Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Serena
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 08-05 20:32
paQ schreef op maandag 13 november 2023 @ 15:47:
en dan naar Hornbach te rijden :+
Vandaag ook gedaan. Op Bol voor de 250 RGBW een prijs van € 109,- gevonden, dus bij Hornbach € 98,10 betaald. Dat scheelt een slok op een borrel.

http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SuBBaSS
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01:24

SuBBaSS

-has Ryzen

Serena schreef op maandag 20 november 2023 @ 16:13:
[...]

Vandaag ook gedaan. Op Bol voor de 250 RGBW een prijs van € 109,- gevonden, dus bij Hornbach € 98,10 betaald. Dat scheelt een slok op een borrel.
Dezelfde set is voor net geen 83 euro te bestellen via Proshop.nl.
(Net als vele, zo niet alle varianten zag ik later. Met toch wel heel dikke kortingen.... Op die van mij zat al 41%. Word ik eerlijk gezegd wel heel klein beetje zenuwflappig van ("hoe kan dit?") maar goed; 'kwaad' is al geschied en ik hou jullie op de hoogte).

Kon me gisteren niet bedwingen en heb die besteld (incl. verzenden voor net geen 90 euro).

[ Voor 24% gewijzigd door SuBBaSS op 21-11-2023 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImNotnoa
  • Registratie: September 2011
  • Niet online
En je boom is 210-ish denk ik?

Try SCE to Aux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01:31

paQ

220-230

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tripl3 D
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09-05 06:39

Tripl3 D

Brother in Arms

In 2021 hadden we voor het eerst 250 Twinkly lampjes in een boom van ongeveer 180cm.
Vorig jaar wilden we een wat grotere boom en dachten we met 250 extra lampjes wel uit te komen.
Resultaat: Toen de 2 snoeren erin lagen, had ik nog 1/3e boom leeg over
Heb dus met spoed nog een extra snoer van 250 besteld.
Absoluut geen spijt van:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yo9XCAeWtLfUxFEYiZ58hHuJ8kk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qJwfNBPfvsF8YBQBErMhWuqU.jpg?f=fotoalbum_large

It is better to be roughly right, than precisely wrong.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• HenkEisDS
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:31
Hey dit is leuk. Nog een dure hobby. :D

• SuBBaSS

SuBBaSS

-has Ryzen

Ik heb de Twinkly Strings 250 RGB+W binnen. 8)

Hier toch maar even de link naar aanbiedingen van die shop, want hoewel het wat shady lijkt met dat .nl domein maar Deens adres ging het qua bezorging dus rap en was die 41% korting dus geen "too good to be true". https://www.proshop.nl/?s=twinkly :Y)
Hoorde weinig van de shop zelf qua statussen (dat kan ook heel anders zoals bij bepaalde webshops waar je voordat er ook nog maar wat uit het rek gehaald is al 4 verschillende mailtjes hebt ontvangen...) maar de bezorging ging via DPD en kon mooi naar een pickup point. Die communicatie was wel gewoon ok.

Ik heb er gelijk maar even die Music dongle besteld, die gaat nu met 50% korting weg voor 14,90.
Wel beetje jammer van de 6,99 bezorgkosten, maar daar had ik zelf maar slimmer moeten handelen bij de eerste bestelling. |:(
Het is vast overkill voor zo'n 250 led string maar ik sluit zeker niet uit dat er in de toekomst twinkly gezinsuitbreiding gaat komen dat erop mee kan doen. :9

[ Voor 7% gewijzigd door SuBBaSS op 23-11-2023 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 20:20
Iemand misschien een tip voor mij hoe ik dit beter kan doen.

Ik heb mijn Twinkly aan HA geknoopt. Dus de lichtjes gaan nu aan bij aanwezigheid in de kamer, en gaan weer uit als de mmwave sensoren niemand meer zien. Dat werkt.

Nou heb ik een playlist gemaakt, zodat er wat afwisseling is. Dat werkt, maar bij het inschakelen via HA dus niet. Dan start hij volgens mij op in de laatste instelling en gaat niet verder.

Iemand die hier iets met twinkly en homeassistant doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuBBaSS

SuBBaSS

-has Ryzen

Heb het nu een dag in gebruik in de boom en heb er nog onverminderd schik in.

Had eerst niet door dat ik bij elk effect nog op toepassen moest drukken. Zat mezelf al bijna op te vreten dat ik de app de hele tijd open zou moeten hebben, omdat hij anders weer naar de standaard regenboog sprong.

Wat me nu al wel aardig irriteert is die black friday popup die elke keer opent als je de app opent.
Serveert de app ook dit soort popups als er geen "feestdag" is?
Die zou ik best kunnen missen. :+

Verder had ik de string ook even aan homekit gekoppeld, die hem herkende als "lamp".
Meer dan aan- uitzetten en stabiele kleuren instellen was er zo te zien niet bij.
Gebruik die home app verder nooit, ik hou het wel bij de Twinkly app. (y)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ppeterr
  • Laatst online: 20:20
ppeterr schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 12:08:
Iemand misschien een tip voor mij hoe ik dit beter kan doen.

Ik heb mijn Twinkly aan HA geknoopt. Dus de lichtjes gaan nu aan bij aanwezigheid in de kamer, en gaan weer uit als de mmwave sensoren niemand meer zien. Dat werkt.

Nou heb ik een playlist gemaakt, zodat er wat afwisseling is. Dat werkt, maar bij het inschakelen via HA dus niet. Dan start hij volgens mij op in de laatste instelling en gaat niet verder.

Iemand die hier iets met twinkly en homeassistant doet?
Even een antwoord op mijzelf :) Een playlist is niet nodig voor Hass.

Je maakt gewoon een berg scene's aan met presets. Gooit dat in een script, die je dan aanspreekt met een automation.

En hopsa....iedere keer als er nu iemand binnenloopt gaat de boom aan en geeft een licht showtje :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chippie777
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:40
Met het gevaar dat het hier alleen nog maar gaat over de prijs, maar ik heb zojuist de RGBW 250 leds besteld bij tink.com. Met de code TWINKLY20 gaat er nog eens 20 euro van de prijs af waardoor de prijs, inclusief verzendkosten, komt op: 84,95.
Kijk al heel lang naar dit product en nu maar de knoop doorgehakt. Kan niet wachten. :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copywrong1982
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10-05 09:14
Weet iemand of je de rgbw 400 ook kunt koppelen aan een rgbw 250? Ik heb nu de 400 besteld, maar mocht dat te weinig zijn wil ik er nog een setje van 250 bijhalen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Niet online
copywrong1982 schreef op maandag 4 december 2023 @ 18:24:
Weet iemand of je de rgbw 400 ook kunt koppelen aan een rgbw 250? Ik heb nu de 400 besteld, maar mocht dat te weinig zijn wil ik er nog een setje van 250 bijhalen...
Ja, je kunt rgb strings samen koppelen, en je kunt rbgw strings samen koppelen. Alleen mixen gaat niet.

