Acties:
  • +2 Henk 'm!

• XFlame
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 20:39
*knip* nee, geen DM's integraal posten.

[ Voor 166% gewijzigd door br00ky op 16-10-2021 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordfragger
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20:20
stanny28 schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 14:34:
[...]

Sorry voor je af te leiden van de deurbel :) :)

Ben benieuwd naar je verdere ervaring. Dan kan ik eventueel ook nog overwegen om over te schakelen
Je zal tot morgen moeten wachten, ze hebben de CPU naar het postkantoor gebracht waar ik hem pas morgen kan ophalen.

Intussen wel al een nieuw bios op het moederbord aan het flashen (geweldig dat dit tegenwoordig zonder CPU kan trouwens), zo kan ik toch al een beetje spelen :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tja
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-01 10:58

tja

BrokenTable schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 15:19:
Als iemand NBB nog overweegt: Op de site staat bij het bestellen dat hij een week of 2 gaat duren; dat was een tegenvaller want hij was wel gewoon op voorraad. Gister toch maar besteld en betaald en vandaag een verzend bevestiging: maandag wordt hij bezorgd.

Dan kan ik een systeem in elkaar schroeven met alleen een GPU uit 2009 :-(
dope,.... weekend retro games spelen. COD modernwarfare, duke nukem

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TonkelTrank
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 06-06-2024
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2QSrwpQTXwPa2gpTPTImtCB7aSM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/D5zKpZ43IKfLhrSGHDYElkf8.jpg?f=fotoalbum_large

Jongens ik ga jullie dan ook verlaten!
Wat een verschrikkelijke 2 maanden zij het geweest en uiteindelijk toch wat meer betaald. maar morgen ga ik dan bouwen!

Succes de rest en ik duim dat alles snel normaliseert

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Van der Berg
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 02:32
TonkelTrank schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 16:41:
[Afbeelding]

Wat een verschrikkelijke 2 maanden zij het geweest en uiteindelijk toch wat meer betaald. maar morgen ga ik dan bouwen!

Dat ziet er mooi uit! Heel veel plezier ermee

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tja

tja

[Afbeelding]

ik werk nu aan mijn tweede maand bij megekko.

Artikel: Processor AMD Ryzen 9 5900X
Jouw positie: 642 van de 666

gaat dus nog wel even paar maanden duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovano
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 19:34
tja schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 16:43:
[...]

ik werk nu aan mijn tweede maand bij megekko.

gaat dus nog wel even paar maanden duren.
Ligt er dus een beetje aan hoe het gaat met het proces van AMD.
Als ze alles net zo op de rit weten te krijgen als met de 5600X en 5800X hebben webshops binnen een maand of 2 een paar 100 CPU's binnen en op voorraad, wat betekend dat we niet nog maanden hoeven te wachten :)

Dit is wel positief gedacht natuurlijk, hopelijk wordt dit ook werkelijkheid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yentl siebert
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 21-02-2021
[Afbeelding]

Komt deze van nbb ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
Jovano schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 16:46:
[...]

Als ze alles net zo op de rit weten te krijgen als met de 5600X en 5800X hebben webshops binnen een maand of 2 een paar 100 CPU's binnen en op voorraad, wat betekend dat we niet nog maanden hoeven te wachten :)

De 5600X en de 5800X zijn nu overal goed verkrijgbaar (Informatique) en zelfs in België. Ik keek voor de grap eens op Alternate.be en daar ook al op voorraad en in Nederland is hij ook steeds verkrijgbaar. De moeilijkste zijn in verkrijgbaarheid is volgens mij nu de 5900X en de 5950X. Deze twee laatste zijn erg populair.

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TonkelTrank
  • Laatst online: 06-06-2024
Yes dinsdag besteld vandaag geleverd!
Heerlijke club met heldere communicatie. Enige heikele punt is de bankoverboeking maar als je gewoon de instructies volgt kan een tiener het nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovano
Van der Berg schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 16:55:
[...]

