• Westland1940
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 14-05 20:14
Hi,

Ik was even benieuwd naar de afstanden die men hier moet reizen naar zijn of haar werk? Wel met de auto in dit geval. En welke auto gebruik je, speelt zuinigheid een rol? (lijkt me wel toch?)

Dit vraag ik puur uit interesse en benieuwdheid aangezien ik waarschijnlijk voor mijn toekomstige baan zo'n 40 minuten moet reizen met de auto. Ik ben ook al met me pa aan het kijken naar auto's, iets in de richting van een Fiat Punto.

Ik ben benieuwd of die 40 minuten misschien niks voorstellen vergeleken met andere mensen. Persoonlijk lijkt het me geen ramp, school was ook vaak dik 1 uur reizen.

• radium6969
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 26-05 15:12
Ondergetekende,
50-55 minuten enkele reis. circa 35.000-40.000km per jaar (incl. privé)
2.0 Benzine die 1:10, 1:11 rijd. Op gas laten ombouwen vanwege portomonnee.
Betreft een Nissan Primera 2001. Gekocht in 2012 voor €2500,-. Auto is al afgeschreven, dus alleen lekker de boel onderhouden.

Zuinigheid speelt niet zo een rol, betreft meer kosten per kilometer, incl. verzekering, wegenbelasting + brandstof + onderhoud. Zit nu op zo een 15cent de km voor dit oude gebakje. Maar heb nog wel een hoop luxe, parkeersensoren, xenon, dvd speler, goede stoelen, fijne motor. (km stand nu: 353.000)

Een simpele som in excel bied vaak een hoop inzicht in de kosten.

[Voor 6% gewijzigd door radium6969 op 11-12-2020 14:46]

• PureLOOD
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 07:06
Leuk om op in te haken!

Momenteel is het nog 100% thuiswerken, maar ik verwacht in de toekomst toch weer 2 dagen in de week naar kantoor te moeten.

Vanwege een overstap van werkgever, moet ik ook mijn leaseauto inleveren. De nieuwe werkgever vergoed treinkosten 100%, maar ik vind de auto een stuk prettiger. Reiskosten per auto 'gewoon' 0,19 per kilometer vergoed (met een max van netto 110,- per maand)

Enkele reis is ongeveer 120 kilometer/ 1,5 uur.

Nog een lastiger overweging wat dat betreft, voor de aanschaf van een nieuwe (2e hands) auto. Eigenlijk wil ik wel iets wat comfortabel is op de snelweg, een kilometervreter, maar hij moet wel het centrum van Amsterdam in mogen. Ik twijfel dus nog over diesel, maar comfort en meekomen op de snelweg is wel erg belangrijk.

Waar ik nu zelf aan zit te denken:

BMW 3 serie (vanaf 2008)
Mazda 6 (vanaf 2008)
Audi A4 (ook rond dat bouwjaar)

Qua kosten per kilometer een stuk duurder dan bijvoorbeeld de FIAT punto, maar zowel qua comfort en looks vind ik deze toch leuker

• Bertus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
40 minuten, ongeveer 60 km enkele reis. Met een Saab 9-5, incl prive ongeveer 50000km per jaar.

Heeft ook een computer!

• Milo85
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 09:10
30 minuten enkele reis met de auto. En ik rijd in een Ford Fiësta. En uiteraard reiskostenvergoeding + uitruil uit het IKB.

• Lelletje
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 26-05 19:06
Hier 30 min met de fiets, 10 min met de auto om naar kantoor te gaan.

Heb nooit langer dan 15 minuten reistijd met de auto gehad naar kantoor. Ik lijk wel verwend als ik het hier zo lees...

[Voor 3% gewijzigd door Lelletje op 11-12-2020 12:31]

• XFlame
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 06:03
Alles pre-corona:
30 minuten enkele reis
5 dagen per week
~15K per jaar totaal

Auto is een Seat Leon uit 2009 met een 1.6 motor, vind ik te weinig pit hebben. Moet veel moeite doen om een beetje door te rijden. Daardoor ook niet zuinig: 1 op 13. Verder een fijne auto.
Onderhoud is minimaal, los van de grote schade die ik 2 jaar geleden zelf veroorzaakte (bumper er af, €2,5K schade :( )

Volgende auto moet sowieso meer pit hebben. Had hiervoor een Golf uit 2000 met een 2.0 motor, die zoop net zoveel maar had flink meer pit.

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Westland1940 schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 12:05:
Hi,

Ik was even benieuwd naar de afstanden die men hier moet reizen naar zijn of haar werk? Wel met de auto in dit geval. En welke auto gebruik je, speelt zuinigheid een rol? (lijkt me wel toch?)
Ongeveer 5 meter. Dat duurt ongeveer 3 minuten, maar dat is wel de omweg via de koffiemachine :P
Dit vraag ik puur uit interesse en benieuwdheid aangezien ik waarschijnlijk voor mijn toekomstige baan zo'n 40 minuten moet reizen met de auto. Ik ben ook al met me pa aan het kijken naar auto's, iets in de richting van een Fiat Punto.
Prima goedekope kilometervreter. Als je voor de diesel-variant gaat met ketting, let op hoeveel km die gelopen heeft, Die willen nog wel eens knappen rond de 200k km en dan is repareren vaak duurder dan de waarde van de auto. Dus preventief laten doen mocht je die overwegen. (lees het punto evo topic dan ff door)
Ik ben benieuwd of die 40 minuten misschien niks voorstellen vergeleken met andere mensen. Persoonlijk lijkt het me geen ramp, school was ook vaak dik 1 uur reizen.
40 minuten is nog goed te doen. Veel langer moet het niet gaan worden naar mijn smaak, maar dit valt nog wel mee.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

• beun92
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 26-05 10:28
hier 74 km, 50 minuten enkele reis.
ik rij in een Seat Mii sport, van me werkgever. geen perfecte auto voor zulke ritten maar kost me niks.

I love it when women go to school. It's like seeing a monkey on roller skates -- it means nothing to them, but it's so adorable for us. -- General Aladeen

• BeToBe
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 25-05 07:21

BeToBe

Privacy jurist

Voor corona:
ongeveer 30 minuutjes rijden (zonder file, staat er bijna nooit tenzij er een ongeluk is gebeurd) en zo'n 40 kilometer enkele reis.
Rij een Seat Ibiza 1.2 TDI uit 2011 met gechipt blok naar 105 PK. Omdat de auto maar 1.000 kilo weegt is hij vlot genoeg om met het verkeer mee te gaan. Qua verbruik zit ik als ik rustig rij op zo'n 1 op 25 en met de huidige dieselprijs is dat prima te doen. Wegenbelasting is 80 euro per maand en qua onderhoud ben ik zo'n 50 euro per maand kwijt.

Heeft u een juridische vraag, stuur dan vrijblijvend een berichtje!

• BertV
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 27-05 15:39

BertV

Handgemaakt

36km, 60 minuten enkele reis.
Zakelijke Lease; Speed Pedelec.

edit: 60 minuten is ook wel de grens.
verbruik 2,1 kWh/100 km

[Voor 34% gewijzigd door BertV op 11-12-2020 12:41]

Levensbron Gelderland

• KelvinX
  • Registratie: December 2019
  • Niet online
Om dit nou geen opsomtopic te laten worden was ik op zich wel benieuwd waar voor jou de grens ligt.

Dat wij allemaal 2 uur willen rijden zegt niks over jouw voorkeur.

• snmght
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 27-05 19:50

snmght

imho dan he

Hier +/- 30 minuten heen en +/- 10 minuten terug. Op de heenweg breng ik een kind naar school wat de andere kant op is.

In een mazda 323 uit '97. Verbruik volgens mij zo rond de 1 op 13 maar ik hou het niet heel actief in de gaten. :)

Edit; even door maps gehaald. Heenweg met de school-stop dus 24,3 km / 28 minuten, terug 6,9 km / 10 minuten.

[Voor 19% gewijzigd door snmght op 11-12-2020 12:46]

Hey, my name's Paul and this shit's between y'all.

