Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wietsee.
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22:34
Beste Tweakers,

Ik krijg nou toch iets bijzonders binnen. Ik verkoop de laatste tijd wat meer via eBay. Zodoende vond PayPal het nodig om mijn gegevens nog weer eens goed te bekijken.
PayPal heb ik, zoals ze laten zien sinds 2009. Met deze controle kwamen ze er kennelijk achter dat ik op moment van aanmaken (dus 11 jaar geleden) nog niet meerderjarig was. Dit is kennelijk meteen een trigger tot een onmiddellijke sluiting van het account. Ik boek altijd direct mijn PayPal saldo over naar bankrekening, een transactie hiervan is nog in behandeling. De balans is dus gewoon € 0,00, niet direct een probleem.

In de e-mail die ik ontvangen heb word ik verzocht een nieuw account te maken, maar daarin kan ik niet mijn huidige gekoppelde rekeningnummer/creditcard gebruiken. Ik heb nog een bankrekening die niet geregistreerd is, dus ook dat is niet direct een probleem. Echter, ligt het nu aan mij of is dit werkelijk van de zotte?
Ik word 8 maart nota bene 25 jaar en ik heb recentelijk ook helemaal geen identiteitspapieren opgestuurd. Die hebben ze al jaren geleden gekregen.

Uiteraard ga ik morgen bellen naar PayPal, en laat ik de uitkomst weten. Het motto banken zijn schooiers gaat in ieder geval nog steeds op...

Edit: Ik kan nog wel steeds door mijn account snuffelen, de creditcard heb ik maar direct verwijderd.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/pEnBhtI.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/awERLHC.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/b2URxv3.png

[ Voor 4% gewijzigd door Wietsee. op 01-01-2020 20:41 ]

Web Enrichment

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• saharoen
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 21:48
Je hebt toch geen paypal meer nodig. Genoeg alternatieven tegenwoordig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wietsee.
saharoen schreef op woensdag 1 januari 2020 @ 20:37:
Voor eBay wel helaas, ik had ook liever wat anders want ze graaien heel wat inkomsten weg zowel bij PayPal als eBay.

[ Voor 18% gewijzigd door Wietsee. op 01-01-2020 20:37 ]

Web Enrichment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18:06
Je kunt niet nu gewoon een nieuw account openen? Beetje bureaucratisch, maar is dat een optie? Of gaat het je om het gebruikte mailadres?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wietsee.
Het is kennelijk al een tijdje aan de gang. Wat een achterlijke gang van zaken.

[ Voor 27% gewijzigd door Wietsee. op 01-01-2020 23:27 ]

Web Enrichment

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• NaoPb
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16:38

NaoPb

Hurr durr i are fix pc

Ik hoop dat ze je rekening nu wel van je oude account kunnen ontkoppelen.

10+ jaar geleden, toen ik nog bij m'n vorige bank zat, heb ik een tijdje een PayPal rekening gehad, en die na enige tijd opgeheven. Toen ik jaren later een nieuwe wilde aanmaken, kon ik het rekeningnummer niet gebruiken omdat dat nog aan mijn oude rekening was gekoppeld. Men kon me bij PayPal ook niet helpen omdat ze niet gemachtigd waren om een rekening te ontkoppelen van een account.

Op zoek naar een nieuwe printer? Kies voor een Brother laser printer. Uiterst betrouwbaar en economisch!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• angerfist-yentl
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 23:24

angerfist-yentl

vake bei te bange!

*knip ongerelateerd Paypal issue / rant*

[ Voor 93% gewijzigd door Rukapul op 02-01-2020 00:29 ]

Vake bei te bange

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• donnie1992
  • Registratie: Oktober 2008
  • Nu online
Ik heb een aantal jaar geleden precies hetzelfde gehad. Na veel bellen een direct nummer gekregen van het toenmalig kantoor in Amsterdam en tot de conclusie gekomen dat ze kunnen het e-mail adres niet ontkoppelen aangezien die nu op een soort van blacklist staat.
Het enige wat je zelf kunt doen is zelf het rekeningnummer ontkoppelen vanaf je login-pagina.
Er zit dus niks anders op dan een nieuw account aan te maken.

[ Voor 12% gewijzigd door donnie1992 op 02-01-2020 01:20 ]

Acties:
  • +29 Henk 'm!

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Wietsee. schreef op woensdag 1 januari 2020 @ 23:26:
Het is kennelijk al een tijdje aan de gang. Wat een achterlijke gang van zaken.
Lijkt vreemd, maar het probleem zit veel dieper. Je moet toestemming hebben van ouders wanneer je minderjarig bent om een bankrekening te openen. Sinds een paar jaar wordt Paypal gezien als bank en moeten alle rekeningen, welke door een minderjarige zijn geopend conform regelgeving, gesloten worden. Er is geen ontkomen aan.

Daarnaast is er nog een andere reden, toen de PayPal rekening geopend werd, stond (staat er nog steeds) dat je meerderjarig moet zijn en bevoegd om (dus ook niet onder curatele staan), voor bepaalde landen en staten is dit 21 jaar, voor Nederland 18 jaar. Wanneer je dus de rekening geopend hebt, en hebt aangegeven dat je akkoord ging met de voorwaarden, had je dus gelogen. Dus alle reden om account direct te sluiten.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 22:43
Als je op de zogenaamde " blacklist " staat dan is het meestal voorgoed voorbij met Paypal.
Maak je een nieuw account aan, dan wordt je opnieuw geblokkeerd binnen een aantal dagen/weken en de op dat moment gekoppelde bankrekeningen of creditcards zitten dan ook " gelocked " op dat account.
De creditcard op je oude account ga je er dan ook niet af krijgen.

En wat @Wim-Bart ook zegt heb je het er ook zelf naar gemaakt door destijds foutieve informatie op te geven.
Financiële instellingen ( waaronder dus Paypal ) hanteren over het algemeen een zero tolerance beleid voor klanten die frauderen en/of bewust foutieve informatie opgeven.
Het zijn alleen ontzettende prutsers bij Paypal, echt kenmerkend dat ze er nu pas achter komen en vage informatie hierover verstrekken.
Had je dit bij een Nederlandse bank gedaan, dan hadden ze je ook in het incidentenregister financiele instellingen kunnen stoppen, zo gezien kom je er nog goed van af.

