Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opifex
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 05-06 01:51
Aangezien wij nogal landelijk leven, tussen de velden en de boerderijen, hebben we iedere zomer wel wat vliegen in huis. Dit is lastig, maarja... daar moet je maar mee leven. Een vliegenplakker en een elektrische vliegenmepper kan soms al wel wat helpen, of op z'n minst kan je af en toe je frustraties weg meppen :)

Nu... Deze zomer is het echt wel extreem geworden. Zo erg hebben we het nog nooit gehad.

Sinds de laatste twee weken zit onze living en keuken echt VOL, maar dan ook VOL met vliegen. Vooral bij het eten (en eten maken) is dit verschrikkelijk irritant. Je kan je vork niet in je mond stoppen of er zit wel een vlieg op. Ook moet je heel de tijd met je hand over je bord zwaaien om ze weg te houden.

Ik word er knettergek van.

Iemand die tips heeft om hier mee af te rekenen?

Wat hebben we al geprobeerd:
  • Vliegenplakkers --> Na één dag hangt de plakker al vol. Is wel de best werkende oplossing tot nu toe, maar het blijft hier vol zitten
  • Lok stickers op de ramen --> Doen absoluut niets
  • UV-lamp met elektrische draad --> Ze negeren dit grotendeels. Het eten is interessanter. De paar vliegen die er toch door getroffen worden zijn toevalstreffers
  • draaiende vliegenval --> Werkt matig. Het lok-effect werkt niet echt lijkt me. Volgens mij is het gewoon door de enorme aantallen vliegen in de ruimte dat het lijkt dat deze val er ook veel vangt, terwijl het in werkelijkheid niet veel doet
  • elektrische vliegenmepper --> Goed voor frustraties op uit te werken. Het voelt als wraak nemen op het voortdurend getreiter van deze rotbeesten. Maar het is geen blijvende oplossing natuurlijk
  • Ventilator + vliegenelectrocutie --> Het idee was dat de ventilator de vliegen tegen de elektrocutiebak ging blazen, maar helaas vliegen ze er gewoon van weg.
We zijn dus ten einde raad... Iemand die hier ervaring mee heeft? Hoe geraak je van deze rotbeesten vanaf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
Die vleesetende planten zouden misschien kunnen helpen?

Een van de bekendste vleeseters: de Dionea Miscupula, ook wel Venus vliegenval genoemd. Deze plant helpt tegen muggen en vliegen door zijn blaadjes dicht te klappen zodra deze aanraking voelen. Deze plant vangt insecten niet in zijn blaadjes, maar erop
https://www.plantje.nl/de...-tegen-muggen-en-vliegen/

[ Voor 79% gewijzigd door Turdie op 07-07-2020 14:55 ]

Acties:
  • +28 Henk 'm!

• bombadil
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

Horren.

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Opifex
shadowman12 schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 14:52:

Een van de bekendste vleeseters: de Dionea Miscupula, ook wel Venus vliegenval genoemd. Deze plant helpt tegen muggen en vliegen door zijn blaadjes dicht te klappen zodra deze aanraking voelen. Deze plant vangt insecten niet in zijn blaadjes, maar erop
per mondje kunnen ze 1 vlieg per 2-3 dagen eten (en de mondjes sterven af na x dagen). Ik vrees dat we al veel van die plantjes gaan moeten zetten om van de honderden vliegen van af te geraken...
Niet mogelijk hier helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

shadowman12 schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 14:52:

Dionaea muscipula ;)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Turdie
Opifex schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 14:57:
[...]

per mondje kunnen ze 1 vlieg per 2-3 dagen eten (en de mondjes sterven af na x dagen). Ik vrees dat we al veel van die plantjes gaan moeten zetten om van de honderden vliegen van af te geraken...

[...]

Tijd voor het grove geschut? Als je veel last hebt van insecten, dan is de grote Trompetbekerplant een echte aanrader. Effectief én mooi om te zien. Naast de kleurrijke kelken produceert deze carnivoor bloemen in het voorjaar

Een vriend van mij had een aantal planten neergezet en had een stuk minder vliegen.

[ Voor 12% gewijzigd door Turdie op 07-07-2020 15:01 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• cossy nl
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 06-06 14:26
Wat ik bij ons (ook buiten gebied) ->
https://www.marketonweb.n...3OQghoEAQYByABEgJa_fD_BwE

Ja hij ruikt, dus hang hem ergens goed neer.

(dus een vliegenval met lok stof)

[ Voor 7% gewijzigd door cossy nl op 07-07-2020 15:01 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Knul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06-06 11:21
Opifex schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 14:57:
[...]
Hoe zijn horren niet mogelijk?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11:11
Ze komen van buiten lijkt mij, dus ramen en deuren afdichten/dicht houden is waar het mee begint.
Daarnaast heb je zelf al veel opties geprobeerd.

Ik zou gewoon een avondje een massa slachting houden en het hele gezin een analoge vliegenmepper geven })

Wij leven ook landelijk en tussen de boerderijen, heb misschien iets meer vliegen als voorheen in de stad maar het is wel te overzien. Ik heb ze één voor één naar de eeuwige jachtvelden geslagen en ik ben er nu weer van verlost.

Irritant zijn ze wel in elk geval, tijdens het eten maar ook als je net even lekker op de bank ligt en ze op een ontbloot stukje huid moeten zitten kriebelen :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Nu zijn die vleesetende planten vast leuk, maar tenzij hij een jungle neerzet vermoed ik niet dat het heel veel gaat helpen. Een hor lijkt me toch het meeste logische, en alles waar geen hor voor kan dichthouden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• caspar M
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 27-05 16:00
Volgens mij heb je last van een vies boertje in je omgeving. De plotselinge plaag is vaak het directe resultaat van het niet juist bemesten van een akker... de mest moet namelijk voor o.a. deze reden diep genoeg geïnjecteerd worden in de grond.

Je zou dit lokaal kunnen melden..want het zou ook kunnen dat een boer zijn mest (of overschot) niet correct opslaat.

Dat gaat je nu niet meer helpen, maar in de toekomst weer wel.

