Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marcovandam
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09-05 19:37
Ik heb vanavond de twinkly kerstverlichting in de boom gehangen. Erg tevreden over het resultaat.
400 lampjes in een boom van ongeveer 2 meter.

Het ziet er erg mooi uit, heeft heel veel mogelijkheden en werkt goed.

Ik zag in het Lidl smart topic dat er meer waren die interesse hebben in de twinkly, het lijkt me wel een goed idee hier een topic voor aan te maken.
Ik heb zelf ook nog wel een paar vragen over de aansturing.

Ik heb geen ervaring met een mooie topic start maken, is er een vrijwilliger?
Zo niet wil ik morgen wel een poging wagen.

Daikin 4.2 Stylish, Daikin 3.5 Perfera. 13x400WP OZO, 12x400WP WNW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tinus5
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 08:16
Goed idee, ik heb ook de Lidl verlichting en LED strip teruggestuurd en een Twinkly 400 besteld. Hij moet alleen nog binnenkomen.

Almere, 10230 Wp, ZZW, 36°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmuz
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 05:15
Hier hangt de Twinkly 400 nu een week in de boom (1,85 meter).
Ben over het algemeen tevreden maar toch een paar dingen die niet helemaal lekker werken;

- bij overgangen naar wit en lichtblauw gaan de Leds knipperen. Dat maakt die kleuren echt onbruikbaar als je daar gevoelig voor bent.

- het ‘scannen’ van de Leds om de positie in de boom te bepalen werkt niet 100%. Op sommige plaatsen werden de Leds als 1 lange ‘streep’ gezien. Heb wel het idee dat de app daar intelligent mee omgaat en het lijkt geen invloed te hebben op de weergave van de patronen.

- na 4 dagen kon ik de set opeens niet meer met de Google assistent bedienen. Hij zegt wel de set aan of uit te zetten maar dat gebeurt dus niet. Via de Twinkly app werkt alles goed dus het zou aan Google kunnen liggen.

[ Voor 11% gewijzigd door remmuz op 06-12-2020 09:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r_255
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 07:26
@tinus5

Ik heb hem ook geretourneerd, maar MP had een betere optie geweest. Koopt iemand er een voor 117 en een beetje.

Maar twinkly is nog wel even worstelen. Ik heb inmiddels 2x 250 in de boom, maar er kan nog wel een 250 string ( goud versie ) bij.

Heb zo een ruzie gehad met 3d mappen, zelfs na 40 shots had in nog niet alle lampjes goed. Dan viel de wifi weer weg of spontaan telefoon. Ben er mee gestopt en rond de schemering nog eens geprobeerd. 3 minuutjes was het gedaan. Ik heb de ladder ook maar even als statief misbruikt, dat scheelt echt heel veel.
zal misschien met de kleuren versie makkelijker gaan.

Ik snap computers, het is alleen jammer dat ze mij niet helemaal begrijpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabbi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:41

Sabbi

je denkt aan mij.

Leuk, een Twinkly topic. Ik heb net de 250 RGBW (Special Edition) binnengekregen, van de week de boom halen en erin hangen. Vorig jaar had ik ook ongeveer evenveel lampjes in een boom van 230cm oid. Dat is wat minder dicht bezaaid als ze aanraden maar genoeg voor mij.

RGBW is wel echt een aanrader, ik verwacht dat ik meestal wit aan zal hebben, dan is een witte led wat mooier dan wit licht door RGB te mixen.

Heb zoals het een echte tweaker betaamt meteen wat netwerk verkeer lopen sniffen, en kan nu ook de lampen aan en uitzetten en basic patronen uploaden met Postman op mn laptop. Leuk detail, de Google home integratie van Twinkly werkt met MQTT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcovandam
Ik heb ze nu 2 dagen in de boom, en nog steeds erg tevreden. Ik had ook verwacht veel op wit te staan maar ik vind een mooie rood tint eigenlijk ook wel erg mooi.

En de kinderen vinden het geweldig, ze maken de mooiste creaties, die soms wel wat pijn doen aan je ogen :)

Het lukt me alleen niet om scenes aan te roepen via Google home. Aan en uit gaan prima, en de basiskleuren die in google staan ook maar de namen van de scenes herkent ze niet. Ik vraag: google zet kerstboom op rainbow. Dan krijg ik een web zoek over regenbogen :)
Wat doe ik daar fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabbi

Sabbi

je denkt aan mij.

@marcovandam

Volgens mij bestaan de scenes alleen in de app, en staat alleen de actieve scene op de twinkly zelf ( op de 5 demo effecten na die je met de knop krijgt) Dus verwacht dat dat niet kan.

Als je een complexe scene in de app 'applied' duurt het ook langer voordat het zichtbaar is, dat komt omdat het als een soort van filmpje naar de Twinkly wordt geupload.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mydogisgone
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:18

mydogisgone

Watskeburtwithmydog

remmuz schreef op zondag 6 december 2020 @ 09:47:

- na 4 dagen kon ik de set opeens niet meer met de Google assistent bedienen. Hij zegt wel de set aan of uit te zetten maar dat gebeurt dus niet. Via de Twinkly app werkt alles goed dus het zou aan Google kunnen liggen.
Er is een post op reddit over dit probleem. Jij bent niet de enige namelijk. Heb zelf dit probleem ook en lijkt aan google te liggen. :(

Mijn hond is nog steeds echt weg! En die komt ook niet weer. :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcovandam
Er blijken inderdaad veel problemen te zijn met google. Aan en uit werkt bij mij wel steeds goed.

Dat ik geen scenes kan aanroepen vind ik niet zo`n probleem, hoef toch niet de hele tijd te wisselen daarmee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 00:41
Gisteren de boom opgetuigd met 2x 250 special edition strengen.
Het mappen is vaag. Maar ga daar nog wel rustig mee aan de slag.
Verder de effecten zijn wel vet. Wij wilden een baby blauw met sparkles (beetje zoals in het Disney park), maar zelf editten is wel een beetje flut om te doen. Dacht dat de play knop een soort stap verder ging, maar ben er niet achter wat dat wel doet met editten. Maar goed.

Voor nu light rainbow. De kleuren ogen absoluut erg lekker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• djpsycho82
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16-04 13:06
Ik heb Twinkly ook al een jaar met veel plezier in huis. Dit jaar zaten we meer te wachten op Twinkly dan op kerst hahaha. Ik ben wat aan het klussen geweest en hier en daar wat code geleend op diverse fora en heb het voor elkaar gekregen de lampjes aan te sturen via Python script, dwz. Aan / Uit en helderheid. De 'movies' zijn echt amper te sturen als ik de documentatie erop na sla.