Lampjes zijn altijd te weinig 🤣
Ik heb een mini 1,2m kerstboom met 250+100 lampjes... En dat is nog net geen 'fabulous'.

Zie hier:
https://twinkly.overpx.com/calculator/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Teijgetje
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 21:57
Ook maar lid led geworden van deze clan....... :+

Vraag me af of 600 leds RGB+W in een 2,1 m boom genoeg zijn, eerdere foto`s lijken te bevestigen dat 400 er genoeg zijn, maar op Twinkly.com adviseren ze voor gemiddeld 800 leds, en op eerder genoemde calculator zitten good en fantastic beiden op 500 leds, en fabulous gelijk op 1250?

Helaas niet met black friday op het idee gekomen om Twinkly aan te schaffen, toen was ik nog bezig Aliexpress op te kopen qua kerstversiering en opblaaskerstfiguren.....

Maar nu vond ik Kerstverlichtingbuiten.com als goedkoopste, de 600RGB+W was daar €189, met gratis verzenden en een gratis kado extra.
Als je meer dan €260 besteed krijg je kado 3, het "grootste" (?) kado.
Op een mailvraag of een extra bestelling gebundeld kon, en zou resulteren in een ander kado (4?), kreeg ik een negatief antwoord, gewoon extra bestellen en dan kreeg ik nog een kado.
Moet nog binnenkomen maar gezien ik nu ook kado 1 krijg bij een bestelling van €75 zal ik jullie op de hoogte houden.

En wel jammer dat alleen de zwarte bekabelingsversie te krijgen is en groen niet, ik vraag me af of al die zwarte bedrading niet te duidelijk wordt als ik evt nog een set van 600 er bij hang?
Groen had niet/minder opgevallen. :X

Overigens past het eerder genoemde standaard verlengkabeltje voor de adapter , weliswaar het Fairybell 10m verlengsnoer wordt gelinkt in de specs bij Kerstverlichtingbuiten, maar ik vond die dan weer als 5 meter variant bij Kerstland.nl voor €2,99 (en goedkoper in bulk want inmiddels heb ik er 32 gebruikt). Die zijn universeel.

[ Voor 14% gewijzigd door Teijgetje op 07-12-2023 02:30 ]

Stay away from negative people, they have a problem for every solution.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blord
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10-03 15:03

Blord

Hello Kitty !

Hallo

Ik ben ook maar aan het verdiepen in Twinkly lichten voor de kerstboom. De aanbieding van 189euro voor 600 RGB+W lijk me erg strak. Mijn (kunst)kerstboom is 1,80m en 600 LED's zal daar wel inpassen. Als er teveel lichten zijn wat ik nauwlijks kan voorstellen, dan kun je de uiteinden wegsteken in een zwarte zak. Deze worden dan niet meegenomen in het patroon. Hoe hoger de dichtheid hoe beter de patronen worden weergegeven. En de led's kunnen altijd nog gedimd worden bij teveel licht.

Het verschil tussen een zwarte snoer en een groene lijkt me geen probleem. Beide snoeren vallen bijna niet op in een donker verlichte kamer. Vooral als de LED branden dan zijn de snoeren onzichtbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dutchess_Nicole
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-05 09:21
Wij hebben vorig jaar een gen2 600 led versie gekocht, en dat is meer dan zat voor een boom van meer dan 2 meter (onze boom past consistent niet in de kamer, het is echt een ding).

Met 2 strands kunnen we een prima dekking bereiken:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MKh8Mmm7D-ecEsyd0vUnClIIH1I=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cPgMPUB9WDBbGbkbWW0APgzp.jpg?f=fotoalbum_large

Dit jaar hebben we er ook een gen2 Dots bij gekocht van 200 LEDs voor 90 euro. Het is prijzig spul maar wel echt mooi.

Kia E-Niro 2019 Executiveline. OTGW/HA Enthousiasteling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chippie777
Ik heb de 250 RGBW in een boom van 185 cm en voor nu werkt dat mooi. Echt tekenen levert niet veel herkenbaars op dan heb je toch meer leds nodig.
Waar ik wel tegen aanloop, ik krijg de melding dat het geheugen vol is. Echter geeft het apparaat aan dat er nog 68% ruimte is. Toch maar wat verwijderd dat werkt volgens het LIFO principe. Vindt dat wel een beetje vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaNDaRK
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:54
Dit forum is niet goed voor je portemonnee :)

Hier ook lid/led geworden van de Twinkly familie. Ik heb nu de volgende gekocht: Twinkly Strings RGB - BlackGreen bij de AH voor maar € 119,-

Wat best een goeie prijs is volgens mij :)

Update 15-12:
Afgelopen zondag de lampjes besteld, maar helaas nog niet binnen. Sinds dinsdag wel een track en trace, maar deze staat op "aangemeld".

Daarna de reviews even gelezen (wist niet dat het via deze partner van AH ging); https://tweakers.net/shop...tink-punt-nl/shopreviews/, deze zijn dus om te janken. Hopelijk komt het allemaal goed met @tink.nl

En dan vandaag eindelijk de lampen binnen!

Er was wat fout gegaan, ter compensatie nu 2x 250 lampjes gekregen.

Deze hangen in een groep in de boom. De boom is ongeveer 2 meter hoog en kan die hoeveelheid goed hebben.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qQXfHOd_HZ9HJVxSVlxDl9eswo4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uJjXmRmtB8K7nzU6SnYCoage.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 62% gewijzigd door MaNDaRK op 20-12-2023 17:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 01:03

Speedmaster

Make my day...

Sinds 3 jaar een andere woning en genoeg ruimte, na klagen over de kleine kunstkerstboom nu een boom van 2.30 m dus ook maar de stap genomen voor de twinkly lights. Heb een string van 600 lampjes erin hangen en het kan net…😇
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1hLv1IW2HKab5IqYXOZQZgfgQmo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oOMvWDjkiO0HoQZ21eT0APrO.jpg?f=fotoalbum_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FLdYZdJAilRU4VmjPF76TWqbvRc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zU9aAG8tMixLrDr2CAn8nBHb.jpg?f=fotoalbum_large

• hneel
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 00:35

hneel

denkt er het zijne van

Hier ook een kerstboom met Twinkly. Ik wil hem graag in Home Assistant toevoegen. Gewoon omdat het kan.

Maar hoe? Ik zie dat dat ding een eigen access point opzet en het PW heb ik al gevonden via google. Inloggen daarop met de telefoon lukt ook, maar hoe dan verder?
Bij veel van dat soort apparaatjes moet je dan vervolgens in je browser een adres intikken waarmee je op een webpagina terecht komt waar je vervolgens je eigen netwerk instellingen kan ingeven. Maar zo'n adres heb ik niet kunnen vinden.

