Bij Alternate?Tmaster schreef op maandag 7 december 2020 @ 18:22:
Ik heb nu een verzendbevestiging en ik stond op plek 127 voor de 5600x (2 uur geleden nog gecheckt)
@Its over 9000 @keukenchemicus Wacht even, dat is waar ook. Ik zie net in mijn account dat ik ook geen land heb op gegeven. Er staat (in mijn geval) bijvoorbeeld Zuid-Holland. Dat is gewoon goed gegaan verder
GLS verstuurd het pakket.
AMD Ryzen 9 5950X // ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero // Crucial Ballistix 64GB BL2K32G36C16U4B // Gigabyte Aorus Xtreme RTX 3080 Ti // Samsung 980 PRO 1TB // Samsung 960 EVO 2TB // WD Gold 14TB SATA (7200RPM) // be quiet! Dark Base Pro 900 rev. 2
Net nog ff gekeken bij mijn account voor het land te wijzigen in mijn account. Daar stond het al op nederland. Dus of geluk of een goed systeem wat lompen boeren afvangt.keukenchemicus schreef op maandag 7 december 2020 @ 18:22:
[...]
Er is een uitklapmenu bij het adres gedeelte waar je het land kan selecteren. Bij mijn 1e poging werd er gevraagd om een e-mail adres en nieuw wachtwoord, maar het veld waarin ik dat moest vullen verscheen niet. Het bleef hangen op het gedeelte dat je moet inloggen met een bestaand account.
Mijn 5600x bij megekko is op voorraad, net mail gekregen. Ik stond op plaats 198 vanochtend. Zijn er dus heel wat aangekomen.
Zojuist mail van megekko gehad, ik stond op plek 211!
De nieuwe leverdatum is 08-12-2020.
Hier onder staat de verwachte levertijd van de artikelen.
Overzicht bestelde producten:
1x Processor AMD Ryzen 5 5600X Op voorraad
Oke, ik ben kippig. Ik heb inderdaad even doorgeklikt op BEWERKEN, en daar stond als land Belgie. Ik heb 'm voor de toekomst maar even op Nederland gezet. Wat wil zeggen dat dat dus niet veel uitmaakt, want ik had m'n CPU een paar weken terug gewoon binnen 2 dagen binnenIts over 9000 schreef op maandag 7 december 2020 @ 18:25:
[...]
Net nog ff gekeken bij mijn account voor het land te wijzigen in mijn account. Daar stond het al op nederland. Dus of geluk of een goed systeem wat lompen boeren afvangt.
Mocht er nog niets in je account staan (je krijgt vaak eerst een standaard order mail van Tones), dan krijg je waarschijnlijk vanavond laat een mail met track & trace (en serienummer). Aan de hand daarvan weet je dat ie wordt verzonden.
AMD Ryzen 9 5950X // ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero // Crucial Ballistix 64GB BL2K32G36C16U4B // Gigabyte Aorus Xtreme RTX 3080 Ti // Samsung 980 PRO 1TB // Samsung 960 EVO 2TB // WD Gold 14TB SATA (7200RPM) // be quiet! Dark Base Pro 900 rev. 2
Heb jij nu eigenlijk al een track&trace code ontvangen van Tones/GLS? Mijn order status is nog steeds "ontvangen"...DocBrown schreef op maandag 7 december 2020 @ 18:25:
@Its over 9000 @keukenchemicus Wacht even, dat is waar ook. Ik zie net in mijn account dat ik ook geen land heb op gegeven. Er staat (in mijn geval) bijvoorbeeld Zuid-Holland. Dat is gewoon goed gegaan verderGLS verstuurd het pakket.
EDIT: Ohw, ik begreep je verkeerd denk ik. Ik was in de veronderstelling dat je nu net ook een 5950x hebt besteld...
@Its over 9000 Zou je me kunnen taggen zodra je iets van een track&trace hebt ontvangen? Zal het andersom ook doen. Dan kan ik het iig voor mij een beter beeld krijgen of ik me tot een van de gelukkigen mag rekenen of dat ik net achter de boot heb gevist.
[ Voor 28% gewijzigd door keukenchemicus op 07-12-2020 18:34 . Reden: Rectificatie ]
Nummer 196 bij Megekko stond ik in een ver verleden (vanmorgen).
Verzendbevestiging binnen.
Verzendbevestiging binnen.
Net mail van Megekko gekregen dat mijn 5900X (5 nov. 16:29 besteld) morgen wordt geleverd. Bij Azerty heb ik deze tevens geannuleerd.
Bij mij staat ook ontvangen.keukenchemicus schreef op maandag 7 december 2020 @ 18:30:
[...]
Heb jij nu eigenlijk al een track&trace code ontvangen van Tones/GLS? Mijn order status is nog steeds "ontvangen"...
@keukenchemicus will dokeukenchemicus schreef op maandag 7 december 2020 @ 18:30:
[...]
Heb jij nu eigenlijk al een track&trace code ontvangen van Tones/GLS? Mijn order status is nog steeds "ontvangen"...
