Tweakers AV-meeting

Pagina: 1
Acties:

• elsegre
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08:48

elsegre

Ti 3Al-2.5V

Topicstarter
N.a.v het Kabel verhaal wil ik in samenwerking met Jag en JvS een Tweakers AV-meeting organiseren.
Waarom samen? Omdat ik niet van plan was een zaal te huren maar één of andere hifi-toko een dagje te bezetten(of twee). Voor hun moet het ook interressant zijn en een beetje publiciteit in het tweakers dorp (inwoners Ong. 28.000) kan ze over de streep trekken. Jag: in hoevere kan en mag de naam Tweakers aan zon evenement gekoppelt worden?

Doel:
Het grote doel is niet het inspelen van kabels maar een leuke luisterdag. Dat we daarnaast ook gaan testen is bijzaak.

Planning & lokatie:
Ik verwacht een man of tien.(zie geluid kabel)
Dan hebben we twee ruimtes nodig om rusig te kunnen luisteren. Centraal in Nederland, als het kan wel maar Stassen, Versnel of Mijnhifi is mij ook goed.
Rhapsody in Hilversum is ook een goede (als ze nog bestaan). Hobo heeft zes vestigingen.
Een maand van tevoren moeten de kabels al uitgezocht en geïnstalleerd worden.
Reacties graag.

Hardware:
We hebben dus twee sets kabel nodig, één die een maand wordt ingespeeld en de ander koud uit de doos. Mooier zijn meerdere sets. B.v. een setje VdHul en Cardas (etc.).
Wat ik leuk zou vinden is dat we een goede platenspeler tot onze beschikking hebben.
Voor de goede orde; goed vind ik een Linn LP12, SME 30 en een fatsoenlijk element; Grasshopper, Keseki, Clearaudio. Dit zijn dingen die je niet bij elke hifizaak vindt!
Versterker, boxen, cd-speler, dat staat er allemaal wel en is ondergeschikt aan het kabel verhaal. Je hoeft dus geen spullen mee te nemen behalve software.

Wie wil, waar, hoe en wanneer?

No news is bad news.

• Baklap
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-05-2023

Baklap

Grrr pak icoon ... pak !!!!

* Baklap denkt dat dit een erg leuk initatief is en werkt graag mee

|Avid-Encoding-Editing-Authoring|

Verwijderd

/me is enthousiast!

Naast een kabeltest wil ik ook wel eens het bi-wire verhaal van JvS horen, idee?

Meerdere sets kabels is idd goed als vergelijkingsmatereaal. Ik stel voor dat hetisik deze kabel uitzoekt, aangezien hij er blijkbaar het meeste verstand van heeft (en dat was niet ironisch!).
Natuurlijk wel allemaal dezelfde lengte en dikte etc, in het kader van eerlijk vergelijken. Het lijkt me leuk om er ook een draadje UTP oid naast te leggen, voor de mensen die echt geen verschil horen...

De grote "vinyl is beter" discussie wil ik ook wel eens ophelderen. De enige goede manier lijkt me echter om een toongenerator (testplaat) en een osciloscoop te gebruiken, omdat er anders wordt geconstateerd dat vinyl inderdaad vaal "warmer" klinkt.
Die osciloscoop is ook leuk om kabels mee te vergelijken, als puur fysisch bewijs...

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-02 19:00

Jag

Ja, is een leuk idee. Alleen is het heel moeilijk om goed een test te doen. Ik kan wel als een soort scheidsrechter de tests begeleiden.

Maar je kan een HiFi zaak natuurlijk nooit zover krijgen dat ze de deuren dichtgooien zodat wij daar kunnen gaan zitten, dat lukt nooit.
Dan kunnen we het beter bij mij thuis doen, het liefst tegen de tijd dat ik mijn nieuwe set heb. Ik woon ook centraal en goed bereikbaar met het OV.

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-02 22:20

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Op zondag 12 augustus 2001 17:02 schreef Jag het volgende:
Ja, is een leuk idee. Alleen is het heel moeilijk om goed een test te doen. Ik kan wel als een soort scheidsrechter de tests begeleiden.

