Acties:
  • +2 Henk 'm!

• caspervc
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21:48
Bij mij ligt de grens op 30 minuten met OV of fiets.

Ik ga niet in de auto zitten voor woon/werk. Veel te inefficiënt vanuit hartje Utrecht waar we wonen. Ben al 20 minuten bezig voordat ik de stad uit ben in de spits... :X
Woon dan ook nu op 10 minuten fietsen van het werk. Heerlijk. Vorige werkgever zat op ca 1 uur enkele reis met OV. Wat ben ik blij dat ik daar vanaf ben. Scheelt me gewoon 1,5 uur per dag.
Denk dat ik in de toekomst ook eerder zou inzetten op minder werken dan meer loon.

[ Voor 7% gewijzigd door caspervc op 11-12-2020 14:55 ]

MY24 Volvo XC40 Recharge SMER Fjord Blue

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas170
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

Bas170

Sir Miss-a-Lot

25 minuten met de bus, waarvan 15 minuten wachttijd zijn, omdat de dienstregeling waardeloos is }:|

En ik heb een schijthekel aan naar mijn werk fietsen tbh

[ Voor 23% gewijzigd door Bas170 op 11-12-2020 14:58 ]

https://ifuckinghateJira.com
@CodeCaster: Ik kan niet anders dan concluderen dat Bas170 en Maarten van Rossem gelijk hebben

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• caspervc
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21:48
Bas170 schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 14:56:
25 minuten met de bus, waarvan 15 minuten wachttijd zijn, omdat de dienstregeling waardeloos is }:|
Dus 10 min in de bus // 25 min reistijd?
Kan dat niet sneller / efficienter / goedkoper / gezonder met een e-bike of speedpedelec?

MY24 Volvo XC40 Recharge SMER Fjord Blue

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wowhead
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 18-04-2024
caspervc schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 14:53:
Bij mij ligt de grens op 30 minuten met OV of fiets.

Ik ga niet in de auto zitten voor woon/werk. Veel te inefficiënt vanuit hartje Utrecht waar we wonen. Ben al 20 minuten bezig voordat ik de stad uit ben in de spits... :X
Woon dan ook nu op 10 minuten fietsen van het werk. Heerlijk. Vorige werkgever zat op ca 1 uur enkele reis met OV. Wat ben ik blij dat ik daar vanaf ben. Scheelt me gewoon 1,5 uur per dag.
Denk dat ik in de toekomst ook eerder zou inzetten op minder werken dan meer loon.
Ja dit voor mij ook dus, zodra mijn salaris omhoog gaat na mijn eerste/2e werkjaar bij dit bedrijf ga ik een dagje minder werken. 4 dagen per week is voor mij ideaal om 4 dagen flink door te gassen op werk en 3 daagjes per week om te rusten, zo blijf ik het best gemotiveerd en is mijn performance beter dan 5 dagen.

Maargoed zover ben ik nog niet bij deze werkgever en mijn huidige loon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bas170
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

Bas170

Sir Miss-a-Lot

caspervc schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 14:58:
[...]

Dus 10 min in de bus // 25 min reistijd?
Kan dat niet sneller / efficienter / goedkoper / gezonder met een e-bike of speedpedelec?
Ik heb net m'n bericht ge-edit

https://ifuckinghateJira.com
@CodeCaster: Ik kan niet anders dan concluderen dat Bas170 en Maarten van Rossem gelijk hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fender89
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21:13
Pre-corona:
21 KM enkele reis,
Afhankelijk van drukte op de weg, 10-a 15 minuten.
Vervolgens 10 minuten met de bus. stop recht voor kantoor.

Toyota auris hybrid, 2014.

....maar sinds 13-03-2020: volledig thuiswerken, en dat zal voorlopig nog wel zo blijven. (heerlijk!)(..dat thuiswerken ;) )

[ Voor 10% gewijzigd door fender89 op 11-12-2020 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13-05 09:18
Ik rij steeds minder voor het werk. De afgelopen 4 jaar 21.000 km, 11.000 km, 11.000 km en nu 5.000 km per jaar. Plus nog pakkweg 15.000 km prive. Mijn auto (BMW 530d) is geen milieuwonder dus minder rijden is geen gek idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heijmenberg99
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 12-05 21:55
20 minuten van Drunen naar Den Bosch. Met een e-Golf (2020). Volledig elektrisch dus nauwelijks kosten :)

[ Voor 3% gewijzigd door Heijmenberg99 op 11-12-2020 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heijmenberg99
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 12-05 21:55
Geen idee waarom ik 2 Posts heb??

[ Voor 89% gewijzigd door Heijmenberg99 op 11-12-2020 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebasd
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 23:38

sebasd

loopt op espresso

Hangt van mijn klant af.. Ik geef veel trainingen en de reistijd varieert van 15 minuten fietsen (klant in dezelfde stad) tot 10 uur auto - vliegtuig - taxi (incl. wachttijden) voor een klant in het buitenland.

Het meeste is gelukkig wel binnen een uur reizen, als het veel langer is pak ik een hotel als het meerdere dagen is. Rijd in een Opel Insignia turbo uit 2010, ook niet echt een milieu- of zuinigheidswonder maar wel heerlijk comfortabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemean
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 13-05 09:20

Nemean

ᵀᴴᴱ ᴷᴵᴺᴳ, ᵀᴴᴱ ᴸᴱᴳᴱᴺᴰ

Denk dat veel Tweakers hier gebruik maken van hun zakelijk lease-regelement. In mijn geval is dit namelijk wel zo. Vorig jaar kwam ik geregeld op kantoor maar ook bij klanten en dan was reistijd:

Kantoor: 10 tot 15 minuten met de auto.
Klanten: 15 tot max1 uur rijden met de auto.

Sinds kort gedetacheerd en voornamelijk thuis werken en incidenteel op kantoor in Rotterdam. Reistijd (vanaf de provincie Zeeland) is wisselend door de verkeersomstandigheden. Enkele keer was het 45 minuten andere keer 1 uur en 15 minuten.

Ik rij zelf in een Kia ProCeed GT-Line 1.4, is niet voor het verbruik uitgekozen maar meer op de toekomst (kinderwens ;)) en het sportieve uiterlijk en niet een standaard in een dozijn station. Het verbruik is gemiddeld 1 op 13. Maar als je echt zuinig gaat rijden zal hij wel de 1 op 16 halen vermoed ik zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NESFreak
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18:25
40 minuten op een autoweg is niet het zelfde als 40 minuten in de file/door kleine dorpjes.

Ik doe 30 minuten heen en 35 minuten terug over een stuk van 40km in een oude toyota auris over een stuk autoweg/snelweg. Minder comfort zou ik zelf niet willen. Meer is ook niet perse nodig. Het meeste kan op cruise control.

Ik denk dat een punto een prima auto voor jou zou zijn. Een slag kleiner (c1, aygo, up!, 500) zou ik niet doen. Een s-klasse of 5 serie lijkt mij ook niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dostar
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11-07-2022
Zelf rij ik ongeveer 15 max 20 minuten (ligt aan verkeersdrukte), voornamelijk op 50km/u wegen naar mijn werk. Met de fiets zou ik net zoveel tijd kwijt zijn, maar vind de luxe van een auto/warm dak/muziekje wel zo prettig.
Gezien het soort auto dat ik rijd ben ik meer geld kwijt aan de verzekering, dan dat ik kwijt ben aan wegenbelasting + benzine. Zelfs met in mijn vrije tijd/weekend boodschappen rijden.
De auto die ik zelf rij is een Kia Picanto 2007 (2e hands gekocht), vanwege zuinig rijden en enorm goedkoop in wegenbelasting (19 per maand).
Daar naast heb ik de luxe dicht bij België te wonen voor goedkopere benzine.
Waarom ik deze auto ook heb gekozen is dat er weinig onderhoud aan nodig is. Als er onderhoud nodig is zijn het dingen die makkelijk zelf op te lossen zijn zoals:
Olie en andere vloeistoffen bijvullen (verversen indien nodig), remmen vervangen, bougies vervangen.
Voor de rest is deze auto technisch gezien zo eenvoudig in elkaar gezet, dat er geen luxe onderdelen kapot kunnen gaan.
Wel zal je zaken zoals elektrische ramen, airco, cruise control, etc. moeten missen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uzuhl
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 09-05 09:42

Uzuhl

De ondertitel mag niet lange..

Afhankelijk hoe de a15 zich gedraagt :/ 1 uur over 90km. 2.0 diesel Sirocco ala de 1 op 17. (wel stage 1 gechipped wat iets scheelt in verbruik)

[ Voor 22% gewijzigd door Uzuhl op 11-12-2020 16:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• borbit
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 04-05 13:58
radium6969 schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 12:13:
Ondergetekende,
50-55 minuten enkele reis. circa 35.000-40.000km per jaar (incl. privé)
2.0 Benzine die 1:10, 1:11 rijd. Op gas laten ombouwen vanwege portomonnee.
Betreft een Nissan Primera 2001. Gekocht in 2012 voor €2500,-. Auto is al afgeschreven, dus alleen lekker de boel onderhouden.

