Ik vind 360 euro toch een beetje overdreven.
Vreemd, stond 8e in de wachtrij en had 2 dagen voor release gepreordered. Heb nog geen mail van ze ontvangen dat ze de 5600X hebben verstuurd.CptMatineejr schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 01:44:
Voor de mensen die het interesseert, lijkt erop dat SciComputers nog 5600x op voorraad heeft.
Deze webshop in Finland heeft weer meer dan 25 stuks in voorraad: https://www.jimms.fi/fi/P...-am4-3_7-ghz-6-core-boxed
Hopelijk betekent dit dat de processoren sneller geleverd gaan worden dan de 3080`s
Hopelijk betekent dit dat de processoren sneller geleverd gaan worden dan de 3080`s
15:04 besteld bij Azerty, 15:10 besteld bij Alternate, 15:21 bij Megekko, 15:43 bij AMD. Welke is onderweg? Die van AMD zelf
Voel me nu na de reviews alleen bijna schuldig dat ik een 5800X gekocht heb met de “slechte prijs-performance ratio”. Volgens mij kijken ze echter wel een beetje kort door de bocht omdat er nu niet heel veel games zijn die meer dan 6 cores gebruiken dus de 5800X niet veel sneller is. Alleen met de next-gen consoles met 8 Zen2 cores kan ik mij niet voorstellen dat dit over 1 of 2 jaar nog zo is (net zoals dat meer RAM niet sneller is als het niet nodig is, maar als je te weinig hebt dan heb je wel ineens een probleem). Andersom kan ik mij ook niet echt voorstellen dat 12 cores op korte termijn nodig zijn om een game te draaien (of leverbaar zal zijn
) dus voor mijn primaire gaming toepassing is het 100 euro extra voor de GPU of een toekomstige upgrade dacht ik dan.
Anyhow, voor prijs-kwaliteit had ik sowieso een 3600 moeten kopen
Voel me nu na de reviews alleen bijna schuldig dat ik een 5800X gekocht heb met de “slechte prijs-performance ratio”. Volgens mij kijken ze echter wel een beetje kort door de bocht omdat er nu niet heel veel games zijn die meer dan 6 cores gebruiken dus de 5800X niet veel sneller is. Alleen met de next-gen consoles met 8 Zen2 cores kan ik mij niet voorstellen dat dit over 1 of 2 jaar nog zo is (net zoals dat meer RAM niet sneller is als het niet nodig is, maar als je te weinig hebt dan heb je wel ineens een probleem). Andersom kan ik mij ook niet echt voorstellen dat 12 cores op korte termijn nodig zijn om een game te draaien (of leverbaar zal zijn
Ik had mijn Vega 64 uit Engeland gehaald omdat er in NL niets of nagenoeg niets was. 3900X heb ik een maand op moeten wachten bij launch. Alleen de 2700X was vanaf launch goed leverbaar.Dennism schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 23:52:
[...]
Bij de vorige release was het ook niet super, ik weet nog dat ik een 3900X moest bestellen en deze waren ook een tijd lang amper te krijgen en / of flink duurder dan MSRP. Ook de 3950X was volgens mij release (die al later was dan de rest) zeer lastig te krijgen.
Volgens mij had je bij Zen 2 nog wel het voordeel van de 3600, waar doordat het echt een lage bin was volgens mij destijds wel een redelijk voorraad van was. Helemaal aan Covid zal het dus niet liggen, maar Covid zal ook zeker niet meehelpen.
Ook nu zijn er aardig wat 5600X in omloop, hoger is prut.
Tweede bestelling bij Megekko stond donderdagavond (besteld) op 114. Inmiddels op 85.stickeric schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 10:47:
Deze webshop in Finland heeft weer meer dan 25 stuks in voorraad: https://www.jimms.fi/fi/P...-am4-3_7-ghz-6-core-boxed
Of er komen een goede 20/dag nieuwe 5600X-en binnen, of mensen annuleren hun bestelling.
Ga er maar van uit dat het annuleringen zijn.Source90 schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 10:53:
[...]
Tweede bestelling bij Megekko stond donderdagavond (besteld) op 114. Inmiddels op 85.
Of er komen een goede 20/dag nieuwe 5600X-en binnen, of mensen annuleren hun bestelling.
Wie goed doet, die goed ontmoet.
Coolblue kreeg gisteren ook midden op de dag ineens voorraad, dus kan best zijn dat de 5600X wel redelijk leverbaar is.AtlAntA schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 10:54:
[...]
Ga er maar van uit dat het annuleringen zijn.
Sicomputers heeft nu de 5950X met 2-3 dagen levertijd.
[ Voor 9% gewijzigd door Ernemmer op 07-11-2020 10:55 ]
Ik ga zelf voor de 5900x, maar ik zag ze staan. Eerst dacht ik foutje op de site ofzo, maar de andere cpu's zijn niet beschikbaar (pre-order). Bij de 5600x stond dat ze nog voorraad hebbenMurdock1985 schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 09:48:
[...]
Vreemd, stond 8e in de wachtrij en had 2 dagen voor release gepreordered. Heb nog geen mail van ze ontvangen dat ze de 5600X hebben verstuurd.

Dus ik dacht dan zal het wel kloppen.
En aangezien we hier allemaal in dezelfde situatie zitten kost het geen moeite om dat te melden voor degenen die nog op zoek zijn
Sidebar:
Misschien dat ik alsnog de gok waag met deze site voor de 5600x, dan heb ik tenminste iets. Kan ik 'm daarna wegdoen wanneer m'n 5900x binnen komt, wanneer dat ook mag zijn.....Zit alleen nog op een CPU en GPU te wachten....heb nu geen werkende pc
Sicomputers vertrouw ik niet... Vriend heeft een 5950x besteld maar de voorraad bij leverancier ging niet omlaag.
The first casualty in war is always the truth...
Staat inderdaad nog steeds op 2 bij leverancier.Jumpiefox schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 10:58:
Sicomputers vertrouw ik niet... Vriend heeft een 5950x besteld maar de voorraad bij leverancier ging niet omlaag.
Ik werd vanochtend wakker met de gedachte dat ik goed heb gekozen voor de 5800X. Ook als er PC ports komen van console spellen en die zijn "snel gedaan" heb je mogelijk ook profijt van hetzelfde aantal cores als de consoles( 8 ).Rctworld schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 10:49:
15:04 besteld bij Azerty, 15:10 besteld bij Alternate, 15:21 bij Megekko, 15:43 bij AMD. Welke is onderweg? Die van AMD zelf![]()
Voel me nu na de reviews alleen bijna schuldig dat ik een 5800X gekocht heb met de “slechte prijs-performance ratio”. Volgens mij kijken ze echter wel een beetje kort door de bocht omdat er nu niet heel veel games zijn die meer dan 6 cores gebruiken dus de 5800X niet veel sneller is. Alleen met de next-gen consoles met 8 Zen2 cores kan ik mij niet voorstellen dat dit over 1 of 2 jaar nog zo is (net zoals dat meer RAM niet sneller is als het niet nodig is, maar als je te weinig hebt dan heb je wel ineens een probleem). Andersom kan ik mij ook niet echt voorstellen dat 12 cores op korte termijn nodig zijn om een game te draaien (of leverbaar zal zijn) dus voor mijn primaire gaming toepassing is het 100 euro extra voor de GPU of een toekomstige upgrade dacht ik dan.
