• yinx84
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 02-12 17:15
Martijn1990 schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 10:32:
Het is hier volgens mij al vaker gevraagd, maar weet het even niet zeker meer. Als ik de PS4 versie van AC Valhalla koop, dan wordt die op dag van de release geupdate naar de PS5 versie toch? En heeft de PS5 versie alleen meerwaarde omdat je dan het hoesje hebt waar PS5 op staat?
JAA-HAAAAAA

Nee hoor grapje O+
Als het goed is zou er op releasedag een upgrade beschikbaar zijn. Hou er wel rekening mee dat als je een diskless PS5 koopt je niets aan een fysieke PS4 versie hebt. Dan moet je hem daar ook alvast digitaal kopen.

[ Voor 12% gewijzigd door yinx84 op 03-11-2020 10:35 ]

• gex
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14:18

gex

De gekste

NotSoSteady schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 10:33:
[...]

PS5-titels vereisen een installatie op de interne SSD of via het nvme-slot.
Ik bedoel ook de PS4 games, zo kan ik alvast wat PS4 games downloaden voor op de PS5 te gebruiken.

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
dutchgio schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 10:30:
Zo'n snelheid haalt je internetverbinding wel, maar PSN niet. Ook niet buiten piekmomenten is de snelheid ondermaats.
Het is een nieuwe generatie dus dan mag PSN wat mij betreft ook wel wat beter en sneller worden toch.

Vooral als games straks 2x zo groot worden. De prijzen van zowel games als PNS omhoog gaan etc.

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 14:31
gex schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 10:34:
[...]

Ik bedoel ook de PS4 games, zo kan ik alvast wat PS4 games downloaden voor op de PS5 te gebruiken.
Volgens mij kan dat, zolang de account maar identiek is.

[ Voor 13% gewijzigd door NotSoSteady op 03-11-2020 10:43 ]

• AppleFan2007
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 12:05
Greatsword schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 10:35:
[...]

Het is een nieuwe generatie dus dan mag PSN wat mij betreft ook wel wat beter en sneller worden toch.

Vooral als games straks 2x zo groot worden. De prijzen van zowel games als PNS omhoog gaan etc.
Sorry als dit overkomt als een PS5 vis Xbox discussie, dat is zeker niet de bedoeling. Maar Xbox heeft hun infrastructuur wel verbeterd wat ten voordele is voor het downloaden. Hopelijk heeft Sony dit ook gedaan.

• Martijn1990
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 08:08
yinx84 schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 10:34:
[...]

JAA-HAAAAAA

Nee hoor grapje O+
Als het goed is zou er op releasedag een upgrade beschikbaar zijn. Hou er wel rekening mee dat als je een diskless PS5 koopt je niets aan een fysieke PS4 versie hebt. Dan moet je hem daar ook alvast digitaal kopen.
:9

Thanks! PS5 discversie staat in pre order :)

• NotSoSteady
Martijn1990 schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 10:40:
[...]

Het was ook wel erg veel werk om zelf de productpagina van Valhalla te bekijken. :+

• Ridicuul
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 09-12 14:15
gex schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 10:31:
[...]

Ik gebruik ook een externe schijf op de PS4, is het ook mogelijk om een nieuwe schijf aan te schaffen en daar ook (gedeeltelijk dezelfde) spellen op te zetten en die te gebruiken voor de PS5, of krijg ik dan problemen met de andere hdd?
Ja, dat kan gewoon. Ik heb hier ook 2 schijven liggen voor 1 PS4 met gedeeltelijk dezelfde spellen. De ene gebruik ik niet meer (HDD), maar de games staan er nog steeds op. De andere (SSD) hangt nu aan de PS4.

This is absolutely ridiculous

• Greatsword
  • Niet online
AppleFan2007 schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 10:39:
[...]

Sorry als dit overkomt als een PS5 vis Xbox discussie, dat is zeker niet de bedoeling. Maar Xbox heeft hun infrastructuur wel verbeterd wat ten voordele is voor het downloaden. Hopelijk heeft Sony dit ook gedaan.
Hoe was het eerst en nu?

• Martijn1990
NotSoSteady schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 10:42:
[...]

Het was ook wel erg veel werk om zelf de productpagina van Valhalla te bekijken. :+
Eerlijk gezegd niet direct aan gedacht.. omdat lang niet iedereen in dat topic op release een PS5 heeft en hier 90% wel volgens mij ;) Maar zal voortaan wat beter zoeken inderdaad!

• AppleFan2007
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 12:05
Betere hardware dus zullen de servers sneller zijn.

• Tim01
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 28-11 13:55
Het is hier volgens mij al vaker gevraagd, maar weet het even niet zeker meer. Als ik de PS4 versie van AC Valhalla koop, dan wordt die op dag van de release geupdate naar de PS5 versie toch? En heeft de PS5 versie alleen meerwaarde omdat je dan het hoesje hebt waar PS5 op staat?
Tenzij je perse een PS5 hoesje wil hebben kun je net zo goed voor de PS4 versie gaan. Heb ik ook gedaan zo kan ik de eerste week gewoon op de PS4 spelen en dan switchen naar de PS5 zeker je ook gewoon je savegame mee kunt nemen

• Greatsword
  • Niet online
AppleFan2007 schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 10:48:
[...]

Betere hardware dus zullen de servers sneller zijn.
Meten is weten, zonder cijfers zegt het natuurlijk niets. Betere hardware kan ook voor meer capaciteit zorgen of efficiëntie maar niet per definitie een betere snelheid.

• Santiago2019
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 04-01-2022
Blijft toch bezopen die prijs van 75 euro.

Kan natuurlijk wel altijd via de US store en CDKeys ze voor een stuk goedkoper krijgen maarja dan kan je ze ook niet meer doorverkopen

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Martijn1990 schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 10:40:
[...]

Kleine tip: wacht vooral even de reviews af. ;)

• bram1984
Santiago2019 schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 10:51:

Kan natuurlijk wel altijd via de US store en CDKeys ze voor een stuk goedkoper krijgen maarja dan kan je ze ook niet meer doorverkopen
Als je er een beetje nuchter over nadenkt niet. Vrijwel alles om ons heen is de afgelopen jaren duurder geworden. Behalve games. Terwijl ontwikkeling steeds langer duurt en duurder wordt. Het heeft zelfs nog lang geduurd voordat ze duurder werden.

• Bas170
  • Niet online

Bas170

Sir Miss-a-Lot

bram1984 schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 10:53:
[...]

Als je er een beetje nuchter over nadenkt niet. Vrijwel alles om ons heen is de afgelopen jaren duurder geworden. Behalve games. Terwijl ontwikkeling steeds langer duurt en duurder wordt. Het heeft zelfs nog lang geduurd voordat ze duurder werden.
Als mijn salaris nou ook wat meer steeg....

https://ifuckinghateJira.com
@CodeCaster: Ik kan niet anders dan concluderen dat Bas170 en Maarten van Rossem gelijk hebben

• Santiago2019
[...]

Vanuit het standpunt van de ontwikkelaar is het op het eerste zicht inderdaad vrij logisch. Vanuit het standpunt van de consument is dit gewoon een sterke prijsstijging die ongetwijfeld gaat zorgen voor een daling in de initiële vraag.