Ik heb wel gezien dat er ook een Twinkly app bestaat, maar die wil dat je een account aanmaakt of anders toegang tot je Facebook, en daar heb ik geen zin in.

• makooy
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 00:00
hneel schreef op donderdag 28 december 2023 @ 17:47:
Hier ook een kerstboom met Twinkly. Ik wil hem graag in Home Assistant toevoegen. Gewoon omdat het kan.

Maar hoe? Ik zie dat dat ding een eigen access point opzet en het PW heb ik al gevonden via google. Inloggen daarop met de telefoon lukt ook, maar hoe dan verder?
Bij veel van dat soort apparaatjes moet je dan vervolgens in je browser een adres intikken waarmee je op een webpagina terecht komt waar je vervolgens je eigen netwerk instellingen kan ingeven. Maar zo'n adres heb ik niet kunnen vinden.

Ik heb wel gezien dat er ook een Twinkly app bestaat, maar die wil dat je een account aanmaakt of anders toegang tot je Facebook, en daar heb ik geen zin in.
Via de Twinkly app kan je hem aan je bestaande wifi netwerk hangen en dan kan je hem in HA als Device toevoegen op IP basis.

TWEAKERS EREDIVISIE VOETBALPOULE!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• banaliteit
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22:48
mathias82 schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 16:29:
[...]

Los daarvan weet ik niet of ik nog Twinkly zou kopen. Het is een fantastisch product, maar de kwaliteit is slecht. Ik heb op elk snoer na 1 jaar defecte lichtjes: één van de R/G/B/W kanalen werkt dan niet meer, waardoor sommige kleuren van die ledjes niet meer kloppen.
Vorig jaar heb ik 2 snoeren teruggestuurd en nieuwe ontvangen, nu hebben deze nieuwe ook defectje lichtjes. Ik ben deze klacht al vaak tegengekomen, dus het is zeker niet dat ik "pech" heb. Ik ben ook altijd heel voorzichtig met het hangen, afbreken en opbergen van de lichtjes...
Ik ben nu ook in de markt voor kerstboomverlichting. Helaas is mijn conclusie ook dat Twinkly kwaliteit waarschijnlijk het geld niet waard is.

Misschien dan toch Philips Hue Festavia? Maar deze is een stuk duurder en heeft minder features.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:48
Mocht de kerstboom vervangen gaan worden, denk ik dat we de Twinkly kerstboom aan gaan schaffen. Geen idee of dat ding ook een beetje kwaliteit heeft, maar scheelt weer ophangen en klooien met de verlichting zelf. Is overigens wel aardig aan de prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• banaliteit
Arunia schreef op vrijdag 29 december 2023 @ 07:43:
Mocht de kerstboom vervangen gaan worden, denk ik dat we de Twinkly kerstboom aan gaan schaffen. Geen idee of dat ding ook een beetje kwaliteit heeft, maar scheelt weer ophangen en klooien met de verlichting zelf. Is overigens wel aardig aan de prijs.
Ik zou dan ook uitzoeken of de lichtjes te verwijderen zijn. Lijkt me niet tof dat na 1 jaar een paar ledjes het niet meer doen en na 2 jaar de blauwe ledjes kapot zijn bijv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
@banaliteit Ik verwacht eerlijk gezegd dat ze niet te verwijderen zijn net als andere bomen waar de verlichting ingebouwd zit. Maar heb daar (goed dat je het zegt) niet naar gekeken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fafi
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 16:17
Hornbach Nieuwegein heeft Twinkly String 250 in de aanbieding voor 22,50. Nog een paar doosjes voorradig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 01:03

Speedmaster

Make my day...

fafi schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 19:33:
Hornbach Nieuwegein heeft Twinkly String 250 in de aanbieding voor 22,50. Nog een paar doosjes voorradig.
Wat is een paar doosjes...5, 10, 20.....?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• banaliteit
Kunnen we deze online bemachtigen. Ik heb geen auto
:'(

[ Voor 26% gewijzigd door banaliteit op 02-01-2024 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fafi
Speedmaster schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 21:22:
[...]

Wat is een paar doosjes...5, 10, 20.....?
Denk een doosje of 20 max. Ook wel 100 en RGB+W 250. Er staat -30% maar uit eindelijk was ze nog veel goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teijgetje
fafi schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 10:41:
[...]

Denk een doosje of 20 max. Ook wel 100 en RGB+W 250. Er staat -30% maar uit eindelijk was ze nog veel goedkoper.
Vanmiddag niet meer...... :X
Waar stonden ze ongeveer? Er was nog 1 pad kerstspullen met in het volgende pad aan een kant kunstkerstbomen.

Maar alles was 30%, echt niet goedkoper (zoals bij Jysk waar je voor kerst al lichtbomen van 200 voor 60 kreeg en dan ook nog 4 halen = 2 betalen = alle kerstartikelen voor 15% als je er vier nam )
Ik twijfel natuurlijk geen moment aan je maar ca 100 - 30% = 70?

Je bedoelde toch niet die kerstboom rechts als je de tuinhal binnengaat? Die had ook een soort Twinkly maar dan hangende snoeren vanaf de top en niet zelf te programmeren.
Wel leuke effecten.
Die boom was 250 lichtjes, er stonden nog twee doosjes onder met 180 lichtjes. Die maar meegenomen.
Die 180 lichtjes waren 21 euro per stuk met korting. Ik kan me indenken dat de 250 dan 22,50 was met 30% korting

Ik dacht een lont aan te kunnen leggen zodat mijn fireworks effect nog wat dramatischer werd. :+

[ Voor 4% gewijzigd door Teijgetje op 04-01-2024 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fafi
Teijgetje schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 19:55:
[...]

Vanmiddag niet meer...... :X
Waar stonden ze ongeveer? Er was nog 1 pad kerstspullen met in het volgende pad aan een kant kunstkerstbomen.

Maar alles was 30%, echt niet goedkoper (zoals bij Jysk waar je voor kerst al lichtbomen van 200 voor 60 kreeg en dan ook nog 4 halen = 2 betalen = alle kerstartikelen voor 15% als je er vier nam )
Ik twijfel natuurlijk geen moment aan je maar ca 100 - 30% = 70?

