• choogen
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

choogen

Has anyone seen my stapler?

@magician2000 Dank je wel voor je reactie. Dat klinkt inderdaad niet echt meer als een werkelijke perpetual license en ook niet als het Adobe-alternatief waarnaar ik op zoek ben. Dan kies ik waarschijnlijk liever voor een product van DxO waarbij je niet richting een abonnementsmodel wordt geduwd.

Aan wat voor leuke nieuwe features van Capture One moet ik trouwens dan denken, als je terugkijkt naar de laatste jaren?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• NIMIC
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Malfoi
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10-06 13:25
magician2000 schreef op donderdag 14 november 2024 @ 21:45:
[...]

Als die nog niet geactiveerd is, zou het kunnen. Maar anders niet. na 3 jaar vervalt de korting die je krijgt bij het aanschaffen van een upgrade. Dat is de meest vervelende verandering van de laatste jaren. Je kunt de software wel blijven gebruiken, maar krijgt geen updates meer.

Bij aanschaf van een nieuwe licentie of upgrade, krijg je één jaar updates. Dat betekend enkel de bug fixes, niet de features. In feite een slechte deal ten opzichte van daarvoor en eigenlijk een dikke middelvinger naar de klant. Ze zeggen hier eigenlijk: "ja hoor, we hebben nog een perpetual license, maar eigenlijk koop je daarmee enkel de software met functies as is. Wil je meer? Dat kan, neem maar een abonnement".

Updatebeleid Capture One Pro

Dit wil overigens niet zeggen dat de software slecht is, maar wel dat je heel goed na moet denken op welk moment je een upgrade aanschaft. Voor mij zal dit na een jaar of drie zijn wanneer er meer dan voldoende leuke nieuwe features inzitten.
Kan met nadruk de laatste alinea bevestigen.

Als je al langer CaptureOne gebruiker bent en een beetje up to date bent over nieuwe features kan je eigenlijk prima plannen wanneer je de upgrade doet.

Ik heb na 4 jaar geüpgrade. Wilde eigenlijk na 3 jaar upgraden maar toen las ik ergens dat bepaalde nieuwe features destijds binnenkort zouden komen. Heb toen nog een jaartje gewacht. Dan met Black Friday aangeschaft en nu kan ik voor 170 euro weer 3 a vier jaar vooruit.

www.flickr.com/malvlex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magician2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-05 22:36

magician2000

.....

choogen schreef op donderdag 14 november 2024 @ 22:29:
@magician2000 Dank je wel voor je reactie. Dat klinkt inderdaad niet echt meer als een werkelijke perpetual license en ook niet als het Adobe-alternatief waarnaar ik op zoek ben. Dan kies ik waarschijnlijk liever voor een product van DxO waarbij je niet richting een abonnementsmodel wordt geduwd.

Aan wat voor leuke nieuwe features van Capture One moet ik trouwens dan denken, als je terugkijkt naar de laatste jaren?
Ik heb de laatste update gedaan toen ze het licentiemodel omgooiden. Dus dat is alweer een tijdje terug en een andere reden. Maar na 3 jaar of zo zijn ze vast wel verder met functies die handig zijn.

Aanvulling:
Zoals @Malfoi ook al aangeeft, black friday kan een mooi moment zijn.

[ Voor 5% gewijzigd door magician2000 op 15-11-2024 23:04 ]

Trust no one, expect the unexpected and be prepared!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malfoi
Net ingelogd in mijn C1 account en een 40% loyalty kortingscode gekregen die geldt voor een perpetual licence (209 ipv 349 euro) of op het eerste jaar van een subscription.

Denk dat er dus wel ook 40% Black Friday korting aan zit te komen voor wie erop zit te wachten.

www.flickr.com/malvlex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magician2000

magician2000

.....

Malfoi schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 22:31:
Net ingelogd in mijn C1 account en een 40% loyalty kortingscode gekregen die geldt voor een perpetual licence (209 ipv 349 euro) of op het eerste jaar van een subscription.

Denk dat er dus wel ook 40% Black Friday korting aan zit te komen voor wie erop zit te wachten.
Zal het niet zo zijn dat iedereen die korting krijgt? Ik denk dat ze met de wijzigingen in de licentiemodellen heel veel mensen tegen de haren in hebben gestreken die nu nog maar eens in de 2 tot 4 jaar een update kopen.

Wat overigens niet wil zeggen dat ze er slechter van geworden zijn. Maar het nieuwe licentiemodel is een idioot model, met maar heel beperkt updates qua functionaliteiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malfoi
magician2000 schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 22:48:
[...]

Zal het niet zo zijn dat iedereen die korting krijgt? Ik denk dat ze met de wijzigingen in de licentiemodellen heel veel mensen tegen de haren in hebben gestreken die nu nog maar eens in de 2 tot 4 jaar een update kopen.

