat niemand dat weet of kan voorspellen, maar daarom dacht ik er dus toch aan elke maand een X bedrag in te gaan leggen.
Maar misschien voor nu dan inderdaad maar tevreden zijn met het restje BTC en ETH wat ik nu nog heb staan uit 2017 en wachten op een drop.
Vanaf welke leeftijd mag je btc hebben, een account waar je legentimatie moet uploaden. Wordt dat geaccepteerd?
Onder de 18 hoef je geen belastingaangifte te doen
Ja klopt kwam in ons geval beter uit dat gemeente hier niks van af wist
16x300wp DMECG tilt 25° Zuid-Oost Solaredge 5K omvormer
Gewoon doen @mlj die crash had ik rond de 25000 al verwacht.
Dca kan op elk punt beginnen
Dca kan op elk punt beginnen
Het vermogen van kinderen onder de 18 telt mee bij het vermogen van de ouders. Dus alsnog belastingplichtig (mits het totaal boven de bekende drempel komt).Ladonna schreef op zondag 10 januari 2021 @ 18:10:
Vanaf welke leeftijd mag je btc hebben, een account waar je legentimatie moet uploaden. Wordt dat geaccepteerd?
maar waar gaan we weer support vinden..
[ Voor 11% gewijzigd door BeatrixKiddo op 10-01-2021 18:20 ]
Ik denk nog steeds dit.. ik hoop van niet.Pelox schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 21:04:
Ik heb wel het idee dat we vanavond of morgen wat actie moeten gaan zien anders verwacht ik echt een, in het slechtste geval, retrace naar de 34.500 en max 30.800 usd.. Daar zit de eerste echt weerstand naar mijn idee.
Zero.
Huis investering is cijfertechnisch gezien een megagroot risico, je leent immers paar 100k om te investeren, dus je werkt met een gigantische leverage!!
Enige is dat het onderpand relatief waardevast is, waardoor je niet heel snel onder water komt te staan, plus je krijgt niet zo snel een margin call.
Als je 500k had geleend tegen 2% en dat in AEX tracker gestopt, was je nu ook spekkoper. Maar meesten mensen vinden dit niet zo'n goed idee.
Enige is dat het onderpand relatief waardevast is, waardoor je niet heel snel onder water komt te staan, plus je krijgt niet zo snel een margin call.
Als je 500k had geleend tegen 2% en dat in AEX tracker gestopt, was je nu ook spekkoper. Maar meesten mensen vinden dit niet zo'n goed idee.
Maandag schuiven die kantoorknakkers weer aan en gaan lekker door met opkopen van Btc. No worries.
Het enige belangrijke is dat je vandaag altijd rijker bent dan gisteren. Als dat niet in centen is, dan wel in ervaring.
Even een flash crash, morgen weer up. Prima idee!MrWilliams schreef op zondag 10 januari 2021 @ 18:22:
[...]
Maandag schuiven die kantoorknakkers weer aan en gaan lekker door met opkopen van Btc. No worries.
Zero.
Kan iemand even dit vallende mes vangen?
☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW
Weak hands shake out. Whales die hun portfolio's vullen met jullie muntjes. Weekend games.
https://www.youtube.com/watch?v=HagLHuLUNLw
OMG, we zitten op ATH van 2,5 dag geleden, EJECT!
Nou niet echt aangezien de lening niet meer dan 100% is van de waarde..QA123 schreef op zondag 10 januari 2021 @ 18:21:
Huis investering is cijfertechnisch gezien een megagroot risico, je leent immers paar 100k om te investeren, dus je werkt met een gigantische leverage!!
[ Voor 81% gewijzigd door Palindrome op 10-01-2021 18:32 ]
- Taro
- Niet online
Ik probeer het mes juist wat meer vaart te geven, hopelijk rond 36.000-500 de short sluiten.Richh schreef op zondag 10 januari 2021 @ 18:24:
Kan iemand even dit vallende mes vangen?
bounce zie ik nu ook niet echt ...
Je moet ook geen dergelijke bedragen lenen om je huis te kunnen kopen natuurlijk. 500k lijkt me echt geen geweldig ideeQA123 schreef op zondag 10 januari 2021 @ 18:21:
Ik denk dat 100k nog hééél ver weg is, en misschien gaan we de 10k nog wel een keer zien voordat het zo ver is. Dat is mijn gevoel althans.MLJ schreef op zondag 10 januari 2021 @ 18:09:
[...]
Bedankt voor het meedenken.
