Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Glazenwasser of zelf uitrusting kopen

Pagina: 1
Acties:

• BlakHawk
  • Registratie: februari 2008
  • Nu online
Gisteren kwam de glazenwasser langs, die is letterlijk met een handpompje en een lange borstel 1 minuut aan de voorkant en 1 minuut aan de achterkant bezig.

Daar betaal je €15 per keer/maand voor.

Normaal zie ik het nooit, maar nu wel.

Ik vroeg mij af, die uitrusting kan nooit heel duur zijn toch?

Stel ik wil het voortaan zelf gaan doen.
Dan heb ik nodig:

- (hand)pomp
- slang met telescoop borstel
- vlek vrij opdroog spul

Heeft iemand hier ervaring mee?

Ook voornamelijk omdat dat vlekvrije opdroog spul blijkbaar niet heel erg aanwezig was in de pomp van de glazenwasser gisteren. Ik zie overal opgedroogde druppels.

Youtube: DashcamNL

• BTS
  • Registratie: februari 2007
  • Nu online
@AUijtdehaag had eens gepost dat bestelunger een goede site is voor deze materialen.

En dat klopt want ik ben erg tevreden over mijn telescoopsteel met borstel.

Hoe ik opgedroogde druppels voorkom van het poetsen: ik maak mijn glazen overkapping schoon als het regent.

www.highflow.nl

• Anton2610
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 15:11
@BlakHawk Vlekvrij opdroog spul is volgens mij gewoon osmose water.

• Pazo
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 10:23

Pazo

Miauw?

Ik heb zelf ook een telescoop set van Unger. Echt top spul. Ja, het kost wel wat, maar het is goede kwaliteit en degelijk spul, ook weinig gewicht. Ik kan nu vanaf de grond alle ramen van de eerste verdieping schoonmaken, en daarnaast gebruikt ik het ook voor de zonnepanelen.
Ik heb geen pomp. Gewoon aansluiten op de slang van de buitenkraan. Als ik op de dakkapel sta kan ik de zonnepanelen tot aan de nok gewoon schoonmaken, water wordt zonder problemen omhoog geduwd.

5110Wp op westPVOutput
Pi-Hole – Network ad blocking

• BlakHawk
  • Nu online
Pazo schreef op donderdag 19 november 2020 @ 08:44:
Ik heb zelf ook een telescoop set van Unger. Echt top spul. Ja, het kost wel wat, maar het is goede kwaliteit en degelijk spul, ook weinig gewicht. Ik kan nu vanaf de grond alle ramen van de eerste verdieping schoonmaken, en daarnaast gebruikt ik het ook voor de zonnepanelen.
Ik heb geen pomp. Gewoon aansluiten op de slang van de buitenkraan. Als ik op de dakkapel sta kan ik de zonnepanelen tot aan de nok gewoon schoonmaken, water wordt zonder problemen omhoog geduwd.
Heb je een linkje naar jouw set?
Hoe mix je het water met dat Osmose water?

• Pazo
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 10:23

Pazo

Miauw?

Zoals al eerder genoemd, ook besteld via https://www.bestelunger.nl/

Ik heb zelf deze, en dan van 9m meter.
https://www.bestelunger.nl/aluminium-telescoopsteel-set.html

5110Wp op westPVOutput
Pi-Hole – Network ad blocking

• AUijtdehaag
  • Registratie: oktober 2006
  • Niet online

De mijne haalt 13,5 mtr.
Wel een hoekadapter (1e foto) extra erbij besteld ivm wat hoger uitkomen van de steel.
En ik heb een waterontharder thuis.

[Voor 6% gewijzigd door AUijtdehaag op 19-11-2020 09:41]

PV Output - Panasonic Hit Kuro/Solar Frontier - 5 kW Mitsubsidie - Aton power to heat

• Boullie
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 02-12 21:13

Boullie

Da Bulster

Wat ik heb gehoord is dat als laatste glansspoelmiddel erbij doen ook helpt tegen druppels e.d.

Boullie

• BlakHawk
  • Nu online
Boullie schreef op donderdag 19 november 2020 @ 10:15:
Wat ik heb gehoord is dat als laatste glansspoelmiddel erbij doen ook helpt tegen druppels e.d.
Hoe voeg je dat toe aan het water dan?
Want je hebt een telescoop borstel met waterslang, die je op een kraan zet. Dan moet er nog schoonmaakmiddel en glansspoel aan toegevoegd toch?

Hoe doe je di?

• Theo
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 14:59

Theo

moederbord

Ik geloof dat Leifheit ook een 4 meter steel heeft. Het zit meer in de huishoudhoek dan in de glazenwassenhoek, maar de combinatie van steel en borstel kost zo'n 4 tientjes. Voor de ramen op de eerste verdieping gebruik ik zelf zo'n steel met een raamwisser/schrobber.
Met een emmertje heet water/sop krijg je de ramen gewoon schoon. En vanwege de wisser heb je geen osmose water nodig maar is kalkwater ook goed.

Een makkelijke manier om zelf aan kalkvrij water te komen is:
- gebruik regenwater uit een bak/ton
- Als je een warmtepomp hebt, gebruik het condenswater
- Kook het water in een dichte plastic bak in de magnetron. Het kalk slaat dan als fijn zand op de bodem neer.
- Ga naar een aquarium/dierenwinkel. Die verkopen het vaak ook.

