Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay Nff
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 28-05-2021
Hoe hoog kan de boete (+naheffing) ongeveer zijn? Hoe lang duurt het ongeveer voordat je een reactie krijgt?

Ik heb al niks meer gehoord van de Rabobank sinds 7 Mei. Hoe lang duurt het voordat je een antwoord krijgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 00:04

Qwerty-273

Meukposter

@Jay Nff Dat kan je lezen bij de Belastingdienst en de verdere pagina's die vanuit daar gelinkt worden, zoals de navorderingsaanslag en verzuim- of vergrijpboete. Van belang wordt dan of er opzet in het spel is waardoor bepaalde inkomsten niet bij de belastingdienst zijn opgegeven.

Maar als het inkomen recent is dan kan je altijd een correctie indienen (als je al aangifte hebt gedaan zonder dit inkomen mee te nemen). Als je zelf komt met de vaststelling dat je te weinig belasting hebt betaald is dat een veel positievere insteek dan dat de Belastingdienst bij je komt met diezelfde mededeling.

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A4553
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 01-05 18:31
Jay Nff schreef op maandag 24 mei 2021 @ 14:41:
[...]

Hoe is het met je vriend afgelopen? Is je collega direct op de hoogte gesteld? Hoe hoog is de boete ongeveer voor 50K.
Meer dan het voorgaande weet ik niet. Hoeveel naheffing er volgt (en boeterente) is compleet afhankelijk van het bedrag en de termijn waarop het vermogen niet was opgegeven. In het geval van mijn collega weet ik niet hoe het verder zit. Misschien maar beter ook want het ging wel veel geld, heel veel geld :+.

Mijn collega wist het overigens wel redelijk snel, dat kwam ook omdat de belastingdienst al via een andere route betrokken was bij dat geld. Dus zelfs als hij niets had gezegd was men er al gauw achtergekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay Nff
Dus het kan zijn dat ik geen reactie krijg van de belastingdienst? Ik ben erg benieuwd of ik een reactie ga krijgen en of dat via een brief ofzo zal zijn. Weet iemand toevallig ook of het lang gaat duren voordat de bank reageert op de casus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qwerty-273

Qwerty-273

Meukposter

Ik zou niet afwachten wat de Belastingdienst eventueel wel of niet gaat doen. Om de eerder aangehaalde link deels te quoten:
Herstelt u een foute aangifte vrijwillig? Dan minder of geen boete
Verbetert u binnen 2 jaar uw onjuiste of onvolledige aangifte vrijwillig?
Dan krijgt u geen boete.
Uitzondering: Hebt u inkomen uit sparen en beleggen in het buitenland verzwegen? Dan krijgt u altijd een boete. Maar geeft u dit inkomen alsnog op en werkt u verder volledig mee aan ons onderzoek? Dan kunnen wij de boete wel verlagen.

Let op!
Wilt u een boete voorkomen? Verbeter dan vrijwillig uw belastingaangifte vóórdat u kunt vermoeden dat wij weten - of binnenkort zullen weten - dat u niet, niet volledig of onjuist aangifte hebt gedaan.
Weten wij dat u niet, niet volledig of onjuist aangifte deed? Dan kan uw volledige medewerking aan ons onderzoek nog wel reden zijn om een lagere boete op te leggen. Of dat inderdaad zal gebeuren is afhankelijk van de omstandigheden van de zaak.

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay Nff
Volgens mij is dit de link: https://www.belastingdien...telijk%20hebt%20verzwegen

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/flHmPQBop4om0ZWhUiheHVxkjiE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/eZuL1urFh8MDaKRuir2X8OVe.png?f=fotoalbum_large

Moet ik dan 50% van €50000 betalen? Of lees ik het verkeerd? Zou iemand dit aub willen toelichten?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 03-05 17:44
Jay Nff schreef op maandag 24 mei 2021 @ 22:22:
Volgens mij is dit de link: https://www.belastingdien...telijk%20hebt%20verzwegen

[Afbeelding]

Moet ik dan 50% van €50000 betalen? Of lees ik het verkeerd? Zou iemand dit aub willen toelichten?
Doe of laat een correctie maken, hou rekening met het ergste, dan kan het alleen maar meevallen.