Zuinigheid speelt niet zo een rol, betreft meer kosten per kilometer, incl. verzekering, wegenbelasting + brandstof + onderhoud. Zit nu op zo een 15cent de km voor dit oude gebakje. Maar heb nog wel een hoop luxe, parkeersensoren, xenon, dvd speler, goede stoelen, fijne motor. (km stand nu: 353.000)

Een simpele som in excel bied vaak een hoop inzicht in de kosten.
Waarom een DVD speler? Ik zie wel vaker dat mensen een video scherm in de auto hebben. Lijkt mij totaal niet handig. Echt relax kijken kun je toch niet tijdens het rijden lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OnderDeMotorkap
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 23:37
Ik heb een fiat punto evo gehad uit 2014, om er 40 minuten mee naar werk te rijden (40km, 30 minuten zonder file). 80 kilometer/1:20 uur per dag dus.

Is zeer zeker prima te doen met een fiat punto (ik had een 1.3 turbodiesel met sportstoelen en rijkere uitrusting, bouwjaar 2014). Met een vergoeding van 19 cent per kilometer kon ik alle kosten incl. belasting, verzekering, onderhoud en brandstof voor prive kilometers betalen er mee. Dan moeten er natuurlijk geen dure dingen kapot gaan. Ik reed er gemiddeld 1/22 mee.

[ Voor 3% gewijzigd door OnderDeMotorkap op 11-12-2020 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westland1940
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 16:11
@Davidshadow13 50km, veel snelweg. Ik zit zelf binnen 2 minuten op de A1. De Citroen DS3 had ik ook op het oog, ziet er vandaag de dag nog steeds prima uit! Zelf kies ik het liefst voor de MiTo, leuke unieke auto, rijdt volgens mij ook vrij zuinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monkeybrains
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:38
Voor corona was het 30/35 min met de auto enkele reis, ongeveer 30 km. Sinds corona bijna volledig thuis, en ik ben in augustus overgestapt naar een nieuwe werkgever waarbij ik ook mijn leaseauto heb moeten inleveren. Nieuwe werkgever zit hartje Amsterdam (ik kijk vanuit mijn kantoor op de 4de uit op de Wallen), ongeveer 10 min lopen van Centraal. Ik heb nu ongeveer 55/60 minuten reistijd enkele reis met de trein/fiets/lopen, en ik vind het verademing. Ik kom veel meer tot rust in de trein dan in de auto. Lekker rustig lezen/muziek luisteren of netflixen. Nou moet ik erbij zeggen dat het stuk wat ik reed eigenlijk alleen maar file was als ik naar kantoor moest, en ik merk nu pas hoeveel stress me dat opleverde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• faraga
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 08-05 13:20
Net aan een nieuwe baan begonnen in Vught, waar ik één keer per week vanuit Utrecht naartoe rijd. Is zo'n 60 kilometer rijden, drie kwartier. Verder werk ik thuis. Mijn vorige baan was op een kleine 25 kilometer afstand, wat ik nog net haalbaar vond op de (race)fiets.

Auto is een Peugeot 205 1.4i uit '97. Rijdt gemiddeld 1 op 16, of zo'n 1 op 18 als ik echt alleen snelwegkilometers rijd (zowel huis als werk zijn dichtbij de snelweg). Moet wel E5 tanken, wat tegenwoordig wat duurder is, maar dat vind ik het waard omdat ik het een leuke auto vind.

[ Voor 4% gewijzigd door faraga op 11-12-2020 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mstoel
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15:23
15-20 minuten van mijn huis in Wenen naar vliegveld, ongeveer 18km.
Met Audi A4 diesel verbruik ik 1:20-1:25 (afhankelijk van temperatuur, verkeer, zomer/winterband)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18:11

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

Reistijd voor mij is 15 á 20 min lopen enkele reis. Het ligt eraan hoeveel zin ik heb om te werken ;)
Ik zou het kunnen fietsen maar met prutsen om de fiets door wat deuren en in/uit de lift te krijgen en op kantoor weer in de fietsenkelder te zetten scheelt dat me een minuut of 5. De wandeling vind ik een stuk meer relaxed, al is het een overblijfsel vanuit de tijd dat ik nog rookte; dan kon ik nog ff 2 sigaretten roken voordat ik een paar uur moest werken tot de volgende rookpauze. Ik kom ook niet zo bezweet aan als wanneer ik fiets (ik kan niet langzaam fietsen).
Tegenwoordig ga ik nog 1 á 2x per week naar kantoor om werk op te halen/af te gooien en wat pakketjes bij de postkamer op te halen, dus meestal ga ik tijdens mijn lunchpauze en na mijn thuiswerkdag nog ff een kwartiertje wandelen om te compenseren. Ik heb geen zin in een 'coronabuikje' ;)

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CarlaNational
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 20-02-2023
Een gedetacheerde hier met lease-auto, Skoda Octavia Combi 1.6 TDi DSG. 1 á 2 dagen per week Rotterdam-Zuid naar Amsterdam-Amstel en weer terug, kortom heel de A4. Heen vertrek ik rond 05:45, dan is t zo ongeveer 0:50 tot een uurtje. Record staat op 0:45, niet meer te halen ondanks Corona door linkshangende oost-europese busjes die met 100,5 Km/h anderen inhalen die voorzichtig 90 echte Km/h rijden (want 100 op de teller). Terug is de loterij, kan vanalles zijn van 01:30 tot 03:00. Verbruik geen idee, volgens de MTC-app schandalig en voel ik me ook helemaal niet schuldig over zolang ik me door roetwolken van voornoemde busjes moet heenroeien. Bij deze ook hartelijk dank aan mevr. Bokhove, ik rij nu graag tientallen kilometers om met ditto meer uitstoot in slechts andere delen van Rotterdam om een paar mensen die bewust midden in een stad zijn gaan wonen het idee te geven dat ze nu iets minder ongezonde lucht inademen. Maar in Rotterdam maakt men zich meer zorgen over Indiaase steentjes op de Coolsingel, maak je niet druk.

[ Voor 46% gewijzigd door CarlaNational op 11-12-2020 17:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -PassY-
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-12-2021
iedere dag 40km heen en terug. Aangezien ik wat later begin lekker na de files (ook pre corona). ben in 25-30m op mijn werk, of thuis.

Rij een prive DS3 dSport (alleen navigatie vergeten aan te klikken omdat ik dacht dat dat wel standaard zou zijn), dus niks te klagen :) Verbruik voor een diesel is wel 1:17, maar dat boeit me niet. Al kan het denk ik wel 1:20 zijn als ik wat rustiger rij.

Tanken moet ik om de 750/800Km, dus zo rond de 2x in 3 weken.

"If you don't come walking back to the pits every once in a while holding a steering wheel in your hands, you're not trying hard enough" iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:47

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Westland1940 schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 16:52:
@Davidshadow13 50km, veel snelweg. Ik zit zelf binnen 2 minuten op de A1. De Citroen DS3 had ik ook op het oog, ziet er vandaag de dag nog steeds prima uit! Zelf kies ik het liefst voor de MiTo, leuke unieke auto, rijdt volgens mij ook vrij zuinig.
Wegligging is wel ruk, stuiterbak. ;)

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Colini
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 16:40
Ongeveer 35km enkele reis met een Astra Twintop.

Schrijf daar niks meer op af. Deze erg goedkoop kunnen kopen aangezien hij wat mankementjes had. Alles zelf op kunnen lossen, met hulp van anderen 😉.

Auto rijdt zuinig voor zijn gewicht, autoweg rond de 5,2 per 100km bij 100km per uur en gecombineerd zit ik tussen de 5,9 en 6,3 per 100km. Meeste is autoweg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11-05 20:59

M2M

medicijnman

Ergens tussen de 0 en 500km per dag. Alles binnen de Benelux wordt meegepakt, van Delfzijl tot Oostende. Buiten Corona-tijd zo'n 55k/jaar, momenteel staat de teller op 40k. Gemiddeld verbruik ligt op 1:26 in een Opel Astra (2016) diesel.

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAmos
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 01-04 14:18
Op papier 25 km enkele reis, maar sinds ik voornamelijk bij de vriendin vertoef is dat een klein beetje verhoogd naar 140 enkele reis (lang leve thuiswerken).

Het idee is ook om in de toekomst max 2 dagen per week naar kantoor te gaan :)

Persoonlijk kijk ik niet naar wat er afgeschreven wordt als ik tank, m'n auto is ook hobby voor me en hobby's kosten nou eenmaal geld.. BMW 318i (E46) uit '98, als ik m'n best doe haal ik 1:12/13.

Driver: BMW 320i E91 LCI || Phone: Iphone 13 Pro 128GB || Rig: Ryzen 5 (3600), 32GB Ram, RTX 2070 Super

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 20:44
danslo schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 13:10:
offtopic:
Als ik berichten lees van ~1 uur enkele reis, zie ik eigenlijk alleen maar: 2 * 5 * 4 = 40 uur per maand die je thuis had kunnen zijn met het gezin, lekker relaxen op de bank, shoppen, naar de sportschool, whatever.

