Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:24
Sinds Corona in maart, is paypal niet meer telefonisch bereikbaar, maar reageerde men wel nog op 'berichten' via het actiecentrum bijv.
Sinds begin mei lijkt paypal compleet van de aardbodem verdwenen. Ze reageren helemaal nergens meer op. Ook op social media is het al bijna 2 maanden helemaal stil. Ik heb over 1 dispuut denk ik al 12 berichten gestuurd; er komt simpelweg geen antwoord. Ik denk 12; ik kan het nieteens nakijken. Er is alleen een berichten IN. Wat je zelf hebt verzonden kun je niet meer zien. 8)7 De verwachte oplossingsdatum wordt elke 3 dagen opgeschoven in de toekomst. Stom genoeg is een dispuut dat op hetzelfde moment was ingediend, eind mei zonder boe of bah ineens afgehandeld. (in mijn voordeel)

Dat je dit als NL klantenservice nog durft te schuiven op 'het is corona' gaat er bij mij niet meer in.
Zijn zij niet gebonden aan een zorgplicht als financiële instelling bijvoorbeeld?

Het regent klachten op diverse kanalen en klachtenwebsites, die allen op hetzelfde neerkomen: er is een probleem met mijn geld of transactie, en paypal is in geen velden of wegen te bekennen.

Ik ben het aardig zat met deze club dus heb al mijn SEPA's ingetrokken en creditcards uit mijn account verwijderd. Maar dan wil ik nog steeds mij geclaimde bedrag (*) terug.

Nu ben ik hier vast niet de enige die paypal niet kan bereiken, dus zijn er tweakers die via een ander kanaal contact hebben weten te leggen?

offtopic:
*transactie van 12 maart, nooit ontvangen, 5 mei ingediend, reactie verkoper 7 mei, direct geëscaleerd, nu dus precies 2 maanden geleden.

[ Voor 4% gewijzigd door paQ op 07-07-2020 19:00 ]

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:15
Gezien de hele rel rond de leeftijdsgrens bij het openen van de accounts denk ik dat het hele systeem tegen het licht word gehouden en dat de rem erop staat bij paypal.

PayPal sluit account na 11 jaar, minderjarig op aanmaakdatum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Dit is meer een vraag/onderwerp voor PFSL, daarom ook een schopje die kant op.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-05 03:26

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Heb hetzelfde probleem, probeer in te loggen maar krijg een melding dat ik een ticket aan moet maken.. Aangezien ik niet in kan loggen kan ik ook niets.. Moet bellen.. Nemen niet op dan maar geen Paypal.

Heb tijdje terug ook ergens een chat gevonden maar die kon niet helpen.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
stylezzz schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 16:34:
Gezien de hele rel rond de leeftijdsgrens bij het openen van de accounts denk ik dat het hele systeem tegen het licht word gehouden en dat de rem erop staat bij paypal.

Maar de rem op... contact?

Als dit een willekeurige grote webshop zou zijn (net als met Neckermann bijv), dan was het al bij radar of kassa geweest. Hoe kan het dat een financiële dienstverlener al 2 maanden compleet onbereikbaar is? Corona of geen Corona.
prutser001 schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 16:49:
Heb hetzelfde probleem, probeer in te loggen maar krijg een melding dat ik een ticket aan moet maken.. Aangezien ik niet in kan loggen kan ik ook niets.. Moet bellen.. Nemen niet op dan maar geen Paypal.

Heb tijdje terug ook ergens een chat gevonden maar die kon niet helpen.
Alle chatfuncties draaien steeds rondjes zodat je weer terug bij het begin komt. Net als de linkjes volgens om een klacht in te dienen. :(
Allemaal geautomatiseerde reacties die je naar het berichtencentrum leiden, waar vervolgens geen hond reageert.

[ Voor 33% gewijzigd door paQ op 07-07-2020 18:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bastien
  • Niet online
Dit nummer al geprobeerd? Knee-Buckler in "Paypal onbereikbaar"

Neem aan dat je de opties op https://www.paypal.com/nl...ervice-van-paypal-faq1920 al gehad hebt.

Zolang er mensen zijn zal de wereld nooit duurzaam worden.
Zijn er wel genoeg kliffen op de wereld waar 8 miljard mensen zich als lemmingen vanaf kunnen storten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
Ik zal het morgen nog eens proberen, nu (?) niet bereikbaar.
Thanks, heel dat topic niet gezien overigens.

[ Voor 20% gewijzigd door paQ op 07-07-2020 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Laatst online: 22:15
paQ schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 18:52:
[...]

Maar de rem op... contact?

Als dit een willekeurige grote webshop zou zijn (net als met Neckermann bijv), dan was het al bij radar of kassa geweest. Hoe kan het dat een financiële dienstverlener al 2 maanden compleet onbereikbaar is? Corona of geen Corona.

[...]

Alle chatfuncties draaien steeds rondjes zodat je weer terug bij het begin komt. Net als de linkjes volgens om een klacht in te dienen. :(
Allemaal geautomatiseerde reacties die je naar het berichtencentrum leiden, waar vervolgens geen hond reageert.
Zou ook niet mijn keuze zijn. Maar je wil ook niet dat support medewerkers allerlei uitspraken of toezeggingen gaan doen mbt allerhande zaken die wellicht helemaal niet kunnen volgens de wet. Mag een bank zomaar een betaling ongedaan maken op verzoek van een particulier? Zijn echt alle accounts en overeenkomsten wel door een minimaal 18 jarige ondertekend? Ik denk dat er genoeg rommelt binnen paypal dat ze de boel even stevig doorlichten momenteel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZXRY
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 20:16
stylezzz schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 20:17:
[...]

Zou ook niet mijn keuze zijn. Maar je wil ook niet dat support medewerkers allerlei uitspraken of toezeggingen gaan doen mbt allerhande zaken die wellicht helemaal niet kunnen volgens de wet. Mag een bank zomaar een betaling ongedaan maken op verzoek van een particulier? Zijn echt alle accounts en overeenkomsten wel door een minimaal 18 jarige ondertekend? Ik denk dat er genoeg rommelt binnen paypal dat ze de boel even stevig doorlichten momenteel.
Vandaar zou ik ook iedereen die een Paypal account heeft gemaakt toen hij/zij <18 was, adviseren om z.s.m. een nieuw account te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 316512

stylezzz schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 16:34:

Welke rel is er dan gaande? Vziw waren ze in 2017 al bezig daar actie op te ondernemen. We zijn nu drie jaar verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
stylezzz schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 20:17:
[...]

Ik zie niet in wat dat te maken zou hebben met radiostilte op gewoon lopende (en geëscaleerde) zaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
@Bastien Gebeld,
kies 1 voor negatief saldo, toets 2 voor andere vragen
*2
-verbinding verbroken

:?

redial
*2
-verbinding verbroken

:(

redial
*1

Vrijwel direct een dame aan de lijn die alleen iets kan zeggen over incasso, en verder helemaal niets. Ze kan me ook niet doorverbinden of wat dan ook, enkel verwijzen naar het berichtencentrum.

