Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boxman
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 02-09 00:05
tynergy schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 14:42:
Correct me if im wrong. Those webshops take our money and promise to use that money to order the product we want. Then they put new products with higher price and prioritize people paying more over us ? How is this legal ? I would like to see the paperwork that proves that they are not getting those more expensive products from the same supplier as the one I am waiting my product. Otherwise they would be using my money for an investment that only they are going to benefit from without my knowledge. Isn't there a government organ that investigates this ?
Dingdingding @ mods

Well done. Gaan we weer. I'm out :) Voor mijn part trap je me eruit vanwege becommentarieren op modgedrag, maar als je continue de antwoorden op deze vraag blijft purgen omdat er uiteindelijk 1 of 2 gaan moddergooien, dan blijf je aan de gang.

Ryzen 7950X3D | X670E Steel Legend | 64GB (2x32 M-die) DDR5-6000C30 | RTX 3090 | Seasonic Prime 1300W | Custom Loop CPU+GPU+RAID Watercooling 2x360mm

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 15:05

br00ky

Moderator Harde Waren
Boxman schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 14:35:
Ik snap dat het hier zero-tolerance is, maar nu is heel de informatieve discussie over de verschilende listings en hoe dat werkt / waar dat vandaan komt integraal verwijderd? Dat gaat toch juist over levertijden en prijzen, en hoe dat zo komt?

Zo blijft die misconceptie over de herkomst van die prijzen continue terugkomen natuurlijk, inclusief de unstoppable klaagzang.. Nja, zelf weten :z
offtopic:
Iets te veel gesnoeid zie ik inderdaad. Ik heb de informatieve zaken weer terug gezet :). Ook @Maelos61 , deel van de discussie is weer terug.

[ Voor 4% gewijzigd door br00ky op 17-11-2020 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LogiForce
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 03-10 00:16

LogiForce

The Black Whole

BrianBosma schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 14:31:
Nog even een update over de 5900x Megekko wachtrij voor de geïnteresseerden:

Artikelnr: 294822
Artikel: Processor AMD Ryzen 9 5900X
Jouw positie: 81 van de 804

Mijn plaats is nog niet veranderd, maar de wachtrij lengte wel :(
Die lengte maakt niet meer uit als je zover voor in de rij staat.
Wat meer uit maakt is de informatie iets daar boven, namelijk dat ze voor deze week (week 47) totaal niks aan nieuwe voorraad verwachten.
Een magere productie en aanbod dus van AMD.

In a time of universal deceit, telling the truth becomes a revolutionary act.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Skullz0r
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 16-04 23:22
ubr schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 13:11:
[...]

Ik heb zojuist een orderbevestiging ontvangen met track n trace. Dit is dan wel een nieuwe order met nieuw leveradres.

Dus voor de liefhebbers 5800X (tray) (met dank aan dopNL):
https://www.alternate.de/html/product/HR7A50

Let op, deze is voor mij verwerkt omdat ik een leveradres heb in Duitsland. Als je in Nederlands afleveradres opgeeft zullen ze eerst een aanbieding doen waarvoor ik tot heden geen reactie heb gehad.
Top, thanks! Gezeur helemaal zat, had liever een 5600x of 5900x gehad, nu kan ik tenminste mijn 3080 gaan testen _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GTX404
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 04-10 13:08

GTX404

Hi

Boxman schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 14:55:
[...]

Ah op die manier, MaxICT being MaxICT. Maar beiden dus niet geleverd nog? Je weet het pas zeker zodra ze daadwerkelijk uitgeleverd zijn he, MaxICT heeft in de historie van zijn bestaan nog nooit accurate levertijden kunnen geven. Tot die tijd is het alleen maar meeliften op de hetze zonder echt bewijs.
Dat van verschillende artikelnummers is normaal en OK. Maar hetzelfde nummer met verschillende wachtrijen is echt drama, dat hebben ze mij verteld. Heb op 11 november besteld voor €813 en gisteren/eergisteren hadden ze voor de hogere prijs opeens wel voorraad voor hetzelfde productnummer (dus niet een ander artikelnummer oid).

Mij vertellen ze wel nog steeds 3-10 december, terwijl anderen die ook datzelfde product hebben besteld hem deze week gaan krijgen (volgens max-ict). Dus geleverd of niet; het is al erg slecht zo. :P

AMD Ryzen 9 5950X | EK Elite 360 D-RGB | 2x16GB Corsair Vengeance RGB Pro DDR4 @ 3200CL16 | ASUS X570 Dark Hero | Nvidia Titan Xp | Super Flower Leadex II Gold 1200W White | Corsair 5000D Black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrianBosma
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 10-10 14:59
LogiForce schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 14:58:
[...]

Die lengte maakt niet meer uit als je zover voor in de rij staat.
Wat meer uit maakt is de informatie iets daar boven, namelijk dat ze voor deze week (week 47) totaal niks aan nieuwe voorraad verwachten.
Een magere productie en aanbod dus van AMD.
Ja nee dat is helemaal waar. Ik had geluk dat ik zo snel door het bestelproces heen was, vandaar de plek :P
Hoop toch nog steeds op een levering deze week en anders hopelijk volgende week..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boxman
GTX404 schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 15:10:
[...]
Mij vertellen ze wel nog steeds 3-10 december, terwijl anderen die ook datzelfde product hebben besteld hem deze week gaan krijgen (volgens max-ict). Dus geleverd of niet; het is al erg slecht zo. :P
Aight, even wat feiten op een rijtje krijgen dan: Wanneer hebben ze jou voor het laatst 3-10 dec verteld, en wanneer hebben ze dat die nieuwe klanten verteld? Heb je ze al eens gevraagd hoe dat zit dan, met mensen die later bestelden maar hem allegedly 'eerder' gaan krijgen, en daar antwoord op gehad?

Ryzen 7950X3D | X670E Steel Legend | 64GB (2x32 M-die) DDR5-6000C30 | RTX 3090 | Seasonic Prime 1300W | Custom Loop CPU+GPU+RAID Watercooling 2x360mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ekinsol
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 26-09 08:47
Skullz0r schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 14:59:
[...]

