Als je borstel vies wordt van spinrag en zand, dan moet je dat uiteraard eerst verwijderen voor je echt gaat wassen...Draakje5 schreef op woensdag 5 april 2023 @ 23:10:
Ik zie veel telescoopstelen voorbij komen met met merken en linkjes.
Maar van de ladders nog geen namen of linkjes gezien. Hoe gaan de tweakers met de ladder aan de gang? Wat voor ladder en wat voor ramenwas uitrusting gebruik je dan?
De ladder is ook nog eens handig voor de dakgoot en de schilderklusjes. Ook de kozijnen krijg je wat beter schoon denk ik als je er dichterbij staat dan dat je borstel half vies wordt met spinnenrag en zand dat op je gevel zit naast je kozijn?
Ik heb jaren geleden een goede (reform-)ladder op de duitse Ebay gekocht. Volgens mij ging dat rechtstreeks bij de fabriek. Die was langer dan de langste Altrex consumentenladder en ook nog eens een stuk goedkoper en zeer degelijk. Maar een ladder heeft wel een hoop nadelen. Je moet plek hebben om hem op te bergen, het is een hoop gesjouw, je hebt een stevige ondergrond nodig (geen tuingrond) en het rechtop zetten en uitschuiven op hoogte is ook even een klusje.
Je kunt er uiteraard veel meer mee, maar voor het ramen wassen zou ik nu geen ladder meer willen nemen.