Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:02

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Topicstarter
Wij zijn nog niet zo lang geleden verhuisd en hebben nog geen vaste tandarts.
Die is mijn vrouw aan het regelen (overal wachtlijsten), maar ondertussen heeft ze wel kiespijn en heeft daarvoor een dienst gebeld die haar heeft doorverwezen naar de 'dienstdoende spoedtandarts'.

Deze zegt vandaag te kunnen, maar dan moet je gelijk afrekenen. Dat vind ik niet zo'n probleem.

Wat ik wel een issue vind, is dat het potentieel om honderden euro's gaat die men contant wil zien.
Ze bieden geen pinbetaling aan. Los van het feit dat de automaten die we hier in de omgeving hebben nog geen 'nieuwe' zijn (en dus als 'vreemde' bank gezien worden met een pinlimiet van 250 euro) vind ik dit ronduit belachelijk en niet meer van deze tijd. Wij hebben nooit cash in huis boven een paar tientjes.

Ze bieden wel facturatie aan, maar alleen voor patienten. "Maar", draag ik aan, "als u haar behandeld heeft is ze toch patient?". 'Nee, alleen dienstpatient' (dat is toch ook een patient :?).

Er staat me ergens bij de de EU in een poging de omgang in zwart geld te beperken het accepteren van een kaartbetaling verplicht had gesteld, maar ik kan dat document nergens meer vinden.

Ik heb de tandarts in kwestie dus gebeld (mocht dat nog niet blijken uit bovenstaande) maar de assistente was onvermurwbaar. 'Dit zijn onze regels en van alle praktijken in de omgeving, u moet contant betalen, sommigen hebben wel een pinautomaat' m.a.w. belt u maar een andere tandarts, wij gaan u niet helpen.
Hebben zij geen zorgplicht? Ik snap echt niet dat ze hiermee wegkomen, volgens mij is contant geld afstorten gevaarlijker (en duurder) dan een pinautomaat...

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• maartentmm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 28-06 00:11
Ja. Net als een winkelier van wie u iets koopt, mag een tandarts u verplichten onmiddellijk te betalen voor zijn diensten. Uitgestelde betaling is dus een klantvriendelijk gebaar, dat lang niet alle tandartsen meer maken. Het sturen van een rekening en het aanmanen van klanten die te laat betalen, is voor hen een hoge kostenpost. Het is wel zo netjes als de tandarts vooraf laat weten dat er contant betaald moet worden. Als u de vergoeding van uw zorgverzekeraar nodig hebt om de rekening te kunnen voldoen, kan dat een probleem zijn. Bespreek dit met uw tandarts, misschien wil hij voor u een uitzondering maken. Zo niet, dan zit er niets anders op dan een andere tandarts te zoeken. Voor vragen over de behandeling bij de tandarts kunt u bellen met het Tandheelkundig Informatie Punt: tel. 0900-20 25 012 (€0,25 pm).

2900Wp ZZW + 915Wp Z verwarmd met alfea extensa r32 8KW en 2x FTXC35, SWW Atlantic Explorer 3 200l

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Topicstarter
Ik heb google al nagezocht ;). Mijn probleem is niet het nu betalen (zoals geschreven in mijn post) maar het feit dat ze geen pin accepteren voor een potentieel groot bedrag. Zeker nu in Corona tijd waarin contant betalen ontmoedigd word vind ik het prehistorisch dat een tandarts zo werkt.

Ik heb net de tarieven opgezocht. Een pinbetaling kost de 'winkelier' ongeveer 19 cent, ten opzichte van de (totale) kosten voor een vergelijkbare contante betaling van 25 cent. Dat kan dus ook zeker geen reden zijn het niet te doen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Wow, heftig zeg. Beterschap aan je vrouw :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 00:36
Het kan zijn dat ze niet vast willen zitten aan een anno, ze mogen zelf kiezen.
Andersom zijn er ook tandartsen die geen contant geld aannemen, of geen briefjes van 500,of geen muntjes kleiner dan 5 CT.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

https://www.rijksoverheid...taalmiddel-overal-betalen
De wet verplicht niemand om wettige betaalmiddelen te accepteren. Een winkelier mag contant geld (biljetten en munten) of betalen met een pinpas of creditcard weigeren. Wel zal hij in de regel aangeven welke betaalmiddelen hij niet accepteert. Bijvoorbeeld via raamstickers of kassastickers.

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• purge
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ik vermoed dat TS best direct wil betalen maar dit wel graag via een pin betaling wil doen. In plaats van eerst ergens naartoe gaan om contant geld te halen.
Contant afrekenen vind ik ontzettend bizar. (zie hieronder).

Maar voor TS. Doe wat nodig is om de pijn voor je vrouw te verlichten. Vraag wel om een (papieren) factuur met een goede specificatie. (bij twijfel kan je ook je verzekering bellen)
Met principes en uitzoeken hoe het werkelijk zit help je je vrouw nu niet. Wel mogelijk met een andere praktijk op acceptabele reistijd.

Zonder details te geven maar wel uit eigen ervaring. In het verleden heb ik ook contant moeten betalen bij mijn tandarts, dat voelde erg raar. In een jaar tijd is de praktijk 3x overgenomen (en nu degelijke). Uiteindelijk 'gehoord' van werknemers dat de betreffende tandarts het contant geld inderdaad gebruikte om wit te wassen/verduisteren (en zijn personeel hiervan beschuldigde). Hij was van de ene op de andere dag 'gewoon weg'.

[ Voor 14% gewijzigd door purge op 01-12-2020 10:05 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• weebl
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:13

weebl

YARR!

HTT-Thalan schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 09:55:
Ik heb google al nagezocht ;). Mijn probleem is niet het nu betalen (zoals geschreven in mijn post) maar het feit dat ze geen pin accepteren voor een potentieel groot bedrag. Zeker nu in Corona tijd waarin contant betalen ontmoedigd word vind ik het prehistorisch dat een tandarts zo werkt.

Ik heb net de tarieven opgezocht. Een pinbetaling kost de 'winkelier' ongeveer 19 cent, ten opzichte van de (totale) kosten voor een vergelijkbare contante betaling van 25 cent. Dat kan dus ook zeker geen reden zijn het niet te doen.
Het is aan een ondernemer zelf om te bepalen welke betaalmethodes hij accepteert toch? Hij geeft het notabene vooraf aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23:53

Welkom in het Noorden :P.
Je ziet het nog wel vaker bij bepaalde zaken die veel op afbetaling/rekening doen. Ga maar eens naar een pedicure, grote kans dat die ook geen pin-mogelijkheid hebben. Je kunt er van vinden wat je wil, maar zolang het een wettig betaalmiddel is denk ik dat je aan het kortste eind trekt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 567735

We praten hier over betalingen van meer dan € 3000 waarvoor contant betalen niet kan, en dat is een volledige extractie inclusief prothese (zo ongeveer).

Overigens is boter bij de vis waarschijnlijk meer ingegeven door de factoringsmaatschappij dan door de praktijk zelf.

Bij 'mijn' tandarts (15 stoelen, als het er geen 18 zijn) is de pinapparaat aan het begin van het jaar geplaatst, dus het zeker geen gemeengoed.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 567735 op 01-12-2020 10:02 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• mwa
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15:59

mwa

Goede manier om wat van je zwartgeld af te komen toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 39993

Dat is helaas wel typisch de zorg in Nederland. We kunnen heel veel, maar laten het dan echt volledig liggen op dit soort punten. Mijn vrouw is chronisch ziek en je wil niet weten hoe enorm inefficiënt en foutgevoelig alleen al de uitgifte van medicatie bijvoorbeeld is. Het is dat het zo triest is, anders zou je hartelijk lachen om dat gestuntel.

Natuurlijk kun je contant betalen. Als hij dan even aangeeft hoeveel het is, dan regel je dat gewoon cash. Maar onee, we hebben het over zorg in Nederland. Dan weet je nooit vooraf hoeveel ribben het gaat kosten. :) Maar ze verwachten wel dat je het contant bij je hebt.

Ben je al uitgeschreven bij je oude tandarts? Zoniet, dan gewoon daar een afspraak maken. Ik heb ook jaren een tandarts in Tilburg gehad terwijl ik daar al niet meer in de buurt woonde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Topicstarter
purge schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 09:59:
Ik vermoed dat TS best direct wil betalen maar dit wel graag via een pin betaling wil doen. In plaats van eerst ergens naartoe gaan om contant geld te halen.
Contant afrekenen vind ik ontzettend bizar. (zie hieronder).

Maar voor TS. Doe wat nodig is om de pijn voor je vrouw te verlichten. Vraag wel om een (papieren) factuur met een goede specificatie. (bij twijfel kan je ook je verzekering even bellen)

Zonder details te geven maar wel uit eigen ervaring. In het verleden heb ik ook contant moeten betalen bij mijn tandarts, dat voelde erg raar. In een jaar tijd is de praktijk 3x overgenomen (en nu degelijke). Uiteindelijk 'gehoord' van andere patienten dat de betreffende tandarts het contant geld inderdaad gebruikte om wit te wassen en hij was nergens te bekennen.
Ze is nu voor iets ongerelateerds naar de apotheek gereden en heb haar aangegeven in ieder geval (de pinautomaat is ernaast) die max van 250 mee te nemen 'voor het geval dat'. Ik verwacht dat de behandeling meer dan dat zal kosten dus ze (of ik) moet morgen nóg een keer pinnen om voldoende cash bij te hebben.

Geloof me, het betalen is echt niet het probleem. Ik snap dat ze geen risico willen lopen en we zijn niet armlastig :). Ik vind het gewoon onprettig om met grote bedragen over straat te gaan en betaal ook liever gewoon contactloos :). Ik wil absoluut niet dat ze langer dan nodig met pijn zit dus ik wilde haar vandaag gelijk naar de tandarts sturen maar dat gaat dus vanwege die contant-regel op zijn minst morgen worden omdat dit nu de dienstdoende spoedtandarts is in de regio. Morgen weer een andere, maar dan zijn we in ieder geval voorbereid mocht die ook geen pin accepteren.
Anoniem: 39993 schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 10:03:
Dat is helaas wel typisch de zorg in Nederland. We kunnen heel veel, maar laten het dan echt volledig liggen op dit soort punten. Mijn vrouw is chronisch ziek en je wil niet weten hoe enorm inefficiënt en foutgevoelig alleen al de uitgifte van medicatie bijvoorbeeld is. Het is dat het zo triest is, anders zou je hartelijk lachen om dat gestuntel.

Natuurlijk kun je contant betalen. Als hij dan even aangeeft hoeveel het is, dan regel je dat gewoon cash. Maar onee, we hebben het over zorg in Nederland. Dan weet je nooit vooraf hoeveel ribben het gaat kosten. :) Maar ze verwachten wel dat je het contant bij je hebt.