Elke minuut van huis is wat mij betreft een minuut teveel. Wat is acceptabel? Hooguit 15 minuten (fietsen o.i.d.).
Dit is natuurlijk heel tweeledig. Want indien je werkt binnen centrum Rotterdam kun je natuurlijk wel verkiezen om op 15 minuten fietsafstand te gaan wonen, maar waar woon je dan?

Er blijven dan wel heel erg weinig opties over waarvan ik zou zeggen, dit is nu echt goed wonen met een gezin. Leuk pandje aan de vijverweg? Totaal onbetaalbaar. Ergens met twee kids in een appartement? Geef mij maar iets meer vrijheid dan, niet omdat ik zelf tegen het wonen in de stad ben, maar omdat het wonen in een formaat luciferdoosje met gezin, geen tot nauwelijks tuin, mij gewoon echt niet prettig lijkt.

Ik reis nu zelf variabel 30 - 60 minuten enkele reis per dag, maar woon daarbij dan wel aanzienlijk ruimer, dichter tot de natuur, heb gewoon een prima tuin, en heb hier in een straal van 300 meter meer dan 10 speelplaatsen om uit te kiezen voor mijn dochter.

En ook dat is allemaal echt wel wat waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danslo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23:31
psychodude schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 19:38:
[...]

Dit is natuurlijk heel tweeledig. Want indien je werkt binnen centrum Rotterdam kun je natuurlijk wel verkiezen om op 15 minuten fietsafstand te gaan wonen, maar waar woon je dan?
GWBoes schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 13:17:
offtopic:
@danslo Liever iets verder reizen en een leuke plek om te wonen dan die hypothetische 40 uur (en de rest) in een trieste buitenwijk door te brengen in de buurt van je werk.
offtopic:
Ik doelde eigenlijk op thuiswerken. Natuurlijk niet voor elk beroep van toepassing, maar ik gok dat zeker zo'n 90% hier op Tweakers gewoon thuis zou kunnen werken. En dat is na corona opeens niet meer mogelijk? Hier al bijna 10 jaar vanuit huis, en ik zou een andere baan zoeken als ik door de baas verplicht zou worden om naar kantoor te komen ;) Bijkomend is dat je gewoon kan wonen waar je wilt, hutje op de hei ook prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:32
Dit komt op mij over als een opsom topic zonder discussie waarde maar ok.

Mijn woon/werk is 15 minuten met auto, 30 minuten met fiets maar dat doe ik eigenlijk nooit. Voornamelijk 60-zone. Geen zakelijke auto.

De max die ik dagelijks zou willen rijden naar m'n werk is maximaal 30 minuten.

[ Voor 52% gewijzigd door FastFred op 11-12-2020 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Civic09
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 18:05
Moet 12 km naar kantoor en werkte pre-Corona al 1 dag in de week thuis dus 4x op en neer. Meestal pak ik mijn e-Bike omdat dat heerlijk is. Verder de beschikking over twee privé-auto’s. Een Volkswagen Up uit 2014 en een BMW 320i Touring uit 2018. Die laatste rijdt fantastisch maar naar het werk pak ik toch liever de Up die ik wat meer als gebruiksvoorwerp zie. Iets minder erg als iemand als daar een parkeerschade op maakt en dat de motor nauwelijks warm wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakMDS
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:21
(jarig!)
Op dit moment al even bijna nooit naar kantoor. Normaal gesproken een trip van ~35km à 40 - 45 min.
We hebben ook een tweede kantoor in mijn eigen woonplaats die ongeveer 10km is.

Ik rij met een lease auto, dat was een Volvo V40, en sinds vorige week een Kia e-Niro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hollandnick
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 17:35
Ik moet zelf naar Utrecht elke dag vanaf Arnhem wat neer komt op ongeveer 2u ( 53min enkele reis zonder file ). Nu met Corona nog maar 1/2x per week wat wel fijn is, maar je went erg snel aan de afstand.

Ik begon met een Citroen C1 waar ik ongeveer 1,5 jaar in gereden heb en sinds een aantal maanden een VW Polo met behoorlijk wat opties. Ik moet zeggen dat met de C1 elke dag op en neer was wel een dingetje, maar nu met de polo helemaal niet erg meer!

Dus tip van de dag, ga niet voor de meest goedkope en kleine auto, gun jezelf ook een beetje luxe

A hero need not speak. When he is gone, the world will speak for him

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BertV
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-05 13:00

BertV

Handgemaakt

XFlame schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 13:58:
[...]

Hoe bevalt dit? Rijd je op de meeste stukken de 45KM? Hoe zit je met je actieradius?

Zelf een half jaartje geleden een rit van 70KM gereden met een speed pedelec, dan kom je er wel achter dat de geadverteerde radius er van uit gaat dat je niet de topsnelheid rijd, maar eerder rond de 30. Dat vond ik toch best een afknapper :/
Ik rij nu drie jaar woon-werk Amersfoort - Tiel met de speed pedelec.
Alleen het handje vol dagen, wanneer er echt sneeuw ligt, neem ik de auto.

Het concept bevalt prima, alleen de fiets trekt het niet zoals een auto dat zou doen.
Te veel lekke banden, gebroken kabels, gerommel met remmen, naaf etc. Motorisch weinig problemen.

Ik rij in wielrenkleding want je moet voor 40km/u op een Bosch inderdaad flink trappen.
Mijn volgende fiets wordt een Stromer, dan gaat het makkelijker. Getest als leenfiets, kost dit wel conditie.

Met 1000Wh rij ik het retourtje van 72km, maar ik doe de helft op 50% ondersteuning.
Met volle ondersteuning zou ik het retourtje net halen zonder wind, maar dan rij ik de accu te ver leeg.

Voorouders net boven de Neder-Rijn? Doe een DNA-test.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mwa
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22:57

mwa

Paar keer per week 1 uur enkele reis. Ongeveer 85km over de A7. Rijd een BMW 3serie diesel en haal 1/20. Ik doe dan ook bijna alles op cruise control.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark31
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 15-01-2022
15 minuten fietsen, ik vind het belangrijk dat mijn werk op fietsafstand is, dus maximaal 10 km.
Nu fiets ik enkele reis 5,5 km.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13:10

NoFearCreations

3DPrint the world!

16km per dag, alleen helaas met een BMW 7-serie die krap 1 op 6,5 haalt. Maar rijd wel verschrikkelijk lekker. Met de auto van de zaak rijd ik gemiddeld tussen de 1250/1500km per week.

Van het voorjaar kijken of ik met de fiets kan, nieuwe plek heeft een bewaakte en overdekte stalling.

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Sinds Covid rijd ik aanzienlijk minder en dat bevalt wel. Vanaf 1 januari 2020 tot gisteren heb ik toevallig net de 20.000 km gehaald, waarvan 160 km prive. Het spreekt voor zich dat ik dus geen bijtelling betaal. Ik denk dat ik in de afgelopen jaren nooit meer dan 300 km prive per jaar heb gereden. Ik zou ook niet weten hoe dat moet: zelfs 160 km is echt heel veel (ga dat maar in een middagje wandelen). Door het ontbreken van bijtelling kun je wel een dikkere auto rijden die je prive eigenlijk niet wilt betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizza_Boom
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 16:30
Trommelrem schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 12:53:
Sinds Covid rijd ik aanzienlijk minder en dat bevalt wel. Vanaf 1 januari 2020 tot gisteren heb ik toevallig net de 20.000 km gehaald, waarvan 160 km prive. Het spreekt voor zich dat ik dus geen bijtelling betaal. Ik denk dat ik in de afgelopen jaren nooit meer dan 300 km prive per jaar heb gereden. Ik zou ook niet weten hoe dat moet: zelfs 160 km is echt heel veel (ga dat maar in een middagje wandelen). Door het ontbreken van bijtelling kun je wel een dikkere auto rijden die je prive eigenlijk niet wilt betalen.
Ligt eraan wat je doet. Ik zit meermaals per jaar aan de andere kant van het land voor sport, ik heb kennissen in Duitsland waar ik meermaals per jaar naartoe ga. Tikt lekker aan hoor. Ik kan 5 tot 10k per jaar rijden, alleen al voor sport. Ik kan op een dag rustig 300 tot 400 km erdoorheen trappen, puur voor de sport. Ff op en neer naar het Ruhrgebied op 1 dag, 500 km verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepper92
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 19:49
50 minuten enkele reis (60 km), met 4/dagen per week dus zo'n 23k per jaar, naast nog circa 20k per jaar prive (familie woont ver weg). Gaat om totaal 3 jaar (daarna reisafstand van 1km), vooraf bekend, dus diesel (Clio) gekocht met 80k op de teller. Werk in de zorg, dus werk-km blijft ook met corona hetzelfde, maar reizen naar familie wel een stuk minder.

De Clio gekocht met oog op het kostenpespectief. Rijdt 1:25, en scheelt daardoor door zuinigheid, dieselprijs en lagere (!) prijs van 2e hands diesels enorm op de totale kosten. Met 200k op de teller (en mijn baan verplaatst) wordt ie weer verkocht, dan kan het waarschijnlijk niet meer uit.

Ben die reistijd overigens spuugzat, dus blij als het klaar is over 1 jaar.

