Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaroFreeman
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 31-08-2024
Dit is een nieuw topic omdat bij mijn oude topic vooral soundbars werden aangeraden. Hier ben ik echter niet naar opzoek.

Ik zoek een?
Home cinema set (5.1?)

Wat is je budget?
Geen vast bedrag maar rond de €750-800.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Er moet een radio functionaliteit opzitten en het liefst ook een mogelijkheid van Bluetooth. Ook graag een 5.1 set omdat ik de 2 achterste speakers wil ophangen.

Verder zal die voornamelijk gebruikt worden voor de normale TV, series en films.

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik had voorheen de Sony BDV-N7200W. Deze voldeed aan vrijwel aan mijn eisen totdat die kapot ging :'(.

Welke vragen heb je hier nog over?
Graag hoor ik wat jullie mij aanbieden aangezien ik zelf vrijwel geen kennis heb over dit soort setjes.

[ Voor 5% gewijzigd door DaroFreeman op 24-11-2020 10:41 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorgenv
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 05-04 14:10
Best gewoon eens gaan luisteren in een hifi-zaak denk ik. Geluid is immers persoonlijk.

Budget is eigenlijk net wat te krap voor echt goede spullen, maar dan zou ik bijvoorbeeld aanraden om een nieuwe versterker te kopen en 2e hands speakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiemelen
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 13:15
jorgenv schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 17:12:
Best gewoon eens gaan luisteren in een hifi-zaak denk ik. Geluid is immers persoonlijk.

Budget is eigenlijk net wat te krap voor echt goede spullen, maar dan zou ik bijvoorbeeld aanraden om een nieuwe versterker te kopen en 2e hands speakers.
Mee eens.
Indien een set zoals de Sony voldoende is, is er best wel wat keuze maar die beluister je beter zelf in een winkel. Voordeel van zo'n set als Sony is dat de achter speakers draadloos zijn.
Het alternatief is een receiver + speakers (al dan niet 2de hands), maar dan is mogelijk je budget net wat aan de krappe kant (alhoewel er momenteel misschien wel leuke Black Friday deals zijn :) ). En hou er rekening mee dat je achter speakers dan mogelijk niet draadloos zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenleemans
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19-09-2023
Met je budget is het logisch dat er een soundbar wordt voorgesteld.

U pay peanuts, u get monkeys 😁.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Comp User
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 02-10 11:14
Een beetje goede set speakers overleeft meerdere versterkers / receivers.

Ik heb vorig jaar de voorganger van deze set bij vrienden geïnstalleerd, er komt verrassend goed geluid uit de speakers (voor een merk waar ik nog niet eerder van gehad gehoord).

Verder het standaard advies - ga luisteren, aangezien geluid erg persoonlijk is.

[ Voor 11% gewijzigd door Comp User op 25-11-2020 14:16 ]

Vaste locatie, vast netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaikzelf
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 19-01-2021
stevenleemans schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 18:07:
Met je budget is het logisch dat er een soundbar wordt voorgesteld.

U pay peanuts, u get monkeys 😁.
Niet ieder mens heeft een berg geld achter de hand, 800 euro is voor veel mensen nog wel een stevig bedrag.
Ontopic, ik zou eens bij meerdere winkels langsgaan om te luisteren.
Wat ik meestal doe wanneer ik een nieuwe reciever wil hebben is die in de laatste 2 maand van het jaar beluisteren en mijn keuze maken.
Dan wacht ik tot begin januari en ga dan in de stenen winkel onderhandelen over de prijs.
Tot op heden kon ik dan toch aardig wat extra korting bedingen.
Vanzelfsprekend zoek ik ook uitgebreid het internet door.
Maar meestal beluister ik het in een winkel en komen we wel bij elkaar wat de prijs betreft.
In elk geval veel succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofy1978
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10-08 11:57
https://teufelaudio.nl/home-cinema/micro-luidsprekers

Misschien staat hier wat voor je tussen, teufel is best mooi spul voor het geld. :)
Dan heb je nog geld over voor een instap receiver van denon ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rrob
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 04-10 17:40
Wat is kapot aan je huidige set, ik gok de versterker?
Als je nu een nieuwe versterker koopt en je huidige boxen houdt kan je in de toekomst de verschillende luidsprekers upgraden naar betere. Als je de tijd neemt kan je 2e hands een hele mooie set samenstellen.

Ook zou ik me niet blindstaren op de radio functionaliteit, analoge FM is helaas aan het uitsterven en DAB zit maar op ca. 1/3 van de versterkers. Met een oude smartphone en tune-in oid kan je alle radiostations ter wereld luisteren via de wifi.

edit> huidige set lijk een passieve sub te hebben dat werkt niet op de meeste versterkers dus die moet je als 1e vervangen

[ Voor 10% gewijzigd door Rrob op 05-12-2020 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiemelen
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 13:15
Als 2de hands niet erg is, zou je deze set eens kunnen bekijken.
https://www.marktplaats.n...a557deff636f4f8b9c5b7a618
Zit welliswaar geen Subwoofer bij, maar dat kan achteraf nog als het laag niet voldoende zou zijn.
Als de prijs niet teveel stijgt, kan je voor de rest er nog een leuke receiver aan koppelen (2de hands of bijv. simpele Yamaha of Denon)
Pagina: 1