Je bedoelde toch niet die kerstboom rechts als je de tuinhal binnengaat? Die had ook een soort Twinkly maar dan hangende snoeren vanaf de top en niet zelf te programmeren.
Wel leuke effecten.
Die boom was 250 lichtjes, er stonden nog twee doosjes onder met 180 lichtjes. Die maar meegenomen.
Die 180 lichtjes waren 21 euro per stuk met korting. Ik kan me indenken dat de 250 dan 22,50 was met 30% korting

Ik dacht een lont aan te kunnen leggen zodat mijn fireworks effect nog wat dramatischer werd. :+
Uit mijn hoofd naast de kerstbomen een klein stalletje/tafel met daarop twinkly sets.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JYRGBLar6GPOiFlePWiyGQvIIKQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/r1p65h7mY4RgLiR9qeO7UecS.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 14% gewijzigd door fafi op 05-01-2024 13:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• katerke
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11-05 20:32
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vAkDylo03W4JfKrZaQC_0HrvYSM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/F4CUqzxT0zoDVBqhbi0w6sU7.jpg?f=fotoalbum_large

:) Tree Topper toegevoegd aan onze Twinkly collectie. Heel tevreden van onze aankoop, :*)

Bijgevoegd een review op youtube

https://www.youtube.com/watch?v=-SsfDS0lpLs

Van de 3 ringen in deze kerstboomster is dat enkel de binnenste led bevat. De verlichting gaat natuurlijk door naar de 2 buitenste ringen.

Om deze ster aan te kopen heb je niks anders in principe nodig van Twinkly. Wel nog een usb-c adapter nodig, ( niet meegeleverd )

[ Voor 8% gewijzigd door katerke op 22-11-2024 20:17 ]

---Intel Core i7 2600K, Gigabyte GA-Z68X-UD4-B3, MSI GTX570 Twin Frozr III ---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frieda
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
katerke schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 20:13:
[Afbeelding]

:) Tree Topper toegevoegd aan onze Twinkly collectie. Heel tevreden van onze aankoop, :*)

Van de 3 ringen in deze kerstboomster is dat enkel de binnenste led bevat. De verlichting gaat natuurlijk door naar de 2 buitenste ringen.

Om deze ster aan te kopen heb je niks anders in principe nodig van Twinkly. Wel nog een usb-c adapter nodig, ( niet meegeleverd )
Leuk! deze is RGB toch? zat er ook al naar te kijken :) de Twinkly Net is dit jaar ook nieuw zo te zien. Waar heb je hem gehaald?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• katerke
Frieda schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 20:34:
[...]

Leuk! deze is RGB toch? zat er ook al naar te kijken :) de Twinkly Net is dit jaar ook nieuw zo te zien. Waar heb je hem gehaald?
Heb me het gemakkelijk gemaakt, besteld op Amazon.

RGB staat niet echt ergens vermeld ( op de site : Gebruik de app om presets af te spelen of je eigen effecten en animaties te creëren en aan te passen, met buitengewone helderheid in meer dan 16 miljoen kleuren, dus ja. Exclusief USB-C voeding.)

Zie op de site waar ze voorradig zijn bij Intratuin dat ze daar in promo staan (Nederland promoprijs = 37,49 euro, in België volle pot te betalen 49.99 euro ) ... je kan proberen in je buurt (Nederland) een Intratuin op te zoeken.

kleine voetnoot: heb onze top tak dubbel moeten plooien anders ging onze ster scheef :+
heb je een slappe tak zoals wij moet je wat uitvlooien om deze mooi in je boom te hangen.

nog iets: mijn vrouw vind de ster ... wat kitcherig (plasticachtig ... maar natuurlijk moet de fabricant ook compromissen maken om de verlichting te laten overvloeien in de andere lagen vd ster. Ikzelf klaag niet O+

[ Voor 20% gewijzigd door katerke op 23-11-2024 00:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frieda
  • Niet online
katerke schreef op zaterdag 23 november 2024 @ 00:18:
[...]

Heb me het gemakkelijk gemaakt, besteld op Amazon.

RGB staat niet echt ergens vermeld ( op de site : Gebruik de app om presets af te spelen of je eigen effecten en animaties te creëren en aan te passen, met buitengewone helderheid in meer dan 16 miljoen kleuren, dus ja. Exclusief USB-C voeding.)

Zie op de site waar ze voorradig zijn bij Intratuin dat ze daar in promo staan (Nederland promoprijs = 37,49 euro, in België volle pot te betalen 49.99 euro ) ... je kan proberen in je buurt (Nederland) een Intratuin op te zoeken.

kleine voetnoot: heb onze top tak dubbel moeten plooien anders ging onze ster scheef :+
heb je een slappe tak zoals wij moet je wat uitvlooien om deze mooi in je boom te hangen.

nog iets: mijn vrouw vind de ster ... wat kitcherig (plasticachtig ... maar natuurlijk moet de fabricant ook compromissen maken om de verlichting te laten overvloeien in de andere lagen vd ster. Ikzelf klaag niet O+
ze zijn overal inmiddels uitverkocht online en de intratuin die hem nog heeft zit helaas op 200km rijden. zelfs Amazon geeft geen leverdatum meer, alleen "na sinterklaas" maar dat kan dus net zo goed na kerst zijn..

slappe takken heb ik hier geen last van gelukkig ;)

ik zoek nog maar even verder, toch een tof ding, ik hou wel van een beetje kitsch :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarioMark1541
  • Laatst online: 22:40
katerke schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 20:13:
[Afbeelding]

Is dit niet te zwaar voor een kunst kerstboom

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• katerke
@Mario, nee hoor, maar ik vermoed dat het afhangt van welk merk je een boom hebt, ( zo zwaar is die ster niet hoor, heb onze tak dubbelgeplooid en het hulpstuk gebruikt die erbij zit met een spanbandje, 2 bijgeleverd). onze boom is er eentje van Triump Tree, nochttans zeer kwalitatieve boom .

Zit nu vast in de boom ... zou 'm anders op de keukenweegschaal gelegd hebben.

@Frieda heb bericht gekregen dat deze ster terug op voorraad is bij Twinkly zelf, natuurlijk wel aan 49,99 euro.

... Heb net gekeken en blijkbaar terug uitverkocht, als ik op de link klik dat ik doorgekregen heb om te bestellen staat ie in mijn mandje |:(
Misschien ook inschrijven op bericht dat ie beschikbaar is. :)

[ Voor 6% gewijzigd door katerke op 23-11-2024 10:00 ]

• YumaDjango
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 29-04 21:01
Dag beste forumleden,

Ik heb zojuist in twee bomen buiten 800 ledstrings gewikkeld (goud/zilver edition).
Dus 2 x 400 leds per boom omdat er niet meer te verkrijgen zijn per string in deze variant.

Ik ging ervanuit dat ik deze met elkaar kon koppelen, dat lijkt niet te lukken maar hopelijk zie ik wat over het hoofd en kan dat dus wel?

Ik heb ze in de mapping onder 3-d geïnstalleerd omdat ze om 2 spiraal bomen zitten.

Kan iemand mij vertellen of ik iets fout doe of dat de mogelijkheid van 2 strings tot één te laten werken gewoon niet mogelijk is?