Maar je kan een HiFi zaak natuurlijk nooit zover krijgen dat ze de deuren dichtgooien zodat wij daar kunnen gaan zitten, dat lukt nooit.
Dan kunnen we het beter bij mij thuis doen, het liefst tegen de tijd dat ik mijn nieuwe set heb. Ik woon ook centraal en goed bereikbaar met het OV.
Vet, dan kom ik ook.. net als de 31k andere tweakers, oke? :)

Heb je een luisterstudio thuis eigenlijk (serieus bedoeld trouwens hoor)?

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – Kophi E18 - keuzestress door regeerakkoord, de checklist van links & meer!

• Jag

Jag

Op zondag 12 augustus 2001 17:06 schreef nigelator het volgende:

[..]

Vet, dan kom ik ook.. net als de 31k andere tweakers, oke? :)

Heb je een luisterstudio thuis eigenlijk (serieus bedoeld trouwens hoor)?
Nee, ik heb geen luisterstudio, maar wel een redelijk grote kamer die vooral gericht is op het beluisteren van muziek.
Alleen kunnen er dan niet al te veel mensen komen, maximaal vijf. En een ander nadeel is dat het misschien nog wel lang duurt voordat ik mijn nieuwe set heb.

• elsegre

elsegre

Ti 3Al-2.5V

Topicstarter

Scheids O.K. :)
Maar het is niet de bedoeling dat ze hun deuren dicht doen maar juist open, b.v. op een zondag. Dit is natuurlijk service van de bovenste plank en ik zal dat dan zeker van de daken schreeuwen. Of op zaterdag maar dat ze weten dat we komen. Het is echt voor de fun en ook om hetisik de kans te geven zijn visie te tonen. Zo te zien is er niet zoveel animo dus lopen we de normale klanten niet in de weg. Als ik zoiets voor elkaar krijg kom je dan?
Ik kom zeker naar jouw met Accuphase, platenspeler en twee 50kilogram impulsen. Draagbaar systeempje. :Y) Bij mij is gewoon geen plaats, we hebben een nostalgische erker woning |:(

Ik mag m'n posting wel eens wijzigen, op de frontpage zag ik dat het al 34000+ inwoners waren.

Zodra er meer reacties binnen zijn zal ik me eens gaan oriënteren.

No news is bad news.

• Jag

Jag

Als jij het voor elkaar krijgt kom ik wel. Maar je moet het wel regelen als iemand die op GoT komt, en niet doen alsof je het voor T.net regelt. Dus je kan natuurlijk wel noemen dat er mensen van GoT komen, maar niet dat je uit naam van T.net handelt ofzo.

Als het niet lukt kunnen we altijd nog een meeting bij mij thuis organiseren.

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:53

JT

VETAK y0

Dat wou ik eerst ook doen, maar toen wou niemand het :? :(

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• FFF
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-10-2025

FFF

Mij lijkt het wel leuk, om gezamelijk, een x een afspraak te maken, met stassen ofzo, gewoon een avondje, om versterkers te gaan beluisteren, en cd en luidsprekers etc. Dan kunnen ze misshcien bij grote afname, hun prijzen nog vriendelijker maken :D

• hetisik
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-12-2025

hetisik

geen flauw idee wat ik in zal

ik kom zekerste weten, daar kan je van op aan
8 )
Het is ik spring als een eenof andere randebiel rond zin zijn kamer 8 )

WWWWEEEEEEEEEE PPPPPPPRRRRRRRRRRRRR
tralalaaaaaa

btw, ik heb veel klosjes geisoleerd koper draad thuis liggen, ik wikkel zelf speeolen, met de hand als we dat gebruiken om andere kabels te testen, stel er is een kabell slechter dan dat, hoewel ze mij wel hebben vertelt dat het behoorlijk zuiver was, die dingen kostten normaal 12 gulden per klosje van 30 meter, het is gewoon een dik stuck hard koper draad. is wel oeuk om te testen, maar ik wil ook graag meehelpen met organizeren. misschien is een zaal afhuren tooch een beter idee, hoewel we het inspelen op een andere manier moeten zien te regelen natuurlijk

8 )

• Rhy
  • Laatst online: 26-12-2024

Rhy

Once a nerd; always a geek

ehm vraagje ... AV meeting voor maar 10 man? Is dat niet een klein beetje weinig?