EDIT: Ohw, ik begreep je verkeerd denk ik. Ik was in de veronderstelling dat je nu net ook een 5950x hebt besteld...
@Its over 9000 Zou je me kunnen taggen zodra je iets van een track&trace hebt ontvangen? Zal het andersom ook doen. Dan kan ik het iig voor mij een beter beeld krijgen of ik me tot een van de gelukkigen mag rekenen of dat ik net achter de boot heb gevist.
Gisteren toch de 5600x besteld bij Megekko. Wel afgerekend maar alleen een betaal bevestiging gehad. Duurt dat altijd lang voordat ik te zien krijg op welk nummertje ik sta?
@Its over 9000 @keukenchemicus Heeeeel misschien kan het ermee te maken hebben dat jullie net tegen sluitingstijd van de winkel aan zaten, maar ik herinner mij dat ik ook een paar uur in onzekerheid zat tot het late-avond-mailtje er achteraan kwam met de track & trace. Ik zou nog even wachten tot vanavond rond middernacht. In het meest ongunstige geval hebben ze 'm vandaag net niet kunnen verwerken en wordt het morgen. Ik ga er niet vanuit, zoals met veel andere winkels, dat jullie in een wachtrij zijn beland.
Ik heb zojuist een mail van Megekko dat mijn bestelling (o.a. 5800X, daar was het wachten op
) op voorraad is en 8-12 geleverd wordt. De wachtrijtool geeft plek 12 van 308 aan, maar ik hoop nog een verzendbevestiging te krijgen
We gaan er een nachtje over heen laten gaanDocBrown schreef op maandag 7 december 2020 @ 18:36:
@Its over 9000 @keukenchemicus Heeeeel misschien kan het ermee te maken hebben dat jullie net tegen sluitingstijd van de winkel aan zaten, maar ik herinner mij dat ik ook een paar uur in onzekerheid zat tot het late-avond-mailtje er achteraan kwam met de track & trace. Ik zou nog even wachten tot vanavond rond middernacht. In het meest ongunstige geval hebben ze 'm vandaag net niet kunnen verwerken en wordt het morgen. Ik ga er niet vanuit, zoals met veel andere winkels, dat jullie in een wachtrij zijn beland.
@keukenchemicuskeukenchemicus schreef op maandag 7 december 2020 @ 18:30:
[...]
Net de facuur gekregen met als land nederland
Staat er een serienummer op je factuur? Heb je een track & trace?Its over 9000 schreef op maandag 7 december 2020 @ 18:41:
[...]
@keukenchemicus
Net de facuur gekregen met als land nederland
Op de factuur staat het serie nummer. nee mog geen track and trace.DocBrown schreef op maandag 7 december 2020 @ 18:42:
[...]
Staat er een serienummer op je factuur? Heb je een track & trace?
Oke. Track & Trace komt in een aparte mail van GLS (waarschijnlijk rond middernacht). Ik hoop van harte dat @keukenchemicus 'm ook heeft. Anders morgen even achteraan mailenIts over 9000 schreef op maandag 7 december 2020 @ 18:45:
[...]
Op de factuur staat het serie nummer. nee mog geen track and trace.
Teruglezend: @keukenchemicus, je hebt 'm in je mandje geplaatst toen de melding van beschikbaarheid al was verdwenen?
[ Voor 13% gewijzigd door DocBrown op 07-12-2020 18:51 ]
Is de wachtrij dan nog aan het verwerken? Ik ben namelijk maar 50 plekjes opgeschoven.Deonn schreef op maandag 7 december 2020 @ 18:28:
Zojuist mail van megekko gehad, ik stond op plek 211!
Hier hetzelfde. Van plek 61 naar 36. Waarschijnlijk zijn ze nog aan het verwerken.change1001 schreef op maandag 7 december 2020 @ 18:53:
[...]
Is de wachtrij dan nog aan het verwerken? Ik ben namelijk maar 50 plekjes opgeschoven.
@Its over 9000 Ik heb zojuist ook een factuur van Tones ontvangen met inderdaad ook een barcode en een alfanumerieke serienummer.DocBrown schreef op maandag 7 december 2020 @ 18:50:
[...]
Oke. Track & Trace komt in een aparte mail van GLS (waarschijnlijk rond middernacht). Ik hoop van harte dat @keukenchemicus 'm ook heeft. Anders morgen even achteraan mailen
Teruglezend: @keukenchemicus, je hebt 'm in je mandje geplaatst toen de melding van beschikbaarheid al was verdwenen?
@DocBrown Ik heb de melding / pop-up pas bewuster gezien toen ik het voor de grap even wilde controleren of ik tijdens het bestelproces niets over het hoofd gezien had. Dus echt geen idee wat de status nou was op het moment dat ik hem in mijn mandje deed. Met die tijdsdruk had ik tijdens de echte bestelling maar op alles heel snel doorgeklikt wat ik moest klikken, hahahaha, niet zo slim misschien...
Zojuist verzendbevestiging voor een 5600X ontvangen van Azerty, besteld op 8 november nr. ***4940.
