Paypal met geen mogelijkheid bereikbaar?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.222 views

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandin
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 09:36
Hi Tweakers,

Ben benieuwd wat jullie ervaringen hiermee zijn. Ik kom er zelf maar niet doorheen.. die support bij paypal.

Afgelopen zaterdag (5-12) was er ineens een afschrijving van 99,99 op mijn paypal.
Erg vreemd, ik heb namelijk 2FA aanstaan en helemaal geen bevestiging op deze betaling gegeven, de betaling stond ook op 'Vooraf goedgekeurde betaling'. Nog vreemder dus!

Een geschil ingeschoten, aangegeven dat ik deze bestelling niet heb geplaatst, ook geen goedkeuring op heb gegeven, dat de betaling dus ongeautoriseerd is. Binnen een uur kreeg ik een automatisch gegenereerd bericht van PayPal terug:
We hebben ons onderzoek naar uw kwestie wegens ongeautoriseerde activiteit afgerond en hebben vastgesteld dat er geen ongeautoriseerd gebruik heeft plaatsgevonden.
Nou, lekker dan. Dus ik probeer contact op te nemen;

-Eenmaal kwestie gesloten is er géén mogelijkheid meer om te reageren / contact op te nemen via de kwestie.
-Het e-mail formulier via support werkt niet. Bij indienen wordt je naar het berichtencentrum doorgesluisd en is er geen bevestiging meer. (Dit op verschillende devices/browsers geprobeerd)
-Als je via de live chat door de robot doorverbonden wordt naar een medewerker, moet je eerst op een link klikken. Maar de robot geeft de link niet door. Via daar kan je ook niet in contact komen.
-Als je telefonisch contact opneemt moet je een gegenereerde code doorgeven via de support tool op de website. De pagina die deze code genereerd bestaat niet meer. Je kan telefonisch dus ook paypal niet bereiken.

Ik begin hier redelijk moedeloos van te worden. Ga straks alle abonnementen die ik nog via Paypal heb lopen overzetten naar m'n creditcard, ben écht erg ontevreden over dit verhaal. Maargoed, heeft iemand op Tweakers nog een tip over hoe ik met Paypal in contact kan komen?

Tot slot; Ik kan vandaag de betaling via mijn eigen bank nog storneren. Maar weet niet of dit een verstandig idee is, heb ik straks een incassobureau op m'n nek. Wat raden jullie aan?

ben benieuwd!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Vooraf goedgekeurde betaling
Dan heb je volgens mij in een shop iets besteld waar een abonnement aan hangt. Is er geen info over welke shop het is?

https://www.paypal-commun...rized-payment/td-p/570446
https://www.mijnhostingpa...ent-in-paypal-stopzetten/

[ Voor 18% gewijzigd door CodeCaster op 08-12-2020 10:39 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whaam
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09:20

Whaam

Meer beter

Paypal heeft serieuze issues de laatste pak 'em beet negen maanden, zie bijvoorbeeld ook
Probleem paypal, geen contact? en Paypal is volstrekt onbereikbaar.

[ Voor 33% gewijzigd door Whaam op 08-12-2020 15:19 . Reden: eigen ervaring is eigenlijk niet relevant ]

puntgave blauw-witte ikki68 aurora R2 in de aanbieding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whaam
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09:20

Whaam

Meer beter

Valandin schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 10:35:
Tot slot; Ik kan vandaag de betaling via mijn eigen bank nog storneren. Maar weet niet of dit een verstandig idee is, heb ik straks een incassobureau op m'n nek. Wat raden jullie aan?
Helaas zou ik aanraden, hoe handig het ook lijkt, niet storneren. Ze sturen zeker een incasso-bureau en dan zit je met hogere kosten.

puntgave blauw-witte ikki68 aurora R2 in de aanbieding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandin
Whaam schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 15:18:
Paypal heeft serieuze issues de laatste pak 'em beet negen maanden, zie bijvoorbeeld ook
Probleem paypal, geen contact? en Paypal is volstrekt onbereikbaar.
Yep.. Ik schuif deze week alles naar m'n creditcard toe en dan doe ik niks meer met m'n paypal.
Daar kan je je dan tenminste nog op de support / verzekering daar beroepen.
Storneren zal ik dan maar niet doen.

Een (dure) les zo, maar weet nog niet precies wat ik hieruit kan leren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-09 22:02
Staat op deze pagina geen abonnement van dat bedrag:
https://www.paypal.com/myaccount/autopay/

Home Assistant configuratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandin
CodeCaster schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 10:39:
[...]