Top, thanks! Gezeur helemaal zat, had liever een 5600x of 5900x gehad, nu kan ik tenminste mijn 3080 gaan testen _/-\o_
Ook net betaald na het ontvangen van de offerte. Hopelijk op tijd om vlot te leveren ;-)

https://host.vlaanderen - https://www.ekinsol.be

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maelos61
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 15-07-2022
Heb net mijn case gekregen dat volgens Amazon.nl pas 19 - 26 november zou moeten aankomen... Vreemd, maar ik ga niet klagen dat iets dat ik bestel juist sneller afkomt deze keer haha. Ik heb voor deze bundel https://www.arlt.com/Hard...0-Tomahawk-Mainboard.html een mail gestuurd om te vragen voor de levertijd, maar heb nog geen info gekregen. De stock wordt wel ongeveer real-time aangepast lijkt het. Ik zal iets zeggen als ik meer info heb over de levering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaas-schaaf
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08-10 12:29

kaas-schaaf

Beunhaas

Voor de beschikbaarheid: de duurdere versies zijn weer van megekko verdwenen van de site. Wellicht dat iemand die er een besteld heeft hier meer over weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GTX404

GTX404

Hi

Boxman schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 15:34:
[...]

Aight, even wat feiten op een rijtje krijgen dan: Wanneer hebben ze jou voor het laatst 3-10 dec verteld, en wanneer hebben ze dat die nieuwe klanten verteld? Heb je ze al eens gevraagd hoe dat zit dan, met mensen die later bestelden maar hem allegedly 'eerder' gaan krijgen, en daar antwoord op gehad?
Mij gisteren, vandaag voor de nieuwe klant. Heb het gevraagd, ze zeggen eerst dat er meerdere wachtrijen onder hetzelfde nummer staan, daarna neemt iemand anders over en die zegt dat dat niet kan kloppen en beweren dat ze die e-mail niet kunnen vinden :P

Werk jij daar bij max? Begint wel een beetje zo te klinken, of een andere webshop ofzo?

AMD Ryzen 9 5950X | EK Elite 360 D-RGB | 2x16GB Corsair Vengeance RGB Pro DDR4 @ 3200CL16 | ASUS X570 Dark Hero | Nvidia Titan Xp | Super Flower Leadex II Gold 1200W White | Corsair 5000D Black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthias87
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 26-08 10:30
Maelos61 schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 15:57:
Heb net mijn case gekregen dat volgens Amazon.nl pas 19 - 26 november zou moeten aankomen... Vreemd, maar ik ga niet klagen dat iets dat ik bestel juist sneller afkomt deze keer haha. Ik heb voor deze bundel https://www.arlt.com/Hard...0-Tomahawk-Mainboard.html een mail gestuurd om te vragen voor de levertijd, maar heb nog geen info gekregen. De stock wordt wel ongeveer real-time aangepast lijkt het. Ik zal iets zeggen als ik meer info heb over de levering.
Wow nice, ik ben benieuwd. Dan ga ik hier ook bestellen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redniels
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 03-10 10:27
mindwarper schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 14:09:
[...]

dan ga ik daar maar bestellen ook naast Megekko - het is niet anders...
of nee toch niet haha - had tegen mijzelf gezegd: alternate.nl as last resort - zijn we nog niet in dat station lol
ik weet niet. ik ben begonnen voor een 5900x op D-day 15:13 op plaats 28, ik sta nu 26. Ik heb het angstige voorgevoel dat er 0 is uitgeleverd en de 2 gewonnen plekken cancels zijn, geen uitlevering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maelos61
Matthias87 schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 16:29:
[...]

Wow nice, ik ben benieuwd. Dan ga ik hier ook bestellen!
Vergeet niet dat het een bundel is hé. De B550 tomahawk is echt nog een solid moederbord, maar de 16GB 3000 MHz RAM is iets dat je hoogstwaarschijnlijk beter verkoopt of vervangt. De cooler is niet super, maar kan er nog mee door uiteindelijk. Gewoon een 'warning' dat je wel wat 'value' verliest met bundels... Eerlijk gezegd, zolang ik het deze week krijg (zoals de site lijkt aan te geven) ben ik er oke mee haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boxman
GTX404 schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 16:23:
[...]

Mij gisteren, vandaag voor de nieuwe klant. Heb het gevraagd, ze zeggen eerst dat er meerdere wachtrijen onder hetzelfde nummer staan, daarna neemt iemand anders over en die zegt dat dat niet kan kloppen en beweren dat ze die e-mail niet kunnen vinden :P

Werk jij daar bij max? Begint wel een beetje zo te klinken, of een andere webshop ofzo?
Als ik daar werkte zou ik niet zeggen dat MaxICT zo'n beetje de slechtste toko is waar je ooit een bestelling kan plaatsen - kwestie van goed lezen wat ik zeg. En gezien je ad-hom gaat, laat ik het daar lekker bij voordat het weer 3 paginas offtopic gaat. Succes met je order.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robbertd97
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 08-09 12:53
[...]

Ik heb zojuist een orderbevestiging ontvangen met track n trace. Dit is dan wel een nieuwe order met nieuw leveradres.

Let op, deze is voor mij verwerkt omdat ik een leveradres heb in Duitsland. Als je in Nederlands afleveradres opgeeft zullen ze eerst een aanbieding doen waarvoor ik tot heden geen reactie heb gehad.
Ik heb zojuist een aanbod gekregen van Alternate (DE). Kost 10,- extra om te laten versturen en kan alleen betalen via PayPal of 'pre-payment via transfer'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GTX404

GTX404

Hi

Boxman schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 16:38:
[...]

Als ik daar werkte zou ik niet zeggen dat MaxICT zo'n beetje de slechtste toko is waar je ooit een bestelling kan plaatsen - kwestie van goed lezen wat ik zeg. En gezien je ad-hom gaat, laat ik het daar lekker bij voordat het weer 3 paginas offtopic gaat. Succes met je order.
Nou ik vind dit dan weer wel on-topic, goed om te weten voor de mensen hier die bij Max-ICT willen bestellen dat er ook meerdere wachtrijen worden gehanteerd onder hetzelfde artikelnummer.

Dus je komt niet in een rij zoals bij Megekko, Alternate etc.!

Daarom zei ik 'ter info' bij mijn eerste post.

