Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migchiell
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12:04
Ik overweeg een Evohome-systeem te laten installeren, omdat ik graag per kamer wil kunnen bepalen of er gestookt wordt en tot welke temperatuur.

Nu zitten de meeste van mijn radiatoren in een mooie houten ombouw. Ik vraag me af of dit de werking van de thermostaatkranen zal beïnvloeden, meten deze niet een te hoge temperatuur omdat de warmte eerst in de radiatorombouw blijft hangen?

Ik heb twee offertes opgevraagd, de ene (50five) ziet hier geen probleem in maar de andere (Magielsen) raadt aan om losse thermostaten in de kamers te hangen. Daar zou een commercieel motief achter kunnen zitten maar ik had wel het gevoel dat degene die ik sprak bij Magielsen wist waar hij het over had.

Wat zijn jullie ervaringen hiermee?

Beste antwoord (via migchiell op 19-12-2020 17:35)

• RichieB
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14:45
Ik heb ook houten radiatorombouwen en ik kan bevestigen dat dit de temperatuurmeting erg beïnvloed. De HR92 knop heeft een calibratie optie waarmee je de gemeten temperatuur tussen 3 en -3 graden kan corrigeren. Dat helpt niet (genoeg) omdat de afwijking niet constant is. Staat de radiator lang uit dan is de meting best goed, gaat hij aan dan is hij wel meer dan 3 graden te hoog. Een round wireless ophangen helpt dan inderdaad goed.

Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• theHoff
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Je kan met evohome ook losse thermostaten per kamer neerhangen om dit inderdaad te voorkomen. Heb ik thuis ook voor de vloerverwarming maar zou in geval van ombouwen ook gebruikt kunnen worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Los_Moros
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 08-07 23:15
Indien er een houten ombouw om de radiator is geplaatst of Indien gordijnen in de weg zitten is het in het belang van een juiste temperatuurmeting van de ruimte zeker aan te raden om bijv. de Honeywell Round Wireless te laten installeren.

Dit is zeker niet alleen een commercieel verkooppraatje.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• RichieB
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14:45
Ik heb ook houten radiatorombouwen en ik kan bevestigen dat dit de temperatuurmeting erg beïnvloed. De HR92 knop heeft een calibratie optie waarmee je de gemeten temperatuur tussen 3 en -3 graden kan corrigeren. Dat helpt niet (genoeg) omdat de afwijking niet constant is. Staat de radiator lang uit dan is de meting best goed, gaat hij aan dan is hij wel meer dan 3 graden te hoog. Een round wireless ophangen helpt dan inderdaad goed.

Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rbrt
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 10:32
Hier ook houten ombouwing om de radiatoren, maar nog geen evohome

Wat ik wel heb gedaan is een (simpele) booster maken voor de radiator, zulke apparaten kan je gewoon kant en klaar kopen, maar in mijn geval heb ik gewoon 9 ventilatoren van 140 millimeter op een adapter geknoopt en die adapter wordt aan- en uitgezet met een tussenstekker

Omdat het een houten ombouwing is zie je het toch niet :+ en het zorgt ervoor dat de warmte van de kachel beter wordt verspreid door je kamer (waardoor de temperatuur van je thermostaatknop hopelijk realistischer is)

dino-vrij! Kia EV6 GT-Line 77kWh, 10.200 WP op Fronius 7kW, Panasonic 9kW T-CAP warmtepomp voor de bollenschuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimschutten
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 16-03-2024
Ik heb twee radiatorknoppen, de HR92. En een Roubd wireless. Gekoppeld in 1 zone op evohome. Het werkt. Echter het lijkt er op dat de radiatorknoppen naar de eigen temperatuur voeler luisteren en niet naar de round wireless.
Hoe kan ik dit controleren??
Pagina: 1