• Mar.tin
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 26-05 14:57
[verwijderd]

[Voor 121% gewijzigd door Mar.tin op 28-07-2022 10:57]

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online
Normaal gesproken zo'n 45 minuten naar kantoor (69km). Mijn baas betaalt mij een stuk meer per kilometer dan dat rijden kost, rij gemiddeld 1 op 15. Mijn rijstijl 's ochtends (rond een uur of 4-5) is plank gas naar kantoor, 's middags meestal file, dus als ik normaal zou rijden zou ik makkelijk de 1 op 17-18 halen.

Toyota Yaris uit 2019, met dikke spoiler erop:

• Westland1940
Wow, wat een hoop reacties al. Allemaal gelezen en zeker interessant om te zien wat men rijdt en de afstand. Tot nu toe gemiddeld dus zeker dik 35-45 minuten enkele reis, dat had ik zeker niet verwacht.

@KelvinX Mijn grens ligt op 50-60 minuten. Naar school was dat ook het geval... fietsen naar station, wachten op de trein, treinrit, bus, school. Nu lekker met de auto in 1x door (rekening met files uiteraard). En ik was zeer benieuwd of die 40 minuten nou aan de langere kant was, maar als ik hier alles zo lees is dat zeker niet het geval. Geeft eigenlijk wat steun / een boost dat het zeker goed te doen is 8) En ik vind auto rijden sowieso 'leuk' dus dat maakt mij niks uit.

Qua auto aim ik momenteel op een Fiat Punto, Alfa Romeo Mito of Renault Clio.

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online
Als het niet met de (elektrische) fiets kan in een half uur dan is het te ver :)

• SjoerdV nl
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08:20

SjoerdV nl

Be the change.

55 km enkele reis, zo'n 40 minuten. Hyundai Ioniq EV. Erg comfortabel en goedkoop :)
Deze rit ongeveer 3 x per week in normale omstandigheden.

Afstand is toch wel een max voor mij...

• OneTimer
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 27-05 09:06
25 minuten enkele reis. 25 km. Vooral snelweg, zo'n 21 km.
Benzine, Audi A4 2.0 TFSI. Verbruik is ongeveer 1 op 15.
Op de fiets zou ook nog kunnen is ongeveer 1 uur fietsen met een beetje conditie en racefiets.
In de zomer ga ik regelmatig op de scooter, dan ben ik zo'n 45 minuten onderweg.

[Voor 6% gewijzigd door OneTimer op 11-12-2020 13:02]

|| Xiaomi Mi 9T Pro 64 GB Black ||

• Slarno
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 09:12
40KM / 40 minuten enkele reis in een Fiat Punto Evo diesel. Dit twee keer per week.

Lekker zuinig en relatief goedkoop.

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online

Mrjraider

Mijn auto is mijn voortuig, kantoor en kantine.
Ik werk in de wijkverpleging.
Huis > plaats waar ik werkzaam ben: 16 km 80/uur weg. Relatief rustig.
In de plaats waar ik werk pak ik negen van de tien keer de fiets

Heb ik een regio dienst (werkzaam als wondverpleegkundige voor een hele regio). Dan is het al gauw 120/150 km op een dag :+

Rij nu sinds twee jaar in een Renault Megane II 1.6 uit 2004 :)
Km vergoeding vanuit werk is ruim: woon werk: 19ct/km (= eerste 10km) rest is werk km en krijg ik 26ct/km

OFFLINE enkele berichten geedit

• danslo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23:35
offtopic:
Als ik berichten lees van ~1 uur enkele reis, zie ik eigenlijk alleen maar: 2 * 5 * 4 = 40 uur per maand die je thuis had kunnen zijn met het gezin, lekker relaxen op de bank, shoppen, naar de sportschool, whatever.

Elke minuut van huis is wat mij betreft een minuut teveel. Wat is acceptabel? Hooguit 15 minuten (fietsen o.i.d.).

• k995
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-05 20:57
Ik pak de trein, tijd naar het station is zonder file een 10 km/15 minuten, met file 30-40 minuten.
Trein zelf is zonder vertraging een 25 minuten.

Die tijd samen met file (1 uur dus) is zowat de max dat ik voor werk onderweg wil zijn, ik heb gelukkig de luxe dat ik daar wat in kan kiezen.

Hebben een Toyota Yaris & Mitsubishi ASX volgende word zeker elektrisch gezien dat we maar een 8-9000 km per jaar doen (verre reizen niet meegeteld)

Ik werkte pre-corona 3 dagen per week thuis en sinds corona permanent. Rijstijd is dus tegenwoordig een 10m.

[Voor 11% gewijzigd door k995 op 11-12-2020 13:13]

• Pizza_Boom
  • Laatst online: 22-05 11:53
danslo schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 13:10:
offtopic:
Als ik berichten lees van ~1 uur enkele reis, zie ik eigenlijk alleen maar: 2 * 5 * 4 = 40 uur per maand die je thuis had kunnen zijn met het gezin, lekker relaxen op de bank, shoppen, naar de sportschool, whatever.

Elke minuut van huis is wat mij betreft een minuut teveel. Wat is acceptabel? Hooguit 15 minuten (fietsen o.i.d.).
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

• k995
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-05 20:57
offtopic:

Voor mij is het max een uur, als ik naar kantoor moet is het gemiddeld iets van 45 minuten, maar ja 15 minuten van kantoor is een enorme luxe die weinig mensen hebben.

• GWBoes
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23:09
35-45min (44km) enkele reis met een Fiat Bravo 2.0 diesel. nu met 100 op de snelweg ook nog zuinig met >1:20.
Auto gekocht op wat ik mooi en leuk vind en dan diesel om het scherpe randje aan de pomp er af te halen.

offtopic:
@danslo Liever iets verder reizen en een leuke plek om te wonen dan die hypothetische 40 uur (en de rest) in een trieste buitenwijk door te brengen in de buurt van je werk.

Diablo3 - Flickr - Strava

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08:49

Pierre

Van nature lui!

Hier pre Covid19 ongeveer 45-60 min enkele reis, ik spring alleen rond 05.45 in de auto dus geen file, voordeel is dan wel dat ik om 15.00 naar huis toe ga.
Rij een leaseauto dus verbruik/benzine kost me niks.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Pre corona 30-40min enkele reis, Opel Corsa diesel uit 2017.

Komend voorjaar ga ik over op een Astra Benzine, net iets meer ruimte, iets meer luxe.

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Pré Covid19: 65Km. énkele reis waar ik, afhankelijk van files onderweg (A2 / A27), 3 kwartier tot anderhalf uur over deed. Ik werkte pré Covid19 al twee dagen vanuit huis óf op een klantlocatie in m'n eigen regio dus qua totaal aan reistijd viel 't wel mee. Sinds 1- Maart 2020 werk ik al vanuit huis met áf en toe een opdracht waarbij ik fysiek op een klant locatie aanwezig moet zijn.

Auto is een 2019 VW Tiguan 1.5TSi (MY20) welke 30-November één jaar 'oud' is geworden. Gemiddeld verbruik afgelopen jaar: 5,9L/100Km over inmiddels nét 20.000 Km's.

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• DonChaot
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 06:53
SjoerdV nl schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 12:57:
55 km enkele reis, zo'n 40 minuten. Hyundai Ioniq EV. Erg comfortabel en goedkoop :)
Deze rit ongeveer 3 x per week in normale omstandigheden.
+1 :0
voor corana 5x 65km enkele reis, 45 tot 55 min.
Ondertussen Ioniq wel ingeruild voor MG. Ik mis de Ioniq op sommige punten wel.

• JL-IP(!)
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 26-05 13:55

JL-IP(!)

Hikvision & Ajax installateur

Voor mij is dat 5 minuten met de auto naar het ene kantoor, 15 minuten fietsen. Naar het andere kantoor is dat een dikke 30 minuten rijden en fietsen is daar naartoe vanwege de afstand niet mogelijk (normale fiets;))

Ik kan met de trein ook naar kantoor 2. Ik moet dan 10 minuten fietsen (2 minuten auto) naar het station en daarna 13 minuten met de trein. De prijs houdt me tegen, een retour is €8.60 en ik betaal €90p/m voor een traject abonnement en ik kom er hooguit 1, 2x in de week.

We hebben maar 1 auto dus we moeten plannen wie de auto gebruikt. Wel zitten we te denken aan een bakfiets met ondersteuning die we beide kunnen gebruiken, soms is de fiets niet handig vanwege boodschappen of onze dochter moet ergens naartoe. Hiermee willen we een 2e auto vervangen.

