Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TurnTheLightsOn
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 03-05-2021
cadsite schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 16:45:
Kan je me (behalve de liefde voor zwart inkomen) 1 echt goede reden geven om enkel cash te aanvaarden?
Om nog niet te spreken van het gevaar van grote sommen cash geld in huis...

(en ik die dacht dat we in BE altijd zochten naar manieren om zwart inkomen goed te praten...)
Aanschaffen van zo'n toestel en abonnementskosten zijn er wel en moet je wel even meenemen in je rendementsanalyse. Als 99% van de consultaties met verzekeraar of rechtstreeks met overheid worden afgerekend is dat niet echt nuttig...

OT: de praktijk had zich gerust wat coulanter kunnen opstellen en ruimer meedenken. Betalen via overschrijving is ook nog altijd geldig en kan je gewoon aantonen met je mobiele app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TurnTheLightsOn
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 03-05-2021
Jeroenneman schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 16:49:
[...]

Al eerder benoemd: omdat "normale" patiënten gewoon betalen via een incasso achteraf of via de verzekeraar. Hoeveel moeite zou ik als partij stoppen in patiënten die toch geen vaste klant zijn, en waar ik extra zaken voor moet regelen?
Arts word je in eerste plaats om mensen te helpen... Praktijk in kwestie lijkt dat beetje vergeten te zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

TurnTheLightsOn schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 16:50:
[...]

Arts word je in eerste plaats om mensen te helpen... Praktijk in kwestie lijkt dat beetje vergeten te zijn.
De arts kan je medisch toch prima verder helpen? Of moet de arts je ook helpen thuis een muurtje te metselen? Kom op jongens, wat een kleutergedrag. Pin dat bedrag, betaal die man voor z'n tijd, of zoek een ander met pinapparaat en ga verder met het leven.

Nog nooit op wintersport geweest zeker? Is die hele branche corrupt en klantonvriendelijk? In andere landen is pin nog niet zo ingeburgerd als hier.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mauritio
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 29-09 21:31
Jeroenneman schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 16:53:
[...]

De arts kan je medisch toch prima verder helpen? Of moet de arts je ook helpen thuis een muurtje te metselen? Kom op jongens, wat een kleutergedrag. Pin dat bedrag, betaal die man voor z'n tijd, of zoek een ander met pinapparaat en ga verder met het leven.

Nog nooit op wintersport geweest zeker? Is die hele branche corrupt en klantonvriendelijk? In andere landen is pin nog niet zo ingeburgerd als hier.
Dit dus, er is geen verplichting tot het aanbieden van pin of CC.
Daarnaast krijg je toch netjes een factuur? Wat roept iedereen hier dan over zwart geld |:( ?

De meeste tandartsen werken met een 3e partij die facturen en betalingen regelen, mijn tandarts (nieuwe vlotte gast die het hier heeft overgenomen in het dorp) had een pinautomaat maar heeft deze de deur uitgedaan. Hij heeft 3x een pinbetaling gehad in een maand tijd, iets met kosten/baten voor ondernemers?

Geld pinnen, aftikken en weer door (e.v.t naar een andere tandarts). Zoals ze hier zeggen; niet lullen maar poetsen. 3 Jaar in duitsland wonen en werken hebben mij geleerd dat cash nog steeds king is en dat overal betalen met je kaartje/telefoon in europa eerder uitzondering dan regel is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10:01

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Topicstarter
Jeroenneman schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 16:31:
Prachtig topic weer dit. Voor TS zou een tandarts dus een pinautomaat moeten aanschaffen/een contract moeten aangaan, terwijl 99.9% van zijn of haar patiënten gewoon zullen betalen via de verzekeraar of Famed oid.

En de assistente geeft duidelijk aan waarom er contant betaald dient te worden: er is geen pinautomaat, wilt u dit wel, dan kunt u naar een andere tandarts.
Wat is dan nog in godsnaam het nut van een topic? Ga je hiermee naar de tandarts om hem te dwingen voor die ene patiënt per jaar een pinautomaat aan te schaffen?
Het punt is dat er nu geen tandartsen beschikbaar zijn (we kunnen pas in maart voor reguliere afspraken terecht). Elke keer als je wat nodig hebt moet je dus een betaald (1 euro) nummer bellen wat je bij de dienstdoende praktijk van 'de dag' neerzet (die rouleren). Je hebt dus geen keuze behalve een andere dan nog eens proberen (á 1 euro, gaat echt nergens over).

Als je dus steeds bij zo'n praktijk neergezet word zonder pinautomaat word het wel vervelend. Niet dat wij vaak een tandarts nodig hebben (gelukkig) maar het is gewoon onnodig complex. Ik vind dat ze daarin best wel een stapje richting de twintigste eeuw mogen maken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bernard0343
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09:07
Ik begrijp de irritatie van TS een beetje. Zijn vrouw heeft, behoorlijk (anders ga je niet naar de spoedtandarts) pijn aan haar gebit en de tandartsassistente begint over contant afrekenen, waarop TS zich afvraagt, "hoeveel moet ik dan meenemen? Een tientje, honderd euro? Duizend euro? Achttienhonderddrieënzeventig euro en vijfendertig cent? Zijn vrouw heeft pijn en hij wil dat oplossen.