Mocht iemand het willen gebruiken, kopieer, plak in een .py file en roep het bestand aan als volgt:

python3 file.py 192.168.x.x on
python3 file.py 192.168.x.x off
python3 file.py 192.168.x.x brightness 50

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
import sys
import json
import urllib.request
import codecs

ARG_ON = 'on'
ARG_OFF = 'off'
ARG_STATE = 'state'
ARG_BRIGHT = 'brightness'

ARG_IP = sys.argv[1]
ARG_ACTION = sys.argv[2]

URL = "http://" + ARG_IP + "/xled/v1/"

LOGIN_URL = URL + "login"
VERIFY_URL = URL + "verify"
MODE_URL = URL + "led/mode"
BRIGHT_URL = URL + "led/out/brightness"

AUTH_HEADER = 'X-Auth-Token'

AUTHENTICATION_TOKEN = 'authentication_token'
CHALLENGE_RESPONSE = 'challenge-response'
MODE = 'mode'
MODE_ON = 'movie'
MODE_OFF = 'off'

HEADERS = {'Content-Type': 'application/json'}
LOGIN_DATA = {'challenge': 'AAECAwQFBgcICQoLDA0ODxAREhMUFRYXGBkaGxwdHh8='}
TURN_ON_DATA = {MODE: MODE_ON}
TURN_OFF_DATA = {MODE: MODE_OFF}

if len(sys.argv) > 3: #check if the thirth argument is given, save it in a variable and create the brightness data variable
    ARG_ACTION2 = int(sys.argv[3])
    BRIGHTNESS_DATA = {'value': ARG_ACTION2, 'type': 'A'}

def formatData(data):
  return json.dumps(data).encode('utf8')

def processRequest(request):
  return urllib.request.urlopen(request)

def processRequestJSON(request):
  loginResponse = processRequest(request)
  reader = codecs.getreader("utf-8")
  return json.load(reader(loginResponse))

# login to api - get challenge response and auth token
loginRequest = urllib.request.Request(url = LOGIN_URL, headers = HEADERS, data = formatData(LOGIN_DATA))
loginData = processRequestJSON(loginRequest)

challengeResponse = loginData[CHALLENGE_RESPONSE]
authToken = loginData[AUTHENTICATION_TOKEN]

HEADERS[AUTH_HEADER] = authToken
verifyData = {CHALLENGE_RESPONSE: challengeResponse}

# verify token by responding with challenge response
verifyRequest = urllib.request.Request(url = VERIFY_URL, headers = HEADERS, data = formatData(verifyData))
verifyData = processRequestJSON(verifyRequest)

def turnOn():
  onRequest = urllib.request.Request(url = MODE_URL, headers = HEADERS, data = formatData(TURN_ON_DATA))
  processRequest(onRequest)
  print(1)

def turnOff():
  offRequest = urllib.request.Request(url = MODE_URL, headers = HEADERS, data = formatData(TURN_OFF_DATA))
  processRequest(offRequest)
  print(0)

def setBrightness():
  brightRequest = urllib.request.Request(url = BRIGHT_URL, headers = HEADERS, data = formatData(BRIGHTNESS_DATA))
  processRequest(brightRequest)

def getState():
  modeRequest = urllib.request.Request(url = MODE_URL, headers = HEADERS)
  modeData = processRequestJSON(modeRequest)

if modeData[MODE] != MODE_OFF:
    print(1)
  else:
    print(0)

if ARG_ACTION == ARG_ON:
  turnOn()
elif ARG_ACTION == ARG_OFF:
  turnOff()
elif ARG_ACTION == ARG_STATE:
  getState()
elif ARG_ACTION == ARG_BRIGHT:
  setBrightness()

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
@djpsycho82 volgens mij heb je een deel inderdaad van het topic waar ik het van heb.
Alleen mijn doel is om het in openhab uiteindelijk beschikbaar te hebben.
Vooral aan en uit.

Qua aanspreken via python werkt het erg goed.

Enige wat me opviel is dat beide reageerden toen ik het ipadres van 1 van de twee invulde. Geen idee hoe dat precies zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djpsycho82
Ik heb de code voor de helderheid van een forum van home assistant, ene David volgens mij. Op GitHub stond Twinkly.py al zonder helderheid regeling. Ik kan zelf geen python maar beetje aanpassen lukte gelukkig!

Ik heb het ook gedeeld op het forum van Openhab, dat draai ik zelf ook. Leuk om te horen dat jij ook Openhab draait!

Ik heb zelf maar 1 Twinkly lichtsnoer. Ik weet dat je ze kan koppelen als je 2 hebt maar of ze dan benaderbaar zijn via 1 adres weet ik niet. En als ze niet gekoppeld zijn is het echt heel bijzonder dat ze zo reageren...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remmuz
mydogisgone schreef op maandag 7 december 2020 @ 14:32:
[...]

Er is een post op reddit over dit probleem. Jij bent niet de enige namelijk. Heb zelf dit probleem ook en lijkt aan google te liggen. :(
Het werkt weer na de laatste firmware update van Twinkly!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arunia
@djpsycho82 Ik denk dat ik dan jouw code heb geleend (heb ook de link in het OpenHAB topic geplaatst).
Was aan het uitvogelen hoe ik dat in OpenHAB benaderbaar krijg.
Dus bij deze. Want ik ben absoluut een beginner in OH.

Ik heb zelf in de app 2 snoeren voor de kerstboom aan elkaar gegroepeerd. Weet niet of dat de reden is overigens dat ze samen wat doen. Maar wie weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mydogisgone
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:18

mydogisgone

Watskeburtwithmydog

remmuz schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 10:09:
[...]

Het werkt weer na de laatste firmware update van Twinkly!
Klopt kan alleen nog geen kleur kiezen via google.

Mijn hond is nog steeds echt weg! En die komt ook niet weer. :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
@djpsycho82 Hoe spreek jij die commando's aan?
Ben er een beetje mee aan het fröbelen, maar kom er niet echt uit met EXEC.
Handmatig de sitemap en items aangemaakt, maar denk dat ik er gewoon verkeerd naar kijk.
Handigste is de aan uit slider voor 1 optie en niet meerdere om hem aan te zetten, uit te zetten of op 50%.

Ben nog wel verder aan het onderzoeken wat de mogelijkheden zijn.
Die EXEC geeft ook geen power commando voor zover ik kan zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• djpsycho82
Je hebt gelijk, aan/uit is overbodig als je een slider gebruikt. Het zat al in de python code dus heb het erin gelaten maar ik gebruik het zelf ook niet (al heb ik de rule nog wel staan...).

Ik heb het op deze manier gedaan:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
[b]/items[/b]
Dimmer Twinkly_brightness        "Twinkly Helderheid [(%s)]"     <christmas>

[b]/rules[/b]
rule "Twinkly helderheid"
when
    Item Twinkly_brightness changed
then
    var Number numValue = (Twinkly_brightness.state as DecimalType).intValue
    executeCommandLine("python3 twinkly.py 192.x.x.x brightness " + numValue)
end

[b]/misc/exec.whitelist[/b]
python3 twinkly.py

[b]/sitemaps[/b]
Slider item=Twinkly_brightness visibility=[Kerst==ON]

In mijn sitemap gebruik ik visibility voor seizoens gebonden items zoals kerst, dan staan ze er niet het hele jaar, maar die moet je wel verwijderen om te gebruiken :)

Ik gebruik niet de EXEC binding, deze refreshed een code om de zoveel tijd maar dat wil ik liever niet (al zou dat wel kunnen). Ik wil pas data versturen naar Twinkly op moment van instellen, vandaar gebruik ik executecommandline.

Een gekkigheidje wat ik toepas, is mijn item om te zetten naar een number variable. Dit omdat ik erachter kwam dat als ik de helderheid via mijn mobiel instelde, hij een waarde als 35.0 ging sturen en dat wordt niet ontvangen door Twinkly, hij negeert dan simpel het commando. Had ik even moeten melden maar was vergeten dat dit een bijkomstigheid was. Misschien heb ik mijn item niet goed aangemaakt, maar dit is eigenlijk zoals ik altijd dimmer items aanmaak.

Het is dus ook belangrijk om de uit te voeren executeCommandLine code in je whitelist te zetten. Die vind je in je openhab-conf directory (in linux: /etc/opehab2). Als je openhabian draait kan je in Windows naar je ip adres gaan in verkenner en dan openhab-conf kiezen, daarin zie je de misc directory staan. In de log zou je daar een melding van krijgen als je die niet toegevoegd hebt.