Ik zie wel eens vacatures waarvan ik denk interessant maar dan zie ik de reistijd en haak ik snel af..

Hikvision & Ajax Jeweller + Fibra installateur

• BlckChta
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 14-02 15:27
15 minuten 9KM, Golf 5 GTI 2006.
Fijne auto, rijdt lekker door ook.

• frumper
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 26-05 19:41
13 minuten auto, 12 minuten fiets... yep i'm spoiled...

Life is what happens while you're busy making other plans

• AtomicWing
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 07:15
1u45 min enkele reis naar kantoor, zonder verkeer (168 km). Leaseauto.
Tweede kantoor komt eraan (2-3 werkplekken), op 15 minuten rijden incl. dagelijkse files.

Consultancy werk, dus zeker vier dagen per week vanuit huis, heel soms op locatie als de voorzorgsmaatregelen in de orde zijn én het een meerwaarde heeft. Wanneer het tweede kantoor er is (praktisch mijn kantoor) ga ik daar de meeste werkdagen doorbrengen i.p.v. thuis.

"Als je concurrentievoordeel afhankelijk is van mensen die iets waardevols of unieks moeten maken, dan mag je geen normaal personeel hebben" (Daniel M. Cable)

• pascaldv
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 00:18
Ik zit hier ook nog aardig over in.
Het voordeel is dat ik nu maar 1 tot 2 dagen per week naar kantoor ga ivm. de corona maatregelen.

Voorheen was het 12km (9 op de fiets).
Nu ga ik intrekken bij mijn vriendin, dan wordt het 100km enkele reis (1u 20min).
Reistijd is overigens zonder files (traject Hilversum -> Rotterdam en terug ...)

Nu dus met een erg fijne Giulia 2.0 van 2018. Verbruik zo op de snelweg wel tussen de 1:14 en 1:15 gelukkig.
Maar de kilometers gaan erg hard zo en als we op termijn weer meer dagen naar kantoor gaan kan ik zo tot 400 euro per maand verstoken aan benzine.

Bij deze auto heb ik nu de meeste afschrijving al gehad, dus wil hem liever nog niet kwijt.
Economisch gezien is een diesel interessant met ijn 40k km, maar dan verwacht ik die ook op te moeten rijden.
Voorlopig wacht ik af, thuiswerken gaat nu goed in ieder geval.

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Naar mijn mening wordt de reistijd vooral belangrijk eenmaal je een gezin hebt want dan moet je ineens je leven meer plannen richting wat je kinderen nodig hebben en heb je gewoon minder tijd over.

Mijn eerste baan was 15 minuten fietsen. Pure luxe. Daarna een baan gehad waarvoor ik 1u30 enkele reis moest doen met de trein en dat ging prima zolang er geen kinderen waren. Ik ben dan van job gewisseld en doe nu 30 minuten enkele reis heen en 20 op de terugweg. Dat is voor mij prima. 40 minuten lijkt me dan ook wel te doen. Veel hangt er wel vanaf of het 40 minuten bumperen is of dat je nog wat kan doorrijden.

• XFlame
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 06:03
BertV schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 12:36:
36km, 60 minuten enkele reis.
Zakelijke Lease; Speed Pedelec.

edit: 60 minuten is ook wel de grens.
verbruik 2,1 kWh/100 km
Hoe bevalt dit? Rijd je op de meeste stukken de 45KM? Hoe zit je met je actieradius?

Zelf een half jaartje geleden een rit van 70KM gereden met een speed pedelec, dan kom je er wel achter dat de geadverteerde radius er van uit gaat dat je niet de topsnelheid rijd, maar eerder rond de 30. Dat vond ik toch best een afknapper :/

• Davidshadow13
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 26-05 14:18
Westland1940 schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 12:57:
Wow, wat een hoop reacties al. Allemaal gelezen en zeker interessant om te zien wat men rijdt en de afstand. Tot nu toe gemiddeld dus zeker dik 35-45 minuten enkele reis, dat had ik zeker niet verwacht.

@KelvinX Mijn grens ligt op 50-60 minuten. Naar school was dat ook het geval... fietsen naar station, wachten op de trein, treinrit, bus, school. Nu lekker met de auto in 1x door (rekening met files uiteraard). En ik was zeer benieuwd of die 40 minuten nou aan de langere kant was, maar als ik hier alles zo lees is dat zeker niet het geval. Geeft eigenlijk wat steun / een boost dat het zeker goed te doen is 8) En ik vind auto rijden sowieso 'leuk' dus dat maakt mij niks uit.

Qua auto aim ik momenteel op een Fiat Punto, Alfa Romeo Mito of Renault Clio.
Leuke auto's als ik nog een tipje mag geven Citroen DS3. Heb ik heerlijk in gereden eerste jaren na het werk. Moest toen nog 100 km enkele reis dus toen in de diesel variant gereden. Zijn behoorlijk lichte auto's dus zowel benzine als diesel is qua wegenbelasting nog goed te betalen. Hij ziet er behoorlijk luxe uit van binnen en de stoelen zaten erg goed. :)

Ik heb nu een leaseauto en moet zo'n 60-70 km naar kantoor maar dit verschilt per opdracht want ik zit in de consultancy. Je hebt het over 40 minuten maar over welke afstand hebben we het dan?

Overigens vond ik de auto een verademing t.o.v. de trein zelfs in de file. Geen drukte om je heen, niet opgepropt in een volle trein of rennen voor je aansluiting meer.

HD4Life @ Full-HD

• Wowhead
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 21-04 15:41
Huidige baan specifiek genomen omdat het in mijn stadje licht, het is 6 KM fietsen a 20 minuten op een oude herenfiets. Ik wil niet meer anders om eerlijk te zijn.

Het is zo fijn lekker te kunnen fietsen en eventueel de auto pakken voor een ritje van 10 minuutjes als het moet.

• Matadores
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 07:21
78km enkele reis woon-werk, waarvan 74km snelweg (50 minuten enkele reis, van deur naar deur). Dit doe ik in een BMW 116d automaat van bouwjaar 1-2018. Deze heb ik 1-2019 gekocht met 23000km en totaalstand staat nu op 93000km.
Auto rij ik privé en krijg vergoeding van max 25km enkele reis. Hij is zuinig; op de boordcomputer lees ik 4,8l per 100km gemiddeld sinds laatste reset in januari van dit jaar. De stoelen zitten perfect (M-pakket) en de vele andere opties maken het voor mij een heerlijke auto om dagelijks deze rit te rijden.

• caspervc
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 00:19
Bij mij ligt de grens op 30 minuten met OV of fiets.

Ik ga niet in de auto zitten voor woon/werk. Veel te inefficiënt vanuit hartje Utrecht waar we wonen. Ben al 20 minuten bezig voordat ik de stad uit ben in de spits... :X
Woon dan ook nu op 10 minuten fietsen van het werk. Heerlijk. Vorige werkgever zat op ca 1 uur enkele reis met OV. Wat ben ik blij dat ik daar vanaf ben. Scheelt me gewoon 1,5 uur per dag.
Denk dat ik in de toekomst ook eerder zou inzetten op minder werken dan meer loon.

[Voor 7% gewijzigd door caspervc op 11-12-2020 14:55]

• Bas170
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 08:26

Bas170

Sir Miss-a-Lot

25 minuten met de bus, waarvan 15 minuten wachttijd zijn, omdat de dienstregeling waardeloos is }:|

En ik heb een schijthekel aan naar mijn werk fietsen tbh

[Voor 23% gewijzigd door Bas170 op 11-12-2020 14:58]

PSN: Bas170 | Hier had wat nuttigs kunnen staan
Російський військовий корабель, іди на хуй

• caspervc
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 00:19
Bas170 schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 14:56:
25 minuten met de bus, waarvan 15 minuten wachttijd zijn, omdat de dienstregeling waardeloos is }:|
Dus 10 min in de bus // 25 min reistijd?
Kan dat niet sneller / efficienter / goedkoper / gezonder met een e-bike of speedpedelec?

• Wowhead
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 21-04 15:41
caspervc schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 14:53:
Bij mij ligt de grens op 30 minuten met OV of fiets.

