Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mondorpator
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 24-11-2021
Hey iedereen,

Ik weet niet of dit de goede plek is om deze vraag te stellen maar toch. Ik liep laatst langs de Lidl waar een poster hing om te werken bij de Lidl, op de poster stond dat er 150 euro bruto betaald werd voor een 21 jarige op basis van een 12 urige werkweek.

Zelf ben ik werkzaam als Magento developer binnen een startup en voer belangrijke werkzaamheden uit. Zo ben ik betrokken bij verschillende deployments en zijn er meerdere webshops online waarin ik een groot aandeel in heb. Ik ben afgestudeerd als Applicatieontwikkelaar aan het Alfacollege en volg momenteel de studie Software Engineering aan het Hanzehogeschool. Ik zit momenteel in mijn 3e jaar en heb bij mijn huidige werk een 8 uur contract aangezien ik het combineer met mijn studie.

Per maand verdien ik 422 euro incl vakantiegeld. Maar dit is sinds kort zo. Ik had een vermoede dat, ik voor de taken die ik doe, al aan de lage kant verdiende. Mijn vorige salaris was namelijk 388. Toen ik de poster tegenkwam zat ik te denken, ik ben een afgestudeerde applicatieontwikkelaar en verdien dan bijna het zelfde als iemand die bij de Lidl werkt? De grote vraag is daarom dan, wordt ik onderbetaald?

Ik ben 21 jaar en mijn uurloon is 11,21 bruto

Bedankt alvast!

Alle reacties

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09-07 00:06
Minimum jeugdloon. Tot aan je 2322ste maakt het over algemeen weinig uit wat je doet, loon zal op of net boven minimum liggen bij veel bedrijven. Waar zit de meeste toekomst voor jou. Focus je daarop.

Btw. Sinds wanneer studeren mensen af aan het MBO trouwens, zo kun je ook je opleiding omhoog praten. Het mag van mij hoor, maar het klinkt wat aangedikt. Helemaal als je het zo afzet tegen "iemand die bij de Lidl werkt". Kijk na je echte afstuderen nog eens naar je salaris, wat je nu hebt is een bijbaan, waar je prima verdient gezien je situatie/leeftijd. Weinig bedrijven betalen een werkstudent het salaris van een developer die al 5 jaar fulltime werkt.

[ Voor 57% gewijzigd door pennywiser op 01-11-2020 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrazyOne
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13:26
Leeftijd Per maand Per week Per dag Per uur
21 jaar en ouder € 1.680,00 € 387,70 € 77,54 € 9,69
https://www.uwv.nl/partic...detail/minimum-jeugd-loon
Dus ja, je verdiend meer dan het minimum, en je bent er ook zelf mee akkoord gegaan lijkt mij. Als je meer wilt, moet je onderhandelen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• thescorpi0n
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 08-07 19:16
Ik vind het wel oké voor een bijbaantje dat je acht uur in de week kan doen. Het belangrijkste is dat je nu zeer relevante ervaring op aan het doen bent (aangezien, zoals je zelf zegt, belangrijke dingen mag doen). Die 50 cent meer of minder per uur zou ik niet over vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fonsoy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23:40
Als je nu bijzonder erg je best zou doen met onderhandelen bij deze werkgever, krijg je 30-50 per maand extra. Dat is niet echt de moeite. Het gaat veel meer opleveren als je snel een betere ontwikkelaar wordt. Dus je zit bij deze werkgever beter dan bij de LIDL, aangezien je relevante werkervaring opbouwt. Bovendien lijkt het me heel wat leuker om functies in webshops te ontwikkelen dan om vakken te vullen ... :)

[ Voor 4% gewijzigd door fonsoy op 01-11-2020 21:38 ]

Lenovo W520 - i7 2720QM - 8GB DDR3 1333Mhz - 1080p - Nvidia 1000M - 9 cell accu

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-07 14:14
Mondorpator schreef op zondag 1 november 2020 @ 21:24:
Ik ben afgestudeerd als Applicatieontwikkelaar aan het Alfacollege en volg momenteel de studie Software Engineering aan het Hanzehogeschool. Ik zit momenteel in mijn 3e jaar en heb bij mijn huidige werk een 8 uur contract aangezien ik het combineer met mijn studie.
Lekker daar op focussen. Wat je nu verdient met een 8 uur per week bijbaantje is niet zo belangrijk.