Maar afgezien daarvan, laat Paypal met hun hoge fees en uiterst slechte klanten -service en -beleid lekker gaan want er zijn anno 2020 alternatieven.
Bij ebay kun je toch ook instellen dat je geen Paypal ondersteunt?
Weg met Paypal :)

In vino veritas, in aqua sanitas

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Phlegomatic
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online
Paypal is bijzonder vervelend, dat terzijde.

Een mogelijke tip voor mensen die vastzitten aan het gebruik van Paypal; je kunt bij de meeste banken kosteloos extra spaarrekeningen openen. Deze werken gewoon met Paypal.
Uiteraard kun je deze niet gebruiken voor betalingen, maar de controle werk en je kunt er dan gewoon geld op ontvangen. Erg handig, want ze weigeren het gebruikte rekeningnummer voor langere tijd bij ieder wissewasje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wietsee.
JohanNL schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 04:41:
De creditcard op je oude account ga je er dan ook niet af krijgen.
Toch gelukt ;).
En wat @Wim-Bart ook zegt heb je het er ook zelf naar gemaakt door destijds foutieve informatie op te geven.
Deze bewering kun je niet hard maken. Ze kunnen ook gewoon nu pas mijn geboortedatum hebben gecontroleerd en uitgerekend hebben dat ik toen geen 18 kon zijn.
Dat betekent niet dat ik destijds een foutieve geboortedatum heb opgegeven. Bij de controle van mijn gegevens stond mijn juiste geboortedatum immers gewoon geregistreerd. Des te meer reden om PayPal spam wat gratis bekendheid te geven.

[ Voor 20% gewijzigd door Outerspace op 02-01-2020 23:19 ]

Web Enrichment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:59

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Wietsee. schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 08:37:

Deze bewering kun je niet hard maken. Ze kunnen ook gewoon nu pas mijn geboortedatum hebben gecontroleerd en uitgerekend hebben dat ik toen geen 18 kon zijn.
Dat betekent niet dat ik destijds een foutieve geboortedatum heb opgegeven. Bij de controle van mijn gegevens stond mijn juiste geboortedatum immers gewoon geregistreerd. Knip
'Vroegah' moest je akkoord van een meerderjarig (voogd/ouder/etc) hebben om een account onder de 18 te hebben, twee vinkjes en je was klaar. Je hoeft weinig hard te maken vanuit het punt dat je simpel minderjarig was, dus ergens de 'regeltjes' omzeilt heb.

Al sinds ergens 2012 moesten ouders hun legitimeren als hun kinderen dus nog geen 18 waren, die regel voeren ze al behoorlijk lange tijd. En met de toegenomen regels en hun status als 'bank', zullen ze nu wel aanzienlijk harder optreden rond deze regeltjes.

[ Voor 7% gewijzigd door tweakduke op 04-01-2020 13:05 . Reden: Quote aangepast ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PetervdM
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
Wietsee. schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 08:37:
Ze kunnen ook gewoon nu pas mijn geboortedatum hebben gecontroleerd en uitgerekend hebben dat ik toen geen 18 kon zijn.
Dat betekent niet dat ik destijds een foutieve geboortedatum heb opgegeven. Bij de controle van mijn gegevens stond mijn juiste geboortedatum immers gewoon geregistreerd
als je toendertijd de juiste geboortedatum hebt opgegeven heb je het account geopend willens en wetens strijdig met hun voorwaarden en hebben ze dus alle reden en vrijheid om het te sluiten.
dat ze nu pas controleren pleit jou niet vrij.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gervinho
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 18-02 17:54
Ex-PayPal hier (wel lange tijd terug); je account is permanent geflagged voor under-aged en dus moet je gewoon een nieuwe account aanmaken. Normaliter zou deze gewoon moeten werken desondanks dat ze je je data "blacklisten".

Persoonlijk beetje domme regeling maar Compliance bij PayPal is nou eenmaal beetje te streng :P Enja klantenservice is niet hun beste afdeling.

Succes!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 632581

saharoen schreef op woensdag 1 januari 2020 @ 20:37:
Vertel, welke alternatieven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christoxz
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 15:16
Er zijn genoeg alternatieven. (Wat zowat alles heeft).
Alleen word niet alles overal geaccepteerd, dat ligt vaak buiten de handen van de gene die wilt betalen (en of wilt ontvangen bij marketplaces)

Lijkt mij geen discussie voor hier.

T.Net Creality 3D Printer Discord

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19:18
Dus.. omdat jij je account hebt geopend in een tijd waarvan je wist dat het nog niet mocht, en Paypal reageert er nu pas (inderdaad, veels te laat op). Is alles de schuld van Paypal, en ben je zelf totaal onschuldig.. lees ik het goed?
Contanten opnemen bij een pinautomaat is nu ook enkel mogelijk binnen een bepaald tijdvak onder het mom van de vele plofkraken. Nu wil ik die plofkraken niet bagatelliseren, echter komt het de belastingdienst (en mogelijk nog meer partijen) ook helemaal niet slecht uit dat steeds meer transacties digitaal inzichtelijk worden.
Het topic is dus gewoon om je blog te promoten met alu hoedjes niveau concepten..

Ter info,

TS linked naar zijn blog waarin het opeens van Paypal naar dit soort uitingen gaat

[ Voor 6% gewijzigd door corset op 02-01-2020 09:57 ]

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wietsee.
corset schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 09:57:
Dus.. omdat jij je account hebt geopend in een tijd waarvan je wist dat het nog niet mocht, en Paypal reageert er nu pas (inderdaad, veels te laat op). Is alles de schuld van Paypal, en ben je zelf totaal onschuldig.. lees ik het goed?

[...]

Het topic is dus gewoon om je blog te promoten met alu hoedjes niveau concepten..

Ter info,

TS linked naar zijn blog waarin het opeens van Paypal naar dit soort uitingen gaat
Ik heb de blog pas na het topic geschreven. Het valt mij op dat het uitvoeren van grote transacties steeds moeizamer gaat. Ik zit zelf veel ook in de beurshandel, vandaar dat mij dit in het oog springt. Als ik niet zoveel verkopen had op PayPal was dit ook helemaal niet naar voren gekomen. In de laatste alinea heb ik gewoon een aantal opvallende zaken benoemd. Ik heb bij dit opiniërende artikel geen enkel gewin...

[ Voor 11% gewijzigd door Wietsee. op 02-01-2020 10:09 ]

Web Enrichment

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• corset
Wietsee. schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 10:05:
[...]