De 5600X en de 5800X zijn nu overal goed verkrijgbaar (Informatique) en zelfs in België. Ik keek voor de grap eens op Alternate.be en daar ook al op voorraad en in Nederland is hij ook steeds verkrijgbaar. De moeilijkste zijn in verkrijgbaarheid is volgens mij nu de 5900X en de 5950X.
Dat bedoel ik ook, dit was een reactie op @tja dat het nog maanden ging duren ;)
Ik probeer alleen maar te zeggen dat als AMD hun proces en logistiek op orde heeft dat het hopelijk wel mee zou kunnen gaan vallen en we allemaal in ieder geval binnen nu en een maand de 5900X krijgen geleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RogerWilco2
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 19-08 12:40
Van der Berg schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 16:55:
[...]
De 5600X en de 5800X zijn nu overal goed verkrijgbaar (Informatique) en zelfs in België. Ik keek voor de grap eens op Alternate.be en daar ook al op voorraad en in Nederland is hij ook steeds verkrijgbaar. De moeilijkste zijn in verkrijgbaarheid is volgens mij nu de 5900X en de 5950X. Deze twee laatste zijn erg populair.
Het kan zijn dat op de 5600X en 5800X meer marge zit, of dat ze makkelijker te maken zijn voor AMD, omdat er maar één chiplet op zit in plaats van 2, en dat dus de volumes voor de 5900X en 5950X lager zijn omdat AMD daarvoor kiest, of omdat dat is hoe het fabricage proces in elkaar steekt. De laatste twee hebben mogelijk ook een hogere qualiteit substrate nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DYX
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 03-10 20:09

DYX

RogerWilco2 schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 17:10:
[...]

Het kan zijn dat op de 5600X en 5800X meer marge zit, of dat ze makkelijker te maken zijn voor AMD, omdat er maar één chiplet op zit in plaats van 2, en dat dus de volumes voor de 5900X en 5950X lager zijn omdat AMD daarvoor kiest, of omdat dat is hoe het fabricage proces in elkaar steekt. De laatste twee hebben mogelijk ook een hogere qualiteit substrate nodig.
Dat laatste klopt toch niet helemaal. De 5800x is ook gewoon een 100% werkende chiplet. Dan zou je daar ook een lagere levering verwachten als het puur de kwaliteit was. Voor elke 2 5800x kunnen 1 5950x maken. De 5950x is ook geen echte mainstream cpu, dat vooraf geplande aantallen daarvan lager zijn zou mij niet verbazen. Wat er met de 5900x is is mij een raadsel, aangezien dat ook gewoon 2 5600x aan elkaar geplakt zijn natuurlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PlaqueTerminato
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 08-04-2024
DYX schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 17:16:
[...]

Dat laatste klopt toch niet helemaal. De 5800x is ook gewoon een 100% werkende chiplet. Dan zou je daar ook een lagere levering verwachten als het puur de kwaliteit was. Voor elke 2 5800x kunnen 1 5950x maken. De 5950x is ook geen echte mainstream cpu, dat vooraf geplande aantallen daarvan lager zijn zou mij niet verbazen. Wat er met de 5900x is is mij een raadsel, aangezien dat ook gewoon 2 5600x aan elkaar geplakt zijn natuurlijk
Volgens mij verschilt het heel erg per regio welke producten verkrijgbaar zijn. 5950x blijk op heel veel plekken onverkrijgbaar te zijn terwijl hij hier laatst nog op msrp was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tja

tja

Jovano schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 16:46:
[...]

ik extrapoleer en voeg daar negatieve emotie aan toe. ;) (frustratie dat ik hem nog niet heb en ik heb hem nodig voor mijn studie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovano
tja schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 18:04:
[...]

ik extrapoleer en voeg daar negatieve emotie aan toe. ;) (frustratie dat ik hem nog niet heb en ik heb hem nodig voor mijn studie)
Ik snap je wel, ik ben er ook wel klaar mee en wil graag gaan bouwen :9~ En dan moet ik eigenlijk het gpu debacle nog door, maar daar wacht ik wel mee tot dat het een beetje normaal te leveren is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tja

tja

Jovano schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 18:09:
[...]

