Home cinema set aanrader

Pagina: 1
Acties:
  • 655 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaroFreeman
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 31-08-2024
Hoi allemaal!

Mijn 3 maanden oude Sony BDV-N7200W heeft het laatst begeven dus krijg ik mijn geld terug want binnen de garantie.

Nu is die niet meer te bestellen dus ben ik opzoek naar een nieuwe home cinema set.

Ik ben een totale noob binnen dit dus hoop dat jullie mij een goede set kunnen aanraden. Wat de Sony BDV-N7200W qua functionaliteit had was prima. Ik zal een klein lijstje geven die ik fijn vind:

- Radio functie
- Inclusief Subwoofer
- Bluetooth functionaliteit niet vereist maar wel fijn

Het budget is tot €800,-

Ik ben benieuwd en hoop enorm dat jullie mij kunnen helpen!

PS: Ik ben vrij nieuw in de topics/forums op Tweakers dus hoop dat ik het goed doe en dat er niet al een topic voor deze vraag bestaat.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jorgenv
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 05-04 14:10
Hey, voor dat budget heb je ook losse speakers en een versterker, dan heb je een betere geluidskwaliteit en meer functionaliteit.

Bijvoorbeeld:
https://tweakers.net/spea...-hcs_p772581/vergelijken/
met
pricewatch: Denon AVR-X1600H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenleemans
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19-09-2023
Topmodellen kan je dankzij Black Friday aanschaffen met al je wensen, en al de rest erbij😁.

Lg DSN11RG en Samsung HW-Q950T

Wel geen radio, had het al neergeschreven toen ik eraan dacht...
Succes!

[ Voor 19% gewijzigd door stevenleemans op 20-11-2020 20:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:32
Ik zou denk ik de eis van de subwoofer laten vallen.
Hoewel je Sony set een speaker had die zo werd genoemd, kan zich dat geen echte subwoofer noemen. Een echte subwoofer begint bij zo'n €300,- maar kost al snel het dubbele.

Ik denk daarom dat je dezelfde prestaties kunt behalen met degelijke boekenplank speakers. Misschien dat de hierboven genoemde jamo set voldoet, maar een maatje grotere speakers zou een mooier resultaat kunnen geven. Je komt dan wel snel boven je budget.

Hoewel €800,- een aardige som is, is het voor audio een beetje een niemandsland. Je zit (ruim) boven de matige alles-in-1-sets, maar het is veelal niet genoeg voor losse speakers.

Oh, en eigenlijk hoort dit in het aankoopadvies gedeelte.
Voor de volgende keer:
Consumentenelektronica Aankoopadvies

[ Voor 15% gewijzigd door LA-384 op 20-11-2020 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 22:18
Dit budget is klein voor een nieuwe losse receiver en een 5.1 speaker set, tweedehands heb je dan meer mogelijkheden - is dat een optie?

Als je nieuw wilt zou ik voor een soundbar gaan, bijvoorbeeld de LG DSN9YG of de LG DSN10YG, radio luisteren kan via Bluetooth of Chromecast en internet apps zoals bijvoorbeeld de Tune-In app, de NPO start app, etc. Ook is er Spotify Connect (alleen met Spotify Premium abonnement, als je gratis luistert gebruik je Bluetooth of Chromecast). LG gebruikt tegenwoordig de techniek van het Britse high-end hifi merk Meridian, en dat hoor je :).
De Samsung Cinematic Q-series HW-Q950T zit flink boven je budget, en ik vraag me af of de Samsung HW-Q90R beter is dan de LG's.

[ Voor 62% gewijzigd door martyw op 20-11-2020 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenleemans
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19-09-2023
martyw schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 21:57:
Dit budget is klein voor een nieuwe losse receiver en een 5.1 speaker set, tweedehands heb je dan meer mogelijkheden - is dat een optie?

Als je nieuw wilt zou ik voor een soundbar gaan, bijvoorbeeld de LG DSN9YG of de LG DSN10YG, radio luisteren kan via Bluetooth of Chromecast en internet apps zoals bijvoorbeeld de Tune-In app, de NPO start app, etc. Ook is er Spotify Connect (alleen met Spotify Premium abonnement, als je gratis luistert gebruik je Bluetooth of Chromecast). LG gebruikt tegenwoordig de techniek van het Britse high-end hifi merk Meridian, en dat hoor je :).
De Samsung Cinematic Q-series HW-Q950T zit flink boven je budget, en ik vraag me af of de Samsung HW-Q90R beter is dan de LG's.
De genoemde soundbars HW-Q90R (volledig binnen budget) en HW-Q950T (150€) boven budget zijn momenteel wel te vinden binnen budget. Net als de LG DSN11RG, die kan je nu uitzonderlijk vinden aan €799.

Allemaal goede toestellen, moeilijke keuze😁.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 01:06

FeaR

In GoT we trust

LA-384 schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 20:32:
Oh, en eigenlijk hoort dit in het aankoopadvies gedeelte.
Voor de volgende keer:
Consumentenelektronica Aankoopadvies
Dan verhuizen we dit topic daar toch heen: AUD > CEA

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 22:18
Dubbelop? https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2033182

[ Voor 187% gewijzigd door martyw op 21-11-2020 00:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 01:06

FeaR

In GoT we trust

Die zat al op slot en nu gaat deze ook op slot omdat @DaroFreeman wederom een topic aan heeft gemaakt: Home cinema set (~€750)

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.