Hopelijk zet de trend om console spellen na een tijdje te porten door, bevalt me wel (Death Stranding, HZD, etc)
Yippie kayak, other buckets!
Ja dat zijn annuleringen, ik begon op plek 23 en sta nu op plek 14. Vermoedelijk mensen die dubbel besteld hebben en het ergens anders gekregen hebben. (In mijn geval de 5900x trouwens)Source90 schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 10:53:
[...]
Tweede bestelling bij Megekko stond donderdagavond (besteld) op 114. Inmiddels op 85.
[ Voor 3% gewijzigd door user nomen op 07-11-2020 11:07 ]
Zolang je enkel gaat gamen op die CPU heb je zeker niet de verkeerde keuze gemaakt. Langzamerhand druppelen de uitgebreide benchmarks binnen en enkel in 'compute' situaties is de 5900x of de 5950x het waard. Voor gaming is zelfs de 5600x snel genoeg en verschilt het maar een paar fps met de hoger geplaatste processoren.jmk schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 11:06:
[...]
Ik werd vanochtend wakker met de gedachte dat ik goed heb gekozen voor de 5800X. Ook als er PC ports komen van console spellen en die zijn "snel gedaan" heb je mogelijk ook profijt van hetzelfde aantal cores als de consoles( 8 ).
Hopelijk zet de trend om console spellen na een tijdje te porten door, bevalt me wel (Death Stranding, HZD, etc)
Ach, we wachten het af. De eerste had ik vrijdag al binnen, deze tweede bestelling is voor de tweede PC / van het vrouwtje. Gezien de schaarste (en geen haast), besloten om niet direct bij launch 2 te bestellen.user nomen schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 11:06:
[...]
Ja dat zijn annuleringen, ik begon op plek 23 en sta nu op plek 14. Vermoedelijk mensen die dubbel besteld hebben en het ergens anders gekregen hebben. (In mijn geval de 5900x trouwens)
Ze moet maar even wachten
[ Voor 8% gewijzigd door Source90 op 07-11-2020 11:16 ]
Ik wil hier wel een kleine kanttekening bij plaatsen. De games waarmee de meeste reviewers testen zijn niet allemaal nieuw meer. In de meest recente games hebben de hogere core counts en hogere frequenties toch een (kleine maar meetbare) voorsprong. Mijn verwachting is dat dat in de komende jaren alleen maar groter gaat worden.Scorpio616 schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 11:11:
[...]
Zolang je enkel gaat gamen op die CPU heb je zeker niet de verkeerde keuze gemaakt. Langzamerhand druppelen de uitgebreide benchmarks binnen en enkel in 'compute' situaties is de 5900x of de 5950x het waard. Voor gaming is zelfs de 5600x snel genoeg en verschilt het maar een paar fps met de hoger geplaatste processoren.
Dat geloof ik ook direct, vandaar dat je met een 6core (12 threads) en een 8 core (16 threads) voorlopig ook vast wel goed zit. Laat ze die eerst maar eens volledig benuttenAtlAntA schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 11:15:
[...]
Ik wil hier wel een kleine kanttekening bij plaatsen. De games waarmee de meeste reviewers testen zijn niet allemaal nieuw meer. In de meest recente games hebben de hogere core counts en hogere frequenties toch een (kleine maar meetbare) voorsprong. Mijn verwachting is dat dat in de komende jaren alleen maar groter gaat worden.
Wat meer ontopic.. ik had ook graag direct een 5800x besteld.. echter had ik dan sowieso nog moeten wachten tot de release van de Radeon 6000 series op 18 november, dus ik hoop dat ik die op launch kan bemachtigen en dat de Ryzen 5000's dan weer op voorraad zijn.. al heb ik daar een beetje een hard hoofd in.
Super!! hoe laat had je besteld?refused81 schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 11:22:
[Afbeelding]
De 5900 van Megekko gister ontvangen en vandaag ingebouwd
https://www.3dmark.com/spy/21686019 - RX 6900XT 21K+
Vergeet ook niet dat de Xbox Series X/S en PS5 ook 8 cores hebben, waarvan er eentje gereserveerd blijft voor het OS (althans, bij de Xbox). Daarbij lopen ze op een lagere frequentie dan de desktop-tegenhangers en is het Zen2, dus sowieso wat langzamer. Mijn gok is dat je met een 6-core CPU de komende jaren nog wel safe zit.AtlAntA schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 11:15:
[...]
Ik wil hier wel een kleine kanttekening bij plaatsen. De games waarmee de meeste reviewers testen zijn niet allemaal nieuw meer. In de meest recente games hebben de hogere core counts en hogere frequenties toch een (kleine maar meetbare) voorsprong. Mijn verwachting is dat dat in de komende jaren alleen maar groter gaat worden.
Ik denk niet dat de next gen games gebruik gaan maken van 8 cores. Ik meende ergens gelezen te hebben dat er 6 gebruikt gaan worden voor games en twee anderen vrij blijven voor andere toepassingen. Ik denk dan aan streamen,OS, eigen filmpjes uploaden, updates downloaden en installen en dat soort zaken.
Pluim voor Tones, zij vragen geen premium op de prijs.
Mag ik vragen aan de 5800x kopers die enkel gamen. Waarom de 5800x en niet de 5600x?
Om gelijk te lopen met de consoles is geen argument want de consoles zijn lager geklokt en zitten nog op zen2.
Mag ik vragen aan de 5800x kopers die enkel gamen. Waarom de 5800x en niet de 5600x?
Om gelijk te lopen met de consoles is geen argument want de consoles zijn lager geklokt en zitten nog op zen2.
Dat ben ik deels met je eens. Maar een desktop OS kan je niet geheel vergelijken met een console OS. Als je windows draait met wat extra processen op de achtergrond en wat tabs in chrome open met een een stream aan op een 2e scherm etcetera dan zijn een paar extra cores zeker niet slecht. Daar komt nog bij dat er vast nog genoeg PC exclusive games aankomen die zwaar op de CPU leunen. Bijvoorbeeld MSFlightSim of Cities: Skylines en dergelijke. Leuk topic om over door te keuvelen maar nogal off topic hier. Excuus mods.SomerenV schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 11:24:
[...]