Hoop dat dit een beetje duidelijk is, ze gaven me trouwens aan dat ze voor de 5950X minder dan 40 orders hebben. Dat is artikelnummer 18006452

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris_Ver
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 10-01-2023
Ik heb juist bericht gehad van Tones dat ik op de 25ste plaats sta. Heb wel op launchday mijn bestelling geplaatst. Ze hebben geen idee wanneer ze terug voorraad gaan hebben jammer genoeg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Enfant_Terrible
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-07 16:27
Chris_Ver schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 16:56:
Ik heb juist bericht gehad van Tones dat ik op de 25ste plaats sta. Heb wel op launchday mijn bestelling geplaatst. Ze hebben geen idee wanneer ze terug voorraad gaan hebben jammer genoeg.
Voor welke cpu? En rond welk u heb je besteld?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Boxman
GTX404 schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 16:43:
[...]
goed om te weten voor de mensen hier die bij Max-ICT willen bestellen dat er ook meerdere wachtrijen worden gehanteerd onder hetzelfde artikelnummer.

Dus je komt niet in een rij zoals bij Megekko, Alternate etc.!
Gebaseerd op wat ze daadwerkelijk allemaal gezegd hebben, is dat cherry-picking; je pakt namelijk het meest schrijnende scenario eruit terwijl daar net zo min bevestiging voor is als voor alle andere scenarios, maar je beschuldigt en beoordeelt ze wel vast. Bij meerdere andere shops is eenzelfde redenering ook uiteindelijk weerlegd, dus enige terughoudendheid bij dit soort beschuldigingen imo op zijn plaats.

Zoals je zelf zegt heb je van ze reeds 2 of 3 verschilende dingen te horen hebt gekregen van 2 of 3 verschillende mensen. Van Max-ICT kun je niet meer verwachten, het is algemeen bekend dat dat een stel amateurs en baiters zijn kwa levertijden. Daar kun je echter nog niet uit concluderen dat het meest schrijnende scenario dan maar de waarheid zal zijn en als conclusie stellen dat ze "dus met meerdere wachtrijen per product" werken en de intentie hebben de duurder betaalden van hetzelfde product voorrang te geven.

Zodra ze daadwerkelijk een later geplaatste dure order eerder uitleveren dan de goedkopere orders van hetzelfde artikel, dan mag je moord en brand schreeuwen. Tot die tijd; Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity.

Nu verkondig je speculatie als feit, en ik vind het belangrijker dat mensen dan inzien dat jouw als feit verwoorde conclusie vooralsnog speculatie is.

offtopic:
p.s. Daarvoor hoef ik niet bij een webshop te werken, en om alle twijfel weg te nemen; ik werk niet bij een webshop.

[ Voor 3% gewijzigd door Boxman op 17-11-2020 17:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ubr
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 08-05 19:26

ubr

robbertd97 schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 16:43:
[...]

Ik heb zojuist een aanbod gekregen van Alternate (DE). Kost 10,- extra om te laten versturen en kan alleen betalen via PayPal of 'pre-payment via transfer'.
Ik heb ook zojuist een offerte gekregen. Verzending via UPS voor 10 euro. Ook dus een legitieme manier. Echter was ik bang dat de offerte te lang ging duren en ik had het geluk dat ik een Duitse collega heb 😜

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaXeRs
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 06-10 11:52
ubr schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 17:00:
[...]

Ik heb ook zojuist een offerte gekregen. Verzending via UPS voor 10 euro. Ook dus een legitieme manier. Echter was ik bang dat de offerte te lang ging duren en ik had het geluk dat ik een Duitse collega heb 😜
Dus 469+ 10 verzendkosten? Koopje tegen de huidige prijzen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• AtlAntA
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 06:49
Dagelijkse Megekko update van de 5950x wachtrij:

Artikelnr: 294821
Artikel: Processor AMD Ryzen 9 5950X
Jouw positie: 2 van de 154

Wie goed doet, die goed ontmoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindwarper
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 09-10 14:34
[...]

ik zou zeggen doen - PayPal altijd prima toch ?

Enthoo Primo || Ryzen 9 5900X || Asus VIII Dark Hero || TridentZ Royal Silver F4-3600C14D-32GTRS Samsung B-Die || Radeon 6800 XT || Kraken X73 w/ 6x NF-A12x25 || 2x WD Black SN850 1TB || WD-HGST 6TB en 18TB || Seasonic Prime Titanium Ultra 1kW

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:53
[...]

Grappig, wilde dat net hier posten, maar jij was me voor. Hier ook de 10-euro UPS-verzending. Net bevestigd en gevraagd om een Paypal link. We gaan wel zien wat er gebeurt :)

UNOX: The worst operating system

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bluedevill
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 16:44
[...]

Bedankt voor de tip! Heb het een uur geleden besteld en hij stond nog steeds op in voorraad. Ik hoop dat de voorraad nog klopt maar voor de prijs van 469 euro kon ik deze kans niet voorbij laten gaan.

Ik heb gebruik gemaakt van mailboxde.com om aan het criteria van een Duits adres te voldoen. Nu maar hopen dat dit allemaal goed gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ubr

ubr

Bluedevill schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 17:24:
[...]

Bedankt voor de tip! Heb het een uur geleden besteld en hij stond nog steeds op in voorraad. Ik hoop dat de voorraad nog klopt maar voor de prijs van 469 euro kon ik deze kans niet voorbij laten gaan.

Ik heb gebruik gemaakt van mailboxde.com om aan het criteria van een Duits adres te voldoen. Nu maar hopen dat dit allemaal goed gaat.
Hoe is jou ervaring met de service?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:53
Je hoeft helemaal geen Duits adres te hebben. Het enige wat er anders gaat is dat je bij een niet-DE adres een offerte in de mail krijgt die je moet bevestigen. Ik had de offerte de volgende dag (net dus).

UNOX: The worst operating system

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluedevill
ubr schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 17:28:
[...]

Hoe is jou ervaring met de service?
Nog geen idee. Dit is de eerste keer dat ik deze dienst gebruik. Het aanmaken van een account ging in ieder geval soepel en hun voorwaarden op de website zien er prima uit. Nu maar hopen dat het allemaal zonder problemen gaat. Ze zijn morgen in ieder geval dicht vanwege een Duitse feestdag, dus ik hoop vrijdag de 5800X binnen te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michownz
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 09-10 22:57
[...]

Ik begin ook enorm te twijfelen om dit te doen. Wou mij initieel echter een 5600x kopen. Van €319 naar €469 is een grote stap omhoog, maar ik vrees ervoor dat ik mijn 5600x nog voor het einde van het jaar zal hebben. Beter de kans grijpen nu die er is ..

