16 x JaSolar 335Wp | 5430Wp | GOODWE 4K-DT
Daar gaat het niet om.AMARONE schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 18:41:
Het zal niet zo'n vaart lopen. Zo groot is de horeca niet voor het overeind houden van je economie.
Je moet een inkomen hebben om dingen te kunnen uitgeven. De overheid zal minder inkomen ontvangen en dus minder uit mogen geven. Het tegendeel is nu bewezen en zal voort blijven duren komende x jaar. Als wij net zover komen als Japan of US dat je de rente van je eigen schuld moet bij printen, dan heb je een probleem. Onze GDP (of BNP in het Nederlands), is nog positief vanwege de bezuinigen wat nu al jaren lang aan de hand is. Als je kijkt naar de zuidelijke Europese landen en zelfs België, dan is het niet best. Wij zitten in hetzelfde "Euro" financieel stelsel en zullen meegaan wanneer het slecht gaat.
Weet ook dat alles zowat met elkaar verbonden zit. Als er geen inkomen komt voor de horeca, want bijvoorbeeld de kroegen blijven de hele zomer dicht, dan kunnen zij weer niet iets uitgeven aan iets anders. Elke inkomen is een uitgave voor een ander en zo draait de economie. Wanneer er iets minder snel gaat (qua roteren van geld van de ene naar de ander), dan kom je in een neerwaartse spiraal. Men gaat dus meer opletten hoeveel aan wat uit te geven. Dat is het tegenovergestelde van een bubbel creëren, dus dat er gestaag lucht uitgaat. Dat heeft enorme gevolgen en is moeilijk uit te komen. Werkloosheid zal oplopen (salaris is immers een uitgave en kan niet betaald worden) en men komt in opstand. Precies zo, want de geschiedenis herhaald zich (1929~1933) en daaruit kan er nare tijden komen (1938~1945).
Ray Dalio legt dat goed uit in deze video. Hij benoemd een kleine spiraal (om de ±10 jaar een crash) en eens in de 100 a 150 jaar een grote spiraal verandering, en het heeft er alle schijn na dat we langzaam daar naartoe gaan. Kan dit jaar gebeuren, maar ook over 10/20 jaar (als bijvoorbeeld China de VS ingehaald heeft qua GDP).
Als je eerder nooit boven de box 3 vrijstelling bent gekomen met je vermogen is er niks aan de hand.WhySoSerious schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 18:51:
[...]
Omdat hij overduidelijk zijn Crypto eerdere jaren niet heeft aangegeven.
Als je dan nu opeens met een flinke som geld aankomt gaat er echt wel het eea onderzocht worden.
En terecht overigens.
Ook ik heb zoals de meesten van jullie een aantal verschillende crypto coins in bezit.
Maar nu met de laatste paar weken dat alles in de lift zit.
En mijn kleine portefeuille een stuk meer waard is geworden, zou ik graag wat advies willen winnen van jullie, wat nou de beste cold wallet is om dit alles veilig weg te zetten?
Ik heb eigenlijk alleen van Ledger gehoord maar dat was dan minder positief toen ze gehackt werden.
Graag zou ik willen weten of er een nog betere optie is dan alleen de Ledger wallet.
Bvd. 👍
Hij heeft nergens gezegd dat hij het ooit illegaal verzwegen heeft, dat vul jij zelf in.WhySoSerious schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 18:51:
[...]
Omdat hij overduidelijk zijn Crypto eerdere jaren niet heeft aangegeven.
Als je dan nu opeens met een flinke som geld aankomt gaat er echt wel het eea onderzocht worden.
En terecht overigens.
Wij gaan er vanuit dat hij 1-1-2021 minder dan de Max had en halverwege het jaar serieus goed verdiend heeft en dus ook een verklaarbaar log van trades.
Verwijderd
Ze hebben al hopium speekseltesten en pikken de lambo's er zo uit.Luuk schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 18:50:
[...]
Waarom zou je niet kunnen aantonen dat de bitcoin enorm is gestegen en je deze vervolgens verkocht hebt? Dat is niet zo moeilijk hoorzou niet weten waar ze je een boete voor willen geven.
'Ja meneertje, met hopium achter het stuur zeker? Dat gaat via de officier van justitie. En trouwens, is dat een Ledger in uw broekzak?'
*agent pakt boormachine uit zijn holster*
Damn.
Omdat je dan al snel moet aantonen dat het geen professioneel handelen was wat dus niet in box 3 mag.Luuk schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 18:50:
[...]
Waarom zou je niet kunnen aantonen dat de bitcoin enorm is gestegen en je deze vervolgens verkocht hebt? Dat is niet zo moeilijk hoorzou niet weten waar ze je een boete voor willen geven.