Vergeet ook niet dat de Xbox Series X/S en PS5 ook 8 cores hebben, waarvan er eentje gereserveerd blijft voor het OS (althans, bij de Xbox). Daarbij lopen ze op een lagere frequentie dan de desktop-tegenhangers en is het Zen2, dus sowieso wat langzamer. Mijn gok is dat je met een 6-core CPU de komende jaren nog wel safe zit.
180/641 nu. Sinds gisteren nog een klein aantal annuleringen vermoedelijk. Benieuwd of we aankomende week een tweede levering gaan zien.
Afwachten verder tot 8 december reviews daarna ook nog eens om de laatste keuze af te kunnen gaan ronden
.
Afwachten verder tot 8 december reviews daarna ook nog eens om de laatste keuze af te kunnen gaan ronden
Mooie aanbieding

:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/THu7Ltq02yzyUGkklbhgMYoq.jpg?f=user_large)
AMD Ryzen 7 5800X | Gigabyte Aorus X570 Pro | 32GB DDR4-3600 CL16 | Gigabyte RTX3080 Gaming OC | Samsung 970 & 960 Evo | Be Quiet 500DX | Samsung 49" Ultrawide LC49HG90 | Fanatec DD1 + Ferrari 488 & Audi R8 wheel | SRP GT pedals | Simetik K2 + Buttkicker
Het aantal plekken dat ik daal voor mijn 5900x bestelling is nu ongeveer 2 per uur.. Dus nog een week en dan sta ik op plek 1
[ Voor 11% gewijzigd door kaas-schaaf op 07-11-2020 11:41 ]
zeker mooie aanbieding

Beste allen,
Voor degenen die zo gelukkig zijn een ZEN3 op de kop te hebben getikt of binnenkort krijgen, je kunt nu hier terecht voor ervaringen en overklokken van ZEN3: AMD Ryzen (ZEN3) platform Ervaringen & OC topic
Topicstart wordt momenteel nog verder bijgewerkt. Alvast veel plezier met de nieuwe aanwinst
Voor degenen die zo gelukkig zijn een ZEN3 op de kop te hebben getikt of binnenkort krijgen, je kunt nu hier terecht voor ervaringen en overklokken van ZEN3: AMD Ryzen (ZEN3) platform Ervaringen & OC topic
Topicstart wordt momenteel nog verder bijgewerkt. Alvast veel plezier met de nieuwe aanwinst
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Zat hierdoor ook een beetje te twijfelen tussen 6 core of 8 core. Uiteindelijk toch voor de 5600X gegaan omdat ik verwacht vooral dit jaar veel te gamen vanwege COVID. In de toekomst, wanneer men wellicht wel gebruik gaat maken van 8 cores, is COVID hopelijk voorbij en verwacht ik niet dat ik mijn pc zoveel als nu ga gebruiken.SomerenV schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 11:24:
[...]
Vergeet ook niet dat de Xbox Series X/S en PS5 ook 8 cores hebben, waarvan er eentje gereserveerd blijft voor het OS (althans, bij de Xbox). Daarbij lopen ze op een lagere frequentie dan de desktop-tegenhangers en is het Zen2, dus sowieso wat langzamer. Mijn gok is dat je met een 6-core CPU de komende jaren nog wel safe zit.
En toch is het door MS bevestigd dat er 1 core vrijblijft voor de gehele OS. Dus we kunnen daardoor toch vaststellen dat voor de next gen consoles geen games ontwikkeld gaan worden die gebruik maken van de 8 cores.AtlAntA schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 11:34:
[...]
Dat ben ik deels met je eens. Maar een desktop OS kan je niet geheel vergelijken met een console OS. Als je windows draait met wat extra processen op de achtergrond en wat tabs in chrome open met een een stream aan op een 2e scherm etcetera dan zijn een paar extra cores zeker niet slecht. Daar komt nog bij dat er vast nog genoeg PC exclusive games aankomen die zwaar op de CPU leunen. Bijvoorbeeld MSFlightSim of Cities: Skylines en dergelijke. Leuk topic om over door te keuvelen maar nogal off topic hier. Excuus mods.
Wat niet wil zeggen dat er geen pc games zijn die dat wel zullen doen.
Heb net een beetje rertailers bekeken in andere Europese landen. Ze verwachten bijna allemaal pas in december te kunnen leveren. Ik zie niet in waarom Nederland als enige aanleveringen zou krijgen en deze maand nog kan leveren. Blijft afwachten natuurlijk
a frontpage moderation system, like on tweakers, controlled and abused by monkeys will be peanuts and means nothing but... peanuts.
Het is jammer dat Amazon zelf nog geen eigen stock heeft anders had ik er 1 besteld.
Het retour beleid is zo zo goed dat ik daar met gemak mijn gebruikte 3800XT voor 349 kan omruilen.
Het retour beleid is zo zo goed dat ik daar met gemak mijn gebruikte 3800XT voor 349 kan omruilen.
[ Voor 36% gewijzigd door MaXeRs op 07-11-2020 12:06 ]
De overhead van de PC compenseert wel voor die 1e core, ongeacht het feit dat de desktop CPUs sneller zijn. Zeker mensen met RGB, fancontrollers etc onderschatten vaak wat al die drivers in de achtergrond doen met je maximale boost frequentie. Een 5600X is een goede CPU voor de komende jaren. Een 5800X zal zeker de hele console lifetime makkelijk mee moeten kunnen. Een 5900X en 5950X zijn voor mensen die veel op de achtergrond willen draaien / nooit tegen een limiet willen aanlopen. Allemaal zijn het geen foute keuzes, maar zelf zou ik liever tweedehands een 3900X kopen dan nieuw een 5600X.Smeldor schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 11:57:
[...]
En toch is het door MS bevestigd dat er 1 core vrijblijft voor de gehele OS. Dus we kunnen daardoor toch vaststellen dat voor de next gen consoles geen games ontwikkeld gaan worden die gebruik maken van de 8 cores.
Wat niet wil zeggen dat er geen pc games zijn die dat wel zullen doen.
Zit zelf met hetzelfde "dilemma".Rctworld schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 10:49:
15:04 besteld bij Azerty, 15:10 besteld bij Alternate, 15:21 bij Megekko, 15:43 bij AMD. Welke is onderweg? Die van AMD zelf![]()
Voel me nu na de reviews alleen bijna schuldig dat ik een 5800X gekocht heb met de “slechte prijs-performance ratio”. Volgens mij kijken ze echter wel een beetje kort door de bocht omdat er nu niet heel veel games zijn die meer dan 6 cores gebruiken dus de 5800X niet veel sneller is. Alleen met de next-gen consoles met 8 Zen2 cores kan ik mij niet voorstellen dat dit over 1 of 2 jaar nog zo is (net zoals dat meer RAM niet sneller is als het niet nodig is, maar als je te weinig hebt dan heb je wel ineens een probleem). Andersom kan ik mij ook niet echt voorstellen dat 12 cores op korte termijn nodig zijn om een game te draaien (of leverbaar zal zijn) dus voor mijn primaire gaming toepassing is het 100 euro extra voor de GPU of een toekomstige upgrade dacht ik dan.