Ik heb de blog pas na het topic geschreven. Het valt mij op dat het uitvoeren van grote transacties steeds moeizamer gaat. Ik zit zelf veel ook in de beurshandel, vandaar dat mij dit in het oog springt. Als ik niet zoveel verkopen had op PayPal was dit ook helemaal niet naar voren gekomen. In de laatste alinea heb ik gewoon een aantal opvallende zaken benoemd. Ik heb bij het artikel geen enkel gewin...
En het stukje schuld wordt gemakshalve genegeerd, precies zoals verwacht. Jammer..

Iets over hand, boezem etc

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Helixes
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 18:51
Tja. Wat moet je hier mee?

We zullen de zieleroerselen van PayPal nooit weten, maar ik snap dit ergens wel. Het zal niet alleen beleid zijn, maar gewoon weg wet - of een voortvloeisel daaruit - dat je persoon jonger dan 18 geen verantwoordelijkheid kan nemen over financiële middelen, zoals je die via PayPal beschikbaar staan. Dat deden ze vroeger dus met een verklaring op basis van vinkjes - in 2008 al twijfelachtig. Maar, nu zijn ze blijkbaar een stuk strenger.

Een snelle rekensom leert 25 - 11 = 14, trouwens. PayPal zit dus nu met een overeenkomst die ze - nog steeds - hebben gesloten met iemand van ongeveer 14. Die houdt geen stand in een rechtbank, mocht het daar bijvoorbeeld ooit op uitdraaien. En, dan kun je twee dingen doen. Ofwel, je vraagt mensen opnieuw bij het kruisje te tekenen, dan wel zet je een streep onder de rekening en vraagt opnieuw te beginnen als dat nog gewenst is.

Maar ja. Als je die vraag stelt aan mensen die daar een beslissing over moeten gaan nemen, dan krijg je toch vragen als "ja maar wat nou als een toezichthouder hier ooit naar gaat vragen?". En dan, gegeven de keuze, snap ik de beleidsbeslissing in de richting van voorzichtigheid ook weer wel.

Of, misschien heeft een toezichthouder hier al moeilijk over gedaan - wie weet. En, staan ze onder druk om er iets aan te doen, en is dit onderdeel van hun plan van aanpak. We zullen het nooit weten.

Dus ach ja.... Dit is nu even een administratieve handeling. Over een half jaar ben je dit weer vergeten, en PayPal ook.

License to use this text for use in LLM-related products and services can be purchased for €1.000

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18:06
chriistiix schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 09:53:
[...]

Er zijn genoeg alternatieven. (Wat zowat alles heeft).
Alleen word niet alles overal geaccepteerd, dat ligt vaak buiten de handen van de gene die wilt betalen (en of wilt ontvangen bij marketplaces)

Lijkt mij geen discussie voor hier.
Je zwengelt het onderwerp zelf aan zonder aan te willen geven welke alternatieven je bedoelt. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
pennywiser schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 12:03:
[...]

Je zwengelt het onderwerp zelf aan zonder aan te willen geven welke alternatieven je bedoelt. :?
Pre paid credit cards
iDeal
normale credit card
direct bank transfer
etc
etc

Veel plezier met de alternatieven. En ik weet het, ze zijn allemaal slecht en niet goed volgens bepaalde mensen. Maar het zijn alternatieven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christoxz
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 15:16
pennywiser schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 12:03:
[...]

Dat heb je verkeerd gezien. Iemand zegt dat er genoeg alternatieven zijn voor Paypal en iemand anders vraagt welke dat zijn.
Ik gaf aan dat er genoeg alternatieven zijn om te betalen & te ontvangen(Als je ze zo graag wilt horen: Google Pay, Ideal, Skrill, Transfer wise, Dwolla) en dat dit een discussie/vraag is dat niks te maken heeft met het topic.

Wanneer ik een probleem met mijn auto heb, word er ook niet gezegd er zijn genoeg alternatieven, pak de fiets maar. En buiten dat, in heel veel gevallen heb je niet eens de mogelijkheid om voor een alternatief te gaan.

Deze topic lijkt mij niet op alternatieven te gaan bespreken, omdat de TS een lullig probleem heeft met Paypal.
Dat was mijn enige intentie, en ik laat het hier nu ook bij.

T.Net Creality 3D Printer Discord

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Batavia
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20:24
Wietsee. schreef op woensdag 1 januari 2020 @ 20:32:
. Echter, ligt het nu aan mij of is dit werkelijk van de zotte?
Ik word 8 maart nota bene 25 jaar en ik heb recentelijk ook helemaal geen identiteitspapieren opgestuurd. Die hebben ze al jaren geleden gekregen.

Uiteraard ga ik morgen bellen naar PayPal, en laat ik de uitkomst weten. Het motto banken zijn schooiers gaat in ieder geval nog steeds op...
Natuurlijk hadden ze anders kunnen reageren.

Maar de voorwaarden die jij 11 jaar geleden hebt geaccepteerd kunnen ze je niet aan houden omdat je dat als minderjarige deed. Dus zelfs in het beste geval moeten ze je account nu tijdelijk blokeren alleen al totdat jij alles weer in orde hebt kunnen brengen.

Niet heel vreemd dus

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 23:52

LankHoar

Langharig tuig

Wim-Bart schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 03:16:
[...]

Lijkt vreemd, maar het probleem zit veel dieper. Je moet toestemming hebben van ouders wanneer je minderjarig bent om een bankrekening te openen. Sinds een paar jaar wordt Paypal gezien als bank en moeten alle rekeningen, welke door een minderjarige zijn geopend conform regelgeving, gesloten worden. Er is geen ontkomen aan.

Daarnaast is er nog een andere reden, toen de PayPal rekening geopend werd, stond (staat er nog steeds) dat je meerderjarig moet zijn en bevoegd om (dus ook niet onder curatele staan), voor bepaalde landen en staten is dit 21 jaar, voor Nederland 18 jaar. Wanneer je dus de rekening geopend hebt, en hebt aangegeven dat je akkoord ging met de voorwaarden, had je dus gelogen. Dus alle reden om account direct te sluiten.
Precies dit. Ik vind dat @Wietsee. nogal hoog van de toren blaast hier en in je blog met opmerkingen als "banken zijn schooiers" (overigens bedoelde je waarschijnlijk graaiers o.i.d.) en "naar verluidt worden hiermee de vrijdagmiddagborrels gefinancierd". Het klinkt allemaal heel leuk, maar feit blijft gewoon dat PayPal zich aan de wetgeving moet houden. Dat je nu al ver boven de 18 bent maakt niets uit, mochten ze een audit krijgen dan zijn ze de sjaak met accounts zoals de jouwe.

