Aankoop TV: Verschil in garantie diverse winkels

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR9
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 17-03 20:07
Beste Mede-tweakers,

Black Friday komt eraan en mijn huidige TV is aan vervanging toe. Nu volg ik het OLED-prijstopic en heb ik al een aantal winkels op het oog. Alleen zit ik nu met het verschillend garantiebeleid van de winkels.

Kamera-Express 5 jaar garantie na schrijven review, zonder pixelgarantie. Eerste 2 jaar via LG, 3 jaar via Kamera-Express
Apollo 5 jaar garantie (volgens mij?), voor 50 euro aan te vullen met 5 jaar pixelgarantie.
Smits Arnhem 5 jaar garantie, zonder pixelgarantie.
PlatteTV Standaard 2 jaar, voor 60 euro uit te breiden naar 3 jaar A-Z service met pixelgarantie, vergoeding retourkosten, monteur aan huis enzovoort.

Nu heb ik een Kamera Express om de hoek dus ik neig naar die winkel. Maar volgens mij moet je voor garantie de tv altijd opsturen, dus ik weet niet of ik dat heel belangrijk moet vinden.

Dit zijn overigens alleen de Nederlandse winkels die ik overweeg. Er zijn echter ook Belgisch winkels (Frans de Smet en Art & Craft bijvoorbeeld), maar een Nederlandse winkel lijkt me garantie technisch het beste.

Nu is mijn vraag, wat is belangrijk om nog meer op te letten bij de aankoop van een OLED TV voor de beste service bij eventueel gebruik van garantie. Toevallig iemand in hetzelfde schuitje of recent een nieuwe TV gekocht? Welke overwegingen hebben jullie gemaakt?

Bij voorbaat dank! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:27

paQ

Voor een tv komt de reparatiedienst nagenoeg altijd langs, ongeacht bij welke winkel.
En lekker online bestellen, kapotte pixels die je storen? > retour afzender*. Pixelgarantie is iets uit 2002.

*en als je die dan om de hoek kunt afgeven weer.... ;)

[ Voor 13% gewijzigd door paQ op 18-11-2020 20:07 ]

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Van een OLED-tv mag je verwachten dat die wel vijf jaar meegaat, dus ook bij PlatteTV kun je na die twee jaar nog terecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

CR9 schreef op woensdag 18 november 2020 @ 20:00:
Beste Mede-tweakers,

Black Friday komt eraan en mijn huidige TV is aan vervanging toe. Nu volg ik het OLED-prijstopic en heb ik al een aantal winkels op het oog. Alleen zit ik nu met het verschillend garantiebeleid van de winkels.

Kamera-Express 5 jaar garantie na schrijven review, zonder pixelgarantie. Eerste 2 jaar via LG, 3 jaar via Kamera-Express
Apollo 5 jaar garantie (volgens mij?), voor 50 euro aan te vullen met 5 jaar pixelgarantie.
Smits Arnhem 5 jaar garantie, zonder pixelgarantie.
PlatteTV Standaard 2 jaar, voor 60 euro uit te breiden naar 3 jaar A-Z service met pixelgarantie, vergoeding retourkosten, monteur aan huis enzovoort.

Nu heb ik een Kamera Express om de hoek dus ik neig naar die winkel. Maar volgens mij moet je voor garantie de tv altijd opsturen, dus ik weet niet of ik dat heel belangrijk moet vinden.

Dit zijn overigens alleen de Nederlandse winkels die ik overweeg. Er zijn echter ook Belgisch winkels (Frans de Smet en Art & Craft bijvoorbeeld), maar een Nederlandse winkel lijkt me garantie technisch het beste.

Nu is mijn vraag, wat is belangrijk om nog meer op te letten bij de aankoop van een OLED TV voor de beste service bij eventueel gebruik van garantie. Toevallig iemand in hetzelfde schuitje of recent een nieuwe TV gekocht? Welke overwegingen hebben jullie gemaakt?

Bij voorbaat dank! :)
Welke winkel/verkoper maakt niets uit. Je hebt recht op wettelijke garantie, oftewel conformiteit. Dat staat geheel buiten commerciële verkopers- of fabrieksgarantie.
* van een luxe(premium) OLED-tv mag je verwachten dat deze 60mnd mee gaat zonder enige gebreken.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR9
paQ schreef op woensdag 18 november 2020 @ 20:06:
Voor een tv komt de reparatiedienst nagenoeg altijd langs, ongeacht bij welke winkel.
En lekker online bestellen, kapotte pixels die je storen? > retour afzender*. Pixelgarantie is iets uit 2002.

*en als je die dan om de hoek kunt afgeven weer.... ;)
GlowMouse schreef op woensdag 18 november 2020 @ 20:11:
Van een OLED-tv mag je verwachten dat die wel vijf jaar meegaat, dus ook bij PlatteTV kun je na die twee jaar nog terecht.
Hackus schreef op woensdag 18 november 2020 @ 20:37:
[...]

Welke winkel/verkoper maakt niets uit. Je hebt recht op wettelijke garantie, oftewel conformiteit. Dat staat geheel buiten commerciële verkopers- of fabrieksgarantie.
* van een luxe(premium) OLED-tv mag je verwachten dat deze 60mnd mee gaat zonder enige gebreken.
Dus als ik het goed begrijp adverteren winkels met 5 jaar garantie wat eigenlijk standaard hoort te zijn.