Wat een k*tbedrijf zeg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 316512

Zo te zien op Twitter zijn er meer mensen die al een langere tijd contact proberen op te nemen met Paypal. Ik zie wel wat reacties van de support die kortgeleden zijn geplaatst. Wellicht eens dit account een bericht sturen? https://twitter.com/askpaypal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Niet online
Op Twitter lijken ze inderdaad wel actief, al gaat alles via DM natuurlijk dus de uitkomst van al die vragen is niet te zien. Het zou voor @paQ misschien de moeite waard zijn om het te proberen.

Hoofdkantoor van Paypal in Europa is gevestigd in Luxemburg. Anders die eens lastig vallen (+352 26 63 91 00)? Al denk ik niet dat je daar verder komt.

AFM of Kifid heb je niets aan aangezien ze niet in NL gevestigd zijn (Luxemburg dus) en niet bij Kifid zijn aangesloten.

Heb in ieder geval een paar maand geleden na de eerste slechte berichten al geen Paypal meer gebruikt, enkel de maandelijkse donatie aan Spotify loopt er nog en verder niets. Gebruik de CC wel rechtstreeks ipv via Paypal.

Zijn er wel genoeg kliffen op de wereld waar 8 miljard mensen zich als lemmingen vanaf kunnen storten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBoneJarmer
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 06-05 13:26
Na hele slechte ervaringen in 2018 ook PayPal de deur uit gedonderd. Sindsdien is het duidelijk er alleen maar slechter op geworden. Ik gebruik nu rechtstreeks een creditcard en dat werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 21:59
Ja bekend verhaal.
Als je echt klaar bent met Paypal en je betaald hebt met creditcard kun je daar aankloppen.
Via automatische incasso kun je de incasso terug boeken of een MOI procedure starten als het langer dan 56 dagen maar minder dan 13 maanden geleden is dat de incasso is afgeschreven.
Ervaring leert dat ze nadat je dit soort acties uitvoert ze je *ineens* wel serieus nemen en prioriteit voor je hebben.

In vino veritas, in aqua sanitas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
JohanNL schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 21:14:
Ja bekend verhaal.
Als je echt klaar bent met Paypal en je betaald hebt met creditcard kun je daar aankloppen.
Via automatische incasso kun je de incasso terug boeken of een MOI procedure starten als het langer dan 56 dagen maar minder dan 13 maanden geleden is dat de incasso is afgeschreven.
Ervaring leert dat ze nadat je dit soort acties uitvoert ze je *ineens* wel serieus nemen en prioriteit voor je hebben.
De originele transactie is van 12 maart oid, dus ik denk niet dat dat nog te storneren valt.

edit: nope

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Niet online
Kan soms wel, zie https://www.betaalverenig...oekt%20op%20uw%20rekening.

Maar weet niet of je ervoor om aanmerking komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
Met het verschil dat dit natuurlijk een prima geoorloofde afschrijving was.
Inmiddels heb ik all machtigingen ingetrokken. En het saldo wat er stond laten uitkeren. Dat staat sinds vandaag ook op de rekening bijgeschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
paQ schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 21:19:
[...]

De originele transactie is van 12 maart oid, dus ik denk niet dat dat nog te storneren valt.

edit: nope
MOI procedure dan.

Paypal maakt niet gebruik van een geldige incasso machtiging, dus kun je deze alsnog storneren via een MOI procedure.
Als je je bank belt kunnen ze dit voor je starten, krijg je doorgaans na 10 dagen je geld terug.
Bij sommige banken kun je dit ook online regelen.

Ik wil wel even benadrukken dat als je geld storneert van Paypal, dat ze dan je Paypal account permanent kunnen blokkeren en een incasso procedure kunnen starten.
Dat tweede zullen ze echter niet zomaar doen, zolang je maar contact blijft houden met Paypal en je probleem aan hun voorlegt.
Als het een beetje meezit zullen ze dan *ineens* wel je dispute afronden en is alles weer goed :)

Mochten ze uiteindelijk toch niet mee willen werken en je blijven sommeren het geld alsnog over te maken naar PayPal, dan zou ik dat alsnog doen omdat ze anders mogelijk een gerechtelijke procedure starten.
Er zijn vergelijkbare casussen geweest in het verleden waarbij Paypal dan uiteindelijk alsnog het geld heeft geëist, naar de rechter is gestapt en gelijk heeft gekregen.
Dus dat risico zou ik dan niet nemen, behalve als er iemand anders is met juridische kennis die zeker weet dat het anders zit natuurlijk.

[ Voor 24% gewijzigd door JohanNL op 08-07-2020 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrnn
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 02-08-2023
Ook ik loop tegen de onbereikbaarheid van Paypal aan en dat is best vervelend als je al maanden op meer dan 500 Euro zit te wachten.

In april een buitenlandse webshop bestelling gedaan en betaald maar het verkeerde geleverd gekregen, verkopende partij komt niet over de brug want door mij bestelde blijkt niet meer leverbaar. Ze wilde korting geven maar daar ging ik niet mee akkoord. Geschil aangemaakt bij Paypal en het verkeerd geleverde werd intussen door transporteur via verkoper opgehaald en is al lang weer in bezit van verkoper.

Paypal is volledig op de hoogte, heeft alle documenten, correspondentie, bewijzen, maar doet niets. De claim heeft een einddatum en die schuiven ze zonder bericht aan mij iedere keer een paar weken op. In het begin werd nog wel via de chat gereageerd, al duurde het telkens een paar dagen voor ik reactie kreeg. Inmiddels geeft de chat direct automatisch reactie dat er geen medewerkers beschikbaar zijn en ik de chat niet kan gebruiken.

Tsja, wat nu. Een slechte review over paypal of de verkoper heeft geen zin, beide hebben er al erg veel verzameld. Dreigen heeft ook geen zin, beide partijen lezen mijn berichten toch niet.
JohanNL schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 21:32:
[...]

Ik wil wel even benadrukken dat als je geld storneert van Paypal, dat ze dan je Paypal account permanent kunnen blokkeren en een incasso procedure kunnen starten.
Dat tweede zullen ze echter niet zomaar doen, zolang je maar contact blijft houden met Paypal en je probleem aan hun voorlegt.
Als het een beetje meezit zullen ze dan *ineens* wel je dispute afronden en is alles weer goed :)
Dat lijkt me een erg grote gok. Het is duidelijk een chaos bij Paypal dus zelfs met de beste wil van de wereld heb je kans dat ze de link tussen de twee lopende zaken niet eens leggen, en ik denk niet dat ze de beste wil van de wereld hebben. Hoe dan ook lijkt het me dat ze ook juridisch los van elkaar staan en ze beide zaken los van elkaar zullen behandelen door verschillende afdelingen.

Het is niet helemaal hetzelfde maar naast dit gedoe met Paypal zit ik ook nog met het faillissement van mijn energieleverancier (je verzint het niet, schade 600 Euro). Een deel van de klanten heeft toen dit bekend werd direct zoveel mogelijk voorschotten gestorneerd en die krijgen daar nu ook gedoe mee met de curator die daar een incassobureau op heeft gezet. Je bent debiteur en crediteur tegelijk en mag blijkbaar die zaken niet zelf tegen elkaar wegstrepen (misschien sta je wel in je recht maar gelijk hebben en krijgen zijn twee verschillende dingen als je vecht tegen een multinational).

