Glazenwasser of zelf uitrusting kopen

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Wolly schreef op donderdag 3 november 2022 @ 12:58:
Vraag over die Unger zeepdispenser.

[Afbeelding]

Loopt deze visueel leeg zodat je weet wanneer je weer zeep moet aanvullen? Of wordt de inhoud gemixed met water en zie je dus niet of er uberhaupt zeep wordt verbruikt?
Deze heb ik ook op m'n Unger. Loopt inderdaad leeg lijkt het, heel klein beetje maar eruit (pas 1 keer gebruikt). Werkt top. Je moet er wel handigheid in krijgen, resultaat qua opdrogen was wisselen. Wel alles heel schoon.

Divide and conquer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruudstertje
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 30-05 18:52
MikeyMan schreef op donderdag 3 november 2022 @ 13:06:
[...]

Tis ook wel een beetje een rare manier van mengen eerlijk gezegd.

de sterkte van het mengsel loopt steeds verder terug.
Ja daar ben ik het mee eens. Misschien werkt dat bij de andere (duurdere) merken op een andere mannier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkGodMaster
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 17-05 18:04
Hebben mensen ervaring met de "high clean" telescoop kit?

Lijkt me makkelijk die zeepdispenser.
https://high-clean.com/pr...voordeelpakket-aluminium/

Maar ik zie hier vooral bestelunger voor bijkomen, is dat een beter merk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anc
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-04 20:33

anc

Unger is het merk waar je de meeste glazenwassers mee ziet werken, daarom zie je dat hier vaak voorbij komen.
Andere merken zijn vast goed, maar ik wijk niet meer van Unger. Super spul en daardoor maakt het de klus makkelijker.

Zo werkt het overigens ook met klussen. Goed gereedschap is het halve werk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Accretion
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 00:20

Accretion

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Interessant topic, abonnement op glazenwasser klinkt voor mij bizar, maar blijkbaar is dat iets uit de stad.

Geloof ook dat de ramen hier al langer dan een jaar niet schoongemaakt zijn, maar ik geloof ook niet dat dat maandelijks nodig zou zijn. Ook na een jaar kijk je d'r nog prima doorheen en het gros regent er vanaf.
Pas nu ik er op let, zie ik het inderdaad.

Wel een klein geluk dat de ramen op hoogte hier naar binnen open kunnen.

Osmosewater/demiwater moet ik ook nog een keer kopen, de vriendin was met kraanwater aan het strijken en nu zit d'r kalk in jaar strijkijzer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Ik heb ook nog nooit een abonnement op een glazenwasser gehad, snap dat ook niet. Bij mijn zus in de flat is het populair, maar het is een galerij flat; Je kan zelf heel makkelijk bij de ramen komen zonder ladders of iets en het zijn er ook helemaal niet zo veel.

Ik heb zelf een huis en boven is iets lastiger, dan gebruik ik een ladder een een telescoopborstel. En de ramen gaan trouwens ook naar binnen open (alleen moet dan de hor er uit worden geschroefd).Osmosewater heb ik wel en water uit de luchtontvochtiger kan ik denk ik ook gewoon gebruiken hiervoor maar tot nu toe eigenlijk gewooon water gebruikt.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViezeVis
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 20:54

ViezeVis

Sample Text

DarkGodMaster schreef op maandag 27 maart 2023 @ 23:54:

Ben hier ook wel benieuwd naar eigenlijk. Twijfel ook of ik een steel moet kopen of de glazenwassers langs moet laten komen. Ik bestel ze niet voor m'n zonnepanelen. Zo'n denderend resultaat behaal je er toch niet mee.

Seat Leon 5F Howto's & Retrofits | Eigen KPN router topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lonehitman
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 29-05 09:22
ViezeVis schreef op woensdag 5 april 2023 @ 18:15:
[...]

Ben hier ook wel benieuwd naar eigenlijk. Twijfel ook of ik een steel moet kopen of de glazenwassers langs moet laten komen. Ik bestel ze niet voor m'n zonnepanelen. Zo'n denderend resultaat behaal je er toch niet mee.
Toevallig vandaag een mogen gebruiken van de buurman. Tot circa 6 meter is er goed mee te werken. Wanneer je hem langer maakt dan wordt het echt zwaar en wordt het wat wankel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPS
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

JPS

DarkGodMaster schreef op maandag 27 maart 2023 @ 23:54:

Ik heb een paar jaar geleden zo'n highclean set gekocht (7,2m). Ik doe er de ramen en dakkapellen op de 1e verdieping mee. Al met al is het nog best een klusje, met deze lengte is het zwaar voor je armen als je alles ineens wil doen.
Verder ben ik niet enorm van onder de indruk van de kwaliteit van deze set. De zeepdispenser vind ik niet heel lekker werken en ging na korte tijd al stuk. Er is me toen wel vlot een nieuwe toegestuurd.

Unger zal denk ik beter zijn, maar voor de prijs en simpel thuisgebruik is deze Highclean set heel ok. Ik heb de glazenwasser er al wel mee terugverdiend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje5
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 23:12
Ik zie veel telescoopstelen voorbij komen met met merken en linkjes.
Maar van de ladders nog geen namen of linkjes gezien. Hoe gaan de tweakers met de ladder aan de gang? Wat voor ladder en wat voor ramenwas uitrusting gebruik je dan?

De ladder is ook nog eens handig voor de dakgoot en de schilderklusjes. Ook de kozijnen krijg je wat beter schoon denk ik als je er dichterbij staat dan dat je borstel half vies wordt met spinnenrag en zand dat op je gevel zit naast je kozijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 20:05
Draakje5 schreef op woensdag 5 april 2023 @ 23:10:
Maar van de ladders nog geen namen of linkjes gezien. Hoe gaan de tweakers met de ladder aan de gang? Wat voor ladder en wat voor ramenwas uitrusting gebruik je dan?

De ladder is ook nog eens handig voor de dakgoot en de schilderklusjes. Ook de kozijnen krijg je wat beter schoon denk ik als je er dichterbij staat dan dat je borstel half vies wordt met spinnenrag en zand dat op je gevel zit naast je kozijn?
ik heb een altrex reformladder ik vind het goede ladders gebruik ze niet voor ramen wassen btw daar heb ik een mannetje voor

maar je kan die ladder daar uiteraard wel voor gebruiken ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rubbergrover1
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 21:41
Draakje5 schreef op woensdag 5 april 2023 @ 23:10:

Als je borstel vies wordt van spinrag en zand, dan moet je dat uiteraard eerst verwijderen voor je echt gaat wassen...

Ik heb jaren geleden een goede (reform-)ladder op de duitse Ebay gekocht. Volgens mij ging dat rechtstreeks bij de fabriek. Die was langer dan de langste Altrex consumentenladder en ook nog eens een stuk goedkoper en zeer degelijk. Maar een ladder heeft wel een hoop nadelen. Je moet plek hebben om hem op te bergen, het is een hoop gesjouw, je hebt een stevige ondergrond nodig (geen tuingrond) en het rechtop zetten en uitschuiven op hoogte is ook even een klusje.

Je kunt er uiteraard veel meer mee, maar voor het ramen wassen zou ik nu geen ladder meer willen nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubbergrover1
Marzman schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 07:43:
Ik heb ook nog nooit een abonnement op een glazenwasser gehad, snap dat ook niet. Bij mijn zus in de flat is het populair, maar het is een galerij flat; Je kan zelf heel makkelijk bij de ramen komen zonder ladders of iets en het zijn er ook helemaal niet zo veel.