[ Voor 27% gewijzigd door caspar M op 07-07-2020 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-06 18:37

heuveltje

KoelkastFilosoof

shadowman12 schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 14:59:
[...]

Tijd voor het grove geschut? Als je veel last hebt van insecten, dan is de grote Trompetbekerplant een echte aanrader. Effectief én mooi om te zien. Naast de kleurrijke kelken produceert deze carnivoor bloemen in het voorjaar

Een vriend van mij had een aantal planten neergezet en had een stuk minder vliegen.
No offense, maar dat soort oplossingen gaat niet werken tenzij de TS toevallig een kamer wil inrichten als kweekkas. Verder weet ik dat sommige van die planten zelfs een afschuwelijke rottende geur produceren om insecten te lokken. Geen idee of dat met deze ook is, anders ruil je 1 probleem om voor een ander :)

Verder hoor ik ook graag als de @Opifex iets gevonden heeft, ik iriteer me ook aan die beesten, al heb ik er maar een paar hier rondvliegen. Maar ik heb ook alle eerder genoemde dingen getest met hetzelfde resultaat.

Maar helaas ben ik het met @Knul eens, dat het tegenhouden van binnenkomen eigenlijk de enige optie is. Alle andere zijn leterlijk dweilen met de kraan open.

[ Voor 8% gewijzigd door heuveltje op 07-07-2020 15:07 ]

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Wat voor vliegen zijn het? Soms ligt de oorzaak ook binnenshuis (bijv. bij fruitvliegjes). Voedingsbronnen weghalen (fruitschalen, lege flessen etc. geen voedingsresten in de prullenbak doen) kan dan ook al goed helpen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• de Peer
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11:49

de Peer

under peer review

Ik gebruik hier ook vleesetende planten voor en dat werkt wel degelijk zeer goed. Vooral die planten met van die bekers en pijpjes, daar kunnen echt heel veel vliegen in. Werkt perfect. En ze komen er massaal op af.

20600 Wp, Atlantic Explorer V3, 3x Daikin airco, Opel Ampera-e, VW ID3, Gasloos sinds 2018

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
heuveltje schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 15:05:
[...]

No offense, maar dat soort oplossingen gaat niet werken tenzij de TS toevallig een kamer wil inrichten als kweekkas. Verder weet ik dat sommige van die planten zelfs een afschuwelijke rottende geur produceren om insecten te lokken. Geen idee of dat met deze ook is, anders ruil je 1 probleem om voor een ander :)

Verder hoor ik ook graag als de @Opifex iets gevonden heeft, ik iriteer me ook aan die beesten, al heb ik er maar een paar hier rondvliegen. Maar ik heb ook alle eerder genoemde dingen getest met hetzelfde resultaat.

Maar helaas ben ik het met @Knul eens, dat het tegenhouden van binnenkomen eigenlijk de enige optie is. Alle andere zijn leterlijk dweilen met de kraan open.
Heb je het wel is zelf geprobeerd? Of zegt je dit omdat je denk dat het niet gaat werken en geen eigen ervaring mee hebt?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PB-powell
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 11:13

PB-powell

Mr. Laziness

Palomar schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 15:07:
Wat voor vliegen zijn het? Soms ligt de oorzaak ook binnenshuis (bijv. bij fruitvliegjes). Voedingsbronnen weghalen (fruitschalen, lege flessen etc. geen voedingsresten in de prullenbak doen) kan dan ook al goed helpen.
Dat inderdaad, alle bronnen van eten wegnemen. Prullenbakken gesloten houden of vervangen door een die goed sluit. Lege flessen met de dop erop opbergen. Afwas direct doen of in de vaatwasser zetten en die dichthouden.
Staat de afval container in de buurt van het huis? Misschien die verderop zetten op een kier en hopen dat de beesten daarop af gaan.
En zijn bij geen enkel raam, kier of deuren horren mogelijk? :?

In de IT gaat alles automatisch, maar niets vanzelf | Marktplaats | YouTube

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• BlazeMuis
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 05-06 23:47
Wij hadden ook veel last van vliegen, totdat wij 3 weken geleden de vuilnisbak maar uit de keuken gehaald hebben. Nu gooien we als we afval hebben het direct in de kliko, stuk minder vliegen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• PageFault
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08-05 06:45
Inderdaad: eten en etensresten niet open en bloot bewaren in huis. Afval meteen pleitte. Vaat afspoelen.

Verder: alles wat open kan voorzien van een hor.

Sommige planten trekken vliegen aan, eruit met die zooi.

Vliegen die je ziet meteen doodmeppen, ze vermenigvuldigen heel snel.

Zorg voor vogelhuisjes in de buurt voor vogels die veel vliegen eten, zoals (boeren) zwaluwen etc. Die kunnen er 700 per dag per stuk wegeten.

Die blauwe lampen werken nooit, niet aan beginnen.

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• B-Real
Zorg voor vogelhuisjes in de buurt voor vogels die veel vliegen eten, zoals (boeren) zwaluwen etc. Die kunnen er 700 per dag per stuk wegeten.
Maar o.a. dat gefladder in huis is dan wel weer een klein nadeel. Zijn die zwaluwen wel zindelijk te krijgen overigens? Anders geeft dat ook nog weer gedoe. _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 06-06 17:51
Er moet toch buitenshuis echt iets veranderd zijn.
Ligt er ergens een dierenlijk in de beek, of is er een boer vlakbij die niet volgens de regels werkt?

Zoek geen kilometers ver, het moet van kortbij komen.
Zelfs een dood konijn kan voor heel veel overlast zorgen.

Nu zeg ik niet dat je direct naar een rechtbank moet stappen, maar dit geeft je misschien wat inspiratie.

https://www.hln.be/in-de-...uchoit-teistert~a89c4375/

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Dieken Taffert
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 29-05 00:34
Horren, horren en nog eens horren. Had ik al horren gezegd? Kun je op maat laten maken, is volgens mij altijd wel een oplossing voor te vinden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Freeaqingme
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 05-06 10:25
Zoals ook al door anderen gesuggereerd; ik zou beginnen bij de bron. Het is weliswaar heel erg makkelijk om aan symptoombestreiding te doen, maar voor zover er een natuurlijk evenwicht was, verstoor je dat alleen maar verder.