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thlst
  • Registratie: Januari 2016
  • Niet online
Ga wel solliciteren bij andere bedrijven als je bent afgestudeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

fonsoy schreef op zondag 1 november 2020 @ 21:38:
Bovendien lijkt het me heel wat leuker om functies in webshops te ontwikkelen dan om vakken te vullen ... :)
Want? Komt een beetje denigrerend over eerlijk gezegd...

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:48
CLB schreef op zondag 1 november 2020 @ 23:04:
[...]

Jouw reactie komt wat raar over.
Hij mag toch dat leuker vinden?

Afstuderen aan een mbo... Blijft lachwekkend die termen voor een mbo..
Maar ja ik ben afgestudeerd aan de hts, hio.
Wrs vind iemand dat van een uni ook overdreven.

Ga voor iets wat je echt leuk vind dat is het belangrijkste. Veel verdienen is mooi meegenomen.

[ Voor 3% gewijzigd door Harribo op 01-11-2020 23:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 17:19

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Hey iedereen,

Ik weet niet of dit de goede plek is om deze vraag te stellen maar toch. Ik liep laatst langs de Lidl waar een poster hing om te werken bij de Lidl, op de poster stond dat er 150 euro bruto betaald werd voor een 21 jarige op basis van een 12 urige werkweek.

Zelf ben ik werkzaam als Magento developer binnen een startup en voer belangrijke werkzaamheden uit. Zo ben ik betrokken bij verschillende deployments en zijn er meerdere webshops online waarin ik een groot aandeel in heb. Ik ben afgestudeerd als Applicatieontwikkelaar aan het Alfacollege en volg momenteel de studie Software Engineering aan het Hanzehogeschool. Ik zit momenteel in mijn 3e jaar en heb bij mijn huidige werk een 8 uur contract aangezien ik het combineer met mijn studie.

Per maand verdien ik 422 euro incl vakantiegeld. Maar dit is sinds kort zo. Ik had een vermoede dat, ik voor de taken die ik doe, al aan de lage kant verdiende. Mijn vorige salaris was namelijk 388. Toen ik de poster tegenkwam zat ik te denken, ik ben een afgestudeerde applicatieontwikkelaar en verdien dan bijna het zelfde als iemand die bij de Lidl werkt? De grote vraag is daarom dan, wordt ik onderbetaald?

Ik ben 21 jaar en mijn uurloon is 11,21 bruto

Bedankt alvast!
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
CLB schreef op zondag 1 november 2020 @ 23:04:
[...]

Ik denk dat je dat met de verkeerde insteek leest, ik kan zelf ook een hoop dingen verzinnen die ik leuker vind om te doen qua werk dan vakkenvullen. Maakt het niet denigrerend, maar gewoon realiteit. Wat ik wel vind is dat er niks mis is met vakkenvullen, ik heb het ook best een aantal jaar gedaan. Zeker als je wat meer taakjes op je neemt neemt de diversiteit van het werk enorm toe.
Harribo schreef op zondag 1 november 2020 @ 23:14:
[...]

Jouw reactie komt wat raar over.
Hij mag toch dat leuker vinden?

Afstuderen aan een mbo... Blijft lachwekkend die termen voor een mbo..
Maar ja ik ben afgestudeerd aan de hts, hio.
Wrs vind iemand dat van een uni ook overdreven.

Ga voor iets wat je echt leuk vind dat is het belangrijkste.
Afstuderen aan een MBO vind ik zelf ook wat overdreven, maar als ik kijk naar wat mijn zusje voor een eindproject moet doen qua hoeveelheid en complexiteit (ondernemersopleiding op MBO 4 niveau), vind ik dat het bij haar iig geen 'rijbewijs bij een pakje boter' diploma is. Maar goed, andere discussie voor een andere keer denk ik :+

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Harribo schreef op zondag 1 november 2020 @ 23:14:
Jouw reactie komt wat raar over. Hij mag toch dat leuker vinden?
Daarom ook de drie puntjes als open opmerking / vraag.
Ik lees niet dat hij dat vindt, maar misschien interpreteer ik het verkeerd.

