Aan Jag, MREn, Yokozuna, Exirion en JvS : meeting

Pagina: 1
Acties:

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:19

JT

VETAK y0

Topicstarter
Wij (JT en ALH) willen nog is een keer een meeting gaan houden met de personen in de titel. Wij zaten te denken aan een zaaltje huren ofzo, niet groot natuurlijk, ik heb zowiezo al 2 opties.

1.) De Keet in P'rend. Huur = gratis, als we maar bij hun drinken enzo kopen. En ik weet de prijzen daarvan niet meer, maar het was iig niet duur.

2.) BE (ofzo :P ) in Midden Beemster. Ligt 5 km van Purmerend. Huur kost geloof ik 75 piek. Dan moeten we wel eigen drinken en vreten meenemen, maar dat mag geen probleem zijn.

Dan neemt iedereen z'n receiver/versterker, cd speler, speakers en bijbehorende kabels mee. Behalve Jag, ik denk dat dat een beetje moeilijk word met EAW's a la de eiffeltoren.

Leuk idee ?

ALS IK NOG IEMAND VERGEET, EXCUSEZ MOI EN ZEG HET EVEN IN DEZE TOPIC

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

Verwijderd

Op zich natuurlijk een leuk idee, maar het idee om al mijn zooi vanaf hier mee te zeulen zie ik niet zo zitten.

Versterker (Sony TA-FB920R) zou dan nog het kleinste zijn. Mijn cd-speler is ruwweg (h*b*l) 200*430*500, dus erg lomp.

Mijn huidige speakers zijn gewoon op, en degene die ik op het oog heb zijn (hbl) ongeveer 120*35*35 en 35kg, dus ook niet geslaagd om die in de trein mee te zeulen.

/me geeft zijn geld uit aan AV/PC-app. en niet aan dingen als rijbewijs en auto...

Als het daarentegen bij een groepje van een man of 6 blijft, kunnen we misschien kijken waar iedereen zo'n beetje woont en dan bij diegene thuis ofzo afpreken, of dicht daarbij dat maar twee of drie man wat spullen meenemen, of iedereen iets anders. Dat we bijvoorbeeld twee verschillende versterkers hebben, paar cd-spelers en 2 of 3 speakersets, en dan bij een evt. volgende meeting weer wat andere dingen meenemen?

Verder: geweldig idee!!

PS. hoever ligt dat zaaltje van het station af? Als dat meevalt hoef ik alleen maar vervoer te regelen naar het station hier in Enschede, dat is nog wel te doen :)

• JT

JT

VETAK y0

Topicstarter
Op maandag 04 juni 2001 02:06 schreef MREn het volgende:
Op zich natuurlijk een leuk idee, maar het idee om al mijn zooi vanaf hier mee te zeulen zie ik niet zo zitten.

Versterker (Sony TA-FB920R) zou dan nog het kleinste zijn. Mijn cd-speler is ruwweg (h*b*l) 200*430*500, dus erg lomp.

Mijn huidige speakers zijn gewoon op, en degene die ik op het oog heb zijn (hbl) ongeveer 120*35*35 en 35kg, dus ook niet geslaagd om die in de trein mee te zeulen.

/me geeft zijn geld uit aan AV/PC-app. en niet aan dingen als rijbewijs en auto...

Als het daarentegen bij een groepje van een man of 6 blijft, kunnen we misschien kijken waar iedereen zo'n beetje woont en dan bij diegene thuis ofzo afpreken, of dicht daarbij dat maar twee of drie man wat spullen meenemen, of iedereen iets anders. Dat we bijvoorbeeld twee verschillende versterkers hebben, paar cd-spelers en 2 of 3 speakersets, en dan bij een evt. volgende meeting weer wat andere dingen meenemen?

Verder: geweldig idee!!
Dan neem je alles mee behalve je speakers !! Er komen gerust wel een paar speaker sets. Iig mijn paar Tannoys.

EDIT: zaaltje ligt ongeveer 5 km van het station....maar laat het nou net het geval zijn dat ik een paar 100 meter van het station woon :)

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

Verwijderd

en waar voor is het?
meer uitleg graag
dan kom ik ook als bezoeker als het over speakers en audio gaat

Verwijderd

Op maandag 04 juni 2001 02:11 schreef JT het volgende:

[..]

Dan neem je alles mee behalve je speakers !! Er komen gerust wel een paar speaker sets. Iig mijn paar Tannoys.
Is goed, dan heb ik ook nog een full-size Sony DVP-S325 DVD-deck staan, dat ontbrak bij de vorige audiomeeting bij Jag thuis nog.

• JT

JT

VETAK y0

Topicstarter
Op maandag 04 juni 2001 02:14 schreef suijkerbuijk het volgende:
en waar voor is het?
Wat denk je....

Ecodan warmtepomp

• JT

JT

VETAK y0

Topicstarter
Op maandag 04 juni 2001 02:15 schreef MREn het volgende:

[..]