Ik heb zelf een huis en boven is iets lastiger, dan gebruik ik een ladder een een telescoopborstel. En de ramen gaan trouwens ook naar binnen open (alleen moet dan de hor er uit worden geschroefd).Osmosewater heb ik wel en water uit de luchtontvochtiger kan ik denk ik ook gewoon gebruiken hiervoor maar tot nu toe eigenlijk gewooon water gebruikt.
Dan heb je dus al een ladder en een telescoopborstel. Dat zullen veel mensen niet hebben. En er zijn ook een hoop ramen die niet goed van binnenuit bereikbaar zijn, omdat niet ieder raam open kan. Of te ver van een open raam zit. Dan is een glazenwasser op zijn tijd toch wel handig. En helaas werken de meeste glazenwassers alleen met abonnementen. Dus veel keus heb je dan ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

@Rubbergrover1 Je hebt tegenwoordig van die inklapladders (de ruimte tussen elke trede kun je inschuiven) die heel compact zijn. Uitschuiven is ook niet zo'n grote klus. Gewoon uittrekken, klik klik klik.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mierenfokker
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13-12-2024
Marzman schreef op zaterdag 8 april 2023 @ 08:27:
@Rubbergrover1 Je hebt tegenwoordig van die inklapladders (de ruimte tussen elke trede kun je inschuiven) die heel compact zijn. Uitschuiven is ook niet zo'n grote klus. Gewoon uittrekken, klik klik klik.
Kom je best een eind mee:

https://www.gamma.nl/asso...up-go-13-treden/p/B151899

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubbergrover1
Daarmee zou ik het niet redden. Mijn ladder was 3 x 14 sporten. 3 x 12 was al te kort...

Ik denk dat een maximale werkhoogte van 4,75 sowieso ook voor ramen op de eerste verdieping al te kort kan zijn. Bij veel huizen zal de bovenkant van de ramen op de eerste verdieping hoger zijn.

[ Voor 22% gewijzigd door Rubbergrover1 op 08-04-2023 09:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synx6
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 31-05 11:39
Hier vraagt die pipo bijna 70 euro. Ja we hebben veel ramen maar schoon is het nooit.

Beneden doe ik tegenwoordig tussendoor zelf. Dus overweeg ook een setje. Die heb ik er zo uit maar wel weer een klusje erbij..:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ID-College
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 31-05 16:04
synx6 schreef op zaterdag 8 april 2023 @ 09:27:
Hier vraagt die pipo bijna 70 euro. Ja we hebben veel ramen maar schoon is het nooit.

Beneden doe ik tegenwoordig tussendoor zelf. Dus overweeg ook een setje. Die heb ik er zo uit maar wel weer een klusje erbij..:
Hier was t 15 euro en dat vind ik weinig geld voor boven en onder. Scheelt toch al gauw weer een uurtje werk met alle spullen erbij.

Ben er wel mee gestopt omdat ik het matig vond. De handjes van de jongens en neusjes van de kat zaten er gewoon nog op naderhand..

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• Spiral
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
ID-College schreef op zaterdag 8 april 2023 @ 09:30:
[...]
Ben er wel mee gestopt omdat ik het matig vond. De handjes van de jongens en neusjes van de kat zaten er gewoon nog op naderhand..
Misschien moet je de binnenkant ook doen :+

To say of what is that it is not, or of what is not that it is, is false, while to say of what is that it is, and of what is not that it is not, is true. | Aristoteles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Nu online
Mijn uitrusting? Een ladder, sopje met vochtige spons/doek, trekker en glasdoekje.

Hele eerste verdieping, zowel voor en achter lukt prima. Je moet geen hoogtevrees hebben en het is fijn als je partner even mee helpt met het doekje aangeven etc.
Meeste werk is de ladder verplaatsen en goed zetten ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ID-College
  • Laatst online: 31-05 16:04
remzor schreef op zaterdag 8 april 2023 @ 09:45:
Mijn uitrusting? Een ladder, sopje met vochtige spons/doek, trekker en glasdoekje.

Hele eerste verdieping, zowel voor en achter lukt prima. Je moet geen hoogtevrees hebben en het is fijn als je partner even mee helpt met het doekje aangeven etc.
Meeste werk is de ladder verplaatsen en goed zetten ;)
Ligt erg aan je woning. Wij hebben 2 uitbouwen (voor en achter) met een schuin dakje waarmee je niet heel makkelijk bij de 2e verdieping kan (laat staan de dakkapel). Dan is een stengel toch wel heel makkelijk (maar ga t niet kopen, want dat is toch weer zo'n ding dat je vaak 1 of 2 keer gebruikt en dat was t dan :P )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ColeJ
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 28-05 07:27
Het gros van de glazenwassers maakt de ramen schoon ja, niet de kozijnen. Alleen al om die reden wil ik het zelf doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MVKK
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 30-05 00:01
Hier het zelfde probleem als zovelen.

Vragen nu 30 euro per keer en echt superschoon wordt het niet. Ben nu in dubio,of zelf wat aanschaffen of blijven door prutsen.

In het verleden zelf een aluminium unger steel gehad van 6m. Zelf vikan borstel met watervoorziening aangebracht. Werkt prima maar na het opdrogen ok hier en daar wat kalkvlekken van het water.

Wat te doen.

Of voor een steel gaan zoals:
https://high-clean.com/pr...GbcAgnLmT0NxoCdecQAvD_BwE

Lengte is voldoende. Dit icm:
https://high-clean.com/product/super-window-cleaner/ al kan ik hier niet veel reviews over vinden of dit ook het gewenste streeploze resultaat geeft.

Iemand ervaringen met dit product?

2e optie deze aanschaffen:
https://glazenwasserswink...-streeploos-ramen-wassen/

Voorzien van een harsfilter.

Hoe doen jullie het ? Of wie heeft er ervaring met een van deze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-dark
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 20:02
MVKK schreef op zondag 30 april 2023 @ 12:54:

Vragen nu 30 euro per keer en echt superschoon wordt het niet. Ben nu in dubio,of zelf wat aanschaffen of blijven door prutsen.

https://high-clean.com/product/super-window-cleaner/ al kan ik hier niet veel reviews over vinden of dit ook het gewenste streeploze resultaat geeft.

Waar je rekening mee moet houden is de stelling van pythagoras.
Voor sommige bochten of om lekker te kunnen werken wil je wat verder van het huis afstaan.

Een grotere bezem kan je altijd inkorten maar een te kleine kan je niet langer maken.
Neem rustig een maatje groter.

Werkt prima, heb er zelf eentje. Maar je gebruikt altijd normaal water.
Voor je kozijnen schoonmaken prima. Heb een serre in de tuin en daar ook uitermate geschikt voor.

Doe de kozijnen zelf 1 a 2 maal per jaar even goed schoonmaken.
Voor de ramen de glazenwasser daar vrije tijd mij ook wat waard is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:15

In het verleden zelf een aluminium unger steel gehad van 6m. Zelf vikan borstel met watervoorziening aangebracht. Werkt prima maar na het opdrogen ok hier en daar wat kalkvlekken van het water.

Wat te doen.

Prima systeem. Vergis je alleen niet in de prijs van nieuwe zakken hars. Kijk daar eerst even naar. Het hars is niet oneindig houdbaar. Je kan dit meten middels een ppm meter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MVKK
Deef_K schreef op zondag 30 april 2023 @ 15:14:
[...]

Prima systeem. Vergis je alleen niet in de prijs van nieuwe zakken hars. Kijk daar eerst even naar. Het hars is niet oneindig houdbaar. Je kan dit meten middels een ppm meter.
Ja,weet dat ze niet oneindig houdbaar zijn.
Zelf ook ervaring met zo'n systeem?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AUijtdehaag
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Heb die wegwerp zakken hars nooit begrepen.
Is prima te regeneren met zout.
Waterontharders, wat zijn jullie ervaringen?