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hydra
CLB schreef op zondag 1 november 2020 @ 23:33:
[...]

Daarom ook de drie puntjes als open opmerking / vraag.
Ik lees niet dat hij dat vindt, maar misschien interpreteer ik het verkeerd.
"Lijkt het me" is toch vrij overduidelijk gewoon een persoonlijke mening.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harm_H
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 19:07
Dit is inderdaad aan de lage kant. Gewoon zeggen dat je niet tevreden bent met dit salaris (vakkenvuller verdient meer) en dat ze niet raar moeten opkijken als je uitkijkt naar andere bedrijven. Solliciteer gewoon ergens anders.

Let wel, het is een startup (minder geld) en voor 12 uur developer zijn weinig jobs (ze vragen minimaal 32 uur).
Zelf ben ik werkzaam als Magento developer binnen een startup en voer belangrijke werkzaamheden uit.
Dit is jouw mening. Dat kan ik niet rationeel inschatten.
word ik

[ Voor 47% gewijzigd door Harm_H op 02-11-2020 09:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22:24

Theo

moederbord

Ik vind het niet echt schokkend; Mijn HBO startsalaris op mijn 23e (fulltimebaan) was zo'n beetje gelijk aan het loon dat ik had bij de supermarkt waar ik toen ik daar te gelijktijdig stopte en tig jaren werkte. (loon opgeschaald naar een fulltimebaan uiteraard)

De loonschalen voor een goede bijbaan bij de Lidl (en Aldi, en andere supermarkten) eindigen zo'n beetje op het punt waar de HBO banen beginnen. Jij zit nu een beetje net op die grens. Geen HBO papiertje waarmee een salaris dus iets zakt. Wel een HBO waardige baan waarmee je salaris dus iets stijgt waarmee je dus in dat salarisgebied blijft.

Aan de andere kant, je hebt een FTE salaris van 1928 euro inc vakantiegeld; 1785 euro ex vakantiegeld. Dat is wel een beetje aan de magere kant. Als HBO starter is 2.500 euro reëel, maar daar zit je dus onder (want 'maar' een bijbaan en geen HBO papier) waarmee een salaris van 1.700-2.200 euro eerlijk en reëel is voor jou (uurloon 10-13 euro) ex 8% vakantiegeld. Jouw uurloon (10.40 ex vakgeld) valt hier binnen, maar wel aan de onderkant. Het is niet 'te weinig', het is enkel iets ondergemiddeld.

Mogelijk zou je kunnen proberen om 1-2 euro per uur meer aan salaris te vragen, mits dat geld er is. Want een nadeel van een startup is ook vaak dat geld erg schaars is..

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• retoohs
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 22:05
De grote vraag is daarom dan, wordt ik onderbetaald?
Als je fulltime zou werken met dit salaris dan zou je wel onderbetaald worden. Echter is het aanbod van relevant werk voor 8 uur per week waarschijnlijk niet zo groot.
Ik denk ook dat de Lidl bovengemiddeld betaald aangezien het parttime ongeschoold werk is.

Ik zou me er niet te druk om maken. Het belangrijkste is dat je je studie volgens planning afrond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Theo schreef op maandag 2 november 2020 @ 09:36:
Als HBO starter is 2.500 euro reëel
FYI: als starter met iets rond HBO software engineering / informatica is 2500 echt aan de lage kant. 2800-3000 moet er wel uit te halen zijn. Ben zelf in 2002 met 2250 begonnen (gecorrigeerd voor inflatie is dat 3058),. Dat was toen relatief goed, maar ook niet bepaald schokkend ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furion2000
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 15:25
Hydra schreef op maandag 2 november 2020 @ 09:54:
[...]

FYI: als starter met iets rond HBO software engineering / informatica is 2500 echt aan de lage kant. 2800-3000 moet er wel uit te halen zijn. Ben zelf in 2002 met 2250 begonnen (gecorrigeerd voor inflatie is dat 3058),. Dat was toen relatief goed, maar ook niet bepaald schokkend ofzo.
Deze discussie word best vaak gevoerd, maar uit mijn eigen onderzoek blijkt dat een ontwikkelaar's startsalaris word bepaald door heel veel factoren en niet zozeer als HBO IT == 2800-3000.