If you can't find a way to make money while you sleep, you'll have to work until you die.
Zijn boormachines jouw fetisj?Verwijderd schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 18:54:
[...]
Ze hebben al hopium speekseltesten en pikken de lambo's er zo uit.
'Ja meneertje, met hopium achter het stuur zeker? Dat gaat via de officier van justitie. En trouwens, is dat een Ledger in uw broekzak?'
*agent pakt boormachine uit zijn holster*
Damn.
Verwijderd
Alleen als er een groene dildo aan bevestigd zit.
Kan wel filmpje posten wat ik bedoel maar wil niet gebanned worden in de bullrun.
Dat niet, ik noem ze overigens links en rechts.
If you can't find a way to make money while you sleep, you'll have to work until you die.
Ik hoop het voor hem, maar heb een vermoeden van niet. Anders ga je niet op zoek naar mogelijkheden om er onder uit te komen (dure auto's of zelfs een huis).skai21 schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 18:54:
[...]
Hij heeft nergens gezegd dat hij het ooit illegaal verzwegen heeft, dat vul jij zelf in.
Wij gaan er vanuit dat hij 1-1-2021 minder dan de Max had en halverwege het jaar serieus goed verdiend heeft en dus ook een verklaarbaar log van trades.
Hmm, laat het maar tot de verbeelding dan.Verwijderd schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 18:56:
[...]
Kan wel filmpje posten wat ik bedoel maar wil niet gebanned worden in de bullrun.
Tsja, hoop het ook niet.WhySoSerious schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 18:57:
[...]
Ik hoop het voor hem, maar heb een vermoeden van niet. Anders ga je niet op zoek naar mogelijkheden om er onder uit te komen (dure auto's of zelfs een huis).
Mijn ding is altijd geweest: als je genoeg vermogen hebt om er belasting over te moeten betalen, dan heb je niet te zeuren en moet je het gewoon doen.
Een bullrun zonder Jaap is een bearmarket.Verwijderd schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 18:56:
[...]
Hij als whale verkoopt dan zoveel DOGE dat zelfs BTC mee door het afvoerputje gaat.
Ledger apparaat zelf is niks mis mee. Gebruik wel bij het bestellen een andere naam en het liefst een ander adres waar ze het naartoe kunnen sturen.diquan2001 schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 18:54:
Beste Crypto vrienden,
Ook ik heb zoals de meesten van jullie een aantal verschillende crypto coins in bezit.
Maar nu met de laatste paar weken dat alles in de lift zit.
En mijn kleine portefeuille een stuk meer waard is geworden, zou ik graag wat advies willen winnen van jullie, wat nou de beste cold wallet is om dit alles veilig weg te zetten?
Ik heb eigenlijk alleen van Ledger gehoord maar dat was dan minder positief toen ze gehackt werden.
Graag zou ik willen weten of er een nog betere optie is dan alleen de Ledger wallet.
Bvd. 👍
Anders https://trezor.io/ of https://specter.solutions/ zover ik weet.
Heb ook nog nooit belastingaangiften gedaan over crypto, als ik aangeef wat mijn crypto capitaal op 2021 1 januari was heb ik daar toch geen problemen mee?
Overgens probeer ik er niet onderuit te komen maar gewoon wat informatie in te winnen.
Dan is er niets aan de hand en is het gewoon onderdeel van je vermogen (net als spaargeld en beleggingen). Gaat natuurlijk alleen op als je nooit boven de VRH grens uitgek bent, als dat wel zo was had je het alsnog op moeten geven.Melchuzz schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 19:00:
Mijn crypto capitaal was op 2021 1 januari minder dan 30K en daarvoor is het ook nooit meer geweest.
Heb ook nog nooit belastingaangiften gedaan over crypto, als ik aangeef wat mijn crypto capitaal op 2021 1 januari was heb ik daar toch geen problemen mee?
Overgens probeer ik er niet onderuit te komen maar gewoon wat informatie in te winnen.
Ik laat mij graag verrassen door een enorme rode of groene candle, maar ik heb nog steeds niet het gevoel dat de top in zicht is, nog veel te weinig dips gezien.
iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 64 kWh thuisaccu | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 11.460 Wp
MacBook Air M2 2022 / MacBook Pro Retina 13" 2015 / iPhone 16 Pro Natural Titanium
Waarom dan niet 140K?Taro schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 19:03:
Die 40k is voor mensen een mogelijke barrière, maar een bot zal zich er niets van aantrekken. Het gaat allemaal zo rap, grote kans dat er een candle volgt van 39.8k naar 41.8k door enorme fomo, want als 40k (=2x 2017 ATH) gehaald kan worden, waarom dan niet 50k.