Al die benchmarks houden geen rekening met de toekomstbestendigheid, maar goed dat is ook lastig te voorspellen. Daarnaast zijn dit benchmarks met verder niks op de achtergrond.. het verhaal kan best anders zijn als je Discord, spotify, 20 browser tabs, msi afterburner etc.etc. aan hebt staan.
Aan de andere kant, bij de 5800X heb je wel weer een koeler nodig en bij de 5600X niet. Als ik dan een aparte koeler koop, dan wil ik ook gelijk een goeie, dus voor mij is het verschil tussen de 5600x en 5800x bijna 250 euro. Dat is echt veel. Helemaal gezien ik een 3440x1440 monitor heb en ik waarschijnlijk veel GPU limited zal zijn. Over 3 jaar kan ik dan altijd nog een 5900X of 5950X kopen of zelfs het XT model als die gaat komen..

Ben ik niet met je eens. Puur voor gamen zou ik altijd kiezen voor een 5600x ipv een oude 3900x. Op 1080p/1440p en hoge refreshrates wordt de 3900x op zijn plek gezet.Paprika schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 12:01:
[...]
De overhead van de PC compenseert wel voor die 1e core, ongeacht het feit dat de desktop CPUs sneller zijn. Zeker mensen met RGB, fancontrollers etc onderschatten vaak wat al die drivers in de achtergrond doen met je maximale boost frequentie. Een 5600X is een goede CPU voor de komende jaren. Een 5800X zal zeker de hele console lifetime makkelijk mee moeten kunnen. Een 5900X en 5950X zijn voor mensen die veel op de achtergrond willen draaien / nooit tegen een limiet willen aanlopen. Allemaal zijn het geen foute keuzes, maar zelf zou ik liever tweedehands een 3900X kopen dan nieuw een 5600X.
Doe je meer dan alleen gamen dan ben ik het met je eens ja.
[ Voor 3% gewijzigd door Smeldor op 07-11-2020 12:10 ]
Zijn de reviews wel gedaan met de stock koeler van de 5600X? (Ik heb geen idee). Want zonder goede koeler gaan de boost clocks er waarschijnlijk heel wat anders uit zien en legt ie het alsnog af. Persoonlijk zou ik in ieder geval weinig waarde aan de koeler hechten maar de 5600X heeft wellicht een andere doelgroep.DoubleYouPee schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 12:07:
[...]
Zit zelf met hetzelfde "dilemma".
Al die benchmarks houden geen rekening met de toekomstbestendigheid, maar goed dat is ook lastig te voorspellen. Daarnaast zijn dit benchmarks met verder niks op de achtergrond.. het verhaal kan best anders zijn als je Discord, spotify, 20 browser tabs, msi afterburner etc.etc. aan hebt staan.
Aan de andere kant, bij de 5800X heb je wel weer een koeler nodig en bij de 5600X niet. Als ik dan een aparte koeler koop, dan wil ik ook gelijk een goeie, dus voor mij is het verschil tussen de 5600x en 5800x bijna 250 euro. Dat is echt veel. Helemaal gezien ik een 3440x1440 monitor heb en ik waarschijnlijk veel GPU limited zal zijn. Over 3 jaar kan ik dan altijd nog een 5900X of 5950X kopen of zelfs het XT model als die gaat komen..
1440p hangt heel erg af van welke game en welke settings je wel of niet richting GPU bottleneck gaat volgens mij. Wel worden nieuwere games naar alle waarschijnlijkheid steeds veeleisender en zal dat ook merkbaar zijn in het wel of niet bereiken van een GPU bottleneck. Bv een AC Valhalla of Cyberpunk, ik denk dat er op 1440p vrij weinig verschil gaat zitten of je nu een 3700x, 3900x, 5800x of 5900x gaat hebben zelfs icm bv een 3080.Smeldor schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 12:09:
[...]
Ben ik niet met je eens. Puur voor gamen zou ik altijd kiezen voor een 5600x ipv een oude 3900x. Op 1080p/1440p en hoge refreshrates wordt de 3900x op zijn plek gezet.
Doe je meer dan alleen gamen dan ben ik het met je eens ja.
Blijft speculeren, vind het daarom altijd zo jammer dat (ook al begrijp ik de reden want dan wordt het meer een gpu review) er alleen op 1080p getest wordt in reviews. Mensen willen idd ook weten wat ze kunnen verwachten als ze op bv 1440p gamen.
Maar als je nu moet kiezen, puur voor gaming een 5600x of een 3900x dan zou ik uiteraard zeggen een 5600x.
[ Voor 6% gewijzigd door NosferatuX op 07-11-2020 12:37 ]
a frontpage moderation system, like on tweakers, controlled and abused by monkeys will be peanuts and means nothing but... peanuts.
Even bij de betere review sites kijken denk ikNosferatuX schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 12:33:
[...]
Blijft speculeren, vind het daarom altijd zo jammer dat (ook al begrijp ik de reden want dan wordt het meer een gpu review) er alleen op 1080p getest wordt in reviews. Mensen willen idd ook weten wat ze kunnen verwachten als ze op bv 1440p gamen.
https://www.guru3d.com/ar...en_5_5600x_review,28.html
https://www.guru3d.com/ar...en_5_5600x_review,27.html
Sta nu 606 in wachtlijst bij Megekko voor Ryzen 9 5900X...
Kan even duren dus voordat ik het ga krijgen...
Hoop wel dat het niet al te lang gaat duren, aangezien ik in december wil gaan bouwen..
We gaan het zien
Hoop wel dat het niet al te lang gaat duren, aangezien ik in december wil gaan bouwen..
We gaan het zien
Enthoo Primo || Ryzen 9 5900X || Asus VIII Dark Hero || TridentZ Royal Silver F4-3600C14D-32GTRS Samsung B-Die || Radeon 6800 XT || Kraken X73 w/ 6x NF-A12x25 || 2x WD Black SN850 1TB || WD-HGST 6TB en 18TB || Seasonic Prime Titanium Ultra 1kW
Ik zie bij guru 3D totaal niet staan welke settings er gebruikt zijn op 1440p of lees ik daar over heen?Paprika schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 12:40:
[...]
Even bij de betere review sites kijken denk ik. Guru3D, ComputerBase, TPU etc testen gewoon 1080p, 1440p & 2160p.
https://www.guru3d.com/ar...en_5_5600x_review,28.html
https://www.guru3d.com/ar...en_5_5600x_review,27.html
*Bij TPU wel, daar zie je idd met uitzondering van een paar rare gevallen niet veel verschil tussen bv een 3700x en een 5800x wat duidt op een gpu bottleneck.
Ik hoop met je meemindwarper schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 12:45:
Sta nu 606 in wachtlijst bij Megekko voor Ryzen 9 5900X...