[ Voor 16% gewijzigd door Pepper92 op 12-12-2020 19:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aurelius89
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 12-05 08:53
20 minuten enkele reis, kan iets meer/minder zijn afhankelijk van de drukte. In principe volledig elektrisch (XC40 plug in hybride). Als ik niet kan laden laatste stukje benzine. Krijg de kilometers wel vergoed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpoekGTi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:11
Ongeveer 17KM naar kantoor, grootste deel provinciale weg, lekker rustig, 1 stoplicht wat rotondes laatste 2KM kan ik over de snelweg.

Krijg KM vergoeding daarmee speel ik in basis de autokosten qua verbruik, verzekering en wegenbelasting mee kwijt per maand

Huidig ros, een 1994 Swift Cabrio met een GTi blok, voetje stil 1:15 :) whoei, voetje zwaar 1:7 ;)

Maar goed meestal dus voetje stil

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-02 16:04
5 minuten enkele reis, sinds maart 100% remote.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Laatst online: 09-11-2021
Pizza_Boom schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 18:49:
[...]
Ligt eraan wat je doet. Ik zit meermaals per jaar aan de andere kant van het land voor sport, ik heb kennissen in Duitsland waar ik meermaals per jaar naartoe ga. Tikt lekker aan hoor. Ik kan 5 tot 10k per jaar rijden, alleen al voor sport. Ik kan op een dag rustig 300 tot 400 km erdoorheen trappen, puur voor de sport. Ff op en neer naar het Ruhrgebied op 1 dag, 500 km verder.
Voor Covid reed ik zo'n 40.000 per jaar. Voor mij is dat enorm veel en dan weiger ik om ernaast ook nog eens prive te gaan rijden. Misschien als auto's volledig zelfrijdend worden dan zal ik meer privekilometers gaan maken. Overigens ben ik gestopt met bijtelling betalen toen ik meer gebruik ben gaan maken van Uber. Het liefst Uber ik gewoon alles. Mijn privekilometers zitten eigenlijk alleen in boodschappen.

[ Voor 3% gewijzigd door Trommelrem op 12-12-2020 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Afstand enkele reis: 53 km
Reistijd: 50 - 60 minuten (allemaal 80km/h weg)
Vervoer: Honda ST1300 (Pan European), motor.
Aantal werkdagen: 5 dagen per week
Vergoeding: €130-€140 per maand, vast bedrag volgens CAO.

Ik tank doorgaans 1, soms 2 keer per week voor zo'n €35. Uiteraard is dit afhankelijk van mijn rechterpols.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenie
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Westland1940 schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 12:05:
...En welke auto gebruik je, speelt zuinigheid een rol? (lijkt me wel toch?)...
Deels, als je lange afstanden moet is comfort (rijden zelf, stoelen, et cetera) erg belangrijk. Anders kom je gebroken aan op je werk. Daarnaast rij je meestal ook nog wat privé, dus nog meer reden voor een goede auto. Brandstof is maar een deel van de kosten. Dus ik zou naar het complete plaatje kijken. Het nadeel van een kleine auto (want zuinig) is dat die gebruikt relatief duur zijn en dan die over het algemeen minder geschikt zijn om veel kilometers te rijden door minder comfort en kortere levensduur. Ik zou dus al die zaken meenemen in je berekening. En een auto moet gewoon lekker rijden natuurlijk ;)

Ik heb twee auto's. Een diesel voor de kilometers en een roadster voor de lol. Nu met Corona ben ik van 45k kilometers per jaar naar een 25k gegaan. Dat maakt berekeningen natuurlijk ook anders. Net als verandering van persoonlijke situatie en werk. Het leven kan soms raar lopen, dus rekenen is goed, maar ik accepteer dat zaken anders lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arator
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 23:05
Ik moet me 48 kilometer verplaatsen naar het werk. Daar rij ik, zonder files, een dik half uur op. Ik werk in ploegen, dus meestal ben ik de files voor of zijn ze al weg.
Het werk komt niet tussen in mijn verplaatsing per wagen, omdat ik een gratis treinabonnement heb, maar dan ben ik langer onderweg, plus is er, zeker als ik met de late op moet, geen parkeerplaats aan het station.
Ik rij met een volvo v90 diesel @5,4liter/100km.

Ik vind de koe een moedig dier, want ze durft te vrijen met een stier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rizzi
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Rizzi

Rechtlijnig als altijd

Interessant topic! Vooral om te zien hoeveel mede-tweakers rijden :)

Per 1 januari 2021 wissel ik van werkgever en zal circa 2 dagen per week naar kantoor reizen, de overige 3 dagen vanuit huis.
Enkele reisafstand van deur tot deur is 175 kilometer en duurt circa 2 uur (afhankelijk van verkeersdrukte). Ik heb een paar jaar deze reisafstand dagelijks gedaan, eerst in dieselauto's daarna op LPG. Nu weer overgestapt op benzine omdat ik LPG tanken altijd een gedoe vond (kleinere actieradius en beperkt tankaanbod).

Nu heb ik nog een mobiliteitsbudget van 1500 EUR/maand, maar na 1 januari helaas niet meer. Ik zit eraan te denken om een paar jaar oude dieselauto te kopen, want anders worden de brandstofkosten me wat te gortig.

What's a cube to you?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foreign Agent
  • Registratie: December 2020
  • Niet online
Afstand 30km enkele reis. Straks wordt het 40km, maar korter reistijd, van 45 min naar 35min.
Rij in een luxe auto op LPG, op een volle tank haal ik 600km.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worteltjestaart
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 10-09-2024
Voorheen (2018) woonde ik 43 km enkele reis van mijn werk, maar op een traject met hoge filedruk (A27 tussen Gorinchem en Utrecht De Uithof).
Daar deed ik in de vroege ochtendspits zo'n 40, 45 minuten over deur-tot-deur.
In de gruwelijke avondspits tot wel 1h45, gemiddeld zo'n 1h15 á 1h20.

Sinds eind 2018 werk ik in Boxmeer en heb ik 104 km enkele reis aan reisafstand (96 oid als ik niet alleen maar snelweg rijd, maar deels over de Middenbrabantweg rijd).
Sinds de 100 km/h is ingevoerd doe ik er ongeveer 1h10 over, maar wel filevrij; toen de 130 km/h nog gold was het 55 minuten.
Met andere woorden, reisafstand meer dan verdubbeld bij verandering werkgever, reistijd per dag niet echt veranderd. En veel leuker werk.

Ik doe dit met een Mégane diesel met automaat, uit 2015; deze rijdt 1:22. Goede reisauto, megabetrouwbaar gebleken tot nu toe, lage onderhouds- en reparariekosten.
Vanwege corona momenteel max 1x per week (ik werk in een vitale sector en binnen de laboratoriumtak daarvan, thuiswerken kan veel maar niet alles).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Laatst online: 23:45

Sport_Life

Solvitur ambulando

Werk hoofdzakelijk thuis, en indien kantoor dan is het 35 min fietsen (10km).

Vergoeding 64 euro;)

Maar dat zal vervallen per 1/1 of gebruteerd worden.

Ik zou meer kunnen verdienen + leaseauto in Amsterdam (Finance), maar heb de reistijd er niet voor over.

[ Voor 59% gewijzigd door Sport_Life op 14-12-2020 09:20 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 11KW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scoobs
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 20:43
Voor 2020 was het ca 60km enkele reis, in ca 45 minuten als ik voor de file was. Sinds 2020 is dat overgegaan naar 22km in 18 minuten. Vanaf maart is dat een paar dagen per week, en die paar dagen zijn voornamelijk omdat ik het wel zo prettig vind om nog naar kantoor te gaan om nog wat te socializen. KM vergoeding is zo'n €150 en dekt de kosten van de auto, inc afschrijving.

In beide gevallen heb ik het geluk gehad dat ik met een heel kleine detour in BE LPG kan tanken. Met €17-18 aan brandstofkosten haal ik dan weer 700km.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gitarist
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

Gitarist

Jan

Nu inderdaad volledig thuis, maar normaal 30 minuten met de fiets (enkele reis) of als het weer (of m'n schema) het niet toelaat 10-15min. enkele reis met de eigen auto (Opel Corsa E 1.0, gemiddeld 1:23).
Reistijd met OV zou op ongeveer 40 minuten neerkomen, dus op die manier heb ik nog nooit gereisd. :+

Ik zou ook niet meer willen hoeven reizen dan dit. Vind deze reistijd al aardig zonde van m'n tijd ;)

Ik krijg normaal € 0,19 p/km maar omdat ik relatief dichtbij woon is dat verwaarloosbaar.

Ik snap dat het niet voor iedereen weggelegd is om dichtbij je woonplaats te werken, maar persoonlijk zou ik bij een enkele reis van >40 min. alles op alles zetten om óf ander werk te zoeken óf een ander huis

[ Voor 9% gewijzigd door Gitarist op 14-12-2020 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macmellow
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 15:36
Vanaf maart al thuis, maar nu:

Afhankelijk van de klant maar naar kantoor is 43 kilometer enkele reis.
Nu is dat te doen in 35 minuten (over de A1) maar pre-corona was het in de spits vaak 45 minuten.