Wat betreft een hersteldienst aan huis, ik heb de voorwaarden van Kamera Express even opgezocht en het volgende staat daar in: 'Bij televisies groter dan 40" heb je bij de meeste merken de eerste 2 jaar garantie aan huis.Bij de daarop volgende 3 jaar kun je het product terugbrengen naar de winkel voor garantie.'
Nu heb ik wel een Kamera Express om te hoek, maar het vervoeren blijft een dingetje aangezien een OLED TV niet liggend vervoerd mag worden. Vandaar dat ik eigenlijk naar de beste service qua garantie. Nu blijkt Kamera Express na 2 jaar niet aan huis te komen. Of kan ik dit eigenlijk nog wel verwachten na de eerste 2 jaar. Daar zit ik nu het meest mee. Bij andere winkels staat standaard dat je de TV terug moet sturen voor garantie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees Klaassen
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 04-06 13:13
Van Apollo heb ik begrepen dat je met de extra 5 jaar All-Risk Verzekering TV / Audio ook gedekt bent voor eventuele burn-ins. Bij andere winkels weet ik niet hoe dit zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Niet online
Als de televisie niet conform is, moet hij zonder ernstige overlast worden hersteld. Als het vervoer een dingetje is, moet de winkel daar een oplossing voor vinden.

• Basszje
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 29-05 09:01

Basszje

Reisvaap!]

GlowMouse schreef op woensdag 18 november 2020 @ 22:20:
Als de televisie niet conform is, moet hij zonder ernstige overlast worden hersteld. Als het vervoer een dingetje is, moet de winkel daar een oplossing voor vinden.
Wat ik had begrepen van schermen ( ook in de markt, dus ik zat het toevallig te bekijken ) is dat een bepaalde klassen ( klasse 2/3 etc ) een aantal dode subpixels als 'conform' wordt gezien. ISO 13406-2 vertelt het internet mij :P

Ik stoor me ook enorm aan die pixelgaranties want ook ik vind dat een product werkend moet zijn. Waar ik benieuwd naar ben, gezien er hier vaak wordt gesproken over de UNETO-VNI standaards, of je dan aan het kortste eind gaat trekken bij zo'n discussie.

Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 07-06 15:07
CR9 schreef op woensdag 18 november 2020 @ 21:08:
[...]

[...]

[...]

....
Nu heb ik wel een Kamera Express om te hoek, maar het vervoeren blijft een dingetje aangezien een OLED TV niet liggend vervoerd mag worden.
Hoe kom je erbij dat een OLED niet liggend vervoerd mag worden?
Het is geen plasma tv. Er gaan nogal wat fabeltjes rond merk ik..

Mijn Sony OLED gewoon in de kofferbak van mijn station vervoerd afgelopen januari.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dracula
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10:09
Gadgeteer schreef op donderdag 19 november 2020 @ 08:29:
[...]

Hoe kom je erbij dat een OLED niet liggend vervoerd mag worden?
Het is geen plasma tv. Er gaan nogal wat fabeltjes rond merk ik..

Mijn Sony OLED gewoon in de kofferbak van mijn station vervoerd afgelopen januari.
Op de doos van mijn panasonic Oled staat dat hij rechtop vervoerd moet worden.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zVESY_Lu6nCTBnBNCwmQPca3AvA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Eahg9EWohUTJrxL434ajyebU.jpg?f=fotoalbum_large

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 07-06 15:07
Dracula schreef op donderdag 19 november 2020 @ 08:32:
[...]

Op de doos van mijn panasonic Oled staat dat hij rechtop vervoerd moet worden.[Afbeelding]
Het staand vervoeren verhaal is ontstaan omdat het bij Plasmaschermen wel nodig was: link Nu wordt alleen maar geroepen bij een OLED dat je staand moet vervoeren om te zorgen dat interne onderdelen niet beschadigd raken. Deze raken niet beschadigd wanneer je normaal rijdt en schokken vermijd.

Verhuizers vervoeren een grote TV altijd rechtop maar dat is om te zorgen dat er tijdens de rit geen voorwerpen op je scherm kunnen vallen.

• Recklezz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-05 11:50
Smits Arnhem geeft 2 jaar pixel en burn-in garantie

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Basszje schreef op donderdag 19 november 2020 @ 08:01:
[...]

Wat ik had begrepen van schermen ( ook in de markt, dus ik zat het toevallig te bekijken ) is dat een bepaalde klassen ( klasse 2/3 etc ) een aantal dode subpixels als 'conform' wordt gezien. ISO 13406-2 vertelt het internet mij :P

Ik stoor me ook enorm aan die pixelgaranties want ook ik vind dat een product werkend moet zijn. Waar ik benieuwd naar ben, gezien er hier vaak wordt gesproken over de UNETO-VNI standaards, of je dan aan het kortste eind gaat trekken bij zo'n discussie.
Veel fabrikanten produceren panelen onder klasse-0. dat is de hoogste klasse

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• CR9
Kees Klaassen schreef op woensdag 18 november 2020 @ 21:11:
Van Apollo heb ik begrepen dat je met de extra 5 jaar All-Risk Verzekering TV / Audio ook gedekt bent voor eventuele burn-ins. Bij andere winkels weet ik niet hoe dit zit.
Ik heb het zelf niet zo van de extra garanties. Zoals andere berichten al vermelden zou het volgens conformiteit al 5 jaar garantie moeten krijgen. Verder dacht ergens een topic gelezen te hebben, dat je ook risico loopt dat ze naar de kleine lettertjes gaan verwijzen. Dat dan burn-in wel uitgesloten worden. Kan het niet zo snel terugvinden.
GlowMouse schreef op woensdag 18 november 2020 @ 22:20:
Is dit een feit of eerder een persoonlijke mening? Kan namelijk geen winkel vinden die daar duidelijk over is, zeker het laatste punt.
Recklezz schreef op donderdag 19 november 2020 @ 10:21:
Smits Arnhem geeft 2 jaar pixel en burn-in garantie
Ik zag zoiets inderdaad voorbij komen in het BF aanbieding topic.

''De eerste 2 jaar is fabrieksgarantie, met reparatie aan huis. Daarna 3 jaar garantie via Smits. Transportkosten voor reparatie in de laatste 3 jaar komen voor rekening van de klant. Voordeel van deze extra garantie is inderdaad dat inbranden en defecte pixels gedekt zijn. Ze zijn bezig met optuigen van hun site, deze extra garantie wordt later hieraan toegevoegd, maar voorwaarden van deze extra garantie zijn op dit moment dus nergens na te lezen.''