Maar dan nog kun je vlekken krijgen na ontharding.
Mad Wally in "Waterontharders, wat zijn jullie ervaringen?"
Daarvoor moet je verder filteren met reverse osmose water, dan pas is er alles uit.

[ Voor 15% gewijzigd door AUijtdehaag op 08-05-2023 13:09 ]

PVOutput Github - Div ESP TK: MHI - Clack - Ecodan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MVKK

Wat te doen.

Tot op heden nog geen keuze gemaakt.

De stelen van Aquascopic lijken veel op die van high-clean. Al is de prijs van Aquascopic wel wat aantrekkelijker.

Maar na het lezen van de reviews ben ik niet erg overtuigd.

Laatste optie waarvan ik wel weet dat ze degelijke stelen maken is Unger
Bv deze.
https://www.bestelunger.nl/nlite-alu-basis-6-meter.html

Eventueelnte verlengen tot 9m.
Heb zelf een 6m steel van het (weleens waar een b ouder systeem maar zeer degelijk)

Iemand hier ervaring met een van de genoemde stelen? En wat zijn jullie bevindingen hiervan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philtjens
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 30-05 00:27
Voor de volgers in dit topic enkele vragen over het unger materiaal.

Is het basisset een goed pakket voor thuis te starten en is dit voldoende of zijn er enkele zaken wat beter extra toegevoegd kunnen worden ?

Op 1 raam heb ik heel veel last van extreme kalkaanslag dit krijg ik met gewone producten niet weg is het een extra toevoeging om de unger rub out ook erbij te nemen en zal dit weggaan dan ?

Poets nu met leifheit maar merk toch dat ik niet de resultaten haal wat ik zou willen en de basisset vind ik vrij betaalbaar om het te proberen met professioneel materiaal.

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aziraphale
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 23:52
Even een vraagje: Wat voor reinigingsmiddelen gebruiken jullie in de zeepdispenser? Ik heb mezelf een complete High-Clean set aangeschaft en heb daarbij een fles zonnepanelenreiniger gekregen, wat handig is omdat de panelen het eerste is wat ik aan wil pakken. Ik wil echter ook de ramen en het houtwerk gaan doen en normaal zou ik daar afwasmiddel met wat spiritus (ramen) en groene zeep (houtwerk) voor pakken. Kan ik dat hierbij ook gebruiken of moet ik het speciale spul van High-Clean of een ander merk gebruiken?

3120WP Solax, 4825WP SolarEdge, Nibe S2125-8 met een VVMS320, 7680Wh Zendure Hyper 2000.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MVKK
Na alles te hebben overwogen toch maat besloten om voor een unger steel te gaan 9m nlite te gaan. Stevig en goed genoeg voor mijn werkzaamheden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hveck75
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 20-06-2024
Iemand die weet of een Unger glasfiber steel goed is. Zie meestal aluminium of carbon. Deze zit bij een actie met een Rinse ’n Go om water zuiver te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees_frl
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:48
Welke opzet stukken dan wel borstels gebruiken jullie voor de ramen en eventueel kozijnen? Wij hebben aluminium en wil krasjes in ramen en kozijnen voorkomen.

Sommige borstels die ik op de pagina's zie lijken me ook al meteen zo 'hard' ook al staat er zachte borstel bij.

WP Vaillant VWL75/6 A 230V | Boiler VIH RW 300/3 MR | 27 x 405 ZZO= 10.935 op Solar Edge 9 kW 3 fasen omvormer | Vent: Zehnder Q600 ERV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aldjay
  • Laatst online: 28-05 13:46
Op de zaterdagmarkt in Alkmaar staat ook een kraam met watergeleidende telescoopstelen en bijbehorende accessoires. Wat is het merk/kwaliteit van wat hij verkoopt en heeft iemand daar misschien ervaring mee?

• Smeerkeezz
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 30-05 21:47
Poosje geleden een ungerset incl osmose aangeschaft, alu steel. Ja het zal wat zwaarder zijn dan carbon maar als je het 1 keer per 2 maanden gebruikt kan dat prima vind ik. Bij dagelijks gebruik zou ik carbon doen.

Ik sluit nu gewoon de buitenkraan aan met koud water, zou ik daar ook een warme kraan op aan kunnen sluiten? Of beinvloed dat de werking van het osmosewater? Vervuiling verwijderen lukt ook beter met 'gewoon' warm water dan met 'gewoon' koud water.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben-i
  • Laatst online: 31-05 14:09
Heeft iemand toevallig al ervaring met ramen wassen met regenwater?
Zou dit vlekloos opdrogen?
Heb al zitten zoeken naar een drukspuit die op zo'n telescoopsteel kan maar nog niks kunnen vinden. Dus of zelf een drukspuit aanpassen of een (dompel-) pomp in de regenton hangen en die aan te sluiten op zo'n watertelescoopsteel het nadeel is dat je een erg lange tuinslang nodig hebt om de voorkant van het huis te doen. Dus een draagbaar drukspuit achtig systeem zou ideaal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTS
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 31-05 12:58

BTS

Ben-i schreef op zaterdag 30 december 2023 @ 19:28:
Heeft iemand toevallig al ervaring met ramen wassen met regenwater?
Zou dit vlekloos opdrogen?
Heb al zitten zoeken naar een drukspuit die op zo'n telescoopsteel kan maar nog niks kunnen vinden. Dus of zelf een drukspuit aanpassen of een (dompel-) pomp in de regenton hangen en die aan te sluiten op zo'n watertelescoopsteel het nadeel is dat je een erg lange tuinslang nodig hebt om de voorkant van het huis te doen. Dus een draagbaar drukspuit achtig systeem zou ideaal zijn.
Ik doe de glazen overkapping wassen met kraanwater als het regent. Perfect vlekkeloos. Maar is dus niet opgeslagen regenwater als je dat bedoelt.

www.highflow.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben-i
Ik bedoelde eigenlijk regenwater uit een regenton inderdaad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spherix
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 00:09
Zolang je het saharazand en andere vuiltjes niet over je raam aan het boenen bent droogt dat waarschijnlijk goed op ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borisvkr
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 03-10-2024
Hier ook twijfels om het niet beter zelf te doen. Heb een hekel aan de hele manier van doen. Veel geld, je MOET meteen betalen, alleen cash, ze verstaan amper niederlandsj. Je weet nooit wanneer ze voor je deur staan. Heb je geen cash? Geen probleem menier, komen we over 1 uur terug. Mag jij in de auto stappen om een pinapparaat te zoeken. Ellende. En dat voor 15 minuten werk, 35 euro. Zwart, want cash. Ze verdienen wel goed zo.

Na deze rant, een praktische vraag. Ik heb een waterontharder, is dat voldoende om eea redelijk streep- en vlekvrij op te laten drogen? Of moet er toch nog 1 of ander actief osmose dinges aangeschaft worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BennieWolters
  • Laatst online: 30-05 19:39
Borisvkr schreef op zondag 31 december 2023 @ 14:59:
...
Na deze rant, een praktische vraag. Ik heb een waterontharder, is dat voldoende om eea redelijk streep- en vlekvrij op te laten drogen? Of moet er toch nog 1 of ander actief osmose dinges aangeschaft worden?
Ja, dat is goed genoeg.
Goed natrekken met een goede wisser. Ik merk dat ik er steeds beter in wordt.

Joe

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ben-i
BennieWolters schreef op zondag 31 december 2023 @ 16:20:
[...]