Ben je al uitgeschreven bij je oude tandarts? Zoniet, dan gewoon daar een afspraak maken. Ik heb ook jaren een tandarts in Tilburg gehad terwijl ik daar al niet meer in de buurt woonde.
Ze kunnen inderdaad niet precies vooraf aangeven hoeveel het gaat kosten, maar als ze contant eisen ga ik daar wel een punt van maken, want hoeveel neem je mee? Ik verwacht echt niet dat ze me op mijn blauwe ogen vertrouwen met een factuur achteraf, maar wees dan in ieder geval zo modern een pinautomaat te hebben staan.

De oude tandarts is hier casi 3 uur rijden vandaan dus niet echt een optie, bovendien was dat een slager :(.

[ Voor 27% gewijzigd door HTT-Thalan op 01-12-2020 10:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redshark
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:38
Herkenbaar, jaren geleden dit ook aan de orde gehad in een vergelijkbare situatie (ik had wel een tandarts maar deze was met vakantie tijdens de feestdagen). Tijdens het maken van de afspraak werd er wel gezegd dat ik contant moest betalen maar dit bleek uiteindelijk helemaal niet het geval. Dat is ook weer niet heel gek, of je mij nu een rekening stuurt of een andere klant zou voor de procesgang niet heel veel uit moeten maken, anders dan een stukje administratie maar dat moet hoe dan ook wel gebeuren.

Overigens is het ook een beetje vreemd, afhankelijk van je behandeling kun je met 50 euro klaar zijn of honderden euro's moeten betalen. Dat laatste is wat minder gebruikelijk in deze tijd (toen ook al). Ik zou gewoon 100 euro meenemen en als de rekening hoger is aanbieden om het na te komen brengen of met bank te betalen. Daarmee is de behandeling iig uitgevoerd :-D

Edit:
Exact dit:
Anoniem: 39993 schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 10:03:
Men kan nooit aangeven wat voor een behandeling je nodig hebt (en dat begrijp ik ook wel) maar verpakken het vervolgens in allerlei gekke codes waarvan een deel wel of niet onder de dekking van een eventuele verzekering valt en je mag dat dan ook nog direct voorschieten.
HTT-Thalan schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 10:03:
[...]

Ik wil absoluut niet dat ze langer dan nodig met pijn zit dus ik wilde haar vandaag gelijk naar de tandarts sturen maar dat gaat dus vanwege die contant-regel op zijn minst morgen worden omdat dit nu de dienstdoende spoedtandarts is in de regio. Morgen weer een andere, maar dan zijn we in ieder geval voorbereid mocht die ook geen pin accepteren.
Morgen is de situatie toch niet heel anders dan vandaag? je moet nog steeds afrekenen. Gewoon zsm gaan en het betalen lost zich daarna vast wel op. Die artsen hebben dat heus wel vaker gehad.

[ Voor 43% gewijzigd door Redshark op 01-12-2020 10:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emnich
  • Registratie: November 2012
  • Niet online

emnich

kom je hier vaker?

Zo'n tandarts heeft gewoon geen pinautomaat omdat ie dat nooit nodig heeft. Stel hem voor om het vooraf over te maken waarbij je evt nog wat cash mee neemt als er iets onverwachts gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizza_Boom
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 25-06 16:07
Buiten het Corona risico, is het niet een beetje gek dat als je voor spoed komt, je direct contact moet betalen? Dan zou je dus bij een grote behandeling 1-2 dagen met pijn moeten rondlopen voordat je genoeg geld hebt, omdat je op de limiet van je pinpas zit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:49

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Vraag mij altijd in zo'n geval af, wat als je na behandeling gewoon wegloopt .. sturen ze dan als nog geen factuur? :?

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B2
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 29-06 08:44

B2

wa' seggie?

mwa schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 10:02:
Goede manier om wat van je zwartgeld af te komen toch?
Of voor de tandarts om wat bij te klussen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Topicstarter
Pizza_Boom schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 10:06:
Buiten het Corona risico, is het niet een beetje gek dat als je voor spoed komt, je direct contact moet betalen? Dan zou je dus bij een grote behandeling 1-2 dagen met pijn moeten rondlopen voordat je genoeg geld hebt, omdat je op de limiet van je pinpas zit?
Zou wat zijn als de spoedeisende hulp zo acteert als je met een steekwond binnengereden word :P.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 28-06 16:05

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Vergeet de kosten voor de pinautomaat niet. De meest goedkope variant bij de rabo:
Eenmalig € 280,00 aanschaf en € 49,00 Plug & Playkosten.
Per maand € 15,00 servicekosten en € 3,60 abonnementskosten (exclusief btw).
Nu zullen ze er wel goedkoper te vinden zijn, maar je snapt het idee... Ik snap wel dat een tandarts deze kosten niet wil maken voor de paar patienten.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mwa
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15:59

mwa

Pizza_Boom schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 10:06:
Mijn vrouw heeft gewerkt op de huisartsenpost op CS (Amsterdam). Zit er vrijwel enkel voor de toeristen. Daar kom je ook enkel aan bod als je met je CC zwaait..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matk89
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20:10
emnich schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 10:06:
Zo'n tandarts heeft gewoon geen pinautomaat omdat ie dat nooit nodig heeft. Stel hem voor om het vooraf over te maken waarbij je evt nog wat cash mee neemt als er iets onverwachts gebeurt.
Ik denk dat dit een pragmatische oplossing is als het bedrag te hoog is om contant te voldoen volgens je eigen gemoedsrust/opnamemogelijkheden.

Overigens is het sowieso best slim om een paar honderd euro* cash in huis te hebben 'voor het geval dat'. Als er een landelijke pinstoring is en je kunt geen boodschappen doen is ook vervelend ;)

* Exacte bedrag is persoonlijk in te vullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

HTT-Thalan schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 10:07:
[...]

Zou wat zijn als de spoedeisende hulp zo acteert als je met een steekwond binnengereden word :P.
Zo werkte het vroeger in Zweden overigens wel. Je kocht min of meer een "toegangskaartje" tot de ziekenhuiszorg (vast bedrag) en werd daarvoor geholpen ongeacht wat eraan mankeerde. Was een erg laag bedrag ook. In die tijd had je dat als toerist eigenlijk altijd wel gewoon cash in je portemonnee zitten. Mijn zusje is daar ooit eens in het ziekenhuis beland toen ze van haar fietsje gevallen was. Uitstekend geholpen daar.

Maar ook als je geen cash bij je had werd je gewoon geholpen hoor. Dan kon je ook gewoon achteraf betalen. Ze stuurden je dus niet eerst naar de pinautomaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redshark
  • Laatst online: 17:38
Question Mark schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 10:08:
[...]

Vergeet de kosten voor de pinautomaat niet. De meest goedkope variant bij de rabo:

[...]

Nu zullen ze er wel goedkoper te vinden zijn, maar je snapt het idee... Ik snap wel dat een tandarts deze kosten niet wil maken voor de paar patienten.
Volgens mij is het bij Knab e.d. een stuk goedkoper. Maar je kunt natuurlijk ook gewoon een factuur sturen, zo'n probleem hoeft dat toch niet te zijn lijkt me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Topicstarter
Redshark schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 10:13:
[...]

Volgens mij is het bij Knab e.d. een stuk goedkoper. Maar je kunt natuurlijk ook gewoon een factuur sturen, zo'n probleem hoeft dat toch niet te zijn lijkt me?
De facturatiemaatschappij waar ze mee werken zal hier uiteraard een bedrag (of percentage) voor vragen, maar nu betalen vind ik helemaal niet erg, ik hoef geen uitgestelde betaling. Het bleek echter wel uit haar retoriek dat het een 'keuze' is om mij die optie niet te bieden. "Wij doen dit alleen voor patienten". Ik weet zeker dat als ze nu een factuur inclusief details van de patient opstuurt dat ze die gewoon gaan innen (waarom niet?). We hebben geen kruisjes achter onze naam en een prima (zelfs positieve) kredietstatus.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• De Rikster
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 28-06 22:04
Als de kiespijn nog dusdanig te verdragen is dat het teveel moeite is om langs de pinautomaat te rijden om snel geholpen te worden zal het blijkbaar allemaal wel meevallen.

In de tijd die je nu gestoken hebt in onderzoeken of je de tandarts kan ‘dwingen’ om je met pin te laten betalen had je ook zo al wat flappen uit de muur kunnen trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14:58

Rmg

[...]

Tot dat die spoedjes nergens te vinden, je er achteraan mag met een incassobureau e.d. :O

Tis ook geen persoonlijk ding, die tandarts heeft gewoon geen zin om met spoedpatientienten & na-facturatie te werken.

[ Voor 13% gewijzigd door Rmg op 01-12-2020 10:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

[...]

Dat loopt vrijwel altijd via een externe partij, daar zitten ook administratieve kosten bij en dat kost ook weer tijd. Voor een vaste patient is dat geen probleem maar voor iemand die eenmalig even langs komt snap ik dat ze dat teveel gedoe vinden.

Voor een tandarts levert zo'n extra behandeling net te weinig om om er echt veel moeite voor te willen doen, dan zien ze contant betalen als een prima oplossing. Waarschijnlijk met de gedachte dat als iemand echt een probleem met het gebit contant betalen ook niet zo'n grote hindernis meer is.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• purge
  • Niet online
HTT-Thalan schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 10:03:
[...]
Ik vind het gewoon onprettig om met grote bedragen over straat te gaan en betaal ook liever gewoon contactloos :)
...
Ze kunnen inderdaad niet precies vooraf aangeven hoeveel het gaat kosten, maar als ze contant eisen ga ik daar wel een punt van maken, want hoeveel neem je mee? Ik verwacht echt niet dat ze me op mijn blauwe ogen vertrouwen met een factuur achteraf, maar wees dan in ieder geval zo modern een pinautomaat te hebben staan.
Dat ben ik helemaal met je eens! Desnoods een deel contant en het resterende deel via een andere betaalmethode. (factuur, mobiel betaalverzoek/tikkie).
De oude tandarts is hier casi 3 uur rijden vandaan dus niet echt een optie, bovendien was dat een slager :(.
Aha.. geen optie dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Veel tandartsen hebben dat ook uitbesteed aan een facturatiedienst als Infomedics (Famed).
Daar komt nauwelijks geld en is een pinautomaat niet rendabel.
Maar overboeking zou wel handig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Topicstarter
Tsurany schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 10:17:
[...]

Dat loopt vrijwel altijd via een externe partij, daar zitten ook administratieve kosten bij en dat kost ook weer tijd. Voor een vaste patient is dat geen probleem maar voor iemand die eenmalig even langs komt snap ik dat ze dat teveel gedoe vinden.

Voor een tandarts levert zo'n extra behandeling net te weinig om om er echt veel moeite voor te willen doen, dan zien ze contant betalen als een prima oplossing. Waarschijnlijk met de gedachte dat als iemand echt een probleem met het gebit contant betalen ook niet zo'n grote hindernis meer is.
Ze zijn onderdeel van een kring met 'spoed' tandartsen waarbij voor elke klant/behandeling boter bij de vis gevraagd word. Het wil er bij mij dus niet in dat directe betalingen (dus geen factuur achteraf) 'bijna nooit voorkomen' - deze eis stellen ze immers bij elke behandeling die niet van een vaste patient komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

HTT-Thalan schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 10:19:
[...]