We gaan het zien
[ Voor 34% gewijzigd door NosferatuX op 07-11-2020 12:54 ]
nou we staan nog 11e voor een 5950x.
Ik had rond 15.05 bijna kunnen bestellen maar de betaalpagina wilde natuurlijk niet laden
Ik had rond 15.05 bijna kunnen bestellen maar de betaalpagina wilde natuurlijk niet laden

AMD Ryzen 9 5950X | EK Elite 360 D-RGB | 2x16GB Corsair Vengeance RGB Pro DDR4 @ 3200CL16 | ASUS X570 Dark Hero | Nvidia Titan Xp | Super Flower Leadex II Gold 1200W White | Corsair 5000D Black
Same, ik zat om strak 1500 al naar een leeg winkelmandje te kijken waar wel een bedrag stond maar meer dan dat ook niet. Na geduldig even wachten heb ik de pagina gerefreshed en toen was de winkelwagen leeg. Dus opnieuw toegevoegd en toen stonden er opeens 2 in de winkelwagen.Dat was mij te gortig dus heb ik er 1 verwijderd. Winkelwagen wordt geladen en was ineens weer leeg. Weer opnieuw 1 toegevoegd en kreeg toen meteen een volledige winkelwagen te zien en binnen 1 minuut was ik ook door de betaling heen. Bevestingsmail om 1517 binnen gekregen. Sta nu op nummertje 2.GTX404 schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 12:51:
nou we staan nog 11e voor een 5950x.
Wauw, ik krijg van Azerty een email dat ze mijn 5900x niet hebben die ik om 15.05 besteld had.
Ik had geen idee..
Ik had geen idee..
Je zou denken dat ze die site eens een keer gaan fixen. Ik zat tot 15:22 te wachten tot dat ding eens goed laadde, resultaat: nr 314 voor 5900x. Er zijn veel meer mensen met dit probleem, als ik een beetje kijk wat een wereld van verschil in wachtrij er tussen 15:10 en 15:22 zit. Blijkbaar hebben ze tussen deze tijden de site opgeschaald ofzo.AtlAntA schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 12:55:
[...]
Same, ik zat om strak 1500 al naar een leeg winkelmandje te kijken waar wel een bedrag stond maar meer dan dat ook niet. Na geduldig even wachten heb ik de pagina gerefreshed en toen was de winkelwagen leeg. Dus opnieuw toegevoegd en toen stonden er opeens 2 in de winkelwagen.Dat was mij te gortig dus heb ik er 1 verwijderd. Winkelwagen wordt geladen en was ineens weer leeg. Weer opnieuw 1 toegevoegd en kreeg toen meteen een volledige winkelwagen te zien en binnen 1 minuut was ik ook door de betaling heen. Bevestingsmail om 1517 binnen gekregen. Sta nu op nummertje 2.
Ik heb bij Azerty om 15:06 besteld, kijken wie er eerder is.
Same, had om 15:03 bestelbevestigingNosferatuX schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 12:56:
Wauw, ik krijg van Azerty een email dat ze mijn 5900x niet hebben die ik om 15.05 besteld had.
Ik had geen idee..
In het artikel op de FP stond eerst dat megekko hun virtuele server automatisch opschaalde naar een veelvoud aan cores. Nu is dat stukje in het artikel gewijzigd naar percentage's. Maar als ze inderdaad een virtuele (azure oid) server gebruiken dan kwam de opschaling gewoon niet op tijd. Ze hadden dit kunnen voorkomen door handmatig op te schalen vlak voor 1500 uur lijkt me?Echnon schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 12:59:
[...]
Je zou denken dat ze die site eens een keer gaan fixen. Ik zat tot 15:22 te wachten tot dat ding eens goed laadde, resultaat: nr 314 voor 5900x. Er zijn veel meer mensen met dit probleem, als ik een beetje kijk wat een wereld van verschil in wachtrij er tussen 15:10 en 15:22 zit. Blijkbaar hebben ze tussen deze tijden de site opgeschaald ofzo.
Ik heb bij Azerty om 15:06 besteld, kijken wie er eerder is.
Bij Azerty sta je tussen de 15:01 en 15:02 al op nalevering. 15:06 is dan al vrij laat.
Had ik dus ook inderdaad... was op tijd, maar doordat de website niet goed werkt pas 10 minuten later door de procedure gekomen. Ik mag niet klagen verder, ben nummer 59 momenteel.AtlAntA schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 12:55:
[...]
Same, ik zat om strak 1500 al naar een leeg winkelmandje te kijken waar wel een bedrag stond maar meer dan dat ook niet. Na geduldig even wachten heb ik de pagina gerefreshed en toen was de winkelwagen leeg. Dus opnieuw toegevoegd en toen stonden er opeens 2 in de winkelwagen.Dat was mij te gortig dus heb ik er 1 verwijderd. Winkelwagen wordt geladen en was ineens weer leeg. Weer opnieuw 1 toegevoegd en kreeg toen meteen een volledige winkelwagen te zien en binnen 1 minuut was ik ook door de betaling heen. Bevestingsmail om 1517 binnen gekregen. Sta nu op nummertje 2.
Die tijdstippen kloppen allemaal niet want ik heb netjes een bestelbevestiging van 15:00 en was ook al te laat. Heb contact gehad met klantenservice die gaf aan dat ik geluk gehad had en feliciteerde mij maar ik als ik bij mijn status kijk (had meerdere dingen besteld) dan is hij mooi niet gereserveerdSnaba schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 13:04:
Bij Azerty sta je tussen de 15:01 en 15:02 al op nalevering. 15:06 is dan al vrij laat.
Later nogmaals contact gehad en die geven aan dat er sprake was van miscommunicatie.
Ik moet wel zeggen dat ik er echt niet veel meer van snap wat ze hier bij de shops doen.
Waarbij ik met continue refreshen een product niet eens beschikbaar zie komen blijken andere hem gewoon te kunnen kopen.
Bij Alternate bijvoorbeeld heb ik vanaf 14.55 en 15.05 geen enkele CPU beschikbaar zien komen en toch blijkt hij dan al uitverkocht te zijn.
Tussen legen cache en een refresh zitten luttele seconden. Betekend dat dan dat mensen in een paar seconden het hele bestel en betaal proces zijn doorgekomen? Gebruikt zo een shop een soort script waarbij het een loterij is bij wie de pagina wel of geen koop optie heeft ofzo lol. Wat doe ik toch fout bij deze releases.
Waarbij ik met continue refreshen een product niet eens beschikbaar zie komen blijken andere hem gewoon te kunnen kopen.
Bij Alternate bijvoorbeeld heb ik vanaf 14.55 en 15.05 geen enkele CPU beschikbaar zien komen en toch blijkt hij dan al uitverkocht te zijn.
