Hoi allemaal,
Wij hebben een nieuwbouwwoning en wij hebben meteen binnen het project voor een uitbouw van 1,20m gekozen. Onze tuin is heel erg klein in verhouding met de woning (7.5m diep, maar het is een 2-onder-1-kapper, dus wel 9-10 meter breed).
Ik twijfel over het verder uitbouwen met 1.20 meter (wordt dus in totaal 2.40). Het huis 5,75 breed (binnen maat). Ik weet dat 1.2m weinig lijkt, maar ik zie dat de overburen (helaas met grotere tuinen) die 1.2 meter extra uitbouw heel veel uitmaakt in grootte van de ruimte (of de belevenis daarvan).
Ik ga nog een aannemer zoeken, maar heb alvast wat vragen.
Wij hebben een nieuwbouwwoning en wij hebben meteen binnen het project voor een uitbouw van 1,20m gekozen. Onze tuin is heel erg klein in verhouding met de woning (7.5m diep, maar het is een 2-onder-1-kapper, dus wel 9-10 meter breed).
Ik twijfel over het verder uitbouwen met 1.20 meter (wordt dus in totaal 2.40). Het huis 5,75 breed (binnen maat). Ik weet dat 1.2m weinig lijkt, maar ik zie dat de overburen (helaas met grotere tuinen) die 1.2 meter extra uitbouw heel veel uitmaakt in grootte van de ruimte (of de belevenis daarvan).
Ik ga nog een aannemer zoeken, maar heb alvast wat vragen.
- Is bij zo'n kleine uitbouw opnieuw heien nodig? Of kan er gebruik gemaakt worden van de bestaande heipalen van de huidige uitbouw en puur met een (beton)plaat gewerkt worden?
- [i]De huiidge pui is mooi en nog nieuw. Gaat het verplaatsen en hergebruiken van zoiets vaak goed?[/i] [i]Wat is jullie ervaring met de kosten van een dergelijke uitbouw? Kan zoiets voor 20k of lager? De kosten zouden enorm gedrukt kunnen worden als de pui wordt hergebruikt en heien niet nodig is.[/i]