Ik ga niet in de auto zitten voor woon/werk. Veel te inefficiënt vanuit hartje Utrecht waar we wonen. Ben al 20 minuten bezig voordat ik de stad uit ben in de spits... :X
Woon dan ook nu op 10 minuten fietsen van het werk. Heerlijk. Vorige werkgever zat op ca 1 uur enkele reis met OV. Wat ben ik blij dat ik daar vanaf ben. Scheelt me gewoon 1,5 uur per dag.
Denk dat ik in de toekomst ook eerder zou inzetten op minder werken dan meer loon.
Ja dit voor mij ook dus, zodra mijn salaris omhoog gaat na mijn eerste/2e werkjaar bij dit bedrijf ga ik een dagje minder werken. 4 dagen per week is voor mij ideaal om 4 dagen flink door te gassen op werk en 3 daagjes per week om te rusten, zo blijf ik het best gemotiveerd en is mijn performance beter dan 5 dagen.

Maargoed zover ben ik nog niet bij deze werkgever en mijn huidige loon.

• Bas170
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 08:26

Bas170

Sir Miss-a-Lot

caspervc schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 14:58:
[...]

Dus 10 min in de bus // 25 min reistijd?
Kan dat niet sneller / efficienter / goedkoper / gezonder met een e-bike of speedpedelec?
Ik heb net m'n bericht ge-edit

PSN: Bas170 | Hier had wat nuttigs kunnen staan
Російський військовий корабель, іди на хуй

• fender89
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 27-05 07:37
Pre-corona:
21 KM enkele reis,
Afhankelijk van drukte op de weg, 10-a 15 minuten.
Vervolgens 10 minuten met de bus. stop recht voor kantoor.

Toyota auris hybrid, 2014.

....maar sinds 13-03-2020: volledig thuiswerken, en dat zal voorlopig nog wel zo blijven. (heerlijk!)(..dat thuiswerken ;) )

[Voor 10% gewijzigd door fender89 op 11-12-2020 15:02]

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 26-05 18:40

t_captain

Moderator General Chat
Ik rij steeds minder voor het werk. De afgelopen 4 jaar 21.000 km, 11.000 km, 11.000 km en nu 5.000 km per jaar. Plus nog pakkweg 15.000 km prive. Mijn auto (BMW 530d) is geen milieuwonder dus minder rijden is geen gek idee.

• Heijmenberg99
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 26-05 15:05
20 minuten van Drunen naar Den Bosch. Met een e-Golf (2020). Volledig elektrisch dus nauwelijks kosten :)

[Voor 3% gewijzigd door Heijmenberg99 op 11-12-2020 15:04]

• Heijmenberg99
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 26-05 15:05
Geen idee waarom ik 2 Posts heb??

[Voor 89% gewijzigd door Heijmenberg99 op 11-12-2020 15:04]

• sebasd
  • Registratie: Juli 2008
  • Nu online

sebasd

loopt op espresso

Hangt van mijn klant af.. Ik geef veel trainingen en de reistijd varieert van 15 minuten fietsen (klant in dezelfde stad) tot 10 uur auto - vliegtuig - taxi (incl. wachttijden) voor een klant in het buitenland.

Het meeste is gelukkig wel binnen een uur reizen, als het veel langer is pak ik een hotel als het meerdere dagen is. Rijd in een Opel Insignia turbo uit 2010, ook niet echt een milieu- of zuinigheidswonder maar wel heerlijk comfortabel.

• Nemean
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 27-05 10:41

Nemean

ᵀᴴᴱ ᴷᴵᴺᴳ, ᵀᴴᴱ ᴸᴱᴳᴱᴺᴰ

Denk dat veel Tweakers hier gebruik maken van hun zakelijk lease-regelement. In mijn geval is dit namelijk wel zo. Vorig jaar kwam ik geregeld op kantoor maar ook bij klanten en dan was reistijd:

Kantoor: 10 tot 15 minuten met de auto.
Klanten: 15 tot max1 uur rijden met de auto.

Sinds kort gedetacheerd en voornamelijk thuis werken en incidenteel op kantoor in Rotterdam. Reistijd (vanaf de provincie Zeeland) is wisselend door de verkeersomstandigheden. Enkele keer was het 45 minuten andere keer 1 uur en 15 minuten.

Ik rij zelf in een Kia ProCeed GT-Line 1.4, is niet voor het verbruik uitgekozen maar meer op de toekomst (kinderwens ;)) en het sportieve uiterlijk en niet een standaard in een dozijn station. Het verbruik is gemiddeld 1 op 13. Maar als je echt zuinig gaat rijden zal hij wel de 1 op 16 halen vermoed ik zo.

• NESFreak
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:50
40 minuten op een autoweg is niet het zelfde als 40 minuten in de file/door kleine dorpjes.

Ik doe 30 minuten heen en 35 minuten terug over een stuk van 40km in een oude toyota auris over een stuk autoweg/snelweg. Minder comfort zou ik zelf niet willen. Meer is ook niet perse nodig. Het meeste kan op cruise control.

Ik denk dat een punto een prima auto voor jou zou zijn. Een slag kleiner (c1, aygo, up!, 500) zou ik niet doen. Een s-klasse of 5 serie lijkt mij ook niet nodig.

• Dostar
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11-07-2022
Zelf rij ik ongeveer 15 max 20 minuten (ligt aan verkeersdrukte), voornamelijk op 50km/u wegen naar mijn werk. Met de fiets zou ik net zoveel tijd kwijt zijn, maar vind de luxe van een auto/warm dak/muziekje wel zo prettig.
Gezien het soort auto dat ik rijd ben ik meer geld kwijt aan de verzekering, dan dat ik kwijt ben aan wegenbelasting + benzine. Zelfs met in mijn vrije tijd/weekend boodschappen rijden.
De auto die ik zelf rij is een Kia Picanto 2007 (2e hands gekocht), vanwege zuinig rijden en enorm goedkoop in wegenbelasting (19 per maand).
Daar naast heb ik de luxe dicht bij België te wonen voor goedkopere benzine.
Waarom ik deze auto ook heb gekozen is dat er weinig onderhoud aan nodig is. Als er onderhoud nodig is zijn het dingen die makkelijk zelf op te lossen zijn zoals:
Olie en andere vloeistoffen bijvullen (verversen indien nodig), remmen vervangen, bougies vervangen.
Voor de rest is deze auto technisch gezien zo eenvoudig in elkaar gezet, dat er geen luxe onderdelen kapot kunnen gaan.
Wel zal je zaken zoals elektrische ramen, airco, cruise control, etc. moeten missen.

• Uzuhl
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 26-05 10:40

Uzuhl

De ondertitel mag niet lange..

Afhankelijk hoe de a15 zich gedraagt :/ 1 uur over 90km. 2.0 diesel Sirocco ala de 1 op 17. (wel stage 1 gechipped wat iets scheelt in verbruik)

[Voor 22% gewijzigd door Uzuhl op 11-12-2020 16:05]

• borbit
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 15-05 17:19
radium6969 schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 12:13:
Ondergetekende,
50-55 minuten enkele reis. circa 35.000-40.000km per jaar (incl. privé)
2.0 Benzine die 1:10, 1:11 rijd. Op gas laten ombouwen vanwege portomonnee.
Betreft een Nissan Primera 2001. Gekocht in 2012 voor €2500,-. Auto is al afgeschreven, dus alleen lekker de boel onderhouden.

Zuinigheid speelt niet zo een rol, betreft meer kosten per kilometer, incl. verzekering, wegenbelasting + brandstof + onderhoud. Zit nu op zo een 15cent de km voor dit oude gebakje. Maar heb nog wel een hoop luxe, parkeersensoren, xenon, dvd speler, goede stoelen, fijne motor. (km stand nu: 353.000)

Een simpele som in excel bied vaak een hoop inzicht in de kosten.
Waarom een DVD speler? Ik zie wel vaker dat mensen een video scherm in de auto hebben. Lijkt mij totaal niet handig. Echt relax kijken kun je toch niet tijdens het rijden lijkt mij.

• OnderDeMotorkap
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 16-05 17:22
Ik heb een fiat punto evo gehad uit 2014, om er 40 minuten mee naar werk te rijden (40km, 30 minuten zonder file). 80 kilometer/1:20 uur per dag dus.