Tussen legen cache en een refresh zitten luttele seconden. Betekend dat dan dat mensen in een paar seconden het hele bestel en betaal proces zijn doorgekomen? Gebruikt zo een shop een soort script waarbij het een loterij is bij wie de pagina wel of geen koop optie heeft ofzo lol. Wat doe ik toch fout bij deze releases.
[ Voor 10% gewijzigd door NosferatuX op 07-11-2020 13:15 ]
Volgens was alternate een beetje een vreemde eend in de bijt bij de release. Ik had hun ook open staan op de 5950x pagina maar die ging gewoon meteen van 'nog niet verkrijgbaar' naar 'levering 2021'. Dus ik vermoed dat ze van die processor geen enkele binnen hebben gekregen.NosferatuX schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 13:14:
Ik moet wel zeggen dat ik er echt niet veel meer van snap wat ze hier bij de shops doen.
Tussen legen cache en een refresh zitten luttele seconden. Betekend dat dan dat mensen in een paar seconden het hele bestel en betaal proces zijn doorgekomen? Wat doe ik toch fout bij deze releases lol
Je bent niet de enige, ik had exact hetzelfde probleem (ben nr 312), rond 15:20 kwam ik er bijna doorheen en een minuut later lukte de betaling.Echnon schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 12:59:
[...]
Je zou denken dat ze die site eens een keer gaan fixen. Ik zat tot 15:22 te wachten tot dat ding eens goed laadde, resultaat: nr 314 voor 5900x. Er zijn veel meer mensen met dit probleem, als ik een beetje kijk wat een wereld van verschil in wachtrij er tussen 15:10 en 15:22 zit. Blijkbaar hebben ze tussen deze tijden de site opgeschaald ofzo.
Ik had precies hetzelfde, vol ingezet op alternate en die gingen van "nog niet te bestellen" naar "pre-order voor 2021"..... maar ik las een heel aantal paginas terug in dit topic dat de mensen die toen je "pre-order" kon klikken voor 2021 een bestelbevestiging hebben gehad en hem dus gewoon besteld/binnen hebben gekregen.NosferatuX schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 13:14:
Ja maar blijkbaar hebben mensen om 15.00 gewoon kunnen bestellen daar, volgens mij las ik dat eerderAtlAntA schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 13:16:
[...]
Volgens was alternate een beetje een vreemde eend in de bijt bij de release. Ik had hun ook open staan op de 5950x pagina maar die ging gewoon meteen van 'nog niet verkrijgbaar' naar 'levering 2021'. Dus ik vermoed dat ze van die processor geen enkele binnen hebben gekregen.
Das helemaal lekkertimonthewize schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 13:17:
[...]
Ik had precies hetzelfde, vol ingezet op alternate en die gingen van "nog niet te bestellen" naar "pre-order voor 2021"..... maar ik las een heel aantal paginas terug in dit topic dat de mensen die toen je "pre-order" kon klikken voor 2021 een bestelbevestiging hebben gehad en hem dus gewoon besteld/binnen hebben gekregen.
[ Voor 32% gewijzigd door NosferatuX op 07-11-2020 13:18 ]
Iemand weet van de stock bij tones?
Wat wil je erover weten? Toen ik daar bestelde stond er daadwerkelijk een getal qua stock, dat ging eentje omlaag na mijn bestelling en is uiteindelijk veranderd in "Houd me op de hoogte", wat zo te zien bij alle 5xxx-CPU's daar is. De volgende dag stond GLS ermee aan de deur, dus wat er op de site stond klopt gewoon. Ik gok dan ook dat ze nu niks meer hebben.Enfant_Terrible schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 13:25:
Iemand weet van de stock bij tones?
Even een off-topic vraag sorry :
Die gamevoucher die je de nieuwe AMD Ryzen CPU's krijgt : is die gebonden aan de CPU
Wat ik er zo uit de voucher kan halen is dat je hem namelijk alleen via de AMD site hoe te verzilveren..
Die gamevoucher die je de nieuwe AMD Ryzen CPU's krijgt : is die gebonden aan de CPU
Wat ik er zo uit de voucher kan halen is dat je hem namelijk alleen via de AMD site hoe te verzilveren..
Inhoud : 40% cynisme, 50% sarcasme en 10% caffeine.
Ik had ergens gelezen dat je 1 of ander verificatie tooltje moet draaien. Maar hoe dat precies werkt weet ik ook niet.dierkx36 schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 15:01:
In eerste instantie niet op serienummer denk ik, maar je moet inderdaad een verificatietool downloaden en draaien. Die controleert of je een deelnemende CPU in je machine hebt, waarna je de code kan verzilveren. Dat heb ik gedaan en nu staat Far Cry gewoon in mijn account, die krijg ik op de een of andere manier over een paar maanden. Ik gok dat het tooltje dan niet meer nodig is dus dat het zelfs op een Intel te downloaden zal zijn. Ook lijkt het me logisch dat ze bij het verzilveren direct loggen dat een CPU met serienummer XX code YY heeft verzilverd, dus dat andere codes niet meer op die CPU te verzilveren zijn.dierkx36 schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 15:01:
Duidelijk dank je
Inhoud : 40% cynisme, 50% sarcasme en 10% caffeine.
Heb op twitter Alternate.be gecontacteerd. Mede om mijn plaats te weten in de wachtrij.
Dit was hunt antwoord:
Beste *knip*, bedankt voor jouw berichtje. We kunnen helaas jouw positie niet meedelen, wat ik je echter wel kan meedelen is dat wij spoedig een levering ontvangen. Hou dus zeker en vast jouw mail in het oog voor verdere updates.
Dit was hunt antwoord:
Beste *knip*, bedankt voor jouw berichtje. We kunnen helaas jouw positie niet meedelen, wat ik je echter wel kan meedelen is dat wij spoedig een levering ontvangen. Hou dus zeker en vast jouw mail in het oog voor verdere updates.
We weten jouw positie maar vertellen die liever niet, zodat je niet opgeeft en de order annuleert, wat ik je echter wel kan mededelen is dat we geen idee hebben wanneer we een levering krijgen. Laten we het maar houden op spoedig om je van een sprankje hoop te voorzien zodat je niet je order annuleert.Phobiak schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 15:13:
We kunnen helaas jouw positie niet meedelen, wat ik je echter wel kan meedelen is dat wij spoedig een levering ontvangen. Hou dus zeker en vast jouw mail in het oog voor verdere updates.
[ Voor 11% gewijzigd door NosferatuX op 07-11-2020 15:24 ]
Mja wat ga je doen, in een andere wachtrij hangen?NosferatuX schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 15:23:
[...]
We weten jouw positie maar vertellen die liever niet, zodat je niet opgeeft en de order annuleert, wat ik je echter wel kan mededelen is dat we geen idee hebben wanneer we een levering krijgen. Laten we het maar houden op spoedig om je van een sprankje hoop te voorzien zodat je niet je order annuleert.
