Cistron stopt...

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 778 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Ja bijvoorbeeld dat KPN TYFUS heeft en dat heb ik getracht te ontkrachten ;)

Kon het alleen niet beter brengen.

De groeten.

Verwijderd

Hahaha... ha... ha... eeeuh mmm... |:(
Ik lig dubbel.
Nou gewoon weer ontopic ajb, je snapt wat ik bedoel.

Verwijderd

ik kom geheid
Op zondag 12 augustus 2001 02:49 schreef RastaMan het volgende:
maare om ff on topic te blijven ; wie is er in voor een bezetting voor de hoofdkantoor ? >:)

Verwijderd

http://www.util.nl

support cistron

Verwijderd

Kun je niet slapen patje?? :)

• Asphyxion
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22:13

Asphyxion

I am, therefor I think

Topicstarter
Cistron is cool!

http://www.webwereld.nl/nieuws/8244.phtml

Sorry, als je zo reageert dan ben je gewoon cool:
code:
1
2
3
4
5
Volgens Kamphorst gaat het er niet om dat Cistron 
haar rekeningen niet kan betalen, maar is het een kwestie 
van niet wíllen betalen. Maar ik geef 
toe dat de rekeningen zo hoog zijn, dat we ze ook niet kunnen 
betalen.

Verwijderd

Op maandag 13 augustus 2001 15:27 schreef Asphyxion het volgende:
Cistron is cool!

http://www.webwereld.nl/nieuws/8244.phtml

Sorry, als je zo reageert dan ben je gewoon cool:
code:
1
2
3
4
5
Volgens Kamphorst gaat het er niet om dat Cistron 
haar rekeningen niet kan betalen, maar is het een kwestie 
van niet wíllen betalen. Maar ik geef 
toe dat de rekeningen zo hoog zijn, dat we ze ook niet kunnen 
betalen.
Om het toch enigzins een discussie te laten lijken.

Volgens Kamphorst gaat het er niet om dat Cistron haar rekeningen niet kan betalen, maar is het een kwestie van niet wíllen betalen. Maar ik geef toe dat de rekeningen zo hoog zijn, dat we ze ook niet kunnen betalen.

Ik vind het niet echt cool aangezien alle Cistron klanten hiervan de dupe zijn.

KPN Telecom laat via haar woordvoerster weten dat Cistron inderdaad niet aan haar betalingsverplichting kan voldoen. 'Over het algemeen is het zo dat klanten moeten betalen voor hetgeen zij besteld hebben. Als je meer besteld dan je gebruikt moet je wel betalen. Iemand die bijvoorbeeld 20 telefoonlijnen laat aanleggen, maar er maar 3 gebruikt, moet natuurlijk wel abonnementsgeld betalen voor de rest'.
.........................
. Voor alle ADSL acces-diensten is Cistron op het moment op zoek naar een partner, via wie het alsnog kan blijven doorgaan met het leveren van ADSL-toegang. Lukt dat niet, dan is het over en uit voor Cistron. Bronnen dichtbij het bedrijf beweren dat het al zover is.

Tja zeg maar eens dat ik niet de waarheid vertelde ???
Er zit wel een kans in dat ze ADSL blijven aanbieden maar dan gaan ze lijnen huren van bv babyXL

BTW NO HARD FEELINGS ;)

Verwijderd

BBned kan natuurlijk ook

En ze moesten al betalen voor centrales die ze in groningen/friesland gingen bouwen ! :?

of iig centrales in gebieden die ze in maanden nog niet bereikt hebben...

• d-Frag
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-07 10:26

d-Frag

74% completed

Op maandag 13 augustus 2001 18:10 schreef RastaMan het volgende:
BBned kan natuurlijk ook

En ze moesten al betalen voor centrales die ze in groningen/friesland gingen bouwen ! :?

Dan hadden ze die dingen nog niet moeten bestellen.
Je koopt toch ook geen auto als je nog aan je rijbewijs moet beginnen?

Het is beter op onvolmaakte wijze invulling te geven aan je eigen bestemming, dan op volmaakte wijze het leven van iemand anders te leiden. - Bhagavad Gita -

• Gehaktbal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-07 10:20
KPN in de schulden....
Gaan ze lekker Cistron uitmelken nu het nog kan.

Verwijderd

Op maandag 13 augustus 2001 18:10 schreef RastaMan het volgende:
BBned kan natuurlijk ook

Bbned zou ook kunnen, maar die lopen ook iets te hard van stapel volgens mij, al leveren ze wel een goed alternatief. Jammer van de datalimiet alleen.