Dat staat los van de discussie of organisaties zoals PayPal graaiers zijn, maar om ze op basis van deze terechte actie als zodanig te bestempelen en daar zelfs "reclame" voor te maken vind ik ver gaan en onterecht.

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• alwind
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 26-05 21:03
Je wil het vast niet horen maar je hebt iets gedaan wat niet mag. Paypal zet dat recht en nu ben je beledigd. En Paypal moet dat doen omdat steeds duidelijker is dat je mensen niet op hun woord kan geloven en jij bent daar een perfect voorbeeld van. Daarom is het voor Paypal niet meer voldoende om aan te geven dat een gebruiker ooit een vinkje heeft gezet bij het hokje 18+ te zijn. Instagram doet het ook. Als ze er later achterkomen dat je toch minderjarig was bij het aanmaken van het account gaat je hele account voor altijd op slot.

Ze moeten wel van de wetgever.

[ Voor 69% gewijzigd door alwind op 02-01-2020 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy!!!!
  • Registratie: Augustus 2006
Misschien lees ik eroverheen, maar als je 18+ moet zijn bij het aanmaken van je paypal account, en TS heeft toen zijn geboortedatum ingevuld. Dan heeft hij toch niet gelogen? Had/moet paypal bij de pagina waar je een profiel kan aanmaken dan niet aan moeten geven dat hij te jong is voor paypal?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrMonkE
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-05 15:45

MrMonkE

★ EXTRA ★

pennywiser schreef op woensdag 1 januari 2020 @ 20:40:
Je kunt niet nu gewoon een nieuw account openen? Beetje bureaucratisch, maar is dat een optie? Of gaat het je om het gebruikte mailadres?
Is gewoon logisch. Als jij op je 5e een contract hebt getekend om mijn huis voor 50 euro te kopen is dat ook niet rechtsgeldig. Ook niet 14 jaar later als je 19 bent.

★ Lijkt joop.nl wel hier ★

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Remy!!!! schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 12:59:
Misschien lees ik eroverheen, maar als je 18+ moet zijn bij het aanmaken van je paypal account, en TS heeft toen zijn geboortedatum ingevuld. Dan heeft hij toch niet gelogen? Had/moet paypal bij de pagina waar je je een profiel kan aanmaken dan niet aan moeten geven dat hij te jong is voor paypal?
Dat besef moet er van beide kanten zijn. Maar de TS neemt helaas 0 verantwoordelijkheid :-(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Remy!!!! schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 12:59:
Misschien lees ik eroverheen, maar als je 18+ moet zijn bij het aanmaken van je paypal account, en TS heeft toen zijn geboortedatum ingevuld. Dan heeft hij toch niet gelogen? Had/moet paypal bij de pagina waar je een profiel kan aanmaken dan niet aan moeten geven dat hij te jong is voor paypal?
Daar lees je inderdaad overheen ;)
SinergyX in "PayPal sluit account na 11 jaar, minderjarig op aanmaakdatum"

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• donnie1992
  • Registratie: Oktober 2008
  • Nu online
Je kunt de verantwoordelijkheid wel op de TS schuiven, en in feite is dat ook wel zo.
Maar vroeger was het Paypal een beetje het wilde westen van betaalplatformen omdat je na aanmaken van een account gelijk gebruik kon maken van de betaalmethoden zonder enige vorm van verificatie.
Het is namelijk zo dat je bij een bepaalde grens (uit mijn hoofd 1000 euro) pas de trigger was voor een accountverificatie met iets van een ID bewijs.

Maar wij 90's kids hebben in die tijd geleerd om nooit ergens je echte gegevens op te geven.
Gezien alle datalekken van de afgelopen jaren is dat helemaal niet eens zo'n gek idee :+ .
Maar nu Paypal uitgegroeid is naar het officiële Bankiersplatform wat het nu is krijg je dus dit soort problemen waarbij het belangrijk is om ook de daadwerkelijke persoon bij de juiste accounts te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macnerd
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 28-05 10:46

macnerd

No Apples please :-)

@Wietsee. Met betrekking tot de laatste zin in je blogpost:
De onderliggende vraag in mij rijst steeds meer op, wie is daadwerkelijk de baas over uw vermogen?
Het geld op je bankrekening is van de bank. Jij hebt simpelweg een vordering op de bank ter grootte van het saldo.

MacNerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silvos
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 01:03
Beetje dubbel natuurlijk. Enerzijds lijkt mij inderdaad dat de TS niet al te hard moet klagen omdat hij zelf zich niet aan de voorwaarden heeft gehouden.

Anderzijds is het natuurlijk wel belachelijk dat Paypal toentertijd blijkbaar geen fatsoenlijke waarborgen had ingebouwd om de leeftijd van een gebruiker te controleren of verifiëren en dat nu pas 11 jaar (!) later alsnog gaat doen. Het permanent blokkeren van het account is daarbij natuurlijk ook niet de meeste gebruiksvriendelijke optie, je kunt ook de overeenkomst vernieuwen o.i.d.

Dus ben het opzich wel met de TS eens dat dit niet is hoe je zou verwachten dat een financieel dienstverlener omgaat met hun zaakjes. Ik gebruik zelf dan tegenwoordig ook liever virtuele creditcards, minimaal risico op fraude of gegevensverlies en veel universeler te gebruiken dan Paypal. Kopersbescherming is wel iets minder denk ik dan bij Paypal maar je kunt in ieder geval wel een chargeback uitvoeren als het echt moet, in tegenstelling tot bij iDeal betalingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• donaldk
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 23-05 23:08
Maar afgezien daarvan, laat Paypal met hun hoge fees en uiterst slechte klanten -service en -beleid lekker gaan want er zijn anno 2020 alternatieven.
Bij ebay kun je toch ook instellen dat je geen Paypal ondersteunt?
Weg met Paypal :)
Iedereen roept er zijn altenatieven, maar ik heb jaren gezocht en niks gevonden. En wat er was was nog duurder, of officieel alleen in de VS.