Is goed, dan heb ik ook nog een full-size Sony DVP-S325 DVD-deck staan, dat ontbrak bij de vorige audiomeeting bij Jag thuis nog.
Kep de Pioneer DV 525, regio en macrovision vrij B-)

Ecodan warmtepomp

Verwijderd

Op maandag 04 juni 2001 02:18 schreef JT het volgende:

[..]

Kep de Pioneer DV 525, regio en macrovision vrij B-)
Vergelijkingstestje dan maar eens? Heb nog een paar geweldige audio-dvd's liggen. oa tubular bells II & III live van Mike Oldfield :)

• JT

JT

VETAK y0

Topicstarter
Op maandag 04 juni 2001 02:25 schreef MREn het volgende:

[..]

Vergelijkingstestje dan maar eens? Heb nog een paar geweldige audio-dvd's liggen. oa tubular bells II & III live van Mike Oldfield :)
Ik weet niet welke beter is hoor, maar ik had die Pioneer aangeschaft omdat ie net wat beter scheen te zijn dan de concurrentie met muziek cd's. Maar die B-) was voor dat regiovrij en macrovision vrij, want de speler op zich is nix bijzonders.

Ik kan op 2 manieren regio vrij doen :

1.) Hij negeert de regio;
2.) Als de dvd's daarvoor een soort beveiliging krijgen, dan kan ik mijn speler instellen dat het een regio 1 speler is.

Ecodan warmtepomp

Verwijderd

De mijnes is gewoon een regio2 gevalletje van 1,5 jaar oud. Alles != regio2 == DivX >:)

Verwijderd

Misschien leuk als iemand een creative of bose 5.1 setje weet te regelen? >:) >:)

• ALH
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23-02 20:51

ALH

Ja, erg leuk idee ;)

Aangezien ik dus ook geen rijbewijs/auto heb dan zal ik toch moeten kiezen wat ik meeneem.

Speakers zijn te groot dus dan neem ik of m'n Onkyo cd-wisselaar mee of m'n receiver :)

Maar misschien kunnen we een lijstje maken van wat iedereen heeft en dan stemmen wat diegene vooral mee moet nemen...
Op maandag 04 juni 2001 05:42 schreef MREn het volgende:
Misschien leuk als iemand een creative of bose 5.1 setje weet te regelen? >:) >:)
Hmmz, hoe zit het dan met de kotsbakjes :+ ;)

Step into the shadow. Forty six and two are just ahead of me ...

• JT

JT

VETAK y0

Topicstarter
Is er iemand die komt met auto die ff langs Eindhoven kan rijden (lees: vlakbij Eindhoven woont) ? Want dan kan ALH wat meer meenemen.

Ecodan warmtepomp

• Hyperbird
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Jammer dat ik crap heb vergeleken met jullie ;(

Maar mogen mensen zonder al die audio zooi ook komen?

• JT

JT

VETAK y0

Topicstarter
Op maandag 04 juni 2001 11:00 schreef Hyperbird het volgende:
Jammer dat ik crap heb vergeleken met jullie ;(
:?
Maar mogen mensen zonder al die audio zooi ook komen?
Jawel, maar dat blijft beperkt, denk tot een man of 5, en als je nog goede opnames hebt mag je die meenemen. Dus niet alleen leuke muziek, het moet ook goed opgenomen zijn.

Ecodan warmtepomp

• JvS
  • Laatst online: 08:27

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ja, hallo :)

Het lijkt me wel geinig om de lui waarmee ik vaker discusseer vaker te willen zien, maar. Ik heb geen zin om mijn audio mee te nemen. Beetje moeilijk verhaal, vergelijk het maar met MREn:
.

Verder ben ik niet echt een voorstander van: met z'n allen in een zaal zitten en met z'n allen een beetje naar sets te kijken/cd-spelers/speakers/versterkers te vergelijken. Ik denk dat ik dat anderhalf jaar lang als verkoper wel genoeg gedaan heb. >:)

Wat me wel leuk lijkt is om gewoon 's met een aantal een terrasje te pakken ofzo. Evt wat te gaan eten/drinken en gewoon een toffe gezellige avond te houden, waar dan ongetwijfeld veel over audio geluld gaat worden, maar niet alleen maar over audio! Dat moet dan terzijnertijd ook maar 's geregeld worden.

Dus deze meeting laat ik aan me voorbij gaan. Sorry jongens.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

Ik zou opzich wel eens iwllen horen hoeveel verschil er in geluidskwaliteit tussen mixer zit... Nou heb ik zelf een el-cheapo mixertje, waarvan je dus niet al teveel (lees: nix) mag verwachten. Ik wil wel eens kijken wat het verschil in geluid is, als we dit ding ergens in het signaal hangen...

Nou heb ik alleen geen id of ik kan, wanneer we het ook doen... Maar dat zie ik dan nog wel ff...