LOLkeukenchemicus schreef op maandag 7 december 2020 @ 18:58:
[...]
Met die tijdsdruk had ik tijdens de echte bestelling maar op alles heel snel doorgeklikt wat ik moest klikken, hahahaha, niet zo slim misschien...
Dan ziet het er naar uit dat zowel jij als @Its over 9000 de CPU (als het meezit) woensdag binnen moeten hebben. Geen idee hoe druk het bij GLS is momenteel. Het kan zijn dat in de track & trace eerst nog een datum staat die verder weg ligt. Wordt waarschijnlijk na een paar uur aangepast.
Hoe kun je de wachtrij van je cpu zien bij Alternate?
https://www.alternate.nl/html/theme/43291GabeNewell333 schreef op maandag 7 december 2020 @ 19:20:
Hoe kun je de wachtrij van je cpu zien bij Alternate?
Net een e-mail met factuur van Tones voor mijn 5900x die ik op 13 november 2020 besteld heb. Ik heb nooit een plek in de wachtrij gevraagd.
Als je voorbestelt dan maakt Tones de factuur aan zodra het product binnen is. Dat was bij mijn 3080 ook zo. Zal dus later vandaag (of misschien morgen) verzonden worden. Vorige keer een kwestie van twee dagen naar NL.
Prima op tijd, aangezien ik een msi B450 tomahawk heb waarvan een paar dagen terug de bios update is uitgebracht waardoor hij de ryzen 5000 ondersteunt.
Nu zit ik de komende jaren wel even gebakken en kan ik de eerste generatie met de nieuwe socket rustig aan me voorbij laten gaan 😁
Als je voorbestelt dan maakt Tones de factuur aan zodra het product binnen is. Dat was bij mijn 3080 ook zo. Zal dus later vandaag (of misschien morgen) verzonden worden. Vorige keer een kwestie van twee dagen naar NL.
Prima op tijd, aangezien ik een msi B450 tomahawk heb waarvan een paar dagen terug de bios update is uitgebracht waardoor hij de ryzen 5000 ondersteunt.
Nu zit ik de komende jaren wel even gebakken en kan ik de eerste generatie met de nieuwe socket rustig aan me voorbij laten gaan 😁
Ik lees hier allemaal blije mensen over de 5600x en ja hoor na een maand wachten bij Azerty kan ik eindelijk gaan bouwen
Was paats 87 bij megekkie , nu verzonden.
Morgenavond ff bouwen.
Morgenavond ff bouwen.
Het probleem van intelligentie is dat je problemen voorziet die er nooit zullen zijn.
Thanks voor de link. Dat terzij.. wat een website hey. In tegenstelling tot megekko niet te vinden.
Ordernummer moet eigenlijk opdrachtnummer zijn. Ook postcode: welke postcode. Leveradres of factuuradres. Leveradres dus
Ook wordt het geblokt door mijn adblocker.
Enfin, plekje 97 voor de amd 3800x! Vrijdag besteld.
Mijn order van de 5900x bij Coolblue van vanmiddag is verzonden. T&T code heb ik ontvangen en tevens ook de factuur.
Nu rest alleen mijn order annuleren bij Informatique morgen.
Nu rest alleen mijn order annuleren bij Informatique morgen.
Azerty bestelling verzonden, 5600x met ordernummer xxxx05375, besteld op 8 November.
Nu nog een 6800xt
Succes allen!
Nu nog een 6800xt
Succes allen!
morituri nolumus mori
Mijn 5600x van Alternate is ook verzonden. Stond vanochtend nog op plaats 79 (30-11) besteld. Is toch nog vrij rap gegaan! Succes met de zoektocht allemaal, mijn plekje bij Megekko komt in ieder geval vrij
Ohh ben al 190 plekjes gezakt bij megekko met de 5600x nog maar 171 voor me:D
Morgen maar eens naar Tones bellen, hopelijk daar ook al wat schot in de zaak dan en anders maar een plekje bij Megekko verzilveren
Dat megekko nog maar zo een levering krijgt volgende week ben van plaats 313 naar 112 gegaan dus gaat wel lekker
Zo, net aangesloten in de wachtrij voor een 5600x op Megekko. M'n positie kan ik nog niet raadplegen, dat duurt waarschijnlijk nog even.
Volgens de sheet nog een kleine 800-wachtenden voor mij?
737 momenteelBaats schreef op maandag 7 december 2020 @ 20:43:
Zo, net aangesloten in de wachtrij voor een 5600x op Megekko. M'n positie kan ik nog niet raadplegen, dat duurt waarschijnlijk nog even.
Megekko
Artikel: Processor AMD Ryzen 5 5600X
Jouw positie: 258 van de 737
van 400 naar 258 gaat ook best rap
Artikel: Processor AMD Ryzen 5 5600X
Jouw positie: 258 van de 737
van 400 naar 258 gaat ook best rap
In een pashokje gaan zitten en dan roepen dat het wc papier op is.
Ik heb vrijdag 4-12 bestelling geplaatst op tones.be voor de 5800x, zonet mailtje gekregen van GLS met track&trace code.