Ik snap je wel, ik ben er ook wel klaar mee en wil graag gaan bouwen :9~ En dan moet ik eigenlijk het gpu debacle nog door, maar daar wacht ik wel mee tot dat het een beetje normaal te leveren is.
ik heb het nodig voor mijn studie en had dit niet verwacht, die studie kan bijdragen aan het krijgen van nieuw werk. je wil dingen doorlopen en niet alleen maar een boek. en inderdaad ik heb ook nog een 3080 nodig met een 4k monitor. die gpu zal ook wel een drama worden. desnoods een 3080TI als die komt. waarom er in dit soort kaarten een te kort is begrijp ik niet, het is niet echt een thuiswerk gpu. indien wel wil ik graag horen wat voor werk dat is.

anyway,
5900x, 64gb, 1+2tb 980 pro, 3080(ti), 4k benq monitor voor mijn youtube video bewerking, lianli dynamic kast en corsair h150pro. voor de bouw mis ik dus de cpu. tot die binnen is kan ik nog niet verder. 3080, mijn 1080 volstaat nog wel even en is niet kritisch.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fabian0251
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 20-12-2021
DYX schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 17:16:
[...]

Wat er met de 5900x is is mij een raadsel, aangezien dat ook gewoon 2 5600x aan elkaar geplakt zijn natuurlijk
Dit vind ik dus ook zo raar, als er weinig 5950x en 5800xs waren had ik het begrepen aangezien deze 2 CPUs perfecte CCXs (met 8 cores) nodig hebben, de 5600x en 5900x worden gemaakt met imperfecte CCXs waar maar 6 cores op hoeven te draaien dus zou je denken dat ze er hier juist een stuk meer van hebben. Rare situatie vind ik het maar dat juist de 5600x en 5800x in overvloed beschikbaar zijn, je zou haast denken dat er een probleem is met de productie van CPUs met meerdere CCXs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sprankel
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 06-10 12:10
Fabian0251 schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 18:35:
[...]

Dit vind ik dus ook zo raar, als er weinig 5950x en 5800xs waren had ik het begrepen aangezien deze 2 CPUs perfecte CCXs (met 8 cores) nodig hebben, de 5600x en 5900x worden gemaakt met imperfecte CCXs waar maar 6 cores op hoeven te draaien dus zou je denken dat ze er hier juist een stuk meer van hebben. Rare situatie vind ik het maar dat juist de 5600x en 5800x in overvloed beschikbaar zijn, je zou haast denken dat er een probleem is met de productie van CPUs met meerdere CCXs.
De 5600X en 5800X hebben fysiek normaal maar 1 CCX aan boord al zijn er exemplaren die blijkbaar toch 2 keer een CCX aan boord hebben waarbij de 2de software matig uitgeschakeld is. Sommige zijn aan het proberen om indien die 2de CCX fysiek aanwezig is of het mogelijk is hem toch in te schakelen.

Zie ook https://www.techpowerup.c...ryzen-7-5800x-in-the-wild

Sowiezo is heel het verhaal raar, midden december verwachte scan grote leveringen van de 5900X, eind december werden 2 uitgestelde grote leveringen van de 5900X verwacht. Eerste 2 weken van januari, we verwachten ze elk moment. Sindsdien, kom nog is volgende maand horen of we mss iets weten.

Transport van Azië naar Europa is 30 dagen plus zonder productie, als men ze niet geproduceerd krijgt, dan waren er geen leveringen aangekondigd. Dat is hetzelfde alsof ik zou zeggen, ik had vorige week mijn pakje verwacht terwijl ik maar al te goed weet dat het nog niet eens verzonden is.