• JT

JT

VETAK y0

Topicstarter
Op maandag 04 juni 2001 12:08 schreef ^JaapvR^ het volgende:
Ik zou opzich wel eens iwllen horen hoeveel verschil er in geluidskwaliteit tussen mixer zit... Nou heb ik zelf een el-cheapo mixertje, waarvan je dus niet al teveel (lees: nix) mag verwachten. Ik wil wel eens kijken wat het verschil in geluid is, als we dit ding ergens in het signaal hangen...

Nou heb ik alleen geen id of ik kan, wanneer we het ook doen... Maar dat zie ik dan nog wel ff...
Ok, jij staat ook ingeschreven

Ecodan warmtepomp

• ALH

ALH

Op maandag 04 juni 2001 12:07 schreef JvS het volgende:
Ja, hallo :)

Het lijkt me wel geinig om de lui waarmee ik vaker discusseer vaker te willen zien, maar. Ik heb geen zin om mijn audio mee te nemen. Beetje moeilijk verhaal, vergelijk het maar met MREn:
[..]

.

Verder ben ik niet echt een voorstander van: met z'n allen in een zaal zitten en met z'n allen een beetje naar sets te kijken/cd-spelers/speakers/versterkers te vergelijken. Ik denk dat ik dat anderhalf jaar lang als verkoper wel genoeg gedaan heb. >:)

Wat me wel leuk lijkt is om gewoon 's met een aantal een terrasje te pakken ofzo. Evt wat te gaan eten/drinken en gewoon een toffe gezellige avond te houden, waar dan ongetwijfeld veel over audio geluld gaat worden, maar niet alleen maar over audio! Dat moet dan terzijnertijd ook maar 's geregeld worden.

We hoeven toch niet de hele tijd te luisteren, natuurlijk wel veel over audio lullen maar hoe kan je nou op een terrasje ofzo over audio lullen zonder dat je de apparatuur kan horen :?

Ik bedoel, we maken het gewoon gezellig toch :)
Desnoods gaan we later nog even ergens anders heen ofzo maar ik vind dat je ook moet komen!

• Exirion
  • Laatst online: 12:22

Exirion

Gadgetfetisjist

Ik kan echt m'n spullen niet meenemen.. M'n versterker is echt loodzwaar, en m'n speakers zijn ongeveer 1,30m hoog en ook redelijk zwaar. Niet te doen ;)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21-02 17:51
En in wlke periode hadden jullie deze meeting willen houden?

• JT

JT

VETAK y0

Topicstarter
Op maandag 04 juni 2001 12:19 schreef Exirion het volgende:
Ik kan echt m'n spullen niet meenemen.. M'n versterker is echt loodzwaar, en m'n speakers zijn ongeveer 1,30m hoog en ook redelijk zwaar. Niet te doen ;)
Jij hebt ook geen auto ?

Ecodan warmtepomp

• JT

JT

VETAK y0

Topicstarter
Op maandag 04 juni 2001 12:20 schreef Lampje het volgende:
En in wlke periode hadden jullie deze meeting willen houden?
Dat zien we wel weer wanneer we weten wie wel en wie niet komt.

Ecodan warmtepomp

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Op maandag 04 juni 2001 12:07 schreef JvS het volgende:

Hier ben ik het eigenlijk helemaal mee eens.
Bovendien is de akoestiek van z'n huurzaal echt om te janken, en dat wil ik mijn speakers dus niet aandoen ;(

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Op maandag 04 juni 2001 12:22 schreef JT het volgende:

[..]

Jij hebt ook geen auto ?
Nope, ben nog maar een arme student :P
Ik ken echter WEL makkelijk m'n FPS1500 MET modding sok mee nemen :D

• JT

JT

VETAK y0

Topicstarter
Hmmm....ok, Exirion en JvS vallen af. Dan houden we ik, ALH en MREn over, nog even wachten op een reactie van Yokozuna en Jag. Nog andere mensen ?

Ecodan warmtepomp

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

hhhmjah, maar ik zie het nut er ook niet echt van in. Je krijgt dan echt zo'n luisterkamer vergelijking van de spullen. Dan kan je nog zo hard zeggen dat die of die versterker op die speakers mooer klinken. Dat is wel heel leuk. Maar helaas is de ruimte veel bepalender voor het uiteindelijke geluidsbeeld. Dus dan weten we in principe nog niets.

Vergelijkingen tussen DVD-spelers: wordt weer van die "met je ogen stijf op elkaar proberen verschillen te horen", terwijl je niet eens gewend bent aan hoe (anders) die set in die ruimte klinkt. Geloof me die verschillen zijn klein en subtiel en ga je niet (goed) horen, als je ineens met zo'n vreemde set geconfronteerd word. En geloof me, zelfs je eigen set is "vreemd" in zo'n ruimte... Datzelfde geldt (waarschijnlijk in mindere mate) voor die mixers. Maar dat kan je dus beter bij degene die het verschil wil weten thuis doen. Dan weet diegene, of het verschil op zijn set belangrijk genoeg is. En daar moet je ook de tijd voornemen. Kortom, een massale audio vergelijking lijkt me redelijk onzinnig. :)

Ik heb weleens met de gedachte gespeeld om eens met een aantal bij bijvoorbeeld mij te komen, en dan onder het genot van een (één? Exirion >:) :? ) drankje gewoon een muziekje te luisteren, je erover verbazen dat mijn set op de bank wel ok klinkt maar in de rest van m'n kamer niet echt.. enzo. Dan kan exirion eens horen dat een basreflex ook redelijk strak laag kan weergeven, en kunnen de "voor laag heb je 30cm nodig" roepers eens horen dat 2x12cm een woofertje ook krachtig laag kan weergeven. (resp mijn 602's en m'n sub).