In november had ik de 5800x op alternate.be een week of 2-3 op preorder staan maar uiteindelijk geannuleerd.
Ze hebben vandaag een flink aantal stuks binnen gekregen. Er stonden er zelfs een paar in de vrije verkoopStocky84 schreef op maandag 7 december 2020 @ 21:34:
Ik heb vrijdag 4-12 bestelling geplaatst op tones.be voor de 5800x, zonet mailtje gekregen van GLS met track&trace code.In november had ik de 5800x op alternate.be een week of 2-3 op preorder staan maar uiteindelijk geannuleerd.
Ugh, just my luck. Ik heb nu eindelijk mijn 5900x vanuit Duitsland en ben blijkbaar mijn bestelling bij informatique vergeten annuleren... Nu krijg ik een mail dat die verstuurd is... Lijkt alsof iedere webshop wat gekregen heeft deze week.
Edit: Ik heb echt geen geluk gehad deze launch... Eerst annulering bij maxict diie toch verzonden is en nu gewoon genegeerd wordt ondanks miijn retourzending en nu ga ik waarschijnliijk nog problemen hebben met de 5900x van Iinformatiique terug te sturen...
Edit: Ik heb echt geen geluk gehad deze launch... Eerst annulering bij maxict diie toch verzonden is en nu gewoon genegeerd wordt ondanks miijn retourzending en nu ga ik waarschijnliijk nog problemen hebben met de 5900x van Iinformatiique terug te sturen...
[ Voor 35% gewijzigd door Maelos61 op 07-12-2020 21:50 ]
Je bent die hier toch in een mum van tijd kwijt?Maelos61 schreef op maandag 7 december 2020 @ 21:46:
Ugh, just my luck. Ik heb nu eindelijk mijn 5900x vanuit Duitsland en ben blijkbaar mijn bestelling bij informatique vergeten annuleren... Nu krijg ik een mail dat die verstuurd is... Lijkt alsof iedere webshop wat gekregen heeft deze week.
Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast
Same story. Week later besteld bij Alternate en morgen binnen. Megekkoplek komt ook vrij. Succes allen, geduld is een schone zaak.Hebski schreef op maandag 7 december 2020 @ 19:46:
Mijn 5600x van Alternate is ook verzonden. Stond vanochtend nog op plaats 79 (30-11) besteld. Is toch nog vrij rap gegaan! Succes met de zoektocht allemaal, mijn plekje bij Megekko komt in ieder geval vrij
Zijn 5900x's nog steeds een hot commodity? Ik dacht dat het vanaf deze week CPU's ging beginnen regenen. Ik bedoel, als iemand hem in Gent wil komen halen en de adviesprijs van 589 euro ervoor zou willen betalen, mag dat van mij, maar ik denk dat tegen dat ik hem geleverd krijg er al honderden nieuwe CPU's zullen aangekomen zijnOMX2000 schreef op maandag 7 december 2020 @ 21:55:
[...]
Je bent die hier toch in een mum van tijd kwijt?
Er staat bij Megekko een wachtrij van bijna 800. Beantwoord dat je vraag?Maelos61 schreef op maandag 7 december 2020 @ 21:58:
[...]
Zijn 5900x's nog steeds een hot commodity?
Of all tyrannies, a tyranny sincerely exercised for the good of its victims may be the most oppressive.
Dat lijkt nu even zo te zijn, maar voor je het weet is er weer schaarste. Met de mogelijke shipping problemen die eraan zitten te komen kan het weer kruimels zoeken zijn.Maelos61 schreef op maandag 7 december 2020 @ 21:58:
[...]
Zijn 5900x's nog steeds een hot commodity? Ik dacht dat het vanaf deze week CPU's ging beginnen regenen. Ik bedoel, als iemand hem in Gent wil komen halen en de adviesprijs van 589 euro ervoor zou willen betalen, mag dat van mij, maar ik denk dat tegen dat ik hem geleverd krijg er al honderden nieuwe CPU's zullen aangekomen zijn.
Eh, fair enough I guess... Ga eerst informatique vragen of er een mogelijkheid is om het gewoonweg snel terug te sturen en mijn geld terug te krijgen, maar anders kan ik het mssch gewoon doorverkopen... Ben gewoon wat argwanend over zoiets waardevols online verkopen haha.wjjkoevoets schreef op maandag 7 december 2020 @ 22:00:
[...]
Er staat bij Megekko een wachtrij van bijna 800. Beantwoord dat je vraag?
Gingen er niet honderden CPU's geleverd worden? Ik zag hier kort een melding erover, hoewel dat mssch in het VK was.
Er zitten leveringen aan te komen volgens Scan (UK webshop), maar er gaan ook verhalen rond dat de logistieke situatie wereldwijd er niet beter op wordt en de vraag is nog altijd erg hoog.Maelos61 schreef op maandag 7 december 2020 @ 22:03:
[...]