Ik ga mij maar eens oriënteren op de mogelijkheden maar voorlopig kan ik voor mijn gevoel nog weinig anders dan wachten en hopen dat ze over de brug komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
ik stuur minimaal om de dag een reactie via het berichtencentrum nu, maar er wordt niet op gereageerd, en de volgende dag staat het onderwerp op 'gesloten'.

Het is werkelijk te bizar voor woorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrnn
@paQ Ik bedacht mij ineens dat ik rechtsbijstand heb en deze heb ik net gebeld.

Ze hebben mij geadviseerd nog even te wachten tot 2 maanden zijn verstreken na openen claim en Paypal nu te mailen met dit ultimatum en ook de verkoper te mailen met verzoek het geld per direct over te boeken (ik heb de verkoper niet meer direct benaderd sinds de claim loopt want daar was toch al geen land mee te bezeilen).

Als na het verstrijken van de 2 maanden (dat is voor mij binnen twee weken) Paypal nog geen besluit genomen heeft dan kan ik het overdragen aan de rechtsbijstand en gaan zij ermee aan de slag. De persoon die ik aan de lijn had wist in ieder geval van een ander geval die ze ook hadden lopen. Een collega van hem had inmiddels wel een contact lopen met Paypal maar het was niet meegevallen om dat voor elkaar te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
mrnn schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 08:41:

[...]

Dat lijkt me een erg grote gok. Het is duidelijk een chaos bij Paypal dus zelfs met de beste wil van de wereld heb je kans dat ze de link tussen de twee lopende zaken niet eens leggen, en ik denk niet dat ze de beste wil van de wereld hebben. Hoe dan ook lijkt het me dat ze ook juridisch los van elkaar staan en ze beide zaken los van elkaar zullen behandelen door verschillende afdelingen.
Als het je niet zo veel uitmaakt of ze jouw Paypal account mogelijk permanent sluiten is het risico aanzienlijk klein.
Zodra ze iets van jou willen zullen ze je wel benaderen, waarop je kunt reageren en uitleggen waarom je het geld hebt gestorneerd.
Mochten ze tóch volhouden dat je het geld terug moet storten kun je dat dan alsnog doen en zullen ze ook geen incassobureau op je afsturen of een rechtszaak tegen je starten en blijft zelfs je PayPal account als het goed is bestaan.
mrnn schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 08:41:

[...]

Het is niet helemaal hetzelfde maar naast dit gedoe met Paypal zit ik ook nog met het faillissement van mijn energieleverancier (je verzint het niet, schade 600 Euro). Een deel van de klanten heeft toen dit bekend werd direct zoveel mogelijk voorschotten gestorneerd en die krijgen daar nu ook gedoe mee met de curator die daar een incassobureau op heeft gezet. Je bent debiteur en crediteur tegelijk en mag blijkbaar die zaken niet zelf tegen elkaar wegstrepen (misschien sta je wel in je recht maar gelijk hebben en krijgen zijn twee verschillende dingen als je vecht tegen een multinational).

Ik ga mij maar eens oriënteren op de mogelijkheden maar voorlopig kan ik voor mijn gevoel nog weinig anders dan wachten en hopen dat ze over de brug komen.
Nou gelijk hebben of gelijk krijgen? Als je al het geld weet te storneren dan is jouw schade beperkt lijkt mij en hoef jijzelf ook helemaal niets meer van de curator.
Als er geen geldige incasso machtiging is afgegeven kun je incasso's tot 13 maanden terug storneren.
Een geldige incasso machtiging = via papieren incasso machtiging formulier met handtekening of via een soort van iDeal betaling ( digitale machtiging ), maar in plaats van dat je geld overmaakt, geef je een incasso machtiging af die je moet ondertekenen met een TAN code.

Of je ook daadwerkelijk recht hebt op de gestorneerde bedragen ligt zover ik kan lezen aan hoeveel energie je hebt verbruikt.
In geval van PayPal heb je een overeenkomst met PayPal dat zij voor jou geld overmaken naar een andere partij, dat hebben zij gedaan.
Dus inderdaad, door het geld dan te storneren vervalt jouw betaalverplichting niet en behouden zij een vordering op jou.
Maar als je het zo speelt zoals beschreven in mijn eerste alinea kun je in jouw geval het probleem wellicht ( sneller ) oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrnn
JohanNL schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 10:19:
[...]
Als het je niet zo veel uitmaakt of ze jouw Paypal account mogelijk permanent sluiten is het risico aanzienlijk klein.
Zodra ze iets van jou willen zullen ze je wel benaderen, waarop je kunt reageren en uitleggen waarom je het geld hebt gestorneerd.
Mochten ze tóch volhouden dat je het geld terug moet storten kun je dat dan alsnog doen en zullen ze ook geen incassobureau op je afsturen of een rechtszaak tegen je starten en blijft zelfs je PayPal account als het goed is bestaan.
Mijn Paypal zeg ik toch op zodra dit achter de rug is dus dat account sluiten maakt mij niet uit. Maar heb het "storneren" ook met de rechtsbijstand besproken en die raden het af (hebben natuurlijk ook andere belangen dan die van mij maar toch) om de reden die ik zelf al had gegeven. Het risico is groot dat het door elkaar gaat lopen en je dan zo twee zaken hebt. Of je nu wel of geen gelijk hebt in je actie, het is vooral de vraag of het je dichter bij een oplossing brengt. Zeker bij grotere partijen waar het van losse helpdesk medewerkers aan elkaar hangt is de kans klein dat het door een enkel en kundig persoon die het overzicht houdt van begin tot eind afgehandeld gaat worden. Ook al sta ik in mijn recht, ik heb weinig zin in alle tijd en frustratie die erbij komt kijken om het via deze route te gaan halen.
JohanNL schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 10:19:
[...]

Nou gelijk hebben of gelijk krijgen? Als je al het geld weet te storneren dan is jouw schade beperkt lijkt mij en hoef jijzelf ook helemaal niets meer van de curator.
Als er geen geldige incasso machtiging is afgegeven kun je incasso's tot 13 maanden terug storneren.
Een geldige incasso machtiging = via papieren incasso machtiging formulier met handtekening of via een soort van iDeal betaling ( digitale machtiging ), maar in plaats van dat je geld overmaakt, geef je een incasso machtiging af die je moet ondertekenen met een TAN code.

Of je ook daadwerkelijk recht hebt op de gestorneerde bedragen ligt zover ik kan lezen aan hoeveel energie je hebt verbruikt.
Ik geloof best dat je misschien uiteindelijk wel je gelijk gaat krijgen, desnoods door het voor de rechter te laten komen, maar tot die tijd heb je dus wel een incassobureau in je nek zitten omdat de curator de vorderingen verkocht heeft. Ik erger mij kapot aan dit soort dingen dus dat is mij simpelweg het geld niet waard. Zie voor meer info Afhandeling faillissement EnergieFlex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kazu
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 29-04 13:21
Ik probeer ook al twee weken mijn bankrekeningnummer te wijzigen. Bij het toevoegen van een nieuwe rekening blijft het proces hangen (duidelijk hun fout gezien de hoeveelheid javascript errors die ik zie in verschillende browsers). Nadat ze niet konden vinden waar het aan lag was de oplossing dat ik 'een andere rekening moet gebruiken dan degene die u wilt toevoegen' 8)7

Na hier (overduidelijk) niet mee akkoord te zijn gegaan gingen ze het probleem verder onderzoeken, waarna mijn support case eenzijdig werd gesloten. Het verbaast me niets dat er meer mensen zijn met problemen met hun helpdesk, want de kwaliteit is echt belabberd...