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Jumpiefox
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:11

Jumpiefox

Hoi ?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TFHTLFSV2vlN4NDvX4qB1KByb1Q=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):gifsicle():strip_exif()/f/image/9RGljCPFFYVZfo7LlsB6p4DB.gif?f=user_large
Zo zit 90% van de mensen hier gans de dag de pages te refreshen :+

Vind die duitse link toch wel verleidelijk met de 5900x..maar weet dat het aan me zou "vreten" als de 5950x weer in stock is en ik die niet heb hehe. De bundle deals op https://www.awd-it.co.uk/ zijn ook alweer allemaal uitverkocht.
Scicomputer update voor de 5950x.
Sta nog steeds op #11 bij Scicomputers. Geen enkel vooruitgang so far. en geen idee hoe lang de queue nu is ze hebben geen tool ervoor.

The first casualty in war is always the truth...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GTX404

GTX404

Hi

Boxman schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 16:59:
[...]

Gebaseerd op wat ze daadwerkelijk allemaal gezegd hebben, is dat cherry-picking; je pakt namelijk het meest schrijnende scenario eruit terwijl daar net zo min bevestiging voor is als voor alle andere scenarios, maar je beschuldigt en beoordeelt ze wel vast. Bij meerdere andere shops is eenzelfde redenering ook uiteindelijk weerlegd, dus enige terughoudendheid bij dit soort beschuldigingen imo op zijn plaats.

Zoals je zelf zegt heb je van ze reeds 2 of 3 verschilende dingen te horen hebt gekregen van 2 of 3 verschillende mensen. Van Max-ICT kun je niet meer verwachten, het is algemeen bekend dat dat een stel amateurs en baiters zijn kwa levertijden. Daar kun je echter nog niet uit concluderen dat het meest schrijnende scenario dan maar de waarheid zal zijn en als conclusie stellen dat ze "dus met meerdere wachtrijen per product" werken en de intentie hebben de duurder betaalden van hetzelfde product voorrang te geven.

Zodra ze daadwerkelijk een later geplaatste dure order eerder uitleveren dan de goedkopere orders van hetzelfde artikel, dan mag je moord en brand schreeuwen. Tot die tijd; Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity.

Nu verkondig je speculatie als feit, en ik vind het belangrijker dat mensen dan inzien dat jouw als feit verwoorde conclusie vooralsnog speculatie is.

offtopic:
p.s. Daarvoor hoef ik niet bij een webshop te werken, en om alle twijfel weg te nemen; ik werk niet bij een webshop.
Het gaat niet zo diep hoor, ik vermeld alleen wat ze mij hebben verteld, en een andere klant hier in dit topic :P

Het gaat nu niet zozeer om of ze daadwerkelijk iets eerder leveren aan een latere bestelling, maar dat ze dat zelf bevestigen per e-mail & chat. Voor de rest hoeven we niet over hun reputatie te praten, daarom houd ik het kort.

Laat ik ook maar een engelse gezegde gebruiken om het stoerder/intelligenter over te laten komen: "It comes straight from the horses mouth, you can take it or leave it!" :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 87Dave
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 18-07 23:16
Bluedevill schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 17:24:
[...]

Ik heb het een kwartier geleden ook zo besteld. :) 5800x is niet mijn eerste keus, maar ik heb geen zin om achteraan de wachtrijen te gaan en tot februari te wachten. En de prijs is daar ten minste nog de normale prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LogiForce

LogiForce

The Black Whole

BrianBosma schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 15:25:
[...]

Ja nee dat is helemaal waar. Ik had geluk dat ik zo snel door het bestelproces heen was, vandaar de plek :P
Hoop toch nog steeds op een levering deze week en anders hopelijk volgende week..
Dat hoop ik met je mee vanaf plek 131.
Het enige wat er maar te hopen is, is dat Megekko niet omvalt terwijl Megekko mijn geld al heeft. Dat zou heel zuur zijn, maar is met een labiele economie wel een risico die je met elke online bestelling moet nemen. Pre-orders of in dit geval back-orders helemaal.
Al gok ik dat het niet zo'n vaart loopt aangezien Megekko best succesvol is volgens mij.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• bjorntju
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 08-10 00:34
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7mr_SoofkDsxJRHM3E8glOwB1S0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):gifsicle():strip_exif()/f/image/K997DKPo4gkoY7Iate2NkA2u.gif?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/V5d58mzqL-6MNtpg6soE5BN2SXc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JNtl5TP5UG06dclpf6L5Av1p.jpg?f=fotoalbum_large
Net de 5900x opgehaald bij Tones _/-\o_ Op launch besteld ergens in de ochtend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
kaas-schaaf schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 16:18:
Voor de beschikbaarheid: de duurdere versies zijn weer van megekko verdwenen van de site. Wellicht dat iemand die er een besteld heeft hier meer over weet.
Interessant. Ik heb eerder vandaag een e-mail daarover gestuurd maar tot nu toe nog geen reactie.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• eFFecTM
  • Laatst online: 08-01-2021
Voor wie ook bij Tones heeft besteld. Ik had vorige week maandag (09/11) pas de 5600X besteld en ik stond toen in de wachtrij op plaats 56.
Vandaag ongeveer een week later, nog eens nagevraagd, en ze zeiden dat het zeker nog 2-3 weken zou duren, positie geen idee.
Eventueel ben ik aan het overwegen om een 3600 of 3700X te kopen als het met black friday goed in korting zou gaan, maar daar twijfel ik beetje over :/

Update van vandaag: "U staat op dit moment op de 47e plaats in de wachtrij. Zoals eerder gezegd verwachten we een volgende levering in de komende twee à drie weken."

[ Voor 16% gewijzigd door eFFecTM op 18-11-2020 19:06 . Reden: update ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris_Ver
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 10-01-2023
Enfant_Terrible schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 16:58:
[...]

Voor welke cpu? En rond welk u heb je besteld?
Voor de 5900x. Ik had rond 19u00 besteld die dag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gauthier_021
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 14-05 11:52
eFFecTM schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 18:05:
Voor wie ook bij Tones heeft besteld. Ik had vorige week maandag (09/11) pas de 5600X besteld en ik stond toen in de wachtrij op plaats 56.
Vandaag ongeveer een week later, nog eens nagevraagd, en ze zeiden dat het zeker nog 2-3 weken zou duren, positie geen idee.
Eventueel ben ik aan het overwegen om een 3600 of 3700X te kopen als het met black friday goed in korting zou gaan, maar daar twijfel ik beetje over :/
Ik heb ook de 5600X besteld maar dan bij Megekko. Ik ben ook serieus aan het twijfelen om hetzelfde te doen met Black Friday. Ik heb het vooral gehad met wachten, ik heb vorige week de 3070 gekregen en wil gewoon beginnen aan de build :p

PSN: Guthierez | Twitch: Guthierez

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bluedevill
Ik heb inmiddels de verzendbevestiging van Alternate Duitsland binnen. Er zat nog geen 2 uur tussen het bestellen van de 5800x en de verzending.

