Ik begrijp de irritatie van TS een beetje. Zijn vrouw heeft, behoorlijk (anders ga je niet naar de spoedtandarts) pijn aan haar gebit en de tandartsassistente begint over contant afrekenen, waarop TS zich afvraagt, "hoeveel moet ik dan meenemen? Een tientje, honderd euro? Duizend euro? Achttienhonderddrieënzeventig euro en vijfendertig cent? Zijn vrouw heeft pijn en hij wil dat oplossen.
De spoedtandarts wil natuurlijk ook 'gewoon' betaald worden en heeft, om zijn moverende redenen, geen zin in een pinapparaat op de praktijk (te duur, te veel gedoe, daar kunnen we slechts naar gissen...) Nogmaals, ik vind het niet heel chic van de tandarts, maar goed, ik heb daarin wat 'makkelijker praten'. Tandartszorg valt niét onder de basisverzekering.
MAAR: er van uitgaan dat de tandarts waarschijnlijk een 'zwart potje' heeft gaat mij werkelijk te ver. De tandarts moét de tijd registreren én rapporteren wat hij / zij gedaan heeft(!) Geen enkele arts kan een behandeling of een verrichting uitvoeren, zonder dat vast te leggen en dat gaat niet over geld, maar over het voeren van een medisch dossier. Tuurlijk zullen er (tand)artsen zijn die dit niét serieus nemen, zoals er ook beheerders zijn die het maken van backups niet serieus nemen. Maar dit zijn, extreme, uitzonderingen, dus die lieden die er van uitgaan dat dit te maken heeft met strafbaar (geld) én verwijtbaar(geen rapportage) handelen, weten niet hoe het in zijn werk gaat in een (tand)artsenpraktijk.
Alleen dit begrijp ik niet:
Spoed betekend nú!, sofort!, maintentant!, now! en kan dus niet nog een dag wachten....
HTT-Thalan schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 17:04:
[...]
Het punt is dat er nu geen tandartsen beschikbaar zijn (we kunnen pas in maart voor reguliere afspraken terecht). Elke keer als je wat nodig hebt moet je dus een betaald (1 euro) nummer bellen wat je bij de dienstdoende praktijk van 'de dag' neerzet (die rouleren). Je hebt dus geen keuze behalve een andere dan nog eens proberen (á 1 euro, gaat echt nergens over).
Let op(!) Je wilt géén reguliere afspraak,maar een snelle afspraak. Wanneer je op een wachtlijst bij een arts staat en je moet snel gezien worden, moet dié arts dat doen, ook al is er pas in maart 2021 plek voor een
reguliere controle.
No AI tools were used in writing this post. It's a product of human stupidity.