7400 Wp op het dak

• BlakHawk
  • Nu online
AUijtdehaag schreef op donderdag 19 november 2020 @ 09:36:
[Afbeelding][Afbeelding]

De mijne haalt 13,5 mtr.
Wel een hoekadapter (1e foto) extra erbij besteld ivm wat hoger uitkomen van de steel.
Uhhmmm die steel van 13,5 meter is ruim 1000 euro :+ :X

• BlakHawk
  • Nu online
Theo schreef op donderdag 19 november 2020 @ 10:27:
Ik geloof dat Leifheit ook een 4 meter steel heeft. Het zit meer in de huishoudhoek dan in de glazenwassenhoek, maar de combinatie van steel en borstel kost zo'n 4 tientjes. Voor de ramen op de eerste verdieping gebruik ik zelf zo'n steel met een raamwisser/schrobber.
Met een emmertje heet water/sop krijg je de ramen gewoon schoon. En vanwege de wisser heb je geen osmose water nodig maar is kalkwater ook goed.
[Afbeelding]

Een makkelijke manier om zelf aan kalkvrij water te komen is:
- gebruik regenwater uit een bak/ton
- Als je een warmtepomp hebt, gebruik het condenswater
- Kook het water in een dichte plastic bak in de magnetron. Het kalk slaat dan als fijn zand op de bodem neer.
- Ga naar een aquarium/dierenwinkel. Die verkopen het vaak ook.
Het mag best iets duurder zijn, zat een beetje rond de 150 euro compleet te denken

• Boullie
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 02-12 21:13

Boullie

Da Bulster

BlakHawk schreef op donderdag 19 november 2020 @ 10:26:
[...]

Hoe voeg je dat toe aan het water dan?
Want je hebt een telescoop borstel met waterslang, die je op een kraan zet. Dan moet er nog schoonmaakmiddel en glansspoel aan toegevoegd toch?

Hoe doe je di?
Heb het alleen maar gehoord, doe mijn ramen nooit:P
Maar lijkt mij dat je zo'n tussenstuk voor bijvoorbeeld autowasmiddel op zet?

Boullie

• AUijtdehaag
  • Niet online
Hier heb je een zeep dispenser en ook vloeibare zeep.
https://www.24buildingcare.nl/unger-hiflo-zeephouder

PV Output - Panasonic Hit Kuro/Solar Frontier - 5 kW Mitsubsidie - Aton power to heat

• cadsite
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 13:10
Je kan ook besparen door de glazenwasser maar 1 keer om de 2 of 3 maand te laten komen. :+

• Teleluvr
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 02-12 23:21
cadsite schreef op donderdag 19 november 2020 @ 14:47:
Je kan ook besparen door de glazenwasser maar 1 keer om de 2 of 3 maand jaar te laten komen. :+
QFT!

• BlakHawk
  • Nu online
cadsite schreef op donderdag 19 november 2020 @ 14:47:
Je kan ook besparen door de glazenwasser maar 1 keer om de 2 of 3 maand te laten komen. :+
Ja dat doen ze dus niet 🤣

• redfoxert
  • Registratie: december 2000
  • Niet online
BlakHawk schreef op donderdag 19 november 2020 @ 14:59:
[...]

Ja dat doen ze dus niet 🤣
Een fatsoenlijke glazenwasser wel. De glazenwasser die hier om de 3 maanden komt vraagt geloof ik 30 euro per keer, maar doet dan wel alle ramen van binnen en buiten in het hele huis (niet de zonnepanelen).

Het helpt wel als je meerdere adressen in de straat hebt waar hij zijn werk kan doen.

[Voor 10% gewijzigd door redfoxert op 19-11-2020 15:08]

Intel i5-2500K/GB Z68X-UD3H-B3/GB R9 290/2x8096MB Crucial Ballistix DDR3-1600/Crucial MX200 500GB/25" Dell 2515H

• mcDavid
  • Registratie: april 2008
  • Nu online
redfoxert schreef op donderdag 19 november 2020 @ 15:07:
[...]

Een fatsoenlijke glazenwasser
Dat is een beetje zoiets als koud vuur of droog water toch?

• FooLsKi
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 12:08

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

mcDavid schreef op donderdag 19 november 2020 @ 15:08:
[...]

Dat is een beetje zoiets als koud vuur of droog water toch?
LOL! Ik vermoed dat "fatsoenlijk" in deze context op het werk van de glazenwasser slaat en niet op zijn persoonlijkheid ;)

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd!

• BlakHawk
  • Nu online
redfoxert schreef op donderdag 19 november 2020 @ 15:07:
[...]

Een fatsoenlijke glazenwasser wel. De glazenwasser die hier om de 3 maanden komt vraagt geloof ik 30 euro per keer, maar doet dan wel alle ramen van binnen en buiten in het hele huis (niet de zonnepanelen).

Het helpt wel als je meerdere adressen in de straat hebt waar hij zijn werk kan doen.
Glazenwassers, het beroep waar je als klant geen keuze hebt over welk bedrijf je kiest.

Ze hebben allemaal hun eigen wijken en geen keuze in welke er komt, want dan vechten ze elkaar de straat uit.

