Netwerk Advies gevraagd

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19:07
Twijfelde even of ik het hier zal stellen of in Het grote topic voor nette lan afwerking deel 4
Maar ik heb geen plaatjes :+

Twee vragen eigenlijk.
Ik heb op dit moment een cat5e kabel lopen vanuit de meterkast voor onze telefoon naar de woonkamer.
Aan de beide kanten hetzelfde geknepen op Groen-Oranje-Oranje/Wit-Groen/Wit

Werkt prima voor als we hem nog eens gebruiken :+

Maar ik wil de aansluiting in een Modulaire RJ11 wandcontactdoos stoppen zodat ik in de meterkast bij wisseling van provider alleen hoef om te prikken (nee heb geen walloutlet en patchpaneel) :+

Maar hoe zou de aansluiting moeten worden in de wandcontactdoos ?

Nog een andere vraag.
We hebben op dit moment glasvezel.
En we merken dat het modem mindere WiFi heeft.
Nu is een modem in de meterkast voor de WiFi nu niet echt een top oplossing, maar goed het werkt maar kan beter.

Wat is voor mij wellicht wijsheid ?
Een goede router nemen en die op de 1ste etage neerzetten voor de WiFi.
Maar ja kan een issue worden met de vloeren e.d.

Nu weet ik dat een router neit heel handig is achter een glasverbinding, maar hier gebruik ik dan de LAN-poort voor.

Of kan ik beter een Mesh systeem nemen ?
Eigenlijk ben ik op zoek naar een goede maar goedkope oplossing :p

offtopic:
wellicht verkeerd topic, maar dan lees ik dat wel

2250 WP Zuid PVoutput

Beste antwoord (via rens-br op 01-02-2021 08:23)

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@MdO82 aangezien jij advies zoekt op veel onderwerpen, past dat veel beter thuis in een eigen topic. Ik heb je vraag dan ook afgesplitst.

NT Kroeg v0.1 en Het grote topic voor nette lan afwerking deel 4 zijn bedoeld voor kleine vraagjes.

Dat gezegd hebbende.
MdO82 schreef op donderdag 19 november 2020 @ 18:52:
Ik heb op dit moment een cat5e kabel lopen vanuit de meterkast voor onze telefoon naar de woonkamer.
Weet je zeker dat het een Cat5e kabel is? En je een RJ11 aansluiting wilt maken? Als het kan zou ik er een RJ45 aansluiting van maken. Dan kan je het ook nog eens gebruiken voor 'gewoon' internet.
Maar ik wil de aansluiting in een Modulaire RJ11 wandcontactdoos stoppen zodat ik in de meterkast bij wisseling van provider alleen hoef om te prikken (nee heb geen walloutlet en patchpaneel) :+

Volgens mij ben je op zoek naar 2 opbouw dozen, met daarin het volgende:Ik heb nu een lijstje gemaakt van Gira, omdat ik dat zelf thuis heb. Maar zo'n opbouwdoos e.d. heb je van allerlei merken.
Nu is een modem in de meterkast voor de WiFi nu niet echt een top oplossing, maar goed het werkt maar kan beter.
Om je hierin echt goed te adviseren hebben we toch wel wat meer informatie nodig. Zou je de volgende vragen willen beantwoorden:
  • Welke provider heb je nu?
  • Hoe groot is het huis? Post eens een plattegrond.
  • Wat / hoeveel apparatuur gebruik je?
  • Wat voor kabels heb je lopen die we kunnen gebruiken?
  • Wat heb je zelf al gevonden?
  • Wat is je budget?

[ Voor 4% gewijzigd door rens-br op 20-11-2020 08:44 ]

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@MdO82 aangezien jij advies zoekt op veel onderwerpen, past dat veel beter thuis in een eigen topic. Ik heb je vraag dan ook afgesplitst.

NT Kroeg v0.1 en Het grote topic voor nette lan afwerking deel 4 zijn bedoeld voor kleine vraagjes.

Dat gezegd hebbende.
MdO82 schreef op donderdag 19 november 2020 @ 18:52:
Weet je zeker dat het een Cat5e kabel is? En je een RJ11 aansluiting wilt maken? Als het kan zou ik er een RJ45 aansluiting van maken. Dan kan je het ook nog eens gebruiken voor 'gewoon' internet.

Volgens mij ben je op zoek naar 2 opbouw dozen, met daarin het volgende:Ik heb nu een lijstje gemaakt van Gira, omdat ik dat zelf thuis heb. Maar zo'n opbouwdoos e.d. heb je van allerlei merken.
Om je hierin echt goed te adviseren hebben we toch wel wat meer informatie nodig. Zou je de volgende vragen willen beantwoorden:
  • Welke provider heb je nu?
  • Hoe groot is het huis? Post eens een plattegrond.
  • Wat / hoeveel apparatuur gebruik je?
  • Wat voor kabels heb je lopen die we kunnen gebruiken?
  • Wat heb je zelf al gevonden?
  • Wat is je budget?

[ Voor 4% gewijzigd door rens-br op 20-11-2020 08:44 ]