Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AtlAntA
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 06:49
Maelos61 schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 11:27:
[...]

Hah, zou kunnen dat gewoon de Benelux speciaal geshaft wordt dan? :p Of is de vraag voor de UK zo drastisch groter?
Nee denk het niet. Coolblue gaf ook al 23 november aan. Ik denk (lees:hoop) dat we vandaag of morgen ook een update van megekko gaan krijgen dat ze deze week een zending verwachten.

Wie goed doet, die goed ontmoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11-10 14:52
ggroen1 schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 11:25:
Een Engelse shop verwacht eerdaags een aardige lading 5950X (232 stuks).

[...]

https://www.scan.co.uk/shops/amd/ryzen-5000-faqs
aantal outstanding orders valt mee voor z'n grote shop

AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kijkeenolifant
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 30-09 22:00
ggroen1 schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 11:25:
Een Engelse shop verwacht eerdaags een aardige lading 5950X (232 stuks).

[...]

Wat een mooi overzicht geeft die winkel. Dat is wel echt een voorbeeld voor andere winkels!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
onsgeluk schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 11:22:
[...]

De 3300x zie ik idd wel als een PL. En nee, ik hou niet van muggenziften. Net zo min als van het dramatische gedoe omdat niet alle gamers gelijktijdig een cpu/gpu combi van €1500 in hun pc kunnen steken....ik zal wel oud worden
Dat mensen niet overdramatisch moeten doen ben ik ook zeker met je eens, echter denk ik dat een kritische houding omtrent dit soort launches ook niet verkeerd, want ook voor Corona was het in bepaalde gevallen vrij dramatisch bij launch de laatste jaren, en daar ligt denk ik ook wel een punt voor de fabrikanten. Je producten lanceren waarbij je bijv. de eerste paar weken 'maar' aan 80% van de vraag kan voldoen is een ding, maar wanneer je bewust je producten lanceert terwijl je weet dat je maar aan een (zeer) klein percentage van de vraag kan voldoen is imho een heel ander verhaal, daar mag naar mijn mening best zeer kritisch op gereageerd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maelos61
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 15-07-2022
Dennism schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 11:32:
[...]

Dat mensen niet overdramatisch moeten doen ben ik ook zeker met je eens, echter denk ik dat een kritische houding omtrent dit soort launches ook niet verkeerd, want ook voor Corona was het in bepaalde gevallen vrij dramatisch bij launch de laatste jaren, en daar ligt denk ik ook wel een punt voor de fabrikanten. Je producten lanceren waarbij je bijv. de eerste paar weken 'maar' aan 80% van de vraag kan voldoen is een ding, maar wanneer je bewust je producten lanceert terwijl je weet dat je maar aan een (zeer) klein percentage van de vraag kan voldoen is imho een heel ander verhaal, daar mag naar mijn mening best zeer kritisch op gereageerd worden.
Inderdaad, voor mij is een paper launch totaal niet gelinkt aan absolute aantallen, maar aan de ratio tussen vraag en aanbod. Als 10 000 000 mensen iets willen en 100 000 krijgen iets, dan kan je zeggen 'wow, zoveel exemplaren, totaal geen paper launch' of je kan zeggen 'Wow, dat is 1% van de vraag die maar opgelost is.'. Lijkt mij een veel logischere manier van denken dan wijzen op de lucky few die iets gekregen hebben en zeggen dat het dus geen paper launch is haha.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 10:02
Cyrus The Virus schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 11:31:
[...]

aantal outstanding orders valt mee voor z'n grote shop
Dat komt omdat je gewoon niet kunt orderen. Ze hebben de mogelijkheid voor nieuwe orders stopgezet en wordt pas weer mogelijk zodra het aantal wat ingelopen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stijn2kk6
  • Laatst online: 04-04-2021
Een aantal pagina's geleden ging het over de bot van alternate "die wel aangaf wanneer er nieuwe leveringen zouden komen". De bot zei gisteren dat er een levering over drie dagen zou komen. Dit is nu veranderd naar 'onbekend'.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maelos61
Stijn2kk6 schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 11:36:
Een aantal pagina's geleden ging het over de bot van alternate "die wel aangaf wanneer er nieuwe leveringen zouden komen". De bot zei gisteren dat er een levering over drie dagen zou komen. Dit is nu veranderd naar 'onbekend'.
Ja, dat hebben we gisteren ook gemerkt. Het lijkt wel alsof er een werknemer de topic aan het volgen was en opeens dacht 'shit, die bot moet z'n mond houden' haha.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• onsgeluk
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-11-2022

onsgeluk

Beroepsprutser

Dennism schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 11:32:
[...]

Gezien jouw eerdere posts ga ik er blind vanuit dat jij veel dieper in de materie zit als ik dat doe. Hoewel je als ‘fabrikant’ op vraag moet kunnen anticiperen, kan je op de huidige vraag vanuit de markt geen capaciteit inkopen bij bv tsmc. Dan had amd de presentatie/launch 3 tot 6 maanden naar achteren moeten schuiven om enigszins aan de vraag te kunnen voldoen.
Ik ben geen econoom, maar dat zijn maatregelen waarmee je een bedrijf vakkundig de nek omdraait.

iR Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdmiraalTimbo
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 25-09 05:54
Ik heb mijn order voor een ryzen 9 5900x geannuleerd bij Megekko. omdat ik er elders een heb weten te bemachtigen. Eindelijk een nieuw systeem bouwen met de 3080 erin.