Dat zie je ook bij de eikenprocessierups. Gemeenten gaan dat pas bestrijden op het moment dat het een probleem is, terwijl (een deel van) de oplossing al vroeg in het voorjaar ligt door bijvoorbeeld meer nestkasten voor koolmezen op te hangen.

Het klinkt wellicht wat zweverig, maar ik denk dat juist door de oorzaken weg te nemen waarom ze naar je huis gaan, je op lange termijn veel meer plezier er van hebt dan nu op korte termijn iets te willen bestrijden.

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opifex
Tommie12 schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 15:17:
Er moet toch buitenshuis echt iets veranderd zijn.
Ligt er ergens een dierenlijk in de beek, of is er een boer vlakbij die niet volgens de regels werkt?

Zoek geen kilometers ver, het moet van kortbij komen.
Zelfs een dood konijn kan voor heel veel overlast zorgen.
Het is naar't schijnt een algemeen iets in deze streek. Verschillenden in onze gemeenten merkten al op dat het deze zomer extreem is. Ondanks dat deze anderen toch wel verschillende kilometers verder wonen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• chuckygetslucky
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 06-06 23:39
Niet alle antwoorden gelezen... maar deze werkt bij ons prima! Hang m n stukje van je huis af en binnen een week of 2 zitten er 40000 vliegen in...
https://www.kabelshop.nl/...-50567-i13893-t25008.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nibbz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02:49

Nibbz

Postmaster General

kun je niet zo'n wespen vanger, waar je iets zoets in doet. Alleen dan wat etensresten/stukjes fruit erin doen?

Afbeeldingslocatie: https://www.blokker.nl/p/wespenvanger-wespenval-13-cm-van-kunststof/1943094/images/full/1943094-b82f1125.jpg

13:37

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opifex
chuckygetslucky schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 22:25:
Niet alle antwoorden gelezen... maar deze werkt bij ons prima! Hang m n stukje van je huis af en binnen een week of 2 zitten er 40000 vliegen in...
https://www.kabelshop.nl/...-50567-i13893-t25008.html
Mhmmm... dat ziet er interessant uit!

Maar... als de lokstof echt zo hard aantrekt, gaan de vliegen van buiten dan ook niet sneller naar binnen willen komen?
Nibbz schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 22:35:
kun je niet zo'n wespen vanger, waar je iets zoets in doet. Alleen dan wat etensresten/stukjes fruit erin doen?
We hebben hiervan de moderne versie van. Met een motortje dat een schermpje ronddraait dat de vliegen in een bakje duwt als ze komen smullen van wat er op ligt. Helaas... maar matig effectief tegen zo'n grote hoeveelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M!chel
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Grof geschut inzetten:

Toestemming nodig voor bekijken van YouTube

Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.

Bekijk op YouTube
NEW! - Bug-A-Salt In Action

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the mod man
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-06 21:33

the mod man

iets van beeldmaker

Een of twee of drie katten

I can't wait to shoot!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Opifex schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 23:03:
[...]

Maar... als de lokstof echt zo hard aantrekt, gaan de vliegen van buiten dan ook niet sneller naar binnen willen komen?
Buiten neerhangen zodat de vliegen niet naar binnen komen?
Die zakken stinken nogal en zou ik niet binnen hangen. Werken wel prima trouwens, we gebruiken deze al jaren.

En wat voor huisdieren heb je nu behalve de vliegen?

[ Voor 5% gewijzigd door Oogje op 10-07-2020 07:19 ]

Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Weltschmerz
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 29-05 16:56
Is het mogelijk dat je uitwijdt over het probleem met horren? Misschien is daar namelijk nog een oplossing voor te bedenken.

In mijn ervaring (heb ook ervaring met vleesetende planten) werken horren gewoonweg het beste.

&

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Dieken Taffert
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 29-05 00:34
Zijn horren financieel niet haalbaar of zo? Heb een pesthekel aan insekten in huis, het enige dat echt werkt is overal horren.

De rest werkt marginaal. Pappen en nathouden, at best.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PageFault
  • Laatst online: 08-05 06:45
B-Real schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 15:10:
[...]

Maar o.a. dat gefladder in huis is dan wel weer een klein nadeel. Zijn die zwaluwen wel zindelijk te krijgen overigens? Anders geeft dat ook nog weer gedoe. _O-
Die schijten alles onder ;) Ik zal iets specifieker zijn: de huisjes niet in huis, maar buiten aan een boom ophangen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grove den
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 05-06 18:28
I.p.v. een vliegenmepper zou ik een stofzuiger gebruiken.
Binnen 20 minuten heb een keuken/kamer vliegvrij.

Nee het is geen oplossing voor het probleem maar je kan wel even rustig koken en eten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hindelaufen
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 05-04 12:41
Woon ook vlakbij een paar boerderijen en een manege. Veel vliegen dus. Het enige dat helpt zijn horren. Wij hebben inzet horren in enkele kozijnen en op een paar kozijnen waarvan de ramen slechts sporadisch open zijn van die rol horren.
En verder gewoon je deur beleid in de gaten houden, ze komen immers toch echt van buiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93986

Opifex schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 23:03:
[...]

[...]

We hebben hiervan de moderne versie van. Met een motortje dat een schermpje ronddraait dat de vliegen in een bakje duwt als ze komen smullen van wat er op ligt. Helaas... maar matig effectief tegen zo'n grote hoeveelheid.
Zolang ramen en deuren open blijven zijn het allemaal maar halve oplossingen. Symptoombestrijding zeg maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikt
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 11:22

ikt

Waarom zijn horren niet mogelijk? Desnoods kun je er zelf enkele in elkaar timmeren. Anders blijf je gewoon dweilen met de kraan open.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Horren. Lijkt me gewoon mogelijk (je kan ze zelf timmeren of een pakketje kopen wat je op maat kan maken). Zelf maken heb ik in mijn vorige woning ook nog gedaan. Je maakt gewoon een houten frame van een paar latjes en zet daar een horrendoek op vast (kun je gewoon met nietjes doen en kost een paar euro om te maken).