Ik heb het bovenstaand gekopieerd van het topic. Nadeel is wel alleen weer na de 2 jaar moet de TV wel naar Arnhem.

• Recklezz
Hier de kosten voor de 5 jaar All-Risk verzekering van Apollo, die dus ook burn-in afdekt. Ik vind het best schappelijk.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UIOezQ83GhEuQGG2-cmXPdhcIig=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/vWlUv6XocSY5TyNNvebxIiDN.jpg?f=user_large

• gysman11
  • Niet online
Een all risk verzekering is qua term natuurlijk meer dan garantie. Stoot iemand de tv van je meubel af? Verzekerd via all risk? Ja. (lees wel de voorwaarden...) Garantie? Nee.

• Recklezz
gysman11 schreef op donderdag 19 november 2020 @ 15:31:
Een all risk verzekering is qua term natuurlijk meer dan garantie. Stoot iemand de tv van je meubel af? Verzekerd via all risk? Ja. (lees wel de voorwaarden...) Garantie? Nee.
Daar heb je natuurlijk gelijk in, het is niet hetzelfde. Maar je bent wel 5 jaar zorgenvrij over burn-in, dat gaat geen enkele garantie bieden. Met als bonus dat je verder ook gedekt bent voor schade die je zelf veroorzaakt.

[ Voor 8% gewijzigd door Recklezz op 19-11-2020 15:37 ]

• yodeluxe
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20-12-2024
Recklezz schreef op donderdag 19 november 2020 @ 15:26:
Hier de kosten voor de 5 jaar All-Risk verzekering van Apollo, die dus ook burn-in afdekt. Ik vind het best schappelijk.

[Afbeelding]
Ik vind dat verre van schappelijk. Voor burn-in heb je om te beginnen al de gewone wettelijke regels die jou een conform product garandeert.

En heb je een inboedelverzekering? Die dekt ook al een deel van de situaties die die verzekering van Apollo biedt, dan betaal je dus twee keer voor precies hetzelfde (en nee, je mag maar 1 keer claimen). Er zal vast ergens in de kleine lettertjes staan dat ze niet uitkeren als de inboedelverzekering het op zich neemt of kan nemen.

Dit soort verzekeringen zijn in mijn optiek puur winst voor de winkel, ze hoeven er niets (extra) voor te doen maar het levert wel geld op.

Mijn platencollectie (nog bezig met invoeren)
Hotel nodig? Kijk in dit topic voor 10% korting!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Recklezz
Als jij verhalen kent van mensen die na bv 4 jaar de burn-in in hun OLED onder garantie gerepareerd kregen dan hoor ik het graag!

• dragonhaertt
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14:30

dragonhaertt

@_'.'

Recklezz schreef op donderdag 19 november 2020 @ 16:22:
Als jij verhalen kent van mensen die na bv 4 jaar de burn-in in hun OLED onder garantie gerepareerd kregen dan hoor ik het graag!
Niet onder garantie, wel onder conformiteit.

Truth is like a language with no native speakers left.
Its poetry is speechless and it can’t be caught in human being’s breath.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Recklezz
dragonhaertt schreef op donderdag 19 november 2020 @ 16:23:
[...]

Niet onder garantie, wel onder conformiteit.
Vertel, ik ben oprecht geïnteresseerd in je ervaring.

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 07-06 16:37

LankHoar

Langharig tuig

CR9 schreef op donderdag 19 november 2020 @ 15:13:
[...]

Is dit een feit of eerder een persoonlijke mening? Kan namelijk geen winkel vinden die daar duidelijk over is, zeker het laatste punt.
Dit is @GlowMouse zijn werk dus zou er niet teveel aan twijfelen ;)

Verder is pixelgarantie e.d. onzin. Vergeet uberhaupt het hele woordje garantie maar, en richt je op conformiteit. Een OLED TV met significante prijs mag rustig 5 jaar meegaan zonder gebreken, of dat nou defecte pixels, inbranden of iets anders is - gaat het stuk dan is dat nonconform en dient er kosteloos gerepareerd te worden. Legio topics over te vinden hier, maar kijk bijvoorbeeld hier eens over een dagvaardiging die gaande is: OLED TV vlekken op het scherm, verkoper doet moeilijk

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

• dragonhaertt
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14:30

dragonhaertt

@_'.'

Recklezz schreef op donderdag 19 november 2020 @ 16:25:
[...]

Vertel, ik ben oprecht geïnteresseerd in je ervaring.
Ik persoonlijk niet, maar ik ken twee mensen die wel via conformiteit zonder problemen een dergelijke reparatie/vervanging hebben laten uitvoeren.

Maar ik hoef verder de discussie niet aan te gaan, zeker als je anekdotisch bewijs nodig hebt om overtuigd te worden.

Zoals eerder gesteld, de webshop maakt in principe niet veel uit. Conformiteitsbeginsel bepaald dat de reparatie of vervanging gewoon moet plaatsvinden.
De ene shop is hier wat makkelijker in dan de andere, maar de wet is vrij duidelijk hier in.

Een goed aangeschreven webshop zou ik wel aanraden (in tegenstelling tot sommige shops die hier heel moeilijk over kunnen doen) omdat gelijk hebben niet altijd hetzelfde is al gelijk krijgen.

Daarnaast ben je bij faillissement van een webshop aangewezen op coulance van de fabrikant, omdat je eerste aanspreekpunt met de wettelijke verplichtingen vervalt.

Kortom mijn advies: Koop bij een gerenommeerde webshop zonder al te veel negatieve reacties, die niet al te duur is. Verdere 'garanties' of verzekeringen zijn over het algemeen overbodig of veel te duur.

Truth is like a language with no native speakers left.
Its poetry is speechless and it can’t be caught in human being’s breath.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Recklezz
Was zeker niet mijn bedoeling een discussie uit te lokken, want ik ben het namelijk helemaal met je eens over dat punt. Maar zoals je al aangaf, er is een verschil tussen gelijk hebben en gelijk krijgen. Het topic over die rechtzaak volg ik ook, maar als ik dat gezeur voor een kleine inleg af kan kopen dan zie ik dat (helaas) toch als een optie. Al zou dat natuurlijk niet nodig moeten zijn.