Wat overigens niet wil zeggen dat ze er slechter van geworden zijn. Maar het nieuwe licentiemodel is een idioot model, met maar heel beperkt updates qua functionaliteiten.
Jawel, geloof ik wel. Iedereen die een account heeft met aankoopgeschiedenis.

Maar denk dat ook niet-accounts/licentiehouders een flinke Black Friday korting zullen krijgen. Misschien geen 40 maar dan 30% of zo.

www.flickr.com/malvlex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magician2000

magician2000

.....

Malfoi schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 23:34:
[...]

Jawel, geloof ik wel. Iedereen die een account heeft met aankoopgeschiedenis.

Maar denk dat ook niet-accounts/licentiehouders een flinke Black Friday korting zullen krijgen. Misschien geen 40 maar dan 30% of zo.
Oh, dat geloof ik ook. Maar het is wat jammer dat ze niet een fatsoenlijker model hebben behouden qua licentiekosten (upgrades) in plaats van dat mensen nu afwachten op een korting.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• choogen
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

choogen

Has anyone seen my stapler?

Opvallend dat Capture One op hun eigen website geen Black Friday korting geeft op de eeuwige licenties: https://www.captureone.com/en/pricing/capture-one-pro. (Natuurlijk kun je wel nog bij online camerawinkels terecht, ca. €200 betaal je daar dan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malfoi
Iemand hier die een Loupedeck (om precies te zijn een Loupedeck+) gebruikt i.c.m. C1?

Kan er hier in de buurt een tweedehandsje op de kop tikken maar weet niet zeker of dat allemaal compatible is of lekker werkt.

Volgens deze links wel:
https://support.loupedeck...ne-versions-are-supported

en volgens deze link moet je dus zelf de shortcuts instellen
https://support.loupedeck...p-capture-one-integration

Maar weet niet of dat specifiek ook voor de Loupedeck+ geldt?

www.flickr.com/malvlex

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McBurger
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21-05 21:51
Malfoi schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 15:14:
Iemand hier die een Loupedeck (om precies te zijn een Loupedeck+) gebruikt i.c.m. C1?
Geen ervaring met de loupedeck, maar ik gebruik zelf al een aantal jaar een midicontroller (Beatstep) icm Bome Midi Translator. Die zet de midi commandos van de controller om naar keystrokes. Deze heb ik dan gemapt aan de functies in C1. Is wel wat werk om goed op te zetten, maar voordeel is dat je het kan aanpassen aan je eigen editing style.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malfoi
McBurger schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 22:09:
[...]

Geen ervaring met de loupedeck, maar ik gebruik zelf al een aantal jaar een midicontroller (Beatstep) icm Bome Midi Translator. Die zet de midi commandos van de controller om naar keystrokes. Deze heb ik dan gemapt aan de functies in C1. Is wel wat werk om goed op te zetten, maar voordeel is dat je het kan aanpassen aan je eigen editing style.
Hm, klinkt inderdaad wel naar een hoop werk om op te zetten. Maar weet eerlijk gezegd ook niet of een Loupedeck out of the box werkt. Las her en der verschillende verhalen (over verschillende versies).

www.flickr.com/malvlex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Laatst online: 11:12

Chiron

Moderator Discord
*bump* nu ik een recente ipad (mini) heb was ik wel benieuwd naar C1 mobile, had verwacht dat het veel duurder was maar het is (nu op dit moment) 59 eu voor een jaar.

Dan werkt ie meteen op zowel iphone als ipad.

Het heeft wel z'n quirks want je kan alleen met catalogs werken niet met sessions, maar die zijn vervolgens wel uitwisselbaar met de C1 op MacOS.

Ik hoop wel dat ze nog een keer aan gaan passen dat je gewoon rechtstreeks vanaf usb-c storage kan editen. Want nu werkt het heel omslachtig omdat je een catalog van MacOS op een usb-c schijf eerst naar het interne geheugen van de iphone/ipad moet importeren. En als je een catalog in C1 mobile hebt waar je mee wil gaan werken in MacOS moet je die eerst van het interne geheugen naar een usb-c drive exporten/kopieren.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magician2000

magician2000

.....

Is dat voor een jaar met updates en blijft de app daarna werken, of stopt deze met werken na een jaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Laatst online: 11:12

Chiron

Moderator Discord
magician2000 schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 21:32:
Is dat voor een jaar met updates en blijft de app daarna werken, of stopt deze met werken na een jaar?
Het is een abo, dus stoppen met betalen is stoppen met werken gok ik.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• magician2000

magician2000

.....

Ja, dat vermoeden begon ik al te krijgen na het doorlezen van de informatie.

Er stond me iets bij dat - voor de PC versie - je de software kon blijven gebruiken, maar wellicht was dat toen ze een switch maakten naar een abo model en enkel voor degene die al een full version hadden.

Het jaarlijks betalen voor upgrades is één ding, maar het volledig kwijtraken van "alles" ook als je bijvoorbeeld 2 of meer jaar een abo hebt gehad is toch wel een stap te ver.

Pagina: 1 2 3 Laatste