Cistron heeft zelf aangegeven welke centrales er geschikt gemaakt moesten worden om hun street cabinets aan te sluiten. KPN heeft de voorbereidingen gedaan, dan moet cistron gewoon betalen lijkt mij. Tja als ze de centrale's niet gaan gebruiken omdat ze wegens geldproblemen de benodigde apparatuur niet eens kunnen betalen maakt dan weinig uit. Boter bij de vis.

Verwijderd

Op maandag 13 augustus 2001 19:06 schreef thesith het volgende:
KPN in de schulden....
Gaan ze lekker Cistron uitmelken nu het nog kan.
Volgens mij gaat KPN straks gewoon keihard failliet als ze niet snel worden overgenomen. Ik heb gehoord dat ze zelfs al bezig zijn hun GSM masten te verkopen aan de concurrentie om de rente over hun schulden te kunnen betalen! Alleen heeft niemand zin om een bedrijf te kopen dat zoveel schulden heeft, dus het zou me niet verbazen als ze eerst failliet gaan en pas daarna worden overgenomen (doorstart-scenario).

• Marger
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Marger

Eindredacteur
Op maandag 13 augustus 2001 19:19 schreef CheS het volgende:

[..]

Bbned zou ook kunnen, maar die lopen ook iets te hard van stapel volgens mij, al leveren ze wel een goed alternatief. Jammer van de datalimiet alleen.
Ik heb bij BBNed nog geen datalimiet kunnen vinden. Heb je een URLletje voor me?
Cistron heeft zelf aangegeven welke centrales er geschikt gemaakt moesten worden om hun street cabinets aan te sluiten. KPN heeft de voorbereidingen gedaan, dan moet cistron gewoon betalen lijkt mij. Tja als ze de centrale's niet gaan gebruiken omdat ze wegens geldproblemen de benodigde apparatuur niet eens kunnen betalen maakt dan weinig uit. Boter bij de vis.
Hmmja, maar in datzelfde bericht stond volgens mij ook dat KPN in het begin iets heeft gezegd: "OF nu zeggen welke centrales je in totaal wilt, of je krijgt helemaal niets. Tussenmogelijkheden zijn er niet", dat is wat ik eruit begrijp. Als dat zo is, dan is dat niet helemaal netjes. Maar dit is allemaal speculatie, we weten gewoon niet met zekerheid hoe het zit.

• Silver-Surfer
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16-08 13:21
SVP ff tekenen sympatisanten http://www.datadelft.nl/actie/

En waarom zou ik tevreden zijn met een F*ck*ng halve Mbit als ik 8Mbit had,staat verhoudingsgewijs gelijk aan een F*ck*ng ferrari inruilen voor een F... eend!! (uiteindelijk kom je wel op je bestemming)
Dit betekent dat die kast weer dag en nacht
:( aan moet staan om dingen naar binnen te trekken waar ik nu 1 á 2 h voor nodig heb>:)
Slecht voor m'n eneco rekening én het milieu waarom staat men daar nooit bij stil !!

Verwijderd

whehe ! das een goeie !

niet alleen de opta is hier bij betrokken maar nu ook milieudefensie >:)

ik heb trouwens via via gehoord dat de opta niet zo leuk vond wat kpn deed..

Verwijderd

Ik vind het gewoon kut voor ze! :(

• grootw
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:53

grootw

groot, groter, grootw

Opschorting afsluiting internationaal en mobiel verkeer

De afsluiting van uitgaand voice verkeer naar internationale en mobiele bestemmingen, die aangekondigd was voor 14 augustus is opgeschort totdat de OPTA met een besluit komt.

Dit besluit van de OPTA heeft te maken met het verzoek dat de KPN bij OPTA heeft ingediend tot beperking en daarna beëindiging van de dienstverlening van Cistron. OPTA doet zijn best om eind van deze week met een besluit inzake te komen.
Zodra dit besluit bekend is en de daarmee samenhangende maatregelen zal dit op deze pagina gepubliceerd worden.

bron:
http://www.dto.tudelft.nl/thuisw/adsl/nb.htm

systeem

• Murtceps
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-03-2024
Cistron had mooie ambities om heel Nederland van ADSL te voorzien met maximale snelheden. Dat lukt niet zonder er heel veel geld in te stoppen. Wanneer geldschieters uitblijven kunnen ze de rekeningen niet betalen en dus is het meer dan logisch dat KPN geld wil zien of ze worden afgesloten. Dus al het geflame op KPN snap ik even niet. KPN is niet gebaat dat Cistron er mee stopt. Cistron is een klant en dat levert geld op... behalve als er niet betaald wordt natuurlijk...