PS5 PSN: UnrealKazu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• angerfist-yentl
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 15:21

angerfist-yentl

vake bei te bange!

Maanden geleden mijn vertrouwen al in paypal verloren,

Ze stuurde geen verificatiecode meer naar Nederlandse telefoonnummers was het antwoord van de helpdesk dus kon niet inloggen. Dit heeft meer dan 2 maand geduurd. Via forums kwam ik erachter dat voornamelijk t-mobile/tele2 hier veel last van had. Daarna nooit meer gebruik gemaakt van Paypal.

Vake bei te bange

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrnn
Kazu schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 10:48:
...gezien de hoeveelheid javascript errors....
Ook hun "resolution center" waar je de geschillen opent en beheert werkt voor geen meter. Met regelmaat foutmeldingen, formulier indienen wat niet werkt, teksten zomaar weg, extreem traag, etc.

Ik heb twee keer iets via de chat laten toevoegen aan mijn geschil omdat het via hun dashboard gewoon niet ging vanwege alle fouten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
Rabobank wil geen MOI voor me opstarten als ik paypal heb gemachtigd te kunnen incasseren. Wat (uiteraard) het geval was.
Kan ik na acht weken de automatische incasso nog terugboeken?
Zelf terugboeken kan tot 8 weken na afschrijving. Is de betaling langer dan 8 weken, maar korter dan 13 maanden geleden geweest? Neem dan contact met ons op. Wij kunnen voor jou een Melding Onterechte Incasso indienen. Het bedrijf dat het geld heeft afgeschreven moet aantonen dat jij hier toestemming voor hebt gegeven. Doet zij dit niet, dan storten wij het geldbedrag terug op jouw rekening. Dit proces duurt ongeveer een maand. Er kunnen kosten in rekening gebracht worden. Neem contact met ons op
Ze kunnen wel een onderzoek voor me in gang zetten, maar dat moet ik dan zelf betalen en kan een maand duren.

De incasso an sich (bij Rabobank) is natuurlijk ook helemaal niet onterecht. ik heb een geschil met Paypal en die ()*^%(* . :r :r reageren niet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-12-2024

Famous

R 400+

Als ik mijn rekening wil sluiten krijgen ik;

"Voordat je je rekening sluit:
Er is iets dat moet worden opgelost. Bel met de Klantenservice voor hulp."

Edit: blijkbaar had ik nog $0,01 erop staan. Die heb ik omgerekend naar €0,01 en overgemaakt naar een ander.
Toen kon ik mijn account wel sluiten.

[ Voor 32% gewijzigd door Famous op 22-07-2020 15:03 ]

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
paQ schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 14:41:
Rabobank wil geen MOI voor me opstarten als ik paypal heb gemachtigd te kunnen incasseren. Wat (uiteraard) het geval was.

[...]

Ze kunnen wel een onderzoek voor me in gang zetten, maar dat moet ik dan zelf betalen en kan een maand duren.

De incasso an sich (bij Rabobank) is natuurlijk ook helemaal niet onterecht. ik heb een geschil met Paypal en die ()*^%(* . :r :r reageren niet
Je hebt ze juist niet gemachtigd op een rechtsgeldige manier.

Ik pak even een artikel van Radar erbij die het duidelijk uitlegt: https://radar.avrotros.nl...eren-op-de-lange-termijn/

En dan vooral dit:
Is deze incasso terecht?
Er zijn twee manieren waarop een incasso terecht is:

1: Als het bedrijf een papier heeft met daarop de handtekening van de klant. De klant heeft dan ondertekend dat er geld mag worden afgeschreven.

2: De tweede manier is een digitale incassomachtiging. In deze folder lees je meer over de digitale incassomachtiging. Het is eigenlijk vergelijkbaar met een iDEAL-betaling. In plaats van kiezen voor betalen met iDEAL kun je dan kiezen voor 'Incassomachtigen via de bank'. In de betaalomgeving van je bank moet je dan de machtiging goedkeuren.
Dit zijn de enige twee manieren waarop je een geldige machtiging kunt afgeven.
Dat Paypal zo dom is om een eigen methode op te stellen moeten zij weten, want in dit geval is die verificatie methode die Paypal hanteert dat jij er toestemming ervoor zou hebben gegeven helemaal niets waard.

Het moet eigenlijk heel simpel zijn; communiceer naar je bank het volgende over de desbetreffende afschrijving: ''Ik ben het niet eens met de afschrijving en er is geen geldige incassomachtiging voor afgegeven.''
Dan moeten zij de procedure gewoon starten, welke wel inderdaad een maand kan duren of soms langer want '' communicatie tussen banken is erg traag ''.

Dat antwoord dat je kreeg van de Rabobank doet mij denken aan dat ze er gewoon geen zin in hebben, maar ze mogen het niet weigeren.
Zie: https://www.betaalverenig...atie-voor-consumenten.pdf
De consument heeft het recht om een incassotransactie – waarvoor hij
geen rechtsgeldige machtiging heeft verstrekt – tot 13 maanden nadat de
transactie heeft plaatsgevonden, terug te laten boeken. Hieraan kunnen
kosten verbonden zijn als achteraf blijkt dat er toch een rechtsgeldige
machtiging is verstrekt.
Alleen als er achteraf toch een rechtsgeldige machtiging is verstrekt mogen ze kosten rekenen, niet al op voorhand.
Dit moet zover ik weet ook aan jou vooraf kenbaar worden gemaakt of in de bankvoorwaarden staan waarmee je akkoord bent gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrnn
Famous schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 14:46:
Als ik mijn rekening wil sluiten krijgen ik;

"Voordat je je rekening sluit:
Er is iets dat moet worden opgelost. Bel met de Klantenservice voor hulp."
Staat daar ook een telefoonnummer bij? :P

Ik wil ze graag spreken maar er is voor zover ik heb kunnen vinden op dit moment geen enkele manier om contact met ze te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LucyLG
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 25-07-2024
Paypal is ook niet juridisch mijn vriend. Ze inasseren gewoon als je ze een machiging hebt gegeven. Indien je storneert gebruiken ze gewoon nog een keer de machtiging en dat is niet de bedoeling.

Het mag formeel niet en je moet een aanmaning krijgen en zelf weer betalen.Ik adviseer juridisch om paypal alleen met een creditcard te gebruiken omdat die instanties en de bank beter bereikbaar zijn en betere klachtenprocedure hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PacinoAllstars
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14-05 16:36
Recentelijk me telefoon moeten resetten. Was vergeten dat ik nog een authenticator met PayPal erop had staan. Heb d.m.v. een chat met een paypal medewerker het kunnen herstellen. Dan heb ik het over donderdagavond Nederlandse tijd uur of 10.