Ter info, de voorraad van de 5600x bij Megekko (volgens mij nog niet langs gekomen?):
Artikel: Processor AMD Ryzen 5 5600X
Jouw positie: 132 van de 157
Artikel: Processor AMD Ryzen 5 5600X
Jouw positie: 132 van de 157
[ Voor 0% gewijzigd door Kijkeenolifant op 07-11-2020 17:23 . Reden: typo ]
Tones geeft aan momenteel 32 keer de 5600x in back-order te hebben bij hun leverancier, toch maar daar besteld =)..
Lijkt me dat alle retailers van elke soort wel een fiks aantal in backorder hebben staan toch? Zou voor mij geen reden zijn om daar te bestellen.EyeWitness schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 15:51:
Tones geeft aan momenteel 32 keer de 5600x in back-order te hebben bij hun leverancier, toch maar daar besteld =)..
Waar heb je die info gevonden/gekregen?EyeWitness schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 15:51:
ik heb bij megekko bij de 5900x een AMD Game Bundel Promotie brief gekregen om Far Cry 6 te verkrijgen:
Ik krijg een foutmelding bij het verzilveren van de code: “coupon limit has been reached’.
Iemand hetzelfde?
Ik krijg een foutmelding bij het verzilveren van de code: “coupon limit has been reached’.
Iemand hetzelfde?
5600x lijkt op voorraad, maar ik weet het niet zeker.
https://www.mindfactory.d...z-So-AM4-BOX_1380726.html
https://www.mindfactory.d...z-So-AM4-BOX_1380726.html
Heb ze gemaild met de vraag hoeveel bestellingen ze nog open hebben momenteel.
https://www.scan.co.uk/shops/amd/ryzen-5000-faqs
Zij zijn zeer positief en gaan maandag een tabel posten met aantallen en verwacht leveringen.
'We are assured by AMD that stock coming through for the new CPUs will be significant so the wait time for current pre-orders should not be long'
Zij zijn zeer positief en gaan maandag een tabel posten met aantallen en verwacht leveringen.
'We are assured by AMD that stock coming through for the new CPUs will be significant so the wait time for current pre-orders should not be long'
[ Voor 33% gewijzigd door Smerte op 07-11-2020 16:34 ]
251 wachtenden bij Megekko voor de 5800X.
Ik sta op plekje 80.
Ik sta op plekje 80.
Bizar. Ik heb een scriptje lopen dat elk uur de queue checkt bij Megekko voor de 5900X.
De wachtrij groeit nog steeds... Er zijn mensen die gewoon achteraan sluiten terwijl de teller al op 653 staat
De wachtrij groeit nog steeds... Er zijn mensen die gewoon achteraan sluiten terwijl de teller al op 653 staat
Iemand info over de 5950x queu bij megekko? Hoe groot die nu is
The first casualty in war is always the truth...
122 in de wachtrij nuJumpiefox schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 17:33:
Iemand info over de 5950x queu bij megekko? Hoe groot die nu is
Tja, je moet toch wat als je een nieuwe cpu wilt. Zelf wilde ik in december mijn huidige build (3570k met hd7850) vervangen. Overdag geen tijd om te bestellen en zit me de laatste weken regelmatig te verbazen dat er blijkbaar veel mensen de tijd hebben/nemen om in de race mee te doen. Dan maar niet denk ik...Mr Magic schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 17:27:
Bizar. Ik heb een scriptje lopen dat elk uur de queue checkt bij Megekko voor de 5900X.
Normale mensen bestellen gewoon een cpu en zijn niets eens op de hoogte zoals wij freaks hier haha.[b]Mr Magic in "[ZT]AMD Ryzen 5000 (ZEN3) levertijden&beschikbaarheid topic". Er zijn mensen die gewoon achteraan sluiten terwijl de teller al op 653 staat
Maandag komt mijn lancool 2 mesh kast aan uit engeland en kan ook eindelijk bouwen
Sinterklaas wil bier !
Ook maar de stoute schoenen aangetrokken en een 5950x besteld. Nu nog wachten op de Asus dark hero. Ik heb zelf nog de cooler master ML240R aio. Zou deze voldoende zijn voor deze cpu?
ryzen 5 5600x 12 van de 163 megekko
"Wij zijn nog steeds voornemens de bestelling op 07-11-2020 bij je te leveren"
1x 294824 Processor AMD Ryzen 5 5600X Op voorraad
Gister kreeg ik een mail met dit erin dus ik dacht, YES!
maar nu niks meer van gehoord...
"Wij zijn nog steeds voornemens de bestelling op 07-11-2020 bij je te leveren"
1x 294824 Processor AMD Ryzen 5 5600X Op voorraad
Gister kreeg ik een mail met dit erin dus ik dacht, YES!
maar nu niks meer van gehoord...
Ik ben me toevallig wat aan het verdiepen in de thermals van deze processor. Het is absoluut geen heethoofd dus ik denk dat je wel goed zit. Ook al staat je aio iirc niet echt hoog aangeschreven.star-saber schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 18:41:
Ook maar de stoute schoenen aangetrokken en een 5950x besteld. Nu nog wachten op de Asus dark hero. Ik heb zelf nog de cooler master ML240R aio. Zou deze voldoende zijn voor deze cpu?
Sorry was inderdaad niet duidelijk. Ik heb een 5800X besteld rond 16u, maar geen idee wat de levertermijnen zijn, dus moest iemand daar een idee van hebben?DataGhost schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 14:41:
[...]
Wat wil je erover weten? Toen ik daar bestelde stond er daadwerkelijk een getal qua stock, dat ging eentje omlaag na mijn bestelling en is uiteindelijk veranderd in "Houd me op de hoogte", wat zo te zien bij alle 5xxx-CPU's daar is. De volgende dag stond GLS ermee aan de deur, dus wat er op de site stond klopt gewoon. Ik gok dan ook dat ze nu niks meer hebben.
Si Computers 5800X 5 op voorraad bij leverancier lijkt het.... Weet niet of dit betrouwbaar is....
https://www.sicomputers.n...id-806537.html?sqr=5800x&
[ Voor 26% gewijzigd door ParaWM op 07-11-2020 20:36 ]
Sinterklaas wil bier !
Met hoe ze met de 5600X om gaan geloof ik Si Computer niet meer.ParaWM schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 20:35:
Si Computers 5800X 5 op voorraad bij leverancier lijkt het.... Weet niet of dit betrouwbaar is....
HP Brio - Pentium iii 733 MHz - 128 MB SDRAM - 20 GB Ultra-ATA/66 - 3.5" 1.44MB FDD - S3 ProSavage 8MB graphics - 1024x768 - Windows Me
Thanks. Wordt dus even aftasten.AtlAntA schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 18:56:
[...]
Ik ben me toevallig wat aan het verdiepen in de thermals van deze processor. Het is absoluut geen heethoofd dus ik denk dat je wel goed zit. Ook al staat je aio iirc niet echt hoog aangeschreven.