Ik zie maar 2 opties, ofwel zijn ze gesneuveld tijdens transport (er zijn een paar incidenten geweest met containerschepen) ofwel is er discussie over de prijs gezien er pre orders open staan terwijl het duidelijk is dat de inkoopprijs gestegen is.

Valt mij in ieder geval ook op dat iedereen de lippen stijf op elkaar houd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fabian0251
sprankel schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 19:05:
[...]

Valt mij in ieder geval ook op dat iedereen de lippen stijf op elkaar houd.
Dit is inderdaad vooral het hinderlijke voor de consument. Als ik weet waar het probleem ongeveer ligt heb ik misschien wat meer geduld maar het niet vrijgeven van ook maar iets van een update staat me erg tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MissUnikitty
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 23-08 14:16
predator0235 schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 14:57:
Voor 679€ kan je hem zowel in NL als BE kopen weliswaar?
Niet die direct te leveren zijn, En zoals ik reddit en hier al een tijdje volgt zal dit niet voor direct zijn.
Laat staan aan de oorspronkelijke prijs, lijkt me ook logisch dat al de gene die me voor zijn gegaan eerst bedient worden maar das intussen al een hele waslijst.

[ Voor 15% gewijzigd door MissUnikitty op 23-01-2021 11:34 . Reden: Foute quote ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elidibus
  • Laatst online: 30-09 13:33
sprankel schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 19:05:
[...]

Ik zie maar 2 opties, ofwel zijn ze gesneuveld tijdens transport (er zijn een paar incidenten geweest met containerschepen) ofwel is er discussie over de prijs gezien er pre orders open staan terwijl het duidelijk is dat de inkoopprijs gestegen is.
Prijs gestegen lijkt mij hoogst onwaarschijnlijk de oorzaak, want we hebben een contract met de webshop dat ze geleverd worden tegen de afgesproken prijs, dus hoe dan ook moeten ze leveren. Kunnen ze dat beter eerlijk doen, want reputatie schade is pijnlijker dan een paar euro mislopen of er misschien wel geld op toeleggen. Daarnaast zijn er heel veel mensen die meerdere componenten bij de cpu hebben gekocht, als die annuleren en naar de concurrent gaan ben je ook die business kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XFlame
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 20:39
Kan het niet zo zijn dat er simpelweg een gigantische vraag naar is en dat AMD die heeft onderschat? Zo makkelijk schijnt het niet te zijn om nieuwe batches te draaien, zeker gezien de markt al flink onder druk staat door de enorme vraag.

Mogelijk gebrek aan grondstoffen zou er ook toe hebben geleid dat TSMC de prijzen omhoog heeft gegooid, als zijn dat tot zover alleen geruchten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bmiest
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 24-07 08:27
XFlame schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 21:10:
Kan het niet zo zijn dat er simpelweg een gigantische vraag naar is en dat AMD die heeft onderschat? Zo makkelijk schijnt het niet te zijn om nieuwe batches te draaien, zeker gezien de markt al flink onder druk staat door de enorme vraag.

Mogelijk gebrek aan grondstoffen zou er ook toe hebben geleid dat TSMC de prijzen omhoog heeft gegooid, als zijn dat tot zover alleen geruchten.
Dat de vraag groot is, da's 1 ding, maar maanden geen mainstream cpu's kunnen aanleveren aan particulieren/retailers en eigenlijk geen woord uitleg krijgen... Een van je opgenoemde redenen was voldoende geweest als communicatie van AMD uit, dan wisten we wel gewoon waaraan we waren. Straks ga ik nog intel op deze manier :F ;)

Bmiest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K-Wulf
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20-09 04:12
Als ik niet al een nieuw AM4 moederbord had klaarliggen was ik waarschijnlijk Intel Rocketlake gegaan. Of denkt er iemand dat deze situatie voorbij zal zijn voor maart?