Verwijderd

BBned heeft onlangs een overeenkomst met KPN gesloten over de transmissie van 100 MDF locaties naar Amsterdam over zo'n 105 glasvezelkabels. Ook dit gaat BBned enkele miljoentjes kosten die net als bij Cistron betaald moeten worden. Dus BBned gaat het ook aardig aanpakken om landelijk DSL aan te bieden. Mischien positief nieuws zeker omdat BBned al wel aardige geldschieters heeft en meer vertrouwen van de markt geniet als Cistron.

Verwijderd

de prijzen van BBned is niet te vergelijken met die van Cistron ...

Verwijderd

Op dinsdag 14 augustus 2001 18:08 schreef RastaMan het volgende:
de prijzen van BBned is niet te vergelijken met die van Cistron ...
Dat is nou net de reden waarom de centjes op zijn. Iedereen kan wel actie's op touw zetten om alles zo goedkoop mogelijk te krijgen, maar in deze tijd kunnen dit soort kleine bedrijven daar niet tegen opboksen.
De investeringen in de aan te leggen apparatuur zijn zo hoog ( buiten het feit dat KPN een aardige duit vraagt en terecht dat zal ieder ondernemer doen )dat gratis en goedkoop gewoon niet meer mogelijk is, althans van korte duur alleen.

Verwijderd

kwoot: "Cistron Telecom wil als eerste in Delft aan de slag. KPN wilde dat de bedrijven er pas in het tweede kwartaal 2002 bij konden."

dit heb ik geknipt en geplakt van nu.nl
de bedrijven slaat = Cistron en Eager telecom.

Dit is de ware KPN..

toen cistron allang klaar was om adsl diensten te leveren , wilde kpn dat niet ra ra ra waarom ? :?

• Marger
  • Niet online

Marger

Eindredacteur
Op dinsdag 14 augustus 2001 15:41 schreef CheS het volgende:
BBned heeft onlangs een overeenkomst met KPN gesloten over de transmissie van 100 MDF locaties naar Amsterdam over zo'n 105 glasvezelkabels. Ook dit gaat BBned enkele miljoentjes kosten die net als bij Cistron betaald moeten worden. Dus BBned gaat het ook aardig aanpakken om landelijk DSL aan te bieden. Mischien positief nieuws zeker omdat BBned al wel aardige geldschieters heeft en meer vertrouwen van de markt geniet als Cistron.
Ja maar wat is nou die datalimiet van BBNed en hoe kom je daaraan?

Verwijderd

Dit kreeg ik over de mail...
L.S.,

Het volgende bericht geldt voor klanten die Cistron Telecom ADSL, ISDN
Flatrate en POTS Flatrate diensten afnemen, inclusief vaste telefonie.

Zoals u eind vorige week bekend is gemaakt via een brief, zou KPN Telecom
vanaf vandaag 12:00 het aantal telefonie bestemmingen drastisch
terugbrengen voor Cistron Telecom klanten. Dit hield in dat zowel
buitenlandse bestemmingen als mobiele telefoonnummers, alsmede 090X
nummers, en enkele andere bestemmingen, niet meer gebeld zouden kunnen
worden vanaf een vaste telefonie aansluiting via Cistron Telecom. KPN
heeft ons zojuist geinformeerd dat deze termijn enigszins verruimd is, wat
betekent dat het in ieder geval tot donderdag 16 augustus, 17:00 's middags
mogelijk zal zijn om te bellen naar mobiele en internationale bestemmingen.

Wij zullen het u vanzelfsprekend zo snel mogelijk laten weten, zodra er
een wijziging optreedt in deze situatie.

Cistron Telecom B.V.
Dit helpt ook echt |:(

Verwijderd

dat heeft tog te maken met de besluit van de opta ? dat zij erover gaan beslissen voor vrijdag de 17e..

• Questor
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 28-03-2024

Questor

Er staat iets op m'n voet

Vechten tegen de bierkaai voor CistroN ben ik bang... het mag dan nog zo slecht gaan met KPN, KPN heeft veel kabels in handen en hebben daardoor een stok achter de deur. Zo'n garantie mist CistroN...