Hoop dat het gaat lukken, schroom niet om te vragen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koenb83
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 12-12-2024
Hallo allemaal,

Vraagje, wij hebben sinds kort 2 twinkly strings (150 en 600 RGB leds) Beide generatie 2.

Nu hebben we ze beide aan en werkt het opzich aardig goed, alleen de app geeft telkens aan dat de firmware geupdate kan worden.

Echter als we op nu updaten klikken (in de smartphone, android) dan gebeurd er met de twinkly niks (led blijft continu blauw) en te app lijkt helemaal vast te lopen, het "wacht" logotje blijft continu in beeld, ook al laat je de telefoon zo heel lang liggen.

Al geprobeerd:
- App verwijderen en opnieuw installeren, geen effect.
- Twinkly sets gereset en opnieuw toegevoegd aan de app, geen effect.

Iemand tips?

Ik kan ook geen twinkly klantenservice vinden helaas...

Alvast bedankt! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s.butterman
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 16-08-2024
Had ik gister ook maar nu loopt hij verder met de update.

Wat wel jammer is, ik heb ze het hele jaar aan het balkon. Leuk met voetbal en de Nederlandse vlag. Alleen helaas lijken wat lampjes stuk. In veel scènes doen die dan alleen rood of groen mee... :(

• DCNY
  • Registratie: November 2016
  • Nu online
Kan deze verlichting ook buiten? En kun je ook andere vormen maken dan enkel een kerstboom? Wil m buiten in een gewone boom hangen, maar dan wel via de app een kleurenpatroon instellen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remmuz
DCNY schreef op donderdag 25 november 2021 @ 13:33:
Kan deze verlichting ook buiten? En kun je ook andere vormen maken dan enkel een kerstboom? Wil m buiten in een gewone boom hangen, maar dan wel via de app een kleurenpatroon instellen :)
Lampjes zijn ook geschikt voor buiten. ze hebben een IP44 rating.
Je kunt elke vorm maken die je wil; het kan een boom zijn maar ook een vierkant of een bol.
Als de lampjes hangen scan je deze met de Twinkly app. Deze kan dan herkennen waar elk lampje zich bevindt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jim7
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 21-02 04:34
Overigens vrijwel allemaal hier in de aanbieding ivm BF: https://www.123led.nl/search/?search=Twinkly

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarioMark1541
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 09-05 13:08
remmuz schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 08:40:
[...]

Je kunt elke vorm maken die je wil; het kan een boom zijn maar ook een vierkant of een bol.
Als de lampjes hangen scan je deze met de Twinkly app. Deze kan dan herkennen waar elk lampje zich bevindt.
Hier krijg ik van de week ook twinkly voor in de boom nu al zin in

Voor het mappen moet je Dus zorgen dat je nog wel rondom de boom kan lopen begrijp ik
Hebben jullie enkel verlichting voor de boom?
Is het ook leuk iets voor een keukenkraan te hangen en zo ja wat staat dan mooier denken jullie de ijspegel of gordijn ? Raam is ongeveer 3meter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmuz
MarioMark1541 schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 20:57:
[...]

Is het ook leuk iets voor een keukenkraan te hangen en zo ja wat staat dan mooier denken jullie de ijspegel of gordijn ? Raam is ongeveer 3meter
Het Twinkly gordijn is maar 1 meter breed dacht ik. Je zou je er dan drie moeten hebben als je het goed wil doen 😉
Dan zou ik ijspegels kiezen. Dat is ook iets subtieler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:20

paQ

Weet iemand of een RGBW snoer hetzelfde zou (moeten) kunnen als een AWW / gold edition?
Dus dat dezelfde wit range in wezen ook door een RGBW versie moet kunnen weergegeven.

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copyer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07-05 07:50
paQ schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 11:23:
Weet iemand of een RGBW snoer hetzelfde zou (moeten) kunnen als een AWW / gold edition?
Dus dat dezelfde wit range in wezen ook door een RGBW versie moet kunnen weergegeven.
Ik denk het haast van wel want je kan praktisch alle kleuren maken.
Maar je kan niet verschillende snoeren mixen (lees sync-en) dus niet in 1 groep zetten, je kunt ze wel afzonderlijk bedienen met app.

Ik had de 1e generatie gordijn (rgb) en vorig jaar een 2e generatie gordijn (rgbw), kan ze niet in 1 groep zetten zodat ze als 1 groot scherm werken.
Heb dit jaar een 2e generatie (rgbw) erbij en nu kan het wel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

copyer schreef op woensdag 1 december 2021 @ 07:42:
[...]

Ik denk het haast van wel want je kan praktisch alle kleuren maken.
Heb 2 snoeren RGBW aangeschaft en dat gaat prima kwa wit.
Kan me zomaar voorstellen dat de AWW meer wittinten kent, maar dit is dikke prima. Wel wat moeilijker aansturen met de +W.

Wat zijn de manieren om een fade te maken trouwens?
Ik heb nu een gradient aangemaakt met alleen zwart en wit, snelheid, zoom , hoek en shift aangepast. En als los effect werkt dat dikke prima! Zet ik hem echter in een playlist, dan knippert een deel va het snoer 1 keer, en start dan het effect. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copyer
paQ schreef op woensdag 1 december 2021 @ 11:22:
[...]

Heb 2 snoeren RGBW aangeschaft en dat gaat prima kwa wit.
Kan me zomaar voorstellen dat de AWW meer wittinten kent, maar dit is dikke prima. Wel wat moeilijker aansturen met de +W.

Wat zijn de manieren om een fade te maken trouwens?
Ik heb nu een gradient aangemaakt met alleen zwart en wit, snelheid, zoom , hoek en shift aangepast. En als los effect werkt dat dikke prima! Zet ik hem echter in een playlist, dan knippert een deel va het snoer 1 keer, en start dan het effect. :(
Zou mischien n beetje spelen met die timing helpen? (duur van effect)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

copyer schreef op woensdag 1 december 2021 @ 12:48:
[...]

Zou mischien n beetje spelen met die timing helpen? (duur van effect)
Echt al van allerlei parameters geprobeerd.
Als ik het effect los start is er geen probleem. Zit ie in een sequence, dan knippert ie een keer bij aanvang. Heel irritant!
Heb er zelfs nog 1 sec 'zwart' voor gezet, maar dan doet ie het evengoed.

edit:
Het heeft niks met de scenes zelf te maken ben ik achter. Het is een playlist issue. Soms zitten er tussen de scenes een flikker van de kleurtjes van de volgende scene.

[ Voor 34% gewijzigd door paQ op 01-12-2021 17:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copyer
paQ schreef op woensdag 1 december 2021 @ 13:28:
[...]

Echt al van allerlei parameters geprobeerd.
Als ik het effect los start is er geen probleem. Zit ie in een sequence, dan knippert ie een keer bij aanvang. Heel irritant!
Heb er zelfs nog 1 sec 'zwart' voor gezet, maar dan doet ie het evengoed.

edit:
Het heeft niks met de scenes zelf te maken ben ik achter. Het is een playlist issue. Soms zitten er tussen de scenes een flikker van de kleurtjes van de volgende scene.
Ah playlist.. toen het verscheen ff geprobeerd maar was niet lekker te gebruiken omdat het niet naadloos overgaat in elkaar en eigenlijk niet meer aangeraakt net als de download bare smily's vlaggen en die ongein, het ziet er niet uit.
Ik denk dat ze die kantenklare zo in de app gezet en niet gekeken of het een beetje oogt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathias82
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 09-05 16:52
remmuz schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 08:40:
[...]