Ze zijn onderdeel van een kring met 'spoed' tandartsen waarbij voor elke klant/behandeling boter bij de vis gevraagd word. Het wil er bij mij dus niet in dat directe betalingen (dus geen factuur achteraf) 'bijna nooit voorkomen' - deze eis stellen ze immers bij elke behandeling die niet van een vaste patient komt.
Of het komt niet vaak genoeg voor of mensen maken er niet vaak genoeg een probleem van. De patient zit met kiespijn, de tandarts verwacht contante betaling. Als de patient uit principe of praktisch oogpunt daar niet aan mee wilt werken blijft hij met kiespijn zitten.

Heel ethish is de oplossing niet maar ik snap prima dat een tandarts dit wel goed vind zo.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23:39
HTT-Thalan schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 10:19:
[...]

Bijna iedereen heeft een vaste tandarts. Als die tandartsen onderling afspreken wie de spoed-dienst doet, zullen ze dat waarschijnlijk als een behandeling aan een vaste klant zien. Het zal dus niet vaak voorkomen dat er iemand hulp nodig heeft en niet bij een van die tandartsen vaste patient is.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Redshark schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 10:05:

[...]

Men kan nooit aangeven wat voor een behandeling je nodig hebt (en dat begrijp ik ook wel) maar verpakken het vervolgens in allerlei gekke codes waarvan een deel wel of niet onder de dekking van een eventuele verzekering valt en je mag dat dan ook nog direct voorschieten.

[...]
Dat is natuurlijk ook gewoon een stukje onwil. We hebben overal behandelcodes en vastgestelde tareiven voor (tandartsen moeten die zelfs publiceren), maar kunnen tóch niet voorspellen hoe hoog de rekening gaat worden. Hebben we zo'n totaal dichtgereguleerd zorgsysteem waarin alles helemaal in beton gegoten is, kunnen we nog niet simpel vaststellen wat iets gaat kosten. Bizar. Als de tandarts zoveel waarde hecht aan contant betalen, kan hij natuurlijk ook gewoon een diagnose aanbieden tegen een vaste prijs (en dan direct contant afrekenen), bepalen wat de behandeling gaat kosten en dan kan hij gaan behandelen als je terug bent van de pinautomaat. Maar dat wil hij zeker ook niet?

Ik heb altijd een vrij dubbel gevoel bij tandartszorg. Uitstekend dat ze er zijn natuurlijk, maar ik krijg toch altijd een beetje de indruk dat het aan de kant van de tandarts allemaal een stuk vrijblijvender is dan aan de kant van de patiënt. Ik klaag overigens niet over mijn huidige tandarts hoor. Die doet zijn werk werkelijk prima. Het systeem is gewoon door en door rot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Topicstarter
redwing schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 10:23:
[...]

Bijna iedereen heeft een vaste tandarts. Als die tandartsen onderling afspreken wie de spoed-dienst doet, zullen ze dat waarschijnlijk als een behandeling aan een vaste klant zien. Het zal dus niet vaak voorkomen dat er iemand hulp nodig heeft en niet bij een van die tandartsen vaste patient is.
We hebben een aantal opvangcentra in de buurt (vreemdelingen en otherwise).
Ik denk dat er dus wel degelijk heel wat 'vreemde' patienten bij zullen zijn.

Maar goed, dat is 'neither here nor there'. Blijkbaar zat ik abuis met mijn veronderstelling dat pinnen nu een geaccepteerd betaalmiddel moet zijn, want ik kan zowel hier als via google niet de documentatie terugvinden die dat ondersteunt. De NL wet geeft zoals hier gelinkt zelfs aan dat ze geen betaalmiddelen verplicht willen stellen, maar die grens van 3000 euro voor handelaren mag wat mij betreft wel naar beneden :). Genoeg louche bedrijven gekend in mijn leven.

Ik vind nog steeds dat deze tandarts de verkeerde instelling heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• purge
  • Niet online
Rmg schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 10:16:
[...]
Tot dat die spoedjes nergens te vinden, je er achteraan mag met een incassobureau e.d. :O

Tis ook geen persoonlijk ding, die tandarts heeft gewoon geen zin om met spoedpatientienten & na-facturatie te werken.
Wat ik niet begrijp zijn de argumenten dat klanten niet betalen. Zo bizar. Waarom kan een tandarts de kosten niet bij de verzekeraar neerleggen. Tenminste dat is wat jaren geleden al gedaan wordt. Mogelijk dat er onderscheid is gemaakt wordt tussen 'vaste' klanten en spoed. (ook dat begrijp ik niet maar goed)
De verzekeraar stuurt dan een normale factuur indien de behandeling niet/onvolledig wordt vergoed.

Ah.. dat laatste lijkt mij inderdaad een stuk aannemelijker. Gewoon de tijd besteden aan de vaste klanten en inderdaad geen behoefte om buiten de klantenkring te helpen. (spoedgevallen gaan natuurlijk vaak gepaard met een aanpassing in de planning of dat andere afspraken later beginnen en de eigen klant in de wachtkamer zit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:06
Anoniem: 39993 schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 10:25:
[...]

Dat is natuurlijk ook gewoon een stukje onwil. We hebben overal behandelcodes en vastgestelde tareiven voor (tandartsen moeten die zelfs publiceren), maar kunnen tóch niet voorspellen hoe hoog de rekening gaat worden. Hebben we zo'n totaal dichtgereguleerd zorgsysteem waarin alles helemaal in beton gegoten is, kunnen we nog niet simpel vaststellen wat iets gaat kosten. Bizar. Als de tandarts zoveel waarde hecht aan contant betalen, kan hij natuurlijk ook gewoon een diagnose aanbieden tegen een vaste prijs (en dan direct contant afrekenen), bepalen wat de behandeling gaat kosten en dan kan hij gaan behandelen als je terug bent van de pinautomaat. Maar dat wil hij zeker ook niet?

Ik heb altijd een vrij dubbel gevoel bij tandartszorg. Uitstekend dat ze er zijn natuurlijk, maar ik krijg toch altijd een beetje de indruk dat het aan de kant van de tandarts allemaal een stuk vrijblijvender is dan aan de kant van de patiënt. Ik klaag overigens niet over mijn huidige tandarts hoor. Die doet zijn werk werkelijk prima. Het systeem is gewoon door en door rot.
Nou, gelukkig is het toch anders. Tandartsen zijn verplicht om een offerte op te stellen wanneer de verwachte kosten boven de 250 euro liggen :). Dat ze het niet allemaal doen is weer een ander verhaal .

https://checkjetandartsno...rzuimen-offerte-te-geven/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:52
Vraag of ze ook een Tikkie/betaalverzoek van hun bank kunnen maken :D
Ik kreeg factuur van CV-ketel onderhoud en in de mail zat een Tikkie linkje (gewoon legitiem) om gelijk te betalen. Is ook een wat kleiner bedrijf, dus vond dit wel een grappige oplossing.

[ Voor 28% gewijzigd door ThinkPad op 01-12-2020 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 20:25

Agent47

I always close my contracts.

Mijn tand is op een zaterdag middag een keer afgebroken. Ik had die avond een verjaardag + kroeg in dus die tand moest weer gemaakt worden. Heb toen ook in mijn stad 1 spoed tandarts weten te bereiken. Ik kon bij die man in de praktijk terecht ook maar ik moest ook cash meenemen omdat het niet mijn eigen tandarts was + er was geen assistente, want alleen deze wist hoe het pin apparaat werkte.

Tuurlijk heb ik het gepint en betaald, maar opzich best raar inderdaad.

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• michielRB
  • Registratie: Juli 2019
  • Niet online

michielRB

Back 2 the Future

Kan je niet gewoon via je bankieren app ter plekke de factuur overmaken? Lijkt me acceptabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hielko schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 10:29:
[...]

Nou, gelukkig is het toch anders. Tandartsen zijn verplicht om een offerte op te stellen wanneer de verwachte kosten boven de 250 euro liggen :). Dat ze het niet allemaal doen is weer een ander verhaal .

https://checkjetandartsno...rzuimen-offerte-te-geven/
Klopt. Ik zie dat het geen verplichting (meer?) is. Onze tandarts publiceert zijn tarieven overigens wel. Is ook wel handig, want dan kun je die vergelijken met de door de NZA vastgesteld maximumtarieven. Hij is niet goedkoop, maar rekent ook niet structureel het maximale tarief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:56
purge schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 10:27:
[...]

Wat ik niet begrijp zijn de argumenten dat klanten niet betalen. Zo bizar. Waarom kan een tandarts de kosten niet bij de verzekeraar neerleggen. Tenminste dat is wat jaren geleden al gedaan wordt. Mogelijk dat er onderscheid is gemaakt wordt tussen 'vaste' klanten en spoed. (ook dat begrijp ik niet maar goed)
Er zijn vast genoeg klanten die niet betalen, anders hadden incassobureaus geen werk meer.

Je kunt het prima bij je verzekering neerleggen, maar dan moet je er wel voor verzekerd zijn. De meeste tand verzekeringen zijn tot 75procent van het bedrag met een maximum van 250, 500 of 750 euro. Dan moet de tandarts alsnog achter die laatste 25procent aan want die kan hij niet claimen, plus een eventueel bedrag hierboven.

Maar goed, er is vast een geldautomaat in de buurt, pasje(s) erdoor en je kunt vast voldoende pinnen (neem aan dat je meer dan 1 bankrekening hebt met z'n 2-en).

Verder beterschap en hopelijk is ze snel geholpen. Denk niet dat het helpt om er een principekwestie van te maken.
michielRB schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 10:33:
Kan je niet gewoon via je bankieren app ter plekke de factuur overmaken? Lijkt me acceptabel.
Denk niet dat de tandarts daarin mee gaat. Daarbij, wie zegt dat je het goed hebt overgemaakt, zijn gewoon apps te downloaden waarbij het lijkt alsof je het overboekt. Daarnaast hebben tandartsen vaak hun administratie uitbesteedt aan Famed of een andere partij.

[ Voor 17% gewijzigd door jongetje op 01-12-2020 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prein2
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22:22

prein2

2.430 kWp, Solaredge SE2200

@HTT-Thalan Ik ben laatst ook bij de spoedpolie geweest voor kiespijn. Hij heeft t schoongemaakt en ik mocht weer gaan. kosten €39. Dus het hoeft helemaal niet superduur te zijn.