Er is dus zeker wel een helpdesk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
PacinoAllstars schreef op zondag 26 juli 2020 @ 09:11:
Recentelijk me telefoon moeten resetten. Was vergeten dat ik nog een authenticator met PayPal erop had staan. Heb d.m.v. een chat met een paypal medewerker het kunnen herstellen. Dan heb ik het over donderdagavond Nederlandse tijd uur of 10.

Er is dus zeker wel een helpdesk.
dan moeten die maar eens adequaat gaan reageren sinds 5 mei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

LucyLG schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 02:51:
Het mag formeel niet en je moet een aanmaning krijgen en zelf weer betalen.Ik adviseer juridisch om paypal alleen met een creditcard te gebruiken omdat die instanties en de bank beter bereikbaar zijn en betere klachtenprocedure hebben
offtopic:
Huh? "Officieel advies"?

Ik gebruik overigens Paypal alleen via vooraf overschrijven, om dezelfde redenen. En dus moet een paypal-only winkel wel een heel interessant product hebben voor ik het overweeg te kopen.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LucyLG
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 25-07-2024
F_J_K schreef op zondag 26 juli 2020 @ 11:03:
[...]

offtopic:
Huh? "Officieel advies"?

Ik gebruik overigens Paypal alleen via vooraf overschrijven, om dezelfde redenen. En dus moet een paypal-only winkel wel een heel interessant product hebben voor ik het overweeg te kopen.
Ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt want ik zeg nergens dat dit een ‘officieel’ advies is. Dat kan ik ook niet zeggen want ik ben geen autoriteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrnn
paQ schreef op zondag 26 juli 2020 @ 10:41:
[...]

dan moeten die maar eens adequaat gaan reageren sinds 5 mei
Inderdaad, het lijkt er op dat ze soms even aanwezig zijn. Ik heb namelijk tig keer op mijn chats instant een standaard reactie gehad dat er geen medewerker beschikbaar is vanwege Covid blabla en mijn chat niet gelezen of beantwoord zal worden en ik maar naar de help pagina moet gaan voor meer info.

Zojuist lukte het ineens wel en is mijn chat doorgezet naar een medewerker. Let op, mijn volledige geschiedenis aan chats die niet beantwoord werden (in het berichtencentrum) is daarmee ineens verdwenen. Mocht je dus zoals ik een dossiertje aan het aanleggen zijn voor rechtsbijstand vanwege het geschil, maak dan af en toe screenshots want ik kan nu niet meer aantonen dat ik al een hele tijd probeer ze te bereiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
mrnn schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 09:59:
[...]

Inderdaad, het lijkt er op dat ze soms even aanwezig zijn. Ik heb namelijk tig keer op mijn chats instant een standaard reactie gehad dat er geen medewerker beschikbaar is vanwege Covid blabla en mijn chat niet gelezen of beantwoord zal worden en ik maar naar de help pagina moet gaan voor meer info.

Zojuist lukte het ineens wel en is mijn chat doorgezet naar een medewerker. Let op, mijn volledige geschiedenis aan chats die niet beantwoord werden (in het berichtencentrum) is daarmee ineens verdwenen. Mocht je dus zoals ik een dossiertje aan het aanleggen zijn voor rechtsbijstand vanwege het geschil, maak dan af en toe screenshots want ik kan nu niet meer aantonen dat ik al een hele tijd probeer ze te bereiken.
dat.
En je kunt niet meer terugzien wat je zelf hebt verzonden.

Ik heb inmiddels een keer of 2 reactie gekregen. Dat het allemaal heel complex is.

wat is er complex dan? :?

U moet gewoon wachten

....sterf

edit:
ohja! en dit:
Mocht u het idee hebben dat u het zelf sneller op kunt lossen met de verkoper dan kunt u de kwestie altijd sluiten en u terugtrekken. Dit is alleen niet te herstellen.
8)7

[ Voor 9% gewijzigd door paQ op 29-07-2020 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
Ik ben echt maar bot gaan doen in de “chat” waar dan zo eens in de twee dagen een reactie op kwam.
Ook via het twitterkanaal gaan klagen. 1 keer 6 dagen geleden reactie op gekregen zo van “wat is er aan de hand”.
Ook vorige week ergens een “officiële klacht” ingediend bij paypal, wat eigenlijk weer neerkomt op een chatbericht de ruimte inschieten. Nooit meer iets op gehoord.

En ineens gisteravond een bericht:
De kwestie is in uw voordeel gesloten
We hebben uw op 5 mei 2020 ingediende kwestie onderzocht en in uw voordeel beslist.
0,0 informatie verder, geen onderbouwing, niks nada....

En zo juist een reactie via twitter dat ze er naar gaan kijken.

Wat een dramabedrijf.
Zodra het binnen is opzeggen die handel en nooit meer aankomen!

:-(

[ Voor 3% gewijzigd door paQ op 30-07-2020 10:30 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Royeboi
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 04-04 23:25
Ah, blijkbaar ben ik niet de enige.

Het is simpelweg onmogelijk om contact te leggen met PayPal?

Heb de volgende zaken geprobeerd:

- Het actiecentrum (werkt niet, je moet een transactie invullen van de afgelopen twee jaar maar daar gaat het probleem niet om)

- Telefoonnummer (werkt niet, buiten gebruik).

- Chat opties ''Er is op dit moment geen collega beschikbaar''.

Dit ruikt flink naar oplichting, ik vind het redelijk bizar om te zien dat hier nog helemaal geen media-aandacht over is verschenen? Enkel een bericht vandaag op de front page dat men €12 per jaar gaat incasseren bij inactieve Accounts. Dus wel kunnen incasseren, maar géén enkele mogelijkheid om contact op te nemen met dit ''bedrijf''? 8)7

Wat rest er nu nog? Contact opnemen met rechtsbijstand?

XBL: x0royx | PSN: XRoy_X | Raptr: x0royx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iamerwin
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 14-05 13:36

Hello. Is it me you're looking for?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:15

Speedmaster

Make my day...

Kijk, dat zijn berichten waar je nog wat mee kan.

Direct ingelogd op mijn Paypal account en alles verwijderd en account gesloten. Let op, je kan dit niet via de mobiele app regelen. Je moet dus echt online inloggen op de site om dit op te lossen.

Ze zijn wel snel met de mail O-) :

Beste Speedmaster,

Dit bericht is een bevestiging dat uw PayPal-rekening is opgeheven.

Als u uw PayPal-rekening niet heeft opgeheven, vragen wij u deze e-mail bij ons te melden. Ga naar onze website en klik op een willekeurige pagina op Contact met ons opnemen.

Met vriendelijke groet,

PayPal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crxtreem
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
Ik wil ook mijn account opzeggen maar kan niet omdat ik eerst legitimatie en adresgegevens moet indienen.

Ik heb er maar een paar euro op staan maar kan er niets mee.
Dus mag van mij vervallen als ik maar kan opzeggen.

Alleen is er met geen mogelijkheid contact te leggen met een medewerker daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaYnE81
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 21:49

PaYnE81

XBL VandalizerNL

Royeboi schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 12:14:
Ah, blijkbaar ben ik niet de enige.

Het is simpelweg onmogelijk om contact te leggen met PayPal?

Heb de volgende zaken geprobeerd:

- Het actiecentrum (werkt niet, je moet een transactie invullen van de afgelopen twee jaar maar daar gaat het probleem niet om)

- Telefoonnummer (werkt niet, buiten gebruik).