Positie bij Megekko : 304

[ Voor 14% gewijzigd door AdmiraalTimbo op 17-11-2020 11:43 ]

In the end we only regret the chances we didn't take

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maelos61
AdmiraalTimbo schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 11:42:
Ik heb mijn order voor een ryzen 9 5900x geannuleerd bij Megekko. Eindelijk een nieuw systeem bouwen met de 3080 erin.

Positie bij Megekko : 304
Uhm, wat bedoel je? Je hebt een 5900x elders gekregen en annuleert daarom je bestelling bij Megekko?

Acties:
  • +2 Henk 'm!
onsgeluk schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 11:38:
[...]

Gezien jouw eerdere posts ga ik er blind vanuit dat jij veel dieper in de materie zit als ik dat doe. Hoewel je als ‘fabrikant’ op vraag moet kunnen anticiperen, kan je op de huidige vraag vanuit de markt geen capaciteit inkopen bij bv tsmc. Dan had amd de presentatie/launch 3 tot 6 maanden naar achteren moeten schuiven om enigszins aan de vraag te kunnen voldoen.
Ik ben geen econoom, maar dat zijn maatregelen waarmee je een bedrijf vakkundig de nek omdraait.
Anticiperen hoeft natuurlijk niet te betekenen dat je moet uitstellen. Je kan ook de verwachtingen van je klanten beter managen, of een combinatie van beide, of bijvoorbeeld beter plannen. AMD zit nu met een Zen 3, RX6000, Xbox Series X/S en PS5 launch binnen een tijdsbestek van enkele weken, op inderdaad een proces bij TSMC dat al zwaar onder druk lijkt te staan qua beschikbare capaciteit. Je hoeft geen raketgeleerde te zijn om te snappen dat dit mogelijk problemen zal opleveren, wat je dus ook ziet gebeuren, de launches van 3 van de 4 producten gaan gepaard met ernstige tekorten en bijbehorende ontevredenheid van klanten, ook omdat price gauging en scalping simpelweg een probleem is dat logischerwijs bestaat, maar door de klanten logischerwijs niet gewaardeerd wordt. En ik verwacht dat de 4de launch morgen ook weer problematisch gaat zijn.

Tegen de huidige vraag produceren zal inderdaad ook niet kunnen, maar communiceer dat dan ook duidelijk zodat de verwachtingen vanuit de markt anders zijn en ga dan niet op twitter lopen mierenneuken als belangrijke marketing medewerker van AMD over of iets wel of geen paper launch is wanneer duidelijk is dat een groot deel van je klanten je product niet kunnen kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onsgeluk
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-11-2022

onsgeluk

Beroepsprutser

Dennism schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 11:49:
[...]

Anticiperen hoeft natuurlijk niet te betekenen dat je moet uitstellen. Je kan ook de verwachtingen van je klanten beter managen, of een combinatie van beide, of bijvoorbeeld beter plannen. AMD zit nu met een Zen 3, RX6000, Xbox Series X/S en PS5 launch binnen een tijdsbestek van enkele weken, op inderdaad een proces bij TSMC dat al zwaar onder druk lijkt te staan qua beschikbare capaciteit. Je hoeft geen raketgeleerde te zijn om te snappen dat dit mogelijk problemen zal opleveren, wat je dus ook ziet gebeuren, de launches van 3 van de 4 producten gaan gepaard met ernstige tekorten en bijbehorende ontevredenheid van klanten, ook omdat price gauging en scalping simpelweg een probleem is dat logischerwijs bestaat, maar door de klanten logischerwijs niet gewaardeerd wordt. En ik verwacht dat de 4de launch morgen ook weer problematisch gaat zijn.

Tegen de huidige vraag produceren zal inderdaad ook niet kunnen, maar communiceer dat dan ook duidelijk zodat de verwachtingen vanuit de markt anders zijn en ga dan niet op twitter lopen mierenneuken als belangrijke marketing medewerker van AMD over of iets wel of geen paper launch is wanneer duidelijk is dat een groot deel van je klanten je product niet kunnen kopen.
Ik heb geen twitter account, dus voel me niet aangesproken :) maar je hebt wel gelijk. AMD had de verwachtingen veel beter kunnen managen. Geen idee wat dat doet met de marktwaarde van een bedrijf en of dat door aandeelhouders wordt gewaardeerd. Je loopt dan overigens wel het risico dat de hypetrain voorbij raast en dat consumenten voor ‘the next best thing’ gaan, zegge nvidia.

iR Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maelos61
Heb net dit geprobeerd 'https://www.arlt.com/Hardware/PC-Komponenten/Bundles/Aufruestkit-AMD-Ryzen-9-5900X-12x-3-7GHz-16GB-RAM-MSI-MAG-B550-Tomahawk-Mainboard.html' en dan via forwarding ga ik het proberen laten leveren. B550 tomahawk is een goed moederbord, gewoon jammer dat de RAM en cooler wat minder zijn. Oh wel, zal iets laten weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnoiz
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 28-01 09:49
MaZo schreef op maandag 9 november 2020 @ 14:26:
[...]
De mijne is voor ca. EUR 16 verzekerd door Mailboxde.com naar mij opgestuurd.
Hoe lang is deze bij Mailboxde blijven liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
dnoiz schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 12:12:
[...]

Hoe lang is deze bij Mailboxde blijven liggen?
Werd de dag na aankomst bij Mailboxde naar mij opgestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnoiz
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 28-01 09:49
MaZo schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 12:15:
[...]
Werd de dag na aankomst bij Mailboxde naar mij opgestuurd.
OK. Dank, dat zou dan vandaag moeten zijn voor mij :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AdmiraalTimbo
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 25-09 05:54
Maelos61 schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 11:43:
[...]