Dat had ik dan eigenlijk wel met een klein groepje bedacht...

Maar dat kan helemaal onafhankelijk van deze meeting komen. :) Er is niets mis met meer meetings hoor, alleen zie ik bovenstaand niet echt zitten. Dat is in ieder geval m'n eerste ingeving. Verder heb ik de meeste zut in principe al eens gehoord, in mijn winkel/verkoper periode.

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

Valt dit onder +4 inzichtvol? 8-)

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Op maandag 04 juni 2001 12:31 schreef JvS het volgende:
Ik heb weleens met de gedachte gespeeld om eens met een aantal bij bijvoorbeeld mij te komen, en dan onder het genot van een (één? Exirion >:) :? ) drankje gewoon een muziekje te luisteren
+4 inzichtvol >:)

• ALH

ALH

Hmmz, maar ik ben eigenlijk wel heel benieuwd naar andere sets. Maar we kunnen toch niet een of andere audio-estafette houden langs iedereen thuis :?

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op maandag 04 juni 2001 14:25 schreef ALH het volgende:
Hmmz, maar ik ben eigenlijk wel heel benieuwd naar andere sets. Maar we kunnen toch niet een of andere audio-estafette houden langs iedereen thuis :?
Kijk, dat klinkt gezellig :)

• JT

JT

VETAK y0

Topicstarter
Op maandag 04 juni 2001 14:45 schreef JvS het volgende:

[..]

Kijk, dat klinkt gezellig :)
Regel jij dan vervoer ? Waar we relaxed in kunnen zitten ? Dus niet met z'n 5en in een eend...

Ecodan warmtepomp

Verwijderd

Op maandag 04 juni 2001 14:25 schreef ALH het volgende:
Als het beperkt blijft tot een man of 5, 6 is dat best te doen. Ik kan opzich best wel een dvd-spelertje ofzo meenemen, maar mijn cd-speler is min of meer heilig en blijft hier.

Verder krijg ik het idee dat er bijzonder weinig een auto hebben, dus dat audio-zeulen word idd wat problematisch. Exirion en JvS hebben ook zeker een punt met de akoestiek en het luister-aspect.

Misschien toch een idee om het bij 1 iemand thuis te houden, en dan later gewoon ff op een terrasje gaan hangen. Of evt. als er twee dicht bij elkaar wonen om bijj twee man thuis te gaan luisteren/kijken...

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op maandag 04 juni 2001 14:48 schreef JT het volgende:

[..]

Regel jij dan vervoer ? Waar we relaxed in kunnen zitten ? Dus niet met z'n 5en in een eend...
owww. ik begreep het verkeerd. Ik bedoelde het meer als gewoon zo af en toe bij een aantal thuiskomen.

Maar dat kunnen er maar een paar zijn...
Degene die ik het best ken hierzo:
Jag Exirion JT en ikke :)

In mijn kamertje kunnen we wel met z'n zessen zijn.

• iGadget
  • Laatst online: 06-07-2025

iGadget

Wowsers!

Als m'n thuisbiosje af is tegen de tijd dat jullie 't gaan doen dan zijn jullie van harte uitgenodigd om ook bij mij een kijkje te komen nemen hoor... Beamer aan... kijken of een standalone speler idd beter beeld geeft dan een HTPC?

En of DTS idd beter klinkt dan DD? :D

Of gewoon niet zeiken en relaxed DVD kijken op de bank onder 't genot van koud bier (oid)

Alleen niet TEveel man, m'n kamertje is maar 4 bij 4...

"I'll just use my Go-Go-Gadget handbook!"

Verwijderd

Op maandag 04 juni 2001 15:14 schreef iGadget het volgende:
Als m'n thuisbiosje af is tegen de tijd dat jullie 't gaan doen dan zijn jullie van harte uitgenodigd om ook bij mij een kijkje te komen nemen hoor... Beamer aan... kijken of een standalone speler idd beter beeld geeft dan een HTPC?

Of gewoon niet zeiken en relaxed DVD kijken op de bank onder 't genot van koud bier (oid)

Ik geloof niet dat er iemand van de bovengenoemde personen is die een 5.1 set heeft...gewoon lekker stereo :)

• iGadget

iGadget

Wowsers!

Now what's the fun of 2 channels when you can have 5.1? :)

Okee voor normale stereo bronnen als CD's enzo geef ik je groot gelijk, maar voor DVD's met een een 5.1 spoor zou ik toch echt niet anders willen...