Rij in een leaseauto, die wordt nu alleen gebruikt voor de boodschappen.

[ Voor 15% gewijzigd door macmellow op 14-12-2020 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timberleek
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20-04 20:38
35km enkele reis. ca 30 minuten.

Dit is baan #3. De langste was 45 minuten, de kortste 3 (met de fiets).
30-45minuten is eigenlijk wel mijn maximum (uitgaande van 5 dagen werk op kantoor). Vind reizen echt zonde van mijn tijd, helaas viel het bedrijf op 3 minuten afstand flink tegen.

Als het een uur rijden zou zijn zou ik alleen incidenteel naar kantoor gaan.

De auto hiervoor is een Ford Focus 1 fase 2. 4 jaar geleden gekocht toen ik nog studeerde (want een van de laagst mogelijke maandlasten binnen het eisenpakket en grote beschikbaarheid aan onderdelen). Niet mega zuinig (1:12,5-14 met mijn redelijk zware rechtervoet).
Zou wel wat anders willen (maar dat is puur voor de leuk), maar is weinig rationele reden voor op het moment. Hij levert niks meer op, onderhoud is simpel en goedkoop, hij is in goede staat en spaar liever even door voor een huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikt
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 10-05 12:44

ikt

In mijn studententijd (toen het gratis OV-feest was afgelopen) met een brakke Peugeot 306 van en naar studie/werk gereden. 50 minuten heen/terug, ~45km over provinciale wegen (en 100 meter op de snelweg), met uitschieters tot 1u20 minuten als het tegenviel met verkeer/bruggen/tractors.

Met m'n eerste echte stagecenten die meer dan m'n toenmalige kosten dekten een ouwe maar minder brakke Audi A3 8L (1.6L) uit 1998 voor €1200 gekocht en sindsdien daarmee gereden (2 jaar, ongoing).

Bevalt me prima. Benzineverbruik is zo'n 1:14 met mijn rijstijl. Sinds corona vooral thuisgewerkt en ik mis eigenlijk m'n ochtendritjes/naar-huis-ritjes.

@Worteltjestaart
Mag ik vragen wat voor werk je doet? Ik woon namelijk in Boxmeer, en 100 km per dag afleggen náár Boxmeer voor werk vind ik bijzonder :+

[ Voor 3% gewijzigd door ikt op 14-12-2020 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PB-powell
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15:03

PB-powell

Mr. Laziness

Mijn woon-werk verkeer is 65km enkele reis en daar doe ik 45~60 minuten over, afhankelijk van de drukte. Momenteel is dat 2x per week strak 45 minuten. Auto is een A3 limousine diesel geleased op de zaak.
Zelf merk ik dat ik de tijd in de auto niet per se erg vind, het is voor mij op de terugweg ook een moment van ontspannen en de gedachten even leeg maken. Ik sluit de werkdag fijner af met zo'n ritje in de auto dan wanneer ik vanuit de studeerkamer de trap op ga naar de woonkamer (drive-in woning). Soms met de radio aan, soms met eigen muziek als ik geen zin heb ik geouwehoer op de radio.

In de IT gaat alles automatisch, maar niets vanzelf | Marktplaats | YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smuey
  • Laatst online: 12-05 12:40
15-20 minuten (13km).
OV is geen optie (serieus beroerde aansluiting), met een reistijd van 90 minuten voor een enkele reis, waarvan minimaal een half uur lopen. Fietsen zou kunnen (60-75 minuten, want ja, zó beroerd is die OV-aansluiting), maar er zit een pont tussen (Beverwijk - Haarlem) en sinds ik kinderen heb, ben ik niet meer bereid om die tijd aan reizen te besteden, die besteed ik liever aan mijn kinderen.

Ik rij een VW Golf plus 1.6FSI uit 2005. Prima familie-auto. Gemiddeld rij ik 1:15 - 1:17, niet écht heel zuinig, maar voor nu prima te doen. Ik zou, gezien de beperkte afstand die ik eigenlijk afleg, stiekem wel elektrisch willen rijden, maar ik heb geen oprit of parkeerplek voor de deur, waardoor thuis opladen lastig wordt, en helaas is mijn gemeente niet bepaald vooruitstrevend in het plaatsen van openbare laadpalen (de dichtstbijzijnde is letterlijk aan de andere kant van de stad...), dus dat gaat hem voorlopig ook niet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20:18
Huidige opdracht is 25 minuten rijden en nu werk ik zoals zovelen thuis. Die 25 minuten voelt als een verademing, lang genoeg om mijn hoofd leeg te maken en kort genoeg om het niet teveel tijd te laten kosten dagelijks.

Voorheen zat ik eigenlijk altijd een uur in de auto. Soms wat langer, soms wat korter. Nooit echt moeite mee gehad, maar nu besef ik mij pas hoeveel meer vrije tijd ik heb. Wekker staat nog op dezelfde tijd als voorheen, ik begin dus veel eerder en ben dus ook veel eerder klaar :)

Nadeel? Ik had in de loop der tijd aardig wat podcasts verzameld welke ik luisterde in de auto. Daar kom ik nu niet meer aan toe. Ik merk dat als ik ze luister tijdens het werk ik er weinig van mee krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThAZiP
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12-05 16:19
Zal het gemiddelde eens even omhoog gooien hier...

Momenteel met Covid rijd / reed ik twee/drie dagen in de week naar kantoor - 160 kilometer enkele reis. Etten-Leur > Doetinchem. Nu is het geen harde eis om op kantoor te zijn (semi buitendienst maar wel met een team wat binnen zit) maar vind ik het wel prettig.

Dankzij de semi lockdown reed ik het gemiddeld in 1.30 wat ik prima vindt. Het is voor mij een lekkere manier om te ontladen en de dag even te verwerken.

Hiervoor ruim 6 jaar in Amsterdam gewerkt, wat 105 kilometer enkele reis was, echter kostte dat in tijd soms nog wel meer dan de huidige rit naar Doetinchem.

Afgelopen jaren gemiddeld 60 tot 80K per jaar gereden, waar ik dit jaar verwacht had (voor de Covid pandemie) een goeie 80 tot 100K te doen.

Kom er maar in iedereen die me voor gek en klimaatverwoester wil verklaren ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bart ®
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:43

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Vorige baan 1h45m / 125km (pre-corona) enkele reis, in een leaseauto (Golf). Sinds 1 november werk dichter bij huis, 20 minuten / 25km rijden. Helaas geen leasebak meer, dus ik wilde wel zuinig en goedkoop rijden. Daarom een Passat GTE (plug-in hybride) gekocht. Volledig woon-werkverkeer rijd ik elektrisch. Dus schoon en goedkoop :).

[ Voor 6% gewijzigd door Bart ® op 14-12-2020 14:00 ]

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrock
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 18:01

Patrock

Eat - ride - sleep - repeat

72 km enkele reis, 55 a 60 minuten rijden. met een KTM 1190. om de dag tanken en gem 1.18.
Met een zware pols 1.13

Familie woont nog verder dan werk. dus maak genoeg kilometers. Met name onderhoud krijg ik er maar niet uit.
Werkte eerst op 30 km afstand waarbij ik met de motor lekker tussen door kon, scheelde mij dagelijks een uur reistijd. Nu is het filevrij snelweg rijden :(

Met name corona maakt het voor mij niet rendabel om naar kantoor te gaan. bij 4 a 5 dagen kantoor komt de km vergoeding een beetje uit. met max 2 dagen betaal ik mij scheel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zebby
  • Laatst online: 16:39
Patrock schreef op maandag 14 december 2020 @ 14:36:
72 km enkele reis, 55 a 60 minuten rijden. met een KTM 1190. om de dag tanken en gem 1.18.
Met een zware pols 1.13

Familie woont nog verder dan werk. dus maak genoeg kilometers. Met name onderhoud krijg ik er maar niet uit.
Werkte eerst op 30 km afstand waarbij ik met de motor lekker tussen door kon, scheelde mij dagelijks een uur reistijd. Nu is het filevrij snelweg rijden :(

Met name corona maakt het voor mij niet rendabel om naar kantoor te gaan. bij 4 a 5 dagen kantoor komt de km vergoeding een beetje uit. met max 2 dagen betaal ik mij scheel.
Om in deze tijd nog met 19ct de kilometer rond te komen moet je ook echt een oud betrouwbaar en zuinig barrel rijden helaas.

Hier 43km enkele reis, kan in 30 minuten, tijdens hoogtij spits pre-corona gemiddeld eerder 50 minuten.
Ik rij 1 op 16 door zware voet, zou 1 op 20 makkelijk kunnen halen. Auto begint wel wat meer kuren te krijgen, en wil er eigenlijk geen geld meer in stoppen omdat ik dit jaar denk ik net 5.000 kilometer heb gemaakt ipv 25.000 voorheen. We zien wel wanneer hij er mee ophoudt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeenD
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13:36
Oosterhout <-> Amstelveen, dus over A27 en A2... Dat is buiten de spits 55 minuten... Binnen de spits wil ik er niet over nadenken.