Ik denk dat er een hoop mensen zijn die aan 75 euro gewoon lekker zullen afwachten tot er een daling is en ik kan het ze niet kwalijk nemen.

• NotSoSteady

Als je je games verkoopt dan zul je er 2e hands ook meer voor krijgen. :D Als je voor 5 of 10 euro een game moet laten liggen dan weet ik niet of het wel zo verstandig is om een console van 399 of 499 aan te schaffen.

[ Voor 16% gewijzigd door NotSoSteady op 03-11-2020 11:00 ]

• Santiago2019
NotSoSteady schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 10:59:
[...]

Als je je games verkoopt dan zul je er 2e hands ook meer voor krijgen. :D Als je voor 5 of 10 euro een game moet laten liggen dan weet ik niet of het wel zo verstandig is om een console van 399 of 499 aan te schaffen.
Inderdaad wel handig ja. Maar dan moet je de game wel op tijd uitspelen i.p.v. van halverwege hem opzij te leggen en nooit meer aan te raken omdat "je er nu geen zin in hebt". Dat doe ik dus altijd :+

Heeft trouwens niet zo veel met financiële draagkracht te maken. Wel gewoon met of het product de kostprijs waard is. Ik denk dat je daar bij veel games aan de prijs van 75 euro al vraagtekens bij kan zetten. Maar dat is mijn mening natuurlijk.

• Racing-Paradise
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 19-12 23:08
Santiago2019 schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 10:59:
[...]

Vanuit het standpunt van de ontwikkelaar is het op het eerste zicht inderdaad vrij logisch. Vanuit het standpunt van de consument is dit gewoon een sterke prijsstijging die ongetwijfeld gaat zorgen voor een daling in de initiële vraag.

Ik denk dat er een hoop mensen zijn die aan 75 euro gewoon lekker zullen afwachten tot er een daling is en ik kan het ze niet kwalijk nemen.
Ik ben zelf aan het wachten tot de prijzen weer normaliseren. Zie bijvoorbeeld op Mediamarkt.be dat de prijzen alweer gezakt zijn naar €59.99 voor de meeste Playstation 5 games. Verwacht/hoop dat dit in Nederland ook nog gaat gebeuren voor/kort na de launchdatum.

Zolang er geen interessante aanbieding voorbij komt wacht ik voorlopig de reviews af. Ik denk dat Demon's Souls mijn eerste PS5 game wordt.

• Mandarijntje
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 12:36
Na het hebben gehad van een Xbox, Xbox 360 en xbox One S ben ik van plan deze keer de overstap naar PlayStation te wagen. of.. het in ieder geval een kans te geven.

De voornaamste redenen zijn de vernieuwde controller en het feit dat al mijn vrienden een PS bezitten.
Ik heb de xbox controller altijd superieur gevonden en heb nu het idee dat Sony voor het eerst ook een degelijke controller heeft afgeleverd. Ik hoop dat deze mede door de toegenomen grootte net zo lekker in de hand ligt als die van de Xbox. Ook de adaptive triggers en haptic feedback lijken mij een mooie toevoeging.

Nou is mijn vraag, is het mogelijk een PlayStation te bestellen bij bijvoorbeeld Coolblue of Bol.com, deze uit te proberen en eventueel als ik niet tevreden ben retour te kunnen sturen?

Iemand tips voor een winkel waar dit geen probleem zal zijn?

• TDB
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07:44

TDB

Mandarijntje schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 11:16:
Na het hebben gehad van een Xbox, Xbox 360 en xbox One S ben ik van plan deze keer de overstap naar PlayStation te wagen. of.. het in ieder geval een kans te geven.

De voornaamste redenen zijn de vernieuwde controller en het feit dat al mijn vrienden een PS bezitten.
Ik heb de xbox controller altijd superieur gevonden en heb nu het idee dat Sony voor het eerst ook een degelijke controller heeft afgeleverd. Ik hoop dat deze mede door de toegenomen grootte net zo lekker in de hand ligt als die van de Xbox. Ook de adaptive triggers en haptic feedback lijken mij een mooie toevoeging.

Nou is mijn vraag, is het mogelijk een PlayStation te bestellen bij bijvoorbeeld Coolblue of Bol.com, deze uit te proberen en eventueel als ik niet tevreden ben retour te kunnen sturen?

Iemand tips voor een winkel waar dit geen probleem zal zijn?
Lekker even bij MediaMarkt gaan testen.

PSN: TDBtje

• Greatsword
  • Niet online
Mandarijntje schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 11:16:

Ik zou hem op Marktplaats zetten, dan krijg er meer voor ;)

• Tim01
  • Laatst online: 28-11 13:55
Greatsword schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 11:20:
[...]

Ik zou hem op Marktplaats zetten, dan krijg er meer voor ;)
Mwah...als hij hem nu nog moet bestellen krijgt hij er waarschijnlijk zelf pas later ook een en dan zullen de prijzen op MP ook wel weer normaal zijn (of hij moet ontzettend geluk bij Coolblue hebben) :+

• Carn82
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 03-12 01:36
Ik herinner me nog goed dat ik games voor de SNES en Megadrive kocht, die waren rustig tussen de 120 a 150 gulden. Dus als je rekening houdt met inflatie dan zijn games tegenwoordig denk ik zelfs wat goedkoper dan "vroeger".

(wil niet zeggen dat ik het chique vindt dat 'next-gen' games rustig opeens 10 a 15 euro duurder lijken te zijn :|)

edit: op een paar 'must-haves' die ik zelf wil spelen koop ik eigenlijk zelden nog games via pre-order of op de release datum.. als je een paar maanden geduld hebt dan zijn ze snel al 20 euro goedkoper; en dan heb je het voordeel dat de eerste lading bugs ook opgelost zijn.

[ Voor 21% gewijzigd door Carn82 op 03-11-2020 11:36 ]

• Zwartkijker
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 16:10
Ik koop ook geen games als die nieuw zijn. Heb nog zoveel liggen dat ik me wel kan bezig houden.
En na zelf 2 jaar is een game die ik nog niet gespeeld heb nog steeds nieuw voor mij

PSN: Zwartkijker

• Walkman
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Er zijn titels die ik af en toe echt nieuw wil hebben, maar heb genoeg geduld om te wachten op lagere prijzen als een spel een aantal maanden uit is. Daarnaast heb ik de PS4 overgeslagen, dus nog genoeg games van die generatie om te spelen :)

• shakespeare
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02-08 10:39
Walkman schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 11:47:
Er zijn titels die ik af en toe echt nieuw wil hebben, maar heb genoeg geduld om te wachten op lagere prijzen als een spel een aantal maanden uit is. Daarnaast heb ik de PS4 overgeslagen, dus nog genoeg games van die generatie om te spelen :)
lol ps4 overgeslagen ? wtf

• Carn82
Dan heb je inderdaad een behoorlijke waslijst om doorheen te gaan :D

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 10:55
haha en de ps5 games sla je zeker ook over en speel je op ps6 :)

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

• Ridicuul
Is toch niet zo heel raar? Ik ken mensen die een uitstapje gemaakt hebben naar de xbox, of die de PS3 te weinig gebruikte om de aankoop van een PS4 te kunnen rechtvaardigen.