Eh, fair enough I guess... Ga eerst informatique vragen of er een mogelijkheid is om het gewoonweg snel terug te sturen en mijn geld terug te krijgen, maar anders kan ik het mssch gewoon doorverkopen... Ben gewoon wat argwanend over zoiets waardevols online verkopen haha.
Gingen er niet honderden CPU's geleverd worden? Ik zag hier kort een melding erover, hoewel dat mssch in het VK was.
Ik denk niet dat je argwanend hoeft te zijn over een online verkoop. Laat de koper vooraf het geld overmaken, stuur hem daarna op. Risico verzending is voor de koper, tenzij ze willen bijbetalen voor een verzekerde verzending. Zie het probleem niet zo. Je kan hem natuurlijk ook gewoon terugsturen naar Informatique. Misschien wel het overwegen waard om hem dan verzekerd terug te sturen anders ben je zelf de Jan met de korte achternaam als het pakket ineens verdwijnt.
Of all tyrannies, a tyranny sincerely exercised for the good of its victims may be the most oppressive.
Je hebt wettelijk 30 dagen het recht om een ongeopend product te retourneren en je geld terug te krijgen.Maelos61 schreef op maandag 7 december 2020 @ 22:03:
[...]
Eh, fair enough I guess... Ga eerst informatique vragen of er een mogelijkheid is om het gewoonweg snel terug te sturen en mijn geld terug te krijgen, maar anders kan ik het mssch gewoon doorverkopen... Ben gewoon wat argwanend over zoiets waardevols online verkopen haha.
Mocht je nog iemand zoeken om die 5900X aan te slijten: @xPur3Z was vandaag (volgens mij) net te laat met die paar die beschikbaar waren gekomen voor de vrije verkoopMaelos61 schreef op maandag 7 december 2020 @ 22:03:
[...]
Vorige week woensdag de 5900x bij Tones afgehaald, afgelopen dagen in de ncase m1 gebouwd
Happy hunting mannen.Tot in de 3070,3080Ti topic
Happy hunting mannen.Tot in de 3070,3080Ti topic
[ Voor 6% gewijzigd door Nilex op 07-12-2020 22:19 ]
Megekko Plaats 516 voor 5600x + alle andere componenten 🤔. Niu tijd genoeg om aan een 6800 te komen tegen normale prijs of de 6700xt als die er tegen die tijd is 😂
Succes met je zoektocht naar een 6800 voor minder dan €800... kunt beter mee doen aan de loterij.randomice schreef op maandag 7 december 2020 @ 22:20:
Megekko Plaats 516 voor 5600x + alle andere componenten 🤔. Niu tijd genoeg om aan een 6800 te komen tegen normale prijs of de 6700xt als die er tegen die tijd is 😂
Ik heb mijn verzendbevestiging gehad van Informatique voor de 5900x...
Whoop!!
Alleen mijn MOBO mis ik nu nog, de DARK HERO.. Als iemand een tip heeft voor dit vast te krijgen?
Whoop!!
Alleen mijn MOBO mis ik nu nog, de DARK HERO.. Als iemand een tip heeft voor dit vast te krijgen?
Never ever financial advice...
In principe zou Jimms uit Finland ze nog moeten hebben (eerst even mailen), mits je bereid bent extra neer te tellenkazzzdafke schreef op maandag 7 december 2020 @ 22:53:
Ik heb mijn verzendbevestiging gehad van Informatique voor de 5900x...
Whoop!!
Ik kan gerust nog 5 maanden wachten tot de prijs normale vormen aanneemt. Leen wel even me 1060 tot die tijd.. 👍Topcraft schreef op maandag 7 december 2020 @ 22:27:
[...]
Succes met je zoektocht naar een 6800 voor minder dan €800... kunt beter mee doen aan de loterij.
Dus als ik een 5900x zo snel mogelijk wil hebben, is mijn beste kans om via tones.be te gaan als ik dat zo meekrijg?
momenteel sta ik bij megekko, in een te lange rij
Het probleem met Tones is dat je niet weet wanneer ze precies geleverd krijgen. Dat ze vandaag een reeks 5900X hebben ontvangen kan zomaar betekenen dat het weer 3-4 weken kan duren voor ze wat nieuws ontvangen. Aan de andere kant kan dat ook al volgende week zijn.needforspeed schreef op maandag 7 december 2020 @ 23:14:
Dus als ik een 5900x zo snel mogelijk wil hebben, is mijn beste kans om via tones.be te gaan als ik dat zo meekrijg?
Dan worden eerste de vooruitbestellingen afgerond (blijkbaar nooit zo veel), waarna er hier en daar wat vrije verkoop ontstaat. Overigens niet in grote getalen, dus dan moet je weer binnen 10 minuten paraat staan.
@Its over 9000 @DocBrown , ik heb zojuist van GLS de track&trace ontvangen voor de 5800x van Tones.be. Leveringstermijnen onbekend vanwege de december drukte en bij Tones zelf staat er geen status meer (blanco) achter mijn bestelling.