Om maar de grootste factor te noemen - locatie werkgever (A-dam is niet representatief voor Goes)

Denk daarnaast aan ontwikkel taal (backend verdient meer dan Php platform over het algemeen) - ervaring - soort bedrijf (young professional program verdient niet snel meer dan 2500).

Ik vind een hoog verwachtingspatroon bij een 23 jarige HBO starter een gevaarlijke combinatie als je bedenkt hoeveel 20'ers er last hebben van stress/burnouts doordat ze voor hun gevoel niet voldoen aan dit verwachtingspatroon.

@CLB Ik denk een halve ontwikkeljob in bijna alle opzichten beter is dan vakkenvuller bij de LIDL in zijn situatie. Je leert al een deel van toekomstige jobs en kan het dus al deels ervaren. Als ik terug kijk was vakken vullen, samen met lopende band werk mijn minst leuke baan en mee met mijn oom de timmerman de leukste bijbaan. Werken an sich is een goede skill om te leren, maar proeven aan een echte ambacht was voor mij echt vele male beter en beter voor mijn ontwikkeling.

[ Voor 19% gewijzigd door Furion2000 op 02-11-2020 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Furion2000 schreef op maandag 2 november 2020 @ 10:14:
Deze discussie word best vaak gevoerd, maar uit mijn eigen onderzoek blijkt dat een ontwikkelaar's startsalaris word bepaald door heel veel factoren en niet zozeer als HBO IT == 2800-3000.

Om maar de grootste factor te noemen - locatie werkgever (A-dam is niet representatief voor Goes)
Natuurlijk. Maar juist als starter is het belangrijk om te weten wat er te halen valt. En vooral te weten dat er een range is die een stuk breder is dan de genoemde 2500. Hoe het zit in Goes weet ik niet, maar hier in de randstad is 2500 gewoon onderbetaald.
Denk daarnaast aan ontwikkel taal (backend verdient meer dan Php platform over het algemeen) - ervaring - soort bedrijf (young professional program verdient niet snel meer dan 2500).
M.i. is met een HBO informatica opleiding Wordpress sites gaan beheren wel een beetje zonde van 4 jaar HBO. Als je dat graag wil, prima. Maar het het is m.i. belangrijk om te weten wat er te halen valt.

Een YP heeft ook vaak een leasebudget. Dat zit over het algemeen 'in' die 3000 euro. Daarbij heb je YP programma's meestal bij grote detacheerders of bijv. banken en die betalen echt wel een fatsoenlijk loon. Die zittent te springen om talent.
Ik vind een hoog verwachtingspatroon bij een 23 jarige HBO starter een gevaarlijke combinatie als je bedenkt hoeveel 20'ers er last hebben van stress/burnouts doordat ze voor hun gevoel niet voldoen aan dit verwachtingspatroon.
Laten we niet op de stoel van een psycholoog gaan zitten. Dat ben ik niet, en jij ook niet. Het gaat me dan ook veel te ver om te stellen dat mensen in een burnout raken.

Wat ik veel 'gevaarlijker' vindt is dat een starter met nul ervaring gemakkelijk gepiepeld wordt bij een sollicitatie. Bedrijven doen vaak echt hun best om een salaris naar beneden te praten. Als je niet weet wat er te halen valt in de markt, dan ben je eerder geneigd een laag bod te accepteren. Sterker nog; heel veel starters onderhandelen uberhaupt niet bij hun eerste baan. Bedrijven weten dat en doen vrijwel altijd een bod onderin hun range.

Aangezien het bedrag waar je mee begint, ook de basis is voor je verhogingen (dat is meestal een laag percentage) en een starter zo 5 jaar bij het eerste bedrijf begint, is een verschil van 300 per maand voor de 5 jaar daarop echt een immens verschil.

Dus ja; dat weten en dus de tijd nemen te zoeken naar een goeie fit, vind ik voor iemand toch iets belangrijker dan de rare notie dat dat een burnout op zou leveren.