Die glazenwassers bedoel je?

• Goudvis
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 14:52
Afaik werken glazenwassers ook met 'turfs'. Is je buurt/straat eenmaal door een club geclaimd, dan heb je de keuze uit A. die club of B. het zelf regelen. Of C. laten sloffen natuurlijk.

Zeemt die club alleen elke x weken en ben je het daar niet mee eens? Dan doe je dus geen zaken met die gasten.

Ik geloof dat iedereen gelooft en 'een geloof heeft'. Waarom bestond er anders iets als 'overtuigd atheïst'?

• redfoxert
  • Registratie: december 2000
  • Niet online
BlakHawk schreef op donderdag 19 november 2020 @ 15:15:
[...]

Glazenwassers, het beroep waar je als klant geen keuze hebt over welk bedrijf je kiest.

Ze hebben allemaal hun eigen wijken en geen keuze in welke er komt, want dan vechten ze elkaar de straat uit.

Die glazenwassers bedoel je?
Ik durf niet te zeggen hoe dat hier "geregeld" is onderling. Ik zie regelmatig verschillende bedrijfjes in andere wijken rondrijden dus volgens mij is die maffia hier niet zo actief.

Ik ben wel degelijk op de hoogte van de verhalen in ieder geval :)

Intel i5-2500K/GB Z68X-UD3H-B3/GB R9 290/2x8096MB Crucial Ballistix DDR3-1600/Crucial MX200 500GB/25" Dell 2515H

• Carfanatic
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 12:52
redfoxert schreef op donderdag 19 november 2020 @ 16:22:
[...]

Ik durf niet te zeggen hoe dat hier "geregeld" is onderling. Ik zie regelmatig verschillende bedrijfjes in andere wijken rondrijden dus volgens mij is die maffia hier niet zo actief.

Ik ben wel degelijk op de hoogte van de verhalen in ieder geval :)
Rambam heeft 2 afleveringen gemaakt over glazenwassers

• Fable
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 14:22
YouTube: Ram Jam - Black Betty

Deze is ook van Ram BJam en kan je mooi opzetten om de voor en achterkant binnen 2:24 mins te doen :D

opzoek of op zoek? het is best simpel

• Rukapul
  • Registratie: februari 2000
  • Nu online

Rukapul

Moderator General Chat
AUijtdehaag schreef op donderdag 19 november 2020 @ 09:36:
[Afbeelding][Afbeelding]

De mijne haalt 13,5 mtr.
Cool die foto.
En heel verstandig die waterontharder, want kalk wil je juist weghouden van je zonnepanelen.

Overigens snap ik dat hele wassen van zonnepanelen niet, want de mijne liggen onder een hoek van 26graden (best plat), zijn nooit gewassen en hebben nul degradatie van opbrengst in de afgelopen 8 jaar. Soms zijn ze stoffig, soms lijkt er kruit van vuurwerk op te liggen, etc., maar na een regenbui is het weer schoon.

• AUijtdehaag
  • Niet online
@Rukapul
Het is ook meer voor het zicht, dan dat het wat opleverd.

Op Noord zijn ze trouwens aardig groen aan het worden.
Maar daar gebruik ik de steel via mijn dakraam, in het midden van de panelen.

• Hooglander1
  • Registratie: september 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Rukapul schreef op donderdag 19 november 2020 @ 16:39:
[...]

Cool die foto.
En heel verstandig die waterontharder, want kalk wil je juist weghouden van je zonnepanelen.

Overigens snap ik dat hele wassen van zonnepanelen niet, want de mijne liggen onder een hoek van 26graden (best plat), zijn nooit gewassen en hebben nul degradatie van opbrengst in de afgelopen 8 jaar. Soms zijn ze stoffig, soms lijkt er kruit van vuurwerk op te liggen, etc., maar na een regenbui is het weer schoon.
Omdat die voor sommigen op 10 graden helling liggen (standaard voor plat dak tegenwoordig) en dan is de situatie net ff anders.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

• Rukapul
  • Registratie: februari 2000
  • Nu online

Rukapul

Moderator General Chat
Hooglander1 schreef op donderdag 19 november 2020 @ 16:45:
[...]

Omdat die voor sommigen op 10 graden helling liggen (standaard voor plat dak tegenwoordig) en dan is de situatie net ff anders.
Voor bijna plat uiteraard, maar dat was op de foto niet het geval :)

• apt
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 13:11
Interessant, misschien ook maar eens een set aanschaffen. Mijn panelen liggen op 40 - 45 graden en worden echt wel behoorlijk vies. Afgelopen jaar ben ik er met een hogedrukspuit op geweest om de korstmossen eraf te spuiten. Dat gaat vast niet lukken met een borstel en telescoopsteel, maar als ik ze schoon houd groeien de korstmossen waarschijnlijk minder terug.

Overigens een zwaar en vervelend karwij om met hogedrukspuit het dak op te moeten. Ik zeker mezelf met een touw over de nok en een klimset, maar leuk is anders.

• wolly_a
  • Registratie: september 2002
  • Niet online
Glazenwassen doe je het beste zelf. Even investeren in goede spullen en je hebt er lang veel plezier van.

