Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quepasa
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 26-06 21:21
Welkom! Er zijn zoveel leuke bijbanen als student, maar soms lastig te vinden. Welke banen kun je veel van leren en waar kun je weer meer dan normaal verdienen? Hieronder staan al enkele suggesties en ook is het leuk om je eigen bijbaan te vertellen, kijk daarvoor de template!

Bijbanen:
- Hiker: Koopman, Easyway (vervoeren van auto's door het hele land)
- Horeca: Bediening, afwassen, kok
- Pakketbezorger: PostNL, DHL, Hello fresh
- Privéchauffeur: Easyway
- Eigen onderneming
- Klantservice
- Kistdrager: Ferentes, Axios
- GGD Corona brononderzoeker/tester

Als je deze code overneemt is het voor iedereen overzichtelijk en voor jezelf makkelijk in te vullen.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
[u]Template[/u]
[b][*]Leeftijd: [/b] 
[b][*]Opleiding: [/b]
[b][*]Werk: [/b] 
[b][*]Werkgever: [/b] 
[b][*]Omschrijving werk: [/b]
[b][*]Regio: [/b]
[b][*]Uurloon: [/b]
[b][*]Voordelen: [/b]
[b][*]Nadelen: [/b]
[b][*]Nog andere dingen die je wilt vertellen[/b]

Suggesties voor het aanvullen, van het topic, altijd welkom!

[ Voor 5% gewijzigd door Quepasa op 27-10-2020 09:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quepasa
Template
• Leeftijd: 20
• Opleiding: HBO Bedrijfskunde
• Werk: Hiker
• Werkgever: Koopman Logistics
• Omschrijving werk: Je brengt auto's van het ene bedrijf of klant naar de andere en daarvoor krijg je een vergoeding
• Regio: Groningen, maar kan door het hele land
• Uurloon: geen, je krijgt per rit een vergoeding. Rij ik bijv. van Amsterdam naar Rotterdam is dat 25 euro, rij ik van Groningen naar Breda kan dat oplopen tot 60 euro.
• Voordelen: Je mag af en toe in leuke auto's rijden (bmw, audi etc.) maar voornamelijk de standaard lease auto's. Je bent lekker aan het rijden en kunt een lekker muziekje aanzetten. Je kunt per week je beschikbaarheid aangeven.
• Nadelen: Je krijgt een dag van te voren pas te horen als je de volgende dag moet rijden. Het is altijd maar afwachten als je uberhaupt wel ritten krijgt (ik heb wel eens 3 weken geen werk gehad..). Je hebt geen directe collega's, je bent altijd alleen. Je reist tussen de ritten door met het OV, dus valt jou bus of trein uit, jammer maar dat krijg je niet betaald.
• Nog andere dingen die je wilt vertellen Het is leuk werk door het rijden en de leuke auto's die je soms rijdt, maar het is lastig te combineren met school want je moet er wel een hele dag voor uittrekken..

Ik ben zelf op zoek ook naar ander werk in de Regio Groningen, dus als jullie tips hebben, altijd welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizza_Boom
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 17:44
Nog meer hikerwerk
Template
• Leeftijd: nvt
• Opleiding: nvt
• Werkgever: Autoverhuur
• Omschrijving werk: Auto's omdraaien op Schiphol
• Regio: Schiphol
• Uurloon: Minimumloon
• Voordelen: t.o.v. privéchauffeur of Hiker bij andere firma's is dat je zekerder bent in je uren. Je wordt per uur betaald en werkt gewoon 8 uur.
• Nadelen: Je ziet niet veel van de wereld en het kan best hard werken zijn. Zeker in de zomermaanden in de wasstraat is het aanpoten. Rondom de TT van Assen staan de auto's rijendik vuil opgepakt en heb je de dagen erna nog veel werk. TT dag is stampdag, alle hens aan dek. Dan gaat de slagboom simpelweg open en rijdt ook het kantoorpersoneel mee.
• Nog andere dingen die je wilt vertellen: Wasstraat is als beginner verschrikkelijk, als ervaren kracht eigenlijk prima relaxed. Oh, en je wordt erg goed in inparkeren, daar je dat een keer of 12 per uur doet.