Ik heb net m'n Alternate bestelling geannuleerd (teller stond nog op plek 126). Lijkt het toch nog zowaar op dat ik m'n build voor de kerst af kan krijgen
Doc, je bent een held jij met je connecties en contacten! Je tag eerder vanavond was denk ik mijn "little Christmas miracle". xD To be continued upon arrival...
Ik heb net m'n Alternate bestelling geannuleerd (teller stond nog op plek 126). Lijkt het toch nog zowaar op dat ik m'n build voor de kerst af kan krijgen
Doc, je bent een held jij met je connecties en contacten! Je tag eerder vanavond was denk ik mijn "little Christmas miracle". xD To be continued upon arrival...
Dit gebeurde bij mij en anderen ook. Niet letterlijk 'levertermijnen onbekend vanwege december drukte', maar dan stond de levering eerst na 7 dagen gepland. Een paar uur later (of morgen) zou dat nog kunnen verspringen. Zo niet, dan kan het inderdaad iets langer duren. Maar dan nog... normaliter 2 (werk)dagen... dat zou echt wel moeten lukken. Lijkt me heel raar als het dan zelfs langer zou duren dan a.s. vrijdag.keukenchemicus schreef op maandag 7 december 2020 @ 23:21:
@Its over 9000 @DocBrown , ik heb zojuist van GLS de track&trace ontvangen voor de 5800x van Tones.be. Leveringstermijnen onbekend vanwege de december drukte en bij Tones zelf staat er geen status meer (blanco) achter mijn bestelling.
@keukenchemicus Dat er op je factuur een serienummer staat wil zeggen dat die CPU fysiek bij Tones aanwezig is (geweest) en dat ie echt voor jou is. Zonder wachtrijen. Het zit 'm nu dus echt in de levering via GLS. Die zou vanavond opgehaald moeten zijn (zodoende een mail van GLS), waarna die in het traject BE-NL belandt. Dan is het dus alleen nog de vertraging bij GLS die de boosdoener kan zijn. Echter verwacht ik dat die drukte-melding een automatische is die deze hele maand gebruikt zal worden. Je zit nu precies tussen Black Friday, Sinterklaas en Kerst in. Dus de drukte zal wel iets meevallen.
Ik houd iig mijn hart nog heel even vast totdat het veilig thuis is bezorgd. Maar dat ik überhaupt al een track & trace hebt ontvangen is echt al een hele dikke schot in de roos. Dus zelfs als het pas vrijdag of zo aankomt, dan ben ik nog steeds enorm opgelucht en blij.DocBrown schreef op maandag 7 december 2020 @ 23:31:
@keukenchemicus Dat er op je factuur een serienummer staat wil zeggen dat die CPU fysiek bij Tones aanwezig is (geweest) en dat ie echt voor jou is. Zonder wachtrijen. Het zit 'm nu dus echt in de levering via GLS. Die zou vanavond opgehaald moeten zijn (zodoende een mail van GLS), waarna die in het traject BE-NL belandt. Dan is het dus alleen nog de vertraging bij GLS die de boosdoener kan zijn. Echter verwacht ik dat die drukte-melding een automatische is die deze hele maand gebruikt zal worden. Je zit nu precies tussen Black Friday, Sinterklaas en Kerst in. Dus de drukte zal wel iets meevallen.
Geweldig die Tones.be. al meermaals een mailtje verzonden met de vraag of ze mijn positie voor de 5600x door kunnen geven. Maar helaas krijg geen antwoord.
Stuur maar terug haha, ik denk dat ik de volgende in lijn ga zijn zo ongeveer🤪Maelos61 schreef op maandag 7 december 2020 @ 21:46:
Ik heb dus het zelfde ze negeren me gewoon. En het is niet als of ik ze aan het spammen ben. Heb het vorige week en gister geprobeerd maar niks.AntónioLopes schreef op maandag 7 december 2020 @ 23:46:
Geweldig die Tones.be. al meermaals een mailtje verzonden met de vraag of ze mijn positie voor de 5600x door kunnen geven. Maar helaas krijg geen antwoord.
Ik heb de track and trace ook ontvangen jij en @DocBrown bedankt. Nu nog een gpu upgradekeukenchemicus schreef op maandag 7 december 2020 @ 23:21:
Ze gaven eerder elke keer heel rap reactie hierop, maar ik ben bang dat ze overspoeld worden met deze vragen momenteel. Misschien een les om ook een wachtlijst tool te ontwerpen voor de volgende grote launch....Redbull97 schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 01:05:
[...]
Ik heb dus het zelfde ze negeren me gewoon. En het is niet als of ik ze aan het spammen ben. Heb het vorige week en gister geprobeerd maar niks.
19/11 plaats 174 of zo
8/12 plaats146 dacht ik
Tones 5600x
Schiet dus echt niets op bij hen.
8/12 plaats146 dacht ik
Tones 5600x
Schiet dus echt niets op bij hen.
Mijn wachtrij plaatsjes bij Tones voor de 5600x (besteld 06/11):
07/11 - 37
26/11 - 23
04/12 - 10
Gaat traag, en dan zeggen dat de 5800x gisteren gewoon uit stock leverbaar was.