Verwijderd

Op maandag 04 juni 2001 15:36 schreef iGadget het volgende:
Now what's the fun of 2 channels when you can have 5.1? :)

Okee voor normale stereo bronnen als CD's enzo geef ik je groot gelijk, maar voor DVD's met een een 5.1 spoor zou ik toch echt niet anders willen...
Dit gaat wel erg offtopic, open ff een nieuw topic, zijn er genoeg die je even haarfijn uit komen leggen waarom stereo en geen 5.1 :)

• JT

JT

VETAK y0

Topicstarter
Ik heb hier een dikke 5.1 Yamaha staan met DD en DTS en die ht ook nog is goed doet in stereo.

Ik wil wel komen luisteren naar die bios, in welke stad woon je ?

Ecodan warmtepomp

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op maandag 04 juni 2001 15:38 schreef MREn het volgende:

[..]

Dit gaat wel erg offtopic, open ff een nieuw topic, zijn er genoeg die je even haarfijn uit komen leggen waarom stereo en geen 5.1 :)
euh... euh.. shit :o
Op maandag 04 juni 2001 15:14 schreef iGadget het volgende:

Dat doet het wel, maar dat wordt dan weer "ogen dichtknijpen om het verschil te horen" werk :P remember: [topic=153497] ? :P

Kijk, now we're talking 8-)

• iGadget

iGadget

Wowsers!

Ik woon in Hilversum (maar eigenlijk dichter bij Bussum). M'n audio set is nog niet wat het moet zijn, m'n beamer heeft me een dusdanige rib uit 't lijf gerukt dat ik eventjes de geldkraan een beetje dicht heb gedraait...

Dus verwacht daar geen wonderen van, maar 't werkt prima voor de gemiddelde DVD film >:)

• Jag
  • Laatst online: 23-02 19:00

Jag

Leuk idee. De vorige AV meeting was bij mij thuis, en hebben we ook vooral veel gepraat en daarnaast nog geluisterd. In praktijk blijkt het vrij lastig te zijn om apparatuur te vergelijken, alhoewel we wel een leuk vergelijk hebben gemaakt tussen mijn Crest versterker en Aatos' Sony amp.

Wat vooral leuk is op zo'n meeting is een mp3 test, een minidisc test en meer van dat soort tests.
Wat ook erg nuttig was van de meeting bij mij thuis, is dat mensen eindelijk eens konden zien dat je met minder dan 0.15 Watt per kanaal veel herrie kan maken, en dat al dat gelul over vermogens best wel onzinnig is.

Ik heb overigens wel een auto, maar ben er absoluut geen fan van om met mijn speakers te sjouwen (ik heb er hele ruime ervaring mee: toen ik in Eindhoven woonde sjouwde ik elke weekend mijn hele stereo op en neer :P ), maar voor de gelegenheid zou ik een uitzondering willen maken. Maar of het nuttig is:?

Verwijderd

Weet nie, is meerdere meeting steeds bij iem. ander misschien een beter idee? Ik wil ook best wel een keer iets meenemen, maar consequent elke keer alles meezeulen zie ik niet zitten...

• ALH

ALH

Op dinsdag 05 juni 2001 01:56 schreef MREn het volgende:
Weet nie, is meerdere meeting steeds bij iem. ander misschien een beter idee? Ik wil ook best wel een keer iets meenemen, maar consequent elke keer alles meezeulen zie ik niet zitten...
hmmz, dan zouden we misschien toch af en toe een meeting bij iemand thuis moeten houden...

En dan naar diegene z'n set luisteren en de volgende maand weer bij iemand anders bijvoorbeeld :)

Verwijderd

Zoiets ja... wat luisteren, dan terrasje, hapje eten, en weer huiswaarts ofzo.

Lijkt me heerlijk, leer je eens wat mensen kennen met de zelfde intresses, en wie weet doe je nog wat goede ideeën op qua merken die beter zijn dat je dacht :)

(wow wat een snelle reply..had je niet verwacht he? >:) )

• aatos
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-08-2024
jullie kunnen komen kijken naar mijn set. de voorgenoemde sony amp met aldi boxen :P

gelukkig compenseerd het beeld van de beamer het iets gebrekkige geluid... :9 binnenkort hoop ik wel weer betere speakers te hebben trouwens..

de vergelijking tussen dvd uit de computer en standalone kan ik niet proberen, omdat mijn beamer geen composiet en svideo in heeft (je moet ergens op bezuinigen). maar ik ben er van overtuigd dat het ding in de computer op een beamer of lcd-scherm betere resultaten geeft. je hoeft dan niet de conversie d/a en weer a/d te maken.

• JT

JT

VETAK y0

Topicstarter
Op dinsdag 05 juni 2001 01:52 schreef Jag het volgende:
Leuk idee. De vorige AV meeting was bij mij thuis, en hebben we ook vooral veel gepraat en daarnaast nog geluisterd. In praktijk blijkt het vrij lastig te zijn om apparatuur te vergelijken, alhoewel we wel een leuk vergelijk hebben gemaakt tussen mijn Crest versterker en Aatos' Sony amp.