Ik vind je erg zenuwachtig overkomen, is het geld soms al op :? :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thof
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 02-05 11:17

thof

FP ProMod
Geen belastingkundige, maar even op de achterkant van een bierviltje :+
Rekenend met de eerder genoemde boete percentages.

https://www.rijksoverheid...oorten-inkomstenbelasting

Als je het vanuit de inkomstenhoek bekijkt:
50.000 euro aan inkomsten vanuit bitcoins.
Indien (al je) inkomsten <= 68.507 euro, dan 37.35% inkomstenbelasting, anders 49.5%
Dan kom je zonder boete uit op 18.675 euro / 24.750 euro aan te betalen belasting.
Zolang je niet eerder hiervoor een boete hebt gehad, al veel inkomsten hebt en er sprake van opzet (50%), dan zou je uitkomen op 37.125 euro aan te betalen inkomstenbelasting incl boete.

Als je het vanuit de vermogen (box3) bekijkt:
Cryptovaluta horen tot uw bezittingen in box 3. Van uw cryptovaluta geeft u de waarde in het economische verkeer aan op 1 januari (peildatum). U hanteert daarbij de koers op de peildatum van het gebruikte omwisselplatform.

Bron: https://www.belastingdien...omen/content/cryptovaluta
Als we dan naar box 3 kijken, dan zitten daar nogal wat afhankelijkheden met wel/geen partner en je andere bezittingen. Laat ik voor nu even uit gaan dat je bitcoins boven de vermogensgrens zitten en daardoor volledig belast wordt (belastbaar vermogen).
Over uw belastbaar inkomen uit vermogen betaalt u belasting. Wij gaan ervan uit dat u een voordeel hebt uit uw grondslag sparen en beleggen. Over dit voordeel betaalt u vanaf 2021 31% inkomstenbelasting. Tot 2021 is dat 30%.

Bron: https://www.belastingdien..._betalen_over_uw_vermogen
Als je het ziet als sparen/beleggen:
50.000 euro aan beleggingen/spaarsaldo in bitcoins (waarde omgerekend op pijldatum voor aangifte), waarbij volledige bedrag gezien wordt als belastbaar vermogen.
Er wordt gerekend met een fictief rendement.
67% van 50.000 euro met 0.07% rendement = 33.500 * 0.07% = 23
33% van 50.000 euro met 5.28% rendement = 16.500 * 5.28% = 871
Totaal zal dan uitkomen op iets van 894 euro aan rendement.

Over dat rendement betaal je inkomstenbelasting van 30%.
894 euro * 30% = 268 euro
Dus een inkomsten belasting van 268 euro als je op tijd aangifte had gedaan.

Stel het wordt gezien als de zwaarste categorie (fraude) in box 3 (sparen en beleggen), dan zou er een boetepercentage van 300% gelden.
268 euro * 300% = 804 euro.

Het kan maar zo zijn dat je in een lagere categorie terecht komt dan 300% (fraude), bijvoorbeeld 150% (opzettelijk verzwegen) of 75% (grove schuld):
Vergrijpboete: opzet of grove schuld
Voor de hoogte van een vergrijpboete is allereerst van belang of sprake is van opzet of grove schuld.
Bij opzet bedraagt de boete 50% van de belasting die u opzettelijk hebt verzwegen. Bij grove schuld is dat 25%.
Hebt u opzettelijk of met grove schuld inkomen uit sparen en beleggen niet of onjuist aangegeven (box 3 inkomen)? Dan is de boete 150% van de belasting die u opzettelijk hebt verzwegen. Bij grove schuld is dat 75%.
Daarnaast bekijken wij of er redenen of omstandigheden zijn om de boete verder te verhogen of te verlagen.
De boete wordt hoger als u bijvoorbeeld al eerder een vergrijpboete kreeg of als er sprake is van fraude. De boete wordt dan 100%, en bij inkomen uit sparen of beleggen (box 3-inkomen) 300%.
De boete valt lager uit als sprake is van verzachtende omstandigheden.