Wij hebben veel slechte ervaringen met glazenwassers in het verleden. De één kwam geld incasseren, maar er was geen enkel bewijs dat hij ook maar iets had gedaan, ook niet zichtbaar aan de ramen. De ander kwam op een gegeven moment gewoon lekker niet opdagen. De volgende stond bij de overburen de ramen te doen, maar toen we hem vroegen wat het ging kosten om onze ramen te doen, zij hij doodleuk dat hij alleen bedrijfspanden deed.

In mijn ogen is het de meest shady beroepsgroep die er bestaat. Ze rijden ook allemaal woest wild in A-Team busjes vol bullbars en andere blinkende patser attributen.

Nikon D7000 / D7100 | Nikon 35mm 1.8 | 50mm 1.8 | 17-55 2.8 | 70-200 2.8 | 80-400 4.5-5.6 | Tamrom 17-50 2.8 | Tokina 11-16 2.8 | Nikon SB-800 / SB-900

• ydderf
  • Registratie: december 2017
  • Laatst online: 15:09
Hier ook zelf maar een paar euro uitgegeven. Echter niet aan de lange steel oplossing, maar de lange ladder oplossing gekozen. Hier heb ik voor gekozen zodat ik ook de kozijnen en rolluikbak kan meepakken met schoonmaken. En ook de dakgoot leeg halen is bij ons helaas nodig.
Het nadeel is natuurlijk wel dat een driedelige ladder wat meer ruimte inneemt met opbergen, en je geen hoogtevrees moet hebben.

Bij ons vorige huis hebben we wel een glazenwasser (twee verschillende) gehad, maar echt super schoon werd het ook niet altijd (vette vlek van een vogel die tegen het raam was gevlogen bleef gewoon zitten). Daarnaast hebben we rolluiken, horren (aan de buitenkant) en een schuttingdeur welke standaard op slot zit, maar de glazenwasser kwam meestal op de 2e dinsdag van de maand, behalve als het een keer had geregend in de afgelopen twee weken of de stand van de maan verkeerd was. Ofwel de helft van de tijd werden niet alle ramen meegepakt.
Oooh ja, betalen moest contant want anders werd er 21% administratiekosten in rekening gebracht.....

En wat al eerder gezegd is, elke maand vind ik voor de bovenverdieping te vaak, maar anders is vaak niet mogelijk. Maar goed, onze buren hebben wel een glazenwasser en zijn erg tevreden, dus misschien heb ik ook wel pech gehad of ben ik te kritisch.

• Milmoor
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 12:33

Milmoor

Footsteps and pictures.

In Twente heb ik goede ervaringen met https://glazenwasser-online.nl/. Ze komen langs wanneer wij ze bestellen, en anders niet. De huis-aan-huis glazenwassers waar we briefjes van in de bus kregen waren altemaal duurder en willen veel te vaak langskomen. Vier keer per jaar vinden wij voldoende.

Rekeningrijden is onvermijdelijk, uitstel is struisvogelpolitiek.

• The Eagle
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 15:02

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Hier ook voor 15 euro om de maand of 6 weken ofzo. Leveren prima werk. Voor het geld dat ik er aan kwijt ben kan ik het zelf niet doen. Ik kan de spaarzame vrije tijd die heb beter besteden. Laatste keer dat ik het beneden zelf deed was ik zeiknat, koud en een halve vrije zaterdag kwijt. Das het mij niet waard iig.

Binnen doe ik wel zelf. Laatst nog gedaan. Hoe het snel en goed kan binnen: spray met glassex oid er op. Met ssn sponsje er over. En dan een theedoek waarmee je er alles af haalt. Streeploos resultaat en met een paar minuten per raam ben je ook nog eens vrijwel zonder morsen klaar :)

Op bovenstaande wijze trouwens laatst ook ons dakraam van buiten gedaan (draait helemaal naar binnen). Die was in 9 jaar niet gedanan dus moest ik twee keer overheen en kostte me dus twee vieze theedoeken, maar was alsnog in max 15 min klaar ofzo. Ideaal :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• JKen
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 02-12 21:35
Voor buiten gebruik ik een hoge druk spuit die ik heb aangesloten om een jerrycan demi water. Sneller kan niet. Om de ramen op 1de verdieping ook te kunnen doen sta ik wel eventjes op een huishoud trap.

• JPS
  • Registratie: april 2000
  • Niet online
Unger is absoluut prima/profi spul. Zoek je een complete telescoop steel set, dan zou je ook hier kunnen kijken: https://high-clean.com/

Heb ik dit jaar aangeschaft en voldoet prima. De net geïnstalleerde waterontharder zal ook wel helpen om het resultaat nog beter te krijgen.

Het irritante met de glazenwasser is dat je nooit weet wanneer ze komen en het was best prijzig. Ze doen ook alleen de ramen en on de dakkapellen en boeidelen mee te nemen was flinke meerprijs.
Gasten vragen wat ze willen maar een factuur sturen ze niet. We waren er wel klaar mee, maar moeten ons er nu wel af en toe toe zetten om deze klus zelf te klaren.