Dan heb je volgens mij in een shop iets besteld waar een abonnement aan hangt. Is er geen info over welke shop het is?

https://www.paypal-commun...rized-payment/td-p/570446
https://www.mijnhostingpa...ent-in-paypal-stopzetten/
Nee het is geen abonnement. Ik ken het bedrijf waar de afschrijving vandaan komt wel. (Gamigo). Heb daar wat jaren geleden wat spelletjes van gespeeld. Maar heb geen autopay koppeling met dit bedrijf en staat ook niet in mijn autopay lijst van Paypal.

Heb zelf ook contact gehad op Gamigo gehad, maar die geven aan niks te doen en ik het maar met paypal en de politie moet regelen. Maarja, de politie kan er niet veel mee. Al is het natuurlijk diefstal/fraude. En als paypal niet te bereiken is.. :(

[ Voor 18% gewijzigd door Valandin op 08-12-2020 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-roenn
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19-09 22:38
Valandin schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 15:31:
[...]

[...]

Nee het is geen abonnement. Ik ken het bedrijf waar de afschrijving vandaan komt wel. (Gamigo). Heb daar wat jaren geleden wat spelletjes van gespeeld. Maar heb geen autopay koppeling met dit bedrijf en staat ook niet in mijn autopay lijst van Paypal.

Heb zelf ook contact gehad op Gamigo gehad, maar die geven aan niks te doen en ik het maar met paypal en de politie moet regelen. Maarja, de politie kan er niet veel mee. Al is het natuurlijk diefstal/fraude. En als paypal niet te bereiken is.. :(
lees dit topic even door Iemand deed Thuisbezorgd.nl bestelling via mijn PayPal

ook in dat topic zijn veel tweakers die niet bewust een vinkje hadden gezet, maar wel een machtiging voor afschrijven zonder verdere controle voor thuisbezorgd, mogelijk heb je zoiets ook aanstaan voor Gamigo ?
in het Engels heet het "Recurring payment", ik weet niet hoe Paypal het in het Nederlands noemt.

[ Voor 4% gewijzigd door J-roenn op 08-12-2020 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Modbreak:Dit gaat niet specifiek over Shopping. Dit past dan ook beter in PFSL thuis.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Whaam schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 15:21:
Helaas zou ik aanraden, hoe handig het ook lijkt, niet storneren. Ze sturen zeker een incasso-bureau en dan zit je met hogere kosten.
Heb je hier een bron voor? Een incasso-kantoor heeft juridisch net zoveel waarde als een boze buurman: niks. Dus als écht niks hebt afgesloten, en ook niet impliciet een machtiging hebt gegeven aan een derde partij de aan het prutsen is of weet ik wat, dan lijkt me dit nou typisch wél waar storneren voor is.

Ook een incassokantoor moet zijn gelijk gewoon halen via een juridisch procedure (mits je je niet laat afschrikken door dreigbrieven), waarin ze moeten aantonen dat je paypal geld verschuldigd bent. Als je verweer is dat je op verschillende manieren in contact probeert te komen zonder enig antwoord, dan zal een rechter hopelijk toch vragen waarom paypal in godsnaam wel een incassobureau inschakelt, maar geen antwoord geeft op basale contactpogingen.

[ Voor 29% gewijzigd door bwerg op 08-12-2020 19:21 ]

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aftansert
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 02:42
Ik zou PayPal via de contactoptie voor een 'formele klacht' een ultimatum stellen. Eis dat Paypal binnen 5 werkdagen met een bevredigende oplossing komt óf met een tijdspad komt voor een oplossing. Houd je klacht kort en bondig, en begin met een sectie bulletpoints aan feiten. Vermeld daarin kort de datum en gebeurtenis, gestart bij de onterechte transactie, en vervolgens welke contactpogingen jij gedaan hebt.

Meld dat als ze hier niet aan voldoen, je het afgeschreven bedrag zal storneren. Meld ook op dat je dit bedrag niet zal betalen zonder dat ze een geldige reden geven en dat daarom een incassotraject zinloos is. Zeg dat als toch een incassotraject gestart wordt, je de kosten hiervoor niet zal betalen.

Het is belangrijk om het bewijs dat je dit bericht hebt gestuurd in eigen hand te houden. Doordat tegenwoordig vaak dingen via chats en contactformulieren gaat, vind ik het handig om een filmpje te maken van het hele proces. Zorg dat je ergens de datum in beeld hebt, eventueel door even wat nieuwssites te openen. Succes :)

[ Voor 8% gewijzigd door Aftansert op 08-12-2020 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Divide and conquer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Paypal customer service is sinds corona echt een drama geworden.. wat mij betreft wordt het tijd dst de toezicht houders in gaan grijpen. Kunnen we niet massaal melding maken bij de betreffende instanties?

Zelf recent ook 8 weken moeten wachten op een claim uitbetaling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18-09 21:46

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Omdat hier al meerdere topics over lopen, sluit ik deze. De discussie kan verder in Paypal is volstrekt onbereikbaar

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.