In de spits is het 's ochtends 1u20 minuten en terug altijd een stuk langer, 1u en 40 minuten. Gelukkig kan ik mn eigen tijden kiezen en ging vooral voor meetings naar kantoor, dus ik reed zo rond 8:30 weg en kwam dan rond 9:30 aan. En dan zo rond 15:30 weer naar huis om dan even verder te werken, en soms was er dan wel zware file en soms niet, beetje 50/50.

Nu al niet meer sinds maart geweest. Dus van 800km per week naar 800kilometer per 6 maanden.
Ik wil wel dichterbij werken alleen mijn vakgebied heeft weinig in de regio. Regio Eindhoven zou nog kunnen maar dat is niet echt dichterbij.

[ Voor 33% gewijzigd door SeenD op 14-12-2020 15:05 ]

Something something

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galaxis
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:48
106KM enkele rijs, 75 min reistijd zonder files. 5 dagen per week, dat maakt 1060KM per week erbij op de teller en minimaal 750 minuten in de auto vertoeven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worteltjestaart
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 10-09-2024
@Worteltjestaart
Mag ik vragen wat voor werk je doet? Ik woon namelijk in Boxmeer, en 100 km per dag afleggen náár Boxmeer voor werk vind ik bijzonder :+
Dat mag hoor :)
Ik werk bij het Nutreco MasterLab.

[ Voor 16% gewijzigd door Worteltjestaart op 14-12-2020 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22:46
Op dit moment ongeveer 1 minuut reistijd met de benenwagen, van begane grond naar de 2e verdieping :9

Maar alle gekheid daargelaten, normaal naar kantoor zou het ongeveer 25-30 minuten zijn, lekker ontspannen binnendoor rijden. Nam soms ook wel de snelweg, dan kan het in 20 minuten, maar de kans dat het daar fout gaat (lees: aanrijding/file) was altijd redelijk (minimaal 1 keer per week een forse file). Dan werden die 20 minuten al snel 40 minuten. En in de spits op de snelweg rijden is niet mijn hobby, veel teveel geduw en getrek, binnendoor rijden is vele malen relaxter en gemiddeld genomen kost het evenveel tijd.
Dit alles relaxt in mijn oude beestje, een Opel Calibra V6 (bouwjaar 1996). Is en blijft een heerlijke auto voor te reizen, met het binnendoor rijden haal ik ongeveer 1:11 qua verbruik, bij lange snelweg afstanden (dienstreizen of vakantie) kan ie nog wel eens 1:16 halen. Niet slecht voor een bijna 25 jaar oude 6 cilinder met zo'n 3 ton op de teller, loopt nog als een zonnetje.

[ Voor 3% gewijzigd door Moi_in_actie op 14-12-2020 15:24 ]

Ryzen 7 5800X ~~ 32GB GSkill TridentZ 3600Mhz ~~ ASRock B550 Steel Legend ~~ XFX Radeon RX5700XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hackerhater
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 21:06
Als zelfstandige hangt het voor mij maar vanaf waar de klant zit.
De huidige klant zit in Venlo en dat is grofweg een uur via de snelweg. Als ze niet weer tegen elkaar aan rijden -_-'

Sinds maart is het constant thuiswerken dus woon-werk "verkeer" is een paar meter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
Afstand: tussen de 20 en 1000 km p.w.
Auto: Seat Arona, zakelijke lease, tankpas, 22ct per privé kilometer. 0 eigen risico en te wisselen met pool.
Reistijd:== werktijd.

Ik verdien net boven modaal (overheid, aanloopschaal 9, functie schaal 10) maar ben wel es benieuwd als ik de reistijd meereken of mijn netto uurloon hoger ligt dan mijn Consulting vriendjes die 60 uur p.w. doen.(waarvan 20 reistijd)
Zeker aangezien mijn secundaire voorwaarden zeer royaal zijn.

Kan in ieder geval niet meer zonder ACC, heeft al zeker 1 ongeluk voorkomen. Hopelijk blijft de volgende ook zelf binnen de 'lijntjes'.

[ Voor 23% gewijzigd door eL_Jay op 14-12-2020 17:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• osseh
  • Laatst online: 13-05 11:55
Interessant topic om te volgen! Geeft voor mij ook wel een besef dat de overstap naar thuiswerken voor velen veel meer voordeel bied dan ik had ingeschat.

Zelf heb ik momenteel de luxe dat ik 2,5km moet fietsen naar werk. Vanaf maar ga ik die wel verhogen naar 8km, maar dat is wel een bewuste keuze.

R9 7900X, Asrock X670 PRO RS, AMD RX 6800, 3,5TB aan SSD, 32gb 5600mhz, custom WC, Silverstone HELA 850 , Thermaltake Core P5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Vroeger als consultant in en om de Randstad was het soms 20 minuten enkele reis, soms 90 minuten. Dat lag aan de opdracht. Ik kon er ook niet altijd met de auto komen (geen parkeerplek, of te duur om te parkeren) en dan moest ik met het OV of op de fiets.

Sinds 2019 ben ik 100% remote aan het werken gegaan dus werk ik van waar ik wakker word :7 Da's wel enorm relaxt voor mijzelf. En vanaf 2021 ga ik weer in Nederland werken waar de baan 3 werkdagen per week vanuit huis kan, 2 dagen op kantoor. Al zou dat tijdens covid-19 nog 100% thuiswerkend zijn. Deze baan is op 20 minuten fietsen afstand of 20 minuten met het OV.

Ik zou ook met de auto kunnen gaan maar mijn auto (eigendom van mijzelf) is een VW Golf uit 2016 die ook prima kan stilstaan in mijn parkeergarage onder 't huis :) Bij mooi weer ga ik fietsen, bij noodzaak pak ik de bus, en als het kutweer is blijf ik thuiswerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick Koningh
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 07-06-2024
Afhankelijk van welke winkel ik die dag naar toe ga tussen de 18 en 38 minuten. Op de motor dus parkeren geen issue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Essie689
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 23-09-2022
Tot 3 jaar terug was dat 5 mins met de auto of 30 minuten lopen. Na verhuizing werd dit 15 minuten met de auto of 45 minuten fietsen.

En bij mijn huidige werkgever is het 20-30 minuten met de auto, maar door de Corona werk ik al bijna een jaar fulltime thuis.

In alle 3 de gevallen was openbaar vervoer geen optie (eerste situatie 60 mins ipv 5 mins auto), daarna 90 mins en bij mijn huidige werkgever weer ongeveer 60 mins.

Qua verbruik let ik er wel iets op, maar is voor mij nooit doorslag gevend geweest. Nu rijd ik daar ook niet genoeg kilometers voor.

30 mins enkele reis is voor mij wel echt het maximale bij 5 dagen woonwerk verkeer. (2 dagen 2-3 uur en 3 dagen thuis werken zou ook een optie kunnen zijn), maar wel echt max 5 uur per week voor een fulltime functie.

Dan verhuis ik liever dan dat ik elke dag uren in de auto zit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JDFS
  • Niet online
Leuk topic! Ik werk zelf nu pas bij mijn tweede werkgever, maar mijn traject heeft er een beetje als volgt uitgezien.

2015
Ik mocht toen, als consultant bij een Big Four kantoor, mijn eerste auto uitzoeken - dit werd een Golf GTE met 7% bijtelling voor een netto maandbedrag van EUR 180. Bizar, dat je als 24 jarig broekie zo'n dikke auto met zo'n laag maandbedrag kon rijden. Je kan wel raden hoe verwend ik tegenwoordig ben als ik in een auto stap, deze Golf GTE had bijna alles: rechterbuitenspiegel die naar beneden draaide als je achteruit ging inparkeren, 18 inch velgen, panoramadak, app verbinding om je auto voor te verwarmen, sensoren overal, 200 pk en adaptive cruise control. Wat een heerlijke auto was dit...

Ik zat dan ook iets meer dan 30k privé-werk in de auto; op een gegeven moment iedere dag zo'n 180 km heen en weer en de volgende opdracht 100 km heen en weer.

januari 2019
Begin 2019 wilde ik lagere maandlasten, vandaar de overstap naar de Hyundai Kona Electric. Fijne auto hoor, maar niets vergeleken bij de GTE. Wel was het fijn dat deze volledig elektrisch was, scheelde heel veel met traag opladen en tanken bij de GTE. Voor deze auto kreeg ik zelfs EUR 20 per maand terug :+

Ik zat toen weer door heel Nederland en dat ging mij heel erg tegenstaan omdat ik sinds 2017 in Amsterdam woon. De ene keer drie dagen in Maastricht, de andere keer op en neer naar Arnhem en daarna naar 'boven' richting Hoorn/Purmerend/Heerhugowaard. Soms dus een halfuur, soms twee uur enkele reis... Ik heb in heel wat files in Nederland gestaan. Je hoort op de radio wel eens over files rond Meppel of andere plaatsen waar je nog nooit geweest bent? Ik stond er vast en zeker in.

Mede dankzij mijn vriendin gaan twijfelen of dit werk nog wel wat voor mij was en in juli 2019 overgestapt naar een nieuwe werkgever en de lease auto ingeleverd. Net voor mijn overstap zat ik zo'n twee maanden op een nieuw project waarvoor ik iedere dag in Rotterdam moest zijn: weer terug naar de 180 kilometer reisafstand en minimaal twee uur van huis weg zijn.

juli 2019
Nieuwe baan in Hoofddorp, geen lease auto meer maar een NS Business Card met een traject erop. Reistijd inclusief lopen naar het station: net geen 30 minuten als ik de trein (die 6 keer per uur rijdt) niet mis :) Oh ja en thuiswerken is onderdeel van de bedrijfscultuur!