Template
• Leeftijd: 18+
• Opleiding: geen
• Werk: Automatenoperator zomerwerk
• Werkgever: Des tijds Autobar, valt tegenwoordig onder Selecta
• Omschrijving werk: Koffieautomaten bijhouden bij kantoren en bedrijven. Incidenteel ook andere verkoopautomaten
• Regio: landelijk
• Uurloon: minimumloon
• Voordelen: Vrijheid. Je bent zelfstandig onderweg, komt bij veel bedrijven waar je anders nooit zou komen en kan je eigen dag redelijk indelen.
• Nadelen: Kan smerig werk zijn, vooral als mensen er een potje van gemaakt hebben. Verder is het werk simpel, ik haalde mijn voldoening meer uit de randzaken dan uit het werk zelf.
• Nog andere dingen die je wilt vertellen: Je bent een van de belangrijkste bezoekers van de dag, want jij regelt de koffie. Het zwarte goud. Je hebt de kans bij veel bedrijven te kijken waar je normaal nooit komt, ik heb over het Tatasteel terrein kunnen lopen, ben op een longstay revalidatieafdeling geweest (best heftig als je net 19 bent), heb op Schiphol rond gelopen, etc. Ik heb erdoor kunnen netwerken, is uiteindelijk geen stageplek uit gekomen, maar had wel meer ingangen. In mijn geval was een auto voor jezelf beschikbaar hebben wel een voorwaarde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xK0etj3
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 14:29
Onderstaande was mijn bijbaan gedurende de tijd dat ik student was, nu dus niet meer van toepassing.

• Leeftijd: 16+
• Opleiding: nvt
• Werk: Buitendienst partyservice
• Werkgever: Klein lokaal bedrijf
• Omschrijving werk: Mensen die een feest willen geven totaal ontzorgen. Dus indien gewenst partytenten leveren en bouwen, al dan niet met tafels/stoelen/overig, drank + hapjes/diner/buffet.
• Regio: Overijssel
• Uurloon: Op mijn 16e begonnen met €5/uur, op mijn 22e gestopt met €12,50/uur
• Voordelen: Je komt op mooie locaties. Zowel unieke plekken als bij mensen thuis
• Nadelen: Je moet altijd vrolijk zijn tegen de klanten + fysiek zwaar werk
• Nog andere dingen die je wilt vertellen Momenteel ligt deze sector op z'n gat. Mensen kunnen geen grote feesten meer geven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nieksvd
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 14-07 22:28
Quepasa schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 12:00:
Template
• Leeftijd: 20
• Opleiding: HBO Bedrijfskunde
• Werkgever: Koopman Logistics
• Omschrijving werk: Je brengt auto's van het ene bedrijf of klant naar de andere en daarvoor krijg je een vergoeding
• Regio: Groningen, maar kan door het hele land
• Uurloon: geen, je krijgt per rit een vergoeding. Rij ik bijv. van Amsterdam naar Rotterdam is dat 25 euro, rij ik van Groningen naar Breda kan dat oplopen tot 60 euro.
• Voordelen: Je mag af en toe in leuke auto's rijden (bmw, audi etc.) maar voornamelijk de standaard lease auto's. Je bent lekker aan het rijden en kunt een lekker muziekje aanzetten. Je kunt per week je beschikbaarheid aangeven.
• Nadelen: Je krijgt een dag van te voren pas te horen als je de volgende dag moet rijden. Het is altijd maar afwachten als je uberhaupt wel ritten krijgt (ik heb wel eens 3 weken geen werk gehad..). Je hebt geen directe collega's, je bent altijd alleen. Je reist tussen de ritten door met het OV, dus valt jou bus of trein uit, jammer maar dat krijg je niet betaald.
• Nog andere dingen die je wilt vertellen Het is leuk werk door het rijden en de leuke auto's die je soms rijdt, maar het is lastig te combineren met school want je moet er wel een hele dag voor uittrekken..

Ik ben zelf op zoek ook naar ander werk in de Regio Groningen, dus als jullie tips hebben, altijd welkom!
toon volledige bericht
Ter aanvulling: niet ieder bedrijf dat hikers aanneemt betaalt op ritbasis. EasyWay bijvoorbeeld werkt op uurbasis startend vanaf het station bij je thuis. De uren lopen door tot je daar weer terug bent. Dit tegen het volgende (bruto) uurtarief:

18 jaar € 6,94
19 jaar € 6,94
20 jaar € 9,22
21 jaar en ouder € 11,50

Dat betekent ook dat als je tussen 2 ritten door een uur vertraging hebt met de trein, je simpelweg een uur langer uitbetaald krijgt (wel zo netjes als je de planning even laat weten dat je te laat gaat komen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyrozi
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 06-07 01:50
Hier een wat late student.
Van mijn 16e tot 21 gewerkt als lasser met een mbo opleiding. Daarna gaan studeren en nu bezig met mijn twee masters. Prima verloop en 27 als ik klaar ben. Prima tijdlijn imo.

• Leeftijd: 26
• Opleiding: MSc TOM, MSc SCM, HBO Technische Bedrijfskunde
• Werk: Klantenservice project NS
• Werkgever: Webhelp
• Omschrijving werk: Klantenservice NS. Abonnementen starten, beeindigen, vergoedingen etc. Geen reisinformatie
• Regio: . Groningen
• Uurloon: €9,70
• Voordelen: Extreem flexibel. Van 7-23 mogelijkheid om ingepland te worden. Ik heb nog een 12-16 uur contract en je dienst moet minimaal 3 uur zijn, maar het is simpel werk zonder na te denken. Kan prima na een dagje hard studeren. Dus nooit meer dat je je ochtend of middag volledig moet ruilen voor studeren.
• Nadelen: Zeer eentonig. Ik doseer dit met af en toe meer te werken wanneer het toe laat en in de drukke periodes nauwelijks te werken. Op deze manier blijft het goed te doen.
• Nog andere dingen die je wilt vertellen Ik heb altijd actieve bijbanen gehad. Fietskoerieren etc. Leuk, maar altijd wel moe. Dit is beter en super flexibel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascension
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 16:59
@nieksvd en vergoeden ze je OV-kosten of profiteren ze van je studenten OV?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nieksvd
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 14-07 22:28
Ascension schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 16:31:
@nieksvd en vergoeden ze je OV-kosten of profiteren ze van je studenten OV?
Er is normaalgesproken geen reiskostenvergoeding inderdaad omdat ze uitgaan van een studenten (week) OV. In de zomervakantie van de studenten OV (16-7 tot 16-8 of zo?) Krijg je de kosten wel vergoed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Ik heb altijd een bijbaan gezocht in het vakgebied wat ik aan het leren was, leer je meteen iets wat je ook interessant vind.
Om nu vakken te gaan vullen of auto's weg te brengen zou ik zonde van mijn tijd vinden.

[ Voor 45% gewijzigd door Ernemmer op 25-10-2020 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HallonRubus
  • Registratie: Mei 2011
  • Nu online
Mijn ervaring is dat je beter tijdens de vakantie 2 maanden fulltime kan werken, dan een part-time baan zoeken. Keus aan part-time werk, zeker voor maar 1 à 2 dagen per week is erg beperkt en dus zit je vast aan vaak onaantrekkelijk werk met lage lonen. En als je goed werk levert en het komt voor het bedrijf uit dan willen ze je graag toch nog wel part-time houden.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[ Voor 0% gewijzigd door HallonRubus op 26-10-2020 19:14 . Reden: [mo] ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ex87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12:15
Template
• Leeftijd: 20+
• Opleiding: MBO ICT Beheer
• Werk: Freelance systeembeheerder / website beheerder
• Werkgever: Ik zelf[
• Omschrijving werk: Kleine bedrijfsnetwerken opbouwen, systeem beheer voor kleine ondernemers, websites beheren via shared hosting (reseller)
• Regio: Zuid Holland
• Uurloon: Ik vroeg 35,- per uur, hield daar na belasting etc meestal zo’n 18/20 euro aan over
• Voordelen: Flexibel, makkelijk naast school te doen, goede ‘stage’ + werkervaring voor school. Ik ben er ook via mijn eerste stage bedrijf ingerold
• Nadelen: Soms gestoord worden op momenten dat het slecht uit kwam, tijdens school bijvoorbeeld (of het gamen) en dan toch klant gericht willen zijn.
• Nog andere dingen die je wilt vertellen Ik vond het zelf een slimme oplossing zo tijdens mijn studenten tijd. Ik heb veel geleerd, en ook direct na het afstuderen nog een tijd op deze manier mijn geld verdiend terwijl ik verzon wat ik nou wel echt wilde.. Het staat ook goed op mijn CV en krijg er altijd leuke vragen over bij sollicitaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchmartin
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 13-07 20:54
Leuk topic, hier mijn huidige bijbaan:
• Leeftijd: 16+
• Opleiding: rijbewijs AM
• Werk: pizzakoerier
• Werkgever: Franchisenemer van een internationaal bekend pizzamerk
• Omschrijving werk: Het bezorgen van pizza’s met de scooter
• Regio:nvt
• Uurloon: minimumloon
• Voordelen:
  1. je leert de buurt extreem goed kennen.
  2. werknemerskorting op pizza’s
• Nadelen:
  1. De tijden zijn van ongeveer 16:30 tot 21:00, vaak zonder pauze, dus avondeten doe je vooraf en achteraf aan de dienst.
  2. Het moeten meehelpen in de winkel als het rustig qua bezorgen is. Dan zijn er klusjes zoals de afwas, de vloer schrobben of de keukenkastjes boenen
• Nog andere dingen die je wilt vertellen
Over het algemeen is het een leuke bijbaan waar je niet veel moeite hoeft te doen en het ook heel goed te combineren is met een studie waarvoor je veel op een bureaustoel zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrostNixon
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 26-01 12:22
Goed initiatief! ik raad een werkstudentschap iedereen aan! heb een top tijd gehad.

Template
• Leeftijd: 20+
• Opleiding: Econometrics & Operations Research
• Werk: Junior Advisor/consultant
• Werkgever: Big 4
• Omschrijving werk: een/twee dagen meedraaien als consultant
• Regio: Randstad
• Uurloon: 1000 eu bruto op basis van 16u per week
• Voordelen:
  • Goede aanvulling op je CV
  • Netwerk opbouwen
  • Relevant werkervaring in je toekomstig werkveld
  • Orienteren carrier mogelijkheden na je studie (is dit wat je jezelf ziet doen)
  • Doorstroom naar een volledige functie na je studie
  • VrijMiBo
  • Flexibiliteit, in tentamenweken kan je gewoon vrij vragen en een andere week inhalen.
• Nadelen: Doordeweeks 16u werken naast je wo bachelor/master studie is best pittig.
-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 17:11
Template
• Opleiding: HBO / WO
• Werk: Bijles
• Werkgever:
• Omschrijving werk: Bijles geven in verschillende vakken, meestal bij leerlingen thuis
• Regio: Nederland
• Uurloon: 11-20 euro, afhankelijk van omgeving
• Voordelen: Goed uurloon, zeer flexibel. Mond tot mond reclame zorgt voor overvloed aan nieuwe aanwas.
• Nadelen: Vaak wat drukker net voor toetsperiodes, geen werk in vakanties. (wat ook weer een voordeel is... )
• Nog andere dingen die je wilt vertellen Vrij makkelijk te regelen, grote tip: loop een middelbare school in en geef bij vakdocent aan dat je bijles geeft, mochten er leerlingen zijn die het nodig hebben mogen ze je een berichtje sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 123lodewijk
  • Registratie: April 2015
  • Niet online
Template
• Leeftijd: 17+
• Opleiding: zolang het in de IT is, is het goed
• Werk: Ondersteuning geven omtrent computers en smart devices
• Werkgever: StudentAanHuis
• Omschrijving werk: Je komt bij mensen langs en helpt de klant met problemen en vragen met de computer, telefoon, tablet, TV en veel meer
• Regio: Heel Nederland, je kan gaan en staan waar je wilt
• Uurloon: 11 euro per uur, 2,50 euro voorfietskosten (niet leeftijdsgebonden)
• Voordelen:
Je kan werken waar en wanneer je wilt
Heel veel variatie, je ziet allerlei soorten mensen, problemen, vragen en huizen
Heel gezellig werk
De klanten zijn je heel dankbaar, en dat geeft een fijn gevoel
Heel leerzaam op het gebied van uitleggen
Verdient best wel lekker
Perfect te combineren naast je studie, de beste bijbaan als je in de IT aan het studeren bent
• Nadelen:
Je mag zelf je beschikbaarheid en regio opgeven, maar er zijn regio's met weinig klanten en/of veel "concurrentie"
Uurloon is 11 euro per uur, maar je hebt wel veel reistijd, mijn uurloon komt met reistijd uit op 7-9 euro per uur(nog steeds niet slecht)
Je ziet niet je collega's, met uitzondering van mogelijke klasgenoten die er ook werken.
Voor iedere afspraak wordt 2 uur ingepland, maar het gebeurd soms dat de afspraken maar 30 minuten duren. Dan kan het gebeuren dat je lang moet wachten tussen afspraken zonder dat je daarvoor betaald krijgt.
Ik heb er echt geweldige ervaringen mogen op doen en ik doe het werk nog steeds met veel plezier. Het is waarschijnlijk de beste bijbaan voor een student in de IT.

[ Voor 6% gewijzigd door 123lodewijk op 26-10-2020 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rwbk
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 14-07 22:17
Phyrozi schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 19:12:
Hier een wat late student.
Van mijn 16e tot 21 gewerkt als lasser met een mbo opleiding. Daarna gaan studeren en nu bezig met mijn twee masters. Prima verloop en 27 als ik klaar ben. Prima tijdlijn imo.

• Leeftijd: 26
• Opleiding: MSc TOM, MSc SCM, HBO Technische Bedrijfskunde
• Werk: Klantenservice project NS
• Werkgever: Webhelp
• Omschrijving werk: Klantenservice NS. Abonnementen starten, beeindigen, vergoedingen etc. Geen reisinformatie
• Regio: . Groningen
• Uurloon: €9,70
• Voordelen: Extreem flexibel. Van 7-23 mogelijkheid om ingepland te worden. Ik heb nog een 12-16 uur contract en je dienst moet minimaal 3 uur zijn, maar het is simpel werk zonder na te denken. Kan prima na een dagje hard studeren. Dus nooit meer dat je je ochtend of middag volledig moet ruilen voor studeren.
• Nadelen: Zeer eentonig. Ik doseer dit met af en toe meer te werken wanneer het toe laat en in de drukke periodes nauwelijks te werken. Op deze manier blijft het goed te doen.
• Nog andere dingen die je wilt vertellen Ik heb altijd actieve bijbanen gehad. Fietskoerieren etc. Leuk, maar altijd wel moe. Dit is beter en super flexibel.
toon volledige bericht
Is dat niet het uurloon op basis van 40 uur? Want dit is anders toch onder het minimum loon?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bram.K
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 17:38
Template
• Opleiding: Medische achtergrond (MBO/HBO/WO)
• Werk: Bemonsteraar / bron en contact onderzoek GGD
• Werkgever: GGD
• Omschrijving werk: Corona testen afnemen in teststraten / locaties
• Regio: elke regio heeft wel locaties
• Uurloon: 2600-2700 p/m obv 40 uur (+- 16 euro/uur)
• Voordelen:
- Goed salaris voor een student. zaterdag (75%) en zondag (100%) toeslagen maken dit echt goed verdienen.
- daarnaast krijg je ook het gevoel dat je wat doet voor de maatschappij.
• Nadelen:
- echt heel eentonig werk. elke 2-3 minuten hetzelfde verhaaltje vertellen is nu niet echt het meest uitdagende.
- toch wel iets grotere kans om zelf besmet te raken met corona.
- waarschijnlijk (en hopelijk) is de baan tijdelijk. de contracten zijn ook allemaal vrij kort en worden steeds met een paar maanden verlengt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyrozi
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 06-07 01:50
rwbk schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 12:06:
[...]

Is dat niet het uurloon op basis van 40 uur? Want dit is anders toch onder het minimum loon?
Helaas niet. --> Rekentool Overheid

Ik heb de CAO ook nog even gecontroleerd en een werkweek voor callcenter is 40 uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoeptegel5
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 13:23
Template
• Opleiding: MSc TOM en hbo Technische Bedrijfskunde
• Werk: GGD coronatest afsprakenlijn
• Werkgever: Teleperformance / YoungCapital / GGD
• Omschrijving werk: Afspraken inplannen en negatieve uitslagen mededelen
• Regio: Overal
• Uurloon: 10 euro per uur
• Voordelen: Thuiswerk, meestal erg rustig waardoor je gewoon betaald kan studeren
• Nadelen: Thuiswerk, werk is best eentonig en soms wordt je het gezeur over de symptomen wel zat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iDonkey
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 14-07 17:01
Template
• Leeftijd: 23
• Opleiding: Laatste jaar Learning & Development in Organisations
• Werk: Klantenservicemedewerker
• Werkgever: Groothandel
• Omschrijving werk: Klantenservice, onderhoud en administratie van de cashflow
• Regio: Nijmegen
• Uurloon:12,30
• Voordelen: 10% Personeelskorting
• Nadelen: Eentonig, geen uitdagingen meer.
• Nog andere dingen die je wilt vertellen: Al een tijdje op zoek naar een nieuwe uitdaging in de regio maar kan naast sales geen andere leuke uitdagingen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quepasa
Stoeptegel5 schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 19:29:
• Werk: GGD coronatest afsprakenlijn
Hoe ben je bij de GGD gekomen? Lijkt mij ook wel leuk voor nu!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17:36
Template
• Leeftijd: studententijd
• Opleiding: iets met weinig contact uren
• Werk: drager bij uitvaarten
• Werkgever: er zijn een aantal ‘studentendragers’ bedrijven
• Omschrijving werk: kisten dragen, rouwregister begeleiden, etc
• Regio: midden Nederland
• Uurloon: per klus betaald, omgerekend was dit 10 jaar geleden iets van 12-14€ per uur
• Voordelen: zinvol werk, veel met collega studenten onderweg (rijden van/naar locatie, wachten tijdens kerkdienst) wat gezellig is.
• Nadelen: je moet neutraal blijven kijken (dus niet verdrietig doen, maar ook niet lachen om de grap van een collega als iemand je kan zien)
• Nog andere dingen die je wilt vertellen het was verrassend leuk werk om te doen, de families waren vaak erg dankbaar dat wij het zo super netjes deden. Veel strakker dan een paar oude mannetjes die het vroeger deden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quepasa
@Smobbo Dit is een bijzondere bijbaan, maar zeker zinvol ja! Mag ik vragen hoe je hierbij bent gekomen en via welk bedrijf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram.K
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 17:38
Quepasa schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 20:12:
[...]

Via een uitzendbureau. als je op google zoekt op bemonsteraar groningen/amsterdam/rotterdam/ etc. kom je vanzelf wel bij een uitzendbureau terecht. In groningen was het geregeld via Maandag en Randstad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quepasa
@nieksvd Klopt, Easyway betaald per uur, wat Koopman dan weer niet doet. Ik vind de manier van Easyway het beste, zo neem je meer tijd voor de klant en ben je veel relaxter aan het werk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quepasa
Bram.K schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 20:26:
[...]

Via een uitzendbureau. als je op google zoekt op bemonsteraar groningen/amsterdam/rotterdam/ etc. kom je vanzelf wel bij een uitzendbureau terecht. In groningen was het geregeld via Maandag en Randstad.
Thanks!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheThomas
  • Registratie: Juli 2011
  • Niet online
Template
• Leeftijd: 23+
• Opleiding: Master Applied Physics
• Werk: Teaching Assistent
• Werkgever: TU
• Omschrijving werk: Helpen bij werkcolleges van bachelor
• Regio: Zuid-Holland
• Uurloon: 19,83 bruto per uur
• Voordelen: kan vanuit huis (tegenwoordig), gratis opfriscursus van de inhoud van de vakken
• Nadelen:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
Quepasa schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 20:25:
@Smobbo Dit is een bijzondere bijbaan, maar zeker zinvol ja! Mag ik vragen hoe je hierbij bent gekomen en via welk bedrijf?
Destijds toevallig via een collega bij de appie Heijn (mijn bijbaan daarvoor) erin gerold, hij begon het bedrijfje.
Volgens mij was het grootste bedrijf toen Ferentes. Maar kan ook goed dat het tegenwoordig onderdeel van de uitvaartpartijen is geworden.
Destijds werden we door heel veel partijen (zoals Dela enzo) ingehuurd (y) .

Allemaal in 3-delig zwart op pad.

Ander voordeel: je leert serieus goed een stropdas strikken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoeptegel5
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 13:23
Quepasa schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 20:12:
[...]

Het gaat via uitzendbureaus, ik kwam er via YoungCapital, volgens mij kan het ook via Olympia 8)

Edit: oh iemand anders had al gereageerd

[ Voor 7% gewijzigd door Stoeptegel5 op 26-10-2020 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 123lodewijk
  • Registratie: April 2015
  • Niet online
Smobbo schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 20:21:
Template
• Leeftijd: studententijd
• Opleiding: iets met weinig contact uren
• Werk: drager bij uitvaarten
• Werkgever: er zijn een aantal ‘studentendragers’ bedrijven
• Omschrijving werk: kisten dragen, rouwregister begeleiden, etc
• Regio: midden Nederland
• Uurloon: per klus betaald, omgerekend was dit 10 jaar geleden iets van 12-14€ per uur
• Voordelen: zinvol werk, veel met collega studenten onderweg (rijden van/naar locatie, wachten tijdens kerkdienst) wat gezellig is.
• Nadelen: je moet neutraal blijven kijken (dus niet verdrietig doen, maar ook niet lachen om de grap van een collega als iemand je kan zien)
• Nog andere dingen die je wilt vertellen het was verrassend leuk werk om te doen, de families waren vaak erg dankbaar dat wij het zo super netjes deden. Veel strakker dan een paar oude mannetjes die het vroeger deden.
Ik heb er dan wel even een vraagje over, beetje off topic.

Ik kan me voorstellen dat je veel emotionele mensen ziet en misschien ook wel spreekt. Maar wat zijn momenten die je niet zal vergeten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:08

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Leuk topic. Bij deze ter inspiratie voor anderen, dit was in de jaren 90 namelijk (maar kan nog steeds)
• Leeftijd: tussen 18 en 24
• Opleiding: HBO Informatica
• Werk: weekend / vakantiekracht super op bungalowpark
• Werkgever: CenterParcs
• Omschrijving werk: vakken vullen, kassa draaien, mensen helpen, slijterij en snoepwinkel runnen, bakkerij runnen, catering bezorgen en ophalen, broodjesservice en dan vergeet ik vast nog wel wat. Op een gegeven moment runde ik bij afwezigheid van de unitmanager de hele foodafdeling.
• Regio: omgeving Eindhoven
• Uurloon: zat iets boven minimum iirc
• Voordelen: medewerkerskorting op vakanties, gratis zwemmen, vakantiesfeer, er kan heel veel om de gast tevreden te houden
• Nadelen: op zaterdag, zondag of beiden. Met je brakke staphoofd op zondagochtend moeten werken is niet altijd even tof :P
• Nog andere dingen die je wilt vertellen fantastische tijd gehad. Iedereen in vakantiesfeer, relaxed werken. Veel veelzijdiger als een supermarkt, contact met mensen. Ik heb legio verhalen van dingen die ik meegemaakt heb daarzo. Voorproefjes: vastzitten in de modder met een bestelbus. Of een bungalow vol jonge dames in lingerie binnen wandelen om een gourmetstel op te pikken :9 Ook mooi: dealen met een duitser die er heilig van overtuigd was dat we de oude D-mark wisselkoers aan moesten houden voor duitse vs NL euros :+

Hoe dan ook: fantastische tijd gehad daar. Had in de booming 2e helft van de jaren 90 makkelijk het dubbele kunnen verdienen met een ICT bijbaantje. Maar dit was veel en veel leuker :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quepasa
Smobbo schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 20:29:
[...]
Volgens mij was het grootste bedrijf toen Ferentes.
Ik heb het even opgezocht! Nooit geweten dat dit bestond joh.. Dit bedrijf zit helaas niet in het noorden maar zullen zeker andere bedrijven zijn. ik zet hem tussen de lijst!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Smobbo
123lodewijk schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 21:12:
[...]

Ik heb er dan wel even een vraagje over, beetje off topic.

Ik kan me voorstellen dat je veel emotionele mensen ziet en misschien ook wel spreekt. Maar wat zijn momenten die je niet zal vergeten?
Er zijn natuurlijk wel eens gekke en grappige dingen gebeurd.
Een telefoon die in het graf valt bij het laten zakken, daarna kwam de regel dat je die niet in je borstzak mocht bewaren.
1 van de collega’s die te laat was en in de auto op weg naar de begraafplaats moest omkleden (met 3 anderen die ook in de auto zitten is dat echt mega krap).

Maar ook een aantal indrukwekkende uitvaarten. Jongen van onze leeftijd, bekende personen of een mega grote rouwstoet dwars door een stad.
Daarnaast is me bij een crematie een oude man bijgebleven die afscheid van zijn vrouw nam en nadien expliciet naar ons toe kwam lopen om ons uitgebreid te bedanken voor de mooie manier waarop het afscheid ging (we liepen over een lange laan weg met de kist op de schouder, terwijl de familie in de zaal ons weg zag lopen).

Nu ik er weer aan terug denk was het echt een toffe bijbaan. Je helpt mensen (ook al is het maar een klein beetje) in een hele moeilijke tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quepasa
Smobbo schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 07:54:
[...]
Daarnaast is me bij een crematie een oude man bijgebleven die afscheid van zijn vrouw nam en nadien expliciet naar ons toe kwam lopen om ons uitgebreid te bedanken voor de mooie manier waarop het afscheid ging (we liepen over een lange laan weg met de kist op de schouder, terwijl de familie in de zaal ons weg zag lopen).

Nu ik er weer aan terug denk was het echt een toffe bijbaan. Je helpt mensen (ook al is het maar een klein beetje) in een hele moeilijke tijd.
Indrukwekkend! Hoe heet het bedrijf van je oude collega? Dan zet ik die er ook bij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
Quepasa schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 08:47:
[...]

Indrukwekkend! Hoe heet het bedrijf van je oude collega? Dan zet ik die er ook bij
Dat bestaat niet meer, is overgenomen door Ferentes ;) . Die Ferentes club zat toen (nu alweer bijna 10 jaar geleden :o ), in de meeste grote steden in het midden van het land. Utrecht, Amsterdam, Rotterdam, maar ook in Tilburg en Wageningen dacht ik. Daar waar studenten wonen zeg maar (y)

• Sink
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 07-05-2022
Template
• Leeftijd: 23
• Afgeronde opleiding Junior accountmanager
• Opleiding: HBO International Business
• Werk: Trainer bij Picnic
• Werkgever: Picnic
• Omschrijving werk: Je brengt boodschappen in een Picnic auto. Daarnaast werk je jouw wellicht nieuwe collega’s in.
•Regio: Limburg, kan door het hele land.
• Uurloon: rond de 10 euro.
• Voordelen: Je hoeft niet veel na te denken, doet ervaring op met klantencontact en verbetert je eigen rijgedrag op den duur.
• Nadelen: Op den duur is het saai. Daarnaast werkt Picnic vooral een richting en dat is in het voordeel van het bedrijf. 2 weken van te voren worden er iedere vrijdag om 12 uur shifts online geplaatst die geclaimed kunnen worden. Hierbij geldt wie het eerst komt wie het eerst maalt. Soms heb je dus geen werk en soms kun je 20 uur per week maken. Ook moet je 6 shifts per week beschikbaar zijn van 3 uur per shift. Terwijl je hier niets van terug ziet. Dit wordt gedaan om je in te kunnen plannen 4 dagen van te voren wanneer er te weinig mensen ingepland staan.
• Nog andere dingen die je wilt vertellen: Het is een van de leukste bijbanen die ik heb gehad. Alleen is het veel geven en weinig nemen. Vandaar dat ik opzoek ben naar inspiratie om iets voor mezelf te beginnen of een nieuwe bijbaan. Mocht je suggesties hebben sta ik hier altijd voor open.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Foarsitter
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 16:16
Heb geen contractverlenging gekregen omdat ik dan een vast contract moest, maar dit is het op dit moment

Template
• Leeftijd: 22
• Opleiding: WO Rechten
• Werk: Sales agent
• Werkgever: Niet nader te noemen callcenter in Leeuwarden
• Omschrijving werk: Ondernemers en zakelijke klanten bellen om over te stappen van internet en vaste diensten en mobiele diensten
• Regio: Leeuwarden
• Uurloon: 10,50 bruto
• Voordelen: Zelf mogen inplannen, ontzettend gezellige werksfeer
• Nadelen: Weinig doorgroeimogelijkheden, werkte er een kleine drie jaar en in het eerste anderhalf jaar had iedereen dezelfde functie en hetzelfde uurloon. Daarna hebben ze een systeem van trainee > junior > medior > senior gepresenteerd zonder de voorwaarden van elk stadium duidelijk te maken. Zo ben ik geëindigd op het niveau medior, terwijl ik in de top 10% van sales agents zat qua sales per uur.
• Nog andere dingen die je wilt vertellen Ik overwoog al een tijd om ontslag te nemen om me meer te focussen op mijn studie, maar dat (nog) niet had gedaan omdat ik toch wel wat inkomen moest genereren uit arbeid, los van het beleggen. Wat misschien ook meespeelde is dat ik vind dat ze de verkeerde mensen belonen en dat ze heel laat bepaalde collega's, waarvan ze zelf hebben ondervonden dat ze hun werk niet goed uitvoerden, ontsloegen. Verkeerde communicatie over sales bonussen was ook ontzettend irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexV
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 14-07 23:12
Zelf gedurende mijn studie en ook daarna nog lang voor de Nederlandse Voedsel- en Warenautoriteit gewerkt. Enorm leuk en afwisselend werk, veel interne projecten kunnen meedraaien en aardig wat mensenkennis opgedaan.

Template
• Opleiding: HBO of hoger
• Werk: Assistent-inspecteur / Medewerker Toezicht
• Werkgever: NVWA via Startpeople (tegenwoordig via Driessen ivm nieuwe aanbesteding rijksoverheid)
• Omschrijving werk: In de basis voer je werkzaamheden uit voor de Tabakswet. Dat betekent de controle op verkoop van sigaretten, naleving van het rookverbod en de reclameregels. In de praktijk ben je dus veel buiten en op pad en kom je op de leukste plekken. Ik heb eigenlijk alle grote en kleine festivals van Nederland wel gezien dankzij het werk.

Daarnaast zijn er geregeld extra projecten, zoals groente en fruit controleren op kwaliteit, controles op bepaalde beschermde labels en project positieve terugkoppeling.
• Regio: Landelijk
• Uurloon: gestart op €11,18 per uur, geëindigd op ongeveer €16 per uur. Nieuwe medewerkers nu starten rond de €13 per uur.

Tevens krijg je toeslagen, vanaf 18u doordeweeks (20-40%) en in het gehele weekend en op feestdagen (70-100%)

Ook worden reiskosten stevig vergoed (37 ct/km) en heb je lunch- en dinervergoedingen van 15 tot 25 euro.
• Voordelen: Flexibel werk, zelf aangeven als je kan. Het is leuk en uitdagend, altijd weer wat nieuws.
• Nadelen: Niet iedereen is blij je te zien, sporadisch krijg je met geweld te maken. Ook op feestjes zijn de vooroordelen over je werk legio, dus kan je soms beter je mond houden.
• Nog andere dingen die je wilt vertellen: Uiteindelijk is iedereen in NL wel blij met wat je doet, want je houdt de horeca rookvrij en daardoor komt niemand meer stinkend thuis (anders dan zweet).
Pagina: 1