Ik heb ook een heel gedoe ervaren, dus iets beters en veiligers en handig en breed geaccepteerd is welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrueGamer
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 26-05 09:43
Zelf destijds ook een account aangemaakt toen ik 14/15 was. Gebruik deze ook nog regelmatig voor betalingen. En buiten retouren ontvang ik er dan ook geen geld op. Misschien handig om deze toch eens te verwijderen en een nieuwe aan te maken als ik dit zo lees..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
donaldk schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 02:24:
[...]

Iedereen roept er zijn altenatieven, maar ik heb jaren gezocht en niks gevonden. En wat er was was nog duurder, of officieel alleen in de VS.

Ik heb ook een heel gedoe ervaren, dus iets beters en veiligers en handig en breed geaccepteerd is welkom.
Aangezien je het topic blijkbaar niet leest, nogmaals voor jou:

Pre paid credit cards
iDeal
normale credit card
direct bank transfer
etc
etc

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• alwind
Allemaal alternatieven zonder kopers bescherming.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob Popcorn
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23:11

Bob Popcorn

Plop!

TrueGamer schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 04:56:
Zelf destijds ook een account aangemaakt toen ik 14/15 was. Gebruik deze ook nog regelmatig voor betalingen. En buiten retouren ontvang ik er dan ook geen geld op. Misschien handig om deze toch eens te verwijderen en een nieuwe aan te maken als ik dit zo lees..
Toentertijd kon dat ook gewoon. Echter is Paypal dmv uitgestelde betalingen ook een kredietverstrekker en mag het nu dus niet meer. Kut voor je, even nieuw account maken, oude account opzeggen (eerst rekening ontkoppelen!) en verder betalen.

Kan niet stoppen met ontploffen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22:59
Volgens mij was het vroeger mogelijk om een paypal account aan te maken als je 16 was.
Het verifieren van een bankrekening was ook mogelijk omdat je vanaf je 16e mocht internetbankieren.

Ik denk dat er best wel veel mensen dit probleem hebben.

offtopic:
*Kijkt naar paypal welkomstemail, 17 jaar en 1 maand...*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
donaldk schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 02:24:
[...]

Er zijn al heel veel alternatieven genoemd, maar wat dacht je van cryptogeld?
alwind schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 11:18:
Creditcards hebben dit allemaal in de vorm van een chargeback.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

JohanNL schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 13:07:

Creditcards hebben dit allemaal in de vorm van een chargeback.
Hebben ze inderdaad, nadeel daarvan is dat je nooit weet waar je CC nummer allemaal achterblijft, icm CVC kan je nog steeds bijzonder veel met je CC (gelukkig hebben CC's een verloopdatum, dus je maximale 'exposure' is nooit meer dan een jaar of 4-6).

Bij grote jongens (MS, Amazon, etc) heb ik niet zoveel moeite mijn CC gegevens in te vullen, maar een webshop met een vage 3rd party CC-betaaldienst, niet zo.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
SinergyX schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 13:12:
[...]

Hebben ze inderdaad, nadeel daarvan is dat je nooit weet waar je CC nummer allemaal achterblijft, icm CVC kan je nog steeds bijzonder veel met je CC (gelukkig hebben CC's een verloopdatum, dus je maximale 'exposure' is nooit meer dan een jaar of 4-6).

Bij grote jongens (MS, Amazon, etc) heb ik niet zoveel moeite mijn CC gegevens in te vullen, maar een webshop met een vage 3rd party CC-betaaldienst, niet zo.
Ik denk dat dit wel meevalt en alsdan, één telefoontje en ze storneren alle ongeautoriseerde transacties.
Bij Paypal zijn ze niet altijd zo coulant als iemand weet in te breken op je account en geld eraf haalt ( was hier eens ook een topic over ).
Groot verschil tussen CC's en Paypal is ook vaak dat CC's je altijd bij fraude wel vergoeden maar Paypal het - ergens van - terug wil halen en als dat niet kan de gedupeerde dan vaak ook niets krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 28-05 12:30

The Zep Man

🏴‍☠️

Een reguliere kredietkaart heeft gewoon kopersbescherming. Zie bijvoorbeeld dit en dit bij ICS. Verder heb ik nog nooit een cent rente betaald, want dat wordt voorkomen met maandelijkse automatische afschrijving.

Om on-topic te blijven:
Verder gebruik ik wel PayPal wanneer het beschikbaar is omdat dit een extra laag kopersbescherming is. Het PayPal account, dat enkel gebruikt wordt voor betalingen, heeft altijd 0 euro saldo en is enkel gekoppeld aan een kredietkaart. Gaat PayPal moeilijk doen? Dag PayPal, mijn geld krijg ik toch wel terug. :Y)

[ Voor 33% gewijzigd door The Zep Man op 03-01-2020 13:45 ]

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LucyLG
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 25-07-2024
ok je hebt puur sec die voorwaarde van 18 geschonden.formeel was je niet bevoegd omdat je onder de 18 bent maar er is wel een uitzondering voor transacties waarvan je mag verwachten dat een ouder dat goedkeurt. Het is niet zo dat al jouw transacties dus ongeldig waren. Je had een bankrekening en je handelde dus al met financiele middelen. N 7 jaar (na je 18e) je account blokkeren omdat je ooit de voorwaarden hebt geschonden vind ik ver gaan. Juridisch slaat het nergens op. Er is kennelijk geen issue geweest in de voorgaande jaren. Ik weet niet wat er in de voorwaarden staat van Paypal maar ze hebben ook geld aan je verdiend. Verder hebben ze toen ook niet gecheckt.

En zoals het hier al staat zijn ze toch al te laat want al die tijd heb je Paypal gebruikt en je ouders hebben overigens ook nimmer betwist.

Ik zou het hier niet bij laten zitten. Indien ze dit als fraude zien zou ik dit serieus nemen.

[ Voor 9% gewijzigd door LucyLG op 04-01-2020 05:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwind
Hoe kun je nu zeggen dat het juridische nergens op en dat je de voorwaarden van Paypal niet kent in 1 bericht?

[ Voor 65% gewijzigd door alwind op 04-01-2020 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aljooge
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 22:20
alwind schreef op zaterdag 4 januari 2020 @ 11:35:
Hoe kun je nu zeggen dat het juridische nergens op en dat je de voorwaarden van Paypal niet kent in 1 bericht?
Dat hele paypal snap ik niet veel van. Je kan er geld op kwijt buiten het zicht van de overheid. Ze noemen het een virtuele portemonnee, maar waarom is het geen bank, met het daarbij behorende toezicht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 23:17

HaTe

haat niet

Hoe zijn ze überhaupt achter je geboortedatum gekomen? Ik zie dit nergens terug in mijn profiel.