Ja, dat is goed genoeg.
Goed natrekken met een goede wisser. Ik merk dat ik er steeds beter in wordt.
Is het niet juist de bedoeling van onthard-, omose- of regen- water dat je niet meer hoeft na te trekken met een wisser?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelsRules
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 31-05 15:08
Ontharder hier maar merk dat je voor echt goed resultaat moet natrekken.
Op de 1e verdieping kan ik alleen spoelen (dus geen borstel of mogelijkheid tot trekken) ivm lamellen die onhandig zitten (don't ask) En merk dat het met alleen Ontharder prima resultaat oplevert. Beneden met de borstel er over en dan trekken voor mooiste resultaat.

tja, wat hier stond heb ik al lang niet meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppatrick
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 30-05 23:25
Je moet verschil maken tussen onthard water met ontharder die in huis zit en bijv filter bij bijv Unger deze hoef je niet te trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BennieWolters
  • Laatst online: 30-05 19:39
Ben-i schreef op zondag 31 december 2023 @ 19:19:
[...]

Is het niet juist de bedoeling van onthard-, omose- of regen- water dat je niet meer hoeft na te trekken met een wisser?
Ik heb niet op de huishoudschool gezeten, maar ik maak doorgaans een sopje met een ramen reinigingsmiddel. Anderen zeggen dat Dreft ook goed genoeg (of beter) werkt.
Insoppen met een inwasser en natrekken met een wisser.

Er komt verder geen water bij te pas om te spoelen.

Maar iedereen zal z'n eigen methode hebben.

Joe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borisvkr
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 03-10-2024
Maar dreft etc gaat over het schoonmaken, niet over het opdrogen.
Wat ik begrijp krijg je vlekken van verontreiniging/toevoegingen in het water, zoals kalk, mineralen, zouten etc.

Onthard water haalt het kalk er uit, dan droogt het al mooier op. Dan kun je nog een stapje verder gaan met demi water, daar is dmv destillatie nog meer 'troep' uit het water gehaald. Nog een stap verder is osmose water, dat is vrijwel laboratorium zuiver. Onthard/ontkalkt komt hier gewoon uit de kraan dmv een onthardingsinstallatie, demi kan ik per liter kopen bij de supermarkt, dat is niet zo praktisch, en osmose, ook geen idee hoe je dat ter plekke moet genereren :) Dus ik hou het wel bij onthard water :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hfolkers
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 21:40
Osmose water zijn verschillende 'tank stations' voor door heel Nederland, dat halen de 'professionele' glazenwassers ook hun water...
Ik weet dat de iig bij sommige ook als particulier terecht kunt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ppatrick
Met een filter als dit maak je je eigen osmose water, heb hier mee gewerkt en droogt vlek loos op.
https://glazenwasserswink...ydropower-ultra-filter-s/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben-i
BennieWolters schreef op maandag 1 januari 2024 @ 20:42:
[...]

Ik heb niet op de huishoudschool gezeten, maar ik maak doorgaans een sopje met een ramen reinigingsmiddel. Anderen zeggen dat Dreft ook goed genoeg (of beter) werkt.
Insoppen met een inwasser en natrekken met een wisser.

Er komt verder geen water bij te pas om te spoelen.

Maar iedereen zal z'n eigen methode hebben.
Hahaha ik ben op de hoogte van hoe ik mijn ramen moet zemen en gewoon dreft kreeg ik ook als tip van een prof glazenwasser.
Maar ik wil graag de ramen op de eerste verdieping makkelijker wassen met zo'n "glazenwassers telescoopsteel met water systeem" ipv steeds met een ladder te moeten zeulen en daarbij is mijn wens om niet te hoeven na trekken met een trekker.
Ik heb ook geen zin om honderden euro's uit te geven voor een bijna professioneel zuiverings/omose systeem en ik heb ook geen waterontharder in huis.
Vandaar dat ik mij afvraag hoe ik het regenwater uit mijn regenton (wat dus nagenoeg streep of vlekloos opdroogt) kan gebruiken samen met zo'n telescoopsteel.
Ik vrees dat een aangepaste drukspuit/gifsproeier niet genoeg druk zal leveren om het water 6m omhoog de lans in te krijgen (misschien dat ik mijn vrouw zo gek kan krjjgen om als een malle te blijven pompen als ik de ramen was haha maar vrees dat ze daar niet in trapt) een dompelpomp is weer niet handig door de lange slang die dan nodig is.
Ik zoek dus ideeën voor een soort van draagbaar pomp systeem wat op de telescoop steel kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppatrick
Ben-i schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 15:13:
[...]

Hahaha ik ben op de hoogte van hoe ik mijn ramen moet zemen en gewoon dreft kreeg ik ook als tip van een prof glazenwasser.
Maar ik wil graag de ramen op de eerste verdieping makkelijker wassen met zo'n "glazenwassers telescoopsteel met water systeem" ipv steeds met een ladder te moeten zeulen en daarbij is mijn wens om niet te hoeven na trekken met een trekker.
Ik heb ook geen zin om honderden euro's uit te geven voor een bijna professioneel zuiverings/omose systeem en ik heb ook geen waterontharder in huis.
Vandaar dat ik mij afvraag hoe ik het regenwater uit mijn regenton (wat dus nagenoeg streep of vlekloos opdroogt) kan gebruiken samen met zo'n telescoopsteel.
Ik vrees dat een aangepaste drukspuit/gifsproeier niet genoeg druk zal leveren om het water 6m omhoog de lans in te krijgen (misschien dat ik mijn vrouw zo gek kan krjjgen om als een malle te blijven pompen als ik de ramen was haha maar vrees dat ze daar niet in trapt) een dompelpomp is weer niet handig door de lange slang die dan nodig is.
Ik zoek dus ideeën voor een soort van draagbaar pomp systeem wat op de telescoop steel kan.
Druikspuit op accu is optie maar die zit ook al snel boven de 100 euro. Misschien aquaruinpompje? Geen idee of deze werken zelf gebruik ik het filter van Unger wat ik hierboven aangaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:41

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

De glazenwasser stopt hier helaas. Ik ben aan het overwegen om het zelf te gaan doen in het vervolg. Ik zie hier veel sets met een zachte bezem voorbij komen. Is dat alles wat jullie gebruiken? Is dit kras vrij te gebruiken? De glazenwasser die ik had deed alles met de hand op de ladder omdat dat volgens hem het beste resultaat en de minste kans op schade gaf. Drogen jullie niet na? Gebruiken jullie wel of geen schoonmaakmiddel?

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoelsRules
Hand was met na trekken is altijd beter dan met een borstel op steel maar beide geven hier prima resultaten...
Zachte borstel laat tot op heden geen krassen achter. Ga hem zelfs gebruiken voor de de zonnepanelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister_S
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:11
Ik heb de topic doorgelezen, vooral omdat we ontevreden zijn over het uitbesteden van werk door onze vertrouwde glazenwasser. Zo'n Unger set lijkt me wel mooi, maar voor een goede set lijk je 400-500 euro kwijt te zijn. Gaat natuurlijk (hopelijk) jarenlang mee, maar het is wel erg veel geld. Zijn de sets bij de bouwmarkten voor bijvoorbeeld 100 euro een stuk slechter? Is het een geval van "totale bagger, spaar wat verder voor een dure/goede"?
Het zal verbruikt worden voor maandelijkse reinigen van de ramen/kozijnen en de overkapping.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

mister_S schreef op zondag 5 mei 2024 @ 13:47:
Ik heb de topic doorgelezen, vooral omdat we ontevreden zijn over het uitbesteden van werk door onze vertrouwde glazenwasser. Zo'n Unger set lijkt me wel mooi, maar voor een goede set lijk je 400-500 euro kwijt te zijn. Gaat natuurlijk (hopelijk) jarenlang mee, maar het is wel erg veel geld. Zijn de sets bij de bouwmarkten voor bijvoorbeeld 100 euro een stuk slechter? Is het een geval van "totale bagger, spaar wat verder voor een dure/goede"?
Het zal verbruikt worden voor maandelijkse reinigen van de ramen/kozijnen en de overkapping.
Ik zit momenteel met dezelfde vraag en heb onlangs een bouwmarkt setje vastgehouden bij iemand die de ramen aan het wassen was. Dat viel niet mee; dun, gammel en niet heel erg stabiel (buis hangt door) waardoor het lastig sturen is en het al snel een ergernis zal worden vermoed ik. Nu zijn natuurlijk niet alle bouwmarkt setjes gelijk maar het prijsverschil zal vast ergens vandaan komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InfinityEye
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-05 19:35
Wij hebben sinds kort een serre met glazen dak te wassen, en doen dat op dit moment zelf, met een Vonroc telescopische wasborstel. Werkt redelijk, maar geen vergelijking met 'premium' merken.