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Het zou me inderdaad niet verbazen als die praktijk veel te maken krijgt met illegalen (geen verzekering) of anderszins niet-betalen. En daarom graag de zekerheid heeft van cash. Alleen jou wel laten pinnen zou discriminatie zijn.

offtopic:
Ander scenario: ik heb een keer een medische keuring bij een random artsenpraktijk gedaan omdat de huisarts niet mocht, in een buurt met zegmaar vooral schotels. Daar gaf men bij de kassa aan dat pinnen kon maar ik X% korting kreeg als ik cash betaalde en geen bonnetje vroeg :X

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Topicstarter
jongetje schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 10:38:
Maar goed, er is vast een geldautomaat in de buurt, pasje(s) erdoor en je kunt vast voldoende pinnen (neem aan dat je meer dan 1 bankrekening hebt met z'n 2-en).
Nope, één inkomen en samen één bankrekening. Wij zien voor onszelf geen reden om het moeilijker/anders te doen.
Denk niet dat de tandarts daarin mee gaat. Daarbij, wie zegt dat je het goed hebt overgemaakt, zijn gewoon apps te downloaden waarbij het lijkt alsof je het overboekt. Daarnaast hebben tandartsen vaak hun administratie uitbesteedt aan Famed of een andere partij.
Tja, hij/zij kan het zich ook gewoon makkelijk maken een apparaat neerzetten dat al die twijfel wegneemt.
Als zij moeilijk gaan doen over pinbetalingen die al 20+ jaar gemeengoed zijn in Nederland om veiliger en hygiënischer (grote) betalingen te doen, dan ik ook :).

Voor nu hebben we geen keuze door de kiespijn die ze heeft dus moeten we erin meegaan, maar die tandarts zal van mij (achteraf) nog wel een berichtje krijgen. En, alhoewel ik zover niet zou gaan, vraag ik me af wat de tandarts in kwestie zou antwoorden op een mogelijke FIOD melding (verdenking zwart geld) :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:50

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Je hebt (nog) geen patientrelatie met die tandarts. Niet dat er die gaat komen zo te horen, maar dat terzijde. Omdat er geen relatie is, is dit wezenlijk niet heel anders dan naar de tandarts gaan in het buitenland. Die wil je ook best helpen maar tegelijkertijd voor zijn diensten betaald worden. Da's prima, je krijgt een bonnetje en daarmee kun je dan naar je zorgverzekeraar om te declareren.
Dat er geen pin geacepteerd wordt, tsja. Een tandarts is geen winkel waar dit soort dingen vaak voorkomen, dus waarom zou men daar een extra administratie voor gaan voeren? Die 19ct per pinbetaling is iig lang niet het enige dat dit kost. Administratieve lasten zijn in verhouding vele malen groter. Dan liever gewoon cash, dan hoef je dat ook niet in te richten qua proces. Ik snap het wel.

Having said that:
- Zorgverzekeraar al gebeld en probleem voorgelegd? Dat zou degene moeten zijn die snel kan zeggen waar je terecht kunt en waar zij contracten mee hebben. Daar zijn ze namelijk _ook_ voor :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stftweaker
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 23:34
Een tikkie? Of even een ideal link aanmaken bij de payment provider(als ze die hebben)
En anders langs de bank rijden wat extra geld meenemen en dan het overige terugstorten op je rekening en probleem is opgelost.

How are you doing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Honesty
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:40

Honesty

kattenneus!

Jaren geleden ik denk 16 jaar geleden ook zoiets meegemaakt bij een spoedtandarts, werd toen volgens mij wel gezegd neem maar 100 of 200 euro mee, hij heeft toen wel gezorgd met een noodvulling dat hij niet boven dat bedrag uitkwam.
Maar ik kan zijn kant begrijpen maar ik zal me er zelf ook door aangevallen voelen, neem gewoon 250 euro mee(geen idee hoeveel geld er uit een vreemde bank komt) en geef dat aan tijdens de behandeling. Er kwam maar xxx euro uit en de rest komt wel en anders kan hij in ieder geval de pijn oplossen en later misschien het netjes afwerken.

Afgelopen zomer naar Utrecht geweest omdat onze poes ziek was wat ook in de 3 nullen ging lopen maar blij dat ik daar gewoon met CC kon betalen en het later die week kon overmaken van de spaarrekening.

Festina lente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Topicstarter
stftweaker schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 10:57:
Een tikkie? Of even een ideal link aanmaken bij de payment provider(als ze die hebben)
En anders langs de bank rijden wat extra geld meenemen en dan het overige terugstorten op je rekening en probleem is opgelost.
Goed punt, dan reken ik de tandarts nog wel even 19 cent/km voor het omrijden langs de pinautomaat :P.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sahara
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 22-06 22:36
Ik heb vroeger bij een callcenter gewerkt, waarbij één van de klanten een tandartsspoedgevallen dienst was, bedoeld voor patiënten die na 17:00 uur of in het weekend kiespijn en/of problemen met hun gebit kregen. Toen al (ca. 15 jaar terug) was de hoofdregel, heb je kiespijn?, neem een ibuprofen of paracetamol en bel je eigen tandarts de volgende dag OF als je per se langs wilde komen bij de spoedtandarts dan moest je contant betalen. Geen discussie. Men moet namelijk niet vergeten dat elke tandarts die de spoedgevallen dienst doet, dit op roulerende basis doet, d.w.z. 1 keer per maand bijv. is tandarts X aan de beurt voor spoedgevallen dienst en dan weer een hele tijd niet. Om discussies met patiënten te voorkomen, bijv. wel behandeling, maar vervolgens niet kunnen betalen of willen betalen, moet je contant afrekenen en moet je een xxx bedrag in euro's bij je hebben. De tandarts die de spoedgevallen dienst doet helpt de patiënt meteen en wil niet daarna zitten met onbetaalde rekeningen, vandaar contant betalen.

En voor die paar keer per jaar dat een tandarts de roulerende spoedgevallen dienst doet, heeft het geen zin om xxx euro per maand te moeten betalen voor een pinapparaat. Helaas denken vele patiënten alleen maar om hun eigen comfort, en kunnen of willen zij zich niet inleven in de realiteit dat tandartsen gewoon ondernemer(s) zijn die de kosten graag laag houden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Topicstarter
Sahara schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 11:04:
Helaas denken vele patiënten alleen maar om hun eigen comfort, en kunnen of willen zij zich niet inleven in de realiteit dat tandartsen gewoon ondernemer(s) zijn die de kosten graag laag houden.
De concessie die de patiënt doet is reeds:

- een hoger tarief betalen (in veel gevallen, zoals bv ook bij de apotheek buiten kantooruren)
- voorschieten en achteraf declareren

De tandarts kiest er zelf voor wel of niet spoed/nachtdienst te draaien. En als het alleen daarom ging, soit. Maar je bent niet alleen dán tandarts, je hebt je praktijk ook gewoon overdag open. En die arme tandarts moet er op rekenen dat niet iedereen zomaar zoveel cash in huis heeft. Dit is gewoon misbruik maken van een positie, niet de patiënt die geen rekening houd met die zielige tandarts. Je bent ondernemer? Gedraag je er dan ook naar.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• emnich
  • Niet online

emnich

kom je hier vaker?

HTT-Thalan schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 11:10:
[...]

- een hoger tarief betalen (in veel gevallen, zoals bv ook bij de apotheek buiten kantooruren)

De tandarts kiest er zelf voor wel of niet spoed/nachtdienst te draaien. En als het alleen daarom ging, soit. Maar je bent niet alleen dán tandarts, je hebt je praktijk ook gewoon overdag open. En die arme tandarts moet er op rekenen dat niet iedereen zomaar zoveel cash in huis heeft. Dit is gewoon misbruik maken van een positie, niet de patiënt die geen rekening houd met die zielige tandarts. Je bent ondernemer? Gedraag je er dan ook naar.
De tandarts kiest er niet zelf voor om spoed/nachtdienst te draaien. Geloof me dat doen ze veel liever niet.

Jij kiest er zelf voor om niet zo veel cash te kunnen halen en dat draagt mede bij aan het probleem. En tenzij die tandards in een politie-no-go zone zit, kan je best met een paar honderd euro over straat. Er zijn heel veel mensen die met meer (laptops, iPhones, juwelen) over straat lopen dus zó gevaarlijk is het ook weer niet.

Je maakt zélf een groot probleem van iets dat helemaal geen probleem is, het is alleen niet precies zoals jij wil.

Als het je niet bevalt dan ga je ergens anders naar toe of je probeert vooraf te betalen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Vind ik ook. Maar wat ik vind is niet bijzonder relevant. Die tandarts mag gewoon kiezen of hij wel of geen pin automaat heeft, er is geen verplichting een pinautomaat te hebben. Zou een mooie boel zijn.

Dus ja, ik zou het ook onhandig vinden. Maar ik zou dan gewoon wat geld pinnen vantevoren, en probleem opgelost. Om nou een topic te maken, dreigen met FIOD inschakelen, claimen dat het 'misbruik maken van de positie' is, terwijl er netjes vantevoren wordt aangegeven dat er cash betaald moet worden, vind ik allemaal zwaar overdreven. En dan moet de zielige patient voorschieten? Wut? Die betaald nadat die een behandeling heeft gehad. Hoe die patient het daarna met zijn/haar verzekering wil regelen is niet het probleem van de tandarts.

En laten we wel wezen, binnen een paar maanden krijgen we weer een topic over hoe dienst X alleen pinnen accepteert en dat dit onacceptabel is en of diegene niet verplicht kan worden ook cash te accepteren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sahara
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 22-06 22:36
HTT-Thalan schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 11:10:
[...]

Ik vind het maar een egoïstische benadering die jij hebt, jouw vrouw heeft een probleem en jij verwacht dat de tandarts maar aan jouw wensenlijstje voldoet, anders denk je al gelijk aan zwart geld etc. Ter informatie, die contante betaling komt o.a. voort doordat er ook onverzekerden tussen de klanten zitten van een spoedgevallen tandarts, waaronder mensen die niet de middelen hebben om een behandeling achteraf te betalen en mensen die bijv. geen bankrekening hebben. Dus daarom vraagt de tandarts bij aankomst dat je xxx euro bij je hebt, zodat je de behandeling kan betalen. Het is trouwens jouw vrouw die kiespijn heeft en de zielige tandarts die haar ervan helpt op zijn voorwaarden. En idd. als je daar niet mee kan leven, dan houdt je vrouw kiespijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TereZz
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20:11
Neem lekker €250 mee, en zeg er niets over. "Je hebt contant geld bij je?" Ja hoor!

Als het er boven komt na de behandeling lekker uitzoeken. Zal je zien dat ze dan prima een factuurtje kunnen maken voor je. Je loopt immers tóch de deur uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• purge
  • Niet online
Een geleende slogan/advies welke ik vaak gebruik is “Choose your battles.”
Gelukkig laat je je vrouw helpen. Voor nu is het fijn omzet op een fora te spuien en feedback te krijgen.

Ik verwacht dat achteraf de tandarts benaderen niet zo snel zorgt voor verandering. Kans is groot dat je eenzelfde reactie dat dit het standaard beleid is. (moet ineens denken aan de belastingdienst en de onterechte uitkeringsfraude)
Alles gaat volgens de normen, beleid, regels, etc.

Wil je echt iets veranderen zoek ingang boven de lokale tandarts. Zijn er overkoepelende organisaties voor tandartsen/zorg? Er is vast wel iets te vinden tussen de tandarts en de regering/zorgminister.