Dit is HEERLIJK, ik ga nooit meer uren in de auto zitten voor werk en mijn tijd zo verspillen. Nu heb ik makkelijk praten met een kantoorbaantje als loonslaaf die ook al pre-Corona 2 dagen minimaal thuiswerkte. Maar wat heb ik mij ellendig gevoeld omdat ik 10 minuten te laat vertrok en zo dus mooi kon aanschuiven in files rond Amsterdam en Rotterdam...

Als Corona (ooit) voorbij is, zal ik waarschijnlijk 3 dagen thuiswerken en soms 4. Kantoor wordt voor ons echt een ontmoetingsplaats voor vergaderingen en om elkaar fysiek eens te zien, meer ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mwa
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22:57

mwa

eL_Jay schreef op maandag 14 december 2020 @ 17:36:
Auto: Seat Arona, zakelijke lease, tankpas, 22ct per privé kilometer. 0 eigen risico en te wisselen met pool.

Ik verdien net boven modaal (overheid, aanloopschaal 9, functie schaal 10) maar ben wel es benieuwd als ik de reistijd meereken of mijn netto uurloon hoger ligt dan mijn Consulting vriendjes die 60 uur p.w. doen.(waarvan 20 reistijd)

Kan in ieder geval niet meer zonder ACC, heeft al zeker 1 ongeluk voorkomen. Hopelijk blijft de volgende ook zelf binnen de 'lijntjes'.
Wellicht een stomme vraag, maar schaal 9 trede 10 is toch ruim boven modaal op jaar basis?(als ik https://www.caorijk.nl/cao/6-vaste-beloning mag geloven).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tusk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:13

Tusk

Sticky Bomb likes you!

15 km enkele reis. Ik zou 1:13 moeten kunnen halen, maar ik wil niet in slaap vallen tijdens het rijden dus zit ik op 1:9,5 :p. Autorijden moet wel leuk blijven :d

*I asked for a shotgun, not an anti-aircraft!
- shotgun? that must be the guns that fire a shot....
*yes.. you must be the brains

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hortz
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23:35
30 km enkele reis voor het kantoor, over 80 km/u wegen.
Zorgt voor 1:19 ongeveer als ik zuinig rij met de auto (Golf Variant 1.0 TSI)

Af en toe ook naar klanten op 1-2 uur afstand.

De km vergoeding is 35 cent per km dus kan de auto er ruim van betalen (met onderhoud)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
Hortz schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 09:08:
De km vergoeding is 0,35 cent per km dus kan de auto er ruim van betalen (met onderhoud)
Dat lijkt mij totaal onrealistisch. Ik kan echt geen 100 km rijden voor 35 cent. Hoe doe je dit?

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michiel100
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-05 20:32
1400 meter enkele reis vanaf januari. Hopelijk lukt het me om de de auto thuis te laten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hortz
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23:35
Napsju schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 09:37:
[...]

Dat lijkt mij totaal onrealistisch. Ik kan echt geen 100 km rijden voor 35 cent. Hoe doe je dit?
Foutje, moet 35 cent zijn per km. 8)7

Ongeveer 350-400 euro per maand voor puur kantoor rijden. Naar klanten kan het bedrag nog hoger worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
  • Laatst online: 13:43
mwa schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 08:54:
[...]

Wellicht een stomme vraag, maar schaal 9 trede 10 is toch ruim boven modaal op jaar basis?(als ik https://www.caorijk.nl/cao/6-vaste-beloning mag geloven).
Waarschijnlijk krijgt hij qua salaris schaal 9, maar zit hij qua functie in schaal 10, bijvoorbeeld omdat hij net gestart is. Is in andere cao's wat gebruikelijker.

OT, gezien ik toch gepost heb: normaliter is het voor mij 3 min fietsen/10 min lopen, 45 min met de trein (Utrecht Vaartsche Rijn > Den Haag CS) en in Den Haag nog 3 min lopen. Ik werk ook voor de overheid en de reiskostenvergoeding daar is erg karig (7 cent per km uit m'n hoofd). Daarnaast werk ik vaak nog even in de trein en is de A12 niet mijn favoriete traject om in de spits te rijden, dus ik vind het wel prima.

Sinds corona werk ik toch thuis dus heb ik precies 0 reistijd, wat ik vooral gebruik om langer te slapen :+

[ Voor 37% gewijzigd door Knul op 15-12-2020 10:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tassadar32
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 24-03 20:05
Detachering al mijn hele carriere dus diverse opdrachten met ditto reistijden, hier een greep uit het assortiment:

Apeldoorn: 2 - 2.5 h enkele reis : Polo 1.4 poolauto, C1 poolauto (vreselijk), Toyota Auris HSD (lease)
Eindhoven Flight Forum: 30 min enkele reis: Auris
Rijswijk/WFH: 1.5 - 2 h enkele reis, afhankelijk van files: Auris
Amsterdam centraal: 1.5 h enkele reis: OV 1ste klas (teveel reistijd vind ik nu)
Eindhoven zuid (HTC) 45 min enkele reis: Outlander PHEV (lease)
Hilversum/Den Bosch/WFH: 1.5 h / 20m enkele reis: Outlander PHEV, later Tesla Model 3 LR AWD FSD (lease)
Huidige opdracht: Best: 25 min enkele reis: Tesla Model 3
Nu WFH: 0 min: benenwagen

Over de vervoersmiddelen
Polo 1.4: prima auto, airco en achterklep vrij snel stuk.
C1: Traag, veel schakelen, oncomfortabel voor langere ritten.
Auris HSD: Niet schakelen is fijn, snel genoeg, comfortabel.
Outlander PHEV: Veel inpluggen, accu altijd leeg. Kale uitvoering. Goede zithouding voor lang persoon, comfortabel. Prima inzetbaar als verhuiswagen.
Model 3 LR AWD FSD: Long Range dus inpluggen hoeft alleen nog thuis (en is altijd op tijd vol). Veel luxe en snufjes. Simpel te bedienen. FSD (Navigate on Autopilot) is heel fijn op lange stukken snelweg. Powerrrrrr!

27x320Wp LG | 7.4 kW W/W warmtepomp | 2024 Model 3 Performance+FSD | 2019 Zoë 40kWh Star Wars edition

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 22:38
Voor corona was het 4 dagen per week 40km enkele reis. In de ochtend was dat zo'n 25-30 min en in de middag zo'n 35-40 min reistijd omdat ik dan eigenlijk altijd binnendoor rijdt en 2e per week een stop bij mijn ouders om daar mee te eten. Auto is een Hyundai i30 N, dus het verbruik zal ongeveer 1 op 10 of 11 zijn. Let ik eigenlijk niet heel erg op.

Overigens was 'voor corona' nog de tijd dat je 130 mocht.

[ Voor 7% gewijzigd door TheBrut3 op 15-12-2020 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
  • Laatst online: 14-02-2023
mwa schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 08:54:
[...]

offtopic:
Zit nu op schaal 9 trede 3 (42k bruto exclusief extra's) is idd wat meer dan modaal. Eind schaal 10 is 60k bruto, wat wel ruim boven modaal is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Laatst online: 23:45

Sport_Life

Solvitur ambulando

eL_Jay schreef op maandag 14 december 2020 @ 17:36:

Als je ACC nodig hebt om ongelukken te voorkomen moet je iets aan je rijstijl doen (meer afstand?).

Ik rijd op de snelweg niet graag voor iemand die volledig op zijn ACC vertrouwt. (Note: heb 3 kinderen achterin).

[ Voor 5% gewijzigd door Sport_Life op 15-12-2020 10:40 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 11KW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aveenhuysen
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:09
Woon hier in Barcelona en van reiskostenvergoeding hebben ze hier nog nooit gehoord voor de gewone man zal ik maar zeggen.

Werk op minder dan 10 minuten van mijn werk en verplaats mij met een Xiaomi M365 (step) en dat gaat prima en aangezien het hier amper regent altijd te gebruiken.

Nog een wat oudere Fiat Punto en een nieuwe 125 cc scooter in de garage voor als ik verder weg moet of de stad in. En aangezien de wegenbelasting voor die Fiat 75 euro per jaar is, de benzine prijs rond de 1 euro en er amper meerijdt kost die auto me niks. Ga ik op vakantie dan huur ik een nette auto en ben uiteindelijk nog goedkoop uit ipv een dure auto voor de deur in de private lease of afbetaling.

Mobylette Kaptein 50 Honda MB 50 Sparta Happy 50 Kawasaki GT750 Honda CB750C Honda VFR 750 F Derbi Variant 50 Honda SH 100 Honda SH 150 Malaguti Password 250 Kawasaki Z 750 Piaggio Liberty 50 Sym Symphony ST 125 LC Sym HD 2 125 Piaggio Beverly S 300 HPE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastaRhymez
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
Verschilt een beetje per project (bouw).