Stel je eens voor, dat je alle PS4 parels kunt spelen alsof het je eerste keer is. Dat lijkt me geweldig. O+

• Buddha_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 16:00
Je zal wel opnieuw moeten beginnen, savegames van Valhalla kan niet worden overgezet van de PS4 naar PS5.

Dat verschilt per game namelijk.

PSN: IXI_BUDDHA_IXI

• Zironako
  • Laatst online: 12-12 21:12
Buddha_ schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 11:55:
[...]

Je zal wel opnieuw moeten beginnen, savegames van Valhalla kan niet worden overgezet van de PS4 naar PS5.

Dat lijkt me heel sterk. Die kun je gewoon via de cloud overzetten via Plus lijkt me. Zelfde idee als nu op de PS4. Also, was er niet iets dat je je savegame via Ubisoft Connect over kon zetten naar alle platformen? Dus ook PS4 naar PC enzo.

• Kalder
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-06-2023
Buddha_ schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 11:55:
[...]

Dacht dat Ubisoft juist gesteld heeft dat je je PS4 savegame zelfs mee kunt nemen naar de PC als je ook die versie van Valhalla had. Een feature van U-Play (Ubisoft connect hoor ik net) als ik het goed heb.

[ Voor 8% gewijzigd door Kalder op 03-11-2020 12:01 ]

🎶 Gets a little messy in heaven 🎶

• Carn82
Zironako schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 11:58:
[...]

Dat lijkt me heel sterk. Die kun je gewoon via de cloud overzetten via Plus lijkt me. Zelfde idee als nu op de PS4. Also, was er niet iets dat je je savegame via Ubisoft Connect over kon zetten naar alle platformen? Dus ook PS4 naar PC enzo.
Nahja, het verschilt uiteindelijk per game/uitgever. Maar in dit geval zou het inderdaad via Ubisoft Connect netjes overgezet moeten kunnen worden.
Houd je progressie bij op alle apparaten

Bij onze nieuwste releases* wordt al je gameprogressie opgeslagen binnen Ubisoft Connect, zodat je geen stap verliest als je van console wisselt of naar een pc overschakelt.

*Hyper Scape, Assassin's Creed Valhalla, Immortals Fenyx Rising, Riders Republic
Daarnaast heb ik de PS4 overgeslagen, dus nog genoeg games van die generatie om te spelen :)
Lol, na een aantal weken van de prachtige exclusives: :>

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/L2UxWpDu3xzI7vkBWxv4DKPBxp4=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/HJB5MjmaZx6wLeviCIQ9bjWO.png?f=user_large

• Kalder
Carn82 schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 12:00:
[...]

Nahja, het verschilt uiteindelijk per game/uitgever. Maar in dit geval zou het inderdaad via Ubisoft Connect netjes overgezet moeten kunnen worden.

[...]
Vraag me dan alleen wel af hoe het zit met trophies. Als je de game uitspeelt op PC en vervolgens je savegame naar een PS overzet, krijg je dan ook meteen al die trophies of moet je daarvoor wel de game opnieuw beginnen?

• Racing-Paradise
Kalder schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 12:02:
[...]

Vraag me dan alleen wel af hoe het zit met trophies. Als je de game uitspeelt op PC en vervolgens je savegame naar een PS overzet, krijg je dan ook meteen al die trophies of moet je daarvoor wel de game opnieuw beginnen?
Trophies krijg je normaal gesproken op het moment dat je de handeling in game doet, niet zodra je een save game laad waarin al aan een voorwaarde is voldaan. Lijkt me dus dat dat niet gaat werken.
Trophies zitten gekoppeld aan je account, niet aan een game :)

• jongf7
  • Laatst online: 10-12 13:22
Ik heb maar een externe SSD besteld vast om de PS4 spellen die ik wil mee nemen op te zetten.

Ga ik dit ook al op mijn PS4 pro merken ?

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
[...]

Dat zal interessant zijn om te zien hoe Ubisoft en Sony(of MS) daarmee om gaan, ook vanuit eventuele policies/regels. In principe is het prima mogelijk voor Ubi om bij het laden van een save te checken welke trophies "unlocked" zouden moeten worden op basis van de save file. Uiteraard niet alles zoals een specifieke actie, maar wel story en progressie gerelateerde trophies.

De game triggered een trophy unlock en je PSN account houdt enkel bij welke je al geünlocked hebt.

[ Voor 9% gewijzigd door Caayn op 03-11-2020 12:10 ]

• Ridicuul
jongf7 schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 12:09:
Ik heb maar een externe SSD besteld vast om de PS4 spellen die ik wil mee nemen op te zetten.

Je kunt genoeg vergelijkingsvideo's vinden op YouTube. Bij mij ging het laden van de GTA storymode vanaf de interne HDD in 1 minuut 57 seconde naar 1 minuut en 12 seconde met de externe SSD.

• jongf7
  • Laatst online: 10-12 13:22
Ridicuul schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 12:12:
[...]

Je kunt genoeg vergelijkingsvideo's vinden op YouTube. Bij mij ging het laden van de GTA storymode vanaf de interne HDD in 1 minuut 57 seconde naar 1 minuut en 12 seconde met de externe SSD.
Ok thnx, ik dacht dat het altijd om interne SSD ging met die vergelijkingen :)

• Bas170
  • Niet online

Bas170

Sir Miss-a-Lot

Caayn schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 12:09:
[...]
Dat zal interessant zijn om te zien hoe Ubisoft en Sony(of MS) daarmee om gaan, ook vanuit eventuele policies/regels. In principe is het prima mogelijk voor Ubi om bij het laden van een save te checken welke trophies "unlocked" zouden moeten worden op basis van de save file. Uiteraard niet alles zoals een specifieke actie, maar wel story en progressie gerelateerde trophies.

De game triggered een trophy unlock en je PSN account houdt enkel bij welke je al geünlocked hebt.
Vroegah was het volgens mij bij sommige spellen zo dat als een story trophy om de een of andere reden niet unlockte, hij wel unlockte als je de daarop volgende trophy haalde.
Alleen wel een uitdaging als je de story al uitgespeeld hebt

@CodeCaster: Ik kan niet anders dan concluderen dat Bas170 en Maarten van Rossem gelijk hebben

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:16

CyBeRSPiN

sinds 2001

Same here. PS3 in 2013 gekocht net voor de PS4 uitkwam.
Eigenlijk enkel en alleen om GTA V te spelen, maar tussendoor ook nog wat andere games op gespeeld.
Zo weinig gegamed dat ik de PS4 niet naar mezelf kon verantwoorden, wel veel op de Switch gespeeld.
Nu weer zin om met PS5 next-gen wat te gaan gamen, meer dan paar uur/week zal het niet zijn. Te weinig tijd en teveel andere leuke dingen om je tijd aan te besteden.

[ Voor 30% gewijzigd door CyBeRSPiN op 03-11-2020 12:17 ]

• Zhero10
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 08-08-2023
[...]