Enige nadeel is dat de 2-in-1 wisser/microvezeldoek ook een waterslangkoppeling hebben, die uit de 'wisser' zijde komt. Hierdoor kun je prima een raam op hoogte droogtrekken met een hoek van 45*, maar voor onze serre staan wij op een keukentrap, en is de hoek waarin we trekken <20*, waardoor de waterslang tegen het raam komt.

Zou de vonroc set daarom niet adviseren voor het schoonmaken van glazen daken of zonnepanelen, als je niet met osmose-/kalkvrij water werkt.
Staat nu op uitverkocht, maar komt misschien weer terug? https://vonroc.com/telesc...-waterslang-zeepdispenser

No trees were cut down or harmed sending this message, however several electrons were severely inconvienced.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelsRules
Hier in afgelopen jaar alles van unger verzameld en dat bevalt prima... Borstel, steel, trekker het werkt goed.
Samen met vrouwlief de ramen buiten doen en dat is dan geen straf. Weet niet of de bouwmarkt kwalitatief veel minder is maar ik heb er geen spijt van in ieder geval. Denk dan ook maar dat de glazenwassers het niet voor niets ook gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister_S
@RoelsRules zou je een lijst kunnen maken van je set?

Ik heb nog nooit iets van Unger gezien, dus geen idee hoe stevig die is, maar de sets bij de bouwmarkt scheppen niet echt vertrouwen. Heb jij wel het idee dat jouw set jaren zal meegaan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoelsRules
Even uit het hoofd @mister_S
Telescoop steel met losse verlengstang
Zachte borstel voor aan steel
Zeep meng ding voor aan steel
Losse in wasser
Trekker
Bak voor bovenstaande 2 en water
Stingray (oid) voor de ramen binnen
Diverse soppen en doekjes

Ja heb er vertrouwen in dat dit jaren mee gaat. Kijk maar eens goed naar de glazenwassers bij je in de buurt, hier echt allemaal unger (groen met wit logo)

Hier de steel met borstel, zeep dispenser en verleng stok:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6nwdivJdI9NBhNPDZXeq0I6-GQM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6G3px7yh3lRFlrix4z2mPLJZ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister_S
Ik denk dat ik gewoon voor een Unger set ga, bouwmark kwaliteit schept niet echt vertrouwen. Ik kom er echter niet uit met het zelf samenstellen van een set. Is een standaard set zoals onderstaande goed genoeg? Of moet er wat bij? Carbon is toch wat te duur. Het zal gebruikt worden voor schoonmaak van ramen en overkapping.
Kost wel wat moet ik zeggen, maar hopelijk gaat het lang mee.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GPOlFGdChWB4w7AZRQw1jRXJuQE=/x800/filters:strip_exif()/f/image/pcExTFo7sQQB4jXk0kSqjaQt.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

mister_S schreef op donderdag 9 mei 2024 @ 20:14:
Ik denk dat ik gewoon voor een Unger set ga, bouwmark kwaliteit schept niet echt vertrouwen. Ik kom er echter niet uit met het zelf samenstellen van een set. Is een standaard set zoals onderstaande goed genoeg? Of moet er wat bij? Carbon is toch wat te duur. Het zal gebruikt worden voor schoonmaak van ramen en overkapping.

[Afbeelding]
Let op dat er nog BTW overheen komt als ik het goed heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glenfiddich
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:51

[Afbeelding]
Pas op met die zeepdispenser, gebruik die alleen op een plek waar het niet erg is als hij lek gaat. Het kunststof is zeer broos, en na een paar keer gebruik barst hij. Ik heb er zelf twee versleten: één al bij de eerste keer gebruik, toen kreeg ik een nieuwe en die heeft het drie keer gebruik volgehouden.

Catch a smile out there!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ben-i

[Afbeelding]
Ook gekeken naar high-clean.com? Ik weet niet wat het verschil is met Unger, ik heb er zelf een tweedehands gekocht, doet wat ie moet doen. Het is wel even wennen als je het trekkertje wilt gebruiken, dat valt niet mee door het zwiepen.

[ Voor 4% gewijzigd door Ben-i op 10-05-2024 08:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Stom
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 30-05 13:26
Heeft iemand hier toevallig ervaring met de Unger Rinse 'n Go? Ik heb geen waterontharder in huis, maar wel zwarte kozijnen waar je alle waterspots op ziet.

Ik overweeg onderstaande set aan te schaffen. https://glazenwasserswink..._VdGYSEXwCkBoC1doQAvD_BwE

[rant] Ik moet zelf de glazen gaan doen, er is hier in de buurt een malafide glazenwasser aan de gang. Hij komt zonder enig bericht, spreekt geen Nederlands of Engels en komt zelfs af en toe zonder uberhaubt de ramen te hebben gewassen. Bij mij loopt hij vervolgens gewoon weg als ik ferm 'nee' zeg, maar bij vriendin is het een ander verhaal en heeft hij zelfs zijn voet tussen de deur gezet. Andere glazenwassers die ik heb aangeschreven/gebeld geven aan geen ramen te willen wassen in deze wijk vanwege bedreigingen aan hun adres. [/rant]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• natural colour
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 31-05 17:26
Mr. Stom schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 10:41:
Heeft iemand hier toevallig ervaring met de Unger Rinse 'n Go? Ik heb geen waterontharder in huis, maar wel zwarte kozijnen waar je alle waterspots op ziet.

Ik overweeg onderstaande set aan te schaffen. https://glazenwasserswink..._VdGYSEXwCkBoC1doQAvD_BwE

[rant] Ik moet zelf de glazen gaan doen, er is hier in de buurt een malafide glazenwasser aan de gang. Hij komt zonder enig bericht, spreekt geen Nederlands of Engels en komt zelfs af en toe zonder uberhaubt de ramen te hebben gewassen. Bij mij loopt hij vervolgens gewoon weg als ik ferm 'nee' zeg, maar bij vriendin is het een ander verhaal en heeft hij zelfs zijn voet tussen de deur gezet. Andere glazenwassers die ik heb aangeschreven/gebeld geven aan geen ramen te willen wassen in deze wijk vanwege bedreigingen aan hun adres. [/rant]
Als je nu na wassen vlekken op de zwarte kozijnen ziet is onthard water je eerste vereiste.
Echte glazenwassers hebben in hun aanhanger of bus een vat met 'Osmose' water staan dat is super schoon, kalkvrij water en dat voorkomt vlekken, ik gebruik thuis voor ramen lappen en het schoonmaken van de heilige koe ook osmose water en het helpt echt.
De rest, stelen, wissers, sponzen is eigenlijk bijzaak.

Super goedkope waterontharder voor ramen lappen, (deze heb ik thuis ook):
https://www.action.com/nl-nl/p/3203267/ferm-waterontharder/

[ Voor 4% gewijzigd door natural colour op 10-05-2024 11:39 ]

20x JA Solar 6.9KW; Fronius Symo 7.0; Panasonic 7H Mono; Atlantic Explorer V4; https://www.astrobin.com/users/naturalcolor/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister_S
Glenfiddich schreef op donderdag 9 mei 2024 @ 20:58:
[...]