Ik heb ook net Twinkly gekocht. Weet iemand of de controller (het kastje dat aan het snoer vastzit) ook buiten mag? Ik zou denken van wel, want aan het begin van het snoer hangt een label "IP44", dus zou het mij logisch lijken dat dit voor heel het product geldt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaTimMan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-05 15:40
mathias82 schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 12:51:
[...]

Ik heb ook net Twinkly gekocht. Weet iemand of de controller (het kastje dat aan het snoer vastzit) ook buiten mag? Ik zou denken van wel, want aan het begin van het snoer hangt een label "IP44", dus zou het mij logisch lijken dat dit voor heel het product geldt?
ik heb hem voor de zekerheid ingepakt met wat plasticfolie en een stukje tape. ik denk dat het anders ook wel kan, hij ziet er waterdicht uit.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mathias82
DaTimMan schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 18:48:
[...]

ik heb hem voor de zekerheid ingepakt met wat plasticfolie en een stukje tape. ik denk dat het anders ook wel kan, hij ziet er waterdicht uit.
Ja, ik had het ook net gevonden op de site van Twinkly. De Gen I controller is niet waterdicht, de Gen II controller wel.

Ik heb nu een 400 LED RGBW String en een 190 LED RGBW Icicle samengevoegd in een area.
Het resultaat is wel heel cool vind ik persoonlijk:

Toestemming nodig voor bekijken van YouTube

Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.

Bekijk op YouTube
Twinkly String + Icicle

Het jeukt nu wel erg om nog een Curtain toe te voegen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CorHil
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 26-03-2024
Ik heb onlangs ook een Twinkly TWS400SPP-BEU - 400 RGBW Led lichtsnoer gekocht maar ik krijg hem niet verbonden met me eigen internet

Ik krijg iedere keer dat mijn wachtwoord niet klopt terwijl ik 100% het juiste wachtwoord invoer.
:( Via de wifi van twinkly lukt het wel maar op het moment dat ik de telefoon(iphone 12) gebruik springt de verlichting weer terug en is me wifi verbroken. wat doe ik verkeerd???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathias82
CorHil schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 20:53:
Ik heb onlangs ook een Twinkly TWS400SPP-BEU - 400 RGBW Led lichtsnoer gekocht maar ik krijg hem niet verbonden met me eigen internet

Ik krijg iedere keer dat mijn wachtwoord niet klopt terwijl ik 100% het juiste wachtwoord invoer.
:( Via de wifi van twinkly lukt het wel maar op het moment dat ik de telefoon(iphone 12) gebruik springt de verlichting weer terug en is me wifi verbroken. wat doe ik verkeerd???
Ik weet niet of het ondertussen gelukt is?

Wat je verkeerd doet weet ik niet, bij mij lukte het onmiddellijk. Welke WiFi gebruik je? Die van een provider of heb je je eigen WiFi netwerk? Hoe groot is de afstand tussen de Twinkly controller en je router / access point?

Je kan inderdaad de WiFi van Twinkly zelf gebruiken. Als je een effect kiest moet je nog op "apply" drukken, anders is het inderdaad weg zodra je iets anders met je iPhone doet.

Moest het niet lukken dan moet je zeker de klantendienst contacteren. Ze zijn heel behulpzaam en reageren zelfs op zondag-avond!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GORby
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-05 22:46
Hier de laatste dagen ook wat geëxperimenteerd met de Twinkly lichtjes. In eerste instantie wat gespeeld met de app en wat leuke kleurtjes uitgezocht, daarna dat ding aan Node-Red gekoppeld om het wat meer interactief te maken.

De helderheid van de lichtjes past zich nu in de loop van de dag automatisch aan aan de helderheid in de woonkamer (gemeten met Hue motion sensors) en als de CO2 concentratie te hoog wordt, begint de boom oranje of rood te knipperen. Daarbij zit er wel een kleine vertraging tussen de 2 strings, want de master wordt aangestuurd, en de slave volgt iets later. Toch eens zien of het betert als ik ze apart tegelijk aanstuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
@GORby Dat is wel gaaf. Ik heb zelf een Thing toegevoegd aan openhab (was een github addon zeg maar) en deze gewoon voor aan/uit in gebruik. Verder hoeft het niets te doen omdat we maar 1 scene gebruiken. :+
Ik heb via die Thing 2 things gemaakt van iedere streng 1 en daarna in een item gekoppeld als schakelaar voor aan en uit. En dat was het eigenlijk wel. Ze schakelen hierom beide te gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCNY
  • Nu online
Iemand een Twinkly in de tuin waar de wifi niet heel sterk is? Ik heb waar ie zou moeten komen een krappe 5Mbs download”snelheid”. Hangt ook een Osram smart plug en die doet t wel.

Moet Twinkly een snelle wifiverbinding hebben of is enkel verbonden zijn voldoende?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathias82
DCNY schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 17:17:
Iemand een Twinkly in de tuin waar de wifi niet heel sterk is? Ik heb waar ie zou moeten komen een krappe 5Mbs download”snelheid”. Hangt ook een Osram smart plug en die doet t wel.

Moet Twinkly een snelle wifiverbinding hebben of is enkel verbonden zijn voldoende?
Voor zover ik de werking begrijp maakt het bij één Twinkly product niet zo veel uit: het effect dat je kiest wordt naar het toestel gestuurd en die kan het dan standalone afspelen.
Als je meerdere producten gaat combineren in één groep wordt het een andere paar mouwen. Ze moeten dan "samenwerken" en dan is een goede WiFi-verbinding wel heel belangrijk. Als ik mij niet vergis kan je in de niet-pro versie tot 10 producten combineren en raadt Twinkly vanaf 6 producten zelfs een apart WiFi netwerk aan, enkel voor de Twinkly producten.

EDIT: Vraag het anders eens aan de support, die is echt heel goed!

[ Voor 3% gewijzigd door mathias82 op 17-12-2021 17:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DCNY
  • Nu online
mathias82 schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 17:35:
[...]

Voor zover ik de werking begrijp maakt het bij één Twinkly product niet zo veel uit: het effect dat je kiest wordt naar het toestel gestuurd en die kan het dan standalone afspelen.
Als je meerdere producten gaat combineren in één groep wordt het een andere paar mouwen. Ze moeten dan "samenwerken" en dan is een goede WiFi-verbinding wel heel belangrijk. Als ik mij niet vergis kan je in de niet-pro versie tot 10 producten combineren en raadt Twinkly vanaf 6 producten zelfs een apart WiFi netwerk aan, enkel voor de Twinkly producten.

EDIT: Vraag het anders eens aan de support, die is echt heel goed!
Dank! Hoop t maar bij 1 product te houden en niet heel de tuin vol te gaan hangen haha! Zal de support eens mailen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GORby
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-05 22:46
Arunia schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 14:33:
@GORby Dat is wel gaaf. Ik heb zelf een Thing toegevoegd aan openhab (was een github addon zeg maar) en deze gewoon voor aan/uit in gebruik. Verder hoeft het niets te doen omdat we maar 1 scene gebruiken. :+
Ik heb via die Thing 2 things gemaakt van iedere streng 1 en daarna in een item gekoppeld als schakelaar voor aan en uit. En dat was het eigenlijk wel. Ze schakelen hierom beide te gelijk.
Ik heb het in Node-Red eerst geprobeerd met de thingzi-logic-twinkly node, maar die is heel beperkt en verliest ook nogal eens graag de verbinding. Door gewoon rechtstreeks de API calls te doen via Node-Red, slaag ik er echter in om een stuk meer te kunnen dan wat met die node kan. Iemand heeft die heel mooi gedocumenteerd op https://xled-docs.readthedocs.io/en/latest/rest_api.html .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 00:10

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

DCNY schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 17:17:

Ik heb hier een setje in de tuin gehangen (voor de test) waar de WiFi niet slecht is maar ook zeker niet super.