[Voor 39% gewijzigd door JPS op 19-11-2020 23:30]

• Nhz
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 15:08

Nhz

Deventer

Wij hebben hier een echt top ramen wasser. Hij appt een paar dagen voordat hij langs komt even, dan kan ik doorgeven welke verdiepingen en welke ramen we gedaan willen hebben. Na het werk stuurt hij een tikkie. Nooit gelazer gehad en als het nodig is doet hij ook de onderkant van de gootbakken en overig houtwerk.

Groetjes Bas

• BlakHawk
  • Nu online
Nhz schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 06:54:
Wij hebben hier een echt top ramen wasser. Hij appt een paar dagen voordat hij langs komt even, dan kan ik doorgeven welke verdiepingen en welke ramen we gedaan willen hebben. Na het werk stuurt hij een tikkie. Nooit gelazer gehad en als het nodig is doet hij ook de onderkant van de gootbakken en overig houtwerk.
Die gootbakken heb ik ook een keer laten doen.
Ze doen het allemaal snel en klaar.

Afgelopen zomer eens de tijd genomen en met een schuurspons de hele binnenkant schoongemaakt.

Het kost een hele ochtend, maar vuil hecht nu een stuk moeilijker. Het enige wat die jongens deden was losliggend vuil eruit halen en klaar.

Maar wil je het écht goed schoon hebben, dan kost dat een ochtend. Dat lukt niet met een borstel op een steel:

• jongetje
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 15:16
Ik snap je punt wel met zelf doen. Ik heb ook eens de glazenwasser langs laten komen. Houtentrappetje bij het raam, wis/was en klaar. Vervolgens kan ik alsnog naar boven omdat ik de kozijnen nog moet schoonmaken want dat doet ie niet. Heb je schone ramen en vervolgens vieze kozijnen. Ik heb een goede ladder gekocht (meteen handig voor de goten) en ga nu zelf een paar keer per jaar met knikkende knieën (hoogtevrees) naar boven om de ramen te lappen en direct de goten (2 hoog) leeg te halen.

• Nhz
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 15:08

Nhz

Deventer

@BlakHawk De dakgoot maak ik zelf 1 of 2x per jaar schoon. Overigens niet met een schuurspons, maar gewoon met stoffer en blik (of emmer). Als onze ramenwasser bij ons het houtwerk schoon maakt is het ook echt schoon, ik zou dat zelf niet veel beter doen. Hetzelfde geld overigens voor de ramen. Wij zijn gewoon erg tevreden over hem. Niet alle ramenwassers zijn zakken hooi.

Groetjes Bas

• BlakHawk
  • Nu online
Nhz schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 08:35:
@BlakHawk De dakgoot maak ik zelf 1 of 2x per jaar schoon. Overigens niet met een schuurspons, maar gewoon met stoffer en blik (of emmer). Als onze ramenwasser bij ons het houtwerk schoon maakt is het ook echt schoon, ik zou dat zelf niet veel beter doen. Hetzelfde geld overigens voor de ramen. Wij zijn gewoon erg tevreden over hem. Niet alle ramenwassers zijn zakken hooi.
Dat heb ik ook maar één keer gedaan hoor.
Het vervelende na 15 jaar laten schoon laten maken door een dakkapellen, glazen en goot reiniger die voor 7 euro per strekkende meter een ladder op klimt, dat er vuil aankoekt. Soort mos/modder wat ander vuil alleen maar “oppakt”.

Dit was een keer nodig met een schuurspons helemaal gereinigd. Met een normale borstel kwam het niet los.

Dit vind ik leuk voor eens in de 5 jaar ofzo, ik ga dit niet ieder jaar doen ;)

Maar het standaard reinigen van dakgoten stelde hier nooit zo heel veel voor.

Met de ramen vond ik het absoluut geen vervelende glazenwasser. Alleen de tijd die hij bezig was, het resultaat, staan voor mij niet in verhouding tot de kosten ervan. Wetende dat het een maandelijkse actie is. Daarnaast met horren en rolluiken moet je er toch van te voren tekening mee houden. Horren moeten open staan uiteraard. Rolluik omhoog.

• BlakHawk
  • Nu online
jongetje schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 07:49:
Ik snap je punt wel met zelf doen. Ik heb ook eens de glazenwasser langs laten komen. Houtentrappetje bij het raam, wis/was en klaar. Vervolgens kan ik alsnog naar boven omdat ik de kozijnen nog moet schoonmaken want dat doet ie niet. Heb je schone ramen en vervolgens vieze kozijnen. Ik heb een goede ladder gekocht (meteen handig voor de goten) en ga nu zelf een paar keer per jaar met knikkende knieën (hoogtevrees) naar boven om de ramen te lappen en direct de goten (2 hoog) leeg te halen.
Ladder had ik al, maar ik ken mijzelf, ik ga niet iedere keer een ladder pakken voor de ramen.

Daarom leek mij zo'n telescoop handig. Daar kwam de glazenwasser ook mee aan.

• BlakHawk
  • Nu online
Ik zat nog iets verder te kijken, is zoiets misschien wel handig. Het wordt wel weer wat duurder, maar goed...

https://glazenwasserswink...window-compleet-10-meter/

Die filtert het water.

• Number10
  • Registratie: oktober 2020
  • Niet online
Ik zat dit topic door te zoeken, maar kwam nergens het antwoord over water tegen. Werkt zo’n filter?

