Hoe efficiënt vliegen vangen in huis?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demichel
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 05-02-2024
Deze zomer slagen, ondank een vliegendeur die zo veel mogelijk dicht is, ongebruikelijk veel vliegen er in mijn keuken en woonkamer te bereiken. Mijn achterdeur is onder een zonnige veranda en dat warme plekje vinden ze natuurlijk fijn en een prima toegangspoort tot mijn woning.

Hoe zou ik die het makkelijkste verwijderen uit hus?

Opgerolde krant werkt prima en af en toe haal ik er een stuk of 20 neer. Verder? Van die electrische dingetjes met een lamp waardoor ze "ontploffen" lijken niet echt te werken en het idee dat stukjes "ontplofte vliegen" rondvliegen in mijn woning, vind ik niet zo leuk.

Verder heb ik geprobeerd: een plastic waterfles met bovenaan paar gaatjes in en korte plastic buisjes (zodat ze er in kunnen, maar niet makkelijk weer er uit), en gevuld met wat limonade + extra suiker, maar dat lijkt ook niet echt te werken.

Hebben jullie tips? Dank!

There are only two rules in life. #1. There always is a loser. #2. Don't be the loser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoricNormannum
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 27-04 15:01
ik woon zelf op een boerderij en tja daar heb je nu eenmaal veel vliegen....

1 punt, ik heb een gruwelijke hekel aan vliegen.

wij zelf hebben speciaal horren laten aanmeten voor onze deuren en ramen zodat het vliegend tuig niet naar binnen kan komen maar uiteraard komt er weleens wat naar binnen.

voor die categorie vliegen gebruik ik dan gewoon mijn "good ol" vliegenmepper, ik sla ondertussen de vliegen al uit de lucht.

ook daar is er weer een groepje dat zich niet makkelijk laat vangen en daarvoor heb ik 's nachts dan een lamp voor waarop ze zichzelf frituren. Deze methodes zijn voor mij het meest effectief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Van die vieze plakdingen die je aan je plafond kan hangen (geen idee hoe ze precies heten, maar zulke dingen: http://ff8fa6017ca411a224...ics_500/b/c/KE-299839.jpg)
Blijken wel vrij effectief te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingTenteehje
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 21-05 09:39

KingTenteehje

Onia Cause Fiunt

Wij hebben thuis zo een UV lamp welke ze dood met electriciteit. Ik weet niet of dat de lamp is welke jij ook hebt gebruikt, maar bij ons vallen ze dan onder in een bakje en lijkt redelijk goed te werken.

Fools you are... who say you like to learn from your mistakes... I prefer to learn from the mistakes of others, and avoid the cost of my own. "Otto von Bismarck"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 00:29
Tips:
Het is de combinatie van middelen inzetten.

* Belangrijkste zijn fatsoenlijke horren. Wat buiten blijft, vormt geen probleem.
* UV-electro lampen ophangen. Niet die simpele, zijn meer voor slaapkamer, maar de grotere exemplaren met opvangbakken en die veel licht verspreiden.
* Plakstrippen ophangen op strategische plekken zoals bij prullenbakken.
* Zorg dat in elke ruimte een vliegenmepper klaar ligt. Als je de mepper moet zoeken, zijn ze weer verdwenen.

Fruitvliegen zijn een andere categorie.
* Zorg dat fruit- en keukenafval in een afgesloten zak of emmer zijn.
* Ruim altijd het aanrecht op!
* Stel op strategische plaatsen plastic bekertjes op met een beetje fruit en/of siroop. Celllofaan erover met een klein gaatje in het midden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demichel
  • Laatst online: 05-02-2024
Van die plak kruldingen om aan de plafond te hangen, was ik nog vergeten te vermelden. Zien er goor uit, maar werken wel. Herinnert me er aan dat ik dringend weer eens een voorraad moet inslaan.

Ben niet zeker van die grotere semi-professionele UV-lampen (het soort dat je in de horeca ziet). Ik vind het idee dat er stukken verbrande vlieg rondspatten in mijn huis, niet echt aangenaam.

There are only two rules in life. #1. There always is a loser. #2. Don't be the loser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yohsoog
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23-01 10:59
"Stukken berbrande vlieg rondspatten" lijkt me wat overdreven. Thuis hebben we zo'n elektrische tennisracket voor de muggen. Die spatten daar helemaal niet van kapot, maar worden gewoon geëlectrocuteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

Bij mij vangt de hond vliegen :D Al ben ik daar eigenlijk niet zo blij mij omdat mijn hond ook achter wespen, bijen en homels aan gaat :-(

Select * from fish

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18-05 22:54

Barrycade

Through the...