Pas op met die zeepdispenser, gebruik die alleen op een plek waar het niet erg is als hij lek gaat. Het kunststof is zeer broos, en na een paar keer gebruik barst hij. Ik heb er zelf twee versleten: één al bij de eerste keer gebruik, toen kreeg ik een nieuwe en die heeft het drie keer gebruik volgehouden.
Bedankt voor de tip. Dan maar gewoon een emmer met sop en de borstel daarin? Werkt dat ook goed genoeg?

Ik ben niet uit op professionele raamwassen, maar het moet wel zo goed mogelijk zijn natuurlijk.
@natural colour goede tip van die pocket ontharder! Ga ik ook naar kijken.
@Ben-i die van high-clean ziet er ook top uit, vooral hoe ze de zeep dispenser hebben gemaakt. Onderstaand set met 7.2m is erg interessant.
https://high-clean.com/te...aluminium-voordeelpakket/

[ Voor 12% gewijzigd door mister_S op 11-05-2024 09:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Glenfiddich
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:51
mister_S schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 08:30:
[...]

Bedankt voor de tip. Dan maar gewoon een emmer met sop en de borstel daarin? Werkt dat ook goed genoeg?

Ik ben niet uit op professionele raamwassen, maar het moet wel zo goed mogelijk zijn natuurlijk.
@natural colour goede tip van die pocket ontharder! Ga ik ook naar kijken.
@Ben-i die van high-clean ziet er ook top uit, vooral hoe ze de zeep dispenser hebben gemaakt.
Of een emmer met sop goed werkt weet ik niet, ik heb een ander zeepdispensertje gekocht (iets goedkoops van aliexpress, kwaliteit daarvan lijkt overigens ook niet super maar ik ze waren zo goedkoop dat is er een paar op reserve heb).

Ik heb zelf de set van high-clean. Destijds leverden die er de zeepdispenser bij uit mijn eerdere bericht. De dispenser die er nu bij zit ziet er een stuk degelijker uit.

Wat ik over de set van high-clean nog wel op wil merken is dat (althans bij mij) de wisser erg scherpe metalen randjes had daar waar het rubber ingeschoven zit en te breed is tov het rubber. Ik kraste er mee in het kozijn. Om die reden heb ik het metalen deel ingekort.

Catch a smile out there!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aomi
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 14-05 22:04
Mr. Stom schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 10:41:

Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd naar de Unger Rinse 'n Go.
Specifiek deze: https://glazenwasserswink...l-5-2-m-slang-djex-brush/

Ga 'm gebruiken voor het glazen dak van de Veranda (4 breed 3 diep) dus denk dat de 5 meter telescoop wel volstaat.
Verder zonnepanelen op plat dak en wat raampjes op de eerste en 2e etage vanaf het plat dak, dus ook dan volstaat 5 meter wel denk ik.

Maar omdat vooral de veranda klote is om na te trekken ben ik benieuwd of het Rinse 'n Go systeem goed is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shootingammil
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 06-02 19:20
Iemand ervaring met de telescoopstelen van de markt bij standje van "bijvoet cleaning"?

Heb nu al 3 glazenwassers gehad die hun afspraken niet nakomen dus ik ga het zelf doen maar wil het wel schappelijk houden qua prijs. 250,- max zegmaar

Unger en high-cleaning lijken me wel wat paar die die op de markt is 180,- voor 8 meter inclusief borstel en zeepdispenser, weet alleen niet wat voor merk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ross
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-05 12:26

Ross

Live Life

AUijtdehaag schreef op maandag 8 mei 2023 @ 12:19:
Heb die wegwerp zakken hars nooit begrepen.
Is prima te regeneren met zout.
Waterontharders, wat zijn jullie ervaringen?

Maar dan nog kun je vlekken krijgen na ontharding.
Mad Wally in "Waterontharders, wat zijn jullie ervaringen?"
Daarvoor moet je verder filteren met reverse osmose water, dan pas is er alles uit.
Hier was ik dus ook naar op zoek. Waarom iedereen die hars steeds weggooit en dat hier zo weinig over wordt gepraat en getipt... Alle waterontharders voor thuis kunnen die hars spoelen met zout. Waarom wordt het dan steeds vervangen voor enorm veel geld?

Ook die goedkope Ferm ontharder die hier werd getipt kan je spoelen met zout. Die vind ik ook wel interessant om mee te starten.

Maar osmose is dus nog schoner dan alleen onthard water?

Ik wordt ook niet goed van die wasprijzen en waarbij ook nog eens de kozijnen niet goed worden gereinigd. Dus ik ga ook een set kopen.

ola

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AUijtdehaag
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
@Ross
Een mixed bed hars zorgt voor verdere deminiralisatie en water wat minder mineralen nog bevat dan het normale hars van een waterontharder.

Dat is een mengsel van anion en cation hars en dient eerst weer gescheiden te worden.
Er is een speciale regeneratiemethode voor ieder bestanddeel nodig voor dat mixed bed hars wat je zelf niet kunt.
AQMOS in "Waterontharders, wat zijn jullie ervaringen?"

[ Voor 14% gewijzigd door AUijtdehaag op 02-09-2024 14:44 ]

PVOutput Github - Div ESP TK: MHI - Clack - Ecodan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twu
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 31-05 12:03

twu

Onze vorige glazenwasser heeft krassen op onze ramen achtergelaten, waardoor we besloten hebben om op zoek te gaan naar een nieuwe glazenwasser. We hebben inmiddels twee glazenwassers benaderd die actief zijn in onze buurt (waarvan één zelfs bij de overburen aan het werk was). Beide glazenwassers leken eerst interesse te hebben, maar stuurden me later een bericht dat ze mijn woning niet kunnen of willen bedienen omdat deze al door een andere glazenwasser wordt gedaan.

Ik begrijp dit niet, kan dit zomaar? Nu lijkt het erop dat ik geen keuze heb en zelf een glazenwasserset moet kopen.

Heeft iemand hier ervaring mee of tips?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
twu schreef op maandag 23 december 2024 @ 07:24:
Onze vorige glazenwasser heeft krassen op onze ramen achtergelaten, waardoor we besloten hebben om op zoek te gaan naar een nieuwe glazenwasser. We hebben inmiddels twee glazenwassers benaderd die actief zijn in onze buurt (waarvan één zelfs bij de overburen aan het werk was). Beide glazenwassers leken eerst interesse te hebben, maar stuurden me later een bericht dat ze mijn woning niet kunnen of willen bedienen omdat deze al door een andere glazenwasser wordt gedaan.

Ik begrijp dit niet, kan dit zomaar?
Glazenwassers hebben eigen wijken/straten. Als een andere glazenwasser in zo'n gebied gaat wassen heb je grote kans op grof geweld onderling.
Nu lijkt het erop dat ik geen keuze heb en zelf een glazenwasserset moet kopen.

Dit topic staat vol met tips over een eigen uitrusting, kan je wat specifieker zijn in je vraag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R20141016
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 31-05 07:35
twu schreef op maandag 23 december 2024 @ 07:24:

Ik begrijp dit niet, kan dit zomaar? Nu lijkt het erop dat ik geen keuze heb en zelf een glazenwasserset moet kopen.

Triest hoor. Ik zou gewoon als de glazenwasser komt op de trap klimmen en zelf aan de slag gaan.
Kijken hoe hij zal reageren. :+
Dat ze lekker naar Italië gaan met hun maffia praktijken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Randfiguur
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22:40
In mijn vorige woning overwoog ik om eens een glazenwasser in te huren.