Ik ben het hier ook helemaal mee eens. Een Playstation 2 was bij release 600 euro en de games waren toen al 60 euro (PS1/N64 games waren zelfs nog duurder). We zijn nu 20 jaar verder. De console is in vergelijking 100 euro goedkoper geworden. De ontwikkelkosten van games zijn nu ook veel hoger dan destijds.

• vaagisdenaam
  • Registratie: November 2010
  • Niet online
Zhero10 schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 12:20:
[...]

Ik ben het hier ook helemaal mee eens. Een Playstation 2 was bij release 600 euro en de games waren toen al 60 euro (PS1/N64 games waren zelfs nog duurder). We zijn nu 20 jaar verder. De console is in vergelijking 100 euro goedkoper geworden. De ontwikkelkosten van games zijn nu ook veel hoger dan destijds.
Vergeet de miljarden aan mtx niet ook mee te tellen.

Ik vind een god of war, een ghost of tsushima, fallen order, control, TLoU, enzovoorts best 70 euro waard. Daar heb ik weinig problemen mee.

Maar ik weiger bv. Ubisoft games, remasters en mtx loaded games voor de volle mep te halen. Dat deed ik niet voor 60 euro, en ook zeker niet voor 70.

• CerandoX.nl
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15-12 08:10

CerandoX.nl

Vides

Zhero10 schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 12:20:
[...]

De ontwikkelingskosten is in sommige gevallen misschien hoger, maar zeker niet altijd. Dankzij bijvoorbeeld een Unreal Engine of Unity is de ontwikkeling van games tegelijkertijd ook eenvoudiger geworden. Kijk naar een game als Bright Memory dat door één persoon gemaakt wordt.

Daarnaast zijn de opbrengsten meer dan evenredig gestegen in vergelijking met de ontwikkeling van een game. De doelgroep is vele malen groter geworden dankzij de enorme groei in gaming en die groei zet nog steeds door.
Vooral bij grote uitgevers als Activision en EA, maar ook bij Sony en Microsoft heeft een prijsverhoging niet veel te maken met een lagere winst dan vroeger, de winst is vele malen hoger en de winst blijft door de groei stijgen. Ze willen gewoon een nog hogere winst dan de hogere winst die ze al hadden.

Dit heeft totaal niet met teruglopende winst te maken, ze zien gewoon een kans om een nieuwe standaard in prijs te introduceren om een nog hogere winst te halen. Het is gewoon gratis geld en met een nieuwe generatie is de hype hoog en zijn veel mensen bereidt om dit bedrag te gaan betalen.

Vergeet trouwens niet dat dit iedere generatie gebeurd, dit is niet iets nieuws ofzo. Het is alleen de eerste keer dat bedrijven dit ook echt durven te roepen in de hoop dat ze deze prijzen aan kunnen houden in toekomst, want de oude strategie van het stil verhogen werkte niet.

Prijsverloop Killzone: Shadow Fall

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ajMFBdDmI7n44HnVcjVQJNB4mvk=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/c1vRWUS5z49brS9i7zjXYTOf.png?f=user_large

Zie ook de onnatuurlijke vlakke lijn van het prijsverloop.

Bij Uncharted 4 waren de prijzen al weer wat genormaliseerd

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/90c4VkvHKo7u4nWEQANZyWZ8wCY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/j3PavYBDa2IVyIMptkQbN2Dw.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 10% gewijzigd door CerandoX.nl op 03-11-2020 12:43 ]

• Buddha_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 16:00
Zironako schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 11:58:
[...]

Er staan meerdere berichten op diverse fora en uitspraken van ontwikkelaars dat savegames van PS4 niet overgaan naar de PS5.......het is per spel verschillend namelijk.

https://www.gamespot.com/...ight-expect/1100-6482981/

Helaas behoorde Valhalla hier ook onder.

Wellicht hebben ze het toch kunnen fixen de laatste weken, dat zou fijn zijn voor een ieder :)

PSN: IXI_BUDDHA_IXI

• Kalder
Buddha_ schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 12:42:
[...]

Er staan meerdere berichten op diverse fora en uitspraken van ontwikkelaars dat savegames van PS4 niet overgaan naar de PS5.......het is per spel verschillend namelijk.

https://www.gamespot.com/...ight-expect/1100-6482981/

Helaas behoorde Valhalla hier ook onder.

Wellicht hebben ze het toch kunnen fixen de laatste weken, dat zou fijn zijn voor een ieder :)
Valhalla kun je gewoon op een PS of Xbox beginnen en op een PC verder spelen met je savegame, dat zal niet via PS+ lopen want hoe je dan je savegame uit PS+ naar de PC moet krijgen is mij een raadsel.
Het is een feature van Ubisoft Connect, waarschijnlijk bied de game de optie om je savegame te uploaden naar je Ubisoft account.

Het heeft zelfs op de hoofdpagina gestaan: nieuws: Ubisoft-games krijgen crossplay en crossprogressie via Ubisoft Connect

[ Voor 12% gewijzigd door Kalder op 03-11-2020 12:47 ]

• bram1984
vaagisdenaam schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 12:31:
[...]

Vergeet de miljarden aan mtx niet ook mee te tellen.

Ik vind een god of war, een ghost of tsushima, fallen order, control, TLoU, enzovoorts best 70 euro waard. Daar heb ik weinig problemen mee.

Maar ik weiger bv. Ubisoft games, remasters en mtx loaded games voor de volle mep te halen. Dat deed ik niet voor 60 euro, en ook zeker niet voor 70.
Eens inderdaad. Meeste Sony exclusives vind ik het wel waard en in de multiplatform gevallen zijn het voornamelijk de games waaraan langer dan 3 jaar is gewerkt, die het waard zijn.

Als ik nu games als AC Valhalla en WD Legions zie, dan zijn dat typische titels die ik wel uit een sale trek of zo.

Ik ga de volgende generatie sowieso proberen wat strenger voor mezelf te zijn qua day 1 aankopen. Eerst even flink mijn backlog uitdunnen waarbij ik daarnaast Miles en DS nog wil gaan spelen. Rift Apart ga ik mee wachten. TLoU2 krijgt een tweede playthrough en daarna zien we wel weer verder. Misschien TW3 next gen versie nog eens opnieuw oppakken. Horizon en GoW komen wel day one, indien die 2021 nog komen.

• Steven030
  • Laatst online: 08-12 22:13
bram1984 schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 13:01:
[...]

Eens inderdaad. Meeste Sony exclusives vind ik het wel waard en in de multiplatform gevallen zijn het voornamelijk de games waaraan langer dan 3 jaar is gewerkt, die het waard zijn.

Als ik nu games als AC Valhalla en WD Legions zie, dan zijn dat typische titels die ik wel uit een sale trek of zo.