In mijn huidige woning hoeft dat niet meer. Er zitten horren voor alle ramen en in de veranda zit een extra (zelfgemaakte) deur met horren. Heel af en toe komt er wel een vlieg door, die vangen we dan met de electrische vliegenmepper (geen platgedrukte vlieg op muren of ramen)

Alleen als we een feestje hebben komen er vliegen binnen omdat het dan niet te doen is de deur iedere keer te sluiten omdat er continu mensen naar binnen en buiten lopen.

[ Voor 3% gewijzigd door Marzman op 10-07-2020 09:25 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RVE_NL
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 06-06 11:27
Zoals al gezegd: Horren.
Bestrijdingsmiddelen inzetten is maar een tijdelijke oplossing, je moet na verloop van tijd telkens nieuwe plaatsen. Met Horren komen er geen vliegen meer binnen, veel fijner lijkt me.

Horren zijn (tegen niet al te dure tarieven) op maat te krijgen in elke denkbare vorm voor ramen en deuren. (vierkante, rechthoekige, ronde, ovale, driehoeken, schuifdeuren, openslaande deuren)

[ Voor 31% gewijzigd door RVE_NL op 10-07-2020 09:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje
  • Laatst online: 08:29

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

Afbeeldingslocatie: https://static.leenbakker.nl/products/960x960/81004812.jpg

iets dergelijks werkt bij ons prima. Niet dat we uberhaupt veel last hebben van vliegen in de binnenstad, maar toch.

[ Voor 4% gewijzigd door TepelStreeltje op 10-07-2020 09:30 ]

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maasluip
  • Laatst online: 04-06 22:27

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Ik kan me wel ramen indenken waar horren lastig zijn. Ik heb bijvoorbeeld ramen met uithouders die naar buiten open gaan. Succes met een hor daar.
Maar voor een achterdeur moet een hordeur geen probleem zijn lijkt me.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RVE_NL
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 06-06 11:27
TepelStreeltje schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 09:30:
[Afbeelding]

iets dergelijks werkt bij ons prima. Niet dat we uberhaupt veel last hebben van vliegen in de binnenstad, maar toch.
Belemmerd wel de lichtinval, dan is dit meestal fijner:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fHVYt1LHCihfAaVDI5PNjYPBv1A=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/WZ2gjwqPzBGj9CTLDZVxiiTE.jpg?f=user_large
Maasluip schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 09:31:
Ik kan me wel ramen indenken waar horren lastig zijn. Ik heb bijvoorbeeld ramen met uithouders die naar buiten open gaan. Succes met een hor daar.
Ook daarvoor zijn oplossingen. Je hebt horren voor ramen die een verdiept profiel hebben. Of de hor aan de binnenzijde ipv buitenzijde. Ook zou je voor een op met bevestiging op de dag i.p.v. in de dag kunnen kiezen.

(Ik heb toevallig laatst mij even verdiept in Horren omdat ik ze zelf nodig had. :P)

[ Voor 35% gewijzigd door RVE_NL op 10-07-2020 09:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 39993

RVE_NL schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 09:27:
Zoals al gezegd: Horren.
Bestrijdingsmiddelen inzetten is maar een tijdelijke oplossing, je moet na verloop van tijd telkens nieuwe plaatsen. Met Horren komen er geen vliegen meer binnen, veel fijner lijkt me.

Horren zijn (tegen niet al te dure tarieven) op maat te krijgen in elke denkbare vorm voor ramen en deuren. (vierkante, rechthoekige, ronde, ovale, driehoeken, schuifdeuren, openslaande deuren)
Horren zijn dermate simpel, dat iemand met een klein budget ze gewoon zelf kan maken.. Het is echt geen rocket science. Alleen voor deuren zou ik wel altijd aanraden om een kant-en-klaar product te kopen.

Voor ramen die naar buiten openen kun je een hor aan de binnenkant bevestigen. Een ouderwetse raamuitzetter met van die gaatjes (die steken uit) kun je vervangen door een telescopische raamuitzetter (die steken niet uit).

Dit jaar lijkt het inderdaad wat erger te zijn qua vliegenoverlast. Wij wonen aan de rand van een kleine stad (vlakbij heel veel groen) en hebben er hier dit jaar ook meer last van.
hollandnick schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 09:40:
[...]

maar als @Opifex er echt zoveel last van heeft, dan zou ik zelf zelfs overgaan naar het vervangen van deuren/ramen zodat een hor wel mogelijk zou zijn.

Maar ik heb dan ook wel echt een bloedhekel aan vliegen tbh O-)
Het vervangen van deuren en ramen? Dat wordt een prijzige oplossing voor een probleem met een paar vliegen. :)

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 39993 op 10-07-2020 09:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hollandnick
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 06-06 15:37
Maasluip schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 09:31:
maar als @Opifex er echt zoveel last van heeft, dan zou ik zelf zelfs overgaan naar het vervangen van deuren/ramen zodat een hor wel mogelijk zou zijn.

Maar ik heb dan ook wel echt een bloedhekel aan vliegen tbh O-)
Anoniem: 39993 schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 09:39:
[...]
Het vervangen van deuren en ramen? Dat wordt een prijzige oplossing voor een probleem met een paar vliegen. :)
nou als ik TS mag geloven is het dit jaar extreem met 100en vliegen in de keuken. Tuurlijk komt het met een bepaalde prijs, maar als dit 95% van de vliegen gaat tegenhouden én je hoeft niet constant bezig te zijn met het vangen van die beesten, dan lijkt het me zeker het overwegen waard

[ Voor 31% gewijzigd door hollandnick op 10-07-2020 09:52 ]

A hero need not speak. When he is gone, the world will speak for him

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Laatst online: 04-06 22:27

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

RVE_NL schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 09:34:
[...]

