Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:30

Mystikal

It never hurts to help!

Topicstarter
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Er is ook een speciaal topic over het configureren van een desktop. Het "Geschikte Onderdelen Kiezen" topic vind je hier: [Guide] Geschikte Onderdelen Kiezen

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen, momenteel Modern Warfare, op 2560*1080. Overweeg om HP Reverb G2 te kopen. Dan wordt er Assetto Corsa gespeelt

Wat mag het systeem gaan kosten?
Niet echt. Twijfel tussen een 3070 of 3080.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
corsair 380T kast, ssd/nvme ssd reeds in bezit. Verder aangesloten op NAS, dus geen hele grote opslag nodig. l

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Nieuwe voeding, momenteel een 450 die niet voldoet voor de nieuwe graka. Voor de rest mobo, geheugen, GPU, koeler, processor.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeuren. Prijs/kwaliteit is belangrijk.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Nvt

Ga je overklokken?
Veel verder dan MSI afterburner ga ik niet komen

Wat verwacht je van ons?
Wil gewoon een upgrade van mijn huidige systeem, waarbij ik het lastig vind om alles weer in deze kast te krijgen.

Een eerste voorzet voor wat onderdelen:

Asrock B550M-ITX/ac moederbord
AMD Ryzen 5 3600X processor
Corsair DDR4 Vengeance LPX 2x16GB 3200
Corsair RM750x Wit PSU / PC voeding
Zalman CNPS16X White

[ Voor 6% gewijzigd door Mystikal op 13-11-2020 19:08 ]

Basement Bios ---- Exo-S

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pedra
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 12-09 22:06
je hebt een grappige kast maar heeft niet heel veel koeling dus met een 3080 kan het wat warm worden. een 3070 of een 6800/6800xr zijn dan de andere alternatieven als je toch nog leuke prestaties wilt
ook is het een vraag van beschikbaarheid. voor de amd kaarten weten we het nog niet maar speculaties is dat ze waarschijnlijk dit jaar nvidia nog gaan inhalen met geleverde kaarten
3080 is op dit moment zwaar overprijst. en bijna op elk vlak een slechtere keuze dan de 6800xt

bij het kopen van de GPU ook goed letten op de lengte van de gpu... max lengte is 290mm voor je kast dus
dus je keuze is beperkt tot de 3080 founders editions.... well good luck getting that one
3070 en 6800xt zullen er makkelijker ingaan. misschien op uitzondering van enkele aib

voor de voeding... zijn er betere voedingen ja.. maar ik heb zon vermoeden dat je specifiek voor de witte voeding hebt gekozen.. en dan lijkt het me geen slechte keus

voor de prosessor koeling. waarschijnlijk ook weer specifiek voor wit gegaan. sterk vermeoden dat er betere cpu koeler zijn voor die prijs maar die zijn niet wit (en hebben geen rgb). zie helaas nog geen reviews van de Zalman CNPS16X

niet elke versie van de corsair ram werkt goed met een ryzen cpu.... kijk even naar de g.skill ram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Nu online
pedra schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 21:35:
je hebt een grappige kast maar heeft niet heel veel koeling dus met een 3080 kan het wat warm worden.
Dat ding is rondom een en al gat, Gaat wel goed komen.

@Mystikal
Waarom geen 5600X? Daarmee ga je een stuk meer uit je 3070/3080 halen.

Neem geen Corsair geheugen want werkt vaker niet dan wel stabiel met Ryzen. G.Skill en Crucial zijn stukken beter. pricewatch: Crucial Ballistix BL2K16G32C16U4W bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:30

Mystikal

It never hurts to help!

Topicstarter
pedra schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 21:35:
je hebt een grappige kast maar heeft niet heel veel koeling dus met een 3080 kan het wat warm worden. een 3070 of een 6800/6800xr zijn dan de andere alternatieven als je toch nog leuke prestaties wilt
ook is het een vraag van beschikbaarheid. voor de amd kaarten weten we het nog niet maar speculaties is dat ze waarschijnlijk dit jaar nvidia nog gaan inhalen met geleverde kaarten
3080 is op dit moment zwaar overprijst. en bijna op elk vlak een slechtere keuze dan de 6800xt

bij het kopen van de GPU ook goed letten op de lengte van de gpu... max lengte is 290mm voor je kast dus
dus je keuze is beperkt tot de 3080 founders editions.... well good luck getting that one
3070 en 6800xt zullen er makkelijker ingaan. misschien op uitzondering van enkele aib

voor de voeding... zijn er betere voedingen ja.. maar ik heb zon vermoeden dat je specifiek voor de witte voeding hebt gekozen.. en dan lijkt het me geen slechte keus

voor de prosessor koeling. waarschijnlijk ook weer specifiek voor wit gegaan. sterk vermeoden dat er betere cpu koeler zijn voor die prijs maar die zijn niet wit (en hebben geen rgb). zie helaas nog geen reviews van de Zalman CNPS16X

niet elke versie van de corsair ram werkt goed met een ryzen cpu.... kijk even naar de g.skill ram
Bedankt voor je terugkoppeling. Kast is inderdaad aan 3 zijden open met 'mesh'. Dus dat moet geen probleem zijn. Ik worstel inderdaad met de graka ivm lengte. Ook de 3070 lijkt niet te passen. De modellen die ik af en toe op voorraad zie komen zijn altijd langer dan 29cm. Misschien toch even wachten totdat de ATI kaarten komen? Wellicht wat korter?

Voeding inderdaad wit vanwege het oog. Maar nu ik zo naar mijn kast kijk, die voeding zie je toch niet zitten. Betere alternatieven zijn welkom.
Uszka schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 22:00:
[...]

Dat ding is rondom een en al gat, Gaat wel goed komen.

@Mystikal
Waarom geen 5600X? Daarmee ga je een stuk meer uit je 3070/3080 halen.

Neem geen Corsair geheugen want werkt vaker niet dan wel stabiel met Ryzen. G.Skill en Crucial zijn stukken beter. pricewatch: Crucial Ballistix BL2K16G32C16U4W bijvoorbeeld.
De 5600x had ik niet genomen, omdat ik niet wist dat dit de bottleneck zou worden bij een 3070/3080 kaart.
Daarnaat ook slecht leverbaar lijkt het zo? :?

Zal andere geheugen merken kopen. Is het nog aan te raden om op een AMD cpu een AMD graka te zetten en dus daar idd voor te wachten?

Basement Bios ---- Exo-S