Wel iets anders dan jouw situatie maar wat ik zelf ook onbegrijpelijk vind is de glazenwasser. In deze omgeving (grote stad in zuid-holland) schijnen ze dus nog steeds onderling afgesproken wijken te hebben. Betaling gaat contant aan de deur. Os, en de kwaliteit van het werk, daar vind ik ook wat van. Overstappen naar een andere gaat dus gewoon niet. En zelf doen, tja.. niet onmogelijk maar lastig en onwenselijk (voornamelijk de investeringskosten aan spullen afgewogen tegen de frequentie van het gebruik)
Pff, sorry ik wil je topic niet kapen maar het wel even hier neerzetten ter ondersteuning van dingen die je als klant graag anders ziet/wil.

Afsluitende met nogmaals ‘choose your battle’. Doe wat nodig is op de manier zoals deze wordt geboden. En dan morgen weer verder waarbij je dit kan vergeten of indien je echt iets wil veranderen een juiste ingang zoeken. Maar deze tandarts gaat vast niet met een EU document zijn beleid aanpassen of een pin apparaat neerzetten. Via een koepelorganisatie of iets dergelijks, dat heeft mogelijk wel zin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14:06

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

Toch best apart dat je in 2020 nog steeds niet overal met je pasje kunt betalen. Volgens mij kan ik bij mijn tandarts niet eens cash betalen maar enkel middels PIN (enkele keer voorgekomen nadat vergoeding vanuit verzekering op was, kreeg ook nog een paar % korting omdat ze niet hoefden te factureren).

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• com2,1ghz
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 28-06 00:17
Ik kreeg zelfs een korting omdat ik geen wisselgeld had :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Topicstarter
Ik maak er geen geheim van dat ik het een principekwestie vind en nogmaals de zorg moet er niet door belemmerd worden, dus ze gaat nu (morgen) naar de tandarts toe. Het is niet een kwestie van 'doe mij nu 5 ibuprofen aub' maar aangezien we nog geen vaste tandarts hebben moet ze sowieso via deze route geholpen worden. En we regelen genoeg contant om dat te kunnen mocht ook deze tandarts geen pin aanbieden.

En dit heeft niks met eisen/wensenlijstjes te maken. Naar de tandarts gaan is al vervelend/pijnlijk genoeg en doen we niet voor ons lol. We accepteren al dat het niet (zoals gewoonlijk) via de verzekering loopt en dat we ook nog eens stante pede moeten betalen, allemaal prima. Maar het is mijn goed recht daar een (sterke) mening over te hebben over hoe ver dat mag gaan.

Onze situatie is dat we het gewoon kunnen betalen danwel voorschieten. Als ik een gezin/persoon was die deze mogelijkheid niet had en op de verzekering moest vertrouwen, was ik vreselijk boos geworden (en als ik de berichtgeving hier en op google lees gebeurt dat dus vrij vaak bij dit soort situaties - ze worden weggestuurd).
purge schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 11:33:
Een geleende slogan/advies welke ik vaak gebruik is “Choose your battles.”
Gelukkig laat je je vrouw helpen. Voor nu is het fijn omzet op een fora te spuien en feedback te krijgen.

Ik verwacht dat achteraf de tandarts benaderen niet zo snel zorgt voor verandering. Kans is groot dat je eenzelfde reactie dat dit het standaard beleid is. (moet ineens denken aan de belastingdienst en de onterechte uitkeringsfraude)
Alles gaat volgens de normen, beleid, regels, etc.

Wil je echt iets veranderen zoek ingang boven de lokale tandarts. Zijn er overkoepelende organisaties voor tandartsen/zorg? Er is vast wel iets te vinden tussen de tandarts en de regering/zorgminister.

(...)

Afsluitende met nogmaals ‘choose your battle’. Doe wat nodig is op de manier zoals deze wordt geboden. En dan morgen weer verder waarbij je dit kan vergeten of indien je echt iets wil veranderen een juiste ingang zoeken. Maar deze tandarts gaat vast niet met een EU document zijn beleid aanpassen of een pin apparaat neerzetten. Via een koepelorganisatie of iets dergelijks, dat heeft mogelijk wel zin.
En dat is een heel goed punt. Achteraf opgemerkt halen ze hun schouders op en doen er niks mee. Blijkbaar hebben ze hun gelijk gekregen want je hebt toch al betaalt, dus hun zin hebben ze. Wil je verandering effectueren (en recht van spreken hebben) moet je vooraf ook je mond opentrekken.

Ik wil deze battle niet ten koste van mijn vrouw/gezin voeren dus dan kies ik ervoor deze battle dan maar te 'verliezen' en cash te gaan regelen (zoals meermaals aangegeven) maar dat maakt de instelling van deze tandarts in mijn beleving nog niet juist. Bovendien heb ik het heel netjes en beleefd gevraagd (hier staat dat u contant vraagt maar dat hebben we niet in huis en kan ik ook niet vandaag volledig pinnen, welke opties zijn er) en toen zette ze al gelijk haar hakken in het zand 'dit zijn onze regels en we hebben met alle praktijken afgesproken dat we het zo doen' (maw comply or go). Geen enkel medeleven en ze bood ook geen alternatieve oplossing aan, contant betalen of ophoepelen. Dan kun je van mij ook het schurft krijgen en ga ik ook moeilijk doen :).

Op de factuuroptie gaf ze aan 'alleen voor patienten'. Ze zij niet dat dit een betaalde (meerprijs) optie was (wat ik me nog prima zou kunnen voorstellen en waar ik ook akkoord mee zou zijn gegaan), nee, gewoon gelijk met de botte bijl 'we kennen jou niet, dus ik wil contant zien'. Totaal niet klant/patiëntgericht.

[ Voor 53% gewijzigd door HTT-Thalan op 01-12-2020 11:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongetje
Uiteindelijk wil jij je zin (principe) doordrijven. Jij wilt met pin betalen, iemand anders misschien juist contant?
Zolang een winkel/dienst/en in dit geval de zorgverlener aangeeft wat de betaalmethode is, dan is er toch niets aan de hand. Daarnaast kun je gewoon een kostenindicatie vragen en dan weet je hoeveel je mee moet nemen. Weer blij dat je op korte termijn terecht kunt, je vriendin van de pijn af, uiteindelijk maakt het toch niet uit of je vandaag even langs de pinautomaat loopt of fietst?

En voor de lol, denk je dat de tandarts zit te wachten op allemaal aanwaaiende klanten met spoedjes waarvan hij geen dossier heeft omdat ze geen ingeschreven klant/patiënt zijn? Wees nogmaals blij dat je ergens terecht kunt, zo slecht is het niet geregeld. En anders rijd je naar de tandarts waar je nog ingeschreven staat (of stond).

Bron: https://www.rijksoverheid...taalmiddel-overal-betalen

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Question Mark

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Ik weet het niet hoor, maar de bron van je probleem zit in onderstaand stukje...
HTT-Thalan schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 09:49:
Je weet ruim vantevoren dat je gáát verhuizen. Op dat moment heb je alle tijd om je alvast in te schrijven bij een nieuwe tandarts. Jij kiest ervoor om dat niet te doen, en laat het erop aankomen. Da's allemaal prima, maar ga dan nu niet lopen klagen dat jouw keuze een klein, te overzien gevolg heeft.

Als jij je spullen voor elkaar gehad had, was je alang ingeschreven geweest en het hele probleem er niet geweest.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastaRhymez
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
Je kan ook gewoon je pinlimiet ophogen via internetbankieren... Kan je in één keer het gewenste bedrag pinnen.

Geen idee overigens welke pijn je vrouw momenteel heeft, maar houdt er ook rekening mee dat er morgen alleen een intake zal plaats vinden. Een tandarts gaat over het algemeen niet "zomaar" los, aangezien de volgende patiënt vaak ook al ingeroosterd is.

Dus voordat je straks met honderden euro's daar heen gaat, check ook even hoe lang de afspraak gaat duren. Ik acht de kans namelijk aanwezig dat hij nu een diagnose zal doen (even kijken, fotootje maken) en nog niet de behandeling zelf (tenzij het iets heel ernstigs is wat niet kan wachten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comet
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 28-06 14:52
Patiënten die een behandeling van meer dan 250 euro ondergaan bij de tandarts of orthodontist hebben recht op een prijsopgave vooraf.

Zie https://www.knmt.nl/nieuw...geven-hoe-zit-dat-precies

Dus ik zou een offerte vragen om in ieder geval duidelijkheid te krijgen over een "potentieel hoge rekening". Dan weet je waar je aan toe bent.

Veel tandartsen maken gebruik van een factoringmaatschappij. Ze hebben geen zin om zelf rekeningen te sturen en mensen na te bellen. Dat vinden ze vervelend. Ze zijn in de eerste plaats zorgverlener en geen incassobureau. Daarom hebben ze bewust geen pinautomaat op de toonbank staan. Dus dan wordt het bij spoed en weekenddienst contant betalen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• purge
  • Niet online
Sahara schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 11:24:
[...]
Ik vind het maar een egoïstische benadering die jij hebt, jouw vrouw heeft een probleem en jij verwacht dat de tandarts maar aan jouw wensenlijstje voldoet, anders denk je al gelijk aan zwart geld etc.
Hmm, dat vind ik ook wat overdreven. Hij geeft aan dat zijn probleem zit in de afwezigheid van een pin apparaat. Maar eerlijk gezegd is het toch best vreemd dat er geen alternatieve manier van betalen is. Wat vind jij van de afwezigheid van een pin apparaat? En zo raar vind ik de gedachte van zwart geld niet. De opmerking van de TS over de fiod is niet nodig maar die negeer ik omdat dat een op mij overkomt als mogelijk gevolg van onmacht, onbegrijpelijkheid, emotie, of anders.
Ter informatie, die contante betaling komt o.a. voort doordat er ook onverzekerden tussen de klanten zitten van een spoedgevallen tandarts, waaronder mensen die niet de middelen hebben om een behandeling achteraf te betalen en mensen die bijv. geen bankrekening hebben. Dus daarom vraagt de tandarts bij aankomst dat je xxx euro bij je hebt, zodat je de behandeling kan betalen. Het is trouwens jouw vrouw die kiespijn heeft en de zielige tandarts die haar ervan helpt op zijn voorwaarden. En idd. als je daar niet mee kan leven, dan houdt je vrouw kiespijn.
Dit is meer een verklaring waarom er contant geld gevraagd wordt. Maar waarom zou dit een probleem moeten worden voor de mensen die wel verzekerd zijn en wel willen betalen. Dat niet alle betaalmethoden geboden kunnen worden zal iedereen vest begrijpen. Maar alleen contant is op zijn minst bizar en ongewenst.