En zo niet, welk water gebruik je dan? Osmosewater klinkt leuk, maar kost een paar honderd tot duizend euro als ik het goed begrijp. Daar kun je heel wat keren een glazenwasser voor inhuren lijkt mij,

Onder voorbehoud van (type)fouten. Handelen naar mijn reactie is voor eigen rekening en risico. Win zo nodig zelf (betaald) advies in bij een expert.

• D.deJong
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 01-12 21:38
Een paar jaar terug alweer stond ik op een ladder de ramen te zemen en stond er ineens uit het niets leek het wel zo’n pauper achter mij in de tuin met de opmerking wat ik stond te zemen in ZIJN wijk.
Ik heb hem toen maar even duidelijk gemaakt dat hij op moest rotten uit MIJN tuin en dat ik pas gebruik van zijn diensten zou maken indien Pasen en Pinksteren op 1 dag zouden vallen.
In het huis waarin daarvoor woonde liet ik het wel zemen maar hier had ik gauw spijt van, met de ladder tegen de aluminium waterslagen aan staan met veel krassen en zelfs verbuigingen als gevolg en alleen maar ontkennen.
In dit zelfde huis kwam ik ook een keer thuis op vrijdag toen lag er doodleuk een stapel ladders in mijn tuin, na veel pijn en moeite (want ze zouden maandag verder gaan in de wijk) hebben ze op een zaterdag hun zooi uit mijn tuin gehaald.
Ik heb geen geluk met de glazenwassers gehad dus doe ik alles zelf maar, ik heb nu trouwens wel het geluk dat ik boven bijna alles van binnen uit kan doen.

• FreakNL
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 08:23

FreakNL

Well do ya punk?

Die ladders had ik meteen achterovergedrukt...

Wat? Ladders? Ik weet van niks...

• Deef_K
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 02-12 21:39
Wat een hoop verhalen hier. Helaas zijn er inderdaad een hoop glazenwassers die allemaal een eigen manier hebben.

- Werkelijk alleen het raam wassen.
- Ramen wassen, kozijnen en waterslagen afnemen.
- Tuckerpool systeem (borstel met steel)

Het tuckerpool systeem werkt met osmosewater. Door GOED gebruik kan je ramen streeploos reinigen. Vaak blijkt echter dat dit voor de meesten niet het gewenste resultaat geeft. Er zijn nog steeds druppels zichtbaar. Dit kan komen door te snel wassen, zon die op het raam schijnt, te weinig spoel water. Daarnaast kan je op hoogte niet goed zien wat je doet. Kozijnen en waterslagen worden niet gedaan.

@Number10 https://www.schoonmaakdis...power-ultra-filter-s.html
Er zijn inderdaad systemen voor thuis waarmee eenvoudig een Gardena slang op het filter systeem aangesloten kan worden en je zo osmose water krijgt. De instap is niet heel duur maar vergeet niet dat je maximaal 600L gedemineraliseerd water kan aanmaken. Zo’n zak kost toch al snel rond de €45. Bij goed gebruik kan je best resultaat krijgen. Maar zoals vermeld kozijnen en waterslagen...

[Voor 13% gewijzigd door Deef_K op 21-11-2020 07:37]

• The Eagle
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 15:02

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Goten schoonmaken hebben we laatst met een stuk of tien huizen tegelijkertijd laten doen. Lokaal klusbedrijfje, waren voor 30 euro per huis klaar. Kwestie van paar man bellen en vragen wat een bulk moet kosten. Had me normaal het dubbele gekost.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Himalaya
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 02-12 23:36
Rukapul schreef op donderdag 19 november 2020 @ 16:39:
[...]
Dat dacht ik ook maar ik zag op een gegeven moment dat mijn panelen nooit meer de 5000Watt haalden waar dat in de eerste jaren in het voorjaar regelmatig het geval was. Het piekvermogen zakte naar Max 4700Watt. Toch maar eens schoongemaakt en kwam best zwart water af, en nu wel weer 5000+ Watt pieken. Dus toch maar eens in het jaar de borstel er over. Ook zelf maar gekocht overigens met steel van 13 meter en extra zachte borstel en water dat uit de ontharder komt. Mijne liggen overigens wel op 55graden, dat kan een verschil maken natuurlijk.

• jaikzelf
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 15:18
Fable schreef op donderdag 19 november 2020 @ 16:34:
YouTube: Ram Jam - Black Betty

Deze is ook van Ram BJam en kan je mooi opzetten om de voor en achterkant binnen 2:24 mins te doen :D
ik vind dit een waardelose reactie wij hebben sinds 9 jaar een jongen met een beperking die bij ons aan de deur kwam om de ramen te lappen.
Is deze jongen een mongool? Nee absoluut niet, die jongen heeft een beperking, maar is niet dom.

Ik mis even helemaal de link met de (off-topic) post die je quote. Wees graag duidelijker en let op het onderwerp van het topic aub.