Uhm, wat bedoel je? Je hebt een 5900x elders gekregen en annuleert daarom je bestelling bij Megekko?
Zie edit, ik was iets te snel. Ik heb inderdaad elders een ryzen 9 5900x weten te bemachtigen.

In the end we only regret the chances we didn't take

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AtlAntA
Weer een update van megekko. Weer niks over zen3.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mindwarper
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 09-10 14:34
inderdaad het wordt een beetje bedroevend...

ik denk dat k deze komende vakantie dan maar ga besteden om alvast mijn waterkoeling setup voor zover dat kan alvast ga inbouwen in mijn kast en van de componenten die ik dan heb een pressure test ga doen

Wilde graag een AMD Ryzen 5900X met RX 6800 XT systeem bouwen in deze vakantieperiode....
Maar dat zal er niet inzitten voor 2021 vrees ik...

Lichtpuntje - G.Skill 3600 C14 32GB kit van 2x 16GB is beschikbaar gekomen - Samsung B-Die :)

[ Voor 3% gewijzigd door mindwarper op 17-11-2020 12:38 ]

Enthoo Primo || Ryzen 9 5900X || Asus VIII Dark Hero || TridentZ Royal Silver F4-3600C14D-32GTRS Samsung B-Die || Radeon 6800 XT || Kraken X73 w/ 6x NF-A12x25 || 2x WD Black SN850 1TB || WD-HGST 6TB en 18TB || Seasonic Prime Titanium Ultra 1kW

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• discusws
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-10 16:16
Vanmorgen rond 06:00u zag ik bij coolblue een 5 5600x alleen afhalen :|, deze werd later hier ook gemeld. Ik had een afspraak en kon niet voor de deur staan. Om 09:40u gechecked en deze stond nog op voorraad. Kan niet, ik had verwacht dat er minimaal een paar mensen op af zouden zijn gegaan. Gebeld met CB, met de vraag is deze CPU er nog steeds en is het geen typefout, anders rij ik er voorniets heen. Er werd een voorraad controle gedaan en hij was er nog :-). Op de processor koeler na compleet :) en voor maar 10€ meer dan bij Alternete.nl

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OosO0QZPzwVswdCDWFVfig5P1ww=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BxebaMHMhTWKYTR3DjEheeCn.jpg?f=fotoalbum_large

Ik zal later vandaag mijn alternete.nl positie 32 vrijgeven :z .

pvoutput 10 x 405WP N, 4 x 405WP Z

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bizzarro
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:06

Bizzarro

4 uur Cup-A-Soup

discusws schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 12:41:
Vanmorgen rond 06:00u zag ik bij coolblue een 5 5600x alleen afhalen :|, deze werd later hier ook gemeld. Ik had een afspraak en kon niet voor de deur staan. Om 09:40u gechecked en deze stond nog op voorraad. Kan niet, ik had verwacht dat er minimaal een paar mensen op af zouden zijn gegaan. Gebeld met CB, met de vraag is deze CPU er nog steeds en is het geen typefout, anders rij ik er voorniets heen. Er werd een voorraad controle gedaan en hij was er nog :-). Op de processor koeler na compleet :) en voor maar 10€ meer dan bij Alternete.nl

[Afbeelding]

Dat is lekker!

Als huidige nr 33 neem ik jouw positie dan graag over :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maelos61

[Afbeelding]

Leuke kit! De Gaming Edge heeft heel goede VRM als ik me niet vergis en met de RAM zal je ook goed zitten :P. Nu hoop ik gwn dat mijn eigen Duitse bestelling goed aankomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maelos61
Altijd grappig om de stocks te zien dalen als je iets in dit forum post haha. Die Duitse website is gegaan van 'in stock bij 15 winkels' en online 'in stock' naar 'in stock in 13 winkels' en online 'nog 1 in stock' :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindwarper
Zouden jullie nu al RAM kopen ??? - wil graag C14 3600 32GB kit van 2x hebben namelijk - is over paar dagen leverbaar...
Maar ja kan niet testen, want nog geen CPU en Moederbord (laatste is een detail)

Ja twijfel twijfel - wachten op Ryzen 9 5900X is lastig - wachten is niet mijn sterkste kant

Enthoo Primo || Ryzen 9 5900X || Asus VIII Dark Hero || TridentZ Royal Silver F4-3600C14D-32GTRS Samsung B-Die || Radeon 6800 XT || Kraken X73 w/ 6x NF-A12x25 || 2x WD Black SN850 1TB || WD-HGST 6TB en 18TB || Seasonic Prime Titanium Ultra 1kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChaosEnergy
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 23-08-2023
Is Megekko nu ook al begonnen met duurdere versies aan te bieden?

https://www.megekko.nl/pr...-7-GHz-64-MB-L3-processor

Is het trouwens toegelaten om bestaande reserveringen te negeren ten voordele van klanten die meer betalen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maelos61
mindwarper schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 12:50:
Zouden jullie nu al RAM kopen ??? - wil graag C14 3600 32GB kit van 2x hebben namelijk - is over paar dagen leverbaar...
Maar ja kan niet testen, want nog geen CPU en Moederbord (laatste is een detail)

Ja twijfel twijfel - wachten op Ryzen 9 5900X is lastig - wachten is niet mijn sterkste kant
Ik bedoel, hangt af van je posities in de wachtrijen. Meestal heb je wel 14 - 30 dagen bedenktijd, dus als je vooraan de rij voor een 5900x staat dan zou ik het nog wagen... Anders misschien best niet, zeker niet met zo'n relatief dure RAM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maelos61
ChaosEnergy schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 12:52:

Is het trouwens toegelaten om bestaande reserveringen te negeren ten voordele van klanten die meer betalen?
Het zal waarschijnlijk niet toegelaten zijn... Je moet het wel bewijzen natuurlijk haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Munchie
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Munchie

FP ProMod

[Afbeelding]

Netjes :D Maar hij werd zonder koeler geleverd? Want de 5600x in zo'n doosje is toch geen tray model?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA

Levertijd: minimaal 10 dagen

??