Helemaal eens over de prioriteit stelling en zo te lezen is de TS het ook met jou eens ;) Tenminste hij geeft aan dat hij wel gewoon gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• purge
  • Niet online
Question Mark schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 11:47:
Ik weet het niet hoor, maar de bron van je probleem zit in onderstaand stukje...
[...]
Je weet ruim vantevoren dat je gáát verhuizen. Op dat moment heb je alle tijd om je alvast in te schrijven bij een nieuwe tandarts. Jij kiest ervoor om dat niet te doen, en laat het erop aankomen. Da's allemaal prima, maar ga dan nu niet lopen klagen dat jouw keuze een klein, te overzien gevolg heeft.

Als jij je spullen voor elkaar gehad had, was je alang ingeschreven geweest en het hele probleem er niet geweest.
Dat is inderdaad een goed punt.

Dat zou TS inderdaad dit nu niet gehad hebben. Maar dan nog is het best apart dat er naast contant geen alternatieve betaalmethode is waarbij de tandarts gewoon zeker is van zijn geld. Door deze dingen te benoemen kan er mogelijk wel iets veranderen - ook voor andere mensen.

[ Voor 20% gewijzigd door purge op 01-12-2020 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Topicstarter
BastaRhymez schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 11:51:
Je kan ook gewoon je pinlimiet ophogen via internetbankieren... Kan je in één keer het gewenste bedrag pinnen.

Geen idee overigens welke pijn je vrouw momenteel heeft, maar houdt er ook rekening mee dat er morgen alleen een intake zal plaats vinden. Een tandarts gaat over het algemeen niet "zomaar" los, aangezien de volgende patiënt vaak ook al ingeroosterd is.

Dus voordat je straks met honderden euro's daar heen gaat, check ook even hoe lang de afspraak gaat duren. Ik acht de kans namelijk aanwezig dat hij nu een diagnose zal doen (even kijken, fotootje maken) en nog niet de behandeling zelf (tenzij het iets heel ernstigs is wat niet kan wachten).
Oh de pinlimiet is hoog genoeg, dat is de issue niet, maar voor 'vreemde banken' (en ik heb geen automaten van 'mijn' bank in de regio) geld een automaatlimiet van 250 euro per dag. En dan nog, ze zadelen mij met het ongemak op, maar soit. Als je heel principieel wil zijn zadelen ze mij op met de extra kosten (tijd + benzine) om dat geld te regelen die zij niet willen dokken (de pinautomaat).

Die offerteregel snap ik, dus die zullen we ook zeker vragen zodat we het juiste bedrag mee kunnen nemen. Maar tijdens dat gesprek kunnen we ook gelijk informeren naar de betaalopties :P.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lapa
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 28-06 09:25
Het is al vaker gezegd, maar het is totaal onredelijk om te verwachten dat een tandartspraktijk een pinapparaat heeft. Voor de meeste praktijken zal zoiets hooguit een paar keer per jaar spelen, dus dat is echt de moeite niet waard. Het is ook niet verplicht om pin als betaalmethode te accepteren, sterker nog het is eigenlijk verplicht om cash als betaalmethode te accepteren ook al wordt dat niet afgedwongen.
Dan blijven er twee vragen over:
- Waarom kan je als patiënt die nog niet in het klantenbestand staat geen factuur achteraf krijgen?
- Waarom is cash de enige methode waarop je direct mag betalen?

Het is speculatie van mijn kant, maar het zou me niet verbazen dat het eerste punt iets is dat tandartsen door schade en schande hebben geleerd. Het zou zomaar kunnen dat mensen die van buiten de praktijk komen voor een spoedbehandeling, een behoorlijk hoog % van wanbetaling hebben bij een factuur achteraf, waardoor het beleid is geworden om dat niet toe te staan. Hoe dan ook lijkt het me onwaarschijnlijk dat je met zeuren dat beleid gaat veranderen en er is geen enkele juridische verplichting waarom de tandarts dat zou moeten aanbieden.

Op het tweede punt geef ik je meer kans. Als je met de assistente praat en je vraagt of je een factuur kan krijgen of kan pinnen, is het antwoord ongetwijfeld nee. Het eerste is tegen het beleid en het tweede kan gewoon niet omdat ze geen pinapparaat hebben. Maar als je vraagt of je het ter plekke mag overmaken of dat ze een betaalverzoek o.i.d. kunnen sturen dat je ter plekke betaalt, krijg je misschien een heel ander antwoord.

[ Voor 6% gewijzigd door Lapa op 01-12-2020 12:19 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• appie39
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08-06 11:12
Als mijn vrouw kiespijn zou hebben, dan zou ik zo snel mogelijk naar een pinautomaat van mijn eigen bank rijden om daar genoeg geld voor spoedtandarts af te halen. Ook al is het niet in de buurt.
En ik zou ook graag willen dat ze vandaag geholpen werd ipv morgen omdat ik ‘uit principe’ met een pinpas wil kunnen betalen......

Je weet wel de prioriteiten te stellen zeg....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.C
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-06 23:52

T.C

*knip op de man gespeelde reactie*

[ Voor 109% gewijzigd door Rukapul op 01-12-2020 14:58 ]

Iedereen mag een mening hebben over onderwerpen. Maar het hoeft niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeEs
  • Laatst online: 13:26
Doet de tandarts ook niet aan een Tikkie, Betaalverzoek of gewoon direct overboeken na de behandeling?

Daarbij heeft een tandarts volgens mij ook nog zoiets als een zorgplicht?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
GeeEs schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 12:44:
Daarbij heeft een tandarts volgens mij ook nog zoiets als een zorgplicht?!
De tandarts zorgt toch ook, hij/zij wil er alleen ook voor betaald worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Topicstarter
Lapa schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 12:14:
Het is al vaker gezegd, maar het is totaal onredelijk om te verwachten dat een tandartspraktijk een pinapparaat heeft. Voor de meeste praktijken zal zoiets hooguit een paar keer per jaar spelen, dus dat is echt de moeite niet waard. Het is ook niet verplicht om pin als betaalmethode te accepteren, sterker nog het is eigenlijk verplicht om cash als betaalmethode te accepteren ook al wordt dat niet afgedwongen.
Dan blijven er twee vragen over:
- Waarom kan je als patiënt die nog niet in het klantenbestand staat geen factuur achteraf krijgen?
- Waarom is cash de enige methode waarop je direct mag betalen?

Het is speculatie van mijn kant, maar het zou me niet verbazen dat het eerste punt iets is dat tandartsen door schade en schande hebben geleerd. Het zou zomaar kunnen dat mensen die van buiten de praktijk komen voor een spoedbehandeling, een behoorlijk hoog % van wanbetaling hebben bij een factuur achteraf, waardoor het beleid is geworden om dat niet toe te staan. Hoe dan ook lijkt het me onwaarschijnlijk dat je met zeuren dat beleid gaat veranderen en er is geen enkele juridische verplichting waarom de tandarts dat zou moeten aanbieden.

Op het tweede punt geef ik je meer kans. Als je met de assistente praat en je vraagt of je een factuur kan krijgen of kan pinnen, is het antwoord ongetwijfeld nee. Het eerste is tegen het beleid en het tweede kan gewoon niet omdat ze geen pinapparaat hebben. Maar als je vraagt of je het ter plekke mag overmaken of dat ze een betaalverzoek o.i.d. kunnen sturen dat je ter plekke betaalt, krijg je misschien een heel ander antwoord.
Ik heb gezocht wat cash afstorten moet kosten. 4,50 per storting + 0,25% over het bedrag. Best stevig. Ik zou zeggen wel meer dan wat een simpele pininstallatie (je hebt ze al vanaf 15 euro) moet kosten via een mobieltje met bluetooth of iets dergelijks (zelfs de lokale kringloopwinkel heeft er eentje).

Ik heb geen cijfers om je tegen te spreken ten aanzien van hoe vaak het speelt, maar blijkbaar vaak genoeg om deze 'nu betalen' eis te stellen (in plaats van een factuur). Met andere woorden: voor mijn gevoel veel vaker dan een paar keer per jaar.

Ik heb netjes gevraagd welke andere betaalopties er zijn. Ik heb pin, twee credit cards, bankoverschrijving, paypal, ideal, tikkie, internetbankieren op mijn mobiel, noem maar op. Nope, contant en anders ophoepelen. Maar goed, dat is de dienstdoende tandarts vandaag. Morgen is het weer een andere.

Als ze veel wanbetalers hebben is dat naar voor ze. Maar niet mijn probleem, dus moeten ze het dat ook niet maken. Bovendien vroeg ik helemaal niet om betalen achteraf.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Question Mark

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

T.C schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 12:43:
[...]
Als je zelf niet zou weten waar je over 8 jaar naartoe zou verhuizen.
Als je niet eens de moeite neemt om de echte issue te lezen en te begrijpen.
Als je niet eens weet wat de behandeling van de vrouw van TS exact gaat kosten.
Zou je anders op dit topic kunnen reageren, of zelfs niet op dit topic reageren....
Maar in ieder geval hoef je niet zo hoog van de toren te blazen als je zelf niet eens weet hoe de wereld in elkaar zit.
Joh, kalmeer even. :) Ik probeer zo neutraal mogelijk te reageren op zaken die mij opvallen. Ik geef toe, dat de vrouw van TS nu bezig is met het aanmelden had ik idd gemist. Punt blijft nog steeds overeind staan dat TS niet aangesloten is bij deze tandarts, en de facturering dan buiten het "reguliere" proces loopt.

En ja, contant betalen is vervelend en ouderwets. Maar niet echt de moeite waard om je druk om te maken. TS had sneller langs een pinautomaat kunnen rijden, dan de hele discussie in dit topic.

Waarom je zo uit je slof schiet begrijp ik niet heel goed, maar soit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
HTT-Thalan schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 12:52:
[...]

Als ze veel wanbetalers hebben is dat naar voor ze. Maar niet mijn probleem, dus moeten ze het dat ook niet maken. Bovendien vroeg ik helemaal niet om betalen achteraf.
Dat je vrouw kiespijn heeft, is naar voor haar. Maar niet probleem van de tandarts. Jij maakt er een probleem van, niet de tandarts. En ik snap dat je liever pint, dat doe ik ook. Maar de tandarts biedt hier de dienst aan, en je bent vrij om een andere te zoeken als je niet met zijn volledig legale voorwaarden akkoord gaat.

Maar dat jij niet contant wil betalen is niet het probleem van de tandarts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appie39
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08-06 11:12
--- edit ---

[...]

En hoeveel is "genoeg" €250? €500? €5000? €100000?

Dat is ook 1 van de problemen.... de definitie van "genoeg" is onbekend.
De pinlimiet op zijn pasje, maar dan in contanten lijkt me.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• T.C
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-06 23:52

T.C

Question Mark schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 12:54:
[...]
Waarom je zo uit je slof schiet begrijp ik niet heel goed, maar soit.
Heel veel mensen nemen niet de moeite om een Topic Start te lezen en vallen direct een TS aan.

Dat deed jij ook met jouw comment dat TS zijn/haar zooi niet op orde heeft, omdat deze dat al lang had kunnen doen.
Dat terwijl je gewoon had kunnen lezen dat de tandartsen daar allemaal vol zitten, maar dat teveel werk vond.