Bron: https://www.belastingdien...ik-heb-een-boete-gekregen
Nogmaals, ik ben hier geen expert in en heb dit even berekend met behulp van de gelinkte pagina's.
Ik zou dus rekenen met een bedrag ergens tussen de 268 euro (geen boete) en 804 euro (fraude).
Lijkt mij dus nog enigszins mee te vallen :P

Wat zie ik over het hoofd? 8)7 Ik vermoed dat ik voor je nu enkel het bezit berekend heb. Als je echt in bitcoin gehandeld hebt, wordt het volgens mij ook nog gezien als inkomsten (uit overig werk) en dient er alsnog iets aan inkomstenbelasting afgedragen te worden. Oftewel, beter even navragen bij iemand die er echt verstand van heeft.

[ Voor 5% gewijzigd door thof op 25-05-2021 00:05 . Reden: Inkomsten belasting 30% over fictief rendement ontbrak, werd als 100% berekend ]

Server 1: Intel N305 | 48GB RAM | 5*4TB NVME | 4x 2.5GbE
Server 2: Intel N5105 | 64GB RAM | 1TB NVME | 4x 2.5GbE
Server 3: Intel Xeon E5-2670 | 128GB RAM | 512+750GB SATA SSD | 6x10TB HDD | 6x 1GbE [Buiten gebruik]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Lapa
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 03-05 07:48
@thof, het is niet 100% duidelijk op wie je reageert, maar aangezien je met 50.0000 rekent denk ik op @Jay Nff. Hij zegt die 50.000 verdient te hebben met bug bounty hunten en dus niet met bitcoin of zo. Dat is gewoon inkomen uit werk en dus box 1 inkomen voor de belastingdienst.

Dus daar moet @Jay Nff gewoon inkomstenbelasting over betalen, minimaal 37% dus. Dat is nog zonder boete! Ik zie eigenlijk nog helemaal geen reden dat hij een boete zou moeten betalen, als dit inkomen van 2020 was is er helemaal niks aan de hand als hij het nu gewoon aangeeft. Zelfs als het van 2019 is niet, verwacht ik. Maar hij moet dan natuurlijk wel die normale belasting betalen, wat ook al een stevig bedrag is als je er geen rekening mee gehouden had.

Als @Jay Nff het verzwijgt en hij moet wel boete betalen kan dat dus oplopen tot 150% van de verschuldigde belasting, plus natuurlijk de belasting zelf. In het meest ongunstige geval (hoogste schaal inkomstenbelasting plus maximale boete) moet hij dan zelfs 62.500 gaan betalen.

Edit: verkeerd gelezen, de maximale boete voor fraude bij inkomstenbelasting is "slechts" 100%. Dus in het meest ongunstige geval moet er 50.000 worden terugbetaald, dus in ieder geval niet MEER dan er is verdiend, maar wel het volledige bedrag.

[ Voor 11% gewijzigd door Lapa op 25-05-2021 12:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 22:14

LankHoar

Langharig tuig

@Jay Nff waarom negeer je stelselmatig de suggestie om een belastingadviseur in te schakelen? Je wilt hier echt geen fouten mee maken Jay, dat zijn potentieel heel dure fouten..

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay Nff
Lapa schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 08:26:
@thof, het is niet 100% duidelijk op wie je reageert, maar aangezien je met 50.0000 rekent denk ik op @Jay Nff. Hij zegt die 50.000 verdient te hebben met bug bounty hunten en dus niet met bitcoin of zo. Dat is gewoon inkomen uit werk en dus box 1 inkomen voor de belastingdienst.

Dus daar moet @Jay Nff gewoon inkomstenbelasting over betalen, minimaal 37% dus. Dat is nog zonder boete! Ik zie eigenlijk nog helemaal geen reden dat hij een boete zou moeten betalen, als dit inkomen van 2020 was is er helemaal niks aan de hand als hij het nu gewoon aangeeft. Zelfs als het van 2019 is niet, verwacht ik. Maar hij moet dan natuurlijk wel die normale belasting betalen, wat ook al een stevig bedrag is als je er geen rekening mee gehouden had.