Is zeer zeker prima te doen met een fiat punto (ik had een 1.3 turbodiesel met sportstoelen en rijkere uitrusting, bouwjaar 2014). Met een vergoeding van 19 cent per kilometer kon ik alle kosten incl. belasting, verzekering, onderhoud en brandstof voor prive kilometers betalen er mee. Dan moeten er natuurlijk geen dure dingen kapot gaan. Ik reed er gemiddeld 1/22 mee.

[Voor 3% gewijzigd door OnderDeMotorkap op 11-12-2020 16:28]

• Westland1940
@Davidshadow13 50km, veel snelweg. Ik zit zelf binnen 2 minuten op de A1. De Citroen DS3 had ik ook op het oog, ziet er vandaag de dag nog steeds prima uit! Zelf kies ik het liefst voor de MiTo, leuke unieke auto, rijdt volgens mij ook vrij zuinig.

• Monkeybrains
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:29
Voor corona was het 30/35 min met de auto enkele reis, ongeveer 30 km. Sinds corona bijna volledig thuis, en ik ben in augustus overgestapt naar een nieuwe werkgever waarbij ik ook mijn leaseauto heb moeten inleveren. Nieuwe werkgever zit hartje Amsterdam (ik kijk vanuit mijn kantoor op de 4de uit op de Wallen), ongeveer 10 min lopen van Centraal. Ik heb nu ongeveer 55/60 minuten reistijd enkele reis met de trein/fiets/lopen, en ik vind het verademing. Ik kom veel meer tot rust in de trein dan in de auto. Lekker rustig lezen/muziek luisteren of netflixen. Nou moet ik erbij zeggen dat het stuk wat ik reed eigenlijk alleen maar file was als ik naar kantoor moest, en ik merk nu pas hoeveel stress me dat opleverde.

• faraga
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 26-05 15:55
Net aan een nieuwe baan begonnen in Vught, waar ik één keer per week vanuit Utrecht naartoe rijd. Is zo'n 60 kilometer rijden, drie kwartier. Verder werk ik thuis. Mijn vorige baan was op een kleine 25 kilometer afstand, wat ik nog net haalbaar vond op de (race)fiets.

Auto is een Peugeot 205 1.4i uit '97. Rijdt gemiddeld 1 op 16, of zo'n 1 op 18 als ik echt alleen snelwegkilometers rijd (zowel huis als werk zijn dichtbij de snelweg). Moet wel E5 tanken, wat tegenwoordig wat duurder is, maar dat vind ik het waard omdat ik het een leuke auto vind.

[Voor 4% gewijzigd door faraga op 11-12-2020 17:21]

• mstoel
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 27-05 16:00
15-20 minuten van mijn huis in Wenen naar vliegveld, ongeveer 18km.
Met Audi A4 diesel verbruik ik 1:20-1:25 (afhankelijk van temperatuur, verkeer, zomer/winterband)

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 27-05 20:31

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

Reistijd voor mij is 15 á 20 min lopen enkele reis. Het ligt eraan hoeveel zin ik heb om te werken ;)
Ik zou het kunnen fietsen maar met prutsen om de fiets door wat deuren en in/uit de lift te krijgen en op kantoor weer in de fietsenkelder te zetten scheelt dat me een minuut of 5. De wandeling vind ik een stuk meer relaxed, al is het een overblijfsel vanuit de tijd dat ik nog rookte; dan kon ik nog ff 2 sigaretten roken voordat ik een paar uur moest werken tot de volgende rookpauze. Ik kom ook niet zo bezweet aan als wanneer ik fiets (ik kan niet langzaam fietsen).
Tegenwoordig ga ik nog 1 á 2x per week naar kantoor om werk op te halen/af te gooien en wat pakketjes bij de postkamer op te halen, dus meestal ga ik tijdens mijn lunchpauze en na mijn thuiswerkdag nog ff een kwartiertje wandelen om te compenseren. Ik heb geen zin in een 'coronabuikje' ;)

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

• CarlaNational
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 20-02 19:37
Een gedetacheerde hier met lease-auto, Skoda Octavia Combi 1.6 TDi DSG. 1 á 2 dagen per week Rotterdam-Zuid naar Amsterdam-Amstel en weer terug, kortom heel de A4. Heen vertrek ik rond 05:45, dan is t zo ongeveer 0:50 tot een uurtje. Record staat op 0:45, niet meer te halen ondanks Corona door linkshangende oost-europese busjes die met 100,5 Km/h anderen inhalen die voorzichtig 90 echte Km/h rijden (want 100 op de teller). Terug is de loterij, kan vanalles zijn van 01:30 tot 03:00. Verbruik geen idee, volgens de MTC-app schandalig en voel ik me ook helemaal niet schuldig over zolang ik me door roetwolken van voornoemde busjes moet heenroeien. Bij deze ook hartelijk dank aan mevr. Bokhove, ik rij nu graag tientallen kilometers om met ditto meer uitstoot in slechts andere delen van Rotterdam om een paar mensen die bewust midden in een stad zijn gaan wonen het idee te geven dat ze nu iets minder ongezonde lucht inademen. Maar in Rotterdam maakt men zich meer zorgen over Indiaase steentjes op de Coolsingel, maak je niet druk.

[Voor 46% gewijzigd door CarlaNational op 11-12-2020 17:38]

• -PassY-
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-12-2021
iedere dag 40km heen en terug. Aangezien ik wat later begin lekker na de files (ook pre corona). ben in 25-30m op mijn werk, of thuis.

Rij een prive DS3 dSport (alleen navigatie vergeten aan te klikken omdat ik dacht dat dat wel standaard zou zijn), dus niks te klagen :) Verbruik voor een diesel is wel 1:17, maar dat boeit me niet. Al kan het denk ik wel 1:20 zijn als ik wat rustiger rij.

Tanken moet ik om de 750/800Km, dus zo rond de 2x in 3 weken.

"If you don't come walking back to the pits every once in a while holding a steering wheel in your hands, you're not trying hard enough" iRacing Profiel

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:24

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Westland1940 schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 16:52:
@Davidshadow13 50km, veel snelweg. Ik zit zelf binnen 2 minuten op de A1. De Citroen DS3 had ik ook op het oog, ziet er vandaag de dag nog steeds prima uit! Zelf kies ik het liefst voor de MiTo, leuke unieke auto, rijdt volgens mij ook vrij zuinig.
Wegligging is wel ruk, stuiterbak. ;)

"We never grow up. We just learn how to act in public"

• Colini
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 00:51
Ongeveer 35km enkele reis met een Astra Twintop.

Schrijf daar niks meer op af. Deze erg goedkoop kunnen kopen aangezien hij wat mankementjes had. Alles zelf op kunnen lossen, met hulp van anderen 😉.

Auto rijdt zuinig voor zijn gewicht, autoweg rond de 5,2 per 100km bij 100km per uur en gecombineerd zit ik tussen de 5,9 en 6,3 per 100km. Meeste is autoweg.

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21:56

M2M

medicijnman

Ergens tussen de 0 en 500km per dag. Alles binnen de Benelux wordt meegepakt, van Delfzijl tot Oostende. Buiten Corona-tijd zo'n 55k/jaar, momenteel staat de teller op 40k. Gemiddeld verbruik ligt op 1:26 in een Opel Astra (2016) diesel.

-_-

• MrAmos
  • Laatst online: 27-05 15:37
Op papier 25 km enkele reis, maar sinds ik voornamelijk bij de vriendin vertoef is dat een klein beetje verhoogd naar 140 enkele reis (lang leve thuiswerken).

Het idee is ook om in de toekomst max 2 dagen per week naar kantoor te gaan :)

Persoonlijk kijk ik niet naar wat er afgeschreven wordt als ik tank, m'n auto is ook hobby voor me en hobby's kosten nou eenmaal geld.. BMW 318i (E46) uit '98, als ik m'n best doe haal ik 1:12/13.

Driver: BMW 318i E46 || Phone: Iphone 13 Pro 128GB || Rig: Ryzen 5 (3600), 32GB Ram, RTX 2070 Super

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Nu online
offtopic:

Dit is natuurlijk heel tweeledig. Want indien je werkt binnen centrum Rotterdam kun je natuurlijk wel verkiezen om op 15 minuten fietsafstand te gaan wonen, maar waar woon je dan?