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• michownz
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 09-10 22:57

Inderdaad...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dCgGSaikq7A_kpQQJoK1_zjNthc=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/3Mqp2e9Y3YSoQwpqeBiVIp7p.png?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Byron010
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 20-06 16:25

Byron010

Black Mirror Society.

Weer 1 plekje opgeschoven bij alternate, op dit tempo ga ik elke dag 1 plek omhoog en heb ik hem over 177 dagen binnen :P
(Begonnen op 179, gister naar 178, nu op 177)

AMD 5900X | MSI B550 GAMING EDGI WIFI | G.Skill Ripjaws 32GB (2x16) 3600Mhz CL16 | Gigabyte RTX 3080 Gaming OC

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thomvh
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 03-08 15:25
Azerty heeft mijn upgrade package verstuurd.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• AtlAntA
Als dit betekent dat ik mijn CPU (sta op 2) niet krijg bij de eerste levering dan flip ik denk ik. :(

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dQuo0f7zBTTGbQLAxsz5ZEBehM8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/cqPUv8gMRlfFbmc325knOGKL.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maelos61
Wel, kijk, nu weten we tenminste dat al de andere winkels niet aan het bullshitten waren over leveranciers met hogere kosten... of Megekko heeft zich aangesloten bij de Dark Side, maar dat lijkt onwaarschijnlijk haha.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mindwarper
Maelos61 schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 12:53:
[...]

Ik bedoel, hangt af van je posities in de wachtrijen. Meestal heb je wel 14 - 30 dagen bedenktijd, dus als je vooraan de rij voor een 5900x staat dan zou ik het nog wagen... Anders misschien best niet, zeker niet met zo'n relatief dure RAM.
Ja daarom twijfel ik ook - mijn positie voor Ryzen 9 5900X bij Megekko is "verbeterd" naar plek 534...

Dus dan maar wachten voor RAM ook te kopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• discusws
Munchie schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 12:54:
[...]

Netjes :D Maar hij werd zonder koeler geleverd? Want de 5600x in zo'n doosje is toch geen tray model?
Doos nog niet opengemaakt, die koeler zal er wel inzitten, ik wil de https://tweakers.net/pric...mugen-5-pcgh-edition.html erop hebben

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maelos61
mindwarper schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 13:02:
[...]

Ja daarom twijfel ik ook - mijn positie voor Ryzen 9 5900X bij Megekko is "verbeterd" naar plek 534...

Dus dan maar wachten voor RAM ook te kopen...
Je kan altijd proberen bij coolblue volgende week, dus misschien zal je het sneller krijgen dan verwacht? Lijkt wel beter om daar niet op te hopen haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
Maelos61 schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 13:02:
Wel, kijk, nu weten we tenminste dat al de andere winkels niet aan het bullshitten waren over leveranciers met hogere kosten... of Megekko heeft zich aangesloten bij de Dark Side, maar dat lijkt onwaarschijnlijk haha.
Nou laten we het niet hopen. Ik ze net een mailtje gestuurd. Hopelijk vandaag nog antwoord.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Munchie
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Munchie

FP ProMod
discusws schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 13:03:
[...]

Doos nog niet opengemaakt, die koeler zal er wel inzitten, ik wil de https://tweakers.net/pric...mugen-5-pcgh-edition.html erop hebben
Oh, omdat je zei op de koeler na compleet. Maar je bedoelt de aftermarket koeler begrijp ik nu :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ubr
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 08-05 19:26

ubr

robbertd97 schreef op maandag 16 november 2020 @ 18:46:
[...]

Vind ik ook maar vreemd.. Maarja..
Ik heb in ieder geval nog geen reactie.
Ik heb zojuist een orderbevestiging ontvangen met track n trace. Dit is dan wel een nieuwe order met nieuw leveradres.

Dus voor de liefhebbers 5800X (tray) (met dank aan dopNL):
https://www.alternate.de/html/product/HR7A50

Let op, deze is voor mij verwerkt omdat ik een leveradres heb in Duitsland. Als je in Nederlands afleveradres opgeeft zullen ze eerst een aanbieding doen waarvoor ik tot heden geen reactie heb gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draecko
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-03 21:33

Draecko

Ouwe

ubr schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 13:11:
[...]
Toevallig ook een link voor de 5900X?

Ryzen 5950X | Aorus Ultra X570 | Gigabyte RTX 3080 Gaming OC | 32GB 3600mhz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maelos61
Draecko schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 13:14:
[...]

Die zijn out of stock, heb net ook gekeken haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hylke45
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 18-09 11:26
thomvh schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 12:57:
Azerty heeft mijn upgrade package verstuurd.
Nice!
Bij mij staat het helaas nog steeds op status "wacht op producten" :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ubr

ubr

Draecko schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 13:14:
[...]

Nope, ik heb de link via dit forum (van DopNL) gevonden. Vraag me ook af hoe hij deze link heeft gevonden :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boris96
  • Registratie: Maart 2019
  • Niet online
[Afbeelding]
[/quote]

Wat is het verschil tussen deze 3, qua specs lijken ze identiek?