De spoedtandarts wil natuurlijk ook 'gewoon' betaald worden en heeft, om zijn moverende redenen, geen zin in een pinapparaat op de praktijk (te duur, te veel gedoe, daar kunnen we slechts naar gissen...) Nogmaals, ik vind het niet heel chic van de tandarts, maar goed, ik heb daarin wat 'makkelijker praten'. Tandartszorg valt niét onder de basisverzekering.

MAAR: er van uitgaan dat de tandarts waarschijnlijk een 'zwart potje' heeft gaat mij werkelijk te ver. De tandarts moét de tijd registreren én rapporteren wat hij / zij gedaan heeft(!) Geen enkele arts kan een behandeling of een verrichting uitvoeren, zonder dat vast te leggen en dat gaat niet over geld, maar over het voeren van een medisch dossier. Tuurlijk zullen er (tand)artsen zijn die dit niét serieus nemen, zoals er ook beheerders zijn die het maken van backups niet serieus nemen. Maar dit zijn, extreme, uitzonderingen, dus die lieden die er van uitgaan dat dit te maken heeft met strafbaar (geld) én verwijtbaar(geen rapportage) handelen, weten niet hoe het in zijn werk gaat in een (tand)artsenpraktijk.

Alleen dit begrijp ik niet:
HTT-Thalan schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 10:03:
[...]
Morgen weer een andere, maar dan zijn we in ieder geval voorbereid mocht die ook geen pin accepteren.
Spoed betekend nú!, sofort!, maintentant!, now! en kan dus niet nog een dag wachten....
HTT-Thalan schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 17:04:
[...]
Het punt is dat er nu geen tandartsen beschikbaar zijn (we kunnen pas in maart voor reguliere afspraken terecht). Elke keer als je wat nodig hebt moet je dus een betaald (1 euro) nummer bellen wat je bij de dienstdoende praktijk van 'de dag' neerzet (die rouleren). Je hebt dus geen keuze behalve een andere dan nog eens proberen (á 1 euro, gaat echt nergens over).
Let op(!) Je wilt géén reguliere afspraak,maar een snelle afspraak. Wanneer je op een wachtlijst bij een arts staat en je moet snel gezien worden, moet dié arts dat doen, ook al is er pas in maart 2021 plek voor een reguliere controle.

No AI tools were used in writing this post. It's a product of human stupidity.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Topicstarter
Bernard0343 schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 17:10:
Ik begrijp de irritatie van TS een beetje. Zijn vrouw heeft, behoorlijk (anders ga je niet naar de spoedtandarts) pijn aan haar gebit en de tandartsassistente begint over contant afrekenen, waarop TS zich afvraagt, "hoeveel moet ik dan meenemen? Een tientje, honderd euro? Duizend euro? Achttienhonderddrieënzeventig euro en vijfendertig cent? Zijn vrouw heeft pijn en hij wil dat oplossen.

De spoedtandarts wil natuurlijk ook 'gewoon' betaald worden en heeft, om zijn moverende redenen, geen zin in een pinapparaat op de praktijk (te duur, te veel gedoe, daar kunnen we slechts naar gissen...) Nogmaals, ik vind het niet heel chic van de tandarts, maar goed, ik heb daarin wat 'makkelijker praten'. Tandartszorg valt niét onder de basisverzekering.

MAAR: er van uitgaan dat de tandarts waarschijnlijk een 'zwart potje' heeft gaat mij werkelijk te ver. De tandarts moét de tijd registreren én rapporteren wat hij / zij gedaan heeft(!) Geen enkele arts kan een behandeling of een verrichting uitvoeren, zonder dat vast te leggen en dat gaat niet over geld, maar over het voeren van een medisch dossier. Tuurlijk zullen er (tand)artsen zijn die dit niét serieus nemen, zoals er ook beheerders zijn die het maken van backups niet serieus nemen. Maar dit zijn, extreme, uitzonderingen, dus die lieden die er van uitgaan dat dit te maken heeft met strafbaar (geld) én verwijtbaar(geen rapportage) handelen, weten niet hoe het in zijn werk gaat in een (tand)artsenpraktijk.

Alleen dit begrijp ik niet:

[...]

Spoed betekend nú!, sofort!, maintentant!, now! en kan dus niet nog een dag wachten....

[...]

Let op(!) Je wilt géén reguliere afspraak,maar een snelle afspraak. Wanneer je op een wachtlijst bij een arts staat en je moet snel gezien worden, moet dié arts dat doen, ook al is er pas in maart 2021 plek voor een reguliere controle.
Ze heeft kiespijn, maar niet het soort waarbij je aan de pijnstillers zit (het zeurt een beetje). Ja, ze wil er nu wat aan laten doen (en niet wachten tot maart) maar de voornaamste reden dat we nu tot dit systeem veroordeeld zijn is het feit dat ze allemaal vol zitten, niet omdat het persé spoed heeft. Ik heb aangegeven dat ze zo snel moet gaan als ze wil (ze wilde het eerst uitstellen omdat ik de hele week in meetings zit en we nog een 3-jarige peuter rond hebben lopen, maar dat snappen ze op kantoor heus wel).

De voornaamste reden dat het nu niet vandaag is gebeurd is dat we zo snel niet konden pinnen en ze op basis van de onvriendelijke reactie zelf niet bij deze praktijk terecht wilde en dus belt ze morgen opnieuw (andere dienstdoende spoedpraktijk).