• Frieda
  • Niet online
je laat de lampjes samenwerken, niet de strings. je kunt gewoon de lampjes scannen met de app en dan steeds wat nieuwe lampjes toevoegen via een nieuwe scan, dat werkt het beste, iig bij mij.

• YumaDjango
Gelukt… 🤦🏻‍♂️

Beide strings van 1 boom hetzelfde type kiezen in galerij…

Bedankt 👍🏻👍🏻
YumaDjango schreef op donderdag 28 november 2024 @ 17:53:
Dag beste forumleden,

Ik heb zojuist in twee bomen buiten 800 ledstrings gewikkeld (goud/zilver edition).
Dus 2 x 400 leds per boom omdat er niet meer te verkrijgen zijn per string in deze variant.

Ik ging ervanuit dat ik deze met elkaar kon koppelen, dat lijkt niet te lukken maar hopelijk zie ik wat over het hoofd en kan dat dus wel?

Ik heb ze in de mapping onder 3-d geïnstalleerd omdat ze om 2 spiraal bomen zitten.

Kan iemand mij vertellen of ik iets fout doe of dat de mogelijkheid van 2 strings tot één te laten werken gewoon niet mogelijk is?

• MarioMark1541
  • Laatst online: 22:40
Ik wil buiten in onze coniferen twnkly lampjes plaatsen

De boompjes zijn nog jong maar wel al wat gegroeid
Stuk of 4
Hoeveel lampjes hebben nodig denken jullie 250 voldoende ?

• dragon2
  • Niet online
MarioMark1541 schreef op donderdag 28 november 2024 @ 21:22:

Stuk of 4
https://twinkly.com/nl-nl/pages/led-calculator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YumaDjango
MarioMark1541 schreef op donderdag 28 november 2024 @ 21:22:

Stuk of 4
Wat zijn de maten van je bomen, misschien een foto van de situatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wachten...
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 23:29
Weet iemand wat nou de juiste manier is om verlichting om de boom te doen? Ik kan nergens echt concreet goede uitleg vinden en/of tips.

Niet alle handelingen zeggen hetzelfde.

Ik heb een 250 led string die bestaat uit 2 delen. Sommige zeggen dat je vanuit het midden naar beneden moet, maar anderen zeggen weer dat je beide gewoon van onder naar boven moet doen. En als je vanuit met midden de een naar beneden doet en de andere naar boven, moet je dan beide bijvoorbeeld met de klok mee erin draaien? Want ook dat doet iedereen weer anders.

Ik ben benieuwd naar wat uitleg hierover

Als je dit kunt lezen, dan werkt mij Signature!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dragon2
  • Niet online
Wachten... schreef op vrijdag 13 december 2024 @ 01:13:
Weet iemand wat nou de juiste manier is om verlichting om de boom te doen? Ik kan nergens echt concreet goede uitleg vinden en/of tips.

Niet alle handelingen zeggen hetzelfde.

Ik heb een 250 led string die bestaat uit 2 delen. Sommige zeggen dat je vanuit het midden naar beneden moet, maar anderen zeggen weer dat je beide gewoon van onder naar boven moet doen. En als je vanuit met midden de een naar beneden doet en de andere naar boven, moet je dan beide bijvoorbeeld met de klok mee erin draaien? Want ook dat doet iedereen weer anders.

Ik ben benieuwd naar wat uitleg hierover
Niet zo moeilijk doen 😂

Gewoon zorgen dat de snoeren uitkomen op een handige plek en dat je overal lichtjes hebt.

Mijn struik buiten staat tegen een muur, en het snoer moet naar boven, dus die gaat zig zag naar boven.

Kerstboom binnen zitten 3 snoeren in, rondom gewikkeld. Kan best dat ik met de klok mee en andersom gewisseld heb ook 🤷

Je grootste probleem gaat zijn dat je MEER lampjes wil, niet HOE je die om je boom hangt 😜

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wachten...
dragon2 schreef op vrijdag 13 december 2024 @ 07:36:
[...]

Niet zo moeilijk doen 😂

Gewoon zorgen dat de snoeren uitkomen op een handige plek en dat je overal lichtjes hebt.

Mijn struik buiten staat tegen een muur, en het snoer moet naar boven, dus die gaat zig zag naar boven.

Kerstboom binnen zitten 3 snoeren in, rondom gewikkeld. Kan best dat ik met de klok mee en andersom gewisseld heb ook 🤷

Je grootste probleem gaat zijn dat je MEER lampjes wil, niet HOE je die om je boom hangt 😜
Zo werkt mijn brein helaas niet 🤣, die moet altijd weten hoe het werkt. want er zal een reden achter zitten dat ze over het algemeen aanraden om vanuit het midden 1 naar boven te draaien, en de ander naar beneden toch? Ik denk doordat je het op die manier doet, dat de volgorde van de lampjes meer kloppen en je mapping en uiteindelijk patronen er beter uit komen.

Ik kan me niet voorstellen dat je het er willekeurig in kan hangen, en dat hij na het mappen, echt exact weet welk welk individueel lampje hangt. (Zegt puur mijn gevoel)

Overigens heb ik een boom van 185, en daar hangen nu 250 lampjes in. We hebben ook een set van 600 lampjes, maar ik zou echt niet weten hoe ik die er allemaal in kan krijgen. Ik moet dan echt ieder rondje ongeveer dubbel gaan doen.

Hoe doen jullie dat, zoveel lampjes en zulke realiteit kleine bomen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Theo74
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 12-05 15:08
banaliteit schreef op vrijdag 29 december 2023 @ 07:08:
[...]
Ik ben nu ook in de markt voor kerstboomverlichting. Helaas is mijn conclusie ook dat Twinkly kwaliteit waarschijnlijk het geld niet waard is.
Misschien dan toch Philips Hue Festavia? Maar deze is een stuk duurder en heeft minder features.
Ik heb na lang overwegen ook de keus voor HUE Festavia gemaakt. Mede omdat ik geen grote behoefte heb aan drukke gekleurde verlichting als van een schiettent op de kermis en omdat onze woning al HUE/Zigbee is. Afgelopen november was de 250 string afgeprijst van €219,00 naar €159,00 dus dat was het moment. Absoluut geen spijt van, de kwaliteit zit op het hoge HUE niveau en de mogelijkheden zijn meer dan voldoende om vele effecten en kleuren te maken en/of eindeloos aan te passen. Bij ons werd het uiteindelijk warm wit met langzame twinkel er in, dit geeft echt een meerwaarde aan de kerstverlichting en is niet storend voor het oog.
Arunia schreef op vrijdag 29 december 2023 @ 07:43:
Persoonlijk zou ik dit niet doen, met geen enkel merk verlichting kant-en-klaar in een kerstboom. Is de verlichting defect dan moet je eigenlijk de hele kerstboom vervangen, want de verlichting uit de boom verwijderen zal zeer lastig- dan niet onmogelijk zijn. Dan kun je de verilchting beter los kopen en zelf met tyraps of ijzerdraad op een nette manier permanent in de boom monteren.