[ Voor 24% gewijzigd door K-Wulf op 22-01-2021 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elidibus
K-Wulf schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 22:30:
Als ik niet al een nieuw AM4 moederbord had klaarliggen was ik waarschijnlijk Intel Rocketlake gegaan. Of denkt er iemand dat deze situatie voorbij zal zijn voor maart?
Gaat met Intel niet veel anders zijn, gezien de situatie. Ik verwacht niet dat die direct een stevige voorraad hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bedenkelijk
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 02-08-2023
Vergeet niet dat megekko/alternate voortdurend een achterstand hadden van tussen de 600-800, die is nooit echt ingelopen tot men massaal ging annuleren.

Notebookbilliger is nu al weken vanuit voorraad aan het leveren terwijl iedereen en zijn moeder vanuit het buitenland nu extra bij hun komt bestellen. Je kan mij niet vertellen dat dat ingecalculeerd was door hun inkoop terwijl nederland nog geen fractie van de orders binnen kan krijgen.

De nederlandse portie van de units land gewoon bij onze euro buren.

[ Voor 8% gewijzigd door Bedenkelijk op 23-01-2021 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theebag
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:19
Bedenkelijk schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 10:32:
Vergeet niet dat megekko/alternate voortdurend een achterstand hadden van tussen de 600-800, die is nooit echt ingelopen tot men massaal ging annuleren.

Notebookbilliger is nu al weken vanuit voorraad aan het leveren terwijl iedereen en zijn moeder vanuit het buitenland nu extra bij hun komt bestellen. Je kan mij niet vertellen dat dat ingecalculeerd was door hun inkoop terwijl nederland nog geen fractie van de orders binnen kan krijgen.

Om nog aan toe te voegen, de 5600X en 5800X zijn in Duitsland nu in de aanbieding - de 5800X zelfs onder de adviesprijs (!).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elidibus
Bedenkelijk schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 10:32:

Het is niet zo raar dat er zo n lange rij is, wat wel raar is is dat onze euroburen inderdaad meer 5900xen lijken te krijgen. Terwijl megekko al sinds half december niks, nada, noppes heeft geleverd. Corona is een reden voor veel problematiek, maar gewoon meer dan een maand geen leveringen kunnen doen is schandalig. Ik geef hiervoor megekko niet de schuld, maar wel AMD, die hierover ook niet communiceren. Ze wimpelen het af als algemene problemen in de keten, maar hier is echt wel meer aan de hand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrImpulsive
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 06-10 11:59
Theebag schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 11:36:
[...]

Om nog aan toe te voegen, de 5600X en 5800X zijn in Duitsland nu in de aanbieding - de 5800X zelfs onder de adviesprijs (!).
Waar? Ik vond de 5800X eigenlijk het meest interessant voor mijn gebruik (voornamelijk gamen plus wat programmeren / ontwikkelen), maar te duur t.o.v. de 5900X die meer cores heeft (op basis van de adviesprijs tenminste).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Theebag
MrImpulsive schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 12:56:
[...]

Waar? Ik vond de 5800X eigenlijk het meest interessant voor mijn gebruik (voornamelijk gamen plus wat programmeren / ontwikkelen), maar te duur t.o.v. de 5900X die meer cores heeft (op basis van de adviesprijs tenminste).
Duitse Alternate: https://www.alternate.de/...ssor/html/product/1685585

Maar er zijn er meer: https://www.idealo.de/pre...6_-ryzen-7-5800x-amd.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fabian0251
[...]

De enige reden dat ik eigenlijk niet voor de 5800x ga is dat ie erg heet loopt tegenover de 6 core CCX chips.
Zie bijvoorbeeld deze vergelijking

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrImpulsive
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 06-10 11:59
Fabian0251 schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 13:00:
[...]

De enige reden dat ik eigenlijk niet voor de 5800x ga is dat ie erg heet loopt tegenover de 6 core CCX chips.
Zie bijvoorbeeld deze vergelijking
Ah, dat is wel vrij heet ja. Ik heb dan wel een goede koeler (Dark Rock 4 Pro), maar ik heb liever geen heethoofd. Dat maakt het weer lastiger. Onder de adviesprijs begint hij alsnog aantrekkelijker te worden, dat wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yentl siebert
lordfragger schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 16:34:
[...]