Ik ga de volgende generatie sowieso proberen wat strenger voor mezelf te zijn qua day 1 aankopen. Eerst even flink mijn backlog uitdunnen waarbij ik daarnaast Miles en DS nog wil gaan spelen. Rift Apart ga ik mee wachten. TLoU2 krijgt een tweede playthrough en daarna zien we wel weer verder. Misschien TW3 next gen versie nog eens opnieuw oppakken. Horizon en GoW komen wel day one, indien die 2021 nog komen.
Eens voor wat betreft de exclusives die jullie opnoemen, maar voor games als Godfall of DS vind ik het wel erg aan de prijs. En Ubisoft games zijn altijd al een stuk goedkoper dan andere games. Daar betaal je 55-60 euro voor, en dat voelt toch wel weer beter dan 75-80 euro

• bram1984
Steven030 schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 13:05:
[...]

Eens voor wat betreft de exclusives die jullie opnoemen, maar voor games als Godfall of DS vind ik het wel erg aan de prijs. En Ubisoft games zijn altijd al een stuk goedkoper dan andere games. Daar betaal je 55-60 euro voor, en dat voelt toch wel weer beter dan 75-80 euro
Ik weet persoonlijk nog te weinig over Godfall om er iets over te kunnen roepen. Als die game een 90 MC haalt een een campaign heeft van 20 uur met ook nog eens een enorme replayability factor vanwege goede loot progressie, dan is dat het wel waard.

Demon's Souls gemaakt door Bluepoint is het sowieso wel waard (los van de vraag of ik er zelf doorheen ga komen), in mijn optiek. Hoge productiewaarde en ook een volwaardige multiplayer.

• bram1984
Valhalla is in de Store trouwens € 70,-. Tientje minder dan een DS en een MM Ultimate Edition (waar je dus twee volwaardige games voor krijgt). Daar krijg je in de regel kwalitatief ook meteen stuk minder waar voor terug.

• Steven030
bram1984 schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 13:12:
Valhalla is in de Store trouwens € 70,-. Tientje minder dan een DS en een MM Ultimate Edition (waar je dus twee volwaardige games voor krijgt). Daar krijg je in de regel kwalitatief ook meteen stuk minder waar voor terug.
Hmm oke, ik heb voor Valhalla 57,50 betaald, en voor WD: Legion heb ik 45 betaald. Vanuit de Ubisoft store met punten inwisselen en een actiecode VERONICA20. En zo heeft Ubisoft eigenlijk altijd wel acties rondom een launch. Maar ik heb trouwens juist voor dit soort dingen (en de tweedehands verkoop) wel een disc-editie van de PS5. Ik vind de prijs-kwaliteit verhouding bij Ubisoft spellen perfect. Games met hogere kwaliteit zijn duurder, en dat is terecht

• bambam1979
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 02:05
[...]

Destiny 2 heeft bijvoorbeeld via het Bungie account cross-save. Ik heb voor Destiny 2 bepaalde achievements gehaald op de Xbox, en toen ik deze later op de PS4 opstartte kwamen meteen de Trophy tegenhangers van de behaalde achievements binnen. Dus dat lijkt wel zo te werken.

XBL: Chaoz BamBam | PSN: Chaoz-BamBam

• Kalder
bambam1979 schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 13:16:
[...]

Destiny 2 heeft bijvoorbeeld via het Bungie account cross-save. Ik heb voor Destiny 2 bepaalde achievements gehaald op de Xbox, en toen ik deze later op de PS4 opstartte kwamen meteen de Trophy tegenhangers van de behaalde achievements binnen. Dus dat lijkt wel zo te werken.
Ah kijk, dat is dan goed om te weten :)

• bram1984
Steven030 schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 13:15:
[...]

Hmm oke, ik heb voor Valhalla 57,50 betaald, en voor WD: Legion heb ik 45 betaald. Vanuit de Ubisoft store met punten inwisselen en een actiecode VERONICA20. En zo heeft Ubisoft eigenlijk altijd wel acties rondom een launch. Maar ik heb trouwens juist voor dit soort dingen (en de tweedehands verkoop) wel een disc-editie van de PS5. Ik vind de prijs-kwaliteit verhouding bij Ubisoft spellen perfect. Games met hogere kwaliteit zijn duurder, en dat is terecht
Ja zo kan het natuurlijk ook. Persoonlijk vind ik beide, op basis van wat ik tot nu toe gezien heb, hooguit 3 tientjes waard.

• Kalder
bram1984 schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 13:22:
[...]

Ja zo kan het natuurlijk ook. Persoonlijk vind ik beide, op basis van wat ik tot nu toe gezien heb, hooguit 3 tientjes waard.
Zo heeft iedereen zijn voorkeur, ik vind demon souls niet meer dan 3 tientjes waard maar voor AC Valhalla heb ik met een gerust hart €55 betaald voor de Drakkar Editie (PS4, bol.com).

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Niet online
Ubi games zijn ook niet erg prijsvast, als de noodzaak er niet is om m op releasedag te hebben kun je de game vrij snel daarna al voor minder in huis halen. Dat komt ook door de beperkte replay waarde, als je klaar bent dan ben je klaar, tenzij je nog alle nutteloze collectibles wilt halen.

• Cloud_VII
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 11:06

Het verplaatsen van mijn PS4 games van een normale PS4 naar externe HDD duurt 2x zo lang als naar een externe SSD. Het spelen vanaf de SSD voelt ook wat sneller, maar dat kan natuurlijk ook placebo zijn. Ik heb een USB 3.1 gen 2 case met een NVMe SSD erin die ik over had. Dit gaat op PS5 met de Gen 2 poorten zeker voor snelheidswinst zorgen

• Walkman
  • Niet online
Carn82 schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 11:53:
[...]

Dan heb je inderdaad een behoorlijke waslijst om doorheen te gaan :D
Inderdaad. Op een gegeven moment trok gamen me niet zo veel meer. Uiteindelijk wel een Switch gekocht waar ik me nog steeds mee vermaak, maar ik ben me bewust welke games ik allemaal nog graag wil spelen en met de backwards compatability is dit een mooi moment om de stap te maken. Doe waarschijnlijk hetzelfde met de Series X :)

• FrankoNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20-12 22:59
Cloud_VII schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 13:36:
[...]

Het verplaatsen van mijn PS4 games van een normale PS4 naar externe HDD duurt 2x zo lang als naar een externe SSD. Het spelen vanaf de SSD voelt ook wat sneller, maar dat kan natuurlijk ook placebo zijn. Ik heb een USB 3.1 gen 2 case met een NVMe SSD erin die ik over had. Dit gaat op PS5 met de Gen 2 poorten zeker voor snelheidswinst zorgen
De laadtijden zijn ook op de ps4 pro wat sneller dan met een HDD. Niet te vergelijken met de Ps5, maar er is inderdaad wel degelijk wat verschil :)

• bram1984
dutchgio schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 13:34:
Ubi games zijn ook niet erg prijsvast, als de noodzaak er niet is om m op releasedag te hebben kun je de game vrij snel daarna al voor minder in huis halen. Dat komt ook door de beperkte replay waarde, als je klaar bent dan ben je klaar, tenzij je nog alle nutteloze collectibles wilt halen.
Mwah je kan er natuurlijk wel veel uren in kwijt. Het is meer het gebrek aan ziel bij dat soort games. Ik merk aan heel veel dingen dat het "moetjes" geweest zijn. Veel copy-paste werk, matige animaties, inspiratieloze quests, slechte voice acting met acteurs die rare hoge stemmetjes opzetten. Weinig oog voor de kleine details. Ik voel vaak niet de liefde die een dev erin heeft gestoken, die ik bij bepaalde andere titels wel voel. Dat geldt eigenlijk wel voor de meeste games waar ieder jaar een deel van verschijnt. Aardige tussendoortjes, snelle vette snacks die kort even je honger stillen, maar nergens zo memorabel als een 8 gangen menu + overnachting in de Librije. ;)