Hier stond een hele oude sig.

• Murtceps
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-03-2024
Het is nu gewoon hopen voor Cistron dat er nog een bedrijf heel veel geld in wil steken. En de prijzen zullen de lucht in moeten of de snelheid naar beneden. Anders gaan ze het niet redden.
Die prijzen die Cistron hanteert zijn echt spot goedkoop, ik heb eens wat USA sites doorzocht en 8Mbits snelheden beginnen met prijzen van ongeveer $170. (zeg maar iets van 400 piek). Dat houdt Cistron dus never nooit niet vol.
En wat betreft MxStream, ook ff rondgezocht, in Amerika zijn deze snelheden redelijk normaal die KPN aanbiedt en de prijzen zijn zeker ook zeer goed te noemen.

• Marger
  • Niet online

Marger

Eindredacteur
Op woensdag 15 augustus 2001 11:29 schreef Murtceps het volgende:
Het is nu gewoon hopen voor Cistron dat er nog een bedrijf heel veel geld in wil steken. En de prijzen zullen de lucht in moeten of de snelheid naar beneden. Anders gaan ze het niet redden.
Die prijzen die Cistron hanteert zijn echt spot goedkoop, ik heb eens wat USA sites doorzocht en 8Mbits snelheden beginnen met prijzen van ongeveer $170. (zeg maar iets van 400 piek). Dat houdt Cistron dus never nooit niet vol.
En wat betreft MxStream, ook ff rondgezocht, in Amerika zijn deze snelheden redelijk normaal die KPN aanbiedt en de prijzen zijn zeker ook zeer goed te noemen.
Dat klopt op zich wel ja. Maar het kan ook wel anders: ik hoorde van iemand in Zweden dat hij een 2 mbit aansluiting ging nemen (volgens mij ook ADSL, ik weet niet wat de upload was). Aansluitkosten 450 piek, en 60 piek per maand. En ze schijnen het ook niet zo nauw te nemen wat betreft een downloadlimiet.
Natuurlijk zou snel internet gewoon door de overheid gesponsord moeten worden, alleen heeft de regering van ons land, dat zo snel mogelijk voorop moet raken op de digitale snelweg, dat nog niet door. Als iedereen voor 60 piek per maand een 2 mbit verbinding kon krijgen, zou 90 procent van de Nederlanders breedband nemen.

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Je kunt in Nederland ook 512/2048 krijgen als je wil....

En wat betrefd de USA: Waar ik ga wonen volgend jaar kan ik in principe kiezen tussen 768 kbit/s en 1,5 Mbit/s, ofwel redelijk vergelijkbaar met wat er in Europa wordt aangeboden.... (ook nog 3 Mbit/s cable trouwens daar)

Er zijn maar BITTER weinig 8 Mbit/s aanbieders.... en de meesten vragen een vrij hoge prijs voor zo'n verbinding.

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

Verwijderd

In zweden zit BBned ook dacht ik en het datalimiet hier is iets van 3GIG per maand daarboven per GIG 15 piek extra. Maar ik kan het ook mis hebben. Het zou per aanbieder kunnen verschillen zie www.bbned.nl

• Bass64
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-10-2023

Bass64

Be Good, Be There, Bye Bye

Op woensdag 15 augustus 2001 00:25 schreef RastaMan het volgende:
kwoot: "Cistron Telecom wil als eerste in Delft aan de slag. KPN wilde dat de bedrijven er pas in het tweede kwartaal 2002 bij konden."
cistron wou eerst in Alphen maar ze kregen geen goed keuring van de gemeente ofzo iets

AMD XP2400+, ASUS A7V333, ATI 9800 Pro 128mb, SBlive Audigy 2, 768MB DDR 2700, 96.4GB HDD + 120 GB in raid 2+0

• Rarz
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 24-06 21:56
In de US is het erg regiogebonden. Daar geld nog sterker dat hoe verder je van een grote stad woont, hoe kleiner de kans is dat je een (relatief goedkope) breedbandoplossing kunt gebruiken. :)

Maar een kennis is Canada heeft bijvoorbeeld wel een vette 8mbit lijn thuisliggen voor (ongerekend $50US/maand), omdat ie al vanaf het begin van de proef mee deed. ;)

When in question, when in doubt, run in circles, scream and shout.

• VHware
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:08
Pagina: 1 2 Laatste