Inderdaad, bij die shop zal ik nooit meer wat bestellen.coptician schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 20:36:
[...]
Met hoe ze met de 5600X om gaan geloof ik Si Computer niet meer.
Uitverkoop € 431,00 € 399,00coptician schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 20:36:
[...]
Met hoe ze met de 5600X om gaan geloof ik Si Computer niet meer.

Trouwens nog mensen bij Informatique besteld? Heb vanmiddag de 5600X besteld omdat die van Geen voorraad naar Op voorraad bij onze leverancier was veranderd.
[ Voor 24% gewijzigd door Munchie op 07-11-2020 21:41 ]
Hoe lang duurt het voordat je jouw plek in de wachtrij kan zien bij Megekko? Heb namelijk vanavond toch maar een 5600x besteld.
Geen idee, ik had hem smiddags besteld en kon diezelfde dag ook bekijken op welke positie ik stond, ik sta nu op positie 117 van de 178 (ryzen 5 5600x). Ik heb trouwens geen flauw idee hoeveel cpu's er binnen komen per voorraad. Hoop een stuk meer dan die videokaarten van Nvidia, hoor dat mensen gewoon een maand moeten wachten voor een grafische kaart. Vind het alleen een beetje stom dat het geld al van mijn rekening is voor iets waar ik geen zekerheid bij heb wanneer het binnenkomt.Nickvl15 schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 23:16:
Hoe lang duurt het voordat je jouw plek in de wachtrij kan zien bij Megekko? Heb namelijk vanavond toch maar een 5600x besteld.
Maar even een tooltje gemaakt om mijn plaats in de wachtrij te volgen
/f/image/76nFIiXS342NzvAZ4ckCXXXa.png?f=fotoalbum_large)
Mocht je hem ook willen gebruiken dan kan je heb clonen van Github
/f/image/76nFIiXS342NzvAZ4ckCXXXa.png?f=fotoalbum_large)
Op launch day? Ik heb hem 11:27 besteld, 12:57 factuur met toegewezen serienummer in de mail, dat kan alleen als de CPU op voorraad is, dus kijk even of je een factuur hebt en wat daar in staat. Ik had hem de volgende middag in huis, maar de track&trace kreeg ik pas om 6 uur 's ochtends. Volgens mij heb je ook alleen maar kunnen bestellen als er voorraad op de site stond dus misschien heb je "geluk" dat het druk was ofzo en dat 'ie vrijdag pas is verstuurd. GLS bezorgt vast niet in het weekend (geen idee) dus dan zou ik je T&T code op maandag of dinsdag pas verwachten.Enfant_Terrible schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 19:11:
[...]
Sorry was inderdaad niet duidelijk. Ik heb een 5800X besteld rond 16u, maar geen idee wat de levertermijnen zijn, dus moest iemand daar een idee van hebben?
zelf heb ik bij alternate de kans gehad om op 14:59 te bestellen,stond toen op preorder (alternate belgie btw) had de bevestingsmail gekregen om 15:00... heb nu twitter gecontacteerd met de vraag over wat mijn spot is...
hopelijk komen zun ook met een tool
PS: alternate had me ook verteld dat ze hun zending van ryzen cpu's" niet optijd ontvangen "hebben maar tja ...
hopelijk komen zun ook met een tool
PS: alternate had me ook verteld dat ze hun zending van ryzen cpu's" niet optijd ontvangen "hebben maar tja ...
The Bird of the Hermes is my name, eating my wings to make me tame.
Ziet er leuk uit.TimTurbo2 schreef op zondag 8 november 2020 @ 00:48:
Maar even een tooltje gemaakt om mijn plaats in de wachtrij te volgen
[Afbeelding]
07:25:26.880 request failed {
data: 'De ingevoerde combinatie kon niet gevonden worden',
status: 'fout'
}
Y'24
Je kunt hem ook gewoon over de grens bestellen uit voorraad: https://m.alternate.de/AM...ssor/html/product/1686877Kevin-86 schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 17:23:
251 wachtenden bij Megekko voor de 5800X.
Ik sta op plekje 80.
Ik krijg hem zelf ergens volgende week binnen van Alternate(.de).
[ Voor 10% gewijzigd door MaZo op 08-11-2020 07:31 ]
Hoe heb je dat voor elkaar gekregen,ik kon het afleveradres niet veranderen in Nederland.MaZo schreef op zondag 8 november 2020 @ 07:30:
[...]
Je kunt hem ook gewoon over de grens bestellen uit voorraad: https://m.alternate.de/AM...ssor/html/product/1686877
www.mailboxde.comMaXeRs schreef op zondag 8 november 2020 @ 07:51:
[...]
Hoe heb je dat voor elkaar gekregen,ik kon het afleveradres niet veranderen in Nederland.
Wel apart: als je op hun site zoekt vind je 2x een verschillende 5800x tegen verschillende prijzen, de ene op voorraad, de andere niet. Naast die jij hebt besteld hebben ze ook deze: https://m.alternate.de/AM...ssor/html/product/1685585MaZo schreef op zondag 8 november 2020 @ 07:30:
[...]
Je kunt hem ook gewoon over de grens bestellen uit voorraad: https://m.alternate.de/AM...ssor/html/product/1686877
AMD Ryzen 7 5800X | Gigabyte Aorus X570 Pro | 32GB DDR4-3600 CL16 | Gigabyte RTX3080 Gaming OC | Samsung 970 & 960 Evo | Be Quiet 500DX | Samsung 49" Ultrawide LC49HG90 | Fanatec DD1 + Ferrari 488 & Audi R8 wheel | SRP GT pedals | Simetik K2 + Buttkicker
Let op:
Actuele beschikbaarheid: https://docs.google.com/s...55LIY96ok5lkEZmM/htmlview
Dit topic is alleen voor het bespreken van levertijden en prijzen. Persoonlijk advies of technische vragen horen hier dus niet thuis.
• Slowchat mag in onze discord: Discord
• Geen aankoopadvies!
• Geen V&A!
• Geen discussies over moederborden of BIOS versies.
• Geen ervaringen, die horen in het ervaringentopic.
• Geen zeik of huilposts, inclusief problemen bij aflevering door derden (PostNL, UPS etc). Daar heeft niemand iets aan.
• Garantie-issues.
Actuele beschikbaarheid: https://docs.google.com/s...55LIY96ok5lkEZmM/htmlview
Dit topic is alleen voor het bespreken van levertijden en prijzen. Persoonlijk advies of technische vragen horen hier dus niet thuis.
• Slowchat mag in onze discord: Discord
• Geen aankoopadvies!
• Geen V&A!
• Geen discussies over moederborden of BIOS versies.
• Geen ervaringen, die horen in het ervaringentopic.
• Geen zeik of huilposts, inclusief problemen bij aflevering door derden (PostNL, UPS etc). Daar heeft niemand iets aan.
• Garantie-issues.