• Ozzie
  • Laatst online: 11:25
Om nog even in te haken op de prijzen-discussie, ik vind het 'vervelender' om 60-70 euro te betalen voor een game als FIFA, Formule 1, MotoGP. De houdbaarheid van zo'n game is kort want eigenlijk wil je volgend seizoen de nieuwe versie spelen, maar echt goedkoper worden ze ook niet gedurende het jaar. Pas als het nieuwe seizoen uit is kan je het vorige seizoen goedkoop scoren.
Als ik dat dan vergelijk met RDR2, die ik gelijk op de release heb gekocht, vind ik dat je veel meer waar voor je geld krijgt.

Helaas zie ik het niet zo snel gebeuren dat sport spellen goedkoper worden. Ik zou het overigens ook niet erg vinden als je 1x een volledige versie moet kopen en dan jaarlijks de nieuwe content erbij moet kopen ofzoiets.

"Write code as if the next maintainer is a vicious psychopath who knows where you live."

• FreakGIB
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-11 14:11
Is het mogelijk om een PS5 game te copyen naar een externe SSD puur voor opslag om ruimte vrij te maken op de interne SSD zodat je op een later tijdstip het spel weer terug copyed?
ik hoop namelijk dat dit hel snel gaat zodat je niet al te lang hoeft te wachten?

PSN: FreakGIB

• whyz
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

whyz

Afdeling icoonloos

Ozzie schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 13:58:
Helaas zie ik het niet zo snel gebeuren dat sport spellen goedkoper worden. Ik zou het overigens ook niet erg vinden als je 1x een volledige versie moet kopen en dan jaarlijks de nieuwe content erbij moet kopen ofzoiets.
Tja, helaas is het voor de uitgevers lucratiever om ieder jaar de volle pond voor wat effectief een "roster update" is te vragen, we blijven er als consumenten gewoon intrappen. :/

Right for all the wrong reasons.

• Kalder
Om nog even in te haken op de prijzen-discussie, ik vind het 'vervelender' om 60-70 euro te betalen voor een game als FIFA, Formule 1, MotoGP. De houdbaarheid van zo'n game is kort want eigenlijk wil je volgend seizoen de nieuwe versie spelen, maar echt goedkoper worden ze ook niet gedurende het jaar. Pas als het nieuwe seizoen uit is kan je het vorige seizoen goedkoop scoren.
Als ik dat dan vergelijk met RDR2, die ik gelijk op de release heb gekocht, vind ik dat je veel meer waar voor je geld krijgt.

Mee eens, sport spellen zijn echt wel de laatste games waar ik full price voor zou betalen. Als ik al sportgames zou kopen, zou ik enkel de eerste van de generatie kopen en die de rest van de generatie blijven spelen, want vind het echt niet nodig om ieder jaar weer 60 euro te betalen alleen om up to date te blijven met de transfers van ieder jaar.

• Edzeau
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21-12 19:10

Volgens mij is dat ook verschillend per persoon. Ik denk meer aan uren: Als je in één seizoen een paar honderd uur in FIFA stopt, dan kan de prijs van 60-70 euro wel uit, lijkt me. Ik heb FIFA19 voor de volle mep gekocht, na een seizoen kwam ik er achter dat ik deze nog geen 5 keer heb opgestart, dus ga ik FIFA20 of FIFA21 niet kopen.

Overigens heb ik RDR2 direct bij release gekocht, maar vond het te traag en ligt nog steeds te verstoffen. Dan is die 5x opstarten van mijn FIFA19 zelfs nog meer waar voor het geld geweest.

Edit: Plus de (sport)spellen die je noemt zijn vaak ook leuk omdat het "up 2 date" is, dus met de nieuwste teamselectie, spelers die op dat moment een bepaalde rating hebben. Dat is voor de echte fans ook veel waard.

[ Voor 7% gewijzigd door Edzeau op 03-11-2020 14:06 ]

• Ozzie
  • Laatst online: 11:25
Edzeau schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 14:05:
[...]

Volgens mij is dat ook verschillend per persoon. Ik denk meer aan uren: Als je in één seizoen een paar honderd uur in FIFA stopt, dan kan de prijs van 60-70 euro wel uit, lijkt me. Ik heb FIFA19 voor de volle mep gekocht, na een seizoen kwam ik er achter dat ik deze nog geen 5 keer heb opgestart, dus ga ik FIFA20 of FIFA21 niet kopen.

Overigens heb ik RDR2 direct bij release gekocht, maar vond het te traag en ligt nog steeds te verstoffen. Dan is die 5x opstarten van mijn FIFA19 zelfs nog meer waar voor het geld geweest.

Edit: Plus de (sport)spellen die je noemt zijn vaak ook leuk omdat het "up 2 date" is, dus met de nieuwste teamselectie, spelers die op dat moment een bepaalde rating hebben. Dat is voor de echte fans ook veel waard.
Tuurlijk scheelt het ook per persoon, ik heb niks met voetbal dus FIFA koop ik sowieso niet. Maar Formule 1 en MotoGP vind ik wel leuk alleen zou ik dan lekker de single player career modes spelen want ik ben niet gek op multiplayer.

Als je kijkt naar de uren die je plezier haalt uit een spel t.o.v. de prijs vind ik de verhouding sowieso vrij goed. Als ik een avondje goedkoop uit eten ga met mijn vrouw ben ik ook 80 euro kwijt. Een avondje bioscoop met een beetje popcorn, drinken en parkeren kost ook 50-60 euro. Terwijl je daar in 2-3 uur weer klaar mee ben.

"Write code as if the next maintainer is a vicious psychopath who knows where you live."

• bram1984

Dat is ook gaar ja. Maar bepaalde jaarlijkse singleplayer franchises gaan ook wel heel erg die kant op, helaas. Nieuwe setting met een nieuw flinterdun verhaaltje, maar qua gameplay voelt het als DLC. Helaas blijven dat soort series goed verkopen en zolang mensen dergelijke games massaal blijven pre-orderen, verandert dit niet.

• Zwartkijker
Walkman schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 13:44:
[...]

Inderdaad. Op een gegeven moment trok gamen me niet zo veel meer. Uiteindelijk wel een Switch gekocht waar ik me nog steeds mee vermaak, maar ik ben me bewust welke games ik allemaal nog graag wil spelen en met de backwards compatability is dit een mooi moment om de stap te maken. Doe waarschijnlijk hetzelfde met de Series X :)
Zou je dan ook PS5 games spelen? Als het (in het begin) voornamelijk is om PS4 games te spelen zou ik eerder denken dat een PS4, eventueel gebruikt, dan zinvoller is en later dan een PS5 halen, als die goed verkrijgbaar is. 😉
Er is in elk geval meer dan genoeg om een maand of 6 te overbruggen.