07/11 - 37
26/11 - 23
04/12 - 10
Gaat traag, en dan zeggen dat de 5800x gisteren gewoon uit stock leverbaar was.
[ Voor 28% gewijzigd door KrusT op 08-12-2020 09:17 ]
Bijna een maand voor 27 leveringen??KrusT schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 09:16:
Mijn wachtrij plaatsjes bij Tones voor de 5600x (besteld 06/11):
07/11 - 37
26/11 - 23
04/12 - 10
Tjonge, dat is wel heer erg dramatisch
Tja, waarschuwde je voor maxict en zei dat je beter kon chillen en het zijn beloop laten, maar neeeee ;DMaelos61 schreef op maandag 7 december 2020 @ 21:46:
En waarom zou je issues bij Informatique krijgen, gewoon terugsturen een dan is er niks aan de hand, of doorschuiven naar iemand op het forum
Je ziet dat je van al dit gestress niks opschiet, want nou heb je drie van die dingen gehad. Is op zich wel weer een achievement natuurlijk
-DmD-
Mensen, de 5900x van Coolblue is geland bij mij op de deurmat. Het was gezellig en succes allen!
Ps. Voor de mensen die het leuk vinden om mijn Coolblue bash scriptje te gebruiken dan bij deze nog eens;
Ps. Voor de mensen die het leuk vinden om mijn Coolblue bash scriptje te gebruiken dan bij deze nog eens;
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
| #!/bin/bash declare -a cpuUrls=( "https://www.coolblue.nl/product/871396/amd-ryzen-5-5600x.html" "https://www.coolblue.nl/product/871395/amd-ryzen-7-5800x.html" "https://www.coolblue.nl/product/871394/amd-ryzen-9-5900x.html" "https://www.coolblue.nl/product/871392/amd-ryzen-9-5950x.html" ); while true; do for i in "${cpuUrls[@]}" do date=$(date); cpuName=$(echo "$i" | cut -d'-' -f 4 | cut -d'.' -f 1); productCode=$(echo "$i" | cut -d'/' -f 5); if curl -s "$i" 2>&1 | grep -E -q 'Op voorraad |bestel snel |Morgen in huis'; then tput setaf 2; echo -e "$cpuName is op voorraad! $date" if [ "$cpuName" = "5900x" ]; then osascript -e 'display notification "Op voorraad!" with title "'"$cpuName"'" sound name "Glass"'; open "$i"; open "https://www.coolblue.nl/winkelmandje?add="$productCode""; exit 0; fi else tput setaf 1; echo -e "$cpuName is niet op voorraad $date"; fi done tput setaf 7; echo "--------------------------------------------------"; sleep 28; done |
Ik heb net gebeld met Informatique en ik sta virtueel op de 1e plek, ze hebben er nog 4 liggen voor de eerste 4 en ik ben nummer 5, mocht er dus1 van de eerste 4 cancelen dan ben ik aan de beurt. (of natuurlijk wachten op de volgende levering)
[ Voor 20% gewijzigd door HouseQ op 08-12-2020 09:35 ]
Welke datum heb je besteld? Dan kan ik een schatting maken van waar ik nu ongeveer sta ;PHouseQ schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 09:34:
Ik heb net gebeld met Informatique en ik sta virtueel op de 1e plek, ze hebben er nog 4 liggen voor de eerste 4 en ik ben nummer 5, mocht er dus1 van de eerste 4 cancelen dan ben ik aan de beurt. (of natuurlijk wachten op de volgende levering)
https://www.amazon.de/_it...1&linkCode=ogi&th=1&psc=1
Ryzen 5600x beschikbaar alleen bezorgen ze niet bij mijn adres, bezorgen ze uberhaupt niet in NL ?
Ryzen 5600x beschikbaar alleen bezorgen ze niet bij mijn adres, bezorgen ze uberhaupt niet in NL ?
Verzonden vanuit Aldis Tradets61fa schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 09:53:
Verkocht door Aldis Trade
Verzonden vanuit Saab EDV UG
Verkocht door Saab EDV UG
Is niet amazon zelf.
RTX 50xx FE tracker: https://t.me/bscfoundersedition
Voor de prijs van een 5800X holy shit.ts61fa schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 09:53:
Ik heb nog steeds een order bij CoolBlue staan en weet niet of ik m zelf moet annuleren 
Hopelijk krijgt Megekko snel een update over de 5900x
Hopelijk krijgt Megekko snel een update over de 5900x
Nee deze was van een ander leverancier en ander prijs, maar hij is die dus al verkocht. Ik kan trouwens deze twitter adres aanraden voor beschikbaarheid (naast die van maikie61)
:fill(white):strip_exif()/f/image/FPlnsPYWWpucX5AIXAp0pbfh.png?f=user_large)
[ Voor 47% gewijzigd door ts61fa op 08-12-2020 10:24 ]
Artikel: Processor AMD Ryzen 9 5900X
Jouw positie: 458 van de 785
Zou het nog gaan lukken voor het einde van dit jaar ?