Van random tweakers is het al vervelend, maar iemand die een rode naam heeft vanwege lidmaatschap aan de crew moet dat zeker niet doen.

Iedereen mag een mening hebben over onderwerpen. Maar het hoeft niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeEs
jongetje schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 12:48:
[...]

De tandarts zorgt toch ook, hij/zij wil er alleen ook voor betaald worden.
Volgens mij zeggen TS en ik ook nergens dat er niet betaald moet of hoeft te worden?! De betaalwijze is wat mij betreft ondergeschikt aan de zorgplicht. Dus als TS niet cash kan betalen ontneemt dat de tandarts zeker niet van de zorgplicht... Maar ik kan het mis hebben?
De zorgplicht is er oa. om in extreme gevallen dus juist wel behandeld te worden, al zou je zelfs helemaal niet (direct) kunnen betalen.
Maargoed, de details weet ik hier ook niet exact van. En of de tandartsen hieronder vallen weet ik ook niet zeker, maar vermoed van wel...?!
Ik vind het in dit geval grof nalatig van de tandarts in kwestie als deze niet wil behandelen zonder cash geld. Ik zou er een klacht over indienen als je niet van de kiespijn afgeholpen wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emnich
  • Niet online

emnich

kom je hier vaker?

GeeEs schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 13:04:
[...]

Volgens mij zeggen TS en ik ook nergens dat er niet betaald moet of hoeft te worden?! De betaalwijze is wat mij betreft ondergeschikt aan de zorgplicht. Dus als TS niet cash kan betalen ontneemt dat de tandarts zeker niet van de zorgplicht... Maar ik kan het mis hebben?
De zorgplicht is er oa. om in extreme gevallen dus juist wel behandeld te worden, al zou je zelfs helemaal niet (direct) kunnen betalen.
Maargoed, de details weet ik hier ook niet exact van. En of de tandartsen hieronder vallen weet ik ook niet zeker, maar vermoed van wel...?!
Ik vind het in dit geval grof nalatig van de tandarts in kwestie als deze niet wil behandelen zonder cash geld. Ik zou er een klacht over indienen als je niet van de kiespijn afgeholpen wordt.
Serieus, een klacht indienen omdat je te beroerd bent om geld te pinnen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Topicstarter
emnich schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 13:25:
[...]

Serieus, een klacht indienen omdat je te beroerd bent om geld te pinnen?
Je relateert de klacht een de hoeveelheid moeite die het jou kost om geld te pinnen.
Ik denk dat je het meer moet zin in het licht dat je gedwongen word iets te doen waar je je niet lekker bij voelt en niet wil. Ik draag al jaren geen contant geld meer bij me, maar dat is om andere redenen. Nu, met Corona, is er een reden bij gekomen. En ik ontken niet dat de manier waarop ik al direct werd toegesproken niet hielp me over de streep te trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeEs
@emnich Nee, niet helemaal. (Al zou ik eieren voor m'n geld kiezen hier ja)
Een klacht, omdat de tandarts zijn zorgplicht verzaakt. Door een (tegenwoordig vrij incourante) betaalwijze af te dwingen voordat geholpen wordt.
Volgens mij werkt de zorgplicht niet zo.
Een tandarts is verplicht te helpen bij acute pijn klachten. Het verlichten van de pijn zou al volstaan zelfs.

[ Voor 3% gewijzigd door GeeEs op 01-12-2020 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
Mijn vader is tandarts. Jaren terug werden spoedbehandelingen achteraf gefactureerd. Dat veroorzaakte zoveel problemen met spoedpatiënten die de rekening niet betalen, dat alle tandartsen met elkaar hebben afgesproken dat spoedbehandelingen meteen betaald dienen te worden.

Inderdaad lastig dat je alleen contant kunt betalen. Ik weet niet precies wat daar achter zit, maar kun je niet vragen om een tikkie?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bernard038
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 29-06 08:11
Ha @HTT-Thalan ,

Als eerste, wat naar voor jullie! Net verhuisd en nu dit geneuzel.

Als eerste, ik werk zelf in de zorg (niet als zorgverlener en al helemáál niet als tandarts), wij hebben hier de afspraak, 'bij spoed, eerst behandelen, daarna de financiën regelen'. Maar wij hebben de 'mazzel' dat onze zorg onder de basisverzekering valt. Dat is bij tandheelkundige (spoed)hulp, afaik, niet het geval. Vandaar dat deze tandarts waarschijnlijk 'boter bij de visch' wil.

Máár spoedzorg moet niet meer zijn dan een 'noodverbandje leggen', zorgen dat de pijn dragelijk is, zodat de patient de dag of nacht doorkomt en op korte termijn naar de eigen tandarts kan. De kosten zullen waarschijnlijk niet de pin-daglimiet overstijgen.

Verder, zodra de tandarts met de behandeling begonnen is (dus naar het gebit van je vrouw kijkt, terwijl zij in de tandartsstoel ligt0, is er sprake van een behandelrelatie. Deze kan niet zomaar verbroken worden, dat kan alleen als daar een 'gewichtige reden' aan ten grondslag ligt, bijvoorbeeld als de patient de patiënt essentiële plichten of regels niet nakomt, ook niet na herhaaldelijk (schriftelijk) aandringen of waarschuwen door de instelling en/of de arts.

Ook moet een tandarts transparant zijn over de kosten die in rekening gebracht gaan worden, dus nadat hij/zij gekeken heeft wat er aan de hand is, zal de tandarts moeten aangeven wat het, ongeveer, gaat kosten .

Ik raad je aan om zo snel mogelijk een 'vaste' tandarts te zoeken en nu, balend, met 250 euries op zak naar de spoedtandarts te gaan.

EDIT: Ik realiseer mij nét dat in onze sector de zorgplicht van de arts ingaat op het moment dat een patiënt zich aangemeld heeft. Dus een patient die op een wachtlijst staat bij wie de situatie plots verergerd, moeten wij met spoed zien. Het kan zijn dat de beroepsvereniging van tandartsen een andere mening toegedaan is, maar móchten jullie al ergens op een wachtlijst staan, dan 'moet' deze tandarts gewoon behandelen.

Succes!

...Overigens vind ik deze handelswijze niet bepaald chic.... maar dat is maar een mening, en ook mijn praatjes vullen geen gaatjes....

[ Voor 11% gewijzigd door bernard038 op 01-12-2020 14:52 . Reden: Aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emnich
  • Niet online

emnich

kom je hier vaker?

HTT-Thalan schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 13:28:
[...]

Je relateert de klacht een de hoeveelheid moeite die het jou kost om geld te pinnen.
Ik denk dat je het meer moet zin in het licht dat je gedwongen word iets te doen waar je je niet lekker bij voelt en niet wil. Ik draag al jaren geen contant geld meer bij me, maar dat is om andere redenen. Nu, met Corona, is er een reden bij gekomen. En ik ontken niet dat de manier waarop ik al direct werd toegesproken niet hielp me over de streep te trekken.
Ik snap dat de communicatie je in het verkeerde keelgat kan schieten maar als iemand in je vriendin's mond mag gaan wroeten dan zou ik me daar meer zorgen over maken dan dat je besmet wordt door geld uit een geldautomaat.

Ik denk dat je er echt een veel groter probleem van maakt dan nodig.

@GeeEs Ik heb nooit contant geld bij me, maar om het nu een incourante methode te noemen slaat helemaal nergens op. Laten we nu niet doen alsof we in een bananenrepubliek wonen waar het levensgevaarlijk is om met een paar honderd euro over straat te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeEs
Ik heb in 42 jaar serieus nog nooit cash betaald bij de tandarts. En ja, ik heb dus ook meerdere keren (helaas) acute pijnklachten gehad. Zelfs in het buitenland..
Alle keren door vreemde tandartsen geholpen, nooit gesproken over vooraf/cash of rekeningen. Gewoon een bon/factuur met betaaltermijn. Maar altijd pas nadat geholpen was.
In Spanje een keer zelfs gewoon gratis, omdat die man ook gewoon even niet wist wat te doen. Hij wilde niet eens 100 euro cash aannemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 511810

HTT-Thalan schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 10:47:
[...]

Nope, één inkomen en samen één bankrekening. Wij zien voor onszelf geen reden om het moeilijker/anders te doen.

[...]

Tja, hij/zij kan het zich ook gewoon makkelijk maken een apparaat neerzetten dat al die twijfel wegneemt.
Als zij moeilijk gaan doen over pinbetalingen die al 20+ jaar gemeengoed zijn in Nederland om veiliger en hygiënischer (grote) betalingen te doen, dan ik ook :).

Voor nu hebben we geen keuze door de kiespijn die ze heeft dus moeten we erin meegaan, maar die tandarts zal van mij (achteraf) nog wel een berichtje krijgen. En, alhoewel ik zover niet zou gaan, vraag ik me af wat de tandarts in kwestie zou antwoorden op een mogelijke FIOD melding (verdenking zwart geld) :P.
Vergeet niet dat pinautomaten ook (best veel) geld kosten. Je hebt soms van die 'prullen' die via een tablet oid werken bij kleine winkeltjes, werkt de helft van de tijd niet, en je hebt de 'normale' pinautomaten, ik heb begrepen dat dat een honderdje per maand kost (of in die buurt) Dan zou ik ook voor die ene keer per maand dat er direct betaald dient te worden contant vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groentjuh
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 15:30
T.C schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 12:43:
[...]
De TS gaf al aan dat alle tandartsen in zijn regio met patiënten stop zitten.
Dan kon de TS dus enkel kiezen tussen niet verhuizen of geen tandarts.
Voordat je zegt: "Dan maar niet verhuizen"
Weet jij net zo min als ik wat de reden voor het verhuizen is.
Als de TS dus nog patiënt is bij zijn oude tandarts, zou dat voor een keertje nood prima kunnen, toch? Niet verhuizen daarvoor is ook weer vergezocht niet waar?

Ja, dat kost misschien inderdaad mogelijk een paar keer een tijd reizen, maar dat zou al dit misschien ook wel aan tijd gekost hebben inmiddels.

In mijn verhuizing heb ik ook nog 3 jaar diensten in de buurt van het oude huis gehad. En ja, diensten als huisarts en tandarts duurde even voordat ik daarmee over kon. Praktisch om de huisarts ver te hebben zitten is het niet. Met de tandarts is dat al helemaal onhandig, want daar heb je idealiter 2 maal per jaar controle.

Zoals diverse al zeggen: Even doorbijten doorzetten en die principes opzij zetten. Met deze discussie ga je niets winnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

HTT-Thalan schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 09:49:
Die is mijn vrouw aan het regelen (overal wachtlijsten), maar ondertussen heeft ze wel kiespijn en heeft daarvoor een dienst gebeld die haar heeft doorverwezen naar de 'dienstdoende spoedtandarts'.

Deze zegt vandaag te kunnen, maar dan moet je gelijk afrekenen. Dat vind ik niet zo'n probleem.