Ik laat het contant gezeik echt niet in de weg staan van 'nu' hulp krijgen maar zij beslist en maakt de afspraak uiteindelijk zelf. De reden dat ik ze belde is omdat ze schrok van die melding (het spoedkantoor die je het nummer van de dienstdoende praktijk geeft gaf reeds aan dat deze praktijk geen pin accepteert) en graag wilde dat ik het even zou bespreken met ze (of er andere opties zijn). Omdat de website van deze praktijk ook over facturatie spreekt dacht ik bellen kan geen kwaad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 17:09

https://niels.nu

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• GeeEs
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 29-09 05:26
Het schijnt dat de reden "contant betalen" ook wordt genoemd bij het bellen om zo het kaf van het koren te scheiden. Maw. De drempel om gebruik te maken van de spoed arts wordt zo wat hoger gelegd ... de helft (zie hier ook) haakt dan af, en kan ineens een dag wachten...

Als uw vrouw nog wel een dag kan wachten, is het geen spoed. En mensen bellen voor soms pietluttige dingen....
Hiermee wil ik de klachten hier ook weer niet bagatelliseren, maar dat dus... Wat vind ze er trouwens zelf van?

Normaliter heb je gewoon de spoed tandarts, zitten door heel NL. Echt spoed, is spoed. Gewoon je vrouw brengen en gaan pinnen in de tussentijd. Al geven ze maar een verdoving... Als je echt zenuwpijn klachten hebt doe je daar een moord voor!

Edit: check, niet helemaal bijgelegen zie ik... Gelukkig valt het mee. Succes met het vervolg.

[ Voor 8% gewijzigd door GeeEs op 01-12-2020 17:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bernard0343
HTT-Thalan schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 17:17:
[...]
Ze heeft kiespijn, maar niet het soort waarbij je aan de pijnstillers zit (het zeurt een beetje). Ja, ze wil er nu wat aan laten doen (en niet wachten tot maart) maar de voornaamste reden dat we nu tot dit systeem veroordeeld zijn is het feit dat ze allemaal vol zitten, niet omdat het persé spoed heeft. Ik heb aangegeven dat ze zo snel moet gaan als ze wil (ze wilde het eerst uitstellen omdat ik de hele week in meetings zit en we nog een 3-jarige peuter rond hebben lopen, maar dat snappen ze op kantoor heus wel).
Overigens, wanneer je, aanvullend, voor tandheelkundige hulp verzekerd bent, zou je eens met de zorgverzekeraar kunnen bellen om dit te bespreken, mogelijk kan de zorgverzekeraar wat betekenen (of zouden die reclames waarin gerept wordt over 'wachtlijstbemiddeling' écht volledig onzin zijn?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09:36
Bernard0343 schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 18:13:
of zouden die reclames waarin gerept wordt over 'wachtlijstbemiddeling' écht volledig onzin zijn?
Wachtlijst bemiddeling is alleen voor geplande behandelingen/opnames. Niet voor spoed zaken en daarbij, ze kan toch snel terecht, dat is toch niet het issue. Dit hele topic gaat over dat hij wilt pinnen bij de tandarts en niet contant wilt betalen. Blijkbaar een zeurende pijn, dan hoef je echt geen 1000euro mee te nemen, denk dat je met 100 a 150euro al een heel eind komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bernard0343
jongetje schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 18:52:
[...]

Wachtlijst bemiddeling is alleen voor geplande behandelingen/opnames. Niet voor spoed zaken en daarbij, ze kan toch snel terecht, dat is toch niet het issue. Dit hele topic gaat over dat hij wilt pinnen bij de tandarts en niet contant wilt betalen. Blijkbaar een zeurende pijn, dan hoef je echt geen 1000euro mee te nemen, denk dat je met 100 a 150euro al een heel eind komt.
Probleem is dat TS de 'spoed'-route probeert omdat zijn vrouw anders pas over een maand of drie aan de beurt is. Het zou me niet verbazen als TS de spoed-route niet zou nemen als zijn vrouw eerder geholpen zou worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Topicstarter
Bernard0343 schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 18:55:
[...]

Probleem is dat TS de 'spoed'-route probeert omdat zijn vrouw anders pas over een maand of drie aan de beurt is. Het zou me niet verbazen als TS de spoed-route niet zou nemen als zijn vrouw eerder geholpen zou worden...
We hebben prima tandartsdekking. Ik heb ook voorgesteld om de zorgverzekeraar in te zetten hiervoor maar ze heeft zelf gewerkt bij de zorgverzekeraar en is ervan overtuigd dat het niks uit gaat halen :). Probleem is niet dat er geen tandartsen zijn, het is gewoon overmacht door Corona. Aldus de praktijk waar we ons gaan inschrijven (die om meerdere moverende reden is gekozen maar dus ook pas in maart plaats heeft) heeft dat o.a. te maken door de hoge hoeveelheid verplaatsingen van afspraken.

De 'spoed' route is dus puur om terecht te kunnen komen in de tijd die iedere praktijk reserveert voor niet-geplande zorg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wallyberk
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-09 18:03
@HTT-Thalan Over welke regio hebben we het eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Topicstarter
wallyberk schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 18:58:
@HTT-Thalan Over welke regio hebben we het eigenlijk?
Drenthe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wallyberk
Als je in het noorden van drenthe woont waarom ga je niet naar: https://www.umcg.nl/NL/UM...raak/Paginas/default.aspx ( groningen )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Topicstarter
wallyberk schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 19:06:
Als je in het noorden van drenthe woont waarom ga je niet naar: https://www.umcg.nl/NL/UM...raak/Paginas/default.aspx ( groningen )
Omdat we ook veel dichterbij terecht kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dapdodo
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 29-09 20:52
HTT-Thalan schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 19:08:
[...]