[Voor 11% gewijzigd door tweakduke op 22-11-2020 20:48]

• Fable
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 14:22
jaikzelf schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 13:03:
[...]

ik vind dit een waardelose reactie wij hebben sinds 9 jaar een jongen met een beperking die bij ons aan de deur kwam om de ramen te lappen.
Is deze jongen een mongool? Nee absoluut niet, die jongen heeft een beperking, maar is niet dom.
Ik post een lekker vlot nummer voor bij het ramen wassen als een grapje en jij windt je op over iemand met een beperking. Ik heb echt werkelijk waar geen idee wat je bedoeling hiermee is. Misschien even opnieuw uit je bed stappen en dan met het goede been.

opzoek of op zoek? het is best simpel

• mierenfokker
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 06:42
15 euro per maand. Geen geld :) hier kost het het dubbele

• frickY
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 08:21
Ik doe hier de ramen en serre met een telescopische wasborstel van 2 tientjes en wat afwasmiddel.

Eerst even afspoelen. Dan wat Dreft op de ruiten en inboenen. En dan de kraan weer open om af te spoelen.
Niet doen als het warm en zonnig is, maar liever juist als het miezert of gaat regenen. Als het te snel droogt krijg je vlekken

• MikeyMan
  • Registratie: februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Zit hier inmiddels ook naar te kijken. Glazenwasser hier vraagt 72 euro per keer. Dat doen we dus niet meer.

En hij doet het ook met een steel, dus zo schoon wordt dat niet.

Iemand ervaring met het verschil tussen unger en high-clean?

9m lijkt me zat voor drie verdiepingen? (BG, 1e, 2e).

• Deef_K
9 meter moet wel lukken. Als je 11 meter kan pakken voor een klein beetje meer is dat een veiligere keuze.

72 per keer? Dat moet een flink huis zijn.

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Deef_K schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 14:09:
9 meter moet wel lukken. Als je 11 meter kan pakken voor een klein beetje meer is dat een veiligere keuze.

72 per keer? Dat moet een flink huis zijn.
Ja nadeel is alleen dan wel dat de ingeschoven toestand langer is en het ding navenant zwaarder wordt. Hoewel gewicht misschien juist helpt om de spons tegen het raam te drukken.

We hebben wel vrij veel raam oppervlak maar dit slaat natuurlijk nergens op.

• JPS
  • Niet online
MikeyMan schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 14:05:
Zit hier inmiddels ook naar te kijken. Glazenwasser hier vraagt 72 euro per keer. Dat doen we dus niet meer.

En hij doet het ook met een steel, dus zo schoon wordt dat niet.
Hoe lang is ie of zijn ze er mee bezig?
Iemand ervaring met het verschil tussen unger en high-clean?

9m lijkt me zat voor drie verdiepingen? (BG, 1e, 2e).
Ik heb dus die High-Clean, eentje van 7,2 meter voor BG + ramen/dakkapellen eerste verdieping. Je staat dan 3 a 4 meter uit de muur.

Kwalitatief is de Unger denk ik beter, maar deze is goed genoeg voor thuisgebruik.

Hou er rekening mee dat het nog best een klusje is, zeker bij veel glasoppervlak en goed voor je spierballen. Op de lengte die jij nodig hebt om t/m de tweede verdieping te komen zou je een lichtere steel van carbon kunnen overwegen, maar die is wel gelijk fors duurder.

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

@JPS tijdje terug al. Denk half uurtje ofzo?

Vraag me dus af of een lichtere steel uiteindelijk wel beter werkt. Minder druk op het glas zou je zeggen.

Het is 1 zijde waar ik tot de tweede moet. Rest is vanaf dak/carport/balkon 1 verdieping. Heb overigens ook een waterontharder, dus dat scheelt alvast ;)

• JPS
  • Niet online
MikeyMan schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 15:08:
@JPS tijdje terug al. Denk half uurtje ofzo?

Vraag me dus af of een lichtere steel uiteindelijk wel beter werkt. Minder druk op het glas zou je zeggen.

Het is 1 zijde waar ik tot de tweede moet. Rest is vanaf dak/carport/balkon 1 verdieping. Heb overigens ook een waterontharder, dus dat scheelt alvast ;)
Alleen de glazen gaat natuurlijk vlotter dan ook de boeidelen en dakkapellen, maar reken op een uurtje dan valt het altijd mee :) Inderdaad is wat druk op het glas ook wel prettig, maar durf niet ze zeggen hoeveel zwaarder het wordt tov de 7,2m die ik heb.

• Deef_K
MikeyMan schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 14:33:
[...]

Ja nadeel is alleen dan wel dat de ingeschoven toestand langer is en het ding navenant zwaarder wordt. Hoewel gewicht misschien juist helpt om de spons tegen het raam te drukken.

We hebben wel vrij veel raam oppervlak maar dit slaat natuurlijk nergens op.
Zwaarte valt wel mee. Voor die paar ramen thuis zal dat argument niet zwaar wegen. Borsteldruk is nihil, puur het gewicht. Glazenwassers mogen ook maar een max aantal vierkante meter of x uur per dag werken met een dergelijk systeem. Al gebeurd dit natuurlijk niet. De lengte extra zal alleen het laatste deel zijn van de ingeschoven stok. Zeg 30cm.

• JaMaaT
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 02-12 22:11
Hier ook een steel gekocht. Maar die gebruik ik eigenlijk alleen voor de boeidelen.
Ramen wassen doe ik met emmers. Horren eruit en de kozijnen ook goed in de sponningen meepakken.

Moet 3 keer de ladder op voor de ramen. De rest kan vanaf plat dak of op zolder door naar binnendraaiende ramen.