• Martijn1990
Zwartkijker schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 14:34:
[...]

Zou je dan ook PS5 games spelen? Als het (in het begin) voornamelijk is om PS4 games te spelen zou ik eerder denken dat een PS4, eventueel gebruikt, dan zinvoller is en later dan een PS5 halen, als die goed verkrijgbaar is. 😉
Jij hoopt gewoon op zijn pre-order! :P (Als je er zelf niet al 1 hebt)

• Zwartkijker
Martijn1990 schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 14:35:
[...]

Jij hoopt gewoon op zijn pre-order! :P (Als je er zelf niet al 1 hebt)
Haha, neen hoor 😃. Ik heb me er bij neergelegd dat het niet voor dit jaar zal zijn. En toen ook gezien dat ik nog véél heb liggen die nog niet is aangeraakt, dus zal eerst die berg wat kleiner maken.

Mocht Walkman nu vrijwillig zijn pre-order aan mij afstaan, zeg ik er geen neen tegen, moet ik zeggen. 😉

• laurens700
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 04-08-2024
Zwartkijker schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 14:42:
[...]

Haha, neen hoor 😃. Ik heb me er bij neergelegd dat het niet voor dit jaar zal zijn. En toen ook gezien dat ik nog véél heb liggen die nog niet is aangeraakt, dus zal eerst die berg wat kleiner maken.

Mocht Walkman nu vrijwillig zijn pre-order aan mij afstaan, zeg ik er geen neen tegen, moet ik zeggen. 😉
Je kan toch Coolblue proberen. Denk als je de hele middag ervoor gaat zitten en alles gereed heb, dat je best een kans kan maken. Zijn denk ik echt geen 1000 man aan het wachten daarop. Is tenslotte op een doordeweekse dag.

Console id: Dr Stream | Playstation 5 | Xbox series X | LG 65 CX | Iphone 11 Pro 256 GB | AirPods Pro | MacBook Pro 16 inch

• Walkman
  • Niet online
Zwartkijker schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 14:34:
[...]

Uiteraard zou ik ook PS5 games spelen :) Zelf helaas geen pre-order kunnen plaatsen, maar heb nooit zo'n haast om iets per se op release date te moeten hebben. Kijk bij beide consoles wel wanneer deze beschikbaar zijn en koop ze dan....tot die tijd nog genoeg te spelen op de Switch...

• Bas170
  • Niet online

Bas170

Sir Miss-a-Lot

laurens700 schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 14:47:
[...]
Zijn denk ik echt geen 1000 man aan het wachten daarop. Is tenslotte op een doordeweekse dag.
De nauwelijks aangekondigde pre-orders om 08:30 gingen anders best hard ;) en dat was ook doordeweeks

• 30carbonclocks
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 01-12 22:08

Alhoewel het verschil tussen een SSD en een harde schijf zeker al te merken is op een PS4, zal het verschil op de PS5 een stuk groter zijn. Er zijn namelijk meer factoren die een rol spelen in laadsnelheden, zoals de CPU (die op de PS4 een stuk zwakker is) of de manier hoe de software is ontwikkeld (de systeemsoftware van de PS4 is gemaakt met de aanname dat het draait op een harde schijf).

Ik vond deze video van Digital Foundry hierover wel interessant. Het gaat over de Xbox Series X, maar sinds de PS5 ongeveer dezelfde sprong maakt in CPU-snelheid, is het wel een interessante vergelijking.

https://www.youtube.com/watch?v=7y-Fy1Q2O2k

• Racing-Paradise
[...]

Je kan toch Coolblue proberen. Denk als je de hele middag ervoor gaat zitten en alles gereed heb, dat je best een kans kan maken. Zijn denk ik echt geen 1000 man aan het wachten daarop. Is tenslotte op een doordeweekse dag.
Geen 1000 man aan het wachten? Ik denk véél meer van 1000.

Coolblue is dé laatste hoop voor iedereen die tot op heden geen pre order heeft kunnen bemachtigen. Als je er voor gaat zitten de 18de maak je absoluut een kans maar de 2000 units die ze gaan verkopen gaan binnen no time weg zijn.

• BigF25
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Is er eigenlijk al bekend wanneer Coolblue live gaat op de 18e? Ergens smiddags maar hoe laat is nog niet aangekondigd meen ik, waarschijnlijk op dezelfde nog of dag van te voren vermoed ik

• Segafreak83
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-12-2024
Bas170 schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 14:52:
[...]

De nauwelijks aangekondigde pre-orders om 08:30 gingen anders best hard ;) en dat was ook doordeweeks
Precies, zelf verwacht ik dat de orders binnen 5 minuten vergeven zijn, als de site niet plat gaat.

• laurens700
Racing-Paradise schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 15:13:
[...]

Geen 1000 man aan het wachten? Ik denk véél meer van 1000.

Coolblue is dé laatste hoop voor iedereen die tot op heden geen pre order heeft kunnen bemachtigen. Als je er voor gaat zitten de 18de maak je absoluut een kans maar de 2000 units die ze gaan verkopen gaan binnen no time weg zijn.
Denk zelf ook dat het snel gaat, maar denk dat je echt wel 5 min de tijd hebt om er 1 te kunnen bemachtigen. Bol stond 20 - 30 min open.
Ook rekening houdend met de onzekerheid van baanverlies bij sommige, waardoor ze dit soort uitgaven niet kunnen doen.

Console id: Dr Stream | Playstation 5 | Xbox series X | LG 65 CX | Iphone 11 Pro 256 GB | AirPods Pro | MacBook Pro 16 inch

• Kadardar
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 17-11 22:47
laurens700 schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 15:19:
[...]

Denk zelf ook dat het snel gaat, maar denk dat je echt wel 5 min de tijd hebt om er 1 te kunnen bemachtigen. Bol stond 20 - 30 min open.
Ook rekening houdend met de onzekerheid van baanverlies bij sommige, waardoor ze dit soort uitgaven niet kunnen doen.
Houd er ook rekening dat Bol.com geen enkele aankondiging had en ineens op een ochtend openstond.

CoolBlue heft het wel aangekondigd en zwaar van te voren. Deze gaan wel echt in korte tijd weg zijn. Geef het 5-10 minuten.

[WoW - Kadardh/Daísÿ/Kadarlock @ Draenor]

• Kyhfin
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 09-11 11:34
BigF25 schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 15:18:
Is er eigenlijk al bekend wanneer Coolblue live gaat op de 18e? Ergens smiddags maar hoe laat is nog niet aangekondigd meen ik, waarschijnlijk op dezelfde nog of dag van te voren vermoed ik
[PS5] Pre-order, levertijden en prijzen topic
Er is een heel topic over pre-orders waar deze vraag o.a. tig keer voorbij is gekomen. Rond het middaguur staat al weken op de site van coolblue en verder is er nog niets bekend. Ik zou aanraden dat topic te volgen.

• Alwayshappyz
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 26-11 13:51
Kadardar schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 15:26:
[...]

Houd er ook rekening dat Bol.com geen enkele aankondiging had en ineens op een ochtend openstond.