[ Voor 4% gewijzigd door Hydra op 02-11-2020 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ionicawa
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 25-06 07:37
Twee dingen:

1. Als je nu het gevoel hebt dat je huidige salaris te laag is ten opzichte van anderen of het werk dat je doet, dan kan dat alleen bevestigd of ontkracht worden door te solliciteren bij andere bedrijven om te kijken wat zij jou waard vinden. Proberen te onderhandelen op je huidige werk kan natuurlijk ook altijd, maar als je al een beter voorstel hebt liggen van een ander bedrijf dan is dat positief voor jouw onderhandelingspositie.

2. Je bent nog aan het studeren, jouw bijbaan geeft jou extra ervaring in hetgeen waarvoor je aan het studeren bent en dat helpt je bij het vinden van een fulltime baan zodra je afgestudeerd bent. Zolang je het financieel trekt met je huidige salaris dan zou ik niet te moeilijk doen voor een paar tientjes extra per maand en je vooral richten op het afronden van je studie, want dan ga je als het goed is tenminste het 5-voudige verdienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furion2000
Hydra schreef op maandag 2 november 2020 @ 10:23:
Laten we niet op de stoel van een psycholoog gaan zitten. Dat ben ik niet, en jij ook niet. Het gaat me dan ook veel te ver om te stellen dat mensen in een burnout raken.

Wat ik veel 'gevaarlijker' vindt is dat een starter met nul ervaring gemakkelijk gepiepeld wordt bij een sollicitatie. Bedrijven doen vaak echt hun best om een salaris naar beneden te praten. Als je niet weet wat er te halen valt in de markt, dan ben je eerder geneigd een laag bod te accepteren. Sterker nog; heel veel starters onderhandelen uberhaupt niet bij hun eerste baan. Bedrijven weten dat en doen vrijwel altijd een bod onderin hun range.

Aangezien het bedrag waar je mee begint, ook de basis is voor je verhogingen (dat is meestal een laag percentage) en een starter zo 5 jaar bij het eerste bedrijf begint, is een verschil van 300 per maand voor de 5 jaar daarop echt een immens verschil.

Dus ja; dat weten en dus de tijd nemen te zoeken naar een goeie fit, vind ik voor iemand toch iets belangrijker dan de rare notie dat dat een burnout op zou leveren.
Vind het vergelijken van het bekende probleem 'veel jonge mensen hebben stress van hoge verwachtingspatronen met burnouts tot gevolg' met dat wij op de psycholoog stoel zitten overdreven. We mogen wel praten over wat je waard bent (HR adviseur ben ik ook niet) maar een normaal psychologisch onderwerp is too much?

Ik denk dat het advies van jou passender is om hem zelf op onderzoek uit te adviseren en niet met een getal in zijn hoofd op pad sturen. Het leren wat je waar bent is een proces voor iedereen individueel, net zoals dat onderhandelen over salaris niet bij iedereen van nature komt.

En ja je startsalaris zou belangrijk zijn in je voorbeeld waarin je uitgaat een lage percentage verhoging. Daar zit natuurlijk ook ruimte voor andere beslissingen zoals switchen na 2-3 jaar van werkgever met bijvoorbeeld als bijkomend voordeel dat je ook in een andere keuken kan kijken of het moment dat je van junior naar medior gaat na +- 2 jaar een onderhandelmoment maken. Zelfs al kom je er achter dat je weinig verdient kun je het gesprek openen met je werkgever en er iets aan doen of tot de conclusie komen dat het niet gaat werken.

Het is imo niet 'de psycholoog uithangen' als ik zeg dat niet kunnen voldoen aan hoge verwachtingen meer stress oplevert dan je eigen na een jaar voor je kop slaan met dat je meer zou kunnen verdienen, nadat je je onderzoek hebt gedaan en je zekerder over jezelf en je skills begint te worden. Ik bedoel niet dat dit de complete oorzaak is van een burnout, ik zie alleen dat een hoge verwachting van salaris onderdeel is van een hoog verwachtingspatroon. Niet kunnen voldoen aan een hoog eigen verwachtingspatroon staat wel gelijk aan 1 van de oorzaken van burnouts bij jonge werknemers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thlst
  • Registratie: Januari 2016
  • Niet online
Een laag loon waar mee je geen woning kan vinden kan ook leiden tot stress.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furion2000
thlst schreef op maandag 2 november 2020 @ 11:11:
Kun je ook herleiden naar problemen met een verwachtingspatroon wat niet matched.