- Chat opties ''Er is op dit moment geen collega beschikbaar''.

Dit ruikt flink naar oplichting, ik vind het redelijk bizar om te zien dat hier nog helemaal geen media-aandacht over is verschenen? Enkel een bericht vandaag op de front page dat men €12 per jaar gaat incasseren bij inactieve Accounts. Dus wel kunnen incasseren, maar géén enkele mogelijkheid om contact op te nemen met dit ''bedrijf''? 8)7

Wat rest er nu nog? Contact opnemen met rechtsbijstand?
Ben ook al maanden bezig door een verloren MFA token door telefoon reset.

Chat zegt je moet bellen, nummer is niet in gebruik, Twitter zegt je moet bellen, na uitleggen dat dat niet werkt wordt het geëscaleerd en daarna reageert men nergens meer op.

Heb best begrip voor beperkte support, maar dit is echt belachelijke!
Wat een walgelijk bedrijf en ik hoop dat het snel aan de kaak gesteld wordt of over de kop gaat.

Gelukkig ben ik niet de enige zie ik nu dat geeft een beetje troost :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-05 03:26

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Kan al sinds begin dit jaar niet meer inloggen, krijg geen foutmelding maar gewoon weer naar login scherm.

Na weken proberen chat te pakken gekregen, 'bel maar' lukte niet, heb het maar opgegeven.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paQ
Ik vind het ook bizar dat dit gewoon zo mag en kan als “financieel instituut”.
Een online bank zonder zorgplicht.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Klinkt alsof iedereen die nog iets van Paypal wil (zoals toegang tot het tegoed op het account) bijna gewoon een ingebrekestelling moet gaan versturen, met mogelijkheid tot een heel juridisch traject als gevolg. Maar dat doe je ook niet voor twee tientjes. Of naar Kassa met meer kans op tekst en uitleg vanuit Paypal.

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crxtreem
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
Ik krijg eindelijk via de chat af een toe een reactie.

Maar omdat ze een Bankinstituut zijn mogen ze eisen dat je je eerst moet legitimeren voordat je de rekening kan sluiten...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dix0r
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16:31
Hier ook een semi/bijna gedupeerde, uiteindelijk gelukkig goed afgelopen.

Altijd veel vertrouwen in ze gehad maar nu helemaal klaar met deze partij.

Enige tijd terug een transactie/aankoop uitgevoerd a 799. Echter had ik het artikel niet nodig. Betreffende webshop heeft direct het bedrag terug gestort. Het bleef echter bij PayPal op het account staan.

Ik had verwacht mijn bedrag na 1 week terug gestort te krijgen (of misschien wel eerder). Dit heeft uiteindelijk 3,5 week geduurd. In de tussentijd kon ik PayPal op geen enkele manier bereiken. Niet via de website (tureluurs geworden van het actiecentrum), mail of Twitter. Tefefoonnummer onvindbaar e/o buiten gebruik.

Voor mij een aanzienlijk bedrag, een simpele communicatie over wat de status van mijn centjes was voldoende geweest maar Paypal gaf niet thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• igmar
  • Laatst online: 12-05 17:05

igmar

ISO20022

paQ schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 19:13:
Ik vind het ook bizar dat dit gewoon zo mag en kan als “financieel instituut”.
Een online bank zonder zorgplicht.
Het is geen bank. Paypal is een gewone online service, met een gesloten ecosysteem. En voordat iemand gaat roepen dat ze een bankvergunning hebben : ze hebben d'r een als depositohandelaar.

Je bent vooral gebonden aan de voorwaarden van Paypal. De vele regels die gelden bij regulieren SEPA betalingen gelden binnen Paypal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kripple
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 30-06-2024
Dix0r schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 11:50:
Hier ook een semi/bijna gedupeerde, uiteindelijk gelukkig goed afgelopen.

Altijd veel vertrouwen in ze gehad maar nu helemaal klaar met deze partij.

Enige tijd terug een transactie/aankoop uitgevoerd a 799. Echter had ik het artikel niet nodig. Betreffende webshop heeft direct het bedrag terug gestort. Het bleef echter bij PayPal op het account staan.

Ik had verwacht mijn bedrag na 1 week terug gestort te krijgen (of misschien wel eerder). Dit heeft uiteindelijk 3,5 week geduurd. In de tussentijd kon ik PayPal op geen enkele manier bereiken. Niet via de website (tureluurs geworden van het actiecentrum), mail of Twitter. Tefefoonnummer onvindbaar e/o buiten gebruik.

Voor mij een aanzienlijk bedrag, een simpele communicatie over wat de status van mijn centjes was voldoende geweest maar Paypal gaf niet thuis.
Toen de webwinkel het bedrag terug had gestort en het bij PayPal op het account bleef staan, zag je het bedrag ook echt terug bij je saldo? Ik heb namelijk bijna hetzelfde. Online cursus besteld en met PayPal betaald. Was niet tevreden dus geannuleerd. Bedrag is teruggestort maar tot op heden is mijn saldo bij PayPal nog 0.00 en ook op mijn bankrekening is niks bijgeschreven. Dit is nu bijna een week geleden. En zoals hier al gemeld wordt, ze zijn onbereikbaar

AMD Ryzen 9 5900x - Nvidia rtx 4070 - 32gb ram - Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dix0r
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16:31
kripple schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 12:49:
[...]

Toen de webwinkel het bedrag terug had gestort en het bij PayPal op het account bleef staan, zag je het bedrag ook echt terug bij je saldo? Ik heb namelijk bijna hetzelfde. Online cursus besteld en met PayPal betaald. Was niet tevreden dus geannuleerd. Bedrag is teruggestort maar tot op heden is mijn saldo bij PayPal nog 0.00 en ook op mijn bankrekening is niks bijgeschreven. Dit is nu bijna een week geleden. En zoals hier a
l gemeld wordt, ze zijn onbereikbaar
Volgens mij was bij paypal te zien dat het bedrag door de webshop was geretourneerd. In mijn account stond echter geen geld.

Waarschijnlijk moet je geduld hebben maar verwacht niets van qua documentatie of dit ook daadwerkelijk zo is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aljooge
  • Registratie: Januari 2016
  • Nu online
Crxtreem schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 12:34:
Ik wil ook mijn account opzeggen maar kan niet omdat ik eerst legitimatie en adresgegevens moet indienen.

Ik heb er maar een paar euro op staan maar kan er niets mee.
Dus mag van mij vervallen als ik maar kan opzeggen.

Alleen is er met geen mogelijkheid contact te leggen met een medewerker daar.
Als je niets met die paar euro doet mag je ze ook naar mijn rekening overboeken. 😋

• MrN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:33

MrN

Nou ik heb ook een Paypal geschil ivm een incomplete zending dat al ongeveer een maand duurt.
Een deel van de goederen is wel geleverd en een deel niet dit heb ik direct gemeld aan de leverancier.
Vanuit de leverancier wilde men mij allemaal gekke verklaringen laten ondertekenen waar ik uiteraard niet mee akoord ben gaan. Onder andere een onder ede verklaring die op deze situatie totaal niet van toepassing is.
Paypal maakt het nu na 4 weken wachten en van alles vragen nog bonter en wil nu dat ik politie aangifte doe.
Waarvan zou ik niet weten, wat moet ik hiermee?