Ik zie dat deze nog steeds op voorraad is, dus mocht iemand nog voor een normale prijs (469 euro) een Ryzen 7 5800x tray willen bestellen om binnen een paar dagen in huis te hebben dan is dit misschien een mooie kans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorthacs
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 11:19
Bluedevill schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 18:47:
Ik heb inmiddels de verzendbevestiging van Alternate Duitsland binnen. Er zat nog geen 2 uur tussen het bestellen van de 5800x en de verzending.

Ik zie dat deze nog steeds op voorraad is, dus mocht iemand nog voor een normale prijs (469 euro) een Ryzen 7 5800x tray willen bestellen om binnen een paar dagen in huis te hebben dan is dit misschien een mooie kans.

Prijs is aangevraagd, now the waiting begins 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluedevill
Zorthacs schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 18:48:
[...]

Prijs is aangevraagd, now the waiting begins 8)7
Ik was eerst bang dat het lang zou duren voordat ik de offerte zou krijgen en te laat zou zijn, dus ik heb mailboxde.com gebruikt. Hiermee kon ik in ieder geval met een Duits adres bestellen, nu maar afwachten hoe snel zij de processor doorsturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mouzetc
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 13:21
Bluedevill schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 18:49:
[...]

Ik was eerst bang dat het lang zou duren voordat ik de offerte zou krijgen en te laat zou zijn, dus ik heb mailboxde.com gebruikt. Hiermee kon ik in ieder geval met een Duits adres bestellen, nu maar afwachten hoe snel zij de processor doorsturen.
Kan me eigenlijk niet voorstellen dat deze processor (nog steeds) geleverd gaat worden. Staat er al de hele middag op.. waar andere AMD processors binnen enkele seconden tot minuten uitverkopen, heb je hier een paar uur.. Zou mooi zijn uiteraard!

Zit zelf nog even in de spagaat. Heb een 5600x en 5800x bij MeGekko lopen (reviews waren echt net uit, dus twijfelde).. de 5600x is uitleverbaar voor mij en de 5800x sta ik op positie 6. Jammer genoeg wilt MeGekko de order niet splitsen. Heb voorkeur voor de 5800x, maar nergens uiteraard duidelijkheid wanneer er weer wat geleverd gaat worden.

Signature

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bluedevill
mouzetc schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 18:56:
[...]

Kan me eigenlijk niet voorstellen dat deze processor (nog steeds) geleverd gaat worden. Staat er al de hele middag op.. waar andere AMD processors binnen enkele seconden tot minuten uitverkopen, heb je hier een paar uur.. Zou mooi zijn uiteraard!
Ik had het eerlijk gezegd ook niet meer verwacht maar ik heb daadwerkelijk een werkende Track en Trace van DHL, dus er is in ieder geval iets verstuurd vanuit Alternate.

Misschien dat deze 5800X langer op voorraad blijft omdat je de 5800x tray versie alleen via een directe link kan kopen. Ik kon het product namelijk niet op de website zelf vinden met een zoekopdracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boxman
Bluedevill schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 19:01:
[...]

Ik had het eerlijk gezegd ook niet meer verwacht maar ik heb daadwerkelijk een werkende Track en Trace van DHL, dus er is in ieder geval iets verstuurd vanuit Alternate.

Misschien dat deze 5800X langer op voorraad blijft omdat je de 5800x tray versie alleen via een directe link kan kopen. Ik kon het product namelijk niet op de website zelf vinden met een zoekopdracht.
Tray versie heeft andere voorwaarden blijkbaar. Wel garantie bij Alternate, maar bijvoorbeeld geen fabrieksgarantie via AMD zelf. Wellicht dat ze hem daarom ook niet als vindbare link erop hebben staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LogiForce

LogiForce

The Black Whole

mouzetc schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 18:56:
[...]

Zit zelf nog even in de spagaat. Heb een 5600x en 5800x bij MeGekko lopen (reviews waren echt net uit, dus twijfelde).. de 5600x is uitleverbaar voor mij en de 5800x sta ik op positie 6. Jammer genoeg wilt MeGekko de order niet splitsen. Heb voorkeur voor de 5800x, maar nergens uiteraard duidelijkheid wanneer er weer wat geleverd gaat worden.
Goed om te weten dat Megekko de orders niet splitst. Had met mijn 5900X nog Noctua fans besteld omdat mijn oude Coolermaster fans na jaren teveel speling op de lagers kregen, met het nodige lawaai tot gevolg uiteraard.

Maar hopen dat ze nog even door blijven draaien dan, ook al is het voor slechts een beetje airflow in de kast en verder niet kritieke delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaas-schaaf
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08-10 12:29

kaas-schaaf

Beunhaas

Voor de Megekko 5900X kopers onder ons: Iedereen is weer een plekje omlaag als je hoog genoeg stond!

ik sta nu 258 uit 806.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindwarper
kaas-schaaf schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 19:54:
Voor de Megekko 5900X kopers onder ons: Iedereen is weer een plekje omlaag als je hoog genoeg stond!

ik sta nu 258 uit 806.
inderdaad geklommen naar plek 533 :)
Man jij staat ongeveer helft minder zo hoog....

Damn okay geduld, geduld blijf ik tegen mezelf zeggen

Enthoo Primo || Ryzen 9 5900X || Asus VIII Dark Hero || TridentZ Royal Silver F4-3600C14D-32GTRS Samsung B-Die || Radeon 6800 XT || Kraken X73 w/ 6x NF-A12x25 || 2x WD Black SN850 1TB || WD-HGST 6TB en 18TB || Seasonic Prime Titanium Ultra 1kW

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Loekino
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 09-07 22:05
volgend jaar op de vraag en aanbod: Queue posities

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• OcGuru
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16:45

OcGuru

Giulietta Qv

Bluedevill schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 18:47:

De verleiding is heel groot :P Maar ga toch liever voor een 12core ipv 8.