Toestemming nodig voor bekijken van YouTube

Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.

Bekijk op YouTube
Twinkly lights (TWS400SPP)

Maar effecten worden naar de controller gestuurd en die speelt ze gewoon als een 'playlist' af. AFAIK hebben die dingen geen permanente (snelle, goeie) verbinding nodig (natuurlijk moet 't wel verbonden zijn als je ze wil bedienen enzo).

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCNY
  • Nu online
RobIII schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 12:52:
[...]

Ik heb hier een setje in de tuin gehangen (voor de test) waar de WiFi niet slecht is maar ook zeker niet super.

[YouTube: Twinkly lights (TWS400SPP)]

Maar effecten worden naar de controller gestuurd en die speelt ze gewoon als een 'playlist' af. AFAIK hebben die dingen geen permanente (snelle, goeie) verbinding nodig (natuurlijk moet 't wel verbonden zijn als je ze wil bedienen enzo).
Thanks! En mooi te zien hoe andere vormen dan de standaard kerstboom-vorm werken. Bij mij komt ie ook in een andere boom te hangen ipv in een kerstboom :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

Mja de vorm is niet ideaal. Patroontjes werken leuk, animaties (batsignal bijv.) is echt niks herkenbaars van te maken.

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathias82
RobIII schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 12:52:
[...]

Wel cool zo. Is dat maar 1 set? Welke set is dit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobIII

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

mathias82 schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 17:39:
[...]

Wel cool zo. Is dat maar 1 set? Welke set is dit?
400 RGB+W.

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fluo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 04-03 10:48
Ik kan nergens het verbruik van deze kerstverlichting vinden, iemand een idee?

Fluo

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mathias82
Fluo schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 15:35:
Da's inderdaad wel vreemd, ik vind het ook nergens in de specs. Maar de voeding die erbij zit is 24V en 1A tot 1.5A afhankelijk van het product. Als ze (hopelijk) wat marge hebben genomen op de voeding zodat deze nooit meer dan 80% belast wordt zou je ergens tussen de 20 en 30W moeten uitkomen. Hangt er natuurlijk ook vanaf welke effecten je afspeelt en/of hoeveel je de verlichting dimt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

Fluo schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 15:35:
Wacht ff, 100€+ uitgeven aan een setje kerstlampjes en dan afvragen wat ze verbruiken?

Meesterlijk. :+

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

• mmeel
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 15-04 08:48
Kun je met de gewone RGB versie een soort van wit licht creeeren?

Of is de RGBW versie een must als je patronen met wit wilt?

dank en vast een fijne kerst allemaal :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• copyer
mmeel schreef op donderdag 10 november 2022 @ 17:50:
Kun je met de gewone RGB versie een soort van wit licht creeeren?

Of is de RGBW versie een must als je patronen met wit wilt?

dank en vast een fijne kerst allemaal :-)
Als je geel gebruikt is t net warm wittig, maar net of je dat wil.
De rgbw is wel wit, maar koud wit, kant wel wat aanpassen.

Wel bij 1 soort houden, als je meerde snoeren wil synchen in 1 groep.
Dan bent je beter af met de rgbw gen 2, gen1 en 2 werken niet lekker samen.

Zelf had ik de wall curtain gen1, en later een gen2 erbij, als je die wil koppelen zodat je 1 figuur krijgt over 2 setjes, werk dat niet.
Later nog een gen2 gekocht en dat werkt uitstekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• katerke
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09-05 14:34
Dankzij remmuz de juiste keuze gemaakt (y)

Ook een boom van 185 cm (ging eerst voor een slim maar toch een normale diameter genomen). Neem minimum 400 leds :)

Nog iets interessants, er is een calculator te vinden op de site van Twinkly !!!

vb 180 cm fabulous uitvoering = 400 leds
vb 240 cm fabulous uitvoering = 800 leds

https://twinkly.overpx.com/calculator/

>:) Heb al succes bij de buren

Helaas krijg ik de music stick niet aan via mijn fritzbox. Erna nog eens geprobeerd met het verwijderen en via de twinkly netwerk maar dat strande ook bij het zoeken van de wifi. Bleef melden dat er geen Twinkly in het netwerk te vinden is ;(

[ Voor 22% gewijzigd door katerke op 25-11-2022 20:55 ]

---Intel Core i7 2600K, Gigabyte GA-Z68X-UD4-B3, MSI GTX570 Twin Frozr III ---

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sabbi

Sabbi

je denkt aan mij.

Die Twinkly calculator vind ik wel vrij enthousiast qua hoeveelheid die hij suggereert. Ik heb zelf altijd een (echte) boom van rond de twee meter, en hoef echt niet meer dan de 250 die ik heb. Het is nu al een behoorlijke paal licht die eraf komt.

Kan me best voorstellen dat je er 500 inhangt als je een 'vol' effect wil, maar die calculator stelt voor fabulous ijskoud 1250 stuks voor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 27-04 15:07
hoe krijg je die icicle rondom een huis? ik heb nou niet zoveel stopcontacten overal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copyer
bvbal79 schreef op zaterdag 26 november 2022 @ 12:28:
hoe krijg je die icicle rondom een huis? ik heb nou niet zoveel stopcontacten overal
Ja dat spul is niet koppelbaar jammer genoeg, dus een stekkerbak,verlengsnoer denk..
Wel een tip, als je er meerdere hebt, de stekker/controller orientatie aan de zelfde kant houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TECHboyy
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 08-04 22:19
weet er iemand hoe je een area kunt maken bestaande uit de rgb en de rgb-w versie ?
per ongeluk 2 verschillende gekocht zonder wetendheid tot na het testen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathias82
TECHboyy schreef op zondag 27 november 2022 @ 18:37:
weet er iemand hoe je een area kunt maken bestaande uit de rgb en de rgb-w versie ?
per ongeluk 2 verschillende gekocht zonder wetendheid tot na het testen
Ik vrees dat dat niet gaat. Ik heb het zelf niet geprobeerd, maar op de site van Twinkly staat duidelijk dat je geen verschillende profielen kan mengen. Misschien kan je nog 1 van de 2 terugsturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TECHboyy
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 08-04 22:19
mathias82 schreef op zondag 27 november 2022 @ 18:41:
[...]

Ik vrees dat dat niet gaat. Ik heb het zelf niet geprobeerd, maar op de site van Twinkly staat duidelijk dat je geen verschillende profielen kan mengen. Misschien kan je nog 1 van de 2 terugsturen?
ik vind het jammer dat ze zeggen dat het niet mogelijk is terwijl het wel zou moeten kunnen, maar dank voor de reactie, en ik heb er al een andere vervangende correcte voor aangeschaft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NancyDC
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 15-12-2024
Hallo,ik had de RGBW 32M 400 led besteld ,maar kreeg vandaag mijn Twinkly waarop staat RGB +W .heb ik de verkeerde ontvangen of is dat juist hetzelfde ?