Er blijven dan wel heel erg weinig opties over waarvan ik zou zeggen, dit is nu echt goed wonen met een gezin. Leuk pandje aan de vijverweg? Totaal onbetaalbaar. Ergens met twee kids in een appartement? Geef mij maar iets meer vrijheid dan, niet omdat ik zelf tegen het wonen in de stad ben, maar omdat het wonen in een formaat luciferdoosje met gezin, geen tot nauwelijks tuin, mij gewoon echt niet prettig lijkt.

Ik reis nu zelf variabel 30 - 60 minuten enkele reis per dag, maar woon daarbij dan wel aanzienlijk ruimer, dichter tot de natuur, heb gewoon een prima tuin, en heb hier in een straal van 300 meter meer dan 10 speelplaatsen om uit te kiezen voor mijn dochter.

En ook dat is allemaal echt wel wat waard.

• danslo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23:35
psychodude schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 19:38:
[...]

Dit is natuurlijk heel tweeledig. Want indien je werkt binnen centrum Rotterdam kun je natuurlijk wel verkiezen om op 15 minuten fietsafstand te gaan wonen, maar waar woon je dan?
GWBoes schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 13:17:
offtopic:
@danslo Liever iets verder reizen en een leuke plek om te wonen dan die hypothetische 40 uur (en de rest) in een trieste buitenwijk door te brengen in de buurt van je werk.
offtopic:
Ik doelde eigenlijk op thuiswerken. Natuurlijk niet voor elk beroep van toepassing, maar ik gok dat zeker zo'n 90% hier op Tweakers gewoon thuis zou kunnen werken. En dat is na corona opeens niet meer mogelijk? Hier al bijna 10 jaar vanuit huis, en ik zou een andere baan zoeken als ik door de baas verplicht zou worden om naar kantoor te komen ;) Bijkomend is dat je gewoon kan wonen waar je wilt, hutje op de hei ook prima.

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 27-05 21:25
Dit komt op mij over als een opsom topic zonder discussie waarde maar ok.

Mijn woon/werk is 15 minuten met auto, 30 minuten met fiets maar dat doe ik eigenlijk nooit. Voornamelijk 60-zone. Geen zakelijke auto.

De max die ik dagelijks zou willen rijden naar m'n werk is maximaal 30 minuten.

[Voor 52% gewijzigd door FastFred op 11-12-2020 21:32]

• Civic09
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23:54
Moet 12 km naar kantoor en werkte pre-Corona al 1 dag in de week thuis dus 4x op en neer. Meestal pak ik mijn e-Bike omdat dat heerlijk is. Verder de beschikking over twee privé-auto’s. Een Volkswagen Up uit 2014 en een BMW 320i Touring uit 2018. Die laatste rijdt fantastisch maar naar het werk pak ik toch liever de Up die ik wat meer als gebruiksvoorwerp zie. Iets minder erg als iemand als daar een parkeerschade op maakt en dat de motor nauwelijks warm wordt.

• TweakMDS
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 29-04 18:48
Op dit moment al even bijna nooit naar kantoor. Normaal gesproken een trip van ~35km à 40 - 45 min.
We hebben ook een tweede kantoor in mijn eigen woonplaats die ongeveer 10km is.

Ik rij met een lease auto, dat was een Volvo V40, en sinds vorige week een Kia e-Niro.

• hollandnick
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 27-05 13:13
Ik moet zelf naar Utrecht elke dag vanaf Arnhem wat neer komt op ongeveer 2u ( 53min enkele reis zonder file ). Nu met Corona nog maar 1/2x per week wat wel fijn is, maar je went erg snel aan de afstand.

Ik begon met een Citroen C1 waar ik ongeveer 1,5 jaar in gereden heb en sinds een aantal maanden een VW Polo met behoorlijk wat opties. Ik moet zeggen dat met de C1 elke dag op en neer was wel een dingetje, maar nu met de polo helemaal niet erg meer!

Dus tip van de dag, ga niet voor de meest goedkope en kleine auto, gun jezelf ook een beetje luxe

A hero need not speak. When he is gone, the world will speak for him

• BertV
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 27-05 15:39

BertV

Handgemaakt

XFlame schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 13:58:
[...]

Hoe bevalt dit? Rijd je op de meeste stukken de 45KM? Hoe zit je met je actieradius?

Zelf een half jaartje geleden een rit van 70KM gereden met een speed pedelec, dan kom je er wel achter dat de geadverteerde radius er van uit gaat dat je niet de topsnelheid rijd, maar eerder rond de 30. Dat vond ik toch best een afknapper :/
Ik rij nu drie jaar woon-werk Amersfoort - Tiel met de speed pedelec.
Alleen het handje vol dagen, wanneer er echt sneeuw ligt, neem ik de auto.

Het concept bevalt prima, alleen de fiets trekt het niet zoals een auto dat zou doen.
Te veel lekke banden, gebroken kabels, gerommel met remmen, naaf etc. Motorisch weinig problemen.

Ik rij in wielrenkleding want je moet voor 40km/u op een Bosch inderdaad flink trappen.
Mijn volgende fiets wordt een Stromer, dan gaat het makkelijker. Getest als leenfiets, kost dit wel conditie.

Met 1000Wh rij ik het retourtje van 72km, maar ik doe de helft op 50% ondersteuning.
Met volle ondersteuning zou ik het retourtje net halen zonder wind, maar dan rij ik de accu te ver leeg.

Levensbron Gelderland

• mwa
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 06:35
Paar keer per week 1 uur enkele reis. Ongeveer 85km over de A7. Rijd een BMW 3serie diesel en haal 1/20. Ik doe dan ook bijna alles op cruise control.

• Mark31
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 15-01-2022
15 minuten fietsen, ik vind het belangrijk dat mijn werk op fietsafstand is, dus maximaal 10 km.
Nu fiets ik enkele reis 5,5 km.

• NoFearCreations
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08:29
16km per dag, alleen helaas met een BMW 7-serie die krap 1 op 6,5 haalt. Maar rijd wel verschrikkelijk lekker. Met de auto van de zaak rijd ik gemiddeld tussen de 1250/1500km per week.

Van het voorjaar kijken of ik met de fiets kan, nieuwe plek heeft een bewaakte en overdekte stalling.

"At vindicta bonum vita jucundius ipsa nempe hoc indocti." | Intel I5-3570K @3.9 Ghz | Samsung EVO 120GB | Strix GTX1070 8GB | 20GB DDR3 | Windows 10.1 |

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Sinds Covid rijd ik aanzienlijk minder en dat bevalt wel. Vanaf 1 januari 2020 tot gisteren heb ik toevallig net de 20.000 km gehaald, waarvan 160 km prive. Het spreekt voor zich dat ik dus geen bijtelling betaal. Ik denk dat ik in de afgelopen jaren nooit meer dan 300 km prive per jaar heb gereden. Ik zou ook niet weten hoe dat moet: zelfs 160 km is echt heel veel (ga dat maar in een middagje wandelen). Door het ontbreken van bijtelling kun je wel een dikkere auto rijden die je prive eigenlijk niet wilt betalen.

• Pizza_Boom
  • Laatst online: 22-05 11:53
Trommelrem schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 12:53:
Sinds Covid rijd ik aanzienlijk minder en dat bevalt wel. Vanaf 1 januari 2020 tot gisteren heb ik toevallig net de 20.000 km gehaald, waarvan 160 km prive. Het spreekt voor zich dat ik dus geen bijtelling betaal. Ik denk dat ik in de afgelopen jaren nooit meer dan 300 km prive per jaar heb gereden. Ik zou ook niet weten hoe dat moet: zelfs 160 km is echt heel veel (ga dat maar in een middagje wandelen). Door het ontbreken van bijtelling kun je wel een dikkere auto rijden die je prive eigenlijk niet wilt betalen.
Ligt eraan wat je doet. Ik zit meermaals per jaar aan de andere kant van het land voor sport, ik heb kennissen in Duitsland waar ik meermaals per jaar naartoe ga. Tikt lekker aan hoor. Ik kan 5 tot 10k per jaar rijden, alleen al voor sport. Ik kan op een dag rustig 300 tot 400 km erdoorheen trappen, puur voor de sport. Ff op en neer naar het Ruhrgebied op 1 dag, 500 km verder.