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlbertJP
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 01-10-2024
Ik zie het ook niet terug in mijn profiel. Maar als je deze link, geplaatst door de TS, volgt zie je dat ze soms om je id vragen:
Wel zie ik in mijn profiel dat ik ook te jong was toen ik mijn PayPal-rekening opende... Maar ik ontvang er nooit geld op, dus ik raak in ieder geval geen geld kwijt. Ik moet waarschijnlijk wel van de link 'paspoort toevoegen' afblijven.

[ Voor 9% gewijzigd door AlbertJP op 04-01-2020 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlbertJP
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 01-10-2024
aljooge schreef op zaterdag 4 januari 2020 @ 11:45:
[...]

Dat hele paypal snap ik niet veel van. Je kan er geld op kwijt buiten het zicht van de overheid. Ze noemen het een virtuele portemonnee, maar waarom is het geen bank, met het daarbij behorende toezicht?
Zie Wikipedia, PayPal Europe heeft een bankvergunning in Luxemburg en is dus (in ieder geval binnen de EU) wel een bank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

NaoPb schreef op woensdag 1 januari 2020 @ 23:44:
Ik hoop dat ze je rekening nu wel van je oude account kunnen ontkoppelen.
Volgens de screenshot met de email kan TS dat zelf doen inderdaad. De enige voorwaarde die PayPal nu stelt is een ander e-mailadres te gebruiken voor het nieuw te maken account.
10+ jaar geleden, toen ik nog bij m'n vorige bank zat, heb ik een tijdje een PayPal rekening gehad, en die na enige tijd opgeheven. Toen ik jaren later een nieuwe wilde aanmaken, kon ik het rekeningnummer niet gebruiken omdat dat nog aan mijn oude rekening was gekoppeld. Men kon me bij PayPal ook niet helpen omdat ze niet gemachtigd waren om een rekening te ontkoppelen van een account.
Zo kan ik mijn rekening niet koppelen of ontkoppelen doordat ik de sepa machtiging introk na een onjuiste transactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donaldk
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 23-05 23:08
corset schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 08:58:
[...]

Aangezien je het topic blijkbaar niet leest, nogmaals voor jou:

Pre paid credit cards
iDeal
normale credit card
direct bank transfer
etc
etc
Hoe ontvang ik een electronisch ruilmiddel, om te zetten in een wettig betaalmiddel, of fysieke goederen en of diensten, op een (pre-paid) credit card?!

Oei een internationale interbancaire overboeking/storting en dan klaag je over PayPal fees!

Heb je wel eens een cheque proberen te innen? 'Cashen' is al jaaaaaren niet meer mogelijk, enkel op een lopende rekening bij te laten schrijven, 'voorlopig' met een terugstortperiode van zes maanden. Tig jaar geleden al kon het enkel nog maar via hoofdkantoor. Kost meestal meer dan het genoteerde bedrag.

Bitcoin-based, oei twee keer wisselen tegen hoge kosten. Heeft dan ook niet de belofte waargemaakt in bijvoorbeeld de remittance markten.

Ik heb er ooit naar gekekenen, moest je naar Amsterdam om ze weer te verkopen tegen flinke korting.

Hoe krijg ik dan een betaling binnen via iDeal?

Tikkie dat is toch die oplichtingsbot...

[ Voor 4% gewijzigd door donaldk op 05-01-2020 05:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
donaldk schreef op zondag 5 januari 2020 @ 05:00:
[...]

Hoe ontvang ik een electronisch ruilmiddel, om te zetten in een wettig betaalmiddel, of fysieke goederen en of diensten, op een (pre-paid) credit card?!

Oei een internationale interbancaire overboeking/storting en dan klaag je over PayPal fees!

Heb je wel eens een cheque proberen te innen? 'Cashen' is al jaaaaaren niet meer mogelijk, enkel op een lopende rekening bij te laten schrijven, 'voorlopig' met een terugstortperiode van zes maanden. Tig jaar geleden al kon het enkel nog maar via hoofdkantoor. Kost meestal meer dan het genoteerde bedrag.

Bitcoin-based, oei twee keer wisselen tegen hoge kosten. Heeft dan ook niet de belofte waargemaakt in bijvoorbeeld de remittance markten.

Ik heb er ooit naar gekekenen, moest je naar Amsterdam om ze weer te verkopen tegen flinke korting.

Hoe krijg ik dan een betaling binnen via iDeal?

Tikkie dat is toch die oplichtingsbot...
Waar klaag ik over fees? Quote me maar :+

"tikkie is een oplichtingsbot"

https://www.consumer.ftc....ers-spoofing-paypal-brand

https://siliconangle.com/...-steal-login-credentials/

Graag wel even objectief blijven

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• LucyLG
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 25-07-2024
alwind schreef op zaterdag 4 januari 2020 @ 11:35:
Ja dit soort dingen vind ik juridisch al snel onzinnig. Beroepsdeformatie en excuses voor de stelligheid.

Ik heb de voorwaarden toch er even bijgepakt. Paypal zegt dat je 18 jaar of ouder moet zijn om met hen een overeenkomst aan te kunnen gaan (dat staat er nu in en weet niet wat er toen stond trouwens). Ze stellen het dus als een voorwaarde voor de overeenkomst. Die voorwaarde is dus kennelijk ooit niet nagekomen. Het is de vraag of die voorwaarde er toen wel in stond trouwens.

Het lijkt geen opschortende voorwaarde te zijn mijns inziens, in die zin dat er nooit een overeenkomst totstand zou zijn gekomen (ook vreemd na zoveel jaren te hebben gewerkt met ze).

Er zijn 3 manieren om van een overeenkomst af te komen, vernietiging, ontbinding of beeindiging. dmv opzegging.

Paypal lijkt voor een van die drie te gaan, welke is mij niet geheel duidelijk. Ze zeggen wel handelingsonbekwaamheid. Ik kan niet in de voorwaarden vinden dat ze kunnen opzeggen indien je geen 18 bent maar wel indien je onjuiste informatie hebt verstrekt.

Vernietiging op grond van handelingsonbekwaamheid is verjaard inmiddels. Drie jaar nadat je meerderjarig bent geworden kan de belanghebbende daar nog een beroep op doen.