Ik ben nogal onzeker in die dingen en een beetje stress om eraan te beginnen.
Nog een vraagje : onderaan beginnen maar moeten die 2 stringen dan in dezelfde richting rond de boom of mag er ene links en ene rechts?
Alvast bedankt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• canonball
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 09-05 19:51
NancyDC schreef op maandag 5 december 2022 @ 16:13:
Hallo,ik had de RGBW 32M 400 led besteld ,maar kreeg vandaag mijn Twinkly waarop staat RGB +W .heb ik de verkeerde ontvangen of is dat juist hetzelfde ?
dat is de goede, het belangrijke is dat de W er bij staat, of het alleen rgb is. Degene met W erbij geeft net wat mooiere wit kleuren.
Nog een vraagje : onderaan beginnen maar moeten die 2 stringen dan in dezelfde richting rond de boom of mag er ene links en ene rechts?
Maakt niets uit, doe hoe het jouw het best uitkomt.
Als ze erin zitten kun je met je telefoon een scan maken, en dan detecteert de app zelf waar welk lampje zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fireball86
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 09-05 09:00
Vraagje hier voor de ervaringsdeskundigen. Ik had via internet een Twinkly pre-lit 230 cm 400 led rgb+w kerstboom besteld. Helaas kreeg ik bericht van de webshop vandaag dat deze niet leverbaar is. De hele boom is ineens bij geen enkele andere webshop meer verkrijgbaar. Bij de HornBach hier in de buurt hadden ze nog wel de Twinkly pre-lit 230 cm 500 led rgb kerstboom beschikbaar. Ik wilde eigenlijk graag de eerste, die was namelijk 90 euro goedkoper en had de rgbw ledjes. Maar ja, die ga ik niet meer kunnen krijgen. Zit er in gebruik nu veel verschil tussen de rgbw en de rgb? De ervaringen die ik lees verschillen nogal. De ene vindt rgbw heel belangrijk terwijl een ander weer schrijft dat het verschil er bijna niet is. Voordat ik zo’n dure kerstboom ga neerzetten wil ik graag wat ervaringen van jullie horen. Anders moet ik er nog eens goed over nadenken. 500 ledjes in zo’n grote boom is wel mooier trouwens.

Alvast bedankt voor je reactie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bashy
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 01:11
Weet iemand of er verlengkabels voor de Twinkly zijn? Ik kijk naar 8mt Twinkly strings voor in een boom buiten rondom de stam, maar zal de kabel eerst van het buitenstopcontact naar de boom moeten leiden.

En kun je de verlichting schakelen op zonsondergang a la Hue?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groentjuh
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 00:08
Bashy schreef op woensdag 7 december 2022 @ 01:25:
En kun je de verlichting schakelen op zonsondergang a la Hue?
Nee, Twinkly zelf biedt alleen de mogelijkheid om op een bepaalde tijd aan en uit te gaan. Tenzij je via een api-call dat elke dag aanpast aan de zonsopkomst/ondergang, ga je dat niet kunnen...

[ Voor 9% gewijzigd door Groentjuh op 07-12-2022 01:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bashy
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 01:11
Groentjuh schreef op woensdag 7 december 2022 @ 01:52:
[...]

Nee, Twinkly zelf biedt alleen de mogelijkheid om op een bepaalde tijd aan en uit te gaan. Tenzij je via een api-call dat elke dag aanpast aan de zonsopkomst/ondergang, ga je dat niet kunnen...
Thanks! Schakelen op tijd zou afdoende moeten zijn. 😀 En werkt de Twinkly met ‘normale’ verlengsnoeren zoals onderstaand?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mTWJNe4Ww-u2Cl4j9sU0PQgcO9Q=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/zfT4ym9v6m50dIfukmaMuoVG.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Na de Twinkly pre-lit kerstboom (2,30 meter) van 2 weken terug ook maar overstag gegaan voor de tuin met de Twinkly Festoon verlichting :
Afbeeldingslocatie: https://media.s-bol.com/B1P3nVQW911x/lOlnnE1/1200x998.jpg
Komen vandaag binnen, ben erg benieuwd

Owner of DBIT Consultancy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groentjuh
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 00:08
Bashy schreef op woensdag 7 december 2022 @ 08:49:
[...]

En werkt de Twinkly met ‘normale’ verlengsnoeren zoals onderstaand?

[Afbeelding]
Geen idee, mijn twinkly zit in een boom waar elektriciteit gemakkelijk binnen bereik is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathias82
Bashy schreef op woensdag 7 december 2022 @ 08:49:
[...]

Thanks! Schakelen op tijd zou afdoende moeten zijn. 😀 En werkt de Twinkly met ‘normale’ verlengsnoeren zoals onderstaand?

[Afbeelding]
Ik zat in dezelfde situatie. Ik heb wat opgezocht, maar blijkbaar is daar geen "standaard" in. Verlengsnoeren voor het ene merk werken niet zomaar voor een ander merk. En Twinkly zelf heeft enkel verlengsnoeren voor hun Pro reeks.
Ik heb uiteindelijk een gewone verlengkabel gebruikt met een IP65 vrouwelijke koppeling en dat gaat toch al een paar manden goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Festoon lampjes binnen en opgehangen in de tuin! Erg goede kwaliteit en lampjes geven ontzettend leuk licht af! Echt een aanrader

Owner of DBIT Consultancy

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alex_pas
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 09-03 02:50
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3Nqgx4fz9hN27TGBN_tYbupMjdE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jLe7HHBqBsbaP8s22EHPODQN.jpg?f=fotoalbum_large

Bij de RGB versie kun je klassiek wit maken met oranje en geel enzo. Vind ik heel mooi. Maar ik wil ook graag de kleuren van de decoratie kunnen zien en de cri waarde van kerstverlichting is om te huilen over het algemeen. Daarom rgbw genomen. Vorig jaar vond ik het niet ideaal. Ik was toch niet tevreden over wit. Maar na lang zoeken geen beter alternatief gevonden. Dus toch weer twinkly rgbw in de boom. Het kan toeval zijn, maar ik kreeg een firmware update en nu kan ik een wit maken waar ik super blij mee ben. Vorig jaar waren er ledjes bij waar net wat groen uit kwam of rood. Geen rustig beeld. Nu is het puur wit en voor mij ideale temperatuur. Niet klassiek wat naar oranje neigt, maar ook absoluut niet kil of koud. Ik ga nu met alle verlichting over op twinkly rgbw. Alleen jammer dat er geen kleinere en betaalbaarder snoeren zijn voor bv kerst kransen of guirlandes. Daar zijn 50 of 75 lampjes meer dan genoeg. 50 lampjes alleen te koop incl krans of guirlande maar voor een prijs waar je dan ook eigenlijk bijna 250 lampjes voor koopt. Dat voelt ook niet goed.

Anywho, qua cri voor mij de beste optie. Misschien is de wit/goud nog beter, maar het is ook geweldig om met de kleuren te spelen. Binnen een buiten gelinkt en op de hele uren is het 1 minuut show en dan weer 59 minuten heerlijk rustig warm wit haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NancyDC
Ik denk dat dit een verslaving wordt🤗 , ook de instelling van de tijd is nog even zoeken ,want als ik mijn iPhone 7 vergrendel of bel dan gaat de verlichting uit .Ik denk niet dat dit de bedoeling is .
Kheb alvast de Twinkly app ook op mijn Ipad staan ,maar of die dan alles gaat overnemen weet ik niet.
Ik zal waarschijnlijk met nog heel veel vragen komen ,maar wens iedereen er alvast veel plezier mee en kijkgenot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyt_
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09-05 14:48
Ik sta op het punt om te bestellen voor de kerstboom 215cm, rgbw400 of 600led?
En ze zijn dimbaar toch? Zowel kleur als wit?

You know you ve played warcraft III too much when.... Your sitting next to a guy at the busstop waiting for a bus, and he stands up before the bus gets there, and you claim that hes map hacking

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21:31
Phyt_ schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 14:47:
Ik sta op het punt om te bestellen voor de kerstboom 215cm, rgbw400 of 600led?
En ze zijn dimbaar toch? Zowel kleur als wit?
RGBW zou ik doen. Ik heb zowel RGBW als de eerste generatie RGB (zonder de W). Die zonder W hangt nu in de werkkamer. Die mét W hangt in een boom van 2 meter met 400 lampjes en da's voldoende.
Merk dat ik naast de kleuren het toch ook wel fijn vind om af en toe oldskool de witte kleur te pakken.