Maar je hebt ook particuliere UV lampen en die zijn redelijk klein en zullen ook zo werken als hun grote broers.

Maar je kan beter even de bron van de vliegen proberen te vinden.
Weet je zeker dat je niet een muis of ander ongedierte ergens in huis hebt die het tijdelijke voor het eeuwige heeft verruild?
Jammer dat je niet in de HK hebt gepost :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63975

Ik heb dit racket des doods;
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/SOSKq41l.jpg
http://www.oregonlive.com...dget_work_a_test_o_7.html

Die imo beter werkt dan
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/bB34xUG.jpg

en
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/wyU9RFp.jpg

en
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/0314z0z.jpg

Sindsdien veel minder last van irritante vliegende insecten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
*knip*

[ Voor 91% gewijzigd door naitsoezn op 24-07-2015 08:56 . Reden: 't Is hier geen HK ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01:05

GaMeOvEr

Is een hork.

Die plak-krul-dingen werken uitermate goed. Ik woon zelf ook landelijk en we hebben ook de deuren veel open, omdat de honden er in en uit willen lopen. Nu scheelt het al dat we van die slierten (charmant is anders) voor de deur hebben, dat houd al het nodige tegen.

Dat wat toch binnen komt krijgt de vliegenmepper, als het donker gaat de UV-lamp met destroyer aan. Dit jaar door de slingers voor de deur veel minder vliegen dan daarvoor, dus de plak-krul-dingen zijn nog niet uitgepakt, maar die werkten wel heel goed. (Ze zien er smerig uit en dat zijn ze ook, maar het alternatief is een huis vol super-vervelende vliegen, dan maar die dingen ophangen.)

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:50

heuveltje

KoelkastFilosoof

Die lampen werken alleen tegen muggen enzo, vliegen komen niet echt op licht af.

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedDashGuy
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 12-05 18:22
Dat zou je denken, maar wij hebben er thuis ook een gehad en echt zo'n beetje alles met vleugels gaat eropaf (en natuurlijk dood >:) )

we hebben er zelfs libellen, vlinders en dergelijke in gehad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 239824

Hier in huize Murdy een electrische vliegenvanger. Als er een beest invliegt is het soms best wel even schrikken van het lawaai wat dat ding geeft, nou ja, het ding misschien niet maar de vlieg wel. Ook liggen er hier twee ouderwetse vliegenmeppers 20+jaar geleden gekocht voor zestig cent per stuk, Kijk, dat is duurzaam.. Een plak-krul-ding onder de lamp hangen doet het ook goed. En voor fruitvliegjes pak je de gasbrander, je weet wel flesje ondersteboven zodat er vloeibaar gas uit de brander komt, lijkt een beetje (is dan) een vlammenwerper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edie
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:49
Voor zover ik weet houden vliegen niet van tocht, dus een paar ramen tegen elkaar openzetten (een klein stukje) zou moeten werken.

Wellicht kun je ook een plant op een paar plekken neerzetten.

"In America, consumption equals jobs. In these days, banks aren't lending us the money we need to buy the things we don't need to create the jobs we need to pay back the loans we can't afford." - Stephen Colbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enki
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18-01 13:41
Precies, hier ook zo. Vliegen worden gevangen en de hond krijgt zijn lichaamsbeweging.
Win-win... ;)

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63975

Rentokil maakt design plak strips; Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/5uJWTCI.jpg

Dat ziet er dan zo uit; Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/Rgb4Sp0.jpg

Minder ranzig dan die bruine krul plak dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wautah91
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 20:30
Hang eens aan je veranda boterhamzakjes met water erin. Ik sprak laatst mensen die het geprobeerd hebben en het schijnt te werken!
Stopflies is een eenvoudige en effectieve methode tegen vliegenoverlast binnenshuis en onder overkappingen. Het gepatenteerde (NL1037489) product is gebaseerd op de wetenschap dat vliegen door de schittering van water boven zich, het gevoel voor richting kwijtraken. Vliegen beschikken over facetogen die zijn samengesteld uit meer dan 4.000 aparte ogen. Daarmee kan de vlieg tienmaal zo snel zien als de mens. Door Stopflies bovenin in de deuropening te hangen kunnen de vliegen echter geen hoogte inschatten en zullen niet naar binnen vliegen. De reflectie en schittering van het water in combinatie met het transparante plastic versterken dit effect.
Simpel gezegd: vliegen die onderweg zijn naar een doel binnenshuis, zullen door Stopflies de weg kwijtraken en hun doel niet bereiken.
http://www.stopflies.eu/