Boris96

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Baakster
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 09-10 16:42

Baakster

Dislectie enzo... succes!

Boris96 schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 13:23:
[Afbeelding]
[/quote]

De prijs :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Boxman
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 02-09 00:05

Ja, dat is 100% toegestaan. Als de processor van een andere leverancier herkomstig is, met een andere hogere prijs, hoeft de webshop die natuurlijk niet tegen verlies uit te leveren aan klanten die voor de goedkoopste versie bij de goedkoopste/traagste leverancier in de rij staan :z

Echt al meerdere malen voorbij gekomen. Retailers doen letterlijk niks anders dan product van leverancier -> indexeer -> bestel en verkoop met leverancierprijs+winstmarge.

Er is hier helemaal niks immoreels aan. Sommige mensen zoeken gewoon naar een pitchfork-narrative waar die er niet is.

Ryzen 7950X3D | X670E Steel Legend | 64GB (2x32 M-die) DDR5-6000C30 | RTX 3090 | Seasonic Prime 1300W | Custom Loop CPU+GPU+RAID Watercooling 2x360mm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maelos61
Boris96 schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 13:23:
[Afbeelding]
[/quote]

Niets, het is hetzelfde, gewoon andere leverancier met andere prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maelos61
Boxman schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 13:24:
[...]

Ja, dat is 100% toegestaan. Als de processor van een andere leverancier herkomstig is, met een andere hogere prijs, hoeft de webshop die natuurlijk niet tegen verlies uit te leveren aan klanten die voor de goedkoopste versie bij de goedkoopste/traagste leverancier in de rij staan :z

Echt al meerdere malen voorbij gekomen. Retailers doen letterlijk niks anders dan product van leverancier -> indexeer -> bestel en verkoop met leverancierprijs+winstmarge.

Er is hier helemaal niks immoreels aan. Sommige mensen zoeken gewoon naar een pitchfork-narrative waar die er niet is.
Wel ja, maar ik veronderstel dat hij bedoelde: als ze hun dingen van de minder dure leverancier krijgen, moge ze het dan doorspelen naar orders bij 'duurdere' leveranciers? Waarop het antwoord nee is, denk ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michownz
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 09-10 22:57
[...]

Dan vraag ik mij af of er ook een aparte wachtrij is voor de duurdere. Als ik nu eerste kan staan voor een 5600x van 339 dan zou ik dat nog wel eens durven doen ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maelos61
michownz schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 13:28:
[...]

Dan vraag ik mij af of er ook een aparte wachtrij is voor de duurdere. Als ik nu eerste kan staan voor een 5600x van 339 dan zou ik dat nog wel eens durven doen ...
Er is hoogstwaarschijnlijk een duurdere wachtrij zou ik denken.

edit: andere leverancier, andere wachtrij.

[ Voor 6% gewijzigd door Maelos61 op 17-11-2020 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
ubr schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 13:11:
[...]

Ik heb zojuist een orderbevestiging ontvangen met track n trace. Dit is dan wel een nieuwe order met nieuw leveradres.

Let op, deze is voor mij verwerkt omdat ik een leveradres heb in Duitsland. Als je in Nederlands afleveradres opgeeft zullen ze eerst een aanbieding doen waarvoor ik tot heden geen reactie heb gehad.
Ik heb de mijne ook van Alternate.de, maar wacht nog steeds op de Equipped to Win bundle code. Heb er al twee mails over gestuurd, maar vooralsnog geen reactie gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mouzetc
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 13:21
MaZo schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 13:30:
[...]
Ik heb de mijne ook van Alternate.de, maar wacht nog steeds op de Equipped to Win bundle code. Heb er al twee mails over gestuurd, maar vooralsnog geen reactie gehad.
Hebben jullie hem via mailbox verzonden? Direct naar NL krijg ik geen betaaloptie (en paypal werkt niet).

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boxman
[...]

Natuurlijk is dat een andere wachtrij. Het is in de shop immers een ander productid, andere productpagina.

Het hele gegeven dat sommige shops 2 of meer keer hetzelfde product indexeren is juist de duidelijkste indicatie dat ze het prima netjes doen, en een duidelijke scheiding tussen herkomsten van leverancierbestellingen willen houden. Zo is er controleerbaar bij te houden welke leverancier levert, en aan wie die uitgeleverd moeten worden.

Als ze echt wilden goochelen met hogere prijs en die eerder aan de duurder betaalden uitleveren, zou dat makkelijker gaan als ze alles onder hetzelfde productID scharen. Maar that's a big if, het hele narrative dat er pure winst op gegooid wordt en dat winst > wachtrij van eenzelfde product gaat heeft 0.0 bewijs gezien.

[ Voor 9% gewijzigd door Boxman op 17-11-2020 13:34 ]

Ryzen 7950X3D | X670E Steel Legend | 64GB (2x32 M-die) DDR5-6000C30 | RTX 3090 | Seasonic Prime 1300W | Custom Loop CPU+GPU+RAID Watercooling 2x360mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maelos61
Mocht iemand zijn kans willen wagen voor een 5800x upgrade bundel: https://www.arlt.com/Hard...aming-Plus-Mainboard.html

Edit: heb zelf een 5900x upgrade bundel er net bij besteld en via mailbox ga ik hem laten overkomen. Hopelijk werkt het haha.

[ Voor 23% gewijzigd door Maelos61 op 17-11-2020 13:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• miliomiliano
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-10 16:46
Bijzonder. Bij scan (UK) komen er kennelijk 232 5950x'en binnen...