Ik kan geen woning vinden in Amsterdam als starter en heb nu stress daarvan - no shit genius ;)

[ Voor 15% gewijzigd door Furion2000 op 02-11-2020 11:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22:24

Theo

moederbord

thlst schreef op maandag 2 november 2020 @ 11:11:
Die 10 uren dat de TS per week werkt zal eerder bepalen zijn dat hij momenteel geen woning kan kopen :P Vergeet niet dat het hier om een bijbaantje gaat, en niet om een fulltime baan.

De baan van de 21-jarige TS is een bijbaan bij een startend bedrijf waar hij 'HBO achtig' werk doet naast z'n HBO studie. De vraag is of zijn huidige salaris te laag is of niet. Niet of hij ooit ergens na z'n studie zal werken, en voor welk loon dat dan zal moeten gezien de post en pre stress die het mogelijk op zou kunnen leveren ;)

Feit:
minimumloon voor een 21-jarige ex 8% vakantiegeld: 9.77 euro per uur
Loon TS ex vakantiegeld: 10.40 euro per uur.
Supermarktloon LIDL: 12.50 euro per uur (aanname is dat 150 euro per week is)
Loon starter op HBO met 2.500 euro per maand: 14.50 euro per uur
Loon starter met 3.000 euro per maand: 17.44 euro per uur.

De discussie wat een startersloon is voor iemand is te complex om te bepalen; dat is afhankelijk van de geografische locatie, het werk, de gedane opleiding, het type bedrijf en mate van onderhandelen van iemand. Vandaag ligt het loon voor een HBO starter tussen de 2.500 en 3.000 euro per maand, afhankelijk van geografische locatie, type bedrijf en werkzaamheden, onderhandeling en secondaire voorwaarden.

Het is redelijk te verwachten dat het uurloon van de TS onder dat van een HBO starter zit gezien hij dat (nog) niet is en het (voor hem) een bijbaan betreft, maar uiteraard wel boven het miniumloon ligt.

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Furion2000 schreef op maandag 2 november 2020 @ 10:50:
Het is imo niet 'de psycholoog uithangen' als ik zeg dat niet kunnen voldoen aan hoge verwachtingen meer stress oplevert dan je eigen na een jaar voor je kop slaan met dat je meer zou kunnen verdienen, nadat je je onderzoek hebt gedaan en je zekerder over jezelf en je skills begint te worden. Ik bedoel niet dat dit de complete oorzaak is van een burnout, ik zie alleen dat een hoge verwachting van salaris onderdeel is van een hoog verwachtingspatroon. Niet kunnen voldoen aan een hoog eigen verwachtingspatroon staat wel gelijk aan 1 van de oorzaken van burnouts bij jonge werknemers.
Tja. Het komt er vooral op neer, vind ik, dat je een heel verhaal ophangt aan een nogal bijzondere notie dat om een of andere manier weten dat je ergens anders meer kan verdienen meer stress oplevert. Alsof 2500 accepteren en er dan achter komen dat je collega 2800 krijgt voor hetzelfde werk dat niet doet. Ik weet niet hoor, maar ik vind het nogal een enorm raar verhaal. Vooral omdat vooral als doel had de TS vooral te informeren dat er over het algemeen wel meer uit te slepen is dan 2500 per maand.

Anywho; da's mijn visie (als software engineer). De TS mag voor zichzelf bepalen wat 'ie er van vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zebby
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:00
Sowieso moet je bij een baan van 8 uur per week niet gaan verwachten dat je betaald wordt met een uurloon dat hoort bij een fulltime baan. Je inzet is heel anders, en je bijdrage hoe goed deze ook is ook.

Ik denk dat het prima is gezien de omstandigheden.

Zonder aannames te maken, neerkijken op anderen ongeacht de situatie is niet zo netjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 316512

Het is niet bijster veel, maar belangrijker is wellicht wat je ervan leert? Als je niet heel veel relevante ervaring op doet zou ik wat anders zoeken.