• Pepper92
  • Registratie: Februari 2012
  • Nu online
50 minuten enkele reis (60 km), met 4/dagen per week dus zo'n 23k per jaar, naast nog circa 20k per jaar prive (familie woont ver weg). Gaat om totaal 3 jaar (daarna reisafstand van 1km), vooraf bekend, dus diesel (Clio) gekocht met 80k op de teller. Werk in de zorg, dus werk-km blijft ook met corona hetzelfde, maar reizen naar familie wel een stuk minder.

De Clio gekocht met oog op het kostenpespectief. Rijdt 1:25, en scheelt daardoor door zuinigheid, dieselprijs en lagere (!) prijs van 2e hands diesels enorm op de totale kosten. Met 200k op de teller (en mijn baan verplaatst) wordt ie weer verkocht, dan kan het waarschijnlijk niet meer uit.

Ben die reistijd overigens spuugzat, dus blij als het klaar is over 1 jaar.

[Voor 16% gewijzigd door Pepper92 op 12-12-2020 19:00]

• Aurelius89
  • Laatst online: 27-05 19:52
20 minuten enkele reis, kan iets meer/minder zijn afhankelijk van de drukte. In principe volledig elektrisch (XC40 plug in hybride). Als ik niet kan laden laatste stukje benzine. Krijg de kilometers wel vergoed.

• SpoekGTi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 27-05 19:44

SpoekGTi

AMEX vragen? DM!

Ongeveer 17KM naar kantoor, grootste deel provinciale weg, lekker rustig, 1 stoplicht wat rotondes laatste 2KM kan ik over de snelweg.

Krijg KM vergoeding daarmee speel ik in basis de autokosten qua verbruik, verzekering en wegenbelasting mee kwijt per maand

Huidig ros, een 1994 Swift Cabrio met een GTi blok, voetje stil 1:15 :) whoei, voetje zwaar 1:7 ;)

Maar goed meestal dus voetje stil

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 30-04 00:05
5 minuten enkele reis, sinds maart 100% remote.

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Pizza_Boom schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 18:49:
[...]
Ligt eraan wat je doet. Ik zit meermaals per jaar aan de andere kant van het land voor sport, ik heb kennissen in Duitsland waar ik meermaals per jaar naartoe ga. Tikt lekker aan hoor. Ik kan 5 tot 10k per jaar rijden, alleen al voor sport. Ik kan op een dag rustig 300 tot 400 km erdoorheen trappen, puur voor de sport. Ff op en neer naar het Ruhrgebied op 1 dag, 500 km verder.
Voor Covid reed ik zo'n 40.000 per jaar. Voor mij is dat enorm veel en dan weiger ik om ernaast ook nog eens prive te gaan rijden. Misschien als auto's volledig zelfrijdend worden dan zal ik meer privekilometers gaan maken. Overigens ben ik gestopt met bijtelling betalen toen ik meer gebruik ben gaan maken van Uber. Het liefst Uber ik gewoon alles. Mijn privekilometers zitten eigenlijk alleen in boodschappen.

[Voor 3% gewijzigd door Trommelrem op 12-12-2020 20:49]

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Afstand enkele reis: 53 km
Reistijd: 50 - 60 minuten (allemaal 80km/h weg)
Vervoer: Honda ST1300 (Pan European), motor.
Aantal werkdagen: 5 dagen per week
Vergoeding: €130-€140 per maand, vast bedrag volgens CAO.

Ik tank doorgaans 1, soms 2 keer per week voor zo'n €35. Uiteraard is dit afhankelijk van mijn rechterpols.

• Roenie
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Westland1940 schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 12:05:
...En welke auto gebruik je, speelt zuinigheid een rol? (lijkt me wel toch?)...
Deels, als je lange afstanden moet is comfort (rijden zelf, stoelen, et cetera) erg belangrijk. Anders kom je gebroken aan op je werk. Daarnaast rij je meestal ook nog wat privé, dus nog meer reden voor een goede auto. Brandstof is maar een deel van de kosten. Dus ik zou naar het complete plaatje kijken. Het nadeel van een kleine auto (want zuinig) is dat die gebruikt relatief duur zijn en dan die over het algemeen minder geschikt zijn om veel kilometers te rijden door minder comfort en kortere levensduur. Ik zou dus al die zaken meenemen in je berekening. En een auto moet gewoon lekker rijden natuurlijk ;)

Ik heb twee auto's. Een diesel voor de kilometers en een roadster voor de lol. Nu met Corona ben ik van 45k kilometers per jaar naar een 25k gegaan. Dat maakt berekeningen natuurlijk ook anders. Net als verandering van persoonlijke situatie en werk. Het leven kan soms raar lopen, dus rekenen is goed, maar ik accepteer dat zaken anders lopen.

• Arator
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 09:08
Ik moet me 48 kilometer verplaatsen naar het werk. Daar rij ik, zonder files, een dik half uur op. Ik werk in ploegen, dus meestal ben ik de files voor of zijn ze al weg.
Het werk komt niet tussen in mijn verplaatsing per wagen, omdat ik een gratis treinabonnement heb, maar dan ben ik langer onderweg, plus is er, zeker als ik met de late op moet, geen parkeerplaats aan het station.
Ik rij met een volvo v90 diesel @5,4liter/100km.

Ik vind de koe een moedig dier, want ze durft te vrijen met een stier

• Rizzi
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Rizzi

Rechtlijnig als altijd

Interessant topic! Vooral om te zien hoeveel mede-tweakers rijden :)

Per 1 januari 2021 wissel ik van werkgever en zal circa 2 dagen per week naar kantoor reizen, de overige 3 dagen vanuit huis.
Enkele reisafstand van deur tot deur is 175 kilometer en duurt circa 2 uur (afhankelijk van verkeersdrukte). Ik heb een paar jaar deze reisafstand dagelijks gedaan, eerst in dieselauto's daarna op LPG. Nu weer overgestapt op benzine omdat ik LPG tanken altijd een gedoe vond (kleinere actieradius en beperkt tankaanbod).

Nu heb ik nog een mobiliteitsbudget van 1500 EUR/maand, maar na 1 januari helaas niet meer. Ik zit eraan te denken om een paar jaar oude dieselauto te kopen, want anders worden de brandstofkosten me wat te gortig.

What's a cube to you?

• Foreign Agent
  • Registratie: December 2020
  • Niet online
Afstand 30km enkele reis. Straks wordt het 40km, maar korter reistijd, van 45 min naar 35min.
Rij in een luxe auto op LPG, op een volle tank haal ik 600km.

• Worteltjestaart
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 26-05 11:33
Voorheen (2018) woonde ik 43 km enkele reis van mijn werk, maar op een traject met hoge filedruk (A27 tussen Gorinchem en Utrecht De Uithof).
Daar deed ik in de vroege ochtendspits zo'n 40, 45 minuten over deur-tot-deur.
In de gruwelijke avondspits tot wel 1h45, gemiddeld zo'n 1h15 á 1h20.

Sinds eind 2018 werk ik in Boxmeer en heb ik 104 km enkele reis aan reisafstand (96 oid als ik niet alleen maar snelweg rijd, maar deels over de Middenbrabantweg rijd).
Sinds de 100 km/h is ingevoerd doe ik er ongeveer 1h10 over, maar wel filevrij; toen de 130 km/h nog gold was het 55 minuten.
Met andere woorden, reisafstand meer dan verdubbeld bij verandering werkgever, reistijd per dag niet echt veranderd. En veel leuker werk.

Ik doe dit met een Mégane diesel met automaat, uit 2015; deze rijdt 1:22. Goede reisauto, megabetrouwbaar gebleken tot nu toe, lage onderhouds- en reparariekosten.
Vanwege corona momenteel max 1x per week (ik werk in een vitale sector en binnen de laboratoriumtak daarvan, thuiswerken kan veel maar niet alles).

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:09

Sport_Life

Solvitur ambulando

Werk hoofdzakelijk thuis, en indien kantoor dan is het 35 min fietsen (10km).

Vergoeding 64 euro;)

Maar dat zal vervallen per 1/1 of gebruteerd worden.

Ik zou meer kunnen verdienen + leaseauto in Amsterdam (Finance), maar heb de reistijd er niet voor over.