Wat vooral leuk is op zo'n meeting is een mp3 test, een minidisc test en meer van dat soort tests.
Wat ook erg nuttig was van de meeting bij mij thuis, is dat mensen eindelijk eens konden zien dat je met minder dan 0.15 Watt per kanaal veel herrie kan maken, en dat al dat gelul over vermogens best wel onzinnig is.

Ik heb overigens wel een auto, maar ben er absoluut geen fan van om met mijn speakers te sjouwen (ik heb er hele ruime ervaring mee: toen ik in Eindhoven woonde sjouwde ik elke weekend mijn hele stereo op en neer :P ), maar voor de gelegenheid zou ik een uitzondering willen maken. Maar of het nuttig is:?
Ik kan ook me MD meenemen.

En jullie kunnen wel hier komen luisteren, maar aangezien ik nu in een flat woon (voor een jar of 2 :( ) klinkt het hiet gewoon niet. Dus dan val ik buiten het bootje.

In een grote alleenstaande ruimte kan je toch langdurig je stereo opendraaien omdat je geen buren hebt...

Ecodan warmtepomp

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Op dinsdag 05 juni 2001 11:33 schreef JT het volgende:
In een grote alleenstaande ruimte kan je toch langdurig je stereo opendraaien omdat je geen buren hebt...
Dat kan ja, maar het klinkt voor geen meter ;) Ik heb zelf een redelijk gedempte kamer, en onze buren zijn wel wat van me gewend :P Maar het is wel een klein kippehok waar je net met z'n tweeen in kunt zitten :D

Verwijderd

Ik zit zelf ook het liefst in mijn kamer, zo'n theaterzaal is gewoon te groot. Speakers klinken zou eenmaal wat lekkerder in een kleinere ruimte.

Maar nou is mijn kamer qua akoestiek wel lekker, maar qua indeling krijg ik nevernooitniet mooie stereo, moet altijd met de balance aan de klooi.

BTW JvS: Ja, ik slaap wel eens, maar gisteren en vandaag even niet >:)

• Thefirstikke
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Waarom contact je de desbetreffende personen niet per email of icq? lijkt me iets handiger...

• iGadget

iGadget

Wowsers!

Aatos:
maar ik ben er van overtuigd dat het ding in de computer op een beamer of lcd-scherm betere resultaten geeft. je hoeft dan niet de conversie d/a en weer a/d te maken.
Euh... je bent er van op de hoogte dat dit alleen het geval is als je met DVI werkt? En ik neem aan dat je dat niet hebt, maar gewoon VGA gebruikt. En da's harstikke analoog hoor... wel RGB, dus het mooiste analoge signaal dat je je zou kunnen wensen, maar het blijft analoog...

• JT

JT

VETAK y0

Topicstarter
Ik heb het over een soort cafe....nie een grote leegstaande ruimte.

Ecodan warmtepomp

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Op dinsdag 05 juni 2001 14:11 schreef JT het volgende:
Ik heb het over een soort cafe....nie een grote leegstaande ruimte.
Nee, een cafe heeft een lekkere akoestiek ;) Het moet een beetje gedempte ruimte zijn, dus gewoon een huiskamertje met gordijnen, vloerbedekking, etc.

• aatos
Op dinsdag 05 juni 2001 13:51 schreef iGadget het volgende:
Aatos:
[..]

Euh... je bent er van op de hoogte dat dit alleen het geval is als je met DVI werkt? En ik neem aan dat je dat niet hebt, maar gewoon VGA gebruikt. En da's harstikke analoog hoor... wel RGB, dus het mooiste analoge signaal dat je je zou kunnen wensen, maar het blijft analoog...
damn, je hebt gelijk. stom van me, had ik aan moeten denken.

toch blijft het denk ik zo dat omdat rgb signaal veel beter is dan svideo of composiet, een dvd-speler in de computer uiteindelijk beter zal zijn dan een standalone. (als je een beamer gebruikt)

Verwijderd

Op dinsdag 05 juni 2001 13:23 schreef thefirstikke het volgende:
Waarom contact je de desbetreffende personen niet per email of icq? lijkt me iets handiger...
Als dat tegen mij bedoeld was: ik zit op school, en heb geen zin om ICQ te gaan installen, want ik zit over een halfuur toch weer ergens anders op een pc :)

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op dinsdag 05 juni 2001 15:24 schreef aatos het volgende:
toch blijft het denk ik zo dat omdat rgb signaal veel beter is dan svideo of composiet, een dvd-speler in de computer uiteindelijk beter zal zijn dan een standalone. (als je een beamer gebruikt)
Jah, en daarom hebben veel dvd-spelers ook een RGB signaal in de scart zitten, en hebben de allerduurste zelfs component aansluingen.

Een stand-alone dvd-speler geeft normaal gesproken mooier beeld, omdat er betere decompressiechippies worden gebruikt dan in PC-decoders. En sofwardecoding lijkt mee ook nie helemaal wat. :o
Op dinsdag 05 juni 2001 14:18 schreef Exirion het volgende:

[..]