Bl44t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simbob
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Net een 5600x besteld bij Tones. Ik zie hem wel verschijnen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• AtlAntA
Simbob schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 20:14:
Net een 5600x besteld bij Tones. Ik zie hem wel verschijnen.
No olffense hoor maar als je ECHT die instelling zou hebben dan had je hier niet gepost :p >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LennartVork
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 21-09 20:23
kaas-schaaf schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 19:54:

ik sta nu 258 uit 806.
Zal wel een annulering zijn, ik sta nog steeds op 28

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Simbob
  • Niet online
AtlAntA schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 20:16:
[...]

No olffense hoor maar als je ECHT die instelling zou hebben dan had je hier niet gepost :p >:)
Jawel hoor, moet ook wachten op de B550 Unify en dat zal net zo’n drama worden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LogiForce

LogiForce

The Black Whole

LennartVork schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 20:26:
[...]

Idem nog niks opgeschoten en dus zal het ergens verder achterin de rij zijn.

Artikelnr: 294822
Artikel: Processor AMD Ryzen 9 5900X
Jouw positie: 131 van de 807

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhantomXtreme
  • Laatst online: 07-12-2020
Heb geprobeerd de 5800x via alternate.de te bestellen, maar via Paypal pakt ie em niet (alleen binnenlandse betalingen) en zonder Paypal kan ik alleen een offerte aanvragen.

Weet iemand hier een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daveytje
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 07:59
PhantomXtreme schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 21:18:
Heb geprobeerd de 5800x via alternate.de te bestellen, maar via Paypal pakt ie em niet (alleen binnenlandse betalingen) en zonder Paypal kan ik alleen een offerte aanvragen.

Weet iemand hier een oplossing voor?
Bij .nl bestellen of via mailbox.de iod. Alternate geeft offertes als je niet bij de winkel uit je eigen land bestelt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PhantomXtreme
  • Laatst online: 07-12-2020
@daveytje Tuurlijk, via NL bestellen is altijd handiger, maar alleen via alternate.de is het product deze week nog in huis. Dat is de reden dat ik dit probeer 😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daveytje
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 07:59
PhantomXtreme schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 21:24:
@daveytje Tuurlijk, via NL bestellen is altijd handiger, maar alleen via alternate.de is het product deze week nog in huis. Dat is de reden dat ik dit probeer 😅
Dan moet het via mailboxde.com of via een offerte en hopen dat hij er dan nog is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robindj
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11-10 23:17
robindj schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 11:52:
[...]

Ik zal jullie op de hoogte houden. Ik kreeg nadat ik besteld had een bevestiging van de bestelling (bij sicomputers). Een paar minuten later een nieuwe email dat de bestelling in behandeling is. We gaan het zien. Mocht ik het woensdag of eind volgende week niet krijgen, kan ik altijd wel weer annuleren.

Ik heb tevens een order staan bij Megekko. Ik sta bij Megekko in de wachtrij op plaats 143 voor de 5900x.
Toch maar even SIcomputers gebeld vandaag, bleek (ondanks levertijd op website en meerprijs) toch achteraan in de rij te staan, op nummer 18 voor de 5900x. Medewerker verwachtte dat het nog wel even ging duren (weken). Uiteindelijk besloten de order te annuleren gezien de meerprijs (ga niet meer betalen om in wachtrij te staan) en verder te focussen op wellicht coolblue volgende week.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Merijn_N99
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 22-05-2021
Zo juist upgrade set bij azerty gekocht van de R9 5900x! Nog 2 stuks voorraadig nu..... als goed is zou dat morgen binnen komen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HexerPsy
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 19-08 20:23
Hallo allemaal,

Hoe staat het met bestellingen bij azerty voor de 5900X? Besteld op 16-11 dus ik zal ver achteraan in de rij staan.
Als ik de pagina van Megekko erbij pak, lijkt het alsof er behalve de launch voorraad niets is bijgekomen bij de grote NL webshops.

Zijn er nog leveringen geweest van 5900X na launch day bij AlternateNL / Megekko / Azerty?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gouden89
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 02-03-2022
HexerPsy schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 22:04:
Hallo allemaal,

Hoe staat het met bestellingen bij azerty voor de 5900X? Besteld op 16-11 dus ik zal ver achteraan in de rij staan.
Als ik de pagina van Megekko erbij pak, lijkt het alsof er behalve de launch voorraad niets is bijgekomen bij de grote NL webshops.

Zijn er nog leveringen geweest van 5900X na launch day bij AlternateNL / Megekko / Azerty?
Alternate.be sinds launch nada

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jorissie87
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 01:51

Jorissie87

No diggity

Merijn_N99 schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 21:59:
Zo juist upgrade set bij azerty gekocht van de R9 5900x! Nog 2 stuks voorraadig nu..... als goed is zou dat morgen binnen komen!
Leek even interessant maar de overige componenten zijn "net niet" wat ik wil. Ik blijf dus nog maar even wachten. Bij de 5950x (niet op voorraad overigens) staat dat het 32GB 3600Mhz ram is, bestaande uit 2x 8GB sticks. Nu is mijn rekeninzicht niet super goed maar ik heb toch ooit geleerd dat 2x8 geen 32 is :+

Overigens met links:

De upgradekit met de 5600x (1 stuk op voorraad)
De upgradekit met de 5800x (1 stuk op voorraad)
De upgradekit met de 5900x (3 stuks op voorraad)

[ Voor 30% gewijzigd door Jorissie87 op 17-11-2020 22:11 ]

9800X3D | MSI RTX 3080Ti | GigaByte X870 Gaming Wifi | 32GB@6000Mhz | NH-D15 | 990 Pro 2TB | FD Define R6 | Acer 28" 4K 60Hz Gsync | Acer 27" 1440P 165Hz Gsync | KB: Ducky one 2 RGB | HP: HyperX Cloud II | M: Zowie FK1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
Hallo allemaal,

Van megekko zijn er een week na launch een dikke 30 5900x geleverd. Van de andere shops weet ik het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merijn_N99
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 22-05-2021
Jorissie87 schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 22:06:
[...]

Leek even interessant maar de overige componenten zijn "net niet" wat ik wil. Ik blijf dus nog maar even wachten. Bij de 5950x (niet op voorraad overigens) staat dat het 32GB 3600Mhz ram is, bestaande uit 2x 8GB sticks. Nu is mijn rekeninzicht niet super goed maar ik heb toch ooit geleerd dat 2x8 geen 32 is :+

Overigens met links:

Voor mij prima. Alleen extra setje ram erbij scoren... graag naar 32gb. Huidige setup ga ik gebruiken voor een atx compact build voor tijdens de nacht diensten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hylke45
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 18-09 11:26
[...]