CoolBlue heft het wel aangekondigd en zwaar van te voren. Deze gaan wel echt in korte tijd weg zijn. Geef het 5-10 minuten.
Gaat niet helpen dat er nog steeds lui tussen zullen zitten die er meerdere gaan bestellen. Of om te verkopen; of om gewoon ''extra zekerheid'' te hebben, waarna er een paar richting evt vrienden of familie leden gaan :+

• Steven030
laurens700 schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 15:19:
[...]

Het grote verschil is dat dit keer iedereen klaar zal zitten waar het bij Bol.com als een verassing kwam. Ter vergelijking wist iedereen wanneer de XSX pre-orders open gingen, en hierdoor was de XSX binnen 2 minuten uitverkocht bij Bol.com. Een paar dagen daarvoor had je inderdaad 20-30 minuten de tijd voor de PS5. Dus óf het verschil valt te verklaren doordat ze veel meer PS5's in de verkoop hadden dan XSX'en, óf doordat iedereen klaar zat. Zoals iedereen klaar zal zitten voor Coolblue...

• NotSoSteady
BigF25 schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 15:18:
Door een beperkte voorraad kun je de PlayStation 5 helaas niet pre-orderen of reserveren. We verkopen de eerste beschikbare PlayStations via deze pagina op 18 november, rond het middaguur. Is het jou gelukt om de PlayStation 5 te bestellen? Dan heb je hem in huis op de officiële releasedag van 19 november. De eerste voorraad van de PlayStation 5 zal niet beschikbaar zijn in onze winkels.
Staat gewoon op de website van Coolblue en is hier al 10.000 keer genoemd.

• laurens700
Alwayshappyz schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 15:29:
[...]

Gaat niet helpen dat er nog steeds lui tussen zullen zitten die er meerdere gaan bestellen. Of om te verkopen; of om gewoon ''extra zekerheid'' te hebben, waarna er een paar richting evt vrienden of familie leden gaan :+
Je bedoelt onder het mom ''richting een paar vrienden of familie leden'', maar dan toch verkopen op marktplaats voor 700+ :P

• NotSoSteady
[...]

Ja, want op een doordeweekse dag is bijna niemand online. :+ Als je denk dat er slechts '1000 man' wachten dan ga je van een koude kermis thuiskomen.

[ Voor 9% gewijzigd door NotSoSteady op 03-11-2020 15:33 ]

• laurens700
Steven030 schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 15:29:
[...]

Het grote verschil is dat dit keer iedereen klaar zal zitten waar het bij Bol.com als een verassing kwam. Ter vergelijking wist iedereen wanneer de XSX pre-orders open gingen, en hierdoor was de XSX binnen 2 minuten uitverkocht bij Bol.com. Een paar dagen daarvoor had je inderdaad 20-30 minuten de tijd voor de PS5. Dus óf het verschil valt te verklaren doordat ze veel meer PS5's in de verkoop hadden dan XSX'en, óf doordat iedereen klaar zat. Zoals iedereen klaar zal zitten voor Coolblue...
True True... Hoop dat elk geval voor de mensen die klaar zitten en er nog geen 1 hebben er 1 kunnen bemachtigen en deze niet via scalpers gepakt gaan worden. :)

• Ridicuul
Er werd in september alleen al 3200 keer gezocht naar 'Coolblue Playstation 5' en 6600 keer naar 'Coolblue PS5' via Google.

Helaas kan ik de cijfers van oktober niet inzien via Google Ads, maar ik verwacht echt wel een flinke drukte.

• Martijn1990
Daarnaast is het zelfs in het nieuws geweest dat je een laatste kans maakt bij CoolBlue en dat wordt (zeker nu) ook door heel wat mensen gekeken :P

• Kadardar
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 17-11 22:47
Ridicuul schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 15:33:
Er werd in september alleen al 3200 keer gezocht naar 'Coolblue Playstation 5' en 6600 keer naar 'Coolblue PS5' via Google.

Helaas kan ik de cijfers van oktober niet inzien via Google Ads, maar ik verwacht echt wel een flinke drukte.
Vergeet daarbij de mensen niet die niets eens wisten dat er een PS5 kwam en het via via horen en direct naar de coolblue website zijn gegaan.

Zoals vele al zeggen. Next gen consoles is wel even iets om naar uit te kijken in de huidige situatie en aangezien velen worden gedwongen thuis te zitten... zorgt wel voor een flinke run op die items.

Ik hoop dat iedereen die nu nog geen preorder hebben en 9 en 18 november als laatste kans hebben er 1 kunnen krijgen. Want thuis zitten en niet veel anders te doen hebben is ook niet veel aan.

[WoW - Kadardh/Daísÿ/Kadarlock @ Draenor]

• BigF25
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Kyhfin schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 15:29:
[...]

Er is een heel topic over pre-orders waar deze vraag o.a. tig keer voorbij is gekomen. Rond het middaguur staat al weken op de site van coolblue en verder is er nog niets bekend. Ik zou aanraden dat topic te volgen.
Ja inderdaad genoeg voorbij gekomen, middaguur.. beetje overheen gelezen 8)7
Ik ben reeds voorzien was alleen ff benieuwd maar idd had in pre-order topic gemoeten (y)

• On_E
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14:28

On_E

Housemusic

Kadardar schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 15:37:
[...]

Vergeet daarbij de mensen niet die niets eens wisten dat er een PS5 kwam en het via via horen en direct naar de coolblue website zijn gegaan.

Zoals vele al zeggen. Next gen consoles is wel even iets om naar uit te kijken in de huidige situatie en aangezien velen worden gedwongen thuis te zitten... zorgt wel voor een flinke run op die items.

Ik hoop dat iedereen die nu nog geen preorder hebben en 9 en 18 november als laatste kans hebben er 1 kunnen krijgen. Want thuis zitten en niet veel anders te doen hebben is ook niet veel aan.
We hebben gelukkig nog een PS4 staan. :)

Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978

• Santiago2019
Ridicuul schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 15:33:

Ja maar de helft van die searches zijn van mij :+

• G4mert
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 11-04 19:52
Kadardar schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 15:37:
[...]

Ik heb blijkbaar iets gemist, waar zijn ze 9 november beschikbaar?

• Bas170
  • Niet online

Bas170

Sir Miss-a-Lot

Zullen we de PS5 pre-order vragen in het daarvoor bestemde topic houden?

:>

• Steven030
G4mert schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 15:44:
[...]

Ik heb blijkbaar iets gemist, waar zijn ze 9 november beschikbaar?
Dat gaat over de XSX vermoed ik. Zeg maar: Iedereen die nog geen next gen console naar keuze heeft gepre-ordered; veel succes bij Coolblue en hopelijk zijn jullie de scalpers voor! :)
Pagina: 1 ... 249 ... 283 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
[font size=16]
In dit topic geen statusupdates van je bestelling, daarvoor is [PS5] Pre-order, bestellingen en levertijden
[/font]
Om een goede sfeer te behouden:
Geen PS5 vs Xbox fanboy-discussies
• Discussieer op argumenten, NIET op de persoon
• Maak gebruik van de Topic-Report om slechte reacties te melden