Als @Jay Nff het verzwijgt en hij moet wel boete betalen kan dat dus oplopen tot 150% van de verschuldigde belasting, plus natuurlijk de belasting zelf. In het meest ongunstige geval (hoogste schaal inkomstenbelasting plus maximale boete) moet hij dan zelfs 62.500 gaan betalen.
Dus ik moet sowieso 37% over €50000 aan inkomsten belasting betalen? Dat is wel een fors bedrag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jay Nff
LankHoar schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 08:52:
@Jay Nff waarom negeer je stelselmatig de suggestie om een belastingadviseur in te schakelen? Je wilt hier echt geen fouten mee maken Jay, dat zijn potentieel heel dure fouten..
Die gaat dan alle oude koeien uit de sloot halen. Ik heb afgelopen jaren amper belasting betaald. Dat wordt alléén maar erger dan, de belastingdienst weet tot nu toe nog niks en dat heb ik liever :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay Nff
https://www.belastingdien...ngifte_doen/aangifte-doen

Ik zie dat ze een belastingaangifte opsturen via de post. Die brief heb ik tot op heden nog niet ontvangen. Zou dat in mijn voordeel werken?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Qwerty-273

Qwerty-273

Meukposter

Voor het niet opgeven van inkomsten binnen NL is er een termijn van 5 jaar waarin de Belastingdienst een navorderingsaanslag moet opleggen (daarna is het 'verjaard'), echter bij buitenlands inkomen is die termijn opgeschroefd naar 12 jaar. Hoe langer je wacht, hoe groter het wordt. En hoe minder welwillend ze de zaak zullen behandelen (ze zijn de ergste niet als je er op tijd en eerlijk bij hun mee aanklopt).

Ipv belasting ontduiken (zoals je nu lijkt te doen) kan je onderzoeken wat er mogelijk is met belasting ontwijken (hier komt weer die belastingadviseur naar voren), bijvoorbeeld door deze activiteiten onder te brengen in een bedrijfje in Estland op hun e-residency programma ( https://e-resident.gov.ee/become-an-e-resident/ ), dan betaal je nog wel belasting in Nederland over het bedrag dat je aan jezelf uitkeert, maar je hebt alleen met Estland van doen over alles wat je binnen het bedrijf laat zitten. Of je kan besluiten om gewoon volledig Nederlandse belastingen te gaan betalen zodat alle openbare zaken waar je van gebruikmaakt in NL ook betaald kunnen worden (net zoals de anderen in NL ook doen).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01:22

Barrycade

Through the...

Jay Nff schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 09:37:

Ik zie dat ze een belastingaangifte opsturen via de post. Die brief heb ik tot op heden nog niet ontvangen. Zou dat in mijn voordeel werken?
Nee, want JIJ moet actie ondernemen als je aangifte moet doen.

Dus nu hear no evil, see no evil te spelen helpt niet in je voordeel. De molen van de belastingdienst draait meestal langzaam. Maar als je eenmaal in de molen zit...

Acties:
  • +12 Henk 'm!

Anoniem: 472287

Jay Nff schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 09:31:
[...]

Die gaat dan alle oude koeien uit de sloot halen. Ik heb afgelopen jaren amper belasting betaald. Dat wordt alléén maar erger dan, de belastingdienst weet tot nu toe nog niks en dat heb ik liever :)
"Ik heb al jaren belasting ontweken en dat blijf ik graag doen"

Ik hoop van harte dat je die belastingadviseur alsnog inschakelt, en anders de belastingdienst een forse boete op je deurmat komt bezorgen voor alle jaren die je ontweken hebt _/-\o_

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• tomtom901
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:28

tomtom901

Moderator General Chat
[...]

Bizar dit. Ik hoop echt dat je toch niet zo naief bent.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
[...]

Als je amper belasting hebt betaald dan zul je ook niet direct in het hoogste tarief vallen normaliter.

Daarnaast kun je beter een boekhouder hebben die je helpt, als de belastingdienst de koeien laten opduiken. Die mogen ook 5jr terug en dan gelden de boetes ook gewoon per jaar. En aangezien jij zegt dat je inkomsten via Paypal van internationale partijen komen dan is het mogelijk zelfs 12 jaar: https://www.belastingdien...ienst/navorderingsaanslag (Inkomsten of vermogen uit buitenland)

Oftewel nu je kop in het zand houden is gewoon uitstel. Daarnaast ben je gewoon actief belasting aan het ontduiken en dat doe je ook nog eens in een openbaar forum...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lapa
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 03-05 07:48
Sander schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 10:27:
[...]