Nee, een cafe heeft een lekkere akoestiek ;) Het moet een beetje gedempte ruimte zijn, dus gewoon een huiskamertje met gordijnen, vloerbedekking, etc.
Ik denk dat jij met maar eens met Jag moet gaan praten over ruimtes :D

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Op dinsdag 05 juni 2001 15:44 schreef JvS het volgende:
Ik denk dat jij met maar eens met Jag moet gaan praten over ruimtes :D
Vertel eens? :)

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op dinsdag 05 juni 2001 15:47 schreef Exirion het volgende:

[..]

Vertel eens? :)
Hey! in de boeken jij! Ik zit ook op school. :(

maareh, ik vertelde 'm dat ik van die theatergordijnen op wil hangen (van die bordeaux rode dingen), en dat vond-ie maar helemaal niets. alle reverb ging dan weg. Jij lijkt meer mijn mening te delen.

oh, en ook ik kan niet icqén hierzo. :) alles zit potdicht. :_

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Op dinsdag 05 juni 2001 15:52 schreef JvS het volgende:
Hey! in de boeken jij! Ik zit ook op school. :(
Jaja, ben bezig.. Maar zonder GoT krijg ik ontwenning en dan lukt het ook niet ;)
maareh, ik vertelde 'm dat ik van die theatergordijnen op wil hangen (van die bordeaux rode dingen), en dat vond-ie maar helemaal niets. alle reverb ging dan weg. Jij lijkt meer mijn mening te delen.

oh, en ook ik kan niet icqén hierzo. :) alles zit potdicht. :_
Hier hebben we het nog wel over, maar ik deel die mening inderdaad met je :) Ik ga weer terug met m'n neus in de boeken :P Laterz (lijkt wel een chatbox hier.. Jag?!)

• ALH

ALH

Ik denk dat het hier dan wel een keer kan in de huiskamer want in de huiskamer klinken m'n speakers 5x beter dan op mijn eigen kamer :)

Maar ik weet niet wanneer jullie allemaal op vakantie gaan enzo maar in juli zou het goed kunnen want dan zijn m'n ouders er niet.
Maar het kan ook wel een andere keer, dan gaan ze vanzelf wel weg :D

• JT

JT

VETAK y0

Topicstarter
Op dinsdag 05 juni 2001 17:50 schreef ALH het volgende:
Ik denk dat het hier dan wel een keer kan in de huiskamer want in de huiskamer klinken m'n speakers 5x beter dan op mijn eigen kamer :)

Maar ik weet niet wanneer jullie allemaal op vakantie gaan enzo maar in juli zou het goed kunnen want dan zijn m'n ouders er niet.
Maar het kan ook wel een andere keer, dan gaan ze vanzelf wel weg :D
Eindhoven...Dan zou ik iets moeten regelen met iemand anders dat m'n pa heen rijd en de ander z'n pa/ma terug, of andersom natuurlijk. Maar das een mooie lokatie ALH.

Ecodan warmtepomp

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05-2025
Alles gaat hier makkelijk mee, de versterker is nog wat aan de grote kant (ITT 6x 80Watt 19" rack mod.).

Alleen buiten de versterker denk ik niet dat mijn spulletjes het mee nemen niet echt waard zijn. Ik heb hier nog 2 oude Wharfedale boxen met 8" woofer die tot 50Hz - 3dB komen (ouder dan 30 jaar) 2 oude Panasonic Midiset boxjes (gemaakt voor bass, Creative midrange, oftewel nauwelijks), en nog 2 Yamo 3weg boxjes bookshelf met 5.25 woofer. Sony CD speler van F585,- presteerd nog ruim voldoende.

Allemaal low end troep, behalve de versterker dan, die ik ge-erft heb. Ohja, en nog het top model Altec Lansing Speakers de ADA885 :) hehe die heb ik nog steeds. Die blaast flink, alleen acoustische kwaliteit is gewoon "niet goed", tenminste tov. normale hifi boxjes voor die prijs. Beetje schelle midrange vooral.

Binnen ongeveer 3 a 4 maanden (eerst drumstel) koop ik 2 nieuwe fronts, waarschijnlijk Missions (704 of 705) en anders Yamo's (WXS 870).

Maaruh, gezien ik nogsteeds 16 ben, en dus geen auto/rijbewijs heb, zit ik nog in moeilijkheden met het vervoer, mocht ik zoieso al mogen van mijn ouders :(

Verder ben ik niet zo goed in topo, dus liggen die beide plaatsen niet bij de grotere plaatsen?

• pinodambini
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-02 13:02

pinodambini

Dr. Z. Vago

Op maandag 04 juni 2001 01:56 schreef JT het volgende:

1.) De Keet in P'rend. Huur = gratis, als we maar bij hun drinken enzo kopen. En ik weet de prijzen daarvan niet meer, maar het was iig niet duur.
Ik wist niet dat de Keet al open was? Dacht dat het aan de gemeente was verkocht ofzo. Wel jammer, op de vrijdag is er niks meer :(

• ALH

ALH

Op dinsdag 05 juni 2001 17:52 schreef JT het volgende:

[..]