Ik laat mij graag verrassen door een enorme rode of groene candle, maar ik heb nog steeds niet het gevoel dat de top in zicht is, nog veel te weinig dips gezien.
Buckle up boys!
PSN: MisterxBee : PS5 Pro :Samsung Zfold6:Synology DS220+
Terug naar 6 cent waarschijnlijk.sten123 schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 19:07:
Gaan we nog een dip met ETH krijgen?
WhySoSerious schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 19:05:
[...]
Waarom dan niet 140K?
Buckle up boys!
Mijn eerste Productreview! https://tweakers.net/productreview/243692/creative-sound-blasterx-h7.html
6 bitcoin cent = 0,06 BTC = bijna €2k.... vooruit dan.
Mijn eerste Productreview! https://tweakers.net/productreview/243692/creative-sound-blasterx-h7.html
Wel een sell of zo te zien
40K!
* Building a portfolio around shitcoins is just a shitfolio *
MacBook Air M2 2022 / MacBook Pro Retina 13" 2015 / iPhone 16 Pro Natural Titanium
Crashen, 3.5 jaar depressief zijn om het verloren geld en opnieuw beginnen.
Niet. Vanzelf.Bushalte schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 19:15:
Het. Houdt. Niet. Op.
Hoeveel dagen 40k-50k?
Film: AquamarineAMARONE schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 19:15:
[...]
Wie zijn deze 2 smakelijke verschijningen?
Funfact: ze zijn 15 jaar
Die oude reus moet ff afkoelen.
(vanmiddag toch maar weer ingestapt met strakke stop
Zolang ik het zelf geloof is het goed toch?
Gelukkig zit ik er toch nog voor een beetje in
[ Voor 24% gewijzigd door GekkePrutser op 07-01-2021 19:22 ]
Je zit niet in de trein zeker.Idutchman schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 19:18:
BTC crash en die alts in, hoppa. Let's gooo.
Die oude reus moet ff afkoelen.
Tjoeke Tjoeke Tjoeke, toet toet!
Dat was standaard zo. Nu is het standaard niet zo.Machlah schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 19:17:
Kan me tijden herinerren waar na elke mijlpaal toch een rode zenuwachtige kaars tevoorschijn kwam
Waanzin.
Auw
Het enige belangrijke is dat je vandaag altijd rijker bent dan gisteren. Als dat niet in centen is, dan wel in ervaring.
E
Z
U
S
3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel
Goede timing precies
R7 5700X · 32 GB · RTX 3080 · PG279Q — M4 Mac Mini — M1 MacBook Air — Galaxy S23 — 65" G3 — DS415+ · 40 TB SHR — VW ID.4
Het enige belangrijke is dat je vandaag altijd rijker bent dan gisteren. Als dat niet in centen is, dan wel in ervaring.
https://aggr.trade/Tominatie schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 19:21:
Waar zien jullie een drop? Binance loopt zeker vast bij mij.
Binance, 39,3K nu.Tominatie schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 19:21:
Waar zien jullie een drop? Binance loopt zeker vast bij mij.
Eindelijk een correctie, dit was wel te verwachten
Ik hoop dat de politie dat ook een steekhoudend argument vindt
Op naar de 7000
[ Voor 22% gewijzigd door Quartz123 op 07-01-2021 19:23 ]
pv:]4960Wp op ZW 44°. WP: Panasonic WH-MDC05H3E5
Binance snapte het ff niet meerPalindrome schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 19:19:
binance dip !
mijn pf kelderde ff 1000 euri in 2 seconden om daarna weer 400 erbij te krijgen na 2 seconden en toen 700 en toen weer 300 eraf....
WASSHAPPENING!!!!
Alle alts lopen leeg!!! G-susQA123 schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 19:22:
ETH zakt mee
Relax mensen haha
Nou ja dan maar even blijven zitten weer. Komt vast goed.
Dit topic is gesloten.
![]()
- Het initiëren van pumps en dumps is strict verboden.
- Geen Telegram groups of andere "signal" chat kanalen
- Geen links met referral, geen gebedel om invites.
- Dit topic is niet bedoeld voor simpele vraagjes. Eigen inzet blijft gewenst.
- Wees vriendelijk, reageer niet op de man.
- Voer geen inhoudelijke discussies die beter passen in hun eigen of andere topics. Mochten die organisch toch ontstaan, maak een TR aan zodat ze verplaatst kunnen worden naar elders
- Geen crossposts! Post je vraag of opmerking in 1 topic, niet meerdere. Kies daarvoor de topic die het best bij je vraag/opmerking past (in de regel is dat dus sowieso niet het slowchat topic)
En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!
:strip_exif()/f/image/bPvO8vlNvg7HUu1ocrFse0qM.jpg?f=fotoalbum_large)