Mooraalkikker schreef op donderdag 24 december 2020 @ 20:49:
[...]
Ja ik merk eerlijk gezegd vrij weinig van de mindere dow
nloadsnelheden door QR. Heb altijd al met Xbox gehad dat die echt van 100 naar 40 schiet. Soms blijft die dan stabiel op 100, maar kan ook gerust een paar minuten op 40 blijven hangen,
Ach, jammer dat het dan wat langer duurt als ik het toevallig op dat moment wil spelen, maar dan speel ik wel een paar potjes fifa meer. Altijd een leuke verrassing als ik opeens de melding krijg als die klaar is.
Ligt ook niet aan QR, maar dat is gewoon de laatste game die gespeeld is die op de achtergrond nog gewoon open staat. Sluit je die af, dan zijn er nog steeds games die in QR staan, maar niet van invloed zijn op de dow
nload snelheid. Dus eige
nlijk is het geen QR issue.
Verder zou je ook even snel een app kunnen openen bv YouTube of de accessoires app en dan de dow
nload aanzetten. De laatst gespeelde game gaat dan in QR maar de dow
nload snelheid zou dan geen last van lage snelheden moeten hebben.
Over dow
nload snelheden gesproken. XBL begint het flink af te leggen tov PSN merk ik. 43GB FIFA 21 op de PS5 in 7 minuten op een 1Gbit lijn. Op de XSX deed die 42GB FIFA er bijna 14 minuten over. Zelfde tijdstip, zelfde game en ongeveer dezelfde grootte.
Dow
nload snelheid is erg instabiel en schommelt hier tegen de 400Mbps aan met uitschieters naar 800+Mbps maar ook terug naar 40Mbps. Over het algemeen een gemiddelde van ongeveer 300 tot 350Mbps Daar waar PSN gewoon stabiel rond de 700+Mbps stabiel zit. Blijf het vreemd vinden dat een grote partij als Microsoft dit niet stabiel kan krijgen. Dat het wat schommelt, geen probleem maar ik zit echt soms naar die voortgangsbalk te kijken die van 30Mbps naar 450 schiet om vervolgens weer naar 114Mbps te gaan en daarna naar 768Mbps te gaan en vervolgens weer diep tot onder de 100Mbps allemaal binnen 10 seconden.