Vliegen overlast

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Crazy-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:46

Crazy-

Best life ever

Topicstarter
We ondervinden een ontzettende vliegen overlast in huis. Navraag in de buurt blijkt het wel een lokaal issue te zijn in de woning.

NAvraag in de buurt: het lijkt wel een lokaal issue te zijn, in de wijk! Meerdere buren hebben last van vliegen. We leven nu eenmaal op de rand van het dorp, :)
Hiermee kan ik vrijwel uitsluiten dat het geen probleem in he thuis is.

Ondertussen heb ik:

- de ventilatieroosters van de puien voorzien van horgaas
- in de kozijnen op de verdieping nog extra horgaas geplaatst over de water-/vuilafvoer.

het is namelijk dat zodra je de draai-/kiep ramen open hebt (we hebben overal inzet horren) is de water-/vuilafvoer in het kozijn een 'open' verbinding naar binnen d.m.v. een 5-tal gaten.

Gistermiddag/avond nog wat laatste vliegen gemept en vandaag weer afgewacht, maar helaas: nu net weer ruim 15 vliegen gevangen.

Ondertussen begint het toch serieus irritant te worden... en ben ik een beetje uit de opties.

Wat ons wel opgevallen is, is dat we vaak constateren dat er in de badkamer op de verdieping een groot aantal aanwezig is. (Maar minder in verhouding met de benedenverdieping.)

De concentratie vliegen is dus het hoogst in de badkamer (danwel door de deur open te houden verdieping) maar het grootst op de BG). De zolder hebben we er amper last van (kantoor, dus daar zit ik ondertussen wel 40 uur per week ;-))

werkelijk het laatste waar ik nog aan zit te denken is dat ze via de mechanische afzuiging naar binnen komen.(Deze komt zowel in de badkamer als keuken uit). Desondanks dat deze 24/7 aan staat, lijkt het mij toch mogelijk voor Super Vlieg om daar tegenin te vliegen.

Wat is raadzaam?
Gaas plaatsen in de aanzuig punten of bij de unit op zolder? Ben ik iets vergeten?

De woning is uit 2015 (niet dat het een doortocht woning uit 1900 is bijvoorbeeld >:) )

[ Voor 4% gewijzigd door Crazy- op 19-11-2020 14:41 . Reden: oeps, zin was niet duidelijk qua buurt ]

12,85kWp - ZB 7,5m2/400l - 5kW Pana H WP (CV&SWW) - 13,8kWh accu

Alle reacties

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Nu online
Heb je ergens rottend eten (fruit, vlees) liggen in een dakgoot ? (denk aan appelboom, eekhoorn, vogel...)
Komen de vliegen van binnen of duidelijk van buiten?

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Wat voor vliegen zijn het? Moeten we aan fruitvlieg denken of aan huisvlieg?

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11:31

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Als het van die hele kleine vliegjes zijn, kan het zijn dat ze in de aarde zitten van je huisplanten (als je die hebt).
Ik heb daar ook last van. Eitjes van die vliegjes zitten in de potgrond en komen uit. Enige remedie is om de potgrond van de betreffende planten te vervangen. En in het begin niet te veel water geven.

En anders misschien de pijp van je mechanische ventilatie checken. Ligt er misschien een dode vogel in die vliegen aantrekt?

Mijn muziekcollectie op Discogs

• Crazy-

Crazy-

Best life ever

Topicstarter
@99ruud99 @PolarBear @Nyarlathotep sorry all... ik had 1 zin niet perfect duidelijk:
Navraag in de buurt: het lijkt wel een lokaal issue te zijn, in de wijk! Meerdere buren hebben last van vliegen. We leven nu eenmaal op de rand van het dorp, :)
Hiermee kan ik vrijwel uitsluiten dat het geen probleem in he thuis is.
Dus de opties rottend eten, dode volgels etc 'in huis' vervallen bij deze. Ze komen echt van buiten af.

@PolarBear ik zal even foto maken

[ Voor 4% gewijzigd door Crazy- op 19-11-2020 14:43 ]

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Nu online

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Hebben we het hier over formaat bromvlieg of kleiner? Zien ze er toevallig zo uit?

Want dat zijn rioolvliegjes en dat betekent dat je een defect aan je riool hebt. Ook omdat ze zich concentreren rond je badkamer...

Edit: Ik zie nu dat er een edit heeft plaatsgevonden welke antwoord geeft op mijn vraag :P

Woon je in de buurt van weilanden met dieren?