Totdat ik zag hoe 3 glazenwassers om onduidelijke reden achterna werden gezeten door een Hells Angel die in de straat woont - als ik moet gokken: ze waren (ongevraagd?) aan het wassen gegaan in de buurt van zijn geliefde Harley Davidson. De glazenwassers belden een soort beveiliger/eenmansknokploeg, een agressieve figuur die aan kwam scheuren in een dikke Mercedes, waarop zich een knokpartij ontvouwde tussen hem en de Hells Angel, die slecht verliep voor laatstgenoemde, waarop die terug naar binnen rende en terugkeerde met een mes, op zijn motor sprong en die 'beveiliger' de straat uitjoeg en vervolgens zijn autobanden lekstak.

Sindsdien zijn mijn ramen wat smeriger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twu
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 31-05 12:03

twu

Wolly schreef op maandag 23 december 2024 @ 08:26:
[...]

Glazenwassers hebben eigen wijken/straten. Als een andere glazenwasser in zo'n gebied gaat wassen heb je grote kans op grof geweld onderling.
Dit snap ik dus niet, er is toch een vrije marktwerking waarbij de consument zelf een vrije keuze zou moeten hebben met welke glazenwasser hij/zij wilt samenwerken? Het verbaasd me dan ook dat mijn overbuurman weer een ander glazenwasser heeft, die weer niet bij mij wilt komen.
[...]

Dit topic staat vol met tips over een eigen uitrusting, kan je wat specifieker zijn in je vraag?
Ik zie inderdaad meerdere tips voor een eigen uitrusting, maar met de betere uitrusting ben je zo honderden euro's kwijt. Dus was mijn vraag eerder of iemand hier ook ervaring heeft met dergelijke situaties en hoe deze opgelost te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fastedje
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 19-05 11:47
Ik heb zelf dit jaar om mijn zonnepanelen ramen/auto te reinigen het volgende gekocht:

-regenton zodat ik geen gedestilleerd water hief te kopen
- pomp/spuit tank van 18L (ook wel vergif spuit genoemd), te koop bij Kraenenbroek
- telescoop borstel/trekker met wateraansluiting te koop bij telescoop.
-water ontkalker die werkt met keukenzout, te koop bij de Action.

Op deze manier heb je genoeg.water.om een ramen aan een kant te reinigen. Met regenwater valt me.op dat de auto bijzonder mooi blinkt. Tegen strepen kan je ook nog een klein scheutje azijn toevoegen voor de ramen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje5
twu schreef op maandag 23 december 2024 @ 12:52:
[...]

Dit snap ik dus niet, er is toch een vrije marktwerking waarbij de consument zelf een vrije keuze zou moeten hebben met welke glazenwasser hij/zij wilt samenwerken? Het verbaasd me dan ook dat mijn overbuurman weer een ander glazenwasser heeft, die weer niet bij mij wilt komen.

[...]

Ik zie inderdaad meerdere tips voor een eigen uitrusting, maar met de betere uitrusting ben je zo honderden euro's kwijt. Dus was mijn vraag eerder of iemand hier ook ervaring heeft met dergelijke situaties en hoe deze opgelost te hebben.
Een glazenwasser inhuren kost je ook al snel 100 euro per jaar. (of zoals bij onze wijk, 40 euro per keer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
twu schreef op maandag 23 december 2024 @ 12:52:
[...]

De consument heeft ook een vrije keuze, maar de glazenwasser heeft geen vrije keuze in consumenten.

Dat is hoe het werkt, als een glazenwasser aan de slag gaat in een gebied van de ander gaat het er vaak niet zachtzinnig aan toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FredvZ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:23
Wij wassen onze ramen gewoon niet. En na 3 jaar zien we echt niet minder dan onze buren die wel meewerken aan het in stand houden van deze maffiapraktijken.

Spel en typfouten voorbehouden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kroesss
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 30-05 22:02
Wij hebben vorig jaar ook afscheid genomen van de glazenwasser. Hij zou eens per 2 maanden komen, en die 6 keer per jaar haalde hij op zich ook wel maar dan wel geconcentreerd in de zomerperiode. In de herfst en winter was hij in geen velden of wegen te bekennen. Daarbij zou hij een dag van tevoren een berichtje doen zodat we de inzethorren weg konden halen en hij die ramen mee kon nemen. Ook dat was nog nooit gelukt.

Hoewel er bij ons 2 of 3 verschillende glazenwassers actief zijn in de straat, en we dus gelukkig geen last hebben van de maffia-praktijken van de glazenwassers onderling, heb ik er ook voor gekozen om het zelf te gaan doen. We hebben een goede waterontharder thuis. Daarbij een fles glassex, en een spons/wisser van de Action (waarvan de steel iets uitgeschoven kan worden, half metertje ongeveer). Ik ga dan gewoon op de vensterbank zitten met het raam open. Door de halve meter extra steel op de spons/wisser hoef ik nagenoeg niet uit het raam te hangen om overal fatsoenlijk bij te kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje5
Iemand ervaring met deze set? Ik zie veelal Unger wissers met zwarte rubber, en dan de keus tussen hard (zomer) en zacht (winter). Dit is de enige set met een groene rubber.

Glasreinigingskit unger 3in1 ergotec
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7S-WKqorunlEjstc4Nzz7LIC4RQ=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/Jo53MvwmSv28cjRTLyAk747j.jpg?f=user_large

[ Voor 6% gewijzigd door Draakje5 op 23-12-2024 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vrilly
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 31-05 15:44
R20141016 schreef op maandag 23 december 2024 @ 08:50:
[...]

Triest hoor. Ik zou gewoon als de glazenwasser komt op de trap klimmen en zelf aan de slag gaan.
Kijken hoe hij zal reageren. :+
Dat ze lekker naar Italië gaan met hun maffia praktijken.
Uit tweedehands ervaring: je kan je eigen ramen tweewekelijks gaan wassen omdat het plotseling per toeval veel sneller vies wordt. Regent letterlijk meer modder sinds familie de contract met de glazenwasser heeft opgezegd :')

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deef_K
Draakje5 schreef op maandag 23 december 2024 @ 19:57:
Iemand ervaring met deze set? Ik zie veelal Unger wissers met zwarte rubber, en dan de keus tussen hard (zomer) en zacht (winter). Dit is de enige set met een groene rubber.

[Afbeelding]
Prima set!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoelsRules
Draakje5 schreef op maandag 23 december 2024 @ 19:57:

[Afbeelding]
Hier ook oa de groene rubber variant. Erg fijn en hadden we jaren eerder moeten doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 20:38
RoelsRules schreef op dinsdag 24 december 2024 @ 07:44:
[...]

Hier ook oa de groene rubber variant. Erg fijn en hadden we jaren eerder moeten doen
Watvis het verschil dan tussen groen en zwarte rubber?
Ik zoek ook nog een goed setje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R20141016
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 31-05 07:35
vrilly schreef op maandag 23 december 2024 @ 22:25:
[...]

Uit tweedehands ervaring: je kan je eigen ramen tweewekelijks gaan wassen omdat het plotseling per toeval veel sneller vies wordt. Regent letterlijk meer modder sinds familie de contract met de glazenwasser heeft opgezegd :')
:X je meent het...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
Aggressor schreef op dinsdag 24 december 2024 @ 08:03:
[...]

Watvis het verschil dan tussen groen en zwarte rubber?
Ik zoek ook nog een goed setje.
Groen is voor alle jaargetijden. Zacht voor lage temperaturen, hard voor hoge temperaturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Hier laat ik mooi de glazenwasser komen...

Hoef ik niet op een trap de bovenraampjes te doen. En het dakraam kan ook niet vanuit binnen.. Dus die doen ze ook mooi even..