En alleen maar audio? :( Hmm had gehoopt op zowel audio, als synthesizers, etc. Maw is het niet verstandiger een grote 'echte' (niet alleen audio dus) muziekzaak te pollen voor zo'n evenement?

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Ik ben totaal geen audiofiel, maar als er vanuit Tweakers zoiets "georganiseerd" wordt denk ik dat ik daar wel bij wil zijn :)

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• hervaz
  • Laatst online: 24-11-2025
Op zondag 12 augustus 2001 19:13 schreef hetisik het volgende:
ik kom zekerste weten, daar kan je van op aan
8 )
Het is ik spring als een eenof andere randebiel rond zin zijn kamer 8 )

WWWWEEEEEEEEEE PPPPPPPRRRRRRRRRRRRR
tralalaaaaaa

btw, ik heb veel klosjes geisoleerd koper draad thuis liggen, ik wikkel zelf speeolen, met de hand als we dat gebruiken om andere kabels te testen, stel er is een kabell slechter dan dat, hoewel ze mij wel hebben vertelt dat het behoorlijk zuiver was, die dingen kostten normaal 12 gulden per klosje van 30 meter, het is gewoon een dik stuck hard koper draad. is wel oeuk om te testen, maar ik wil ook graag meehelpen met organizeren. misschien is een zaal afhuren tooch een beter idee, hoewel we het inspelen op een andere manier moeten zien te regelen natuurlijk
Waar heb jij dan last van? Vergeten je pilletje in te nemen vanochtend ofzo?

• elsegre

elsegre

Ti 3Al-2.5V

Topicstarter
Op maandag 13 augustus 2001 18:09 schreef erniemars het volgende:
ehm vraagje ... AV meeting voor maar 10 man? Is dat niet een klein beetje weinig?

En alleen maar audio? :( Hmm had gehoopt op zowel audio, als synthesizers, etc. Maw is het niet verstandiger een grote 'echte' (niet alleen audio dus) muziekzaak te pollen voor zo'n evenement?
Als p bij p komt krijg je echt niet meer als een handvol mensen bij elkaar. Misschien als het wat gegroeid is dat het wat breder van opzet kan worden. Het is bedoeld als "high-end" audio meeting. Vandaag heb ik vier hifi-zaken uitgezocht en zal ze morgen(dinsdag) bellen.

Jag; het is mij duidelijk en ik zal me eraan houden.

JT; Wat ging er mis? Wel jammer, ik hoop dat het dit keer beter gaat.

No news is bad news.

Verwijderd

K heb nog wel een kimber monocle Xl liggen ingespeeld..
/me vindt het een leuk initiatief >:)

• Baklap

Baklap

* Baklap excuseert zich als eerste voor het omhoogkicken van dit topic maar is erg benieuwd of hier nog wat mee gaat gebeuren ?

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:27

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ik weet van niets :X. Ik ben nooit zo 'voor' dit soort dingen, dus van mij hoef je niets te verwachten. Het idee daarentegen zou best wel leuk kunnen wezen hoor.

ps, "mijn" verhaal over bi-wiren?? Ik probeer me daar zo afzijdig als mogelijk van te houden. :? Ik bi-wire, omdat ik die kabel gekregen heb, die naar m'n gevoel rustiger klonk dan de oude en ik pluggen over had. Ik vond het gewoon leuk om te doen. Nooit echt zwaar verschil gemerkt met de oude situatie (singlewiren met dezelfde kabel).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• elsegre

