eeltje schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 10:05:
hoi allemaal,
heb maar klein pensioentje.
speel meestal wat oudere spellen. online vrij zelden slechts af en toe open world spel. halo of breakpoint
twijfel tussen xbox one s (100 euro) goedkoop spellen kopen en spelen voor single player.
xbox series s 200 euro marktplaats tweedehands gamepas 10 euro per maand
maar staan nou al zoveel tweedehands xbox series s te koop op marktplaats dus vraag me af waarom mensen er zo op afknappen ????
lastig kiezen.
groet
eeltje
Misschien toch mensen die bij nader inzien naar de x overstappen, zou het anders niet durven zeggen.
De S heeft natuurlijk minder opslagruimte maar volgens mij draaien games er prima op. Wel is het zo dat je bij backwards compatible games (Xbox one games) de one s versie krijgt en niet de one x versie. Dat betekent dat veel games die one x optimalisaties gekregen hebben er grafisch minder uitzien op de series s dan op de one x. Maar het zal wel nog steeds stabieler lopen en kortere laadtijden hebben, vooral ten opzichte van een one s. En toekomstvaster.
De combinatie met gamepass blijft uitstekend met de series s, je zult alleen niet zoveel games tegelijk kunnen installeren.
Vergeet ook niet het gamepass topic even te bekijken, het is waarschijnlijk interessanter voor je om gold te nemen voor een paar jaar en dat om te zetten naar gamepass ultimate, ook al vind je multiplayer niet zo belangrijk. Kost wel iets meer in een keer maar is uiteindelijk een stuk goedkoper. Uitgebreide uitleg en discussie staat in het gamepass topic.
Wees overigens voorzichtig als je iets koopt. Ik heb geen ervaring met waar een series s nu voor gaat maar 200 euro klinkt mij erg goedkoop. Let op dat het geen oplichter is.