[ Voor 73% gewijzigd door wautah91 op 24-07-2015 15:03 ]

Mijn smarthome blog artikelen over: Thuisaccu | Dynamische energieprijzen | Watermeter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:41
Wij slaan ze meestal stuk met een theedoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-05 14:41
De leukste manier is natuurlijk http://bugasalt.com/

Zout er in en gaan met die banaan :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalief
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21-05 00:04
wautah91 schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 15:00:
Hang eens aan je veranda boterhamzakjes met water erin. Ik sprak laatst mensen die het geprobeerd hebben en het schijnt te werken!
[...]
Kun je dan niet beter een discobol ophangen?

Niemand wordt Kalief in plaats van de Kalief!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

Enki schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 11:23:
[...]

Precies, hier ook zo. Vliegen worden gevangen en de hond krijgt zijn lichaamsbeweging.
Win-win... ;)
He He Yup mee eens inderdaad een win-win situatie :Y

Select * from fish

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexta
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 30-04 13:43
Ossi schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 15:17:

Zeker het leukste :D
Alleen overal zout hebben liggen is minder. :(

SlaineMcRoth#2316 76561197992282479

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:48

Wildfire

Joy to the world!

wautah91 schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 15:00:

[...]

Dat werkt dus niet. Hebben de Mythbusters trouwens ook eens getest, resultaat was dat in beide ruimtes ongeveer evenveel vliegen zaten. Het had geen enkel effect gehad. Er waren zelfs een paar vliegen die op de waterzakken waren gaan zitten. :P

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:33

Onbekend

...

Makkelijk vangen lukt niet echt.
Alleen met een stofzuiger lukt het iets, maar als je meer dan 20 vliegen hebt is dat dweilen met de kraan open. Gewoon proberen of je de vliegen niet kunt tegenhouden met bijvoorbeeld een verlaagde deuropening.

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellPunk
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16:41
Wij gaan voor combinatie van preventie (zoals eerder al uitgelegd) + low-tech (vliegenvangers + vliegenmepper). Voor andere maatregelen (bvb. UV-lamp) betaal je imo teveel als je ziet wat het oplevert.

It's still magic even if you know how it's done. (Terry Pratchett, A Hat Full of Sky)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cranzai
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 08-05 22:22
Huisdieren zijn een geweldige oplossing, bovendien zijn ze ook nog eens geweldig gezelschap. Een kikker is effectief maar ook wel weer n beetje raar. Een kat doet zijn werk uitstekend, mits de zin er is.

Maar nu even serieus, ik vang ze altijd door mijn hand erachter te zetten en dan snel naar voren te schuiven en een vuist te maken. 9/10 keer heb ik ze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Ik sla ze vaak dood met wat ik voor handen heb. Heb meestal niet zo'n last van muggen, vooral 's avonds als ik in bed lig. Heb hier wat van dat deet spul liggen, spuit altijd wat op mijzelf voor ik m'n bed in kruip, zorgt er voor dat ik vrijwel nooit word gestoken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
ThomasXIV schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 23:53:
Ik sla ze vaak dood met wat ik voor handen heb. Heb meestal niet zo'n last van muggen, vooral 's avonds als ik in bed lig. Heb hier wat van dat deet spul liggen, spuit altijd wat op mijzelf voor ik m'n bed in kruip, zorgt er voor dat ik vrijwel nooit word gestoken.
Lekker gezond om elke dag deet te gebruiken op jezelf :o kun je niet beter een klamboe ophangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digidokter.net
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 07-01-2024

digidokter.net

... en 'Niets' van 'Alles' LOL

Zijn er mensen met ervaringen met dit type?