Raampjes en houtwerk doen ze dan. Wil er 't werk niet van hebben

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philtjens
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 30-05 00:27
Vandaag de unger 6 in 1 kit gekocht dit weekend de ramen wassen ben benieuwd.

Ervoor altijd met een leiffheit set gewassen maar altijd vol strepen nog en gebruik gemaakt van onthard water.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Laatst online: 27-05 14:56

Nyarlathotep

Crawling Chaos

*knip*
Dergelijke flamebaits voegen niets toe.

[ Voor 88% gewijzigd door tweakduke op 02-05-2025 14:18 ]

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiLLY_daKid
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01:26
Sinds deze week heb ik ook een Unger HydroPower sluminium omdat de glazenwasser ermee stopte. Dat werkt toch wel fijn hoor. De set is in eerste instantie minder zwaar dan gedacht, maar op 5 meter hoogte gaat het toch wel wegen.
De groene siliconen slang vind ik wel lastig opruimen: die krult eigenwijzer dan een tuinslang. Ik heb een kleine haspel gekocht om het bij elkaar te houden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 18:54

-tom-562

Oliesjeik

Wie is er nou een mafklapper, de glazenwasser of degene die de glazenwasser laat komen? :N Blijkbaar is er genoeg markt voor en is er een aardige boterham mee te verdienen. Geen reden om je dus zo laagdunkend uit te laten over glazenwassers

[ Voor 27% gewijzigd door tweakduke op 02-05-2025 14:18 . Reden: quote aangepast ]

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubbergrover1
-tom-562 schreef op woensdag 30 april 2025 @ 12:08:
[...]

Wie is er nou een mafklapper, de glazenwasser of degene die de glazenwasser laat komen? :N Blijkbaar is er genoeg markt voor en is er een aardige boterham mee te verdienen. Geen reden om je dus zo laagdunkend uit te laten over glazenwassers
Als je in de positie bent dat je iets niet zelf kunt, maar er wel iemand voor moet inhuren, dan heb je altijd beunhazen die daar misbruik van maken . Hoe minder keus, hoe meer kans op beunhazen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:47
Ja hoor, het zal Tweakers niet zijn als we een topic hebben over het wassen van je ruiten :+

Hier is laatst in opdracht van de VVE de schilder langs geweest voor buitenschilderwerk. En 2 weken later kwam er de glazenwasser achteraan, de woonkamer ramen kan ik zelf dankzij mijn balkon. Maar sommige ruiten kan ik niet bij vanwege de hoogte dus fijn dat die een keer gedaan worden, ze hadden een werkbus met watertank mee, 60 meter slang en een borstel met uitschuifbare steel die tot wel 5-6 meter kon schat ik zo. Het proces en de spullen die de glazenwasser mee had zag er professioneel uit. Maar savonds bij thuiskomst de ondergaande zon die op de ruiten scheen: ik had er beter zelf een emmer stront tegenaan kunnen gooien :/

Heb zelf zo'n set van Karcher met spuitbusje, zeem en opzuigding, werkt super.

[ Voor 15% gewijzigd door FastFred op 30-04-2025 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Laatst online: 27-05 14:56

Nyarlathotep

Crawling Chaos

FastFred schreef op woensdag 30 april 2025 @ 13:06:
Ja hoor, het zal Tweakers niet zijn als we een topic hebben over het wassen van je ruiten :+

Hier is laatst in opdracht van de VVE de schilder langs geweest voor buitenschilderwerk. En 2 weken later kwam er de glazenwasser achteraan, de woonkamer ramen kan ik zelf dankzij mijn balkon. Maar sommige ruiten kan ik niet bij vanwege de hoogte dus fijn dat die een keer gedaan worden, ze hadden een werkbus met watertank mee, 60 meter slang en een borstel met uitschuifbare steel die tot wel 5-6 meter kon schat ik zo. Het proces en de spullen die de glazenwasser mee had zag er professioneel uit. Maar savonds bij thuiskomst de ondergaande zon die op de ruiten scheen: ik had er beter zelf een emmer stront tegenaan kunnen gooien :/

Heb zelf zo'n set van Karcher met spuitbusje, zeem en opzuigding, werkt super.
Waarschijnlijk een smerige borstel, en geen osmosewater gebruikt. Of één van de twee.
Daarom zeg ik: Negeer deze gasten en doe het lekker zelf. Zo'n set met steel, borstel en waterfilter heb je er na een jaar al uit. En dan heb je wél schone ramen.

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fe2O3
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 01:10

Fe2O3

Ja das roest

Sinds we zijn verhuisd heb ik 8 meter ladder gekocht om de dakgoot zelf te doen, en de ramen pak ik ook zelf mee.

Emmertje, wisser, goeie zeem ... en gaan.

Reden is dat de nieuwe glazenwasser niet kwam, en als ie wel kwam de zooi viezer was dan voordat ie al het vuil van de hele straat op onze ramen had gesmeerd met z'n ransbakken water.

De oude was ook niet super, maar 15e voor iemand die ik 9 maanden niet zie en als ze wel komen het niet goed doen, meh.

Dum de dum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:47
@Nyarlathotep Ze hebben gewoon hele stukken overgeslagen. De schilder heeft vooraf eerst alle kozijnen afgenomen met water en daarmee allemaal strepen en van alles op de ruiten achtergelaten. En veel daarvan zit er na het ramenwassen nog :X

Daar waar ze wel geweest zijn zitten strepen en vlekken van opgedroogd water.

[ Voor 14% gewijzigd door FastFred op 02-05-2025 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaki
  • Registratie: Februari 2025
  • Niet online
Ik kon mijn glazenwasser niet "meenemen" naar de andere kant van de wijk, omdat ze elkaar naar het leven staan als een ander in "hun straat" komt.. De maffioso in mijn straat heb ik naar huis gestuurd. Een schoonmaakbedrijf (1-manszaak) heeft het overgenomen. Goedkoop is duurkoop! Dat tuig weet ondertussen ook nog wat er van waarde in je huis staat

[ Voor 59% gewijzigd door Chaki op 02-05-2025 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breagor
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 20:28
Ik ben ook op zoek naar een setje om het zelf te gaan doen.
Volgens mij is hier wel enigszins de consensus dat Unger een van de betere merken is, daar wil ik dan ook voor gaan.

Ik wil sowieso de set: https://www.ungerglobal.c.../ergotec-kit-complet-6in1

Nu twijfel ik qua steel op 2 punten:

- een watergeleidende steel, of een gewone telescopische steel. Ik neig naar die laatste omdat zo'n waterslang eraan me ook wel gedoe lijkt (hoe zet je die uit als je van raam wisselt etc.) , en ook kapot kan gaan. Tevens is het toch weer wat duurder.

- en indien een gewone steel, wat is dan de beste keuze, het Optiloc of het Teleplus systeem. Volgens mij is het verschil dat de eerste 1 uitschuifbaar stuk is en de ander uit verschillende delen bestaat. Of zijn er nog andere (kwaliteits) verschillen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansAnders07
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 21:06
Wij hebben ook besloten om de glazenwasser stop te zetten. Deed het met osmose en ging in het begin prima. Laatste keren merkten we dat het toch wat slordig ging en als we daar iets van zeiden waren we te kritisch volgens het bedrijf.

Daarnaast ook gewoon zonde van het geld. Was een nette zaak zonder die maffia praktijken, deden meer dan alleen glasbewassing, maar was iets prijziger dan andere partijen. Maar merk dat ramen na een week weer gewoon vies zijn, en dan met name de ramen in de woonkamer. Daar staat soms ‘s morgens condens op en dat lijkt vlekken/kalkvlekken te veroorzaken.

Dit topic maar doorspitten voor goede spullen om zelf met een ladder of steel de ramen te gaan doen
Pagina: 1 2 Laatste