Gigabyte B550 Aorus Pro, AMD Ryzen 5900X, Gigabyte RTX 3080 Gaming OC 10G, G.Skill DDR4 3600C16D-32GTZNC (2x16GB), Samsung 980 Pro

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Maelos61
Ja, is een tijdje geleden hier ook al gepost. Dit is hopelijk een goed teken voor iedereen, hoewel het evengoed kan zijn dat de UK veel meer geleverd krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
[...]

Tja voor een paar tientjes zou ik mijn huidige order ook wel om willen zetten als dat betekent dat ik geen weken hoef te wachten. Maar ik zal me wel uitgemolken voelen helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindwarper
Ik vermoed dat de wachtrij voor Ryzen 9 5900X bij megekko cumulatief is - dus voor zowel de duurdere en de minder duurdere variant bij elkaar opgeteld...

Tenzij het dan een ander artikelnummer heeft dan is daar een aparte rij voor - want in het wachtrij veld staat artikelnummer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maelos61
Iemand die de duurdere CPU's bij megekko besteld heeft en kan confirmeren hoe het gaat met wachtrijen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTD
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 29-08 21:50

HTD

Maelos61 schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 13:44:
Iemand die de duurdere CPU's bij megekko besteld heeft en kan confirmeren hoe het gaat met wachtrijen?
Bij mij duurde het 24 uur voordat ik in de wachtrij aanwezig was, ben bang dat we het pas morgen weten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Diamond4ever
  • Laatst online: 04-10 10:09
mindwarper schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 13:42:
Ik vermoed dat de wachtrij voor Ryzen 9 5900X bij megekko cumulatief is - dus voor zowel de duurdere en de minder duurdere variant bij elkaar opgeteld...

Tenzij het dan een ander artikelnummer heeft dan is daar een aparte rij voor - want in het wachtrij veld staat artikelnummer
Het is inderdaad een ander artikel nummer. In ieder geval voor de 5950x. De oude die de meeste hier besteld hebben is nummer 294821. De nieuwe heeft nummer 1124748. Kun je vinden in de code van de site ;)

Specs PCtjuh - Specs File Servertjuh - Specs Encode Servertjuh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dopNL
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 30-09 17:49
ubr schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 13:20:
[...]

Nope, ik heb de link via dit forum (van DopNL) gevonden. Vraag me ook af hoe hij deze link heeft gevonden :?
De link kwam ik tegen op reddit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 13:32

[Afbeelding]

Mooie systeempje! Hoe lang heb je uiteindelijk gewacht op de 5600X? Morgen wacht ik al 11 dagen op de Ryzen 7 5800X. Alles is al op voorraad behalve de processor. Gisteren stond ik op de 6e plek, is dat verwacht jij lang wachten.

Ik heb nog nooit mee gemaakt dat ik op een nieuwe generatie moest wachten, het was altijd meteen beschikbaar

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Boxman
mindwarper schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 13:42:

Je kunt aan de links eenvoudig zien dat het andere artikelnummers zijn.

Cheape 5900x: https://www.megekko.nl/winkelmand/add/294822/4278/
Dure 5900x: https://www.megekko.nl/winkelmand/add/1124747/4278/

Is anders ook niet te indexeren op een site. Dus dit narrative kun je nu echt loslaten :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvV
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12:41

RvV

Maar goed, dan zit je nog steeds met het probleem dat AMD de voorraad eerder zal verkopen aan een leverancier die er meer voor geeft. Ofwel, de goedkope variant zal dan voorlopig helemaal niet meer komen?

Voordeel is wel dat er meer mensen gaan cancelen in de goedkope wachtrij. :)

Y'24

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippowave
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 02-10 12:20
Maelos61 schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 13:38:
Mocht iemand zijn kans willen wagen voor een 5800x upgrade bundel: https://www.arlt.com/Hard...aming-Plus-Mainboard.html

Edit: heb zelf een 5900x upgrade bundel er net bij besteld en via mailbox ga ik hem laten overkomen. Hopelijk werkt het haha.
Vindt deze link wel raar als je kijkt naar de voorraad van 5900x upgrade bundles hebben ze in 12 filialen voorraad. 8)7

Nu heb ik het niet uitgerekend of ze premium prijzen hanteren maar toch bijzonder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ubr

ubr

mouzetc schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 13:31:
[...]

Hebben jullie hem via mailbox verzonden? Direct naar NL krijg ik geen betaaloptie (en paypal werkt niet).
Zoals reeds vermeld lijkt het voor nu alleen te werken als je een Duits afleveradres opgeeft

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10-10 17:11
RvV schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 13:56:
Maar goed, dan zit je nog steeds met het probleem dat AMD de voorraad eerder zal verkopen aan een leverancier die er meer voor geeft. Ofwel, de goedkope variant zal dan voorlopig helemaal niet meer komen?

Voordeel is wel dat er meer mensen gaan cancelen in de goedkope wachtrij. :)
Denk het niet, die hebben gewoon staffel prijzen. <100 die prijs 100-1000 die prijs enzovoort

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maelos61
Hippowave schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 14:00:
[...]

Vindt deze link wel raar als je kijkt naar de voorraad van 5900x upgrade bundles hebben ze in 12 filialen voorraad. 8)7

Nu heb ik het niet uitgerekend of ze premium prijzen hanteren maar toch bijzonder.
Heb de stock in realtime zien verminderen na mijn post, dus denk ik dat er mogelijk een nieuwe levering is gekomen of dat het gewoonweg nieuw is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GTX404
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 04-10 13:08

GTX404

Hi

[...]Sommige mensen zoeken gewoon naar een pitchfork-narrative waar die er niet is.
De consument hoeft dit niet te snappen, voor een consument maakt het ook geen donder uit waar het product vandaan komt zolang het hetzelfde product is bij dezelfde webshop. Dit is dus zeer anti-consumer gedrag van webshops.