Het is hier geen HK.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/6b8E7jo.jpg
gekocht bij:
Afbeeldingslocatie: http://s.s-bol.com/imgbase0/imagebase/large/FC/5/9/3/7/9200000028117395.jpg
http://www.bol.com/nl/p/e...tenlamp/9200000028117395/
Productbeschrijving
Nieuw design! • Budget uitvoering in aluminium. • De Plus30 Alu is aan beide zijden open om vliegende insecten naar binnen te lokken door middel van de 2 krachtige UV-lampen. • Daarnaast kunnen de vliegen worden gelokt door de Flylure lokstof welke in het opvangbakje van het apparaat wordt gedeponeerd. • Deze combinatie oefent een grote aantrekkingskracht op vliegen uit. • De lokstof is een extra optie en kan los worden bijbesteld. • De vliegen worden vervolgens geëlectrocuteerd door het spanningsrooster en vallen in het opvangbakje. • De PLUS30 Alu is uitermate effectief en speciaal geschikt voor grote werkruimten. • Het apparaat beschikt over speciale bevestigingspunten om op te hangen maar kan ook op iedere vlakke ondergrond worden geplaatst.

[ Voor 13% gewijzigd door Señor Sjon op 01-09-2015 10:50 ]

Verstand van 'Alles' van 'Niets'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:50

heuveltje

KoelkastFilosoof

hexta schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 15:52:
[...]

Zeker het leukste :D
Alleen overal zout hebben liggen is minder. :(
OOH Want one :P

Dammit, verschepen alleen naar USA :(

[ Voor 9% gewijzigd door heuveltje op 01-09-2015 10:36 ]

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alwind
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 20-05 22:39
heuveltje schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 10:32:
[...]

OOH Want one :P

Dammit, verschepen alleen naar USA :(
even animo checken en kijken of we een bulk order kunnen krijgen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-01 08:26

ATS

alwind schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 11:53:
[...]

even animo checken en kijken of we een bulk order kunnen krijgen ?
Voor! Geen last van vliegen, maar tegen muggen lijkt het me een ideaal wapen... :9~

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
Aangezien ik m bekend maakte in dit topic, doe ik ook mee ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

461943

Ossi schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 15:17:

Is dat niet verboden hier? Ik weet hoe het klinkt, maar ik meen gelezen te hebben dat dit ding echt verboden was.

Geintje, zo te zien is het nu wel legaal: http://www.dumpwebshop.nl/bug-a-salt-bugbuster-schotgun.html

[ Voor 14% gewijzigd door 461943 op 01-09-2015 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
Waarom was het überhaupt illegaal? :o
Nerf guns zijn ook legaal, waarom is dit nou zoveel anders?

[ Voor 45% gewijzigd door Ossi op 01-09-2015 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19-05 22:40

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Een vliegendeur? Zijn dat van die vertikale stukken hor waar je doorheen kan lopen? Die werken niet goed, want die flappen sluiten nooit goed op elkaar aan.

Zelf gebruik ik een rolhor voor de achterdeur. Vliegen komen dan alleen binnen als je het ding open doet. Af en toe een vlieg binnen, maar voor de rest niets. Ook geen muggen.

Rare plakdingen, lampen, rackets... Het valt onder 'symptoombestrijding'. Zorg dat ze niet je huis in kunnen komen. En dan helpt maar één ding: goede horren!

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

461943

Ossi schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 14:11:
Waarom was het überhaupt illegaal? :o
Nerf guns zijn ook legaal, waarom is dit nou zoveel anders?
Omdat we in NL leven... we zijn hier gewoon extreem bang voor alles wat ook maar lijkt op een wapen. Dat is vooral het gevolg van een gebrek aan kennis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Airpower
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 00:32

Airpower

Feel the Power!

Afbeeldingslocatie: https://media.production.coolgift.com/s3fs-public/product/Bugasalt%205.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 654400

Cat beats all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obelink
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14-11-2020
Gelukkig houd ik de meeste vliegen buiten. Als ik er een binnen heb sluit ik onmiddellijk de ruimte waar de vlieg zit af. Dan ga ik met de stofzuiger en/of het electrische racket in de weer. Als ze erg driftig rond vliegen, gewoon even weg gaan en later opnieuw proberen. Met de stofzuigerslang moet je ze behoedzaam benaderen. Ook met het racket moet je ze heel kalm benaderen. Niet slaan. Maar rustig het gaas er naar toe brengen. Als ze erg druk rondvliegen wil een stoot uit de spuitbus met luchtverfrisser wel eens helpen. Niet direct, maar het is toch niet gezond voor ze.

[advertentie] gooi uw afgedankte USB sticks en SD-kaartjes van geringe capaciteit niet weg maar geef ze aan mij

• matroosoft
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 00:36

matroosoft

Lone Christian

Als ze ergens zitten een bakje met spiritus of ammoniak eronder houden, schijnt dat ze naar beneden vallen dan omdat ze soort van defect raken.
Pagina: 1