• GlowMouse
  • Niet online
CR9 schreef op donderdag 19 november 2020 @ 15:13:
[...]

De wet zegt dat een product alle eigenschappen moet bezitten die je ervan mag verwachten. Wanneer een product niet de eigenschappen bezit die je ervan mag verwachten, moet de winkelier dat kosteloos en zonder ernstige overlast oplossen, inclusief verzendkosten, onderzoekskosten, enz. Daar is geen discussie over mogelijk, dat is geen mening, dat is de wet. De winkel loopt daar niet mee te koop omdat dat hen gewoon geld kost.

Waar wel discussie over kan ontstaan is welke eigenschappen je mag verwachten. Enige mate van inbranden kun je bij OLED wel verwachten na verloop van tijd, maar in het andere topic was geen sprake van normale inbranding. Kapotte pixels zou ik niet verwachten bij zo'n dure tv, wat de ISO-norm van de fabrikant ook zegt. Het probleem bij het bijkopen van garantie is dat je die discussie nog steeds moet voeren, en vervolgens een discussie krijgt over hoeveel geld je terug krijgt als blijkt dat dezelfde tv niet meer leverbaar is. Hier een topic over bijgekochte garantie, weliswaar bij een matras, waaruit bleek dat de bijgekochte garantie waterdun was. Ik koop zelf nooit garantie bij ;)

@LankHoar dit is niet mijn werk :)

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 07-06 16:37

LankHoar

Langharig tuig

Ik dacht dat je jurist was? Heb ik dat nou echt verkeerd? :X :?

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Niet online
LankHoar schreef op donderdag 19 november 2020 @ 17:51:
[...]

Ik dacht dat je jurist was? Heb ik dat nou echt verkeerd? :X :?
Iedereen is jurist ;) Ik ben mr. en heb aardig wat proceservaring, maar mijn beroep is het niet.

• Medione1210
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-12-2024
dragonhaertt schreef op donderdag 19 november 2020 @ 16:38:
[...]

Ik persoonlijk niet, maar ik ken twee mensen die wel via conformiteit zonder problemen een dergelijke reparatie/vervanging hebben laten uitvoeren.

Maar ik hoef verder de discussie niet aan te gaan, zeker als je anekdotisch bewijs nodig hebt om overtuigd te worden.

Zoals eerder gesteld, de webshop maakt in principe niet veel uit. Conformiteitsbeginsel bepaald dat de reparatie of vervanging gewoon moet plaatsvinden.
De ene shop is hier wat makkelijker in dan de andere, maar de wet is vrij duidelijk hier in.

Een goed aangeschreven webshop zou ik wel aanraden (in tegenstelling tot sommige shops die hier heel moeilijk over kunnen doen) omdat gelijk hebben niet altijd hetzelfde is al gelijk krijgen.

Daarnaast ben je bij faillissement van een webshop aangewezen op coulance van de fabrikant, omdat je eerste aanspreekpunt met de wettelijke verplichtingen vervalt.

Kortom mijn advies: Koop bij een gerenommeerde webshop zonder al te veel negatieve reacties, die niet al te duur is. Verdere 'garanties' of verzekeringen zijn over het algemeen overbodig of veel te duur.
Je hebt als die extra garanties en services niet nodig, maar het kan verdomd lastig zijn (zelfs bij heel goed bekendstaande winkels) om je gelijk te halen.
Als een winkel niet goed meewerkt, moet je je rechtsbijstandverzekering inschakelen of zelf de benodigde acties nemen. Als je daar allemaal geen zin in hebt is zo'n extra garantie en/of service wel handig.

Er komen hier zat topics voorbij waaruit blijkt dat je gelijk halen nvaak niet zo makkelijk is, bijv. Verkoper weigert garantie wasmachine)

[ Voor 4% gewijzigd door Medione1210 op 19-11-2020 18:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• il-Principe
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 06-06 11:05
Simpel gezegd ga ik voor de conformiteit van een product uit van de technische levensduur van het product (wat de wetgever ook min of meer stelt) en dat deze zonder kosten en overlast blijft functioneren in die tijd.

Hoe de verkoper het oplost om het product weer conform te krijgen is een andere discussie, b.v. dat het product voorbij z'n economische levensduur is en dat het dan goedkoper is om een gelijkwaardig (goedkoper) nieuw model te geven dan te laten repareren.

Een goed ondernemer houdt rekening met de levensduur en past z'n product en prijs daarop aan, d.w.z. ik weet dat dit product lang goed kan blijven en uitval is minimaal en calculeer maximaal 1% uitval in in de prijs. Dus mocht het voorvallen, dan ben ik ingedekt voor (maximaal) het bedrag van een nieuw product.
Als je een slechte kwaliteit product blijkt te hebben, dan gooi je die in het vervolg uit de winkel.

Dat tegenwoordig de marges zo krap zijn gokken ondernemers erop dat een product niet terugkomt en dan bij problemen zodanig traineren dat de consument opgeeft en proberen onder het conformiteitbeginsel uit te komen door met fabrieksgarantie te wapperen.

Conformiteit is dus wettelijk leidend en veel langer dan alleen fabrieksgarantie.

Waar wil ik naartoe?

Ik heb zelf recent door diverse voorwaarden van diverse hoog genoteerde bedrijven in de shopreviews gespit om te kijken, en buiten een regeltje in de algemene voorwaarden staat er meestal niks over conformiteit, laat staan hoe daar mee omgegaan wordt.

In 9 van de 10 bedrijven (misschien wel 19 van de 20) worden alle garantievragen direct op fabrieksgarantie gezet en worden er overal kosten voor in rekening gebracht met 3 tot 5 weken wachttijd.