Bij mediamarkt/Coolblue zie je toch ook niet 2 van dezelfde artikelen? Die hebben toch ook niet maar 1 leverancier?

Kom op zeg. Alleen omdat jij weet hoe het werkt betekent niet dat de gebruikelijke consument naar een pitchfork-narrative zoekt.

Maar goed, bij Megekko sta ik nog steeds 9/152 voor een 5950X (launch-variant).
@AtlAntA Heb jij al een reactie van Megekko?

AMD Ryzen 9 5950X | EK Elite 360 D-RGB | 2x16GB Corsair Vengeance RGB Pro DDR4 @ 3200CL16 | ASUS X570 Dark Hero | Nvidia Titan Xp | Super Flower Leadex II Gold 1200W White | Corsair 5000D Black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gidogeek
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 09-05-2022
Net bij alternate.nl gezakt naar 31 voor Ryzen 5900X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindwarper
gidogeek schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 14:07:
Net bij alternate.nl gezakt naar 31 voor Ryzen 5900X
dan ga ik daar maar bestellen ook naast Megekko - het is niet anders...
of nee toch niet haha - had tegen mijzelf gezegd: alternate.nl as last resort - zijn we nog niet in dat station lol

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Boxman
GTX404 schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 14:04:
[...]

De consument hoeft dit niet te snappen, voor een consument maakt het ook geen donder uit waar het product vandaan komt zolang het hetzelfde product is bij dezelfde webshop. Dit is dus zeer anti-consumer gedrag van webshops.
De webshop faciliteert via verschillende kanalen de mogelijkheden die er feitelijk zijn, zodat de consument zelf hun keus kan maken. Zeer anti-consumer inderdaad? 8)7

Juist heel klantvriendelijk voor de mensen die het wel snappen en er graag gebruik van willen maken, en bereid zijn meer te betalen voor deze leveranciers. Ook juist een goede zaak imo dat ze hun klantenbestand niet voor dom/onwetend verslijten, maar gewoon hun intelligentie respecteren.

Ja, je houdt ze er altijd bij die het niet snappen of niet willen snappen. Daar doe je niks aan. Vind ik geen reden om dan maar de hele mogelijkheid voor de welwillende klanten weg te laten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• machie27
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 29-09 20:54
Het zou dan netter zijn om de volgorde van de wachtrij af te lopen en de optie om tegen bijbetaling, deze versie te bemachtigen in plaats van een nieuwe wachtrij.
Boxman schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 14:09:
[...]

De webshop faciliteert via verschillende kanalen de mogelijkheden die er feitelijk zijn, zodat de consument zelf hun keus kan maken. Zeer anti-consumer inderdaad? 8)7

Juist heel klantvriendelijk voor de mensen die het wel snappen en er graag gebruik van willen maken, en bereid zijn meer te betalen voor deze leveranciers. Ook juist een goede zaak imo dat ze hun klantenbestand niet voor dom/onwetend verslijten, maar gewoon hun intelligentie respecteren.

Ja, je houdt ze er altijd bij die het niet snappen of niet willen snappen. Daar doe je niks aan. Vind ik geen reden om dan maar de hele mogelijkheid voor de welwillende klanten weg te laten.

[ Voor 4% gewijzigd door machie27 op 17-11-2020 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• discusws
Van der Berg schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 13:49:
[...]

Mooie systeempje! Hoe lang heb je uiteindelijk gewacht op de 5600X? Morgen wacht ik al 11 dagen op de Ryzen 7 5800X. Alles is al op voorraad behalve de processor. Gisteren stond ik op de 6e plek, is dat verwacht jij lang wachten.

Ik heb nog nooit mee gemaakt dat ik op een nieuwe generatie moest wachten, het was altijd meteen beschikbaar
Ik had bij alternete.nl besteld vorige week dinsdag, en deze zag ik vanacht bij coolblue staan, en vanmorgen opgehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diamond4ever
Ik ga niet 100 euro bijbetalen iig. Zo'n haast heb ik niet, ik heb nu een 3950x dus heb em ook niet echt nu nodig. Ik wacht gewoon rustig af op plekje 111.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maelos61
Diamond4ever schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 14:18:
Ik ga niet 100 euro bijbetalen iig. Zo'n haast heb ik niet, ik heb nu een 3950x dus heb em ook niet echt nu nodig. Ik wacht gewoon rustig af op plekje 111.
Ga je voor een 5950x?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diamond4ever
Dat is wel de gene die ik besteld heb ja :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maelos61
Diamond4ever schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 14:20:
[...]

Dat is wel de gene die ik besteld heb ja :P
Wel, misschien wil je dan de UK websites in de gaten houden, zoals eerder in de topic vermeld komen er relatief grote leveringen binnen terwijl het langs deze kant van het kanaal iets trager lijkt te lopen haha.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-10 13:49
kaas-schaaf schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 14:05:
Rare van de megekko (en andere winkels) nieuwe, duurdere units is dat ze ook geen game bundel er bij doen. Lijkt alsof dit een oem levering is die via-via is doorgespeeld.
Nee, ik vermoed eerder dat het 'op' is: https://www.reddit.com/r/...farcry_6_codes_no_longer/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhantomXtreme
  • Laatst online: 07-12-2020
Hallo,

Ik ben nieuw hier.