Als 1 hond vecht om een been, dan is hij zeker schizofreen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
@Theo74 is inderdaad wat voor te zeggen. Zeker dus iets om over na te denken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marcovandam
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09-05 19:37
Wachten... schreef op vrijdag 13 december 2024 @ 08:17:
[...]

Zo werkt mijn brein helaas niet 🤣, die moet altijd weten hoe het werkt. want er zal een reden achter zitten dat ze over het algemeen aanraden om vanuit het midden 1 naar boven te draaien, en de ander naar beneden toch? Ik denk doordat je het op die manier doet, dat de volgorde van de lampjes meer kloppen en je mapping en uiteindelijk patronen er beter uit komen.

Ik kan me niet voorstellen dat je het er willekeurig in kan hangen, en dat hij na het mappen, echt exact weet welk welk individueel lampje hangt. (Zegt puur mijn gevoel)

Overigens heb ik een boom van 185, en daar hangen nu 250 lampjes in. We hebben ook een set van 600 lampjes, maar ik zou echt niet weten hoe ik die er allemaal in kan krijgen. Ik moet dan echt ieder rondje ongeveer dubbel gaan doen.

Ik heb hier 650 lampjes in een boom van 2 meter. Het effect is toch wat mooier als er wat meer lampjes in hangen vind ik, had eerst 400, dat vond ik net wat mager dus 250 erbij gehaald en dat paste prima.

Ik maak eerst van beneden naar boven laagjes wat meer naar het midden van de boom met de 250, en dan meer naar buiten met de 400, en dat komt precies mooi uit dan. Je hebt dan wat meer diepte effect.

Het scannen duurt wat langer met wat meer stappen, maar uiteindelijk heeft hij wel bijna alles gescand.

Daikin 4.2 Stylish, Daikin 3.5 Perfera. 13x400WP OZO, 12x400WP WNW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wachten...
marcovandam schreef op vrijdag 13 december 2024 @ 10:03:
[...]

Ik heb hier 650 lampjes in een boom van 2 meter. Het effect is toch wat mooier als er wat meer lampjes in hangen vind ik, had eerst 400, dat vond ik net wat mager dus 250 erbij gehaald en dat paste prima.

Ik maak eerst van beneden naar boven laagjes wat meer naar het midden van de boom met de 250, en dan meer naar buiten met de 400, en dat komt precies mooi uit dan. Je hebt dan wat meer diepte effect.

Het scannen duurt wat langer met wat meer stappen, maar uiteindelijk heeft hij wel bijna alles gescand.
Ja ik heb alleen het idee dat je dus enkel alleen maar lampjes hebt en ziet, en doordat je de lampjes zoveel mogelijk aan de buitenkant hebben voor het beste effect. Overdag zie je dan overal kabels en lampjes en (lijkt mij) weinig plek voor kerstballen etc.

Maar als ik jouw begrijp dan maakt het dus inderdaad helemaal niks uit hoe je de lampjes erin hangt, en dat hij de effecten gewoon goed weergeeft na het mappen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabbi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:53

Sabbi

je denkt aan mij.

[...]

Ik heb doorgaans een echte boom van rond de 2 meter, en ook een set van 250. Meer lampjes vond ik ook een beetje te veel van het goede. Misschien dat je bij een kunstboom de draadjes beter kan wegstoppen, maar bij een echte vind ik dat teveel in de weg zitten.
Dan over de manier, ik doe altijd zigzag vanaf onderen, dus vanaf rechtsachter naar voren naar linksachter, dan paar takken omhoog en weer langs voren naar rechts. De tweede streng start ik ongeveer waar de eerste ophield, zit toch genoeg voorloop aan.

ik doe dat vooral omdat ik geen zin heb om als een halve tamme met een bos draad rondjes om de boom te moeten hossen, de boom toch tegen een muur aanstaat, en het er later makkelijker uit te halen is.

Bij mappen geen problemen, hij weet ze allemaal te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcovandam
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09-05 19:37
Dat is uiteraard een kwestie van smaak, hier zijn de lampjes de hoofdversiering, sterker nog, de boom staat al een week en tot nu toe hangen er alleen lampjes in :)

Het mappen gaat prima, wel een stuk of 10 stappen nodig rondom.

Daikin 4.2 Stylish, Daikin 3.5 Perfera. 13x400WP OZO, 12x400WP WNW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Niet online
[...]

Bij het mappen knipperen alle lampjes afzonderlijk. Je kunt dus een snoer op de grond in de knoop mappen bij wijze van spreken, of 5 sets lampjes tegelijk, enzovoort.
Mapping komt goed 🙂

Het enige is dat zodra je opnieuw mapt (omdat je bv lampjes hebt toegevoegd), je opnieuw de effecten moet toevoegen. Die worden dan gereset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chippie777
[...]

Hier een kunstboom van 185 met twee strings van ieder 250 lampjes. Gewoon er op gevoel in gehangen en daarna de mapping uitgevoerd. Dat werkt prima. Vorig jaar had ik 1 string maar tijdens BF een string erbij gekocht. Maakt het net allemaal wat mooier.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wachten...
chippie777 schreef op vrijdag 13 december 2024 @ 11:55:
[...]

Hier een kunstboom van 185 met twee strings van ieder 250 lampjes. Gewoon er op gevoel in gehangen en daarna de mapping uitgevoerd. Dat werkt prima. Vorig jaar had ik 1 string maar tijdens BF een string erbij gekocht. Maakt het net allemaal wat mooier.
Ik zou zeggen laten we wat fotos delen 😊.

Ik moet mijn boom straks nog even optuigen, en ga beginnen met de 250 stuks. Meer lampjes is wel beter voor de patronen, maar ik hou toch ook wel een beetje van rust in de kerstboom.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ikookhier
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 21:44

ikookhier

>hijdiehieris<

Hier een 230m boom met 825 lampjes,En een 140m met 225. erg mooi gevulde bomen :)
Helderheid staat meestal op 75% anders is het mij te fel.

PSN:Arijanonline Xbox:Arijanonline Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Li Who
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Maakt echt niet uit. Ik gebruik 2 x 400 en wil alleen maar op 1 punt onderin uitkomen. Het mappen is de sleutel. Echt top! Blijft waanzinnig. Enige waar ik van baal is verliezen van verbinding van de Twinkly's. Dat is echt brak. Maar als het draait..... Dan wil je meer lichtjes😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wachten...
Ik heb laatst ergens een filmpje gezien, dat je een effect "pattern" zelf kon maken in de Twinkly app. Er stond dan een soort record optie bij de draw optie in de app, en dan kon je dus je eigen effect maken. Ik zie echter deze optie nergens.