Kan die geen tikkie sturen?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• wallyberk
Oke, dus wat ik hieruit begrijp is, dat de spoedtandarts die dichterbij beschikbaar is, eist dat je direct contant betaalt en daar heb je blijkbaar een probleem mee. In plaats dat je bereid bent om een stuk te rijden of aan je bank te vragen om je limiet te verhogen, ga je hier op tweakers klagen. Heb je überhaupt al geprobeerd een andere (spoed)tandarts te bellen?

Kijk als je in het zuiden van Drenthe woont dan begrijp ik het dat je niet naar Groningen wilt. Maar als je echt wilt dat je vrouw van de pijn afkomt. Zal ik verwachten dat je wat alternatieven zoekt.

Mijn ervaring met spoedtandarts is dat voor elke patiënt die niet behoort bij hun klanten groep dat ze direct geld willen. Ik ben zelf doorverwezen door eigen tandarts naar een spoed tandarts waar contant moest betalen en dat niet van te voren vertelde ( en deze tandarts zat in Volendam, terwijl ik in Amsterdam woon en ik geen auto had ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kunt het vanuit jouw regio in Drenthe trouwens ook nog eens in Duitsland proberen. Dan kijk je denk ik weer heel anders naar een Nederlandse tandarts.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Part
  • Laatst online: 23:05

Part

Helemaal niets.....

-250 pinnen.
-Naar de tandarts gaan.
-Behandeling ondergaan.
-Betalen

Rekening hoger dan de 250 euro:
-Vraag het rekening nummer en maak het verschil terplekke over.

Je maakt van een mug een olifant.

[ Voor 3% gewijzigd door Part op 01-12-2020 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fonsoy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23:17
Zolang ze maar een factuur maken zou ik het prima vinden.
Echter heeft mijn fysiotherapeut ook geen probleem met incasseren, ik kom er bijna nooit en bovendien accepteert hij geen contant geld en heeft geen pin. Dus ik vind het wat overdreven om geen flexibiliteit te tonen. Als je gewoon meldt dat je contant meebrengt of onsite digitaal moet betalen lijkt het me ook prima.

Lenovo W520 - i7 2720QM - 8GB DDR3 1333Mhz - 1080p - Nvidia 1000M - 9 cell accu

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Ik ben een aantal keer zelf bij verschillende spoedtandartsen geweest in het noorden van het land. Deze zijn normaliter alleen bedoeld om accute pijn te verhelpen buiten kantooruren (na 17u, vakantie, weekend etc).

Dat cash betalen is bij een groot deel van de dienstdoende spoedtandartsen normaal. Ja het is absurd dat je niet kan pinnen, maar so be it.

Aangezien de kiespijn heftig is zal de wortel wel ontstoken zijn. Ze zullen foto's maken, een endo starten en haar van de pijn afhelpen. Daarna mag de (toekomstige) eigen tandarts de resterende 1 of 2 behandelingen afmaken.

Ze raden telefonisch veelal aan om zo'n 200 euro mee te nemen. Dat dekt een foto, consult en endo met 4 kanalen wel. Achteraf krijg je altijd een factuur mee die je kan indienen bij je zorgverzekering. Als je een aanvullende tandarts verzekering hebt valt de spoeddienst daar gewoon onder met dezelfde voorwaarden. That's it.

Edit: ik lees net "Ze heeft kiespijn, maar niet het soort waarbij je aan de pijnstillers zit (het zeurt een beetje)". Dat klinkt dan weer alleen als een gaatje, ben benieuwd of ze daar tijd voor hebben :P

[ Voor 22% gewijzigd door stin00 op 01-12-2020 23:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silvos
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 01:59
Ik vind het een beetje dubbel,

Enerzijds snap ik het gevoel van de TS wel, het is 2020 en zeker met corona zou je verwachten dat eigenlijk elk bedrijven wat consumententransacties doet wel een pinautomaat heeft. Een bedrijf als iZettle heeft al een kaartlezer voor enkele tientjes.

Anderzijds vind ik het persoonlijk onwenselijk dat je juist steeds meer plekken hebt waar contant geld wordt geweerd en ik vind het dus wat overdreven om hier echt een probleem van te maken omdat juist het tegenovergestelde ook een probleem is. De tandarts kan bovendien immers voordeel hebben bij contante betalingen;
- Drempel is hoger bij spoedeisende behandelingen dus betere planning
- Pinautomaat kost geld, contant geld accepteren is goedkoper en ook geen gedoe met storingen
- Meerendeel van de facturen zal vermoedelijk toch via de verzekeraar lopen

Daarnaast zelf laatst een pinstoring bij een tankstation meegemaakt en dan is het toch heel prettig om wat contant geld bij te hebben. Je kunt natuurlijk ook je gegevens achterlaten maar dat duurt langer en dan moet je weer terug en dat is toch meer gedoe. Het argument dat iemand dan 2 dagen pijn moet hebben omdat je niet genoeg geld kan pinnen vind ik vergezocht. Ook anno 2020 is het geen overbodige luxe om gewoon een paar honderd euro te hebben liggen voor geval van nood. Mocht je dat echt te lastig vinden, je bent al met zn tweeën dus zelfs al heb je maar 1 bankpasje per persoon kun je al 500 euro pinnen per 24 uur. Lijkt mij afdoende voor de meeste behandelingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeEs
stin00 schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 23:49:
Ik ben een aantal keer zelf bij verschillende spoedtandartsen geweest in het noorden van het land. Deze zijn normaliter alleen bedoeld om accute pijn te verhelpen buiten kantooruren (na 17u, vakantie, weekend etc).