Eindhoven...Dan zou ik iets moeten regelen met iemand anders dat m'n pa heen rijd en de ander z'n pa/ma terug, of andersom natuurlijk. Maar das een mooie lokatie ALH.
Yep, we hebben niet een super-grote huiskamer maar toch zeker wel redelijk :)

Ik denk dat als'ie nog net wat groter was geweest dat dan m'n speakers de ruimte niet mooi meer zouden kunnen vullen...
Binnen ongeveer 3 a 4 maanden (eerst drumstel) koop ik 2 nieuwe fronts, waarschijnlijk Missions (704 of 705) en anders Yamo's (WXS 870).
Ik moet eerlijk bekennen dat ik volgens mij nooit Yamo's gehoord heb maar over die Mission speakers ben ik zeker te spreken!
Zeer strakke, lage bass en een beetje een crispy midrange alleen het hoog is misschien iets minder gedetailleerd als bijv. een B&W speaker maartoch... :)

Ik heb dan een wat simpelere versie omdat ik anders ook weer een zwaardere versterker nodig gehad zou moeten hebben en ik had eigenlijk toch wel power genoeg naar mijn idee...

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Op dinsdag 05 juni 2001 19:39 schreef Yokozuna het volgende:
en anders Yamo's (WXS 870).
Yamo's?? Geen Jamo's?

• ALH

ALH

Op dinsdag 05 juni 2001 20:21 schreef Exirion het volgende:

[..]

Yamo's?? Geen Jamo's?
hmmz, ik dacht al: Yamo speakers, nooit gehoord :? :D

Verwijderd

Op dinsdag 05 juni 2001 19:39 schreef Yokozuna het volgende:
Verder ben ik niet zo goed in topo, dus liggen die beide plaatsen niet bij de grotere plaatsen?
Ach, tuurlijk mag je wel van je ouders! Als je wilt weten waar die plaatsen liggen: www.mapquest.com :P

• Jur
  • Niet online

Jur

Dus....

Lijkt me wel gezellig, ik heb ook een auto en kan dus ook wel wat leden ophalen als het nodig is.....

• ALH

ALH

Op dinsdag 05 juni 2001 20:33 schreef Jur het volgende:
Lijkt me wel gezellig, ik heb ook een auto en kan dus ook wel wat leden ophalen als het nodig is.....
Wat heb je voor set als ik vragen mag?

Want ik zie je hier niet zo vaak en ben toch wel benieuwd :)

• Jur
  • Niet online

Jur

Dus....

Op dinsdag 05 juni 2001 20:41 schreef ALH het volgende:

[..]

Wat heb je voor set als ik vragen mag?

Want ik zie je hier niet zo vaak en ben toch wel benieuwd :)
Tja over het algemeen heb ik niet zoveel toe te voegen(zie de bose discussies).

Mijn setje bestaat op dit moment uit een nad 118 digitale preamp,een nakamichi cd speler,een rotel eindtrap en een paar tannoy speakers.
Ik heb ook nog een hoop ouwe troep die ik niet wegdoe vanwege het uniek zijn(zoals de allereerste cd speler van akai de cd1 uit 1982 een echte voorlader die nog helemaal origineel en in perfecte staat is)

• aatos
Op dinsdag 05 juni 2001 15:44 schreef JvS het volgende:

[..]

Jah, en daarom hebben veel dvd-spelers ook een RGB signaal in de scart zitten, en hebben de allerduurste zelfs component aansluingen.

Een stand-alone dvd-speler geeft normaal gesproken mooier beeld, omdat er betere decompressiechippies worden gebruikt dan in PC-decoders. En sofwardecoding lijkt mee ook nie helemaal wat. :o
daar kan ik toch niet helemaal bij. het decoderen van dvd gaat digitaal, dus of je dat nou softwarematig of hardwarematig doet, lijkt me niks uit te maken. het is natuurlijk wel zo dat als je het softwarematig doet, dat je pc dan genoeg rekenkracht moet hebben.
pas bij de d/a conversie kan je iets winnen door betere componenten lijkt me.

• ALH

ALH

Op dinsdag 05 juni 2001 22:47 schreef Jur het volgende:

[..]

Tja over het algemeen heb ik niet zoveel toe te voegen(zie de bose discussies).

Mijn setje bestaat op dit moment uit een nad 118 digitale preamp,een nakamichi cd speler,een rotel eindtrap en een paar tannoy speakers.
Ik heb ook nog een hoop ouwe troep die ik niet wegdoe vanwege het uniek zijn(zoals de allereerste cd speler van akai de cd1 uit 1982 een echte voorlader die nog helemaal origineel en in perfecte staat is)
Mooie set :9
Ik ken alleen die nakamichi cd-speler niet maar gezien de rest van je componenten zal dat ook wel geen rommel zijn ;)

Pagina: 1