wjsiebes schreef op zaterdag 2 oktober 2021 @ 10:39:
Ik zit te twijfelen om over te stappen van een one X naar een Series X. Ik heb wat vragen:
1) worden de save games tussen de One X en de Series X gewoon gesynchroniseerd? Idee is dat de One X op de slaapkamer komt. Als mijn vrouw dan tv kijkt in de woonkamer kan ik op bed verder spelen.
2) ik speel o
nline nog tegen vrienden op een one X. Kan ik dat gewoon blijven doen op een series X?
3) als ik het goed begrijp blijft al mijn randapparatuur (Xbox headset, stuurtje) ook werken op de Series X?
4 ik heb een tv meubel met daarin een vak wat 33,5 hoog is en 43cm breed is. Raden jullie aan de Xbox rechtop te zetten of neer te leggen?
Vraag 1 tm 3 is makkelijk:
1. Ja, synchronisatie werkt naadloos/vlekkeloos. Soms moet je bij het starten van een game even 5 seconden wachten en krijg je idd het sync schermpje te zien waarin je overigens niks hoeft te doen behalve naar de voortgangsbalk te kijken.
2. Ja mits je natuurlijk met het account speelt welke je ook op je andere console gebruikt.
3. Ja, alles blijft werken zolang het iig gebruik maakt van het Xbox Wireless Protocol of een Xbox Dongle. Een headset die gebruik maakt van een basisstation via de optische poort, gaat wel werken dacht ik, maar met extra hardware of via een omweg omdat de S|X geen optische poort meer hebben.
Verder kwam ik er net zelf achter dat Hell Let Loose next gen o
nly is ? Wilde de game installeren op de One X, maar kreeg de melding dat de installatie gestopt was en
Deze game of app is niet compatible
Kies iets anders of probeer deze game of app op een XBox Series X|S. (0x87e10011)
In de Store staat wel alleen het labeltje: Geoptimaliseerd voor Xbox Series X|S
Dan ga ik er vanuit dat de game oorspronkelijk een One\PS4 game is en middels andere zaken mooier/sneller/beter draait op een Series X|S of PS5.