Ook daarvoor zijn oplossingen. Je hebt horren voor ramen die een verdiept profiel hebben. Of de hor aan de binnenzijde ipv buitenzijde. Ook zou je voor een op met bevestiging op de dag i.p.v. in de dag kunnen kiezen.
Ik heb zo iets. Succes met een hor, ik hoor graag wat voor oplossing je er voor hebt.
Afbeeldingslocatie: https://4.bp.blogspot.com/-mFiIjgW79TE/URppBh4toBI/AAAAAAAAAMY/azaFCH59f1k/s320/axa-raamuitzetter-foto.JPG
Afbeeldingslocatie: https://static.groenhart.nl/images/303324-1.jpg

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hollandnick
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 06-06 15:37
Maasluip schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 09:51:
[...]

Ik heb zo iets. Succes met een hor, ik hoor graag wat voor oplossing je er voor hebt.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
hor met een houten frame, de hendel voor het raam losmaken en buiten hangen. Hor + frame in het raam hangen? :P

A hero need not speak. When he is gone, the world will speak for him

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PB-powell
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 11:13

PB-powell

Mr. Laziness

[...]

[Afbeelding]
[Afbeelding]
Zie ook: https://dabo-design.nl/horren/ramen-met-uitzetijzers/
Onderkant van de hor zit met een ritssluiting welke, zoals bij een tent, uit twee ritsen bestaat en dus verplaatsbaar is waar de opening zit :)

De TS blijft wel stil over waarom horren niet kunnen.

In de IT gaat alles automatisch, maar niets vanzelf | Marktplaats | YouTube

Acties:
  • +9 Henk 'm!

Anoniem: 93986

[...]

[Afbeelding]
[Afbeelding]
Simpel, telescopische raamuitzetter.

https://www.praxis.nl/ger...currentPage=1&viewSize=24

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timberleek
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 28-05 01:31
hollandnick schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 09:55:
[...]

hor met een houten frame, de hendel voor het raam losmaken en buiten hangen. Hor + frame in het raam hangen? :P
vliegen en dergelijk in huis zijn k*t, maar elke keer de boel verbouwen is toch ook niks.

Ik heb er vgm geen foto van, anders had ik nog wel een leuke raampartij voor deze "hor-me-up" challenge.
Zit een beetje met hetzelfde probleem namelijk.

3 kantelramen naar buiten met vaste . 1 kan ik (officieel niet, praktisch wel) bijkomen van buiten. Daar hangt nu gewoon een hor omheen aan de buitenkant. Aan de binnenkant zit zo'n ding:
Afbeeldingslocatie: https://www.hornbach.nl/data/shop/D04/001/780/498/742/02/DV_8_8015051_01_4c_NL_20160426161124.jpg

Is ook meteen de enige grendel, dus laat hem graag zitten O-) (en een huurhuis, dus ga niet verbouwen O-) )

Die andere 2 zijn leuk. Zit een metalen frame aan de binnenkant om ze open te maken. Soort van raamuitzetter met WO3 voorbereiding. Buitenkant is een verticale wand op 4 hoog >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• who
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10:38

who

Ik sluit me aan dat horren in de meeste ramen vaak wel kunnen. Desnoods met een strook klittenband. Maar het belangrijkste is de oorzaak opsporen en verwijderen, containers, kadavers e.d.

Wij hebben ook jaren veel last gehad van vliegen en spinnen. We hebben ten einde raad eens gespoten met een bestrijdingsmiddel rondom de openingen. Dat heeft wel geholpen maar kan niet heel gezond zijn.

Het blijft wel stil bij de TS...

edit:
[...]

[Afbeelding]
[Afbeelding]
Hier heb ik eens een hor voor gemaakt met de opening voor de uitzetter uitgesneden aan drie kanten. Het flapje laten zitten, dat belemmert de doorgang dan nog redelijk. Ik heb niet het idee dat vliegen op verkenning uitgaan naar een opening. De meeste houd je dus wel buiten. :+

[ Voor 45% gewijzigd door who op 10-07-2020 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik070
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-06 16:08
timberleek schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 10:00:
[...]

vliegen en dergelijk in huis zijn k*t, maar elke keer de boel verbouwen is toch ook niks.

Ik heb er vgm geen foto van, anders had ik nog wel een leuke raampartij voor deze "hor-me-up" challenge.

3 kantelramen naar buiten met vaste . 1 kan ik (officieel niet, praktisch wel) bijkomen van buiten. Daar hangt nu gewoon een hor omheen aan de buitenkant. Aan de binnenkant zit zo'n ding:
[Afbeelding]

Is ook meteen de enige grendel, dus laat hem graag zitten O-) (en een huurhuis, dus ga niet verbouwen O-) )

Die andere 2 zijn leuk. Zit een metalen frame aan de binnenkant om ze open te maken. Soort van raamuitzetter met WO3 voorbereiding. Buitenkant is een verticale wand op 4 hoog >:)
toon volledige bericht
Hier ook 3 van deze ramen. Eerste raam ben ik een houten frame buiten om heen gaan bouwen, en die dichtgemaakt met hoor gaas (2m x 1m voor 8 euro bij de Gamma). Vond het er alleen niet heel mooi uitzien.

Vriendin kwam toen met een geniale oplossing. Klitteband plakken aan de binnenkant om het venster heen. En dan op een stuk hoor gaas klitteband vastmaken (wij hebben het met nietjes gedaan, naaien kan ook).
Werkt hier perfect, geen vlieg of mug meer binnen gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leto001
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09:46
Hier ook horren icm met telescopische uitzetters. Voor onze ouderwetse schuifruimen zelf een hor gemaakt waar het raam op rust en dan gelijk goed open blijft staan. Deuren houden we meestal dicht.

Vind het wel wat opvallend dat TS helemaal niet ingaat op de horrenoplossingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 00:29
Wij hebben op kantoor een jaar of wat geleden last gehad van clustervliegen. Kwam maandag op kantoor en er zaten er een stuk of 50 tegen het plafond. Vliegen deden ze niet, ze zaten er maar gewoon te zitten. Boven het systeemplafond nog eens honderden dode vliegen.

Korte termijn oplossing was met de stofzuiger rond. Daarna is er een verdelger gekomen die gifbakjes tegen de onderzijde van de ramen geplakt heeft. Nooit last meer van gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisvalk
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 05-06 11:10
[...]