Weet iemand wat hierin mogelijk is? Ik wil namelijk het liefst een soort "vuurwerk achtig" patroon/effect maken. Het effect wat er standaard in zit vind ik niet mooi.

Daarnaast wil ik ook nog wat andere patronen/effecten maken.

Iemand enig idee of dit er nog in zit, en zo ja waar deze optie zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Niet online
Wachten... schreef op zondag 15 december 2024 @ 13:49:
Ik heb laatst ergens een filmpje gezien, dat je een effect "pattern" zelf kon maken in de Twinkly app. Er stond dan een soort record optie bij de draw optie in de app, en dan kon je dus je eigen effect maken. Ik zie echter deze optie nergens.

Weet iemand wat hierin mogelijk is? Ik wil namelijk het liefst een soort "vuurwerk achtig" patroon/effect maken. Het effect wat er standaard in zit vind ik niet mooi.

Daarnaast wil ik ook nog wat andere patronen/effecten maken.

Iemand enig idee of dit er nog in zit, en zo ja waar deze optie zit?
Tabblad Gallery, toverstafje rechtsboven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wachten...
dragon2 schreef op zondag 15 december 2024 @ 14:12:
[...]

Tabblad Gallery, toverstafje rechtsboven.
Ja daar kun je tekenen. Maar hoe kan ik bijvoorbeeld een eigen vuurwerk patroon maken. Want ik kan wel een "vast" patroon maken, maar niet effecten zoals ronddraaiende dingen o.i.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Niet online
Wachten... schreef op zondag 15 december 2024 @ 14:29:
[...]

Ja daar kun je tekenen. Maar hoe kan ik bijvoorbeeld een eigen vuurwerk patroon maken. Want ik kan wel een "vast" patroon maken, maar niet effecten zoals ronddraaiende dingen o.i.d.
Of een gifje (met vuurwerk oid) uploaden, of beginnen met een patroon zoals sun 🤷

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NancyDC
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 15-12-2024
Ik heb deze keer geen boom gezet,had er gewoon geen zin in .
Dus nu een ster , wat berkentakjes (VOOR HET WITTE EFFECT) dikke stam omwikkeld met 400 Twinkly leds,voor mijn raam gehangen en gescand.resultaat mag er zijn.
PS : mijn voorkeur ging eerst naar een druiventak omdat die veel lichter zijn om boven mijn eettafel te hangen aan mijn luster,maar geen gevonden dus plannen maar gewijzigd 🤗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wachten...
dragon2 schreef op zondag 15 december 2024 @ 14:55:
[...]

Of een gifje (met vuurwerk oid) uploaden, of beginnen met een patroon zoals sun 🤷
Het moet denk ik dan echt aan de hand van een gifje, want je kunt niet een soort volgorde aangeven waarin bepaalde dingen gebeuren en dat het dan opnieuw afspeelt. Echter heb ik dit wel gezien in een filmpje, maar misschien hebben ze die functie eruit gehaald

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ulysses
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Ulysses

Niet van jou

Eerst eventjes showen hoor, mijn tekst zit in de short. Nu wil ik natuurlijk het geheel met Home Assistant laten praten uiteindelijk, allicht met de python hierboven ergens?? - maar of dit deze kerst nog zal lukken? ;-) De vriendin en kinderen willen mij ook nog zien.
Ik ben op een eerste indruk ontzettend tevreden met mijn aankoop. De boom luistert al wel naar Google uiteraard. Ik zit alleen nog te pielen met het verwisselen van de thema's of effecten... bepaalde knopjes, (Toepassen) zijn weggegrijsd, en dit snap ik niet. Ik heb op de een of andere manier wel de regenboog aan gekregen, maar nu kijk ik nog eventjes hoe precies... OPGELOST

En ja, er moeten nog ballen en andere meuk in...

[ Voor 9% gewijzigd door Ulysses op 19-12-2024 15:06 ]

Ken ik jou?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Teijgetje
Beetje laat uiteindelijk, maar ook bezig met het hele terrein, dus mappen schoot er even bij in.
Dit is ongemapt in de boom gedraaid, 600 is echt genoeg, hij ziet er rondom zo uit.. ;)
En zo uit de doos met mapping van vorig jaar deed " sparkle " het prima, gewoon blauw met witte flitsjes.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vcirwoLccRy9_zFiRvEQvt6FkTU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YSOnFUTMOJpEv5jvIOApTfbS.jpg?f=fotoalbum_large
2,1 m hoog,voor €40 van marktplaats :P, heb dit jaar alle 7 kerstbomen vervangen voor kunst. Deze was oorspronkelijk ook voor buiten maar bleek zo mooi dat hij naar binnen mocht. Bleek ook 300 nieuw gekost te hebben.

Nu ik ze wel gemapt heb blijven de laatste 30 voornamelijk wit, ze worden wel gemapt maar slechts bij paar kleuren zoals licht oranje doen ze mee.
Maar bij de meeste effecten bliiven ze storend wit. :(
Als je goed zoekt vind je er horizontaal een paar op ongeveer een kwart van de onderkant, dat is rondom 30 stuks.
En zo is er ook hier en daar een lampje dat niet lekker meekleurt en flikkert in een andere kleur.

Valt me wel een beetje tegen voor een lichtsnoertje van 190 euro na een jaar.

Ik ben blij dat er twee jaar garantie op Twinkly zit.
Voor nu gaan de laatste 30 lampjes in een zwart zakje binnenin de boom en krijgen de storende ledjes een zwart plakbandje.
In januari meld ik ze dan wel defect want nu terugsturen hoyudt in dat ook de ballen etc er weer uit moeten en daar heb ik even geen zin in nu.

Tip voor goedkoop, de Hornbach heeft van Lumineo ook animated leds. Dit zijn 10 led strings die je van boven naar beneden hangt.
Weliswaar niet zo uitgebreid als Twinkly maar best wel spectaculair voor 10 x 1, 70m strings voor 30 euro of 10x 2m voor 40 euro. Kan ze even niet vinden bij Hornbach maar zal later een filmpje posten, ik heb beide lengtes voor boompjes buiten. Ze hebben 20 kleuren en diverse lichteffectten zoals faden en draaien.
Dat leek me leuker om stuk te gaan in de storm en regen dan Twinkly`s, en ze houden het al een tijdje vol.
Beetje zoals dit maar dan zonder de app en daardoor maar een stuk of 12 verschillende effecten naast de kleuren.
Had ik die eerder tegen gekomen dan had ik die besteld, waarschijnlijk had ik ze dan alle vier (bomen) gelijk aan kunnen sturen, nu is dat vrijwel onmogelijk door de gewone AB.