Reden om het zelf te doen zijn de kosten maar ook de kwaliteit. Ik zie de glazenwassers niet ff de inzethorren eruit halen en met een stofzuiger de hor schoonmaken. We zouden met boeidelen iets van € 120,00 aan kosten per keer betalen.

Met 3x zijn de kosten eruit. Ik doe 2x per jaar de boeidelen en ramen 3x.

• NoahAmber
  • Registratie: januari 2020
  • Niet online
Ik gebruik altijd Manuela. Werkt perfect. Kost 40 euro. Spreekt ook Nederlands

• Patrick4
  • Registratie: juli 2020
  • Laatst online: 10:06
Hier ook tevreden over een 5.4m telescoopsteel van high-clean, voor twee verdiepingen van 3m met ramen tot het plafond. Derde verdieping gelukkig alles draai-kiep...

Borstel voor de kozijnen en spons/zeem combo voor het glas. Met zeepdispenser wisselen tussen sopje en spoelwater.

De truc is niet te ver van je huis af te gaan staan, dan komt de steel horizontaler en wordt het snel flink zwaarder. :+

• Waypoint
  • Registratie: juni 2004
  • Niet online

Waypoint

Music Addicted

grappig een glasbewassing topic op tweakers :o ...ik ik was net op zoek naar een basisset en toen kwam dit topic voorbij.

ben dus niet op zoek naar een speciale set, maar een goede basisset voor de gewone ruiten.
ik twijfel tussen een set met een bucket belt https://glazenwasserswink...t/unger-bucket-kit-35-cm/ of met een spoel emmer https://www.bestelunger.nl/unger-budget-set.html?

Heeft een van jullie ook ervaring met een bucket belt? hoe spoel je dan je inwasser? moet je die er eerst afhalen als je een gewone ronde emmer gebruikt ? leek me wel een handig ding, maar ik zie de glazenwassers hier er ook altijd mee met een gewone emmer. weet alleen niet hoe ze dat verder doen.

[Voor 11% gewijzigd door Waypoint op 22-11-2020 20:45]

• Deef_K
Waypoint schreef op zondag 22 november 2020 @ 20:44:
grappig een glasbewassing topic op tweakers :o ...ik ik was net op zoek naar een basisset en toen kwam dit topic voorbij.

ben dus niet op zoek naar een speciale set, maar een goede basisset voor de gewone ruiten.
ik twijfel tussen een set met een bucket belt https://glazenwasserswink...t/unger-bucket-kit-35-cm/ of met een spoel emmer https://www.bestelunger.nl/unger-budget-set.html?

Heeft een van jullie ook ervaring met een bucket belt? hoe spoel je dan je inwasser? moet je die er eerst afhalen als je een gewone ronde emmer gebruikt ? leek me wel een handig ding, maar ik zie de glazenwassers hier er ook altijd mee met een gewone emmer. weet alleen niet hoe ze dat verder doen.
De inwasser spoel je uit in een emmer met glazenwasserszeep. Beiden kanten even om en om in de emmer doen. Vervolgens doe je de inwasser in je bucket en doe je een aantal ramen. Daarna je inwasser weer spoelen en het trucje herhalen. Een gewone emmer van 10L volstaat.

• Antonius
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 02-12 18:28
BlakHawk schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 07:40:
[...]

Die gootbakken heb ik ook een keer laten doen.
Ze doen het allemaal snel en klaar.

Afgelopen zomer eens de tijd genomen en met een schuurspons de hele binnenkant schoongemaakt.

Het kost een hele ochtend, maar vuil hecht nu een stuk moeilijker. Het enige wat die jongens deden was losliggend vuil eruit halen en klaar.

Maar wil je het écht goed schoon hebben, dan kost dat een ochtend. Dat lukt niet met een borstel op een steel:
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Voor het schoonmaken van de dakgoot is mijn ervaring dat ik niet lekker sta bovenaan op een ladder die tegen de muur afsteunt. De goot steekt boven de ladder uit, je moet teveel achterover hangen om comfortabel en veilig te werken. Ik heb een afstandhouder die je aan de bovenste treden van de ladder kan bevestigen. Dan staat de ladder een eindje naar achteren en sta ik veel prettiger. Dikke aanrader voor bijna alle laddergebruik.

Voor schilderwerk heb ik een plankje gemaakt wat ik er op vast kan zetten. Dan staat de pot horizontaal en heb ik een hand voor de kwast en een hand vrij om vast te houden aan de ladder. Er is in mijn familie een beetje historie van mensen die van een ladder af kukelen, met ernstig letsel of erger tot gevolg. Dat maakt me bewust van de gevaren van een hoge ladder.

Het schoonmaken van de goten: onze betonnen pannen geven vrij veel rood "gruis" af, het lijkt een beetje op gravel van een tennisbaan. Dat schep je gemakkelijk uit de goten met een doorgesneden fles schoonmaakmiddel. Zo'n fles Andi allesreiniger of zo. Belangrijk is dat je een fles gebruikt met bijna rechthoekige doorsnede. Dat schept prachtig over de bodem van de dakgoot. En dat dat het handvat er aan blijft zitten natuurlijk.
Pagina: 1

Apple iPhone 12 Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 Black Friday 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True