Overigens met links:

Ben al lang aan het wachten op upgradekit bij Azerty (5600x). Is niet op voorraad vrees ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinNL
  • Laatst online: 16:48
Hallo allemaal,

Je moet niet raar kijken als het voor jou nog zeker 1-2 maanden gaat duren. Hier een 5900X besteld bij Azerty op 5 november, 15:04u. Tot nu 0 communicatie vanuit Azerty gehad. Het enige wat ze zeggen is dat ze niks weten m.b.t. leveringen en ze je nummer in de wachtrij niet kunnen vertellen.

AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbertd97
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 08-09 12:53
RobinNL schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 22:30:
[...]

Je moet niet raar kijken als het voor jou nog zeker 1-2 maanden gaat duren. Hier een 5900X besteld bij Azerty op 5 november, 15:04u. Tot nu 0 communicatie vanuit Azerty gehad. Het enige wat ze zeggen is dat ze niks weten m.b.t. leveringen en ze je nummer in de wachtrij niet kunnen vertellen.
Mijn bestelling voor 5800X is ook om 15:03 geplaatst bij Azerty. Ook nog niets van gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennisD1973
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 08:54
LennartVork schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 20:26:
[...]

Ik nog steeds op 26...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindwarper
Waar is het duidelijk geworden dat Coolblue een Ryzen 9 5900X gaat verkopen en wanneer ???
Waar is die informatie op gebaseerd of te vinden ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ubr

ubr

mindwarper schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 22:57:
Waar is het duidelijk geworden dat Coolblue een Ryzen 9 5900X gaat verkopen en wanneer ???
Geen info. Ik heb vandaag contact gehad met Coolblue klantenservice. Je kunt wel notificatie krijgen per mail en zelfs sms op het product. Dit kan je activeren op de productpagina zelf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maelos61
mindwarper schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 22:57:
Nergens te vinden, enkel via bellen/mailen/facebook berichten. Het zou de week van de 23e moeten zijn, maar geen idee wanneer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 16:57
Bluedevill schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 19:01:
[...]

Interessant, inderdaad niet te vinden via zoeken op de site van alternate.de. Ben benieuwd of ze al lang op zijn 😅. Zelf via offerte gedaan

[ Voor 46% gewijzigd door Source90 op 17-11-2020 23:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GTX404

GTX404

Hi

Source90 schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 23:52:
[...]

Interessant, inderdaad niet te vinden via zoeken op de site van alternate.de. Ben benieuwd of ze al lang op zijn 😅. Zelf via offerte gedaan
Nee, je moet een mailbox gebruiken. Zie mailbox.de

Daar kun je er 1 opzetten, dus je betaalt wel dubbele verzendkosten. Zal je waarschijnlijk rond de€15 kosten op mailbox.de

Ik raad GLS trouwens af als dat een optie is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maelos61
GTX404 schreef op woensdag 18 november 2020 @ 00:03:
[...]

Nee, je moet een mailbox gebruiken. Zie mailbox.de

Daar kun je er 1 opzetten, dus je betaalt wel dubbele verzendkosten. Zal je waarschijnlijk rond de€15 kosten op mailbox.de

Ik raad GLS trouwens af als dat een optie is.
Waarom? GLS is verzekerd voor 1000 euro, UPS maar voor 500 (tenzij dat je enorm veel meer betaalt), dus afhankelijk van welke CPu je koopt is GLS de enige echte optie... Tenzij je 100+ euro wilt betalen voor je UPS Express insurance verzending haha.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GTX404

GTX404

Hi

Maelos61 schreef op woensdag 18 november 2020 @ 00:10:
[...]

Waarom? GLS is verzekerd voor 1000 euro, UPS maar voor 500 (tenzij dat je enorm veel meer betaalt), dus afhankelijk van welke CPu je koopt is GLS de enige echte optie... Tenzij je 100+ euro wilt betalen voor je UPS Express insurance verzending haha.
Via MailboxDE bedoelde ik, UPS was geloof ik rond de €15. Met GLS heb ik zelf, en vele anderen die ik ken, vaker slechte ervaringen gehad dus vandaar dat ik het afraad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maelos61
GTX404 schreef op woensdag 18 november 2020 @ 00:20:
[...]

Via MailboxDE bedoelde ik, UPS was geloof ik rond de €15. Met GLS heb ik zelf, en vele anderen die ik ken, vaker slechte ervaringen gehad dus vandaar dat ik het afraad.
Hmmm, als ik de keuze krijg tussen de twee zal ik UPS kiezen dan... Weet niet of deze regel 'Shipments which are automatically sent may have a maximum value up to the maximum amount of the insurance of the chosen carrier.' enkel voor automatic dispatch geldt of ook voor 'manual' dispatch. Oh wel, hopelijk heb ik morgen nieuws van mijn bestelling... Ik wil gewoon die 5900x, ookal verlies ik wat geld aan het feit dat ik de RAM en cooler die erbij komt niet moet hebben haha.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GTX404

GTX404

Hi

Maelos61 schreef op woensdag 18 november 2020 @ 00:23:
[...]

Hmmm, als ik de keuze krijg tussen de twee zal ik UPS kiezen dan... Weet niet of deze regel 'Shipments which are automatically sent may have a maximum value up to the maximum amount of the insurance of the chosen carrier.' enkel voor automatic dispatch geldt of ook voor 'manual' dispatch. Oh wel, hopelijk heb ik morgen nieuws van mijn bestelling... Ik wil gewoon die 5900x, ookal verlies ik wat geld aan het feit dat ik de RAM en cooler die erbij komt niet moet hebben haha.
Zijn erook 5950X bundels? Ik zou er graag een willen met een Dark Hero / Unify-X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maelos61
GTX404 schreef op woensdag 18 november 2020 @ 00:24:
[...]

Zijn erook 5950X bundels? Ik zou er graag een willen met een Dark Hero / Unify-X
Ik zie geen 5950x bundels staan jammer genoeg, niet bij die webshop alleszins. Je kan altijd eens de termen 'Acheter AMD 5950x' en 'AMD 5950x kaufen' als je wat opties wilt zien die je misschien nog niet geprobeerd hebt.

Edit: net eens snel gecheckt en niets gevonden op de eerste pagina van google

[ Voor 7% gewijzigd door Maelos61 op 18-11-2020 00:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Diavire
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
[...]

Overigens met links:

Hoe kan het dat ze geen bestellingen van de eerste minuut uitleveren maar wel upgrade sets staan te verkopen?