Als je amper belasting hebt betaald dan zul je ook niet direct in het hoogste tarief vallen normaliter.

[...]
Dat ligt er natuurlijk aan of er amper belasting betaald is omdat deze niet verschuldigd was of omdat deze ontdoken is >:)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BiLLY_daKid
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01:48
gold_dust schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 22:53:
[...]

Waarom heb je het geld niet gewoon op je Paypal rekening laten staan? Er zou dan geen haan naar gekraaid hebben. Met geld op een Paypal rekening kun je ook gewoon betalen.
Mag ik jou erop wijzen dat Paypal een Nederlandse licentie heeft, volledig moet voldoen aan KYC en netjes de belastingdienst informeert over jouw saldi?
Dus mocht je zelf denken de Belastingdienst te kunnen vermijden, dan wens ik je succes want je komt daar vanzelf wel in beeld 😁

https://www.dnb.nl/openba...FTKF&relationNumber=B1302

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeEs
  • Registratie: December 2007
  • Nu online
Jay Nff schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 09:30:
[...]

Dus ik moet sowieso 37% over €50000 aan inkomsten belasting betalen? Dat is wel een fors bedrag.
Je moet gewoon (net als iedereen) je belasting aangifte doen. Ook zeker als je geen uitnodiging krijgt in jou geval.
Als er jaren niks wijzigt in je inkomen/situatie, kan het zijn dat je tijdelijk geen aangifte meer hoeft te doen, maar het mag altijd. Dit staat ook op de BD site.
Alles wat je hier vraagt wordt daar overigens ook uitgebreid beantwoord.

Afhankelijk van de hoogte van je salaris/overige inkomsten/aftrekposten moet je daarover een percentage afdragen ja. 37% klinkt niet heel vreemd bij zulke bedragen.
Als je nog nooit aangifte hebt gedaan heb je denk ik wel wat uit te leggen ja. (geen idee hoe oud je bent, hoe lang je al inkomsten genereert).
Als het alleen over afgelopen jaar gaat is er waarschijnlijk (nog) niks aan de hand, maar 50k uit de boeken proberen te houden... Wat denk je zelf?
Ontwijken mag binnen de regels, ontduiken natuurlijk niet.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02:26

FreakNL

Well do ya punk?

[...]

Ja jammer hè? Moet iedereen trouwens, dus jij ook. En daar doen we in NL weer allerlei goeie dingen van. :)

Gewoon je aangifte wijzigen. Is geen rocketscience, gewoon box1… Heb je ook geen adviseur voor nodig. Ik vind het trouwens wel echt bizar dat jij denkt dat je als enige Nederlander GEEN belasting hoeft te betalen ;)

Overigens had je zonder het belletje van de bank ook de “Sjaak” kunnen zijn bij de BD. Een banksaldo wat binnen een jaar met 50k groeit is ook al verdacht.

[ Voor 8% gewijzigd door FreakNL op 25-05-2021 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O88088
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 03-05 10:34
Jay Nff schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 09:37:

Nee dat werkt niet in je voordeel. Zie ook dit: https://www.belastingdien...ent/moet_ik_aangifte_doen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeeEs
  • Registratie: December 2007
  • Nu online
[...]

Hopelijk (voor jezelf) maak je hier een grapje of loop je te trollen...?!
Je woont en werkt in NL neem ik aan?
Als je de afgelopen jaren dergelijke bedragen niet hebt opgegeven zou ik rekening houden met een behoorlijk forse aanslag + hele forse boete.

Er bestaat ook nog de "inkeerregeling"... Zie BD.

[ Voor 4% gewijzigd door GeeEs op 25-05-2021 15:54 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
tomtom901 schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 10:18:
[...]

Bizar dit. Ik hoop echt dat je toch niet zo naief bent.
offtopic:
Ik hoop het wel, heb al een grootverpakking popcorn besteld voor het aankomende drama :P

@Jay Nff Als je niet loopt te trollen, probeer -zoals velen al hebben gezegd- eventuele problemen voor te zijn. Dat is de beste manier om schade te beperken :)

En vanaf nu gewoon de helft van dat inkomen op een aparte spaarrekening zetten, zodat je makkelijk de belasting kan betalen bij de aanslag.