Enkele voorbeelden:

CoolBlue
Kan ik ook buiten de fabrieksgarantie mijn product bij Coolblue laten repareren?

Jazeker. Hiervoor moet je wel betalen. We onderzoeken je product en maken een prijsopgave. Op basis daarvan kun jij kiezen of je het wilt laten repareren of niet.
Je reparatie meld je gemakkelijk en snel aan via het online retourformulier.

Wat voor soort garantie heb ik?

Ga naar de productpagina van je product. Bij de specificaties vind je wat voor type garantie je hebt en hoe lang de garantie duurt. We hebben 2 soorten garanties:
Carry in. We vragen jou om je defecte product naar ons te sturen. Vervolgens wordt het product gerepareerd bij de reparatiedienst die de fabrikant heeft aangewezen;
On-site service. Voor grote producten komt de reparatiedienst van de fabrikant bij jou thuis langs om het product te repareren.
Wil je jouw product retour sturen of laten repareren? Dat kan gemakkelijk en snel via het online retourformulier.
Of Kamera Express
Reparatie
Wat te doen bij een defect?
Het is nooit leuk als het door u gekochte product defect gaat. Op alle nieuwe camera's en lenzen bieden wij standaard twee jaar garantie. Op alle overige producten is de garantietermijn van de leverancier van toepassing. Tijdens deze garantie periode garanderen wij dat u een goedwerkend product heeft en houdt.
Mocht het voorkomen dat het door uw gekochte product binnen de garantieperiode defect gaat dan lossen we dat voor u op. U kunt het defecte artikel langsbrengen in een van onze Superstores. Wij zullen uw apparatuur in de winkel innemen en deze naar de desbetreffende leverancier sturen. Indien u in het bezit bent van een 5 jaar garantie certificaat en u wilt dit claimen dient u dit altijd vooraf kenbaar te maken.
Wilt u het defecte artikel opsturen? Dan vragen wij u het volgende stappenplan aan te houden. Zo kunnen wij uw reparatie zo soepel mogelijk afhandelen.
Dus een prime lens van Canon voor €1500 heeft b.v. maar 2 jaar garantie (volgens KE), ik mag toch echt hopen dat een prime lens toch wel 10 jaar zonder problemen meegaat.

Ik kan wel doorgaan met andere bedrijven te quoten, maar de meesten volgen hetzelfde stramien en ik word er een beetje moedeloos van.

Het is relatief vaag opgesteld zodat voor de consument al gauw lijkt of iets buiten het conformiteitsdeel (wettelijke garantie) ligt, en ze dus alles kunnen afwijzen of kosten voor rekenen. Tot nu toe ben ik weinig (geen?) bedrijven tegengekomen die een goede levensduurinschatting geven en zonder morren volgens de wet handelen.

Mijn advies is gewoon vragen naar de (technische) levensduur van het product, je zal wel in 9 van de 10 keer om de oren geslagen worden met de fabrieksgarantie, economische levensduur of "gemiddelde gebruiksduur"(UNETO/Techniek NL term waarbij modegevoeligheid ook meegenomen is). En in 9 van de 10 gevallen zal men vast blijven houden en zeggen "zoek maar een andere winkel die dat wel doet". En daar sta je dan, welke winkel zal dat zijn? Of je neemt het risico dat het goed gaat voor de levensduur, en dan heb je helemaal niks te doen met enig garantie of gezeur.

Paradigit doet een goede poging om nog redelijk duidelijk te maken hoe het gaat met garantie/conformiteit:
In vergelijking met andere bedrijven uitgebreider qua info, maar gaan nog wel de mist in met economische levensduur erin te betrekken.

Laat de ondernemers nou maar eerst goed op website of in de winkel duidelijke info over conformiteit zetten, en niet weggemoffeld en alleen te effectueren d.m.v. advocaat/rechter.

Misschien een tip om als item in de Shopreview te zetten:
"Winkel heeft hoe te handelen met wettelijke garantie/conformiteit duidelijk aangegeven".
Paradigit als voorbeeld is dan op de goede weg, uit dat oogpunt.

Daarom vind ik dit toch wel raar voor iets wat je eigenlijk al (wettelijk) hebt:
CR9 schreef op woensdag 18 november 2020 @ 20:00:
Kamera-Express 5 jaar garantie na schrijven review
Dat zomaar, door het schrijven van een review, de levensduur van een apparaat langer wordt. En wat nu als je de TV komt ophalen in een paarse tutu, wordt dan de garantie ineens 10 jaar?

(Ja, de meeste (betaalde) extra garanties die aangeboden worden, zijn verzekeringen, waarvan sommige/alle punten ook gedekt worden door de inboedelverzekering. De ondernemer met zo'n garantieverzekering zit eigenlijk gebeiteld, is het echt een non-conform product dan regelt de fabrikant de afhandeling meestal, is het een ander probleem, dan betaalt de verzekering. In beide gevallen is de verzekeringspremie in ieder geval de extra winst.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR9
dragonhaertt schreef op donderdag 19 november 2020 @ 16:38:
[...]

Op dit punt ben ik dus beland met als gegadigden Kamera Express, Platte TV, Smits en zelfs nog MediaMarkt. Gebaseerd op Tweaker reviews zijn KE en PlatteTV goed beoordeeld
Medione1210 schreef op donderdag 19 november 2020 @ 18:07:
[...]

Je hebt als die extra garanties en services niet nodig, maar het kan verdomd lastig zijn (zelfs bij heel goed bekendstaande winkels) om je gelijk te halen.
Als een winkel niet goed meewerkt, moet je je rechtsbijstandverzekering inschakelen of zelf de benodigde acties nemen. Als je daar allemaal geen zin in hebt is zo'n extra garantie en/of service wel handig.