Wat ik wel een issue vind, is dat het potentieel om honderden euro's gaat die men contant wil zien.
Ze bieden geen pinbetaling aan. Los van het feit dat de automaten die we hier in de omgeving hebben nog geen 'nieuwe' zijn (en dus als 'vreemde' bank gezien worden met een pinlimiet van 250 euro) vind ik dit ronduit belachelijk en niet meer van deze tijd. Wij hebben nooit cash in huis boven een paar tientjes.

Ze bieden wel facturatie aan, maar alleen voor patienten. "Maar", draag ik aan, "als u haar behandeld heeft is ze toch patient?". 'Nee, alleen dienstpatient' (dat is toch ook een patient :?).

Er staat me ergens bij de de EU in een poging de omgang in zwart geld te beperken het accepteren van een kaartbetaling verplicht had gesteld, maar ik kan dat document nergens meer vinden.

Ik heb de tandarts in kwestie dus gebeld (mocht dat nog niet blijken uit bovenstaande) maar de assistente was onvermurwbaar. 'Dit zijn onze regels en van alle praktijken in de omgeving, u moet contant betalen, sommigen hebben wel een pinautomaat' m.a.w. belt u maar een andere tandarts, wij gaan u niet helpen.
Hebben zij geen zorgplicht? Ik snap echt niet dat ze hiermee wegkomen, volgens mij is contant geld afstorten gevaarlijker (en duurder) dan een pinautomaat...
Tsja, dat is dan pech, jij wil naar die tandarts en die heeft geen pin automaat. Spoedbehandeling cdirect betalen is heel normaal. Is dat nou zo'n heisa waard ? wtf zeg en je maar druk maken op een forum...

Echt ene kwestie van verkeerde prioriteiten en spijkers op laag water zoeken.
Dat JIJ ergens niet genoeg kunt pinnen is JOUW probleem.

[ Voor 3% gewijzigd door KillerAce_NL op 01-12-2020 14:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paul C
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-04 12:20
Ben ik de enige hier die contant nog steeds echt prima vindt?

Het werkt altijd. Geen werkende pin apparaten nodig. Ik stond pas nog te 2 min te wachten op een vrouw die met twee kleine kinderen probeerde met pin 3x50cent te betalen voor het toilet bij het tankstation. Ik had geen haast, maar uiteindelijk liet ze me maar voor en ik kon met m'n muntje direct doorlopen.

Het meeste pin ik, maar ik probeer altijd cash bij me te dragen. Handig ook als de AH weer eens pin storing heeft en veel sneller als je de ober niet eerst naar binnen hoeft te sturen om het pin apparaat te halen. Of aan de bar/balie kun je het geld alvast neerleggen terwijl je bestelling wordt bereid.

Maar veiligheid dan?
a) Ik ben nog nooit overvallen en ik geloof ook niet dat ik iemand in mijn omgeving ken die ooit overvallen is, dus zó vaak komt dat ook niet voor. Als ze mij bedreigen heb ik tenminste iets om te geven.
b) Dat beetje cash is wel m'n laatste zorg als ik overvallen wordt. Mijn veiligheid natuurlijk, maar ook qua waarde is mijn creditcard natuurlijk veel lucratiever dan dat kleine beetje cash. En daarna is denk ik mijn telefoon (of laptop die ik ook vaak bij me heb) het meeste waard.
c) Dat risico is ook relatief klein. Als ik m'n telefoon een keer uit mijn handen laat glippen ben ik meer kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cadsite
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 23-06 08:18
Als een zaak (wat een tandarts uiteindelijk ook is), enkel cash aanvaardt weet je toch onmiddellijk waar het om draait...
https://i.imgur.com/Lg33BYf.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frieda
  • Niet online
Paul C schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 14:18:
Ben ik de enige hier die contant nog steeds echt prima vindt?

Het werkt altijd. Geen werkende pin apparaten nodig. Ik stond pas nog te 2 min te wachten op een vrouw die met twee kleine kinderen probeerde met pin 3x50cent te betalen voor het toilet bij het tankstation. Ik had geen haast, maar uiteindelijk liet ze me maar voor en ik kon met m'n muntje direct doorlopen.

Het meeste pin ik, maar ik probeer altijd cash bij me te dragen. Handig ook als de AH weer eens pin storing heeft en veel sneller als je de ober niet eerst naar binnen hoeft te sturen om het pin apparaat te halen. Of aan de bar/balie kun je het geld alvast neerleggen terwijl je bestelling wordt bereid.

Maar veiligheid dan?
a) Ik ben nog nooit overvallen en ik geloof ook niet dat ik iemand in mijn omgeving ken die ooit overvallen is, dus zó vaak komt dat ook niet voor. Als ze mij bedreigen heb ik tenminste iets om te geven.
b) Dat beetje cash is wel m'n laatste zorg als ik overvallen wordt. Mijn veiligheid natuurlijk, maar ook qua waarde is mijn creditcard natuurlijk veel lucratiever dan dat kleine beetje cash. En daarna is denk ik mijn telefoon (of laptop die ik ook vaak bij me heb) het meeste waard.
c) Dat risico is ook relatief klein. Als ik m'n telefoon een keer uit mijn handen laat glippen ben ik meer kwijt.
dan heb jij denk ik geluk dat je een werkende pinautomaat in de buurt hebt, hier is alles weggehaald ivm plofkraken en de automaat die er nog staat is 9/10x defect of leeg als ik wil pinnen 8)7

spoedtandarts direct afrekenen heb ik ook wel eens gehad, fair enough. dat vervolgens contant moeten betalen nog niet, ik heb toen mijn CC gebruikt. ik zou zelf ook niet goed weten hoeveel ik mee zou moeten nemen aan cash eerlijk gezegd. iig, regel het gewoon, je partner heeft kiespijn. desnoods pin jij zelf vandaag vanaf je eigen rekening en morgen nog een beetje. de rest en de discussie met de tandarts komt later wel! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SunnieNL
  • Laatst online: 16:05
Als je net verhuisd bent, heb je dan geen toegang meer tot je oude tandarts?
Ik heb tot een jaar nog mijn oude tandarts in het oosten gehad na mijn verhuizing naar het westen van 't land. Je moet dan alleen nog ff een eindje rijden om er heen te gaan.

Dat voorkomt ook dat de behandeling straks duurder is en je te weinig cash hebt.
al vind ik het al raar dat je eigenlijk geen pinautomaat hebt deze dagen.. maar dat even daargelaten. Hier kan ik bij menig winkelier gewoon al via een tikkie betalen in de winkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-06 15:42
Volgens mij gaat dit toch puur en alleen om dat er niet gepind kan worden? Dat is iets gewoon specifiek voor die tandarts. Het is heel normaal dat dat wel kan. De mijne bijvoorbeeld kan je ook gewoon pinnen. Is het geen idee om gewoon een andere tandarts te zoeken?

Pinnen is ook "contant" betalen.

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Contactloos betalen via m'n telefoon ook. Heb echt nooit gehad dat dat niet werkt. En ik heb geen gedoe met munt/papiergeld dat ik moet pinnen. De laatste keer dat ik contant geld gepind heb, was afgelopen zomer voordat we op vakantie gingen. En dat contante geld is op vakantie nieteens gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
cadsite schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 14:27:
Als een zaak (wat een tandarts uiteindelijk ook is), enkel cash aanvaardt weet je toch onmiddellijk waar het om draait...
https://i.imgur.com/Lg33BYf.png
Onze frietboer accepteert ook alleen cash. En de friet is niet te nassen. Dan weet je 't wel...

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Prachtig topic weer dit. Voor TS zou een tandarts dus een pinautomaat moeten aanschaffen/een contract moeten aangaan, terwijl 99.9% van zijn of haar patiënten gewoon zullen betalen via de verzekeraar of Famed oid.

En de assistente geeft duidelijk aan waarom er contant betaald dient te worden: er is geen pinautomaat, wilt u dit wel, dan kunt u naar een andere tandarts.
Wat is dan nog in godsnaam het nut van een topic? Ga je hiermee naar de tandarts om hem te dwingen voor die ene patiënt per jaar een pinautomaat aan te schaffen?

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cadsite
Hydra schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 16:21:
[...]

Onze frietboer accepteert ook alleen cash. En de friet is niet te nassen. Dan weet je 't wel...
wat is "nassen"?
Jeroenneman schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 16:31: Ga je hiermee naar de tandarts om hem te dwingen voor die ene patiënt per jaar een pinautomaat aan te schaffen?
Er zijn toch andere oplossingen?
Onze dokter laat ons betalen via een app op haar gsm, geen aankoopkosten, geen abonnementskosten en geen massa's cash in huis.

[ Voor 45% gewijzigd door cadsite op 01-12-2020 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjoeC
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 22:52
HTT-Thalan schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 12:52:
[...]

Ik heb gezocht wat cash afstorten moet kosten. 4,50 per storting + 0,25% over het bedrag. Best stevig. Ik zou zeggen wel meer dan wat een simpele pininstallatie (je hebt ze al vanaf 15 euro) moet kosten via een mobieltje met bluetooth of iets dergelijks (zelfs de lokale kringloopwinkel heeft er eentje).
Misschien gaat ie wel helemaal niet afstorten. Misschien heeft ie contanten nodig voor zijn eigen contante uitgaven. Er zijn nog steeds mensen die niet alles via de bank doen. De gemiddelde drugsdealer doet ook niet aan pinnen.

Er kunnen allerlei redenen zijn. Als het je niet aanstaat HOEF je natuurlijk niet naar deze tandarts te gaan, dan zeg je tegen hem: "voor jou 10 anderen".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeroenneman

Jeroenneman

cadsite schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 16:37:
[...]

wat is "nassen"?

[...]

Er zijn toch andere oplossingen?
Onze dokter laat ons betalen via een app op haar gsm, geen aankoopkosten, geen abonnementskosten en geen massa's cash in huis.
Fijn als je dokter met je mee wil denken. Maar niks verplicht een tandarts toch om pinbetaling te faciliteren? Misschien kan de tandarts niet één, twee, drie een Tikkie aanmaken voor de zakelijke rekening.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cadsite
Kan je me (behalve de liefde voor zwart inkomen) 1 echt goede reden geven om enkel cash te aanvaarden?
Om nog niet te spreken van het gevaar van grote sommen cash geld in huis...

(en ik die dacht dat we in BE altijd zochten naar manieren om zwart inkomen goed te praten...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman

Jeroenneman

cadsite schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 16:45:
Kan je me (behalve de liefde voor zwart inkomen) 1 echt goede reden geven om enkel cash te aanvaarden?
Om nog niet te spreken van het gevaar van grote sommen cash geld in huis...

(en ik die dacht dat we in BE altijd zochten naar manieren om zwart inkomen goed te praten...)
Al eerder benoemd: omdat "normale" patiënten gewoon betalen via een incasso achteraf of via de verzekeraar. Hoeveel moeite zou ik als partij stoppen in patiënten die toch geen vaste klant zijn, en waar ik extra zaken voor moet regelen?

Pagina: 1 2 Laatste