[ Voor 37% gewijzigd door anandus op 25-05-2021 18:13 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay Nff
anandus schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 15:52:
[...]
offtopic:
Ik hoop het wel, heb al een grootverpakking popcorn besteld voor het aankomende drama :P

@Jay Nff Als je niet loopt te trollen, probeer -zoals velen al hebben gezegd- eventuele problemen voor te zijn. Dat is de beste manier om schade te beperken :)

En vanaf nu gewoon de helft van dat inkomen op een aparte spaarrekening zetten, zodat je makkelijk de belasting kan betalen bij de aanslag.
Ja, ik heb nog wel wat aan de kant gezet op de spaarrekening. Je kan toch nog binnen 2 jaar de belasting aangifte invullen? Dus ik nu nog zelfs de belasting van 2018 verbeteren, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiLLY_daKid
  • Laatst online: 01:48
Klopt, je kan zelfs corrigeren tot 5 jaar na definitieve aanslag (heb ik van de website).
Geen idee of dat gevolgen heeft of extra controles oproept.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Jay Nff schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 10:11:
[...]

Ja, ik heb nog wel wat aan de kant gezet op de spaarrekening. Je kan toch nog binnen 2 jaar de belasting aangifte invullen? Dus ik nu nog zelfs de belasting van 2018 verbeteren, toch?
Je snapt dat 2 jaar 2019 en 2020 zijn, en dat 2018 dus al 3 jaar is? Maar goed het is idd 5 jaar: https://www.belastingdien...ik-heb-een-foutje-ontdekt

Alhoewel foutje misschien een understatement is in dit geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaer
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 23:38
Als je weinig belasting betaald hebt (geen idee wat weinig voor je is) kan het ook betekenen dat je toeslagen terug mag betalen.
Heb je die ook ontvangen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 39993

[...]

Waarom lijk je dit "raar" te vinden? Dat moeten we toch allemaal? Als je in loondienst bent regelt je werkgever dit in Nederland. Maar alles wat je daarnaast nog "binnenhaalt" moet je gewoon netjes zelf opgeven en belasting over betalen. Zelfs als je de loterij wint, moet je belasting betalen (alleen regelt bijv. de Nederlandse Loterij dit voor je in Nederland).

Als je verwacht dat deze informatie binnenkort bij een belastinginspecteur op zijn bordje ligt, dan zou ik er nu toch maar zelf achteraan gaan. Al ben ik bang dat ze toch nog wel even verder gaan graven in je geschiedenis bij de Belastingdienst, zodra ze hier lucht van krijgen. Ook als je zelf nu je aangifte nog corrigeert en dus een extra aansalg gaat krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GreatDictator
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02-05 15:37
Ik denk eerlijk gezegd dat het best meevalt wat er gaat gebeuren als de aangiftes netjes worden gecorrigeerd en alle verschuldigde belastingen netjes worden betaald. Hooguit dat ze in de toekomst iets scherper naar zijn volgende aangiftes gaan kijken. Er zullen legio mensen zijn die om uiteenlopende redenen aangiftes corrigeren, en dat zal vast regelmatig nog wel om grotere bedragen gaan.

Und weil der Mensch ein Mensch ist | Drum hat er Stiefel im Gesicht nicht gern | Er will unter sich keinen Sklaven seh'n | und über sich keinen Herr'n

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay Nff
Ik word hier ook niet echt wijzer van. Iedereen verteld een ander verhaaltje. De één zegt dat het wel erger wordt en de andere vindt het meevallen. Ben benieuwd ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• killercow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 02-05 12:23

killercow

eth0

Jay Nff schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 08:58:
Ik word hier ook niet echt wijzer van. Iedereen verteld een ander verhaaltje. De één zegt dat het wel erger wordt en de andere vindt het meevallen. Ben benieuwd ;)
En daarom schakel een professional in. Hoe lastig kan het zijn?

openkat.nl al gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Laatst online: 02:15

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Dit neigt steeds meer naar een vraag over belastingontduiking. @Jay Nff, wat je hier poogt is de BD te omzeilen, daar gaan we je niet bij helpen.

[ Voor 7% gewijzigd door Outerspace op 27-05-2021 10:54 ]

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Pagina: 1 2 Laatste

Dit topic is gesloten.