[Afbeelding]
[Afbeelding]
Wij hebben de stang zo aangepast dat je hem los kunt halen, aan het uiteinde extra gat in gemaakt, twee extra palletjes in het kozijn gezet waarop de stang vastgezet kan worden (met het nieuwe exrta gat). Inzethor ervoor en prima werkbare oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik070
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-06 16:08
leto001 schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 11:14:
Hier ook horren icm met telescopische uitzetters. Voor onze ouderwetse schuifruimen zelf een hor gemaakt waar het raam op rust en dan gelijk goed open blijft staan. Deuren houden we meestal dicht.

Vind het wel wat opvallend dat TS helemaal niet ingaat op de horrenoplossingen?
Hij geeft aan dat het niet kan. Er is al een wedervraag gesteld waarom dan, maar nog geen antwoord gezien.
Het kan natuurlijk dat het in zijn situatie echt onmogelijk is, alleen heb ik daar geen voorstelling van wat dat dan veroorzaakt (gekke ramen oid??).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 06-06 16:01
timberleek schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 10:00:
[...]

[Afbeelding]

toon volledige bericht
Dat hendeltje kan je in gesloten positie naar links of rechts draaien en dan heb je het kozijn vrij. Als ie open staat, zit ie toch niet in de weg voor de hor.

Maar goed er zijn twee oplossingen:
1) horren
2) airconditioning, want dan kunnen ramen en deuren gesloten blijven.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• SeenD
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 02-06 13:38
cossy nl schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 15:01:
Wat ik bij ons (ook buiten gebied) ->
https://www.marketonweb.n...3OQghoEAQYByABEgJa_fD_BwE

Ja hij ruikt, dus hang hem ergens goed neer.

(dus een vliegenval met lok stof)
Ja dit. Dit spul werkt te goed.
Ik had het buiten hangen en alle vliegen in de buurt zaten er in.
Honderden de helft leefde nog en hoorde je zoemen, het was echt een massale slachtpartij. Daarna nooit meer nodig gehad.
Ik droom er af en toe nog over, dat ik er naar keek gezoem hoorde en 100en vliegen op elkaar gepakt, die me zaten aan te staren.

In t kort, dat spul werkt goed!

Something something

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfox314
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 08:27
Ik hang bij ons buiten deze op, op een plaats waar wij niet moeten zijn. Dit reduceert de populatie vliegen significant: https://avevewinkels.be/P...te/vliegen/fly-trap/b5530

Het is wel niet geschikt voor binnen want het ruikt best hard maar buiten ruik je het tot een meter of twee er vanaf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Terpstars
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 00:22
Ik ben er toevallig een week geleden achter gekomen dat vliegen zich erg snel vermenigvuldigen/voortplanten. Ik had er drie in huis en ik dacht nog: nee joh, laat lekker zitten, die beestjes doen ook niks verkeerd.
Vervolgens was ik drie-vier dagen van huis en toen ik weer thuis kwam bleek mijn huis vol met vliegen te zitten.

Geen genade meer! Ik heb de elektronische vliegenmepper gepakt en nu ben ik pro vliegenkiller. Ik heb er in drie dagen 32 gepakt. Niet overdreven. Vandaag is de eerste dag dat ik nog geen vliegen heb gezien. Dus ik denk (hoop) dat er nu ook geen eitjes meer zijn...

Wat ik bedoel te zeggen, als je zoveel vliegen in huis hebt ben ik bang dat je echt alles moet afmaken en dat minimaal een paar dagen vol moet houden want anders blijven ze (ook van binnenshuis) komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cass Casey
  • Registratie: April 2005
  • Nu online
Zoiets heb ik ook eens gehad in mijn kantoorkamer. Had er waarschijnlijk een zwangere bromvlieg gezeten. Zaten er op een ochtend zo'n 20 dikke bromvliegen op het raam.

The sausage is a meat-based vegetable substitute for cucumber.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-06 19:17

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

Afbeeldingslocatie: https://cdn.webshopapp.com/shops/171488/files/327503364/900x900x2/fly-catcher-vliegen-val-vliegen-vangzak-vangt-tot.jpg

Zo'n zak hebben wij hier sinds 2 weken hangen buiten, en HOLY SHIT, daar komen echt veel vliegen op af, nie normaal meer.
Denk dat wij nu de hele buurt vliegenvrij houden hier! :D

Bij de Welkoop te koop.

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nickko
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 05-06 17:23
Hey @Opifex hier wonen we ook vrij landelijk. Heb je vee in de buurt staan? En staan je afval bakken (groen / plastic / rest) in de buurt van één van je deuren?

Hier ook regelmatig vliegen maar sinds ik de afvalcontainers +10m van de deuren geplaatst heb een stuk minder vliegen die binnen komen.

Een hor voor je buiten of binnen deur (als je een portaal hebt) helpt ook.

[ Voor 15% gewijzigd door nickko op 10-07-2020 15:39 ]

Intel Core I7 10700K i.s.m. NZXT Kraken X53, 32GB 2666mhz, Nvidia GeForce RTX 3080 Ti Founders Edition, Asus ROG STRIX B460-F GAMING, OCZ Fatal1ty 1000W, NZXT H510 Black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borry-73
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 04-12-2024
Oscar the Grouch schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 15:25:
[Afbeelding]

Zo'n zak hebben wij hier sinds 2 weken hangen buiten, en HOLY SHIT, daar komen echt veel vliegen op af, nie normaal meer.

Bij de Welkoop te koop.
Hebben we hier ook hangen, in de buurt van de paardenstal.
Werkt geweldig.
Wel op tijd de zak vervangen anders begint de zak verschikkelijk te stinken door alle dode vliegen die in de zak aan het rotten zijn. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toerq
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 26-05 11:47
ja die flytraps werken goed, had er een partij gekocht op de vrije markt in cuijk waren daar maar 5 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudolfR
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 11:37
Hier ook goede resultaten met een vliegenval zoals hierboven gepost.
Openknippen, ophangen en met een gietertje wat water erin, en klaar.