Dus als ik het goed begrijp heb je sneller kans op een ryzen 5000 cpu via een upgradekit, dan wanneer je hem los besteld?

Ik sta namelijk 468ste in de rij voor de 5900X en als dat het geval is, overweeg ik om voor een upgradekit te gaan.

BVD.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BrianBosma
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 10-10 14:59
Nog even een update over de 5900x Megekko wachtrij voor de geïnteresseerden:

Artikelnr: 294822
Artikel: Processor AMD Ryzen 9 5900X
Jouw positie: 81 van de 804

Mijn plaats is nog niet veranderd, maar de wachtrij lengte wel :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maelos61
PhantomXtreme schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 14:29:
Hallo,

Ik ben nieuw hier.

Dus als ik het goed begrijp heb je sneller kans op een ryzen 5000 cpu via een upgradekit, dan wanneer je hem los besteld?

Ik sta namelijk 468ste in de rij voor de 5900X en als dat het geval is, overweeg ik om voor een upgradekit te gaan.

BVD.
Hangt ervan af. De meeste mensen hebben liever gewoon de CPU op zich aangezien upgradekits vaak relatief slechte value zijn. Je betaalt altijd meer gewoonweg doordat dingen samengegooid zijn en de onderdelen zijn vaak subpar. Ik had wat links doorgestuurd en hoewel de moederborden daar wel goed waren, is de RAM 16GB 3000 Mhz, dus nogal brak. Minder mensen kopen het dus. De kans dat deze overblijven is wel groter dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaas-schaaf
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08-10 12:29

kaas-schaaf

Beunhaas

De oude staat er nog gewoon op+game dus dat zou raar zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boxman
Ik snap dat het hier zero-tolerance is, maar nu is heel de informatieve discussie over de verschilende listings en hoe dat werkt / waar dat vandaan komt integraal verwijderd? Dat gaat toch juist over levertijden en prijzen, en hoe dat zo komt?

Zo blijft die misconceptie over de herkomst van die prijzen continue terugkomen natuurlijk, inclusief de unstoppable klaagzang.. Nja, zelf weten :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maelos61
Boxman schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 14:35:
Ik snap dat het hier zero-tolerance is, maar nu is heel de informatieve discussie over de verschilende listings en hoe dat werkt / waar dat vandaan komt integraal verwijderd? Dat gaat toch juist over levertijden en prijzen, en hoe dat zo komt?

Zo blijft die misconceptie over de herkomst van die prijzen continue terugkomen natuurlijk, inclusief de unstoppable klaagzang.. Nja, zelf weten :z
Wel, het was wel wat uitgelopen, maar de mods zijn erg... effectief. Anyways, uiteindelijk maakt het niet zoveel uit. We zullen als nog iemand een vraag stelt erover gewoonweg voor de derde keer de discussie moeten herhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GTX404
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 04-10 13:08

GTX404

Hi

Ter info:

Max-ICT verkoopt blijkbaar wel onder hetzelfde artikelnummer voor verschillende leveranciers/prijzen, dat terwijl ze wel 2 verschillende varianten hebben per CPU. Dus ipv bijvoorbeeld 4 artikelnummers te hanteren; hanteren ze er 2 en maken ze achter de schermen onderscheid tussen bestellingen die meer/minder hebben betaald.

AMD Ryzen 9 5950X | EK Elite 360 D-RGB | 2x16GB Corsair Vengeance RGB Pro DDR4 @ 3200CL16 | ASUS X570 Dark Hero | Nvidia Titan Xp | Super Flower Leadex II Gold 1200W White | Corsair 5000D Black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhantomXtreme
  • Laatst online: 07-12-2020
@Maelos61 Ah oké, beter van niet dus.

Heb mijn nieuwe mb, ram en de hele mik-mak al een dikke week in huis, maar dacht dat het misschien de moeite zou zijn om dit terug te sturen en voor een kit te gaan, aangezien ik nu nog een hele tijd moet wachten 🤗

Bedankt voor de snelle reactie en we wachten het rustig af 👌🏻

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maelos61
GTX404 schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 14:38:
Ter info:

Max-ICT verkoopt blijkbaar wel onder hetzelfde artikelnummer voor verschillende leveranciers/prijzen, dat terwijl ze wel 2 verschillende varianten hebben per CPU. Dus ipv bijvoorbeeld 4 artikelnummers te hanteren; hanteren ze er 2 en maken ze achter de schermen onderscheid tussen bestellingen die meer/minder hebben betaald.
Oh god, ronde 3 van de kwestie begint sneller dan verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maelos61
PhantomXtreme schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 14:39:
@Maelos61 Ah oké, beter van niet dus.

Heb mijn nieuwe mb, ram en de hele mik-mak al een dikke week in huis, maar dacht dat het misschien de moeite zou zijn om dit terug te sturen en voor een kit te gaan, aangezien ik nu nog een hele tijd moet wachten 🤗

Bedankt voor de snelle reactie en we wachten het rustig af 👌🏻
Als je alles al hebt is het idd beter te wachten. Je kan de onderdelen altijd doorvekropen, maar velies zal ej altijd leiden. Ik ben gewoon te ongeduldig haha.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tynergy
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 20-09 01:43
Correct me if im wrong. Those webshops take our money and promise to use that money to order the product we want. Then they put new products with higher price and prioritize people paying more over us ? How is this legal ? I would like to see the paperwork that proves that they are not getting those more expensive products from the same supplier as the one I am waiting my product. Otherwise they would be using my money for an investment that only they are going to benefit from without my knowledge. Isn't there a government organ that investigates this ?