Ben alleen bang dat BTC doorschiet naar 100K bijvoorbeeld en dan met 20% dropt, maar dat ik dan dus alsnog op een veel hoger niveau in moet stappen. Snap ook dat niemand dat weet of kan voorspellen, maar daarom dacht ik er dus toch aan elke maand een X bedrag in te gaan leggen.
Maar misschien voor nu dan inderdaad maar tevreden zijn met het restje BTC en ETH wat ik nu nog heb staan uit 2017 en wachten op een drop.
Nu lijkt me niet het juiste moment om in te stappen, maar anderzijds dacht ik dat bij de 20k ook (en denk ik eigenlijk nog steeds). Ik geloof niet dat het daar nog heel ver onder zal vallen, dus zou even een maandje of 3 geduld opbrengen en kijken waar de koers dan staat (tussen de 15-25k zegt mijn onderbuik). Nog steeds niet het beste moment om in te stappen, maar wel 2x zo goed als nu.
Nogmaals, we zitten nu echt op ATH, en wat ik van ATH in crypto weet is dat de drop net iets steviger is dan eigenlijk nog leuk is. Vandaag lachen we er om, maar dat deed ik op het moment zelf niet en dan zie ik crypto puur als vermaak, dagje casino i.p.v. Netflixen.
Zodat hij weer een flinke ketser maakt richting 43k. Zoiets gebeurde ook in 2017/2018.BeatrixKiddo schreef op zondag 10 januari 2021 @ 18:29:
hij gaat dieperrr
edit...
zeg natuurlijk niet dat dit ook gaat gebeuren..
[ Voor 12% gewijzigd door Prutzertje op 10-01-2021 18:34 ]
Terugval naar 35k lijkt me een mooi doel. Voorlopig stelt het allemaal nog niet geweldig veel voor.
Krijgen we straks weer die mooie plaatjes te zien als we weer omhoog gaan. Dat is dan wel weer een voordeel.
Waarschijnlijk offtopic, maar de bank heeft die 100k helemaal niet heeft voordat jij je handtekening zet.QA123 schreef op zondag 10 januari 2021 @ 18:21:
Je tekent een schuldbekentenis en plots heeft de bank 100k om jou te lenen *floep* 100k out of thin air.
Hoe ver zou die rode dildo erin gaan?Spyhard666 schreef op zondag 10 januari 2021 @ 18:34:
Krijgen we straks weer die mooie plaatjes te zien als we weer omhoog gaan. Dat is dan wel weer een voordeel.
Tja ik zie hier nu vooral veel 'denial' one-liners maar ik hoop dat ik het mis heb!
Dit zat er aan te komen. Ben benieuwd of de 36k zone support kan bieden.
https://aggr.trade/# geluid aan en genieten van het geweld!
- Taro
- Niet online
De 4H MA25 is er in ieder geval keihard aangegaan.
/f/image/92chl7IHgYYUSqAhy6n3q1Te.png?f=fotoalbum_large)
Ik hoop niet dat de 4H MA99 @ 31k het doel is, maar dat de 1D MA25 @ MA7 @ 36k het zal houden, daar sluit ik sowieso de short:
/f/image/92chl7IHgYYUSqAhy6n3q1Te.png?f=fotoalbum_large)
Ik hoop niet dat de 4H MA99 @ 31k het doel is, maar dat de 1D MA25 @ MA7 @ 36k het zal houden, daar sluit ik sowieso de short:
/f/image/62TscJKwFKIo7EZY2AWgrfty.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 37% gewijzigd door Taro op 10-01-2021 18:41 ]
We zitten nu op de 1d ma7.
Daar zijn we al een maand niet meer echt onder geweest, behalve wat bounces
Daar zijn we al een maand niet meer echt onder geweest, behalve wat bounces
Dit topic is gesloten.
Let op:
En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!
- Het initiëren van pumps en dumps is strict verboden.
- Geen Telegram groups of andere "signal" chat kanalen
- Geen links met referral, geen gebedel om invites.
- Dit topic is niet bedoeld voor simpele vraagjes. Eigen inzet blijft gewenst.
- Wees vriendelijk, reageer niet op de man.
- Voer geen inhoudelijke discussies die beter passen in hun eigen of andere topics. Mochten die organisch toch ontstaan, maak een TR aan zodat ze verplaatst kunnen worden naar elders
- Geen crossposts! Post je vraag of opmerking in 1 topic, niet meerdere. Kies daarvoor de topic die het best bij je vraag/opmerking past (in de regel is dat dus sowieso niet het slowchat topic)
En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!