[Voor 59% gewijzigd door Sport_Life op 14-12-2020 09:20]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 11KW 3fase (in bestelling)

• scoobs
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 00:51
Voor 2020 was het ca 60km enkele reis, in ca 45 minuten als ik voor de file was. Sinds 2020 is dat overgegaan naar 22km in 18 minuten. Vanaf maart is dat een paar dagen per week, en die paar dagen zijn voornamelijk omdat ik het wel zo prettig vind om nog naar kantoor te gaan om nog wat te socializen. KM vergoeding is zo'n €150 en dekt de kosten van de auto, inc afschrijving.

In beide gevallen heb ik het geluk gehad dat ik met een heel kleine detour in BE LPG kan tanken. Met €17-18 aan brandstofkosten haal ik dan weer 700km.

• Gitarist
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Nu inderdaad volledig thuis, maar normaal 30 minuten met de fiets (enkele reis) of als het weer (of m'n schema) het niet toelaat 10-15min. enkele reis met de eigen auto (Opel Corsa E 1.0, gemiddeld 1:23).
Reistijd met OV zou op ongeveer 40 minuten neerkomen, dus op die manier heb ik nog nooit gereisd. :+

Ik zou ook niet meer willen hoeven reizen dan dit. Vind deze reistijd al aardig zonde van m'n tijd ;)

Ik krijg normaal € 0,19 p/km maar omdat ik relatief dichtbij woon is dat verwaarloosbaar.

Ik snap dat het niet voor iedereen weggelegd is om dichtbij je woonplaats te werken, maar persoonlijk zou ik bij een enkele reis van >40 min. alles op alles zetten om óf ander werk te zoeken óf een ander huis

[Voor 9% gewijzigd door Gitarist op 14-12-2020 10:48]

• macmellow
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 22:16
Vanaf maart al thuis, maar nu:

Afhankelijk van de klant maar naar kantoor is 43 kilometer enkele reis.
Nu is dat te doen in 35 minuten (over de A1) maar pre-corona was het in de spits vaak 45 minuten.

Rij in een leaseauto, die wordt nu alleen gebruikt voor de boodschappen.

[Voor 15% gewijzigd door macmellow op 14-12-2020 12:47]

• timberleek
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 26-05 13:00
35km enkele reis. ca 30 minuten.

Dit is baan #3. De langste was 45 minuten, de kortste 3 (met de fiets).
30-45minuten is eigenlijk wel mijn maximum (uitgaande van 5 dagen werk op kantoor). Vind reizen echt zonde van mijn tijd, helaas viel het bedrijf op 3 minuten afstand flink tegen.

Als het een uur rijden zou zijn zou ik alleen incidenteel naar kantoor gaan.

De auto hiervoor is een Ford Focus 1 fase 2. 4 jaar geleden gekocht toen ik nog studeerde (want een van de laagst mogelijke maandlasten binnen het eisenpakket en grote beschikbaarheid aan onderdelen). Niet mega zuinig (1:12,5-14 met mijn redelijk zware rechtervoet).
Zou wel wat anders willen (maar dat is puur voor de leuk), maar is weinig rationele reden voor op het moment. Hij levert niks meer op, onderhoud is simpel en goedkoop, hij is in goede staat en spaar liever even door voor een huis.

• ikt
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 26-05 16:22
In mijn studententijd (toen het gratis OV-feest was afgelopen) met een brakke Peugeot 306 van en naar studie/werk gereden. 50 minuten heen/terug, ~45km over provinciale wegen (en 100 meter op de snelweg), met uitschieters tot 1u20 minuten als het tegenviel met verkeer/bruggen/tractors.

Met m'n eerste echte stagecenten die meer dan m'n toenmalige kosten dekten een ouwe maar minder brakke Audi A3 8L (1.6L) uit 1998 voor €1200 gekocht en sindsdien daarmee gereden (2 jaar, ongoing).

Bevalt me prima. Benzineverbruik is zo'n 1:14 met mijn rijstijl. Sinds corona vooral thuisgewerkt en ik mis eigenlijk m'n ochtendritjes/naar-huis-ritjes.

@Worteltjestaart
Mag ik vragen wat voor werk je doet? Ik woon namelijk in Boxmeer, en 100 km per dag afleggen náár Boxmeer voor werk vind ik bijzonder :+

[Voor 3% gewijzigd door ikt op 14-12-2020 13:01]

• PB-powell
  • Registratie: December 2012
  • Nu online

PB-powell

Mr. Laziness

Mijn woon-werk verkeer is 65km enkele reis en daar doe ik 45~60 minuten over, afhankelijk van de drukte. Momenteel is dat 2x per week strak 45 minuten. Auto is een A3 limousine diesel geleased op de zaak.
Zelf merk ik dat ik de tijd in de auto niet per se erg vind, het is voor mij op de terugweg ook een moment van ontspannen en de gedachten even leeg maken. Ik sluit de werkdag fijner af met zo'n ritje in de auto dan wanneer ik vanuit de studeerkamer de trap op ga naar de woonkamer (drive-in woning). Soms met de radio aan, soms met eigen muziek als ik geen zin heb ik geouwehoer op de radio.

In de IT gaat alles automatisch, maar niets vanzelf.

• Smuey
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-05 12:15
15-20 minuten (13km).
OV is geen optie (serieus beroerde aansluiting), met een reistijd van 90 minuten voor een enkele reis, waarvan minimaal een half uur lopen. Fietsen zou kunnen (60-75 minuten, want ja, zó beroerd is die OV-aansluiting), maar er zit een pont tussen (Beverwijk - Haarlem) en sinds ik kinderen heb, ben ik niet meer bereid om die tijd aan reizen te besteden, die besteed ik liever aan mijn kinderen.

Ik rij een VW Golf plus 1.6FSI uit 2005. Prima familie-auto. Gemiddeld rij ik 1:15 - 1:17, niet écht heel zuinig, maar voor nu prima te doen. Ik zou, gezien de beperkte afstand die ik eigenlijk afleg, stiekem wel elektrisch willen rijden, maar ik heb geen oprit of parkeerplek voor de deur, waardoor thuis opladen lastig wordt, en helaas is mijn gemeente niet bepaald vooruitstrevend in het plaatsen van openbare laadpalen (de dichtstbijzijnde is letterlijk aan de andere kant van de stad...), dus dat gaat hem voorlopig ook niet worden.

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
Huidige opdracht is 25 minuten rijden en nu werk ik zoals zovelen thuis. Die 25 minuten voelt als een verademing, lang genoeg om mijn hoofd leeg te maken en kort genoeg om het niet teveel tijd te laten kosten dagelijks.

Voorheen zat ik eigenlijk altijd een uur in de auto. Soms wat langer, soms wat korter. Nooit echt moeite mee gehad, maar nu besef ik mij pas hoeveel meer vrije tijd ik heb. Wekker staat nog op dezelfde tijd als voorheen, ik begin dus veel eerder en ben dus ook veel eerder klaar :)

Nadeel? Ik had in de loop der tijd aardig wat podcasts verzameld welke ik luisterde in de auto. Daar kom ik nu niet meer aan toe. Ik merk dat als ik ze luister tijdens het werk ik er weinig van mee krijg.

• ThAZiP
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 26-05 16:56
Zal het gemiddelde eens even omhoog gooien hier...

Momenteel met Covid rijd / reed ik twee/drie dagen in de week naar kantoor - 160 kilometer enkele reis. Etten-Leur > Doetinchem. Nu is het geen harde eis om op kantoor te zijn (semi buitendienst maar wel met een team wat binnen zit) maar vind ik het wel prettig.

Dankzij de semi lockdown reed ik het gemiddeld in 1.30 wat ik prima vindt. Het is voor mij een lekkere manier om te ontladen en de dag even te verwerken.

Hiervoor ruim 6 jaar in Amsterdam gewerkt, wat 105 kilometer enkele reis was, echter kostte dat in tijd soms nog wel meer dan de huidige rit naar Doetinchem.

Afgelopen jaren gemiddeld 60 tot 80K per jaar gereden, waar ik dit jaar verwacht had (voor de Covid pandemie) een goeie 80 tot 100K te doen.

Kom er maar in iedereen die me voor gek en klimaatverwoester wil verklaren ;)
Pagina: 1 2 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee