Cistron stopt...

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 778 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

AAAAAHHH!!!!!! Dit kan niet waar zijn!! Tyfus KPN! Ik was net blij dat ik van ze af was..
De snelheid en vooral de ping bij Cistron is echt meesterlijk. Met UT heb je gewoon altijd de laagste ping. Super is dat!

Verwijderd

Op zaterdag 11 augustus 2001 17:08 schreef Flamez het volgende:
iemand in voor bezetting van het KPN hoofd kantoor ?

om ons als gedupeerd tweaker volk te laten horen
omdat we de onderdrukking door de KPN monopolie zat zijn

met 20.000 tweakers kan dat best leuk worden en een flinke impact hebben >:)
Ik ook! >:)

Verwijderd

Dat heb je met concurentie, de sterkste overleeft. Kan ik het helpen dat de centjes van Cistron op zijn. BTW als Cistron het in Den Haag aangeboden had dan zou ik er ook voor gekozen hebben al werk ik bij KPN Telecom. ;) Dus is het voor mij ook wel jammer dat ze er binnenkort mee stoppen. Toevallig las ik het bericht afgelopen vrijdag op het intranet.

Aan de ene kant is concurentie goed, maar er vallen dan slachtoffers. Net zo als al de ontslagen bij alcatel,lucent en noem maar op. Bedrijven willen goedkoper werken en gaan minder investeren....

• Bass64
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-10-2023

Bass64

Be Good, Be There, Bye Bye

krijg net telefoon rekening van KPN 1100 piek...

hallo heb cistron nodig...... ben niet rijk ofzo hoor....

en naar mx stream... HAHAHA denken ze ook nog dat ik naar hun ga over stappen..

btw is KPN ook M$?
ze lijken wel erg veel op elkaar

AMD XP2400+, ASUS A7V333, ATI 9800 Pro 128mb, SBlive Audigy 2, 768MB DDR 2700, 96.4GB HDD + 120 GB in raid 2+0

Verwijderd

whahaha daar gaat Cistron, dit hab ik al een jaar lang geroepen op de frontpage bij berichten en niemand geloofde het....

Dat ze niet in de KPN kasten mochten is niet waar, ik heb met de manager van het glasvezel net en met het kopernet van Cistron gesproken, en beide bevestigden dat KPN hen geen strobreed in de weg legde, het waren gewoon publiciteits stunten van Cistron. ok, er waren well problemen maar die zijn door OPTA uit de wereld geholpen, daarna lag het echt aan Cistron zelf.

En vraag het maar aan internet providers, mbitjes kosten bergen geld dus reeel gezien kon het ook niet dat Cistron 8mbit naar het internet kon aanbieden want dat zou ze veel en veeels te veel gaan kosten.

Een waarom kan BabyXL bij mij op het werk 2 weken na aanvraag wel ADSL leveren? Terwijl zelfs KPN het pas na 2 maanden kon leveren? Ik denk toch echt dat de problemen bij Cistron zitten.

Maargoed, de meeste zien Cistron als hun grote held omdat die het durft op te nemen tegen de grote enge en gevaarlijke en gemene beer KPN, maar dit hebben ze dus uiteindelijk bereikt met hen grote mond. See BabyXL die hebben geen problemen, BBned ook niet, maar die houden hun bek dicht.

[edit]
Stond er op de frontpage va t.net een tij d terug al niet dat Cistron geldschieters zocht?

Verwijderd

oh ja nog ff iets iedereen zeikt op MXstream, maar ik heb het hier ook en ik heb voor 100 piek per maand ALTIJD mijn beloofde 512kbit, en voor de zeikers onder ons, dit is ruim voldoende alleen voor video kijken niet, maar dat kan toch bijna nergens, dan kan je voor 190 piek 1mbit nemen van BabyXL.

Verwijderd

maar wat kpn doet is geen gezonde concurrentie
het verhinderd gewoon elke poging tot concurrentie..

hoe kan een bedrijf nou beginnen concurrentie te vormen als het geeneens toegang krijgt tot de centrales of dat de ptt de prijzen zo verhoogt dat een concurerend bedrijf amper in staat is om de kosten eruit te halen

en ondertussen kan KPN ons als burgers compleet uitzuigen.. met prijs/prestatie verhoudingen die zwaar zuigen

Het volk word belemmerd om te profiteren van technologische vooruitgang..

het lijkt me een goed idee om de KPN directie te gijzelen , een paar homosexuele negers in te huren en de directie eens te laten ervaren hoe het voelt om genaaid te worden >:)

Verwijderd

Op zaterdag 11 augustus 2001 13:33 schreef CheS het volgende:

[..]

De ware reden is dat ze betalingsproblemen hebben met KPN. Geniet nog even van de 8MB die je nu nog van ze hebt ;)
Precies, op tweakers.net begon iedereen al kpn uit te loeien. Maarrrrrr Cistron heeft geen centjes betaald :) Dit is 100% waar!
de meningen zijn hier wat genuanceerder gelukkig.

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-08 11:57

Sick Nick

Drop the top!

Op zaterdag 11 augustus 2001 19:10 schreef Thunderbird het volgende:
oh ja nog ff iets iedereen zeikt op MXstream, maar ik heb het hier ook en ik heb voor 100 piek per maand ALTIJD mijn beloofde 512kbit, en voor de zeikers onder ons, dit is ruim voldoende alleen voor video kijken niet, maar dat kan toch bijna nergens, dan kan je voor 190 piek 1mbit nemen van BabyXL.
Of gewoon voor 99 piek 1.5 MBit bij chello :)

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:53

Tourniquet

Hiya, fellas!

De mij beloofde 512 kbit heb ik nog niet gezien. 512 kbit zou 64 KB/s moeten zijn, maar ik hooguit rond de 55 KB/s.

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Verwijderd

Op zaterdag 11 augustus 2001 19:22 schreef Tourniquet het volgende:

[..]

De mij beloofde 512 kbit heb ik nog niet gezien. 512 kbit zou 64 KB/s moeten zijn, maar ik hooguit rond de 55 KB/s.
tel bij die 55KB/s 10%(is in praktijk meer) overhead van het IP protocol en voila u heeft 60,5KB/s dat vind ik errug netjes als je dat constant hebt.

En tja die 1,5MBit voor 99 piek is idd goed, maar is dat constant en dat is weleens anders geweest geloof ik...

En net las ik alweer dat KPN de concurrentie tegenhoud, maar dat is helemaal niet zo, see BabyXL en BBned.

• Marger
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Marger

Eindredacteur
Ja hallo japie, dat jij het geen probleem vind om voor 100 piek maar 55 KB/s te halen terwijl @home laat zien dat dat ook 400 KB/s kan zijn voor die prijs, wil nog niet zeggen dat mxstream nu opeens geweldig is natuurlijk.
Enne, er is zoiets als vooruitgang: misschien dat er nu weinig video te bekijken valt op het internet (weet ik niet, want ik heb Casema Basic dus ik hoef er niet eens over na te denken), maar de kans is groot dat het over een jaar anders is. En dan sta jij wel anders te piepen denk ik.

Zo, dat moest er ff uit :) Wat ik wil zeggen: mxstream zal best een goed product zijn als het werkt, je er genoeg aan hebt en je die 100 piek voor die specs overhebt. Maar voor heel veel mensen wordt niet aan die 3 voorwaarden voldaan en voor die mensen was Cistron ADSL een prettig vooruitzicht, toch?

Verwijderd

mja en hoeveel van die 185,- per maand van Babyxl gaat er naar KPN ?

wwohoow..
en hoeveel van die 350,- p/m voor een 512 kbit vebinding van bbned ?

ja met zulke bedragen laat kpn je wel toe want dan ben je geen concurrentie

150,- voor 8 mbit dat is pas concurrentie

Verwijderd

Op zaterdag 11 augustus 2001 19:07 schreef Thunderbird het volgende:

En vraag het maar aan internet providers, mbitjes kosten bergen geld dus reeel gezien kon het ook niet dat Cistron 8mbit naar het internet kon aanbieden want dat zou ze veel en veeels te veel gaan kosten.
Ik mag aannemen dat ze een risico-analyse gedaan hebben qua internetverkeer, en het lijkt me sterk dat ze daar naast hebben gezeten qua analyse(zijn goede meetmethodes voor)
Ben dus benieuwd waar het dan aan ligt?

• SlaSauS
  • Laatst online: 12-01 22:16
Op zaterdag 11 augustus 2001 19:22 schreef Sick_Nick het volgende:

[..]

Of gewoon voor 99 piek 1.5 MBit bij chello :)
Of gewoon voor 89 piek 4.0 Mbit bij @home B-)

• Bobbert
  • Niet online

Bobbert

Miss Caprice Bourret

Op zaterdag 11 augustus 2001 20:19 schreef SlaSauS het volgende:

[..]

Of gewoon voor 89 piek 4.0 Mbit bij @home B-)
zou ik ook wel willen maar ze hebben hiero alleen maar chello :(

Maargoed hoef nog niet te klagen als je kijkt naar mensen zonder kabel of adsl :)

Verwijderd

Op zaterdag 11 augustus 2001 20:17 schreef che het volgende:

[..]

Ik mag aannemen dat ze een risico-analyse gedaan hebben qua internetverkeer, en het lijkt me sterk dat ze daar naast hebben gezeten qua analyse(zijn goede meetmethodes voor)
Ben dus benieuwd waar het dan aan ligt?
ik denk dat ze toch ergens een optelfout hebben gemaakt.... Trouwens ik ken een provider die ADSL gaat aanbieden van een ADSL aanbieder(ala BabyXL etc), maar hij zegt dat ze wel 2mbit zouden willen aanbieden, maar voor een reeele prijs is dat niet mogelijk. Bekijk de prijzen op demon.nl maar eens...

ff over die 512kb voor 100 piek, 95% van de mensen werkt met modem, en dat kost meer en is veeeeeeeeel trager, wat heeft een gemiddelde huis tuin en keuken gebruiker nou aan 400KB/s???? Iemand die een fiat gewend is heeft genoeg aan een Ford Ka, maar het probleem is dat als ze sie Ka hebben dat ze een Merceders SLK willen, ok nu wordt het internet wel steeds meer breedband, alleen gaat het niet zo snel.

Verwijderd

Op zaterdag 11 augustus 2001 17:08 schreef Flamez het volgende:
iemand in voor bezetting van het KPN hoofd kantoor ?

om ons als gedupeerd tweaker volk te laten horen
omdat we de onderdrukking door de KPN monopolie zat zijn

met 20.000 tweakers kan dat best leuk worden en een flinke impact hebben >:)
hmmm ik heb wel een internet plek om een petitie te houden om te laten zien dat de OPTA niet of ergug langzaam werkt.
en dat KPN monopolie heeft. :(
ik vindt dat cistron een steuntje van ons verdiend wie kan een page in elkaar gooien dat zet ik het op een domain.
email maar naar klotekpn@util.nl
als je een page in elkaar kan gooien.

ps ik w8 al 1 jaar op ADSL van cistron.
Ik wil geen KPN of casema.

samen staan we sterk.
als de page genoeg gevuld is dan kunnen we naar de media stappen.

Verwijderd

[b]Op zaterdag 11 augustus 2001 20:14
150,- voor 8 mbit dat is pas concurrentie
Niet echt slim van cistron om als concurrentie methode onder de kost prijs te gaan zitten, dan vind ik het niet gek dat cistron binnenkort niet meer zal zijn.

Verwijderd

Op zaterdag 11 augustus 2001 20:37 schreef sagar het volgende:

[..]

Niet echt slim van cistron om als concurrentie methode onder de kost prijs te gaan zitten, dan vind ik het niet gek dat cistron binnenkort niet meer zal zijn.
wat een gelul

Verwijderd

Stront KPN !

1. :r :r :r :r
2. ik ga zekers mee naar die hoofdkantoor !!!!!!
3. ik doe zekers mee aan die page !

4. KPN is going down >:)

Hail Cistron ! Cistron we O+ you ! :D

Verwijderd

Ik denk dat er bijna geen bedrijven onder de kostprijs gaan zitten, helemaal als het hun core-business is.

Verwijderd

ok ik heb een internet server en domain wie maakt een page waar petities op kunnen ????
mail naar klotekpn@util.nl
Op zaterdag 11 augustus 2001 21:22 schreef RastaMan het volgende:
Stront KPN !

Verwijderd

Het schijnt dat KPN niet meer diensten verleent aan Cistron omdat cistron nog niet betaald heeft voor centrales die ze in de toekomst (!!!!!!!!) willen gaan gebruiken.
Op zaterdag 11 augustus 2001 21:22 schreef RastaMan het volgende:
Stront KPN !

amen

Verwijderd

snap je ook wat je geschreven hebt.
betalen voor een dienst die ooit in de toekomst nog moet komen.
zonder dat daar zekerheid in is.

ik ben echt ziek van die groene boswachtertjes.

ik kan een boekje open doen over KPN daar lusten de honden geen brood van.

Wist je dat jouw telefoon nummer thuis nu op dit moment omgezet kan worden naar een ander nummer zonder dan KPN jouw daarover hoeft intelichten.
dus je bent niet meer bereikbaar.
Lees de voorwaarden maar eens die je hebt ondertekend toen je je telefoon ging aanvragen.
en als je het er niet mee eens bent dan heb je pech geen telefoon.
en naar wie ga je dan ? voor een telefoon ?
klein voorbeeldje die nog niks voor stelt.
Op zaterdag 11 augustus 2001 21:40 schreef pr0f het volgende:
Het schijnt dat KPN niet meer diensten verleent aan Cistron omdat cistron nog niet betaald heeft voor centrales die ze in de toekomst (!!!!!!!!) willen gaan gebruiken.
[..]

amen

Verwijderd

Op zaterdag 11 augustus 2001 21:53 schreef lemac4444 het volgende:
snap je ook wat je geschreven hebt.
betalen voor een dienst die ooit in de toekomst nog moet komen.
zonder dat daar zekerheid in is.

ik ben echt ziek van die groene boswachtertjes.

ik kan een boekje open doen over KPN daar lusten de honden geen brood van.

Wist je dat jouw telefoon nummer thuis nu op dit moment omgezet kan worden naar een ander nummer zonder dan KPN jouw daarover hoeft intelichten.
dus je bent niet meer bereikbaar.
Lees de voorwaarden maar eens die je hebt ondertekend toen je je telefoon ging aanvragen.
en als je het er niet mee eens bent dan heb je pech geen telefoon.
en naar wie ga je dan ? voor een telefoon ?
klein voorbeeldje die nog niks voor stelt.
[..]
Ik heb zo het idee dat jij er nog het minste van begrijpt.

Welkom in de wereld.

Verwijderd

Het enige probleem van cistron is dat ze geen geld krijgen van de grote geldschieters. Ze hebben het wel overal geprobeerd. Bad luck....

Verwijderd

Klopt ze hebben niet veel vertrouwen in de Internet en telecomsector meer. Dus is het lastig voor iedereen om geld los te weken.

Verwijderd

Het is nu alleen moeilijker om aan geld te komen. Er wordt nog steeds geinvesteerd in deze sector, alleen moet je alles wel beter voor elkaar hebben dan een jaar geleden. Alleen een goed plan is niet meer genoeg.

Verwijderd

kpn vraagt voor elke telefoon centrale 250.000 als hun adsl willen leveren op die centrale.
reken eens mee stel je kan daar op z'n max 1000 mensen aansluiten op adsl moet je nog 250,- in rekeing brengen. per adsl lijn.
MAAR gezien elke centrale maar 50 % tot 60% van de lijnen adsl geschikt zijn.
x meerdere adsl providers.
red je dat dus NOOIT.
volgens ingewijden bij cistron is dit 10x de prijs als afgesproken.
dus op lichting en tijd rekken.

:r :r :r KPN :r :r :r

Verwijderd

250.000 ?! en dat vind de OPTA okidoki :?

Verwijderd

kpn betaalt minimaal 1 miljoen per centrale om hem te upgraden voor adsl gebruik. Is het dan gek als KPN wat voorschot vraagt of om 250000 gulden te vragen, als dat verhaal van die toekomstige centrales waar is....

lemac met die hoop 4'en achter zijn naam is gisteren uit het heelal op de aarde gekomen? O nee hij is zo gefrustreerd omdat hij zijn 8mbit in het water ziet vallen, naja welkom in the real life world.

het is echt NIET KPN die Cistron nekt, maar Cistron zelf, ik been echt geen KPN fan, maar ik hou wel van de waarheid, de managers van het glasvezelnet en kopernet van Cistron zijn broekies die net van de school afkomen, vind je het gek dat grote bedrijven daar niet meer in investeren, zeker gezien de debacles die er zijn geweest, nee Cistron nekt zichzelf.

nouja suc6 hier, met die petities en het bezetten van het KPN gebouw etc etc, ik ga op vakantie als ik terugkom kijk ik wel of Cistron weer leeft door jullie petities etc.

btw Waarom o waarom zou Danny er een half jaar geleden mee gestopt zijn als CEO?
O ja wees nou eens tevreden met een halve mbit, ik zeg je dat is ruim voldoende. En neem vooral geen KPN want het hoofdkwartier wordt binnenkort bezet door GoT'ers, het kan dus zijn dat het dan tijdelijk uitvalt. :Z

Verwijderd

nee hoor broekie.
de mensen bij cistron zijn geen school kiddies maar echt mensen die hun vak verstaan.
en wat ik ben i am root@dev/null oftwel niks.
en nee ik ben NIET gefrustreerd dat 8mbit in het water valt maar eerder dat KPN weer loopt te FUCKEN.
dit is monopolie waar is de democratie.
kijk eens op de opta site en doe een search op cistron en lees de raporten een ga dan een kijken wat voor mega inteligente antwoorden KPN heeft wie is er dan ervaren CisTron of KPN :r
Op zaterdag 11 augustus 2001 22:37 schreef Thunderbird het volgende:
kpn betaalt minimaal 1 miljoen per centrale om hem te upgraden voor adsl gebruik. Is het dan gek als KPN wat voorschot vraagt of om 250000 gulden te vragen, als dat verhaal van die toekomstige centrales waar is....

lemac met die hoop 4'en achter zijn naam is gisteren uit het heelal op de aarde gekomen? O nee hij is zo gefrustreerd omdat hij zijn 8mbit in het water ziet vallen, naja welkom in the real life world.

het is echt NIET KPN die Cistron nekt, maar Cistron zelf, ik been echt geen KPN fan, maar ik hou wel van de waarheid, de managers van het glasvezelnet en kopernet van Cistron zijn broekies die net van de school afkomen, vind je het gek dat grote bedrijven daar niet meer in investeren, zeker gezien de debacles die er zijn geweest, nee Cistron nekt zichzelf.

nouja suc6 hier, met die petities en het bezetten van het KPN gebouw etc etc, ik ga op vakantie als ik terugkom kijk ik wel of Cistron weer leeft door jullie petities etc.

btw Waarom o waarom zou Danny er een half jaar geleden mee gestopt zijn als CEO?
O ja wees nou eens tevreden met een halve mbit, ik zeg je dat is ruim voldoende. En neem vooral geen KPN want het hoofdkwartier wordt binnenkort bezet door GoT'ers, het kan dus zijn dat het dan tijdelijk uitvalt. :Z

Verwijderd

ja kom op zeg. cistron en kpn zijn elkaars aartsvijanden. Natuurlijk maak kpn er gebruik van dat Cistron niet betaald heeft.

en wij strijden ervoor dat cistron die kans krijgt en we gaan de ogen van de opta eens open en helder maken...

als ik verkeerd zit , flame niet.

ik beoordeel alles van wat ik hier lees

Verwijderd

Op zaterdag 11 augustus 2001 23:03 schreef RastaMan het volgende:
ja kom op zeg. cistron en kpn zijn elkaars aartsvijanden. Natuurlijk maak kpn er gebruik van dat Cistron niet betaald heeft.

en wij strijden ervoor dat cistron die kans krijgt en we gaan de ogen van de opta eens open en helder maken...

als ik verkeerd zit , flame niet.

ik beoordeel alles van wat ik hier lees
hmmmm cistron newsgroup, niet erg onafhankelijk

maaruh waarom lukt het BabyXL dan wel? Gewoon omdat Cistron het verkeerd aanpakt, ze hebben bijv. (bijna) geen partners, terwijl BabyXL die wel heeft....

en zoals ik al zei KPN moet minstens 1 miljoen per centrale betalen, dan is eht toch reeel om die kosten te verhalen op de afnemers? Er zijn er 3 of 4, 1 miljoen /3 = 333.333 en dat is < 250.000

Nee echt waar het is niet KPN maar Cistron zelf. Ik zei een jaar geleden al dat Cistron niks werd, niet omdat KPN zat te fucken, maar omdat hun opzet van infrastructuur EN de economische opzet verkeerd is.

Jullie kunnen wel blijven schelden op KPN, maar waarom lukt het BabyXL etc wel? Overigens geeft Cistron toe dat er collega ADSL aanbieders zijn :)

Verwijderd

Dus als we 4 gebruikers hebben 3 daarvan nemen 95% van de bandbreedte af en de 4de neemt 5% van de bandbreedte af moet iedereen hetzelfde betalen.
hmmmm je snapt het niet en je kan niet rekenen (rob?) ben je een boswachtertje :r
Op zaterdag 11 augustus 2001 23:14 schreef Thunderbird het volgende:

[..]

hmmmm cistron newsgroup, niet erg onafhankelijk

maaruh waarom lukt het BabyXL dan wel? Gewoon omdat Cistron het verkeerd aanpakt, ze hebben bijv. (bijna) geen partners, terwijl BabyXL die wel heeft....

en zoals ik al zei KPN moet minstens 1 miljoen per centrale betalen, dan is eht toch reeel om die kosten te verhalen op de afnemers? Er zijn er 3 of 4, 1 miljoen /3 = 333.333 en dat is < 250.000

Nee echt waar het is niet KPN maar Cistron zelf. Ik zei een jaar geleden al dat Cistron niks werd, niet omdat KPN zat te fucken, maar omdat hun opzet van infrastructuur EN de economische opzet verkeerd is.

Jullie kunnen wel blijven schelden op KPN, maar waarom lukt het BabyXL etc wel? Overigens geeft Cistron toe dat er collega ADSL aanbieders zijn :)

• Tourniquet

Tourniquet

Hiya, fellas!

Op zaterdag 11 augustus 2001 19:59 schreef Thunderbird het volgende:

[..]

tel bij die 55KB/s 10%(is in praktijk meer) overhead van het IP protocol en voila u heeft 60,5KB/s dat vind ik errug netjes als je dat constant hebt.
Dan nog vind ik dat ze het zo zouden moeten inregelen dat je toch die 64 KB/s haalt. Casema heeft nu ook een 512 kbit/s abbo (Wanadoo Broadband Premium) en daar haal je WEL de 64 KB/s (zie o.a. resultaten op speedtest.nl), plus de uploadsnelheid is veel logischer (128 kbit/s) dan bij Mxstream (maar 64 kbit/s).

• Murtceps
  • Laatst online: 23-03-2024
Die 1 miljoen is denk ik nog veels te laag gegrepen... dat zijn de kosten voor de kleinere centrales in het oosten ja. De grote centrales in het westen kosten meerdere miljoenen om die aan te passen voor ADSL. Dus dat de providers iets moeten betalen om in die centrales hun apparatuur te plaatsen lijkt me meer dan redlijk. Trouwens, Cistron plaatst hun apparatuur in eigen ruimtes.
Dat Cistron niet betaald is hun eigen probleem lijkt me. Ik heb vanaf het begin gezegd dat Cistron het niet zou gaan redden om met zulke lage inkomsten zo'n hoogwaardig netwerk te onderhouden. Zeker niet als ze geen grote geldschieters hebben.
Maargoed, Cistron is nog niet verdwenen...
En wat dat gezeik betreft richting KPN zou ik zeggen... Doe niet zo zielig en ga eens bij een bedrijf werken. Zie hoe dat te werk gaat en kom erachter dat elk bedrijf op wat voor manier ook probeert om de concurrentie dwars te zitten...
--
Ff over de post hierboven... Die 64Kb/s lijkt me onwaarschijnlijk, volgens mij maakt Wanadoo ook gebruik van KPN's MxStream.

• Tourniquet

Tourniquet

Hiya, fellas!

Op zondag 12 augustus 2001 00:17 schreef Murtceps het volgende:
--
Ff over de post hierboven... Die 64Kb/s lijkt me onwaarschijnlijk, volgens mij maakt Wanadoo ook gebruik van KPN's MxStream.
Ik bedoel hier de Broadband Premium van Wanadoo over de (tv-)kabel van Casema. Hiermee haal je wel 64 KB/s met een 512 kbit/s abbo. Niet Wanadoo ADSL dus, wat inderdaad Mxstream is...

maargoed, da's een beetje off-topic geloof ik... :)

• Coen Rosdorff
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Op zondag 12 augustus 2001 00:17 schreef Murtceps het volgende:
Die 1 miljoen is denk ik nog veels te laag gegrepen... dat zijn de kosten voor de kleinere centrales in het oosten ja. De grote centrales in het westen kosten meerdere miljoenen om die aan te passen voor ADSL.
Fout, die kosten meerdere miljoenen om geschikt te maken voor mxstream. Maar bedijven als Babyxl en Cistron hebben alleen maar MDF-access nodig, (toegang tot de koperlijnen) en dat kost dus echt geen miljoenen.

• Bass64

Bass64

dit stond er op de news group van cistron

Geachte mijnheer Polderman,

> >gelukt, onder meer vanwege verschillende conflicten metn KPN Telecom.
> >Inmiddels heeft KPN Telecom besloten haar dienstverlening aan Cistron
> >Telecom binnenkort te beeindigen
>
> Nadere toelichting mag best, de konsekwenties voor de abonnees zijn
> immers niet misselijk.

Uiteraard. U zult echter wel kunnen begrijpen dat het hier een zeer
delicate kwestie betreft, en dat een en ander nog moet worden uitgezocht,
voordat er meer gezegd kan worden.

> >Deze maatregel betekent dat wij u, tot onze grote spijt, moeten meedelen
> >dat de Cistron Telecom spraakdiensten per 21 september beeindigd zullen
> >worden.
>
> Wie knipt op 21 september het lijntje door, KPN of Cistron oftwel wie
> is verantwoordelijk voor die datum?

De datum is gesteld door KPN.

> > Vanaf dinsdag 14 augustus 12 uur zult u al geen mobiele en
> >internationale bestemmngen kunnen bereiken. Daarnaast zijn 0900 nummers
> >niet aankiesbaar, alsook 06-koopnummers, 118 en enkele 0800-nummers.
>
> Hoezo? Wat is er zo bijzonder aan die bestemmingen/nummers?
> Is dit een beslissing van KPN of van Cistron?

Ook dit is een KPN beslissing, uiteraard. Cistron heeft er geen baat bij
dat de klanten het buitenland of mobiele bestemmingen onbereikbaar zijn.

> >Wij betreuren deze situatie ten zeerste en bieden u onze excuses aan.
>
> Ik betreur het ook ten zeeeeeeeeerste, maar ik zou toch wel
> gedetailleerder toelichting willen.

Ik zou u in dit geval toch zeer nadrukkelijk willen verzoeken geduld te
hebben. De ontwikkelingen die via de brief aan de Cistron klanten
gecommuniceerd zijn, zijn gevolgen van zeer recente beslissingen van de
KPN. Om die reden kan Cistron dus nog niet veel meer zeggen; het is nog te
vroeg om uit te wijden over de situatie.

> Allerlei vraagjes komen in me op.

Een enkele vraag van de hieronder gestelde vragen kan ik misschien
beantwoorden. Ik zal dit zo goed mogelijk proberen te doen.

> Waarom geeft Cistron op?

Cistron geeft in het geheel niet op.

> Is het voortbestaan van de Cistron-spraakdiensten afhankelijk van KPN?

Voor een groot deel, uiteraard; een telecom-operator binnen Nederland kan
voor spraakdiensten op geen enkele wijze om de KPN heen.

> Oftewel, als hogere machten KPN tot de orde roepen, kan/wil Cistron
> dan de spraakdiensten continueren?

Eventueel, de situatie is echter zeer ingewikkeld. Dat vertraagt het
beslissingsproces van een "hogere macht" (bijvoorbeeld de OPTA). De grens
tussen het leveren van diensten en het misbruiken van een
monopolie-positie is vaak vrij dun. In sommige gevallen misbruikt de KPN
haar positie, in andere gevallen staat de KPN volledig in haar recht, ook
al kan een beslissing negatief uitvallen voor Cistron. De laatste gevallen
kan Cistron mee leven: such is business. De eerste gevallen niet
uiteraard, maar het is juridisch gezien erg lastig om je gelijk op een
dergelijk punt te halen (laat staan dat je juridisch verworven gelijk ook
in de praktijk navolging krijgt), en de combinatie van die twee
mogelijkheden (een beslissing die op zowel zeer redelijk grond als zeer
onredelijke grond genomen is) is nog moeilijker te bestrijden.

> Of is het doek wat Cistron betreft voorgoed gevallen?

De huidige situatie heeft eigenlijk alleen betrekking op Cistron Telecom
(ADSL en spraakdiensten). Cistron Internet Services (dial-up, hosting,
colocatie en vele andere diensten) staat hier los van.

> Heeft het zin om in actie te komen? Uw minister, uw kamerleden, onze
> Opta enz?

Of het zin heeft is moeilijk te zeggen. Ik ken geen situaties waar een
bedrijf "gered" werd door het publiek, ik ken echter ook weinig bedrijven
die een dergelijke publieke steun kunnen genieten als Cistron. Misschien
is het het proberen waard?

> De brief van Cistron klinkt niet zo strijdbaar.

Het is een mededeling over de gevolgen van een KPN beslissing in een
geschil tussen de KPN en Cistron. De strijdbaarheid van Cistron is hierin
niet opgenomen.

> Een beetje hals-over-kopperig (huh, wat is dat).
>
> >Mocht u naar aanleiding hiervan nog vragen hebben, kunt u ons bereiken via
> >info@cistron-telecom.nl of telefonisch via 0172-770071.
>
> Zou ik die details daar kunnen krijgen?

Zeker niet zo gedetailleerd als u nu vraagt. Daar zult u toch voor moeten
wachten op officiele berichten vanuit Cistron, verspreid via de post of
website.

> Dan zou Cistron iedereen de moeite kunnen besparen door meer opening
> van zaken te geven. Wat valt er nu nog te verbergen?

Het gaat er niet om dat Cistron zaken wil verbergen, maar Cistron wil wel
graag de gevolgen van deze situatie enigszins in de hand kunnen houden.
Informatieverstrekking op de juiste momenten is hier een essentieel
onderdeel van.

> Ik heb de brief nog niet gekregen, maar in mijn buurt wordt de
> postbezorging nog wel eens met dobbelstenen geregeld. Daar zou het aan
> kunnen liggen.
>
> Benieuwd hoe ik precies terecht kom.

Zoals in de brief vermeld staat zal er nog informatie volgen over wat er
met de ADSL aansluitingen zal (kunnen) gaan gebeuren. Ik raad u aan deze
informatie, zowel als de informatie verspreid via voornoemde media, goed
in de gaten te houden.

Met vriendelijke groet,

Krischan de Vente

--
K. de Vente - CistroN Group - Internet & Telecom
Customer Service - krischan@cistron.nl - 0172-770071

AMD XP2400+, ASUS A7V333, ATI 9800 Pro 128mb, SBlive Audigy 2, 768MB DDR 2700, 96.4GB HDD + 120 GB in raid 2+0

• Marger
  • Niet online

Marger

Eindredacteur
Precies, al die DSLAMs die KPN in zijn centrales voor mxstream neerzet, hoeven Cistron en Versatel en weet ik welke anderen heus niet te gaan financieren. En als Cistron dan ook nog eens eigen kabinetten bouwt, hoeft de KPN de ook niet te zeuren over ruimte die ingenomen wordt. De OPTA had toch al lang een uitspraak gedaan dat de bedragen die KPN vraagt te hoog zijn? De reële kosten zouden veel lager liggen, maar ze zijn er nog niet over uit hoeveel dat dan wel mag zijn. Dat hele bullshit-verhaal van 1 miljoen of meer per centrale is dus leuk en aardig voor KPN, maar heeft weinig met concurrentie in de centrale te maken. Cistron had rustig ADSL kunnen aanbieden in centrales die nog niet geschikt waren voor mxstream.

Verwijderd

Cistron betaalt nu aan KPN:
23.600 gulden voor aanbepalende collocatie en 200.000 gulden voor fysieke collocatie alsmede per lijn 295 gulden aansluitkosten en 295 gulden afsluitkosten

• Murtceps
Nog even over de kosten, MDF-access kost ook aardig wat, je moet een lokatie geschikt maken voor de klant. ruimte die al schaars is. Extra apparatuur plaatsen voor stroomvoorziening enz. Dat gaat zeker wel richting de miljoenen.

Verwijderd

ik kan me herinneren dat de opta tot de conclusie was gekomen dat de KPN 4X de kostprijs aan cistron vroeg voor toegang tot de centrale

ze hebben de tactiek van KPN zelfs een naam gegeven.. Prijssqueeze
Prijssqueeze doet zich voor als een telecombedrijf klem komt te zitten tussen de prijs die KPN in rekening brengt voor het gebruik van haar netwerk en de eindgebruikerstarieven die zij aan haar eigen klanten vraagt. De prijssqueeze houdt veel marktpartijen in de greep. Doordat er onvoldoende marge is tussen de eindgebruikers- en interconnectietarieven van KPN is het voor andere telecombedrijven bijna onmogelijk om te concurreren.

• delyver
  • Laatst online: 24-08-2025
voordat ik mijn mening geef heb ik nog een vraagje..

wat word er precies bedoelt met de centrale? hoeveel gebruikers gaan daar op? etc

Audi A8 W12 6.0

• Murtceps
De centrale is dus het gebouw waar de apparatuur staat van een provider. Zo heeft KPN ook overal centrales staan met apparatuur erin. Het aantal gebruikers ligt maar net aan hoeveel apparatuur ze in die centrales plaatsen. :)

• delyver
Op zondag 12 augustus 2001 01:09 schreef Murtceps het volgende:
De centrale is dus het gebouw waar de apparatuur staat van een provider. Zo heeft KPN ook overal centrales staan met apparatuur erin. Het aantal gebruikers ligt maar net aan hoeveel apparatuur ze in die centrales plaatsen. :)
k maare staan er in nederland 100/1000/10000 van die dingen?

Audi A8 W12 6.0

• Murtceps
uhm.. goeie vraag. Weetik zo niet precies, nooit allemaal geteld eigenlijk ;)
Maar richting de duizend of meer moet je wel gaan denken volgens mij...

(wordt wel een beetje off-topic dit)

Verwijderd

1300 meen ik

• delyver
k ik ga uit van 1000 centrales..
ik weet niet precies hoeveelk telefoon aansluitingen er zijn maar dat zijn er vast een miljoenetje of 4/5 (correct me if im wrong)

dus per centrala 4000 aansluitingen.. STEL dat er 5% op ADSL zit dus 200 man...
*fl 150 = 30000 pegels..
alshet zon beetje klopt is het bedrag wat kpn redelijk veel..

maargoed dat was een bereking dat ongveer nergens op gebaseerd was.. :P

ik denk dat ciston dus gewoon de centjes niet goed voor elkaar had.. en tja wat zouden alle cistron doen als ze geen geld kregen?? sliuten ze je toch ook af??
het is een feit dat er geen mens meer investeerd in de 'kleine' it bedrijfjes.. omdat de toekomst erg onzeker is.. grote beloftes, maar niks waarmaken (WOL, Truelogix etc)

ik vind het niet de 'schuld' van KPN, maar cistron kan er ook niet veel aan doen.. die willen gewoon geld.. wat ze niet kunnen krijgen :(

enige hoop is dus een overname door een groter bedrijf.. maar die zullen dan wel weer vettt gaan bezuinigen zodat het netwerk iig langzamer wordt..

Audi A8 W12 6.0

Verwijderd

maare om ff on topic te blijven ; wie is er in voor een bezetting voor de hoofdkantoor ? >:)

• Badger
  • Laatst online: 01-09-2025
Hmm KPN aandelen zijn ook nie zoveel meer waard. ;) Allemaal maar opkopen door Tweakers etc. Hebben we inspraak >:)

Verwijderd

hehe LoL :D

ik zie het al voor me:

KPN: onderdeel van GoT >:)

• delyver
Op zondag 12 augustus 2001 03:52 schreef RastaMan het volgende:
hehe LoL :D

ik zie het al voor me:

KPN: onderdeel van GoT >:)
LOL :P

Audi A8 W12 6.0

Verwijderd

:Z :Z :Z :Z :Z

KPN wordt op alle mogelijke manieren dwars gezeten en in de gaten gehouden door de OPTA, dus vind ik het super dat ze op deze manier een top provider als cistron om zeep hebben geholpen. Als KPN niet mag concureren van de OPTA dan moeten ze de boel maar eindeloos vertragen.

SLOTJE WANT HET GAAT NEREGNS MEER OVER, ER BESTAAN AL ZAT VAN DEZE TOPICS.............

Verwijderd

:? beviel die KPN:GoT grap jou nie ofzo ?
lievelingetje van kpn... :P

• Bass64

Bass64

Op zondag 12 augustus 2001 08:52 schreef CheS het volgende:

KPN wordt op alle mogelijke manieren dwars gezeten en in de gaten gehouden door de OPTA, dus vind ik het super dat ze op deze manier een top provider als cistron om zeep hebben geholpen. Als KPN niet mag concureren van de OPTA dan moeten ze de boel maar eindeloos vertragen.

SLOTJE WANT HET GAAT NEREGNS MEER OVER, ER BESTAAN AL ZAT VAN DEZE TOPICS.............
genoeg topics ?!?!?
er zijn er veel teweinig

i want cistron

Verwijderd

Ik denk dat Cistron onderschat heeft de kracht die het KPN heeft gegeven, weliswaar niet fysiek, om via hun infrastructuur de consument doensten aan te bieden.
Ze hadden waarschijnlijk verwacht dat KPN zonder slag of stoot hun de toegang zouden verlenen.Dit in combinatie met financiers met ondiepe zakken en een inzakkende markt, maakt dat dit doemschema mogelijk word.
Want laten we wel wezen, alleen KPN is hier gebaat mee.
Daarom vind ik dat de rol van de overheid hier is onderzocht moeten worden. Een evaluatie van de OPTA beslissingen zou hierbij zeker niet misstaan.

Verwijderd

Ik roep alle tevreden cistronners , wannabe cistronners , aanhangers van Cis en allen die in Cis geloven een bezoek te brengen aan de (tot nu toe)Centrale Actie Site CSG "Cistron Support Groep".
En post een zogenaamde support bericht om cistron ADSL levende te houden...

TNX

Verwijderd

Het is toch om je rot te lachen zeg. |:(

Verwijderd

lees deze eens :
news://news.mbit.nl/9kk78i$8l8$1@ncc1701.cistron.net

maar ik geef niemand de schuld. conflicten zijn er nou eenmaal...

• brammus
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

brammus

PATGOD

Op zondag 12 augustus 2001 19:01 schreef CheS het volgende:
Het is toch om je rot te lachen zeg. |:(
Wat, jouw reacties bedoel je ?

Wat doe je in deze discussie, als je zelf alleen maar dit soort reacties geeft, waarmee je alleen maar flames uitlokt, dan kan je beter niet meer dit topic bekijken dunkt me... :(

Kom dan met argumenten, waarom vind jij dat KPN "gelijk" heeft ?
Men is hier best wel ontvankelijk voor argumenten, zolang ze maar kloppen...

Kortom, ga de discussie aan, en start geen flamewar, dan zijn we allemaal blij ;) :*

PC-Specs
"...You may feel a little sick..."

Verwijderd

Op zondag 12 augustus 2001 08:52 schreef CheS het volgende:
..
Doe normaal mee aan een discussie of helemaal niet :(
Slapen doe je lekker in je eigen bedje en nutteloos geroep om slotjes mag niet.
Er wordt mijns inziens niet echt geflamed of wat dan ook richting KPN, alleen het algemene KPN-is-slecht zonder concrete voorbeelden en argumenten moet maar eens afgelopen zijn.

Kunnen we nu _normaal_ verder met dit onderwerp?

Verwijderd

Ja , ff ontopic blijven.

is er niemand hier op GoT een Cistron medewerker ?

BTW: check me sig >:)

Verwijderd

Op zondag 12 augustus 2001 19:17 schreef johnny appleseed het volgende:

[..]

Doe normaal mee aan een discussie of helemaal niet :(
Slapen doe je lekker in je eigen bedje en nutteloos geroep om slotjes mag niet.
Er wordt mijns inziens niet echt geflamed of wat dan ook richting KPN, alleen het algemene KPN-is-slecht zonder concrete voorbeelden en argumenten moet maar eens afgelopen zijn.

Kunnen we nu _normaal_ verder met dit onderwerp?
Als je dat een Discussie noemt.

Ik heb alleen de waarheid verteld, dat het geld bij cistron op is, daarna wordt KPN weer afgemaakt en reageer ik als ik dat nodig vind.

Tyfus KPN kan blijkbaar hier en :Z niet.

Verwijderd

Op zondag 12 augustus 2001 19:54 schreef CheS het volgende:
Ik heb alleen de waarheid verteld, dat het geld bij cistron op is, daarna wordt KPN weer afgemaakt en reageer ik als ik dat nodig vind.
Er wordt iets gezegd over KPN, als je dat met argumenten kan ontkrachten mag je dat doen, mits je het netjes brengt.
Wordt er (volgens jou) geflamed tegen KPN, dan moet je dat melden in [forum=26].

Verwijderd

Ja bijvoorbeeld dat KPN TYFUS heeft en dat heb ik getracht te ontkrachten ;)

Kon het alleen niet beter brengen.

De groeten.

Verwijderd

Hahaha... ha... ha... eeeuh mmm... |:(
Ik lig dubbel.
Nou gewoon weer ontopic ajb, je snapt wat ik bedoel.

Verwijderd

ik kom geheid
Op zondag 12 augustus 2001 02:49 schreef RastaMan het volgende:
maare om ff on topic te blijven ; wie is er in voor een bezetting voor de hoofdkantoor ? >:)

Verwijderd

http://www.util.nl

support cistron

Verwijderd

Kun je niet slapen patje?? :)

• Asphyxion
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22:13

Asphyxion

I am, therefor I think

Topicstarter
Cistron is cool!

http://www.webwereld.nl/nieuws/8244.phtml

Sorry, als je zo reageert dan ben je gewoon cool:
code:
1
2
3
4
5
Volgens Kamphorst gaat het er niet om dat Cistron 
haar rekeningen niet kan betalen, maar is het een kwestie 
van niet wíllen betalen. Maar ik geef 
toe dat de rekeningen zo hoog zijn, dat we ze ook niet kunnen 
betalen.

Verwijderd

Op maandag 13 augustus 2001 15:27 schreef Asphyxion het volgende:
Cistron is cool!

http://www.webwereld.nl/nieuws/8244.phtml

Sorry, als je zo reageert dan ben je gewoon cool:
code:
1
2
3
4
5
Volgens Kamphorst gaat het er niet om dat Cistron 
haar rekeningen niet kan betalen, maar is het een kwestie 
van niet wíllen betalen. Maar ik geef 
toe dat de rekeningen zo hoog zijn, dat we ze ook niet kunnen 
betalen.
Om het toch enigzins een discussie te laten lijken.

Volgens Kamphorst gaat het er niet om dat Cistron haar rekeningen niet kan betalen, maar is het een kwestie van niet wíllen betalen. Maar ik geef toe dat de rekeningen zo hoog zijn, dat we ze ook niet kunnen betalen.

Ik vind het niet echt cool aangezien alle Cistron klanten hiervan de dupe zijn.

KPN Telecom laat via haar woordvoerster weten dat Cistron inderdaad niet aan haar betalingsverplichting kan voldoen. 'Over het algemeen is het zo dat klanten moeten betalen voor hetgeen zij besteld hebben. Als je meer besteld dan je gebruikt moet je wel betalen. Iemand die bijvoorbeeld 20 telefoonlijnen laat aanleggen, maar er maar 3 gebruikt, moet natuurlijk wel abonnementsgeld betalen voor de rest'.
.........................
. Voor alle ADSL acces-diensten is Cistron op het moment op zoek naar een partner, via wie het alsnog kan blijven doorgaan met het leveren van ADSL-toegang. Lukt dat niet, dan is het over en uit voor Cistron. Bronnen dichtbij het bedrijf beweren dat het al zover is.

Tja zeg maar eens dat ik niet de waarheid vertelde ???
Er zit wel een kans in dat ze ADSL blijven aanbieden maar dan gaan ze lijnen huren van bv babyXL

BTW NO HARD FEELINGS ;)

Verwijderd

BBned kan natuurlijk ook

En ze moesten al betalen voor centrales die ze in groningen/friesland gingen bouwen ! :?

of iig centrales in gebieden die ze in maanden nog niet bereikt hebben...

• d-Frag
  • Laatst online: 12-07 10:26

d-Frag

74% completed

Op maandag 13 augustus 2001 18:10 schreef RastaMan het volgende:
BBned kan natuurlijk ook

En ze moesten al betalen voor centrales die ze in groningen/friesland gingen bouwen ! :?

Dan hadden ze die dingen nog niet moeten bestellen.
Je koopt toch ook geen auto als je nog aan je rijbewijs moet beginnen?

Het is beter op onvolmaakte wijze invulling te geven aan je eigen bestemming, dan op volmaakte wijze het leven van iemand anders te leiden. - Bhagavad Gita -

• Gehaktbal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-07 10:20
KPN in de schulden....
Gaan ze lekker Cistron uitmelken nu het nog kan.

Verwijderd

Op maandag 13 augustus 2001 18:10 schreef RastaMan het volgende:
BBned kan natuurlijk ook

Bbned zou ook kunnen, maar die lopen ook iets te hard van stapel volgens mij, al leveren ze wel een goed alternatief. Jammer van de datalimiet alleen.

Cistron heeft zelf aangegeven welke centrales er geschikt gemaakt moesten worden om hun street cabinets aan te sluiten. KPN heeft de voorbereidingen gedaan, dan moet cistron gewoon betalen lijkt mij. Tja als ze de centrale's niet gaan gebruiken omdat ze wegens geldproblemen de benodigde apparatuur niet eens kunnen betalen maakt dan weinig uit. Boter bij de vis.

Verwijderd

Op maandag 13 augustus 2001 19:06 schreef thesith het volgende:
KPN in de schulden....
Gaan ze lekker Cistron uitmelken nu het nog kan.
Volgens mij gaat KPN straks gewoon keihard failliet als ze niet snel worden overgenomen. Ik heb gehoord dat ze zelfs al bezig zijn hun GSM masten te verkopen aan de concurrentie om de rente over hun schulden te kunnen betalen! Alleen heeft niemand zin om een bedrijf te kopen dat zoveel schulden heeft, dus het zou me niet verbazen als ze eerst failliet gaan en pas daarna worden overgenomen (doorstart-scenario).

• Marger
  • Niet online

Marger

Eindredacteur
Op maandag 13 augustus 2001 19:19 schreef CheS het volgende:

[..]

Bbned zou ook kunnen, maar die lopen ook iets te hard van stapel volgens mij, al leveren ze wel een goed alternatief. Jammer van de datalimiet alleen.
Ik heb bij BBNed nog geen datalimiet kunnen vinden. Heb je een URLletje voor me?
Cistron heeft zelf aangegeven welke centrales er geschikt gemaakt moesten worden om hun street cabinets aan te sluiten. KPN heeft de voorbereidingen gedaan, dan moet cistron gewoon betalen lijkt mij. Tja als ze de centrale's niet gaan gebruiken omdat ze wegens geldproblemen de benodigde apparatuur niet eens kunnen betalen maakt dan weinig uit. Boter bij de vis.
Hmmja, maar in datzelfde bericht stond volgens mij ook dat KPN in het begin iets heeft gezegd: "OF nu zeggen welke centrales je in totaal wilt, of je krijgt helemaal niets. Tussenmogelijkheden zijn er niet", dat is wat ik eruit begrijp. Als dat zo is, dan is dat niet helemaal netjes. Maar dit is allemaal speculatie, we weten gewoon niet met zekerheid hoe het zit.

• Silver-Surfer
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16-08 13:21
SVP ff tekenen sympatisanten http://www.datadelft.nl/actie/

En waarom zou ik tevreden zijn met een F*ck*ng halve Mbit als ik 8Mbit had,staat verhoudingsgewijs gelijk aan een F*ck*ng ferrari inruilen voor een F... eend!! (uiteindelijk kom je wel op je bestemming)
Dit betekent dat die kast weer dag en nacht
:( aan moet staan om dingen naar binnen te trekken waar ik nu 1 á 2 h voor nodig heb>:)
Slecht voor m'n eneco rekening én het milieu waarom staat men daar nooit bij stil !!

Verwijderd

whehe ! das een goeie !

niet alleen de opta is hier bij betrokken maar nu ook milieudefensie >:)

ik heb trouwens via via gehoord dat de opta niet zo leuk vond wat kpn deed..

Verwijderd

Ik vind het gewoon kut voor ze! :(

• grootw
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:53

grootw

groot, groter, grootw

Opschorting afsluiting internationaal en mobiel verkeer

De afsluiting van uitgaand voice verkeer naar internationale en mobiele bestemmingen, die aangekondigd was voor 14 augustus is opgeschort totdat de OPTA met een besluit komt.

Dit besluit van de OPTA heeft te maken met het verzoek dat de KPN bij OPTA heeft ingediend tot beperking en daarna beëindiging van de dienstverlening van Cistron. OPTA doet zijn best om eind van deze week met een besluit inzake te komen.
Zodra dit besluit bekend is en de daarmee samenhangende maatregelen zal dit op deze pagina gepubliceerd worden.

bron:
http://www.dto.tudelft.nl/thuisw/adsl/nb.htm

systeem

• Murtceps
Cistron had mooie ambities om heel Nederland van ADSL te voorzien met maximale snelheden. Dat lukt niet zonder er heel veel geld in te stoppen. Wanneer geldschieters uitblijven kunnen ze de rekeningen niet betalen en dus is het meer dan logisch dat KPN geld wil zien of ze worden afgesloten. Dus al het geflame op KPN snap ik even niet. KPN is niet gebaat dat Cistron er mee stopt. Cistron is een klant en dat levert geld op... behalve als er niet betaald wordt natuurlijk...

Verwijderd

BBned heeft onlangs een overeenkomst met KPN gesloten over de transmissie van 100 MDF locaties naar Amsterdam over zo'n 105 glasvezelkabels. Ook dit gaat BBned enkele miljoentjes kosten die net als bij Cistron betaald moeten worden. Dus BBned gaat het ook aardig aanpakken om landelijk DSL aan te bieden. Mischien positief nieuws zeker omdat BBned al wel aardige geldschieters heeft en meer vertrouwen van de markt geniet als Cistron.

Verwijderd

de prijzen van BBned is niet te vergelijken met die van Cistron ...

Verwijderd

Op dinsdag 14 augustus 2001 18:08 schreef RastaMan het volgende:
de prijzen van BBned is niet te vergelijken met die van Cistron ...
Dat is nou net de reden waarom de centjes op zijn. Iedereen kan wel actie's op touw zetten om alles zo goedkoop mogelijk te krijgen, maar in deze tijd kunnen dit soort kleine bedrijven daar niet tegen opboksen.
De investeringen in de aan te leggen apparatuur zijn zo hoog ( buiten het feit dat KPN een aardige duit vraagt en terecht dat zal ieder ondernemer doen )dat gratis en goedkoop gewoon niet meer mogelijk is, althans van korte duur alleen.

Verwijderd

kwoot: "Cistron Telecom wil als eerste in Delft aan de slag. KPN wilde dat de bedrijven er pas in het tweede kwartaal 2002 bij konden."

dit heb ik geknipt en geplakt van nu.nl
de bedrijven slaat = Cistron en Eager telecom.

Dit is de ware KPN..

toen cistron allang klaar was om adsl diensten te leveren , wilde kpn dat niet ra ra ra waarom ? :?

• Marger
  • Niet online

Marger

Eindredacteur
Op dinsdag 14 augustus 2001 15:41 schreef CheS het volgende:
BBned heeft onlangs een overeenkomst met KPN gesloten over de transmissie van 100 MDF locaties naar Amsterdam over zo'n 105 glasvezelkabels. Ook dit gaat BBned enkele miljoentjes kosten die net als bij Cistron betaald moeten worden. Dus BBned gaat het ook aardig aanpakken om landelijk DSL aan te bieden. Mischien positief nieuws zeker omdat BBned al wel aardige geldschieters heeft en meer vertrouwen van de markt geniet als Cistron.
Ja maar wat is nou die datalimiet van BBNed en hoe kom je daaraan?

Verwijderd

Dit kreeg ik over de mail...
L.S.,

Het volgende bericht geldt voor klanten die Cistron Telecom ADSL, ISDN
Flatrate en POTS Flatrate diensten afnemen, inclusief vaste telefonie.

Zoals u eind vorige week bekend is gemaakt via een brief, zou KPN Telecom
vanaf vandaag 12:00 het aantal telefonie bestemmingen drastisch
terugbrengen voor Cistron Telecom klanten. Dit hield in dat zowel
buitenlandse bestemmingen als mobiele telefoonnummers, alsmede 090X
nummers, en enkele andere bestemmingen, niet meer gebeld zouden kunnen
worden vanaf een vaste telefonie aansluiting via Cistron Telecom. KPN
heeft ons zojuist geinformeerd dat deze termijn enigszins verruimd is, wat
betekent dat het in ieder geval tot donderdag 16 augustus, 17:00 's middags
mogelijk zal zijn om te bellen naar mobiele en internationale bestemmingen.

Wij zullen het u vanzelfsprekend zo snel mogelijk laten weten, zodra er
een wijziging optreedt in deze situatie.

Cistron Telecom B.V.
Dit helpt ook echt |:(

Verwijderd

dat heeft tog te maken met de besluit van de opta ? dat zij erover gaan beslissen voor vrijdag de 17e..

• Questor
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 28-03-2024

Questor

Er staat iets op m'n voet

Vechten tegen de bierkaai voor CistroN ben ik bang... het mag dan nog zo slecht gaan met KPN, KPN heeft veel kabels in handen en hebben daardoor een stok achter de deur. Zo'n garantie mist CistroN...

Hier stond een hele oude sig.

• Murtceps
Het is nu gewoon hopen voor Cistron dat er nog een bedrijf heel veel geld in wil steken. En de prijzen zullen de lucht in moeten of de snelheid naar beneden. Anders gaan ze het niet redden.
Die prijzen die Cistron hanteert zijn echt spot goedkoop, ik heb eens wat USA sites doorzocht en 8Mbits snelheden beginnen met prijzen van ongeveer $170. (zeg maar iets van 400 piek). Dat houdt Cistron dus never nooit niet vol.
En wat betreft MxStream, ook ff rondgezocht, in Amerika zijn deze snelheden redelijk normaal die KPN aanbiedt en de prijzen zijn zeker ook zeer goed te noemen.

• Marger
  • Niet online

Marger

Eindredacteur
Op woensdag 15 augustus 2001 11:29 schreef Murtceps het volgende:
Het is nu gewoon hopen voor Cistron dat er nog een bedrijf heel veel geld in wil steken. En de prijzen zullen de lucht in moeten of de snelheid naar beneden. Anders gaan ze het niet redden.
Die prijzen die Cistron hanteert zijn echt spot goedkoop, ik heb eens wat USA sites doorzocht en 8Mbits snelheden beginnen met prijzen van ongeveer $170. (zeg maar iets van 400 piek). Dat houdt Cistron dus never nooit niet vol.
En wat betreft MxStream, ook ff rondgezocht, in Amerika zijn deze snelheden redelijk normaal die KPN aanbiedt en de prijzen zijn zeker ook zeer goed te noemen.
Dat klopt op zich wel ja. Maar het kan ook wel anders: ik hoorde van iemand in Zweden dat hij een 2 mbit aansluiting ging nemen (volgens mij ook ADSL, ik weet niet wat de upload was). Aansluitkosten 450 piek, en 60 piek per maand. En ze schijnen het ook niet zo nauw te nemen wat betreft een downloadlimiet.
Natuurlijk zou snel internet gewoon door de overheid gesponsord moeten worden, alleen heeft de regering van ons land, dat zo snel mogelijk voorop moet raken op de digitale snelweg, dat nog niet door. Als iedereen voor 60 piek per maand een 2 mbit verbinding kon krijgen, zou 90 procent van de Nederlanders breedband nemen.

• maartena
  • Laatst online: 08-09-2025
Je kunt in Nederland ook 512/2048 krijgen als je wil....

En wat betrefd de USA: Waar ik ga wonen volgend jaar kan ik in principe kiezen tussen 768 kbit/s en 1,5 Mbit/s, ofwel redelijk vergelijkbaar met wat er in Europa wordt aangeboden.... (ook nog 3 Mbit/s cable trouwens daar)

Er zijn maar BITTER weinig 8 Mbit/s aanbieders.... en de meesten vragen een vrij hoge prijs voor zo'n verbinding.

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

Verwijderd

In zweden zit BBned ook dacht ik en het datalimiet hier is iets van 3GIG per maand daarboven per GIG 15 piek extra. Maar ik kan het ook mis hebben. Het zou per aanbieder kunnen verschillen zie www.bbned.nl

• Bass64

Bass64

Op woensdag 15 augustus 2001 00:25 schreef RastaMan het volgende:
kwoot: "Cistron Telecom wil als eerste in Delft aan de slag. KPN wilde dat de bedrijven er pas in het tweede kwartaal 2002 bij konden."
cistron wou eerst in Alphen maar ze kregen geen goed keuring van de gemeente ofzo iets

• Rarz
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 24-06 21:56
In de US is het erg regiogebonden. Daar geld nog sterker dat hoe verder je van een grote stad woont, hoe kleiner de kans is dat je een (relatief goedkope) breedbandoplossing kunt gebruiken. :)

Maar een kennis is Canada heeft bijvoorbeeld wel een vette 8mbit lijn thuisliggen voor (ongerekend $50US/maand), omdat ie al vanaf het begin van de proef mee deed. ;)

When in question, when in doubt, run in circles, scream and shout.

• VHware
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:08
Pagina: 1 2 Laatste