Iets anders zoeken kun je sowieso doen, je hoeft niet meteen van baan te wisselen natuurlijk. :) Lekker verder je opleiding afmaken en als je ergens meer kan verdienen kun je de knoop toch gewoon doorhakken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jimh307
  • Registratie: Februari 2014
  • Niet online
@Theo Aan de andere kant, je hebt een FTE salaris van 1928 euro inc vakantiegeld; 1785 euro ex vakantiegeld. Dat is wel een beetje aan de magere kant. Als HBO starter is 2.500 euro reëel, maar daar zit je dus onder (want 'maar' een bijbaan en geen HBO papier) waarmee een salaris van 1.700-2.200 euro eerlijk en reëel is voor jou (uurloon 10-13 euro) ex 8% vakantiegeld. Jouw uurloon (10.40 ex vakgeld) valt hier binnen, maar wel aan de onderkant. Het is niet 'te weinig', het is enkel iets ondergemiddeld.
Dat klopt aardig. Op basis van 36 uur neem ik aan of 38?
Iedereen die op de markt begint moet onderaan de ladder beginnen. Helaas doen veel bedrijven aan uitbuiterij en dat vind ik ergens wel een kwalijke zaak. Een jong iemand, net van school met weke benen in de maatschappij is een betrekkelijk makkelijk doelwit om uit te buiten. Niet ieder bedrijf doet dat, maar het aantal is aanzienlijk.

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

@Mondorpator Tracht wel mondig te blijven. Een assertiviteitscursus zou niemand misstaan en als je echt te weinig verdiend kun je in een onderbouwde brief vragen naar welke schaal je betaald wordt. Nu is het weinig en nu heb je de kans om praktijkervaring op te doen op de markt.
Het gaat niet alleen om de centen, fijne collega's en een fijne baas zou haast zwaarder wegen dan je salaris. Als je veel verdiend en je elke avond verdrietig op de bank zit te bingewatchen kun je nog zo rijk zijn, maar ben je dan gelukkig? Geld is makkelijk, maar niet zaligmakend. Zit je echt om geld verlegen dan kun je (later) nog opteren voor ploegendienst. In de nacht krijg je aanzienlijk meer betaald dan van 9 tot 5. Zoek voor jezelf de mogelijkheden en ontplooi jezelf. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geekeep
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 17:45
Volgens mij kan dit topic dicht, aangezien er vast vergelijkbare situaties in Wat verdient de ICT'er / GoT'er? (deel 14) staan..
Hydra schreef op maandag 2 november 2020 @ 09:54:
[...]

3000, juist.. Laat starters alsjeblieft niet denken dat ze zo'n uitschieter kunnen verwachten. Onderhandelen is prima, maar als iemand met weinig werkervaring heb je geen sterke argumenten (= irrelevante bijbaantjes of hobbyprojecten zijn weinig interessant) om de andere partij om te lullen. Don't get me wrong, ik gun iedereen een leuk salaris maar een vers afgestudeerde IT-er heeft nog veel te leren op de werkvloer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
geekeep schreef op maandag 2 november 2020 @ 18:32:
3000, juist.. Laat starters alsjeblieft niet denken dat ze zo'n uitschieter kunnen verwachten. Onderhandelen is prima, maar als iemand met weinig werkervaring heb je geen sterke argumenten (= irrelevante bijbaantjes of hobbyprojecten zijn weinig interessant) om de andere partij om te lullen. Don't get me wrong, ik gun iedereen een leuk salaris maar een vers afgestudeerde IT-er heeft nog veel te leren op de werkvloer.
Daarom dat 2800-3000 een indicatie is voor een starter (in de Randstad) met een HBO informatica of Sofware Engineering opleiding, en niet voor een ervaren ontwikkelaar. Die verdienen meer nl.

[ Voor 4% gewijzigd door Hydra op 02-11-2020 19:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-07 00:01

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Ook voor starters/deeltijdbaantjes kun je in Wat verdient de ICT'er / GoT'er? (deel 14) terecht, en anders in Studenten Job.

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.