elsegre

Ti 3Al-2.5V

Topicstarter
Op maandag 27 augustus 2001 13:19 schreef Baklap het volgende:
* Baklap excuseert zich als eerste voor het omhoogkicken van dit topic maar is erg benieuwd of hier nog wat mee gaat gebeuren ?
Ja en nee, op korte termijn niet.
Ik heb wat van die gasten gebelt en ze zijn nogal huiverig voor zoiets.
Of dit komt doordat ze er geen brood in zien("wat zit er voor mij in") of omdat ze aan hun water voelen dat ze genadeloos neergesabelt worden als het hele kabel-verhaal gebakken lucht blijkt, ik heb een vermoeden >:). Ook was er iemand die zei het "te druk" te hebben, het was die dag 30graden |:(
Ik ga de komende weken op zoek naar nieuwe boxen, dan kijk ik wel verder(persoonlijk contact is altijd beter als via de telefoon). Maar de meeste hifi zaken hebben het erg hoog in de bol.
Eens in de zoveel tijd word er een hifi show (VAD?) georganiseerd, misschien is dat wat.

No news is bad news.

• hetisik

hetisik

is goed dat je deze topic even omhgoog heb gehaald, ene, elsegree, je maakt een foiutje, ik ben de kabels liefhebber remember. volgens mij bedoel je de hele zooi andersom, of begrijp ik het verkeerd?
ik en elsegree willen graag een av=meeting hebben, maar vele hebben al terug gekrabbeld, don't ask me why.

8 )

• Baklap

Baklap

Op zich is het wel jammer dat er altijd weer mensen zijn die terug krabbelen. Nogmaals wil ik graag meewerken al ben ik niet van de kabels >:)

Ik heb zelf een redelijk groot kantoor waar een dergelijk evenementje best in zou kunnen maar ook hier is zowel het aantal mensen beperkt alswel hoe komen we aan voldoende spullen e.d. :?

• hervaz
  • Laatst online: 24-11-2025
Op maandag 27 augustus 2001 19:29 schreef elsegre het volgende:

[..]

Ja en nee, op korte termijn niet.
Ik heb wat van die gasten gebelt en ze zijn nogal huiverig voor zoiets.
Of dit komt doordat ze er geen brood in zien("wat zit er voor mij in") of omdat ze aan hun water voelen dat ze genadeloos neergesabelt worden als het hele kabel-verhaal gebakken lucht blijkt, ik heb een vermoeden >:). Ook was er iemand die zei het "te druk" te hebben, het was die dag 30graden |:(
Ik ga de komende weken op zoek naar nieuwe boxen, dan kijk ik wel verder(persoonlijk contact is altijd beter als via de telefoon). Maar de meeste hifi zaken hebben het erg hoog in de bol.
Eens in de zoveel tijd word er een hifi show (VAD?) georganiseerd, misschien is dat wat.
//offtopic//

Wat voor boxen ongeveer en wat voor budget? :)

//offtopic//

• hetisik

hetisik

wie durft te laten testen wat hij zegt krijgt van mij respect.
btw hoe doe je die smilioes?

8 )

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:27

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op maandag 27 augustus 2001 20:34 schreef hetisik het volgende:
wie durft te laten testen wat hij zegt krijgt van mij respect.
Daarom zeg ik nooit dingen die ik niet hoor ;).

Ik vind meeten wel leuk hoor, maar dan het liefst in een kroeg of in een bios ofzo. (kunnen we daar afzeiken >:) (of niet!)). Alleen met z'n allen minieme verschillen tussen bi-wiren proberen te horen bevalt me gewoon niet. Mij interesseren die minieme verschillen niet zo. Als je me dan geen audiofiel wil noemen moet je dat zelf weten! :)

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• hetisik

hetisik

die verschillen die ik ken, zijn niet minimiem.
ik ben overigens ook niet bekend met het bi=wire systeem.
btw, elk beetje help

8 )

• elsegre

elsegre

Ti 3Al-2.5V

Topicstarter
Bios, muziekje(jazz-festival?), biertje(* elsegre drinkt nooit alcohol maar bij wijze van) lijkt me een relaxed idee.
Hetisik; Dat gedoe met kabels doen we wel op een regenachtige herftdag :) Het is tenslotte zomer. 8-)

No news is bad news.

• hetisik

hetisik

goed idee mate

8 )

Verwijderd

Ik ben nogsteeds vol nieuwsgierigheid, en zal dit topic in de gate houde...
Pagina: 1