[ Voor 5% gewijzigd door Teijgetje op 19-12-2024 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulysses
  • Niet online

Ulysses

Niet van jou

Domme vraag wellicht zo uit de heup @Teijgetje maar heb je de lengte van het snoer goed ingesteld bij het mappen? Ik herinner van een vorig jaar bij mij vriendin dat dit een dingetje kon zijn.

Edit:
Overigens: Home Assistant ging makkelijker dan gedacht. Eigenlijk zodra ik het open klikte was het geïntegreerd. Althans, met de AAN-UIT iig, dat is al wat. De Twinkly heb ik dan voorzien van een PlayList met effecten, zodat voor dit jaar AAN-UIT ook wel genoeg is eventjes...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8odRlpVJmPlznNsTVLwt9-MAy-M=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/tpEiRTwGdNINTOjfJnkM4dtb.png?f=user_large

[ Voor 54% gewijzigd door Ulysses op 20-12-2024 00:48 . Reden: HA toegevoegd ]

Ken ik jou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Niet online
Je kunt nu ook tekst gebruiken in de FX wizard, in ieder geval in de android app. Grappig 🙂

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Teijgetje
Ulysses schreef op vrijdag 20 december 2024 @ 00:04:
Domme vraag wellicht zo uit de heup @Teijgetje maar heb je de lengte van het snoer goed ingesteld bij het mappen? Ik herinner van een vorig jaar bij mij vriendin dat dit een dingetje kon zijn.
Nee hoor geen domme vraag, ik zal daar eens naar kijken.

Al staat hij wel in de app geregistreerd als 600 RGBW met 600 actieve leds, maar dat was vanuit de oude app meegenomen.

Bij het mappen registreerde hij wel alle leds maar specifiek een lengte heb ik niet ingesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:05

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

Li Who schreef op vrijdag 13 december 2024 @ 20:33:
Maakt echt niet uit. Ik gebruik 2 x 400 en wil alleen maar op 1 punt onderin uitkomen. Het mappen is de sleutel. Echt top! Blijft waanzinnig. Enige waar ik van baal is verliezen van verbinding van de Twinkly's. Dat is echt brak. Maar als het draait..... Dan wil je meer lichtjes😅
Dat je er meer wil klinkt bekend :D Ik heb er alleen iets meer dan 2x Strings 400:
1x Festoon 20 (onder de balkonrailing)
1x C9 bulbs 40 (balkonzijde langs bovenramen woonkamer en slaapkamer)
1x Icicle 190 RGBW (slaapkamerramen, niet de bovenramen)
2x Strings 250 RGBW (woonkamerramen, niet de bovenramen, van boven naar onder met ~8cm tussenruimte)
2x Strings Stars 200 (langs kozijn en-suite deuren woonkamer en langs plafondranden woonkamer)
1x Kerstboom RGB 2,1m 390 LEDs (woonkamer)
1x Strings Candles 200 (linksom en rechtsom om de kerstboom gedrapeerd)

Ik heb nog een Strings 100 RGB liggen die ik misschien aan de binnenkant van het raam van mijn balkondeur wil doen, en nog een Strings Candles 200. Misschien dat ik die laatstgenoemde morgen of zo bij mijn keukenraam doe.

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulysses
  • Niet online

Ulysses

Niet van jou

Teijgetje schreef op vrijdag 20 december 2024 @ 23:00:
Al staat hij wel in de app geregistreerd als 600 RGBW met 600 actieve leds, maar dat was vanuit de oude app meegenomen.
Je hebt gelijk, ik kan dat met de lengte nu ook niet vinden in deze app. Hmm. Maar de mijne staat op 'gewoon RGB' zonder W dus... (dat voor White staat allicht?) ... Anders weet ik het ook niet.

Ken ik jou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teijgetje
Ulysses schreef op zaterdag 21 december 2024 @ 07:07:
[...]

de mijne staat op 'gewoon RGB' zonder W dus... (dat voor White staat allicht?)
Dat staat inderdaad voor wit, de gewone RGB kan dacht alleen warm wit maken maar geen helder wit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chewbonno
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 05-04 22:42
Hebben jullie ook al ideeën wat jullie doen met de verlichting als deze uit de boom gaan? Ik dacht zelf deze te gaan gebruiken op de kinderkamer of iets dergelijks. Iemand al ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikookhier
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 21:44

ikookhier

>hijdiehieris<

Hier gaat alles weer naar zolder :) Al zijn de lampjes ook prima elders te gebruiken!

PSN:Arijanonline Xbox:Arijanonline Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Li Who
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
chewbonno schreef op dinsdag 31 december 2024 @ 23:33:
Hebben jullie ook al ideeën wat jullie doen met de verlichting als deze uit de boom gaan? Ik dacht zelf deze te gaan gebruiken op de kinderkamer of iets dergelijks. Iemand al ervaring mee?
Eigenlijk te mooi om weg te halen :)
Toch, als ze het hele jaar zouden hangen, dan gaat voor mijn gevoel het wauw effect er een beetje af. Ik heb mijn kids een string Twinkly dots gegeven voor op hun kamer. Een string of ander Twinkly's hang ik wél op bij verjaardagen ter vervanging van of ter aanvulling op slingers. Erg gezellig in je huiskamer of tuin.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wangsken
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 29-04 08:23
ik heb er ondertussen 1600 strings rgb-ledjes in een boom van 1,80m(4x400). Hoe meer, hoe vloeiender de overgangen worden, simpel. Mijn vraag is echter ivm Twinkly Flex 2 meter.. Heeft er iemand een eigen ontwerp? Ik zoek wat inspiratie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• remmuz
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17:36
chewbonno schreef op dinsdag 31 december 2024 @ 23:33:
Goed idee, ik heb ze vorig jaar ook opgehangen in de kinderkamer.
... om vervolgens te laten hangen en dit jaar een nieuwe te kopen voor de kerstboom 😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wangsken
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 29-04 08:23
De bedoeling is, om die 1600 ledjes aan de muur te hangen, zo dicht mogelijk bij elkaar om een vloeiende overgang te krijgen. Ik heb al een testje gedaan op de grond met 400 leds. Zal niet makkelijk zijn. Veel prutswerk, veel dubbelzijdige plakband. Die Strings zijn typische kerstboomlichtjes, die liggen niet op 1 lijn, ze zijn niet gemaakt om achter elkaar te leggen.
Maar soit, we gaan proberen hè.
Het is inderdaad zonde om die dingen de rest van het jaar in de doos te laten liggen.

ps.: Twinkly Flex niemand? Beste ledstrips die ik tot nu toe gezien heb. Ook de duurste!

https://tweakers.net/verl...lex_p1444052/vergelijken/

De 2m bij ROBBshop in aanbieding. 3m is beter, is makkelijker om iets origineels te maken.
Pagina: 1 2 Laatste