Heb enkele werken op > 100 km enkele reis gedaan. Reistijd was meestal rond de 1 uur en 15 minuten (zonder file), helaas waren het altijd wel filegevoelige stukken waar ik langs moest. Dus deed er meestal wel een half uurtje langer over.
Vaak ook blijven werken tot na de avondspits, omdat ik anders toch weer in een file zou staan en ik dan min of meer rond hetzelfde tijdstip thuis zou komen.

Nu gelukkig al een paar jaar een project dichter bij huis. Enkele reis is nu < 20 km. Helaas is de fietsverbinding slecht, anders had ik het zeker overwogen om de fiets te pakken!

Waar ik wel aan moest wennen toen de reistijd zo drastisch afnam (minimaal 2 uur per dag!) en dat ik veel meer vrije tijd overhield, is dat ik mij niet schuldig moest voelen hierover.
Waar ik eerst tussen 5:15 en 5:30 uur de auto in stapte richting werk en pas rond 20:00 uur thuis kwam, stap ik nu vaak rond 6:30 uur in de auto en ben ik rond 17:00 uur weer thuis. In het begin was het wat onwennig, dat ik kon blijven slapen tot 6:00 uur (normaal zat ik dan al 30 tot 45 minuten in de auto). Ook kan ik nu "gewoon" tijdens de spits richting huis, want op dit stukje staat gelukkig bijna geen file (meer).
Waar ik eerst dus nog bleef doorwerken om de avondspits te vermijden, kan ik nu gewoon na een normale werkdag m'n spullen pakken en weggaan.

Dus hopelijk komt iedereen die nu wat meer / vaker thuis kan werken erachter, hoe relaxt het is wanneer de reistijd grotendeels komt te vervallen. Want het is echt zonde tijd om zolang in de auto te zitten, zonder jezelf nuttig te kunnen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ztitz
  • Laatst online: 25-04 12:59
Mijn vorige baan reed ik 100KM per dag, ik woon vlakbij een snelweg en werkte vlak aan een snelweg, ik had een fiat punto 1.3 MJ diesel, vroeger toen het nog druk was reed ik vaak maar achter een vrachtwagen aan omdat ik van de linker baan erg zenuwachtig werd ( vol remmen, vol gas enz, enz), toen ik deze rust gevonden had en ik wel tot 3x de mensen op de linkerbaan voorbij hobbelde reed de punto wel 1:33KM.
Waar ik wel stress van kreeg was dat de Punto met regenereren heel lang heeel veel rook uitspuugde, dat was geen pretje voor de mensen achter mij, in het weekend ging ik nog wel eens naar Duitsland waar ik plankgas kon rijden (+/-190KM pu)

Oja smorgens naar het werk reed ik iets meer dan een halfuurtje en savonds naar huis deed ik er vaak een uur of 1,5 uur over

[ Voor 8% gewijzigd door ztitz op 16-12-2020 14:40 ]

• PZOOO
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 24-04-2023
Ik rijd dagelijks 75km, dat is heen en terug in een plugin hybride. Ik laad de auto elke avond thuis en soms op mijn werk (in de parkeergarage) waardoor ik gemiddeld 90% electrisch rijd.
Mijn reistijd is 25 minuten.
Ik heb enorm veel geluk met de route want ik woon aan de ringweg van mijn woonplaats, en mijn werk ligt aan de a10. Ik zag voor corona veel files van forensen die bv in vinkeveen woonden, dat is dichterbij amsterdam maar heeft door de oprit een langere reistijd.

ICT & Reizen

• durian
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 17:41
2 x 12 Zweedse mijl per dag 😁, doe er meestal 70 tot 75 minuten over. Autobaan op, CC aan en naar de radio luisteren. Kost me een fortuin aan benzine maar ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sniffels
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 09-05 17:05
Ben blij met thuiswerken wat dat betreft. was altijd zeker 2 a 2.5uur per dag kwijt aan reizen. als je dat wegstreept tegen 8 uur werken is het eigenlijk belachelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gethijsem
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 13-05 06:40
Mijn vorige baan deed ik meestal met de auto, dat varieerde dagelijks van minder dan een half uur tot meer dan een uur (een softwareontwikkelaar met vaste werktijden midden in de spits 8)7 ). Met fiets en OV was dat bijna een uur van deur tot deur.
Mijn nieuwe baan binnen dezelfde stad kost me nog maar een minuut of 20 op zowel de fiets als met de auto. En als het meezit en het gaat mogen van de minister doe ik dat stukje vanaf volgend jaar op een elektrische step of Onewheel, en anders komt er een klein snorscootertje..

[ Voor 7% gewijzigd door Gethijsem op 20-12-2020 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cakebp
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 22-04 13:14
Sniffels schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 13:30:
Ben blij met thuiswerken wat dat betreft. was altijd zeker 2 a 2.5uur per dag kwijt aan reizen. als je dat wegstreept tegen 8 uur werken is het eigenlijk belachelijk.
Wel bijzonder om te zien hoe veel tijd je over hebt als je niet ver hoeft te rijden he? Ik was voorheen meestal rond de 60 minuten enkele reis kwijt. Dit betekende dat ik 715:-7:30 in de auto zat en vaak rond 18:00-18:30 thuis was.

Nu sta ik 7:30 op en heb ik rond 18:00 het eten al op en alles opgeruimd en heb ik de hele avond nog.

Gelukkig heeft mijn werkgever al aangegeven in de toekomst (als de ellende voorbij is) meer vanuit huis te kunnen/mogen doen waarbij het dus hopelijk gebruikelijk wordt om 2-3 dagen in de week thuis te werken. Wat dat betreft toch nog wat goeds overgehouden aan deze ellende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sniffels
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 09-05 17:05
cakebp schreef op maandag 21 december 2020 @ 09:36:
[...]

Wel bijzonder om te zien hoe veel tijd je over hebt als je niet ver hoeft te rijden he? Ik was voorheen meestal rond de 60 minuten enkele reis kwijt. Dit betekende dat ik 715:-7:30 in de auto zat en vaak rond 18:00-18:30 thuis was.

Nu sta ik 7:30 op en heb ik rond 18:00 het eten al op en alles opgeruimd en heb ik de hele avond nog.

Gelukkig heeft mijn werkgever al aangegeven in de toekomst (als de ellende voorbij is) meer vanuit huis te kunnen/mogen doen waarbij het dus hopelijk gebruikelijk wordt om 2-3 dagen in de week thuis te werken. Wat dat betreft toch nog wat goeds overgehouden aan deze ellende.
Ja exact. zou zelfs overwegen van baan te wisselen als de eis komt om gewoon weer 5 dagen per weer op kantoor te zitten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cakebp
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 22-04 13:14
Sniffels schreef op maandag 21 december 2020 @ 10:55:
[...]

Ja exact. zou zelfs overwegen van baan te wisselen als de eis komt om gewoon weer 5 dagen per weer op kantoor te zitten
Eens, we hebben allemaal gezien dat het prima kan dus wat mij betreft zouden werkgevers dit moment moeten gebruiken om ook in de toekomst meer thuis te werken. Nu woon ik zelf niet in de randstad maar ik kan mij ook goed voorstellen dat het overslaan van het fileleed voor 2-3 dagen in de week al een hoop rust veroorzaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 00:04

g0tanks

Moderator CSA
Vrijwel al onze cliënten zitten op een OV-locatie dus ik kan alles met de trein doen. Dat duurt typisch 30-70 minuten deur tot deur enkele reis afhankelijk van de cliënt. Voor de uitzonderingen kan ik een auto huren.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Foreign Agent
  • Registratie: December 2020
  • Niet online
Foreign Agent schreef op maandag 14 december 2020 @ 07:59:
Afstand 30km enkele reis. Straks wordt het 40km, maar korter reistijd, van 45 min naar 35min.
Rij in een luxe auto op LPG, op een volle tank haal ik 600km.
Een update :P Afstand 25km reis nu 15 min, tijdens spits 20 min. Vergoeding 0.19 0.21 Euro per KM 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Westland1940
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 16:11
Haha leuk om dit terug te zien. Ik begon dit topic met een reistijd van 40 minuten zie ik, dat is ondertussen al 1 jaar 10-15 minuten :) Geen snelweg meer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 21:27
Sniffels schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 13:30:
Zijn dat soort rijtijden dan volledig niet betaald :?
Ik heb een tijdje een klus gedaan op 2 uur enkele reis, maar heb gewoon 1 uur reistijd eigen tijd en rest gewoon betaald. Hakt er nog steeds in qua prive maar in ieder geval einde van de maand wel n extraatje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wodkabuikje
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18:47
Zat rond de 35 minuten met auto (indien geen file) maar we zijn verhuisd 2 weken geleden. 13 minuten zonder snelweg nu 🙂.

Met fiets is nu de bedoeling maar wacht nog op wat beter weer.

Buiten dat is het gewoon echt fijn dat je zeker weet dat je snel thuis bent. Mijn 35 minuten kon ook gewoon makkelijk 60 minuten zijn bij problemen op de snelweg.

niet iedereen heeft een bierbuikje

Pagina: 1 2 Laatste