[ Voor 33% gewijzigd door Notna op 19-11-2020 14:44 ]

Xbox Live ID:Notna8310

• AlterEgo
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Nyarlathotep schreef op donderdag 19 november 2020 @ 14:39:
Als het van die hele kleine vliegjes zijn, kan het zijn dat ze in de aarde zitten van je huisplanten (als je die hebt).
Ik heb daar ook last van. Eitjes van die vliegjes zitten in de potgrond en komen uit. Enige remedie is om de potgrond van de betreffende planten te vervangen. En in het begin niet te veel water geven.
Beetje offtopic: doe een eetlepel (echte) kaneelpoeder in een liter kokend water. Laat afkoelen en het poeder bezinken. Geef je besmette planten water met het kaneelwater zonder het bezinksel. Bijzonder effectief.

• Crazy-

Crazy-

Best life ever

Topicstarter
Hier is mr Super vlieg! (wow... beetje groot ;))

@Notna ja wat heet ... Veluwe; dus boerderijen etc heb je altijd wel in een straal van 1 kilometer. op een kleine afstand een weiland met koeien. Dat dat de directe oorzaak is, geloof ik wel :)

het lijkt de STALVLIEG http://www.soortenbank.nl...rtengroep=insecten&id=725
of de normale huisvlieg... http://www.soortenbank.nl...rtengroep=insecten&id=723

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WF9uHxksjN0y7J50ctscpGbjmNY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DubplbWXtrKETHEWKxzxaMdT.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 36% gewijzigd door Crazy- op 19-11-2020 14:50 ]

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:25

Standeman

Prutser 1e klasse

Alvast wat lectuur:
Vliegenplaag
Hoe efficiënt vliegen vangen in huis?
HollowGamer in "Last van vliegen"

En verder werken plakstrips erg goed. Het is natuurlijk alleen maar symptoombestrijding en het ziet ranzig uit.

Ik heb gewoond naast een manege met een flinke mesthoop, dat is dweilen met de kraan open.

[ Voor 13% gewijzigd door Standeman op 19-11-2020 14:49 ]

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:15
Zijn het geen clustervliegen?

• miciel
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 13:38
een blauwe lamp met van die roosters. dat ruikt zo lekker. (not)
maar het is wel effectief las je hem een beetje bijhoud en verder vooral veel meppen met een elektrische vliegmepper.

• Crazy-

Crazy-

Best life ever

Topicstarter
het is duidelijk dat ze van buiten komen & hoe ik ze binnen bestrijd met vliegenmeppers, lampen, schoonmaken, daar ben ik al 10 stappen voorbij onderhand haha.

- overal horren geplaats
- roosters voorzien van gaas
- buitendeuren zijn echt wel dicht de 'hele dag'

concreet is wellicht de vraag:
werkelijk het laatste waar ik nog aan zit te denken is dat ze via de mechanische afzuiging naar binnen komen.(Deze komt zowel in de badkamer als keuken uit). Desondanks dat deze 24/7 aan staat, lijkt het mij toch mogelijk voor Super Vlieg om daar tegenin te vliegen.

Wat is raadzaam?
Gaas plaatsen in de aanzuig punten of bij de unit op zolder? Ben ik iets vergeten?
of wat zijn dingen waar ik nog aan kan denken?

• Crxtreem
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
Heb je handmatige rolluiken?
Bij ons kruipen ze met het koude weer in de rolluikbakken en soms kruipt er 1 door het gaatje van de band naar binnen.
De rest wordt meestal geplet bij het laten zakken van de rolluiken en is de band weer smerig.

• Crazy-

Crazy-

Best life ever

Topicstarter
Crxtreem schreef op donderdag 19 november 2020 @ 16:42:
Heb je handmatige rolluiken?
Bij ons kruipen ze met het koude weer in de rolluikbakken en soms kruipt er 1 door het gaatje van de band naar binnen.
De rest wordt meestal geplet bij het laten zakken van de rolluiken en is de band weer smerig.
Nee, geen rolluiken van toepassing.

• Ballys
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 15:43
Ik heb sinds wij kippen houden ook veel meer last van vlieger. Horren plaatsen heeft enorm geholpen, maar voor de vliegen die toch binnenkwamen heb ik een bak met vleesetende planten gekocht. Echt heel bijzonder hoeveel vliegen die planten wel niet vangen.
Pagina: 1