Ontbinding op grond van de schending van de voorwaarden 11 jaren geleden vind ik onredelijk. Opzegging na 11 jaren op grond van onjuiste informatie is ook onevenredig naar mijn mening. Wat is het belang en wat is hun schade? De TS wordt wel geschaad.

Ik zou er moeite mee hebben als Paypal mij zo zou behandelen want een en ander wordt gedocumenteerd en je wilt niet ergens in de registers staan alsof je zou hebben gefraudeerd. Het is overtrokken mijns inziens en zou het er niet bij laten zitten.

[ Voor 8% gewijzigd door LucyLG op 05-01-2020 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZXRY
  • Registratie: December 2019
  • Nu online
Ik heb mijn paypal account ook aangemaakt toen ik nog minderjarig was. Ik ben nog niet verbannen. Kan ik alle rekeningen loskoppelen van het account, het account deactiveren, en dan een nieuwe maken? Ben ik in dat geval wel veilig? Of denken jullie dat ze a.d.h.v. mijn gegevens (andere geboortedatum op nieuw account) meteen door zullen hebben dat het oude account als minderjarige was geopend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 160587

ZXRY schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 16:12:
Ik heb mijn paypal account ook aangemaakt toen ik nog minderjarig was. Ik ben nog niet verbannen. Kan ik alle rekeningen loskoppelen van het account, het account deactiveren, en dan een nieuwe maken? Ben ik in dat geval wel veilig? Of denken jullie dat ze a.d.h.v. mijn gegevens (andere geboortedatum op nieuw account) meteen door zullen hebben dat het oude account als minderjarige was geopend?
je zal een ander emailadres moeten gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZXRY
  • Nu online
Anoniem: 160587 schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 16:16:
[...]

je zal een ander emailadres moeten gebruiken.
Ja daar was ik mij van bewust. Wel balen want ik gebruik momenteel mijn hoofdmail voor Paypal. Misschien kan ik het nog aanpassen. Ben het wel eens dat er genoeg vervangers zijn voor Paypal. Maar ik verkoop wel is wat digitale goederen aan Amerikanen en die geven toch de voorkeur aan Paypal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurensdnls
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 30-09-2020
Heb nu net hetzelfde aan de hand.
Dit door een betaling van €1082 die nu in behandeling is en geblokkeerd.
Paypal emails zijn onleesbaar en hun telefoonlijnen zijn gesloten ivm Corona.

IEMAND die me aub kan helpen hoe ik dit geld kan krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 28-05 12:30

The Zep Man

🏴‍☠️

Laurensdnls schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 22:24:

(...)
Je hebt natuurlijk als goede PayPal gebruiker een lege PayPal rekening die enkel gekoppeld is aan je kredietkaart, en eventueel een andere PayPal rekening om geld te ontvangen? En je hebt natuurlijk de betaling gedaan met je kredietkaart? Zo ja, geld terugkrijgen via de kredietkaartmaatschappij.

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurensdnls
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 30-09-2020
The Zep Man schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 23:13:
[...]
Je hebt natuurlijk als goede PayPal gebruiker een lege PayPal rekening die enkel gekoppeld is aan je kredietkaart, en eventueel een andere PayPal rekening om geld te ontvangen? En je hebt natuurlijk de betaling gedaan met je kredietkaart? Zo ja, geld terugkrijgen via de kredietkaartmaatschappij.
Ik ben de verkoper en ontvanger van het geld. De betaling werd vastgehouden omdat het over een groter risico ging. Maar daardoor heeft paypal m’n account ook nog eens op non actief gezet omdat m’n account gemaakt was toen ik onder 18 was..

Dus ik vraag me af of ik het geld gewoon krijg als de koper de aflevering van het pakket bevestigd of de track & trace de aflevering bevestigd..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZXRY
  • Nu online
Laurensdnls schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 22:24:
Heb nu net hetzelfde aan de hand.
Paypal emails zijn onleesbaar en hun telefoonlijnen zijn gesloten ivm Corona.

Als ik mij herinner moet je dan 6 maanden wachten, waarna je Paypal contact met je opneemt en je een rekeningnummer kan doorgeven waar ze het geld op kunnen storten. Daarna wordt het account gesloten. Je zal in ieder geval je geld sowieso terugkrijgen.

Ben wel blij dat ik mijn minderjarige account heb gesloten en een nieuwe heb gemaakt, dat blijkt toch een tikkende tijdbom bij Paypal.

[ Voor 6% gewijzigd door ZXRY op 12-06-2020 18:37 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• corset
Blijf het toch apart vinden.. mensen gaan zelf creatief met de regels van paypal om, als ze dan gepakt worden? Is het de schuld van paypal! niet van de persoon zelf.

Erg jammer, maar verantwoordelijkheid nemen is niet zo normaal meer tegenwoordig. Karen cultuur? :+

Je zal je geld wel krijgen, en je paypal account kwijtraken. Precies zoals te verwachten is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wietsee.
Wees vriendelijk en netjes, of dien een TR in. Meer opties heb je niet.

[ Voor 87% gewijzigd door Ardana op 15-06-2020 09:25 ]

Web Enrichment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
Voor jou ook @Laurensdnls zie: JohanNL in "PayPal sluit account na 11 jaar, minderjarig op aanmaakdatum"

Je hebt bewust gebruik gemaakt van een account met foutieve info, toen je je had geregistreerd en minderjarig was, maar nu ook dat je meerderjarig bent.

Geld zul je wel krijgen na 6 maanden inderdaad, maar PayPal zal je waarschijnlijk in de toekomst niet meer willen hebben als klant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lapa
  • Laatst online: 18:50
corset schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 09:05:
Blijf het toch apart vinden.. mensen gaan zelf creatief met de regels van paypal om, als ze dan gepakt worden? Is het de schuld van paypal! niet van de persoon zelf.
[...]
Heel strikt genomen heb je misschien gelijk. Maar het moment om die regels af te dwingen was bij het aanmaken van de account.

Ik begrijp heel goed dat dit rauw op je dak valt als je al 10+ jaar zonder problemen dat account gebruikt, inmiddels al tijdenlang meerderjarig bent en dan ineens om de oren geslagen wordt met een wat soepele omgang met de regels van je puber-zelf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wietsee.
JohanNL schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 10:47:
Voor jou ook @Laurensdnls zie: JohanNL in "PayPal sluit account na 11 jaar, minderjarig op aanmaakdatum"

Geld zul je wel krijgen na 6 maanden inderdaad, maar PayPal zal je waarschijnlijk in de toekomst niet meer willen hebben als klant.
Onzin, een nieuw account aangemaakt en werkt prima.