Uiteraard is alles dimbaar.

*sowieso

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phyt_
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09-05 14:48
DonJunior schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 14:52:
[...]

RGBW zou ik doen. Ik heb zowel RGBW als de eerste generatie RGB (zonder de W). Die zonder W hangt nu in de werkkamer. Die mét W hangt in een boom van 2 meter met 400 lampjes en da's voldoende.
Merk dat ik naast de kleuren het toch ook wel fijn vind om af en toe oldskool de witte kleur te pakken.

Uiteraard is alles dimbaar.
Bedankt, zojuist de rgbW 400 led besteld

You know you ve played warcraft III too much when.... Your sitting next to a guy at the busstop waiting for a bus, and he stands up before the bus gets there, and you claim that hes map hacking

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• katerke
Na 2 weken pauze nog eens gestoeid met de music stick, kreeg nu wel een bericht (zat in Twinky wifi) dat er een update was.
Overgeschakeld naar mijn wifi en kunnen updaten van 1.... naar 2.1.0

Werkt nu perfect.

Nog een Spritzer erbij besteld, komt binnen een dag of 2 met de post aan ... ben benieuwd O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simonanton
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 04-05 22:20
Groentjuh schreef op woensdag 7 december 2022 @ 01:52:
[...]

Jawel hoor. Als je 2e generatie hebt en een firmware update doet kun je ze aan Homekit toevoegen en daar kun je met zonsopkomst en -ondergang automatiseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firefighter1976
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 20-10-2023
Vorig jaar 4 icicle opgehangen. Wel 2 maanden laten hangen, maar naar nu blijkt. Meerdere ledjes die het niet meer doen en als je kijkt bij ledje is hij groenig uitgeslagen bij weerstand. Nu blijkt ook nog is dat er maar 1 jaar garantie op zit. Ik vind dit persoonlijk erg slecht voor de prijs die je er voor betaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathias82
Firefighter1976 schreef op zaterdag 17 december 2022 @ 10:33:
Vorig jaar 4 icicle opgehangen. Wel 2 maanden laten hangen, maar naar nu blijkt. Meerdere ledjes die het niet meer doen en als je kijkt bij ledje is hij groenig uitgeslagen bij weerstand. Nu blijkt ook nog is dat er maar 1 jaar garantie op zit. Ik vind dit persoonlijk erg slecht voor de prijs die je er voor betaald.
Ik had net hetzelfde: vorige jaar 1 Strings en 1 Icile gekocht. Dit jaar terug gehangen en bij beide producten meerdere lampjes waarbij het blauwe kanaal kapot was. Met gekleurde effecten zie je daar niet veel van, maar als hij wit maakt dan krijg je een gele kleur wat uiteraard wel storend is.

Ik heb contact opgenomen met Twinkly, die mij doorverwezen naar de verkoper. Bij mij waren dit 123Led en Kablshop. Beide hebben de producten zonder enig probleem omgeruild.

Bij mij waren de producten wel nog net geen jaar oud, maar wettelijk kan de verkoper je niet afschepen met 1 jaar garantie. Twinkly zegt zelf op hun site dat hun LEDs "meer dan 30.000" uur meegaan. Da's 3,4 jaar 24/7 branden!

Ik moet zeggen dat ik nu inderdaad ook mijn twijfels heb bij de kwaliteit. Ik heb momenteel 3 Twinkly producten (2 Strings en 1 Icile). Ik vind het een fantastisch product en ik zou nog willen uitbreiden maar als er elk jaar terug lichtjes defect gaan dan ga ik toch passen...

• NancyDC
Dag iedereen ,ik heb een probleempje waar mijn Twinkly app alleen 2D aangeeft knippert en blijft draaien .kheb de scans al opnieuw gedaan maar zonder succes ,er wordt hier ook over 3D gesproken, maar dit zie ik nergens. |:( iemand een idee .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:53
Hier nog een nieuwe Twinkly gebruiker. Ik heb een gen2 RGB met 400 lampjes in de boom hangen. Ik was net een beetje aan het spelen met de effecten en het bewerken ervan. Ik zie echter na het opslaan (ook al geef ik het effect een nieuwe naam) dat het oorspronkelijke effect weg is. Ik heb hem overschreven dus.

Iemand enig idee hoe ik effecten terugkrijg?

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCNY
  • Nu online
Iemand de Twinkly al van stal gehaald?

Ik ben op zoek naar een nieuwe set voor de kerstboom van 210m.

Twijfel tussen 400 en 600. Waarom dan niet de meeste nemen? Omdat ik ook twijfel tussen de RGB en RGBW. Prijzen voor 400RGBW en 600RGB liggen redelijk gelijk. 600RGBW is dan weer ruim boven de €200.

Dus resumé:
400 of 600?
RGB of RGBW?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remmuz
DCNY schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 14:40:

Twijfel tussen 400 en 600. Waarom dan niet de meeste nemen? Omdat ik ook twijfel tussen de RGB en RGBW. Prijzen voor 400RGBW en 600RGB liggen redelijk gelijk. 600RGBW is dan weer ruim boven de €200.

Dus resumé:
400 of 600?
RGB of RGBW?
Ik heb een 400RGB in een boom van 2 meter gehad vorige kerst.
Ik vond het aantal lichtjes voldoende maar miste wel mooi wit licht.
Dus mijn keuze zou zijn 400RGBW.
(en je hebt altijd nog de mogelijkheid om een 250RGBW set bij te kopen. In de app kun je die koppelen tot 1 set)

[ Voor 8% gewijzigd door remmuz op 19-10-2023 15:16 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• paQ

paQ

100% +W gaan

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mathias82

Dus resumé:
400 of 600?
RGB of RGBW?
Hangt van heel veel factoren af:
- RGB of RGBW: ik heb alles in RGBW, maar ik gebruik eigenlijk nooit wit. Achteraf gezien had ik beter RGB genomen, dat had een stuk voordeliger geweest. Maar vroeger kon je RGB en RGBW sets niet samen gebruiken, dus heb ik al mijn uitbreidingen in RGBW gekocht. Als je natuurlijk van plan bent om wel vaak wit te gebruiken kan je beter RGBW nemen, maar dat kunnen wij niet voor jou beslissen ;)
- 400 vs 600: ook dit hangt ervan af wat je wilt. Bij Twinkly geldt "more is more". Je kan niet te veel lichtjes hebben, enkel te weinig. Als je de boom tegen een muur of in een hoek zet dan moet je niet helemaal rondgaan met je lichtjes, dan zal 400 volstaan. Als de boom echter vrij staat dan zou ik 600 nemen. Je kan later inderdaad altijd uitbreiden, maar 400 + 200 zal altijd meer kosten dan 600. Beter ineens goed doen dan. Hier kan je een simulatie doen: https://twinkly.overpx.com/calculator/

Los daarvan weet ik niet of ik nog Twinkly zou kopen. Het is een fantastisch product, maar de kwaliteit is slecht. Ik heb op elk snoer na 1 jaar defecte lichtjes: één van de R/G/B/W kanalen werkt dan niet meer, waardoor sommige kleuren van die ledjes niet meer kloppen.
Vorig jaar heb ik 2 snoeren teruggestuurd en nieuwe ontvangen, nu hebben deze nieuwe ook defectje lichtjes. Ik ben deze klacht al vaak tegengekomen, dus het is zeker niet dat ik "pech" heb. Ik ben ook altijd heel voorzichtig met het hangen, afbreken en opbergen van de lichtjes...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 01:47

Speedmaster

Make my day...