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
Definieer "gekke verklaringen"

Waarvan wil PayPal dat je aangifte doet? Vermissing, fraude, diefstal het weigeren van tekenen van "gekke verklaringen"?

Het enigste wat Google kan vinden bij onder ede verklaring betreft inschrijven in het brp. Aka verklaring onder ede/belofte

The problem with communication is the illusion it has taken place.

• JohanNL
" een aangifte " waarin jij en de koper worden benoemd volstaat, dit is een procedure die ze bij Paypal wel vaker hanteren.
Ze willen dat je aangifte doet want dan enkel weten zij zeker dat je serieus bent over je claim, ofzo.
Uiteraard gaat dit veel kostbare tijd van de politie kosten en is er uiteindelijk een aangifte gedaan waar niets mee gaat gebeuren, want dit betreft in beginsel gewoon een civiele zaak.

• MrN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:33

MrN

Ja precies ik heb dit nog niet eerder meegemaakt met Paypal maar het lijken allemaal vertragingstactieken. Er is bij mij incompleet geleverd dus als er iemand aangifte zou moeten doen lijkt mij dat de verkoper te zijn.

Ik heb gebeld met de politie maar die geven aan hier ook niks mee te kunnen. DIt is een zaak tussen mij, verkoper en Paypal.

[ Voor 22% gewijzigd door MrN op 12-11-2020 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dre
  • Niet online

Dre

Met Ebay heb ik trouwens hetzelfde probleem qua communicatie. Big tech chatsbots geven standaard antwoorden en hebben mij als klant niet nodig. Account geblokkeerd, maar ze willen niet aangeven waarom.

Best wel brutaal dat ze hiermee wegkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chntl321
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 06-07-2023
Inderdaad, jij hoeft geen aangifte te doen voor de vermiste spullen. Officieel zijn ze nog niet geleverd en dus niet jouw eigendom. De verkoper zal dus aangifte moeten doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fish21
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 28-10-2021
kripple schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 12:49:
[...]

Toen de webwinkel het bedrag terug had gestort en het bij PayPal op het account bleef staan, zag je het bedrag ook echt terug bij je saldo? Ik heb namelijk bijna hetzelfde. Online cursus besteld en met PayPal betaald. Was niet tevreden dus geannuleerd. Bedrag is teruggestort maar tot op heden is mijn saldo bij PayPal nog 0.00 en ook op mijn bankrekening is niks bijgeschreven. Dit is nu bijna een week geleden. En zoals hier al gemeld wordt, ze zijn onbereikbaar
Heb je ondertussen je geld al op de rekening ontvangen?

Ik heb iets gelijkaardigs voor.

Ik heb twee terugbetalingen van webwinkel op mijn Paypal gestort gerkegen. Bij de webwinkel dus alles correct verlopen.

Beide terugbetalingen zijn voor exact hetzelfde bedrag en op dezelfde datum. Ik heb slechts één van de betalingen de dag nadien op mijn bankrekening ontvangen... Op mijn Paypal staat mij saldo op 0.

Ik begin te vrezen dat bij Paypal misschien een verwarring is ontstaan door het gelijke bedrag en datum en dat ik die andere terugbetaling dus niet meer ga zien.

Ik kan eveneens geen contact leggen om dit uit te klaren. Gaat over 850 EUR wat ik toch wel nodig heb. Of moet ik geduld hebben? Zo ja dan vind ik het wel vreemd dat ze één betaling doen en de andere later als ze dezelfde dag op Paypal binnenkwamen.

[ Voor 7% gewijzigd door fish21 op 17-11-2020 19:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erxclucxs
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 06-12-2020
Ha mensen,

Ik heb onlangs hetzelfde probleem ervaren omdat ik een cadeautje voor mijn vriendin wilde scoren uit Amerika en iets te voorbarig een vrij groot bedrag op mijn PayPal zette en er vervolgens achter kwam dat ik er niet meer in kon komen door een oude 06 en de nieuwe verificatiefactor. (Ik gebruik nooit PayPal).

Wat ik toen heb gedaan is meerdere malen mijn wachtwoord opnieuw aangevraagd en na de vierde keer omzeilde deze methode de verificatie en kwam ik mijn account in, alle gegevens aangepast en het bedrag via een transactie direct teruggestort naar mijn IBAN. Ik hoor graag of het werkt en ik hoop dat jullie er allemaal uit komen! Let me know! De knuffel mag je me later geven!

[ Voor 22% gewijzigd door erxclucxs op 06-12-2020 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdfeij
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-05 13:58
Bij mij is het nog bonter.
Gebruik Paypal zakelijk om 1x per jaar een abo voor een service te betalen.
Zakelijke rekening gesloten -> nieuwe geopend. Niet meer aan paypal gedacht.

Uiteindelijk abonnement geincasserd van Paypal, maar rekening klopt natuurlijk niet.
Herinnering gehad-> alles in het werk gesteld nieuwe rekening te koppelen, maar alles liep mis, pagina's die niet laden, controle bankrekening die niet werkte etc. Ticket geopend.
Ticket loopt nog, incasso van incassoburo op de mat terwijl zij in gebreke zijn met hun digitale omgeving.
Incasso maar betaald om geen gezeik te krijgen (gelukkig nog zonder extra kosten)
Na maanden nog eens geprobeerd om nieuwe rekening te koppelen, lukt ineens wel...???
1 jaar verder
Probeer abonnement nu weer te activeren. deze is opgezegd omdat incasso niet werkt.
Abonnement activatie wederom gedaan, Paypal vraagt SEPA toestemming welke ik bevestig. Vervolgens foutmelding dat de abonnement verstrekker deze betaalvorm niet accepteert. Dat doen ze wel en ging ook al jaren goed.
Volgens chat ligt probleem bij webshop, mijn bank etc, maar zeker niet bij Paypal. Tickets worden zonder oplossing gesloten en nieuwe verzoeken reageert men niet meer op.
Ik ben er ook klaar mee, paypal gaat eruit.. Betaal wel met prive creditcard en boek de kosten wel om naar zakelijk. (zakelijke creditcard vind ik overdreven voor 1x per jaar een betaling te doen.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

fish21 schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 19:09:
Ik kan eveneens geen contact leggen om dit uit te klaren. Gaat over 850 EUR wat ik toch wel nodig heb. Of moet ik geduld hebben? Zo ja dan vind ik het wel vreemd dat ze één betaling doen en de andere later als ze dezelfde dag op Paypal binnenkwamen.
Ik zou bijna denken aan een juridische procedure. Aangetekende brief sturen met een ingebrekestelling en alles. Als je geen contact meer krijgt kun je eigenlijk weinig anders, en als het een fors bedrag is is het misschien de moeite waard.

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinjaTrek2891
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 10-05 14:28
Vandaag 3 brieven binnen gekregen. Allemaal accounts die ouder zijn dan 10 jaar en langer dan 12 maanden inactief. Als ze niet actief worden moet je daar 10 euro afsluitings kosten voor betalen.. Waar ik via Twitter hulp heb over gevraagd. Want ik kan er niet meer bij.