Nee.mudbiker schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 10:22:
Had op launch day vrij laat in de middag een 5600X besteld bij Azerty. Die komt vandaag binnen aldus PostNL.
Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$
.... zou natuurlijk kunnen gaan voor de overkill van een 5950x of ik zit deze lange"rit" uit. Twijfel Twijfel. (Mijn geweldige FX8320 met R9 290X gaat nog wel een paar maanden mee.)
Scan.co.uk verwacht er behoorlijk wat te ontvangen eind deze maand, dus wie weet ook in NL.mudbiker schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 10:22:
:strip_exif()/f/image/zNBypMOxQYabhmtoBMk8SQSV.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik ben sinds dag na launch gezakt van ~460 naar 134. Als de aantallen leveringen hetzelfde blijven als vorige maand zou je het dus niet redden voor half januari.mudbiker schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 10:22:
Alternate heeft nog steeds levering in 2020 staan onder het product:
https://www.alternate.nl/...ssor/html/product/1685588?
ik krijg de van mij vandaag binnen. besteld op 02-12Sebastiaanvand schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 11:18:
Alternate heeft nog steeds levering in 2020 staan onder het product:
Ja ik denk dat ik de mijne verkeerd heb besteld bij Tones, had beter ergens anders gegaan..DareFace schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 11:23:
[...]
ik krijg de van mij vandaag binnen. besteld op 02-12
Je bent niet alleen. 27 plaatsen zakken op een maand tijd en dan zien dat Alternate.nl en Megekko er 100 en meer soms krijgen op 1 levering.Sebastiaanvand schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 11:26:
[...]
Ja ik denk dat ik de mijne verkeerd heb besteld bij Tones, had beter ergens anders gegaan..
Lijkt wel of Belgie er amper krijgt, want bij Alternate.be loopt het ook niet vlot precies.
Ik heb de mijne op 5/11 besteld bij Tones en gisteren binnen gekregen.Sebastiaanvand schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 11:26:
[...]
Ja ik denk dat ik de mijne verkeerd heb besteld bij Tones, had beter ergens anders gegaan..
Ja ik reken maar op volgend jaar, want ik heb de mijne 2/12 besteld, als ik nu hoor dat bestellingen van alternate van 3/12 al geleverd zijn was dat dus geen slimme zetbe_bert schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 11:46:
[...]
Ik heb de mijne op 5/11 besteld bij Tones en gisteren binnen gekregen.
Alternate.nl (bot)
Order xxxxxx van 30-11-2020
Order status: Niet leverbaar.
De volgende producten uit jouw order zijn momenteel niet leverbaar:
5900X
Leverbaar over 13 dagen
Jij bent nummer 163 in de wachtrij voor deze CPU.
We gaan het beleven
Order xxxxxx van 30-11-2020
Order status: Niet leverbaar.
De volgende producten uit jouw order zijn momenteel niet leverbaar:
5900X
Leverbaar over 13 dagen
Jij bent nummer 163 in de wachtrij voor deze CPU.
We gaan het beleven
Ik heb de mijne op 7/11 besteld bij Tones, gisteren wel eens een mailtje heen gestuurd voor wat informatie hierover maar nog altijd aan het wachten op antwoord.
Ik stond op plek 200 en is ook verzonden zie ik net, had gehoopt dat ik zo'n 50 plekken zou stijgen met deze levering.. Had nooit verwacht dat ze 200 stuks binnen zouden krijgenmattatoe schreef op maandag 7 december 2020 @ 18:28:
Mijn 5600x bij megekko is op voorraad, net mail gekregen. Ik stond op plaats 198 vanochtend. Zijn er dus heel wat aangekomen.
Wat is nu wijsheid, bestelling bij Tones laten staan (3/12 besteld) of annuleren en bij Megekko bestellen nu...?
Let op:
Actuele beschikbaarheid: https://docs.google.com/s...55LIY96ok5lkEZmM/htmlview
Dit topic is alleen voor het bespreken van levertijden en prijzen. Persoonlijk advies of technische vragen horen hier dus niet thuis.
• Slowchat mag in onze discord: Discord
• Geen aankoopadvies!
• Geen V&A!
• Geen discussies over moederborden of BIOS versies.
• Geen ervaringen, die horen in het ervaringentopic.
• Geen zeik of huilposts, inclusief problemen bij aflevering door derden (PostNL, UPS etc). Daar heeft niemand iets aan.
• Garantie-issues.
Actuele beschikbaarheid: https://docs.google.com/s...55LIY96ok5lkEZmM/htmlview
Dit topic is alleen voor het bespreken van levertijden en prijzen. Persoonlijk advies of technische vragen horen hier dus niet thuis.
• Slowchat mag in onze discord: Discord
• Geen aankoopadvies!
• Geen V&A!
• Geen discussies over moederborden of BIOS versies.
• Geen ervaringen, die horen in het ervaringentopic.
• Geen zeik of huilposts, inclusief problemen bij aflevering door derden (PostNL, UPS etc). Daar heeft niemand iets aan.
• Garantie-issues.