Dat cash betalen is bij een groot deel van de dienstdoende spoedtandartsen normaal. Ja het is absurd dat je niet kan pinnen, maar so be it.

Aangezien de kiespijn heftig is zal de wortel wel ontstoken zijn. Ze zullen foto's maken, een endo starten en haar van de pijn afhelpen. Daarna mag de (toekomstige) eigen tandarts de resterende 1 of 2 behandelingen afmaken.

Ze raden telefonisch veelal aan om zo'n 200 euro mee te nemen. Dat dekt een foto, consult en endo met 4 kanalen wel. Achteraf krijg je altijd een factuur mee die je kan indienen bij je zorgverzekering. Als je een aanvullende tandarts verzekering hebt valt de spoeddienst daar gewoon onder met dezelfde voorwaarden. That's it.

Edit: ik lees net "Ze heeft kiespijn, maar niet het soort waarbij je aan de pijnstillers zit (het zeurt een beetje)". Dat klinkt dan weer alleen als een gaatje, ben benieuwd of ze daar tijd voor hebben :P
De tandarts die voor 200 een endo met 4 kanalen en foto's doet mag je me doorgeven ;)... Laatste keer was ik 650 EU kwijt en 2x 1.5 uur liggen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Het is belachelijk dat je niet kan pinnen want een geldautomaat is tegenwoordig zeldzaam goed en letterlijk zoeken naar een speld in de hooiberg. Dan woon ik nog rondom Amsterdam. Daarnaast zijn die k#& dingen ook nog beperkt geopend, hoezo klantonvriendelijk?
Dus waarom geen pinautomaat? Ik zie het puur vanwege het kostenaspect. Te zuinig om zo'n automaat te hebben want ja het kost nou eenmaal geld.
Alle tandartsen waar ik rondom in Amsterdam ben geweest (ook nood) hebben pinautomaat dus dan is het vreemd dat de tandarts geen pinautomaat heeft een zeker met grote bedragen.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09:36
Na 6 pagina's.... Heb je inmiddels kunnen pinnen en een afspraak gemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
itsalex schreef op woensdag 2 december 2020 @ 06:18:
Te zuinig om zo'n automaat te hebben want ja het kost nou eenmaal geld.
Die dingen kosten geen drol meer tegenwoordig. Als de lokale kinderboerderij het kan betalen, kan een tandarts dat zeker. Daarbij; als je een keer beroofd wordt, kun je voor het geld dat je kwijt bent, en alle bijkomende schade, zo'n ding wel voor 10 mensenlevens in huis hebben.

Het is debiel om anno 2020 geen pinmogelijkheden te hebben. Tegenwoordig werken die gewoon via GSM of via een telefoon. IMHO terecht dat TS daar wat moeite mee heeft, en terecht dat men zich afvraagt waarom een tandarts graag zoveel cash in huis wil hebben.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Montaner
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01-09 08:19
[...]

Mauw dan niet zo en ga pinnen. 6 pagina’s aan onzin terwijl bij de 3e post al duidelijk was dat de tandarts het zelf voor het zeggen heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yodeluxe
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-09 21:24
Toen je hoorde dat er contant betaald moest worden, heb je toen aangegeven dat je met een pinlimiet zit en gevraagd of dat een probleem zou kunnen zijn of dat er misschien een andere oplossing is? Of ben je er gelijk met gestrekt been in gegaan en de praktijk uitgemaakt voor ouderwets zootje omdat ze geen pinapparaat willen neerzetten?

De toon maakt hier best wel uit. Jouw vrouw heeft een tandarts nodig, maar die tandarts zit niet te wachten om de vaste klanten te moeten laten wachten om iemand die geen klant is te kunnen helpen. Zolang je meewerkt gaat het allemaal wel, maar hoe starder je je opstelt hoe minder de tandarts zin heeft om jou tegemoet te komen.

Bij mijn tandarts heb ik het juist meegemaakt dat deze van facturen overstapte naar contant/pin. De reden was dat klanten te vaak de rekening niet of niet op tijd betaalden. Ik zat toevallig in de wachtkamer toen een dergelijke klant daar tegenin ging, een hele tirade omdat die ineens direct moest betalen. Gaf aan dat hij altijd de rekening voldeed. Tot de tandarts liet weten dat zijn betalingen vaak al laat waren en de rekening van het vorige bezoek van maanden daarvoor zelfs helemaal nog niet was betaald. Klant sputterde nog wat na, maar betaalde uiteindelijk wel. De ervaring van de tandarts was ook dat de mensen die het hardst klaagden ook de mensen waren waar hij altijd problemen mee had om het geld van te krijgen. Klein detail: ik betaal als een van de weinigen nog steeds achteraf.