Niet te dicht bij je terras hangen, want het gaat wel stinken op den duur.
De vliegen komen werkelijk overal vandaan om in deze val te kruipen.

Met 'ecologic fly trap' vind je er een aantal via de betere zoekmachine.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nopheros
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12:03
Weet niet of het al gezegd is maar eh... Horren :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

[...]

[Afbeelding]
[Afbeelding]
Waarom gaat dat niet? Je doet het raam open en zet de hor in het kozijn. Klaar.

Als ramen naar binnen open gaan zou je een hor permanent kunnen bevestigen aan de buitenzijde maar dat hoeft niet.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jampot007
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 06-06 23:31
Maar OP waarom zijn horren geen optie? Mogelijk is daar een oplossing voor te vinden.

V&A: 3D Print Service + \\ Industrieel Product Ontwerpen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• cossy nl
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 06-06 14:26
[...]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Nog een paar oplossingen daar voor: Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yJ-Vs6PTLBvtbRZ4AgQwM3wL2w0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/7BXM2aFoidZW4VkCWKMuUFUR.png?f=user_large (van: https://dabo-design.nl/horren/ramen-met-uitzetijzers/ )

Of de uitzetters vervangen (doe ik hier ook) door:
https://www.karwei.nl/ass...-buitendraaiend/p/B526876

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 511810

ALs het echt heel veel vliegen zijn (>5 /m3 in huis), ik heb dat ooit ook meegemaakt, moet je zoals hierboven aangegeven toch eens naar de omliggende akkers gaan kijken.
Wij hebben dat een jaar of 20 geleden meegemaakt en dit is echt een mega ranzig verhaal, een plaatselijke boer had een deal gesloten met een locale slachterij, men had slachtafval de grond in gedraaid en er (tegen de stank) plastic over gelegd. Na lang zoeken (het was in een hele wijk prijs, tot 1 km van hetbetreffende stuk akker, bleek het onder het zeil te krioelen van de maden.
Boer en slachterij hebben een boete gekregen waarvan je een vrijstaand huis had kunnen kopen en op kosten (daarbovenop) van de 2 grapjassen is de hele akker gesaneerd. Daarna was de plaag vrij snel over.

Als de plaag over een grotere oppervlakte aanwezig is, zou ik zeker eens rustig op onderzoek gaan, tegen zo'n geweld is werkelijk helemaal niets bestand.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• bvk
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:56

bvk

Het gaat nooit snel genoeg!

Nou, @Opifex heeft denk ik óf de strijd tegen de vliegen gewonnen maar laat na dat hier te vermelden, óf de strijd verloren, is opgevreten door de vliegen en kán het niet meer vertellen...

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Laatst online: 08:54

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Het ligt er ook aan wat voor dieren je in huis hebt. Een kennis heeft een paar tamme ratten, maar hoewel die beesten erg lief zijn, meuren en schijten ze echt overal, en dat trekt weer vliegen aan. In een middagje gezellig ouwehoeren heb ik met een old-skoel vliegenmepper serieus 20 vliegen plat geslagen. Na vier vliegen te hebben geëlimineerd leek er weer een klein groepje vliegen aan te komen...

Als je ze in de keuken veel tegenkomt, dan moet je even goed zoeken in de keuken naar rottend spul. Rottende appels in een fruitschaal is al een mooie bron voor een complete vliegenparty, maar ook een vuilnisbak met een hoop GFT is een lopend buffet voor dit vliegende ongedierte.

Dus probeer vooral de bron te zoeken........

[ Voor 7% gewijzigd door AW_Bos op 12-07-2020 00:57 ]

☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Accretion
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 06-06 00:43

Accretion

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Alle deuren en ramen dichtzetten, je adem inhouden en zo'n bus insectenkiller leegspuiten.
Dan een paar uur buiten wachten, goed ventileren en daarna stofzuigen.

Maar inderdaad, overal een hor voor zetten en de bron aanpakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opifex
bvk schreef op zondag 12 juli 2020 @ 00:43:
Nou, @Opifex heeft denk ik óf de strijd tegen de vliegen gewonnen maar laat na dat hier te vermelden, óf de strijd verloren, is opgevreten door de vliegen en kán het niet meer vertellen...
Tgoh... enkele dagen na het posten van dit topic was het extreme aantal vliegen ineens al een stuk minder. Het heeft één dag goed geregend, waarna het ook een dag veel kouder weer is geweest. De dagen nadien was het vliegenprobleem al een heel stuk minder. Er zijn nog steeds heel veel vliegen, maar het is al een klein beetje dragelijker geworden.

Jammer genoeg beginnen de aantallen nu terug op te lopen lijkt me, met dat het weer terug warmer wordt.

Gelukkig heb ik een vriendin met een sadistisch trekje dat er enorm veel plezier uithaalt om uren lang met een elektrische vliegenmepper het huis door te lopen en die rotbeesten te elektrocuteren! Dat helpt ook al wel een stuk! :D

Ivm horren: dat is inderdaad de beste oplossing, maar is niet echt praktisch hier. Veel ramen dienen zich er niet toe, er is een deur waar regelmatig doorgelopen wordt (vaak met spullen in de hand), en er zijn ook een paar deuren die niet volledig afsluiten naar ruimtes die semi-buiten zijn.
Maar akkoord... het is de enige sluitende oplossing. Misschien toch eens kijken in hoeverre het mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grvy
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 11:59

Grvy

Bot

@Opifex laat 100% los en ga voor zo veel mogelijk minimaliseren.. dat doe je met horren. Of ze nu even open staan vanwege spullen en mensen die er doorheen moeten of niet.

Dit is een account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Grvy schreef op zondag 12 juli 2020 @ 16:48:
@Opifex laat 100% los en ga voor zo veel mogelijk minimaliseren.. dat doe je met horren. Of ze nu even open staan vanwege spullen en mensen die er doorheen moeten of niet.
Inderdaad, bij ons staan ze ook even open als we er door moeten, of als we een feestje hebben en er lopen heel de tijd mensen in en uit. Maar de rest van de tijd zijn ze dicht.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashundi
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 06-06 11:43
Je hebt ook nog van die lamellen horren. Kan je gewoon doorheen lopen en sluit daarna vanzelf weer netjes af.
Niet in problemen denken want ze werken echt wel. Ook als er even wel kieren zijn.
Zelfs als het maar 50% van de tijd goed afsluit heb je toch al 50% minder vliegen in huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenie
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Opifex schreef op zondag 12 juli 2020 @ 16:36:
[...]