-DmD-

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Decibel
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 15-09 09:49
Diavire schreef op woensdag 18 november 2020 @ 08:12:
[...]

Hoe kan het dat ze geen bestellingen van de eerste minuut uitleveren maar wel upgrade sets staan te verkopen?
Als je niet communiceerd over je leveringen, en wachtrijen kan je doen wat je wilt aangezien niemand iets weet.

Het is dat Azerty zijn site de snelste was op launch. Maar na hoe Azerty de 3000 series launch, en nu Zen 3 launch aanpakt ga ik de shop in de toekomst ten alle tijden vermijden.
Met zoon slechte service, en communicatie rondom zoon grote launches verdienen ze de verkopen die ze maken absoluut niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PainkillA
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10-10 09:30
ik heb een 5800x in duitse alternate besteld met mailboxde. Nu nog even afwachten of alles op de juiste plekken geleverd gaat worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trixh
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 08-10 01:46
Diavire schreef op woensdag 18 november 2020 @ 08:12:
[...]

Wat een verklaring kan zijn is dat ze tray's binnenkrijgen en als jij een boxed versie besteld kunnen ze die daar niet voor gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ourplayground
  • Laatst online: 18:22
Voor de mensen die het niet erg vinden EUR 110 meer te betalen voor een 5800x, sicomputers heeft er 4 op voorraad; morgen in huis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Decibel
ourplayground schreef op woensdag 18 november 2020 @ 08:38:
Voor de mensen die het niet erg vinden EUR 110 meer te betalen voor een 5800x, sicomputers heeft er 4 op voorraad; morgen in huis.
Jezus.... Voor dat geld heb je een 5900X :+ :+ :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
Decibel schreef op woensdag 18 november 2020 @ 08:40:
[...]

Zelfs voor de msrp's is de 5900x eigenlijk altijd de betere chip in price/performance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ourplayground
  • Laatst online: 18:22
[...]

tsja.... maar die heb je niet morgen in huis... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Decibel
AtlAntA schreef op woensdag 18 november 2020 @ 08:43:
[...]

Zelfs voor de msrp's is de 5900x eigenlijk altijd de betere chip in price/performance.
Ja heb die ook besteld :)
ourplayground schreef op woensdag 18 november 2020 @ 08:43:
[...]

tsja.... maar die heb je niet morgen in huis... :)
Gelukkig heb ik geduld nu de 3080 er is :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diavire
  • Niet online
Trixh schreef op woensdag 18 november 2020 @ 08:35:
[...]

Wat een verklaring kan zijn is dat ze tray's binnenkrijgen en als jij een boxed versie besteld kunnen ze die daar niet voor gebruiken.
Zal dan sws geen game bij zitten, al is het sws onwaarschijnlijk dat we die nu nog krijgen. Transparantie zou hierbij ook veel geholpen hebben.

-DmD-

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Haruhi
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 10-10 08:45
Diavire schreef op woensdag 18 november 2020 @ 08:48:
[...]

Zal dan sws geen game bij zitten, al is het sws onwaarschijnlijk dat we die nu nog krijgen. Transparantie zou hierbij ook veel geholpen hebben.
Op dit punt kan de game mij gestolen worden, zolang de CPU maar binnen is. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DVDL
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 17:57
[...]

Ja, waar dan? morgen ook in huis he..

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Decibel
DVDL schreef op woensdag 18 november 2020 @ 08:56:
[...]

Ja, waar dan? morgen ook in huis he..
Over het morgen in huis hebben heb ik het niet ;P
Dannog is een markup van 110 eur echt belachelijk. Puur omdat je hem dan morgen hebt?

Ieder zijn ding natuurlijk, en doe vooral wat je niet laten kan. Maar voor €110 kan ik best nog wel even wachten, en uiteindelijk een veel betere chip hebben waar ik het zelfde voor betaald heb :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ayzuwa
  • Laatst online: 07-11-2024
Alternate.be:
5900X 2 min na launch besteld.
Plek 27.. nog niks opgeschoven.

Tot zo ver de (weinig hoopgevende) update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindwarper
Voor Ryzen 9 5900X ben ik nu plaats 530 bij Megekko, weer 3 minder dan gisterenmiddag...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Diavire
  • Niet online
mindwarper schreef op woensdag 18 november 2020 @ 09:33:
Voor Ryzen 9 5900X ben ik nu plaats 530 bij Megekko, weer 3 minder dan gisterenmiddag...
Allemaal annuleringen waarschijnlijk. :)

-DmD-

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ikkerens
  • Laatst online: 09-07 21:58
Diavire schreef op woensdag 18 november 2020 @ 09:37:
[...]

Allemaal annuleringen waarschijnlijk. :)
Zeker allemaal annuleringen, ik op positie 153 ben al een tijdje niet meer omlaag gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markdouma
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 12-06 12:02
Ik heb gisteren besteld bij Alternate en sta nu op plek 182. Ik ben zeer benieuwd wie eerder z'n CPU krijgt, plek 800 bij Megekko of mijn plek bij Alternate. Ik heb het gevoel dat het elkaar niet zoveel gaat ontlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haruhi
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 10-10 08:45
Hier ook, van 19, naar 15.

Jouw positie: 15 van de 157

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Byron010
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 20-06 16:25

Byron010

Black Mirror Society.

Haruhi schreef op woensdag 18 november 2020 @ 09:56:
Hier ook, van 19, naar 15.

Jouw positie: 15 van de 157
Op zo'n lage plek 4 omlaag, dan zou ik zeggen dat moet bijna wel een levering geweest zijn

AMD 5900X | MSI B550 GAMING EDGI WIFI | G.Skill Ripjaws 32GB (2x16) 3600Mhz CL16 | Gigabyte RTX 3080 Gaming OC

Pagina: 1 ... 39 ... 119 Laatste

Let op:
Actuele beschikbaarheid: https://docs.google.com/s...55LIY96ok5lkEZmM/htmlview

Dit topic is alleen voor het bespreken van levertijden en prijzen. Persoonlijk advies of technische vragen horen hier dus niet thuis.

• Slowchat mag in onze discord: Discord
• Geen aankoopadvies!
• Geen V&A!
• Geen discussies over moederborden of BIOS versies.
• Geen ervaringen, die horen in het ervaringentopic.
• Geen zeik of huilposts, inclusief problemen bij aflevering door derden (PostNL, UPS etc). Daar heeft niemand iets aan.
• Garantie-issues.