Mijn platencollectie (nog bezig met invoeren)
Hotel nodig? Kijk in dit topic voor 10% korting!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Hydra schreef op woensdag 2 december 2020 @ 08:13:
[...]

Die dingen kosten geen drol meer tegenwoordig. Als de lokale kinderboerderij het kan betalen, kan een tandarts dat zeker. Daarbij; als je een keer beroofd wordt, kun je voor het geld dat je kwijt bent, en alle bijkomende schade, zo'n ding wel voor 10 mensenlevens in huis hebben.

Het is debiel om anno 2020 geen pinmogelijkheden te hebben. Tegenwoordig werken die gewoon via GSM of via een telefoon. IMHO terecht dat TS daar wat moeite mee heeft, en terecht dat men zich afvraagt waarom een tandarts graag zoveel cash in huis wil hebben.
Maar als het totaal niet nodig is zijn het onnodige kosten.

Klanten van de tandarts worden namelijk gewoon gefactureerd, krijgen een acceptgiro of 't gaat via de verzekering. Alleen spoed werkt met cash als iemand nergens ingeschreven is, omdat ze anders vaak zat nooit het geld zien. Geheel begrijpelijk dat ze geen pin hebben als dat nooit gebruikt wordt.

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Het is belachelijk dat je niet kan pinnen want een geldautomaat is tegenwoordig zeldzaam goed en letterlijk zoeken naar een speld in de hooiberg. Dan woon ik nog rondom Amsterdam.
Ik woon niet rondom Amsterdam, en er zijn hier zat geldautomaten.

Maar goed, blijft dat de één pin per se wil, de ander vind het zijn basis recht om overal cash te mogen betalen, we hebben ook al topics gehad over hoe erg het is dat je niet overal met CC kan betalen, en zo wordt het wel een uitgebreide lijst die een tandarts moet ondersteunen.

En zoals al eerder gezegd, ik zou het liefst ook gewoon pinnen, kan bij mijne iig ook wel. Maar als netjes is aangekondigd dat het niet kan, dan haal ik even cash uit een automaat en is het probleem opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
@Hydra PIN automaat is wel vrij kostbaar en soms achtelijk duur. De kosten voor bv Rabobank zijn wel € 10 per maand en als je geen pinners hebt, dan ben je letterlijk geld aan het weggooien. Ik heb zelf een oplossing maar dat kost wel € 3 per keer om het over te maken naar mijzelf toe en geen maandkosten en als je bv Sum up hebt dan is het geloof ik 2,8% provisie per ontvangen bedrag.

@Sissors Hier zijn bijna geen geldautomaten. In het centrum waar ik woon, hebben we één geldautomaat buiten (2 jaar geleden was er nog 3xING, 3xABN) ofwel van zes geldautomaten naar één geldautomaat en dat is toch wel heel grof. Dan kan je wel naar een geldautomaat verderop gaan maar als je dus voor 7 uur 's ochtends geld nodig hebt en je kan nergens anders pinnen, dan sta je wel te vloeken omdat er geen andere geldautomaat meer open is en dat je dus letterlijk km's moet rijden voor andere geldautomaten. Dat is gewoon k geregeld en als een tandarts contant gaat vragen, moet je dan maar uit de lucht gaan plukken, dat is toch niet meer reëel?

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Maar één geldautomaat is toch genoeg? Ik woon in een dorpje met 10k inwoners, hebben we 3 geldautomaten in het centrum. Ik ga ervan uit dat dat met Geldmaat ook terug gaat naar één automaat, wat mij prima lijkt. Een hele zooi bij elkaar heb je imo niet veel aan, behalve als het zo druk is dat er rijen zijn.

En ja, als ze ook binnen staan is dat vervelend als je 's nachts naar de spoed tandarts moet. Maar dat is hier helemaal niet het geval. Het is gewoon ruim vantevoren bekend, dan kan je toch gewoon even naar die ene geldautomaat buiten gaan en pinnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wallyberk
SmurfLink schreef op woensdag 2 december 2020 @ 08:50:
[...]

Maar als het totaal niet nodig is zijn het onnodige kosten.

Klanten van de tandarts worden namelijk gewoon gefactureerd, krijgen een acceptgiro of 't gaat via de verzekering. Alleen spoed werkt met cash als iemand nergens ingeschreven is, omdat ze anders vaak zat nooit het geld zien. Geheel begrijpelijk dat ze geen pin hebben als dat nooit gebruikt wordt.
Nee, vaak als een bekende patiënt een (grote) betalingsachterstand heeft, wordt er ook door tandarts directe betaling gewenst.
Het is belachelijk dat je niet kan pinnen want een geldautomaat is tegenwoordig zeldzaam goed en letterlijk zoeken naar een speld in de hooiberg. Dan woon ik nog rondom Amsterdam. Daarnaast zijn die k#& dingen ook nog beperkt geopend, hoezo klantonvriendelijk?
Dus waarom geen pinautomaat? Ik zie het puur vanwege het kostenaspect. Te zuinig om zo'n automaat te hebben want ja het kost nou eenmaal geld.
Alle tandartsen waar ik rondom in Amsterdam ben geweest (ook nood) hebben pinautomaat dus dan is het vreemd dat de tandarts geen pinautomaat heeft een zeker met grote bedragen.
Ik woon ook in Amsterdam, maar zie dit meer als Amsterdams arrogantie. In het noorden is er een andere cultuur met betrekking tot betalen. In Amsterdam (grote steden) is beroofd worden echt een ding, in het noorden veel minder. Men is daar veel meer op zich zelf aangewezen, met alle negatieve/positieve punten die daarbij komen. Daarom verwees ik ook TS naar Groningen. het verwachtingspatroon van TS en jij ook heeft past veel meer bij een grote stad, dan het plate land/kleine stad/dorp van Drenthe.