Tgoh... enkele dagen na het posten van dit topic was het extreme aantal vliegen ineens al een stuk minder. Het heeft één dag goed geregend, waarna het ook een dag veel kouder weer is geweest. De dagen nadien was het vliegenprobleem al een heel stuk minder. Er zijn nog steeds heel veel vliegen, maar het is al een klein beetje dragelijker geworden.

Jammer genoeg beginnen de aantallen nu terug op te lopen lijkt me, met dat het weer terug warmer wordt.

Gelukkig heb ik een vriendin met een sadistisch trekje dat er enorm veel plezier uithaalt om uren lang met een elektrische vliegenmepper het huis door te lopen en die rotbeesten te elektrocuteren! Dat helpt ook al wel een stuk! :D

Ivm horren: dat is inderdaad de beste oplossing, maar is niet echt praktisch hier. Veel ramen dienen zich er niet toe, er is een deur waar regelmatig doorgelopen wordt (vaak met spullen in de hand), en er zijn ook een paar deuren die niet volledig afsluiten naar ruimtes die semi-buiten zijn.
Maar akkoord... het is de enige sluitende oplossing. Misschien toch eens kijken in hoeverre het mogelijk is.
toon volledige bericht
Je hebt die zak die eerder genoemd werd nog niet geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opifex
Roenie schreef op zondag 12 juli 2020 @ 23:12:
[...]
Je hebt die zak die eerder genoemd werd nog niet geprobeerd?
Nog niet, maar staat zeker op de To-Try lijst!
Hebben ondertussen wel iets gelijkaardigs geprobeerd, maar dat lijkt het niet te doen.

Ben even nog een lijstje aan het opstellen van andere zaken die ik van die webshop nodig heb, zodat we maar één keer verzending hoeven te betalen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sfinx
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-06 16:26
Oscar the Grouch schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 15:25:
[Afbeelding]

Hier ook landelijke omgeving en last van vliegen. Zeker met 't thuiswerken begint dit redelijk irritant te worden.

Hebben hier vorige zomer ook van die zakken opgehangen buiten, maar zorg je daarmee juist niet voor meer vliegen rond je woning? Omdat je ze hiermee door de geur uit een grotere omgeving aantrekt?

Hippos are apparently just rage filled hate tanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• megaleo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 02-06 16:02

megaleo

Special member

Misschien ook eens hier kijken: https://www.rentokil.nl/vliegen/vliegen-in-huis/
Of op een vergelijkbare site.

En ja in het buitengebied neemt risico's met zich mee. Ik weet niet beter. ;)

(mensen bij Schiphol klagen over vliegtuigen :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-06 19:17

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

sfinx schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 10:43:
[...]

Hier ook landelijke omgeving en last van vliegen. Zeker met 't thuiswerken begint dit redelijk irritant te worden.

Hebben hier vorige zomer ook van die zakken opgehangen buiten, maar zorg je daarmee juist niet voor meer vliegen rond je woning? Omdat je ze hiermee door de geur uit een grotere omgeving aantrekt?
Denk wel dat je vliegen uit een grotere omgeving aantrekt, maar ik zie niet méér vliegen dan voorheen.

De zak is nu weggegooid, want vol, en ik zie nu nog nauwelijks vliegen.

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Gisteren de verandadeuren geschilderd, toen zijn er ook wat vliegen binnen gekomen. Normaal zit er een hordeur voor maar die moest ook drogen.

Het helpt ook wel om het groenafval (groenbak) wat verder weg in de tuin te zetten. Vooral als daar rottend vis of vleesafval in ligt want daar gaan vliegen eitjes in leggen (smerige beesten zijn het ook)

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Laatst online: 06-06 18:37

heuveltje

KoelkastFilosoof

@Opifex
Dit ziet er best wel handig uit :)
[Video: https://img-9gag-fun.9cache.com/photo/aZyrOWz_460svvp9.webm]

[ Voor 24% gewijzigd door heuveltje op 22-07-2020 23:27 ]

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opifex
Dit is de "draaiende vliegenval" waarover ik sprak in de topicstart :)
Ziet er heel goed uit op je GIF, maar in de praktijk is het een stuk minder ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
Nou, ik ken het gevoel van TS inmiddels.
Ik dacht dat we hier ook wel wat vliegen hadden, dagelijks één of twee bij wijze van, maar die waren goed te "behandelen" met een vliegenmepper.

Afgelopen weekend vrienden op bezoek, veel van binnen naar buiten gelopen en vice versa. We hebben een mooie grote schuifpui, met daarin een handige hor. Op een gegeven moment bleef de hor open staan.

Nou, dat hebben we geweten. De volgende ochtend heb ik, niet gelogen, 15+ vliegen dood kunnen meppen. Gedurende de dag nog een aantal en de dagen er na ook telkens een hand vol.
Bizar, want buiten zie ik er absoluut niet zo veel voor mijn gevoel.

Tja, het was zondag dus geen tijd om groffer geschut te halen. Dus de vliegenmepper werd veelvuldig gebruikt. Maandag of dinsdag wel zo'n vliegenval gehaald, maar die moeten we nog ophangen. Echter, nu is het euvel al weer verdwenen lijkt het.

De groene containers heb ik al wel achterin de tuin gezet ipv naast het huis, want die zaten vol met maden rond de klep. Daar zullen nog wel wat nieuwe etterbakken door ontstaan :P

Anyway, ramen,deuren en horren zoveel mogelijk gesloten houden blijkt de oplossing. Daarnaast wat handigheid kweken met een vliegenmepper :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Ja dat kan niet anders als er veel mensen zijn, dan is het zo'n continu in en uit geloop dat je het beter gewoon open kunt laten staan.

Maar dan waardeer je het wel weer meer de rest van de tijd ;)

/▌

Pagina: 1