Ook niet bij het account van m'n overleden moeder. Ik krijg geen reactie. De enige reactie is. Je moet ons bellen.. Ga naar de self hulp centrum. Dat werkt niet. Want je komt in een loop terecht zonder een telefoon nummer te zien. Alle telefoonnummers die je überhaupt kunt vinden worden of afgekapt.. of je krijgt een bandje dat niemand je kan aanspreken. Ik heb zelfs het internationale nummer geprobeerd in USA.

Ik heb meerdere emails gestuurd, ook via hun ticket centrum. Alles blijft gewoon onbeantwoord.

Het lijkt er op dat ze op een manier gaan proberen die 10 euro per rekening te incasseren. Altans dat is mijn gevoel.

[ Voor 6% gewijzigd door NinjaTrek2891 op 08-12-2020 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
Het is tenenkrommend eigenlijk.
Ik begrijp ook nog niet echt hoe het hierover zo stil blijft in de 'msm' :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jdome
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 15-05 16:02
Hier ook problemen met Paypal.

Op 25-11-2020 een online aankoop met mijn Paypal account gedaan twv 139 euro
Op 26-11-2020 wordt het bedrag door Paypal van mijn gekoppelde bankrekening afgeschreven.
Op 27-11-2020 geeft de webshop aan niet te kunnen leveren en doet gelijk een terugbetaling. Hier krijg ik ook een bevestigingsmail van Paypal van.

Tot op heden heb ik het bedrag niet terug op mijn bankrekening (of Paypal saldo) ontvangen.

Bericht gestuurd naar Paypal maar zij geven aan dat mijn bank de terugbetaling weigert en ze hier niks aan kunnen doen. Heb mijn bank gebeld maar die weten van niks?

Inmiddels heb ik de afschrijving van 26-11-2020 gestorneerd maar ik weet niet of dat nu zo verstandig is ivm de verhalen over incassobureau’s :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
Jdome schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 18:53:
Hier ook problemen met Paypal.

Op 25-11-2020 een online aankoop met mijn Paypal account gedaan twv 139 euro
Op 26-11-2020 wordt het bedrag door Paypal van mijn gekoppelde bankrekening afgeschreven.
Op 27-11-2020 geeft de webshop aan niet te kunnen leveren en doet gelijk een terugbetaling. Hier krijg ik ook een bevestigingsmail van Paypal van.

Tot op heden heb ik het bedrag niet terug op mijn bankrekening (of Paypal saldo) ontvangen.

Bericht gestuurd naar Paypal maar zij geven aan dat mijn bank de terugbetaling weigert en ze hier niks aan kunnen doen. Heb mijn bank gebeld maar die weten van niks?

Inmiddels heb ik de afschrijving van 26-11-2020 gestorneerd maar ik weet niet of dat nu zo verstandig is ivm de verhalen over incassobureau’s :(
Waarom niet?
Dan zijn jullie schulden aan elkaar toch 0?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Missfly
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 07-01-2021
Hier ook een leuke:

Ik wil inloggen want heb al een tijdje niet ingelogd en dus wil ik m'n account afsluiten.. (helemaal na het lezen van jullie vorige berichten)
Maar je heb zo een verificatie met je tel nummer, het telnummer dat nog in m'n account staat is niet up to date. Je hebt nergens de mogelijkheid om dit te veranderen behalve in je profiel, waarvoor je moet inloggen wat dus niet kan zonder die verificatie.....

Je snapt de welke eindeloze loop waar ik in blijf hangen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildwithchris
  • Laatst online: 10-04-2021
.

[ Voor 212% gewijzigd door wildwithchris op 16-02-2021 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wildwithchris
o, ik zie dit nu opeens. Ben nog niet zo ervaren met Tweakers, en het aanpassen / vewijderen van topics.

Maar ik heb zojuist contact gehad met een Nederlandse sprekende Paypal medewerker via:

0800 0227 844

Deze heeft mij geholpen mijn nummer aan te passen, ben nog aan het wachten tot dit is aangepast en hopelijk kan ik dan weer inloggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildwithchris
wildwithchris schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 14:35:
[...]

o, ik zie dit nu opeens. Ben nog niet zo ervaren met Tweakers, en het aanpassen / vewijderen van topics.

Maar ik heb zojuist contact gehad met een Nederlandse sprekende Paypal medewerker via:

0800 0227 844

Deze heeft mij geholpen mijn nummer aan te passen, ben nog aan het wachten tot dit is aangepast en hopelijk kan ik dan weer inloggen
Je moet toets 1 indrukken want bij toets 2 word er opgehangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildwithchris
Zojuist mijn probleem kunnen oplossen, lang verhaal kort:

Je kunt hier chatten met de Helpdesk zonder te hoeven inloggen: https://www.paypal.com/nl/smarthelp/contact-us

Wat bij mij niet ging omdat ik mijn code niet kon ontvangen op een telefoonnummer die niet meer werkte.

Succes ermee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertrudi
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 08-05 08:55
ik heb op de site van aranet iets getracht te bestellen via de betaal methode Ideal powered by paypal.

Geld is afgeschreven, maar daarna gelijk een mail gekregen van paypal dat de betaling is mislukt en dat het geld zou worden teruggestort (indien er geld zou zijn afgeschreven). Een week later is het geld nog niet teruggestort. Eerste reactie van paypal is dat ze me niet kan helpen omdat de transactie niet op mijn account zichtbaar is. Dat is op zich logisch om dat de ideal powered by paypal zonder paypal account werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osgridder
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 02-08-2021
Vreemde dingen gebeuren bj Paypal, 2 weken terug alles ok, daarna problemen met inloggen omdat de verificatie mislukte, d.w.z. er werd niet naar mij gebeld, dus geen verificatie code en geen inlog.
Deze week nogmaals geprobeerd, tot 7 maal toe, maar helaas , geen telefonisch contact, dus tja, wat moet je dan....
Echter, ik kwam erachter dat ik inplaats van Firefox met de Opera browser met VPN aangezet via Paypal.com
toch wel in mijn account kon komen, een keer kreeg in een captcha voor mijn neus, de andere keer een ronddraaiend dingetje met 2 pijlen die ik moest bewegen, en inderdaad, daarna zag ik een scherm over de tweetraps verificatie maar in dat scherm wanneer ik op meer info klikte (de blauwe tekst) zag ik rechtsboven "Mijn Paypal"en inderdaad, ik was binnen.
Het lijkt erop dat alles nu weer werkt, krijg nu weer na inlog een code die ik moet invoeren, dus mocht iemand
problemen hebben met inlog, Opera en VPN en de paypal.com website login, dat zou kunnen helpen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wowhead
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 18-04-2024
Ik gebruik paypal voor aankomen op buitenlandse websites, maar ik verkoop nevernooit meer via paypal wat een gezeik zeg, je hebt echt 0% veiligheid, heb helaas geld verloren aan kopende partijen die de boel fleste.

Paypal helpt je totaal niet, ze zijn zeer moeilijk te bereiken en alles wat je voor elkaar krijgt aan communicatie word meestal direct afgekapt door een automatisch antwoord nadat je met een Paypal medewerker gesproken hebt. Zeer zeer onbetrouwbare partij op het vlak van communicatie.

[ Voor 40% gewijzigd door Wowhead op 02-08-2021 09:40 ]

Pagina: 1