Aangezien wij nogal landelijk leven, tussen de velden en de boerderijen, hebben we iedere zomer wel wat vliegen in huis. Dit is lastig, maarja... daar moet je maar mee leven. Een vliegenplakker en een elektrische vliegenmepper kan soms al wel wat helpen, of op z'n minst kan je af en toe je frustraties weg meppen
Nu... Deze zomer is het echt wel extreem geworden. Zo erg hebben we het nog nooit gehad.
Sinds de laatste twee weken zit onze living en keuken echt VOL, maar dan ook VOL met vliegen. Vooral bij het eten (en eten maken) is dit verschrikkelijk irritant. Je kan je vork niet in je mond stoppen of er zit wel een vlieg op. Ook moet je heel de tijd met je hand over je bord zwaaien om ze weg te houden.
Ik word er knettergek van.
Iemand die tips heeft om hier mee af te rekenen?
Wat hebben we al geprobeerd:
Nu... Deze zomer is het echt wel extreem geworden. Zo erg hebben we het nog nooit gehad.
Sinds de laatste twee weken zit onze living en keuken echt VOL, maar dan ook VOL met vliegen. Vooral bij het eten (en eten maken) is dit verschrikkelijk irritant. Je kan je vork niet in je mond stoppen of er zit wel een vlieg op. Ook moet je heel de tijd met je hand over je bord zwaaien om ze weg te houden.
Ik word er knettergek van.
Iemand die tips heeft om hier mee af te rekenen?
Wat hebben we al geprobeerd:
- Vliegenplakkers --> Na één dag hangt de plakker al vol. Is wel de best werkende oplossing tot nu toe, maar het blijft hier vol zitten
- Lok stickers op de ramen --> Doen absoluut niets
- UV-lamp met elektrische draad --> Ze negeren dit grotendeels. Het eten is interessanter. De paar vliegen die er toch door getroffen worden zijn toevalstreffers
- draaiende vliegenval --> Werkt matig. Het lok-effect werkt niet echt lijkt me. Volgens mij is het gewoon door de enorme aantallen vliegen in de ruimte dat het lijkt dat deze val er ook veel vangt, terwijl het in werkelijkheid niet veel doet
- elektrische vliegenmepper --> Goed voor frustraties op uit te werken. Het voelt als wraak nemen op het voortdurend getreiter van deze rotbeesten. Maar het is geen blijvende oplossing natuurlijk
- Ventilator + vliegenelectrocutie --> Het idee was dat de ventilator de vliegen tegen de elektrocutiebak ging blazen, maar helaas vliegen ze er gewoon van weg.