Web Enrichment

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohanNL
Dan hebben ze je nog niet ontdekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wietsee.

[ Voor 67% gewijzigd door Ardana op 15-06-2020 09:26 ]

Web Enrichment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Een gewone credit card (ook genoemd) heeft dat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• corset
Lapa schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 10:51:
[...]

Heel strikt genomen heb je misschien gelijk. Maar het moment om die regels af te dwingen was bij het aanmaken van de account.

Ik begrijp heel goed dat dit rauw op je dak valt als je al 10+ jaar zonder problemen dat account gebruikt, inmiddels al tijdenlang meerderjarig bent en dan ineens om de oren geslagen wordt met een wat soepele omgang met de regels van je puber-zelf.
Natuurlijk is het rot. Maar dat had TS en de andere persoon ook zelf kunnen bedenken ipv "Het is niet mijn schuld! Ik ben onschuldig" zoals @Wietsee. er ook van maakt.

Kan Paypal dit anders aanpakken? Vast wel. Mogen ze het? Geen idee, ze opereren in zeer veel landen, hoe de regelgevingen daar zijn? Dat weet niemand van ons. Zal heel goed kunnen dat ze verplicht zo zijn te handelen.

De hele "alles is de schuld van de Rabo.. sorry, Paypal" is gewoon gevuld met aannames en wilde theorieën waar zelfs een 5G alu hoedje vrolijk van zou worden

Maar goed, nogmaals. Het is een trend aan het worden, schuld afschuiven ipv "hey ik zat zelf ook fout"

[ Voor 11% gewijzigd door Ardana op 15-06-2020 09:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wietsee.
Onderbuikgevoelens mag je thuis laten.

[ Voor 93% gewijzigd door Ardana op 15-06-2020 09:27 ]

Web Enrichment

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• corset
Quote en reactie verwijderd.

[ Voor 98% gewijzigd door Ardana op 15-06-2020 09:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wietsee.

[ Voor 118% gewijzigd door Ardana op 15-06-2020 09:29 ]

Web Enrichment

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online

[ Voor 93% gewijzigd door Ardana op 15-06-2020 09:29 ]

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wietsee.
Hou het vriendelijk ennetjes, of die een TR in. Meer opties heb je niet.

[ Voor 132% gewijzigd door Ardana op 15-06-2020 09:23 ]

Web Enrichment

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Quote en reactie verwijderd.

En een beroep op autoriteit zou zijn als ik het als argument zou geven dat ze gelijk hebben omdat ze Paypal zijn. Terwijl in dit geval allang is benoemd waarom Paypal gelijk heeft. Jij was minderjarig bij het aanmaken van jouw account. Dit wist je, je bent er mee doorgegaan. En dat mag niet. Daar heeft Paypal niks over te zeggen verder, zo zijn de regels nou eenmaal opgesteld in de EU. Pas de laatste paar jaar worden banken achter hun kont aan gezeten om te gaan controleren en is Paypal dit ook gaan doen. Nu ben jij er op gepakt. Vervelend voor jou, maar Paypal voert slechts regels uit die ze opgelegd zijn. Net als dat ik me bijvoorbeeld bij mijn Creditcard opnieuw heb moeten identificeren. Kan ik boos om worden, of ik kan begrijpen waarom ze dat doen en accepteren dat het nou eenmaal nodig is in dit geval om aan de witwasregels te voldoen.

Nogmaals. Jij hebt de regels destijds gebroken. Je kan op je kop gaan staan, vijandige reacties naar iedereen hier die dit duidelijk probeert te maken geven... maar dat verandert niks aan de situatie. Daar wordt niemand gelukkiger van. Wij hebben niks te winnen door jou aan te vallen, we proberen je te helpen. Maar die hulp wordt duidelijk niet gewaardeerd dus daar laat ik het dan maar bij.

[ Voor 30% gewijzigd door Ardana op 15-06-2020 09:30 ]

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• corset
Enige wat ik er nog over zeg.. de financiele wereld is juist wel zo zwart/wit. Omdat het moet, er zijn geen "oh je bent zo zielig, en je hebt eigenlijk een hele slechte jeugd gehad want van je mams kreeg je altijd spruitjes terwijl je alleen frikandelbroodjes en red bull wilde" .

De financiele wereld is gewoon heel simpel: Het is A of B, waarom? Zo werkt de regelgeving daar. Maar ik verwacht dat een ondernemer dat wel weet. Ik bedoel, ik weet er waarschijnlijk minder van, met een WFT voor transacties op zak, en wat andere cursussen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• avandel
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 25-02 13:43
Een topic na 6 maanden kicken met een rant is niet de bedoeling.

[ Voor 93% gewijzigd door Ardana op 06-11-2020 19:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anon054630
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 22-03-2024
-

[ Voor 100% gewijzigd door anon054630 op 10-03-2021 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Neuzelaar schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 20:12:
Waarom wordt het dan niet gesloten?
offtopic:
Over het algemeen worden alleen compleet ontspoorde topics gesloten, hier is dat niet het geval en om nou voor een rant iets te kicken wordt niet gewaardeerd ;)
edit: Of die rant moet met een hele boel goede argumenten komen.

[ Voor 9% gewijzigd door Raven op 09-11-2020 10:17 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prawo
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 05-05 18:36
MrMonkE schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 13:08:
[...]

Is gewoon logisch. Als jij op je 5e een contract hebt getekend om mijn huis voor 50 euro te kopen is dat ook niet rechtsgeldig. Ook niet 14 jaar later als je 19 bent..
Hier wordt door menigeen vergeten dat de regel dat overeenkomsten met minderjarigen vernietigbaar zijn is ingesteld om die minderjarige te beschermen. De minderjarige kan zelf de wederpartij wel houden aan zo'n overeenkomst. Die dan volgens de normale regels moet worden beoordeeld, net zoals dat zal gebeuren bij door meerderjarigen gesloten overeenkomsten.

Los daarvan kan in de algemene voorwaarden van de andere contractspartij de voor waarde staan dat iemand 18+ moet zijn om de overeenkomst te kunnen sluiten. In zo'n geval kan de wederpartij vaak wel van de overeenkomst af, tenzij op enige manier blijkt dat deze er in afwijking van de eigen algemene voorwaarden met het sluiten heeft ingestemd.
Pagina: 1