Er komen hier zat topics voorbij waaruit blijkt dat je gelijk halen nvaak niet zo makkelijk is, bijv. Verkoper weigert garantie wasmachine)
Klopt hier zit ik dus ook mee, heb dat topic ook gezien. Daarom zoek ik dus de juiste winkel die zonder extra garantie wel wettelijke gezien correct handelt. Vaak weet je dat pas na de aankoop vandaar dit topic voor ervaringen.
il-Principe schreef op donderdag 19 november 2020 @ 18:28:
Simpel gezegd ga ik voor de conformiteit van een product uit van de technische levensduur van het product (wat de wetgever ook min of meer stelt) en dat deze zonder kosten en overlast blijft functioneren in die tijd.

Hoe de verkoper het oplost om het product weer conform te krijgen is een andere discussie, b.v. dat het product voorbij z'n economische levensduur is en dat het dan goedkoper is om een gelijkwaardig (goedkoper) nieuw model te geven dan te laten repareren.

Een goed ondernemer houdt rekening met de levensduur en past z'n product en prijs daarop aan, d.w.z. ik weet dat dit product lang goed kan blijven en uitval is minimaal en calculeer maximaal 1% uitval in in de prijs. Dus mocht het voorvallen, dan ben ik ingedekt voor (maximaal) het bedrag van een nieuw product.
Als je een slechte kwaliteit product blijkt te hebben, dan gooi je die in het vervolg uit de winkel.

Dat tegenwoordig de marges zo krap zijn gokken ondernemers erop dat een product niet terugkomt en dan bij problemen zodanig traineren dat de consument opgeeft en proberen onder het conformiteitbeginsel uit te komen door met fabrieksgarantie te wapperen.

Conformiteit is dus wettelijk leidend en veel langer dan alleen fabrieksgarantie.

Waar wil ik naartoe?

Ik heb zelf recent door diverse voorwaarden van diverse hoog genoteerde bedrijven in de shopreviews gespit om te kijken, en buiten een regeltje in de algemene voorwaarden staat er meestal niks over conformiteit, laat staan hoe daar mee omgegaan wordt.

In 9 van de 10 bedrijven (misschien wel 19 van de 20) worden alle garantievragen direct op fabrieksgarantie gezet en worden er overal kosten voor in rekening gebracht met 3 tot 5 weken wachttijd.

Enkele voorbeelden:

CoolBlue

[...]

Of Kamera Express

[...]

Dus een prime lens van Canon voor €1500 heeft b.v. maar 2 jaar garantie (volgens KE), ik mag toch echt hopen dat een prime lens toch wel 10 jaar zonder problemen meegaat.

Ik kan wel doorgaan met andere bedrijven te quoten, maar de meesten volgen hetzelfde stramien en ik word er een beetje moedeloos van.

Het is relatief vaag opgesteld zodat voor de consument al gauw lijkt of iets buiten het conformiteitsdeel (wettelijke garantie) ligt, en ze dus alles kunnen afwijzen of kosten voor rekenen. Tot nu toe ben ik weinig (geen?) bedrijven tegengekomen die een goede levensduurinschatting geven en zonder morren volgens de wet handelen.

Mijn advies is gewoon vragen naar de (technische) levensduur van het product, je zal wel in 9 van de 10 keer om de oren geslagen worden met de fabrieksgarantie, economische levensduur of "gemiddelde gebruiksduur"(UNETO/Techniek NL term waarbij modegevoeligheid ook meegenomen is). En in 9 van de 10 gevallen zal men vast blijven houden en zeggen "zoek maar een andere winkel die dat wel doet". En daar sta je dan, welke winkel zal dat zijn? Of je neemt het risico dat het goed gaat voor de levensduur, en dan heb je helemaal niks te doen met enig garantie of gezeur.

Paradigit doet een goede poging om nog redelijk duidelijk te maken hoe het gaat met garantie/conformiteit:

[...]

In vergelijking met andere bedrijven uitgebreider qua info, maar gaan nog wel de mist in met economische levensduur erin te betrekken.

Laat de ondernemers nou maar eerst goed op website of in de winkel duidelijke info over conformiteit zetten, en niet weggemoffeld en alleen te effectueren d.m.v. advocaat/rechter.

Misschien een tip om als item in de Shopreview te zetten:

[...]

Paradigit als voorbeeld is dan op de goede weg, uit dat oogpunt.

Daarom vind ik dit toch wel raar voor iets wat je eigenlijk al (wettelijk) hebt:

[...]

Dat zomaar, door het schrijven van een review, de levensduur van een apparaat langer wordt. En wat nu als je de TV komt ophalen in een paarse tutu, wordt dan de garantie ineens 10 jaar?

(Ja, de meeste (betaalde) extra garanties die aangeboden worden, zijn verzekeringen, waarvan sommige/alle punten ook gedekt worden door de inboedelverzekering. De ondernemer met zo'n garantieverzekering zit eigenlijk gebeiteld, is het echt een non-conform product dan regelt de fabrikant de afhandeling meestal, is het een ander probleem, dan betaalt de verzekering. In beide gevallen is de verzekeringspremie in ieder geval de extra winst.)
Heb zelf ook de voorwaarden van winkels bekeken.
PlatteTV:
De ondernemer staat er voor in dat de producten en/of diensten voldoen aan de overeenkomst, de in het aanbod vermelde specificaties, aan de redelijke eisen van deugdelijkheid en/of bruikbaarheid en de op de datum van de totstandkoming van de overeenkomst bestaande wettelijke bepalingen en/of overheidsvoorschriften.
Een door de ondernemer, fabrikant of importeur als garantie aangeboden regeling doet niets af aan de rechten en vorderingen die de consument ter zake van een tekortkoming in de nakoming van de verplichtingen van de ondernemer jegens de ondernemer kan doen gelden op grond van de wet en/of de overeenkomst op afstand.
Over Platte TV kon ook al een aantal berichten te vinden dat ze het niet zo nauw nemen met conformiteit