Wat ik vreemd vind is dat TS niet bereid is om lang in de auto te zitten, terwijl de mensen die ik ken uit Drenthe/Groningen/Friesland juist geen probleem vinden, en raar opkijken als ik aangeef dat na elk 1,5 uur rijden 10 mins pause neem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frumper
  • Nu online
kiespijn... zonder dossier van vorige tandarts te hebben, dus foto nemen en dan zien wat er moet gebeuren.
Kan dus alleen boren en vullen zijn, maar ook een complete wortelkanaalbehandeling. je gaat geen x-honderd euro pinnen op de gok neem ik aan? iig succes!

Life is what happens while you're busy making other plans

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jan Smit
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 29-09 13:57
Even buiten het onderwerp, maar sinds wanneer is de term 'contant' vervangen door het aglicisme 'cash'?

Homo sapiens non urinat in ventum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Hoe is dit afgelopen? De tandarts kon gisteren dus ik neem aan dat de afspraak en het contant betalen al geweest is.

Als dat niet doorging, dan was het ook geen spoed in de zin waarvoor een spoedafspraak bedoeld is.
Dan kan je beter meer tijd steken in het vinden van een reguliere tandarts zonder wachtlijst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
frumper schreef op woensdag 2 december 2020 @ 10:58:
kiespijn... zonder dossier van vorige tandarts te hebben, dus foto nemen en dan zien wat er moet gebeuren.
Kan dus alleen boren en vullen zijn, maar ook een complete wortelkanaalbehandeling. je gaat geen x-honderd euro pinnen op de gok neem ik aan? iig succes!
Een tandarts gaat ook niet even een complete wortelkanaalbehandeling tussendoor doen. Als het iets kleins is zal hij het direct oplossen, maar is het iets groots dan wordt er gewoon een nieuwe afspraak ingepland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frumper
  • Nu online
Sissors schreef op woensdag 2 december 2020 @ 11:40:
[...]

Een tandarts gaat ook niet even een complete wortelkanaalbehandeling tussendoor doen. Als het iets kleins is zal hij het direct oplossen, maar is het iets groots dan wordt er gewoon een nieuwe afspraak ingepland.
Dus dat... maar hij zal dan eerst een foto moeten maken, voordat hij iets kan doen.
Als het een kies is, is het een X10 en X11 wat samen nog geen 30€ is. Daarna kan hij pas zien wat er gedaan moet worden.
Verdoving, MOD composiet, zit je rond de 200€ denk ik zo ongeveer.

Maar... als de kiesijn zo erg is, dan zou ik toch nog even een keer naar de oude tandarts gaan.

Life is what happens while you're busy making other plans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeEs
itsalex schreef op woensdag 2 december 2020 @ 10:20:
@Hydra PIN automaat is wel vrij kostbaar en soms achtelijk duur. De kosten voor bv Rabobank zijn wel € 10 per maand en als je geen pinners hebt, dan ben je letterlijk geld aan het weggooien. Ik heb zelf een oplossing maar dat kost wel € 3 per keer om het over te maken naar mijzelf toe en geen maandkosten en als je bv Sum up hebt dan is het geloof ik 2,8% provisie per ontvangen bedrag.

@Sissors Hier zijn bijna geen geldautomaten. In het centrum waar ik woon, hebben we één geldautomaat buiten (2 jaar geleden was er nog 3xING, 3xABN) ofwel van zes geldautomaten naar één geldautomaat en dat is toch wel heel grof. Dan kan je wel naar een geldautomaat verderop gaan maar als je dus voor 7 uur 's ochtends geld nodig hebt en je kan nergens anders pinnen, dan sta je wel te vloeken omdat er geen andere geldautomaat meer open is en dat je dus letterlijk km's moet rijden voor andere geldautomaten. Dat is gewoon k geregeld en als een tandarts contant gaat vragen, moet je dan maar uit de lucht gaan plukken, dat is toch niet meer reëel?
Sumup is zonder abo inderdaad. Ding kost 20 euro of gratis bij een actie. Accepteert vrijwel alle CC en alle bank kaarten, kosten 1.9% per ontvangen transactie.

Hier (gemeente krimpenerwaard) ook maar 1 pinautomaat buiten bij de Rabo, vaak buiten werking. Verder weet ik dat bij de lokale Appie en Plus markt nog 1tje in de winkel staat. Verder in de omgeving van 5km weet ik er geen te staan.

[ Voor 7% gewijzigd door GeeEs op 02-12-2020 13:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
sambalbaj schreef op woensdag 2 december 2020 @ 11:27:
Hoe is dit afgelopen? De tandarts kon gisteren dus ik neem aan dat de afspraak en het contant betalen al geweest is.

Als dat niet doorging, dan was het ook geen spoed in de zin waarvoor een spoedafspraak bedoeld is.
Dan kan je beter meer tijd steken in het vinden van een reguliere tandarts zonder wachtlijst.
Het was ook helemaal geen spoed, dat was alleen omdat de wachttijd bij spoed lager was dan bij een reguliere tandarts aanmelden...