Dus resumé:
400 of 600?
RGB of RGBW?
Kijk even hier: https://www.bol.com/nl/nl...-chroma/9300000019290765/ Prijstechnisch lijkt mij dit de beste keus...

Edit: dit is wel de RGB uitvoering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

Ik gebruik juist heel veel wit.
Het is sowieso wat minder kermis vind ik, maar je kan bovendien mooie sparkles genereren met de wittinten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mootje8
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 01-11-2023
Ik heb de twinkly heel veel aan gehad, maar geen 30.000 uur.
Ineens valt hij steeds uit na een half uurtje. Of springt midden in de nacht ineens aan op een knipper modes. Ik heb uiteraard alles gereset (meerdere keren), ook op verschillende telefoons geprobeerd. Ik weet niet wat ik ermee moet. 1 jaar garantie is veel te weinig voor deze prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmuz
Mootje8 schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 22:13:
Ik heb de twinkly heel veel aan gehad, maar geen 30.000 uur.
Ineens valt hij steeds uit na een half uurtje. Of springt midden in de nacht ineens aan op een knipper modes. Ik heb uiteraard alles gereset (meerdere keren), ook op verschillende telefoons geprobeerd. Ik weet niet wat ik ermee moet. 1 jaar garantie is veel te weinig voor deze prijs.
Gelukkig heb je wettelijk 2 jaar garantie in alle EU landen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• katerke
Wij hebben thuis een 400 RGBW lichtsnoer in de kerstboom(raad van Remmuz opgevolgd :) ) en een spritzer van Twinkly. En ik vermoed dat we het daar ook bij laten.

Had wel interesse voor het lichtgordijn maar denk dat de oplossing van hun concurrent ( Govee ) er dan veel toffer uitkomt.

https://www.youtube.com/watch?v=Yp9Owum1LRY

[ Voor 3% gewijzigd door katerke op 29-10-2023 21:58 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• remmuz
katerke schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 21:57:
Wij hebben thuis een 400 RGBW lichtsnoer in de kerstboom(raad van Remmuz opgevolgd :) ) en een spritzer van Twinkly. En ik vermoed dat we het daar ook bij laten.

Had wel interesse voor het lichtgordijn maar denk dat de oplossing van hun concurrent ( Govee ) er dan veel toffer uitkomt.

https://www.youtube.com/watch?v=Yp9Owum1LRY
Ik heb het Govee gordijn. Heb er wat gemengde gevoelens bij.
Het werkt goed, de effecten zien er goed uit en de mogelijkheden zijn eindeloos.
Maar ook wat nadelen,
-vooral als het gordijn uit staat ziet het er erg rommelig uit. Ik zou het zelf niet ergens in de woonkamer ophangen in ieder geval.
-Geen Homekit integratie. Je moet dus altijd de Govee app gebruiken om het ding aan/uit te zetten.
(Ik heb er een smart plug tussen gezet die wel in Homekit zit.)
- Ik vind het gordijn vrij duur. Ik heb het in de introductie week voor 99,00 kunnen kopen. Meer zou ik er ook niet voor willen betalen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21:31

Dus resumé:
400 of 600?
RGB of RGBW?
Ik zou gewoon de 400 RGBW halen.. voelt het daarna alsof het te weinig is (wat me sterkt lijkt) dan koop je na de kerst in de uitverkoop een slinger van 400 bij.

Overigens wel RGBW doen, naast dat je dan meer effecten hebt kun je ook de boom rustig op wit/gelig aanzetten als je daar behoefte aan hebt.
Ik heb beiden en bij de RGB (die ik in mijn werkkamer gebruik) mis ik wel de W variant.

*sowieso

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paQ

paQ

ik heb 2 x 250 RGBW in de kerstboom van 2,20
Dat is echt voldoende hoor.
400 ws ook nog wel. (800 iig te veel)

je kan ook bijv met deze prijs https://www.kabelshop.nl/...k_qUDnxkm_ekaAhHXEALw_wcB naar Hornbach stappen, dan krijg je ze daar mee voor 85,50 ;)
Zo heb ik het vorig jaar gedaan iig :P

[ Voor 62% gewijzigd door paQ op 30-10-2023 09:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louismiller
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 17-11-2024
Goeden avond ,

Ik ben ik contact met twinkly over een multicolor icrcle 190 ivm 3 kapotte leds, ze vragen mij om de Bon. Helaas ben ik deze kwijt. Heeft iemand toevallig een bon van vorig jaar voor mij ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

Voor de volledigheid, dit is 2x250 RGBW
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/c3kTUcW2XmK1uGN6g7KJA40Lt6g=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XWiYOeDKMHBHMupPq4vp5zFz.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NmKngSJ2K0N-o5EBNSMl3UgR-qY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/l7wSGcTh9lKelmJGyOqZ0tm0.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 31% gewijzigd door paQ op 11-11-2023 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Louismiller schreef op maandag 6 november 2023 @ 17:49:
Goeden avond ,

Ik ben ik contact met twinkly over een multicolor icrcle 190 ivm 3 kapotte leds, ze vragen mij om de Bon. Helaas ben ik deze kwijt. Heeft iemand toevallig een bon van vorig jaar voor mij ?
Ik snap de reden van de vraag, maar dit lijkt me niet de bedoeling.
Je hebt niet ergens in je mail een bon? Of de winkel zelf. Een mediamarkt kan met een afschrift de bon uit het systeem vissen bijvoorbeeld. Als je weet wanneer deze is aangeschaft.
Wellicht dat je daar iets aan hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louismiller
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 17-11-2024
Arunia schreef op zaterdag 11 november 2023 @ 13:19:
[...]

Ik snap de reden van de vraag, maar dit lijkt me niet de bedoeling.
Je hebt niet ergens in je mail een bon? Of de winkel zelf. Een mediamarkt kan met een afschrift de bon uit het systeem vissen bijvoorbeeld. Als je weet wanneer deze is aangeschaft.
Wellicht dat je daar iets aan hebt.
Snap ik maar helaas heb ik al deze opties al bekeken !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuBBaSS
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 04:06

SuBBaSS

-has Ryzen

Ben door dit topic ook van plan om op de twinkly-train te hoppen.
Had vorig jaar die lsc leds van de action voor in de kerstboom, maar die vielen wat tegen.

Zou het lonen om de black friday deals af te wachten?
Iemand hier ervaring mee gehad vorig jaar?

Zag via kabelshop (dankzij @paQ ) al wat mooie aanbiedingen maar wellicht kan het nog mooier tijdens BF?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paQ

paQ

en dan naar Hornbach te rijden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuBBaSS
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 04:06

SuBBaSS

-has Ryzen

paQ schreef op maandag 13 november 2023 @ 15:47:
en dan naar Hornbach te rijden :+
Hoe hoog is die boom van jou eigenlijk?
Ik schat vanaf de foto zo'n dikke 2 meter?

Heb zelf een boompje van hooguit 1.60 m. en zat te kijken naar de 250 rgb+w.
Mijn vorige action LSC string had 200 lampjes en dat was al ruim voldoende.

Denk dat ik de gok gewoon maar ga wagen (tenzij er een 400(+) variant in de aanbieding langskomt).
Het lijkt me niet dat er iets als een teveel aan twinkly lampjes is (tenzij je er ook nog ballen in op wilt kunnen hangen :+ ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

Ik schat 2.30 oid. Plafond is 2.52

Pagina: 1 2 Laatste