Bij Kamera Express kon ik het volgende vinden:
Op alle overige producten is de garantietermijn van de leverancier van toepassing. De geboden garanties doen geen afbreuk aan de wettelijke rechten aangaande garantie en conformiteit waar u beroep op kunt doen. Conformiteit wil zeggen dat het product moet voldoen aan uw redelijke verwachtingen. Kamera Express heeft geen eigen reparatiedienst en laat defecte producten altijd herstellen door de leverancier of zijn geautoriseerde reparatie instelling.
Alleen bij de voorwaarden van hun gratis 'extra' garantie wordt dan weer vermeld:
Dode pixels zijn uitgesloten vande garantie.
Bron:https://www.kamera-express.nl/media/a25852af-f9f0-457b-8ea0-f680ef8a9e8d/voorwaarden-5-jaar-garantie.pdf

Het wordt ook niet echt makkelijker, hoe verder ik me erin verdiep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online
PlatteTV zou ik vermijden. Had daar een TV willen kopen, mocht hem meenemen voor een scherpe prijs, maar bij het afrekenen kwam er wel even €25 verzendkosten bij, omdat ie uit het magazijn moest komen. (Ik zou de tv zelf de volgende dag komen ophalen). Nou, als je al zulke geintjes flikt voor de aankoop, dan ben ik snel weg. Overigens bij een andere winkel gekocht voor een nog scherpere prijs. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Number10
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
il-Principe schreef op donderdag 19 november 2020 @ 18:28:
Ja, de meeste (betaalde) extra garanties die aangeboden worden, zijn verzekeringen, waarvan sommige/alle punten ook gedekt worden door de inboedelverzekering
Is dat zo? Het gaat toch vaak om een verzekering die het bewijsvermoeden verlengt van 6 maanden met de periode die de verzekering dekt?

Ik ken zelf geen inboedelverzekering die ook non-conformiteit dekt, maar misschien bedoel je iets anders.

Onder voorbehoud van (type)fouten. Handelen naar mijn reactie is voor eigen rekening en risico. Win zo nodig zelf (betaald) advies in bij een expert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yodeluxe
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20-12-2024
Number10 schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 15:23:
[...]

Ik ken zelf geen inboedelverzekering die ook non-conformiteit dekt, maar misschien bedoel je iets anders.
Waarom zou een inboedelverzekering non-conformiteit moeten dekken? Daar is de verkoper het aanspreekpunt voor, die moet het oplossen voor je. Hooguit als je met een louche winkel te maken hebt die zijn verantwoordelijkheid niet neemt dat je je rechtsbijstand moet inschakelen (of dat je zelf naar de rechter gaat, daar zijn ook al topics over terug te vinden).

Mijn platencollectie (nog bezig met invoeren)
Hotel nodig? Kijk in dit topic voor 10% korting!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Number10
  • Niet online
yodeluxe schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 15:34:
Waarom zou een inboedelverzekering non-conformiteit moeten dekken?
Je vraagt het aan mij, maar ik vroeg hetzelfde aan @il-Principe.

Onder voorbehoud van (type)fouten. Handelen naar mijn reactie is voor eigen rekening en risico. Win zo nodig zelf (betaald) advies in bij een expert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR9
Zojuist gechat met PlatteTV, konden mij niet vertellen hoe ze met conformiteit om gaan. Alleen dat je 2 jaar standaard garantie krijgt en daarbij optioneel extra kan kopen. Niet erg overtuigend, vind ik.
Mail gestuurd naar Kamera Express en Smits ben benieuwd wat hun reactie zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• il-Principe
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 06-06 11:05
@Number10

Zoals @yodeluxe zegt, inboedelverzekering doet inderdaad niks met non-conformiteit, omdat je daar al recht op hebt en hoeft ook niet verzekerd te worden. Het zijn de verzekeringsitems van de "Extra garantie" die meestal ook onder de inboedelverzekering vallen en waar je dan extra voor betaalt.

Eigenlijk is de extra garantie een inboedel en rechtsbijstandverzekering, waarbij de laatste het geneuzel na 6 maanden "dekt" en de zorgen/verantwoordelijkheid van de ondernemer uit handen neemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Number10
  • Niet online
il-Principe schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 17:20:
Eigenlijk is de extra garantie een inboedel en rechtsbijstandverzekering, waarbij de laatste het geneuzel na 6 maanden "dekt" en de zorgen/verantwoordelijkheid van de ondernemer uit handen neemt.
Het heikelijke punt is vooral of een koper na 6 maanden in rechte de aanwezigheid van non-comformiteit voldoende aannemelijk kan maken als een koper dat betwist en of een koper het bewijsrisico kan en wil dragen.

Het hangt uiteraard af van de verzekering, maar een inboedelverzekering of rbv breidt de 6-maanden periode in 7:18 lid 2 BW met het daar genoemde bewijsvermoeden niet uit. De ‘extra-garantie’ verzekeringen waar ik op doel doen dat wel. Het draait dus om een overeengekomen andere bewijslastverdeling in het voordeel van de koper buiten de wettelijke termijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR9
Inmiddels reactie gekregen van Kamera Express en Smits, eigenlijk de enige die ik nog overweeg.
KE zegt volgens dezelfde regels van LG de extra 3 jaar garantie te verlenen.Ook al staat dat dode pixels uitgesloten zijn op hun website, zal dat volgens LG vanaf 4(?) wel onder garantie vallen.
Smits zegt 5 jaar te geven waarbij burn-in en dode pixel garantie gedekt zijn, echter nog steeds nergens terug te vinden op de site.
Dus in feite heb je geen poot om op te staan na de 2 jaar en ben je afhankelijk of de verkoper zijn woord nakomt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mandrake466
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 31-05 10:20
^

Je het het toch zwart op wit in je mail? Heb je genoeg aan volgens mij mocht het ooit zover komen.

Windows 11 Pro, I7-12700K, MSI MPG Z690 EDGE WIFI DDR4, MSI RTX 3090 TI Suprim X 24G, Noctua NH-D15 chromax black, Corsair Vengeance LPX 3200C16 128GB, Seasonic Prime TX-850, Samsung 980 Pro 2TB, Fractal Design Torrent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 12:26
Mandrake466 schreef op maandag 23 november 2020 @ 19:02:
^

Je het het toch zwart op wit in je mail? Heb je genoeg aan volgens mij mocht het ooit zover komen.
Dan zeggen ze gewoon dat het oude regels zijn en je pech hebt.