Als je niet eens pijnstillers nodig hebt is kiespijn geen spoed maar een gaatje. Dat is vervelend, maar niks voor de spoeddienst.

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
itsalex schreef op woensdag 2 december 2020 @ 10:20:
@Hydra PIN automaat is wel vrij kostbaar en soms achtelijk duur. De kosten voor bv Rabobank zijn wel € 10 per maand en als je geen pinners hebt, dan ben je letterlijk geld aan het weggooien.
Poe poe. 10 euro per maand. En dat voor een tandarts. Da's niet te doen natuurlijk 8)7 'Achterlijk duur' indeed!

[ Voor 3% gewijzigd door Hydra op 02-12-2020 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 22:54

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

HTT-Thalan schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 09:55:
Ik heb google al nagezocht ;). Mijn probleem is niet het nu betalen (zoals geschreven in mijn post) maar het feit dat ze geen pin accepteren voor een potentieel groot bedrag. Zeker nu in Corona tijd waarin contant betalen ontmoedigd word vind ik het prehistorisch dat een tandarts zo werkt.

Ik heb net de tarieven opgezocht. Een pinbetaling kost de 'winkelier' ongeveer 19 cent, ten opzichte van de (totale) kosten voor een vergelijkbare contante betaling van 25 cent. Dat kan dus ook zeker geen reden zijn het niet te doen.
Dit is standaard met de 'EHBO tandarts' om het maar zo te noemen. Mijn tandarts was gesloten vanwege corona. Dit was de 'oplossing'. het is van de zotten als je het mij vraagt, als je lichamelijk letsel hebt in Groningen en je woont in Maastricht maakt dat geen bal uit maar Tandarts wel?!

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Royeboi
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 05-09 00:04
Wat een non-topic dit. Wat is je vraag nu precies? Je hebt volgens mij zowel voor- en tegens gehoord nu, lijkt me evident dat je niet terecht kunt bij de tandarts die enkel cash accepteert en je dus even iets verder moet rijden voor een ander.

Een duur telefoonnummer bellen is natuurlijk je reinste onzin, je probeert gewoon moeilijk te doen om het moeilijk doen. Je kunt prima zelf een tandarts bellen die elders zit, je wordt heus wel geholpen.

Tevens je gedachte om het via de ''verzekering'' te laten lopen, inderdaad niet doen zoals je zelf gelukkig al zegt. Het bedonderen van de verzekering met dit soort onzin kost ons allemaal geld, en is niet de bedoeling van de verzekering. Je geeft zelf immers al aan dat het geen echte spoed is, ze heeft enkel kiespijn. In de tijd dat je op al deze berichten reageert had je vrouw inmiddels allang bij een tandarts kunnen zitten.

Je doet net of je een tandarts kunt verplichte bepaalde methode van betalen te accepteren maar zoals je al gelezen hebt hier is niemand dat wettelijk verplicht. Ik snap je teleurstelling in deze tandarts zeker, maar je gaat met een topic op T.net hier niets aan veranderen.

XBL: x0royx | PSN: XRoy_X | Raptr: x0royx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeEs
Royeboi schreef op woensdag 2 december 2020 @ 14:00:
Wat een non-topic dit. Wat is je vraag nu precies? Je hebt volgens mij zowel voor- en tegens gehoord nu, lijkt me evident dat je niet terecht kunt bij de tandarts die enkel cash accepteert en je dus even iets verder moet rijden voor een ander.

Een duur telefoonnummer bellen is natuurlijk je reinste onzin, je probeert gewoon moeilijk te doen om het moeilijk doen. Je kunt prima zelf een tandarts bellen die elders zit, je wordt heus wel geholpen.

Tevens je gedachte om het via de ''verzekering'' te laten lopen, inderdaad niet doen zoals je zelf gelukkig al zegt. Het bedonderen van de verzekering met dit soort onzin kost ons allemaal geld, en is niet de bedoeling van de verzekering. Je geeft zelf immers al aan dat het geen echte spoed is, ze heeft enkel kiespijn. In de tijd dat je op al deze berichten reageert had je vrouw inmiddels allang bij een tandarts kunnen zitten.

Je doet net of je een tandarts kunt verplichte bepaalde methode van betalen te accepteren maar zoals je al gelezen hebt hier is niemand dat wettelijk verplicht. Ik snap je teleurstelling in deze tandarts zeker, maar je gaat met een topic op T.net hier niets aan veranderen.
Als je een aanvullende tandarts polis hebt (wat TS blijkbaar heeft) is het toch helemaal niet een gek idee om dit te willen declareren? Kan ook gewoon, dat staat ook volledig los van hoe je bij de tandarts afrekent. Declaratie bij de verzekering doet de tandarts sowieso niet. Dat doe je achteraf gewoon zelf. Heeft niks met bedonderen te maken.
Ja, als je onterecht gebruik maakt van een spoedbehandeling/spoed arts misschien wel, maar wie bepaalt dan dat het geen spoed was als je er wel gewoon werd geholpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JakiRRobis5
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 05-04-2021
*spam*

[ Voor 98% gewijzigd door F_J_K op 05-04-2021 17:54 ]

Pagina: 1 2 Laatste