Als de winkel ineens geen garantie wil verlenen. Dan gaat een eventuele mail van 1 jaar geen verandering in brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Niet online
Als je bereid bent om het juridisch uit te vechten, is de toezegging van Smits voldoende om zo'n zaak te winnen. Maar anders is het wat Loki504 zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruftman
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15:23
Kamera-Express 5 jaar garantie na schrijven review......ik vraag me af of die garantie ook geldt na het schrijven van een negatieve review? Zo niet, is het dan geen vorm van chantage?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
peterrrr schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 10:44:
[...]

Bij TVreus.nl zie ik hem staan voor 3309,-.
@peterrrr ik quote je hier maar even op verzoek van @Yorinn om het topic niet te vervuilen.
Zie mijn bericht een paar posts boven jou: Majesty in "[BF/CM] OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• piotr123
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15:14
Ik heb het bij smits arnhem nagevraagd en daar werd mij verteld dat ze na het 2e jaar zouden kijken wat ze konden doen, maar in ieder geval geen heel nieuw scherm , maar misschien een mooie prijs voor een andere tv, of een andere oplossing van de kosten van een eventuele reparatie.
Tot 3 maal toe contact over gehad, zij belden mij,erg onzeker allemaal maar geen keiharde garantie.
Bij Ke zeiden ze gewoon je hebt twee jaar garantie en daarna in ieder geval geen pixel of burn in, bij hun 5 jarige garantie

Coolblue is gewoon te duur zeker als je daar nog 5 jaar garantie bij wil.

Bij Appollo alleen over de prijs gehad, maar lange levertijden.

Uit eindelijk bij platte tv gekocht was ik 3 tientjes meer kwijt maar dat was dan incl a-z garantie voor 3 jaar, Dat staat in ieder geval zwart op wit.

En verder hoop ik gewoon dat die het blijft doen :) maar wat een mooi beeld heeft die 65cx

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brutal1ty
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 03-06 11:34
Ik heb in de afgelopen 4 maanden gebruik gemaakt van die extra pixel-garantie van Apollo.

Waar de meeste fabrikanten (en ook winkels, tenzij binnen 14 dagen na aanschaf) zouden zeggen ''tot 5 kapotte pixels of twee 'vaste' (bv rood-gloeiende) pixels valt onder de norm'' wordt daar dus bij bewijs van slechts één kapotte of vaste pixel wel direct een nieuw toestel opgestuurd. Er hoefde zelfs niemand te komen kijken. Ik stuurde een foto met verhaal, werd gebeld, direct afspraak voor omruil. Twee dagen later stond de bezorger met een compleet nieuwe TV voor de deur en nam mijn 'defecte' paneel weer mee terug.

Gezien ik echt een zeikerd ben vond ik dat in dit geval de extra kosten wel waard. Vooral omdat er vervolgens direct, zonder enige vorm van discussie, een omruil geregeld werd. Ik ontdekte betreffende pixel ook pas na weken (en once you see it...) dus ach...

Ik vind veel extra garantie onzin, maar voornamelijk omdat ze vaak meer dan 150 euro bovenop de aanschaf zijn en dan niet eens zaken als dit 'dekken', maar in dit geval geen spijt van die 50 extra.

EDIT:

En als er een winkel is die tegen (kleine) meerprijs wél burn-in garantie/verzekering aanbied dan haal ik begin volgend jaar een OLED :D Ik ben een zeikerd én een schijterd om het even zo te zeggen en ik háát ellenlange discussies over wat een winkel of fabrikant mij wel of niet verschuldigd zou zijn met betrekking tot functioneren van een product. Als ik een kleine meerprijs kan betalen om van die zorg af te zijn zou ik dat persoonlijk waarschijnlijk direct doen :P

[ Voor 20% gewijzigd door Brutal1ty op 27-11-2020 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mandrake466
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 31-05 10:20
loki504 schreef op maandag 23 november 2020 @ 20:45:
[...]

Dan zeggen ze gewoon dat het oude regels zijn en je pech hebt.

Als de winkel ineens geen garantie wil verlenen. Dan gaat een eventuele mail van 1 jaar geen verandering in brengen.
Zo kan elke winkel er onderuit komen. Bij de aankoop waren dat de regels en dus nog steeds geldig.

Windows 11 Pro, I7-12700K, MSI MPG Z690 EDGE WIFI DDR4, MSI RTX 3090 TI Suprim X 24G, Noctua NH-D15 chromax black, Corsair Vengeance LPX 3200C16 128GB, Seasonic Prime TX-850, Samsung 980 Pro 2TB, Fractal Design Torrent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 12:26
Mandrake466 schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 20:16:
[...]

Zo kan elke winkel er onderuit komen. Bij de aankoop waren dat de regels en dus nog steeds geldig.
Uiteraard. Maar zoals ik al zij als ze niet willen. Gaat 1 mailtje niets veranderen daar aan. En zal je met zwaarder geschut moeten aankomen. Want recht hebben en recht krijgen verschilt nog al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR9
loki504 schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 20:30:
[...]

Uiteraard. Maar zoals ik al zij als ze niet willen. Gaat 1 mailtje niets veranderen daar aan. En zal je met zwaarder geschut moeten aankomen. Want recht hebben en recht krijgen verschilt nog al.
Hier ben ik dus ook bang voor, Kamera Express bied hiermee meer zekerheid met het adverteren van jaar 5 garantie. Ook al zijn dode pixels dus uitgesloten, maar als het goed heb begrepen gaat dat dus over enkele pixels.

Ze geven dus wel 5 jaar garantie volgens de regeling van LG, dus bij een cluster van dode pixels zou het wel vervangen worden.
Pagina: 1