Je zal tot morgen moeten wachten, ze hebben de CPU naar het postkantoor gebracht waar ik hem pas morgen kan ophalen.

Intussen wel al een nieuw bios op het moederbord aan het flashen (geweldig dat dit tegenwoordig zonder CPU kan trouwens), zo kan ik toch al een beetje spelen :9
En hoe is de ervaring tot nu toe ? Goede webshop ? Of geen aanrader ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordfragger
Yentl siebert schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 13:54:
[...]

En hoe is de ervaring tot nu toe ? Goede webshop ? Of geen aanrader ?
Over de webshop heb ik voorlopig geen klagen. De bezorging door bpost is een ander verhaal... Nadat ik gisteren zogezegd niet thuis was mocht ik de CPU vandaag afhalen in het postkantoor hier 500m verder. Helaas is er tussen gisterenmiddag en vanmorgen ergens een staking geweest (waar verder niemand iets over schijnt te weten) waardoor het pakketje die verre reis nog niet heeft kunnen maken. Mogelijks komt het maandag aan in het postkantoor, maar waarschijnlijk wordt het eerder dinsdag |:(

Het blijft me verbazen dat bpost er zo dikwijls niet in slaagt een pakketje op tijd te leveren (binnen België) terwijl postnl dat vanuit Nederland wel kan.

Wordt dus vervolgd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yentl siebert
lordfragger schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 14:03:
[...]

Over de webshop heb ik voorlopig geen klagen. De bezorging door bpost is een ander verhaal... Nadat ik gisteren zogezegd niet thuis was mocht ik de CPU vandaag afhalen in het postkantoor hier 500m verder. Helaas is er tussen gisterenmiddag en vanmorgen ergens een staking geweest (waar verder niemand iets over schijnt te weten) waardoor het pakketje die verre reis nog niet heeft kunnen maken. Mogelijks komt het maandag aan in het postkantoor, maar waarschijnlijk wordt het eerder dinsdag |:(

Het blijft me verbazen dat bpost er zo dikwijls niet in slaagt een pakketje op tijd te leveren (binnen België) terwijl postnl dat vanuit Nederland wel kan.

Wordt dus vervolgd...
Ah dat is jammer om te horen dat er een zogezegde staking is want bpost vind ik niet zo goed als post nl zij leveren altijd zonder vergraging toch bij mij geweest . en zat de game far cry bij of word die er niet bij gegeven ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Van der Berg
[...]

De 5800X is een erg leuke processor en ik speel dan weliswaar op 4K maar die is echt de ultieme gaming processor voor nu en de komende jaren. Ik zit vaak op zijn turbosnelheid. Betere keuze naar de toekomst dan een 5600X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
In Duitsland al goedkoper en ik €489,- betaald in Nederland nog steeds €499,- voor een Ryzen 7 5800X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ingameIV
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 16-02-2023
De 5800x staat momenteel zelfs voor 459 op de duitse alternate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• srekaewt
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 03-04 13:48
ingameIV schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 15:30:
De 5800x staat momenteel zelfs voor 459 op de duitse alternate.
Relatief wordt de 5800x daarmee een stuk interessanter tov de 5600x. Meerprijs van ca €100 voor 2 extra cores, dat is wat t zou moeten zijn. Mooi om te zien dat de er ook echt substantiele stock begint te komen nu.

Wel vreemd dat de NL shops nog nauwelijks bewegen qua prijs.

STRIX B550-f gaming | 5900X | Gigabyte 3080 Gaming OC | 2x g.skill f4-3600c15d-16gtz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yentl siebert
srekaewt schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 15:36:
[...]

Relatief wordt de 5800x daarmee een stuk interessanter tov de 5600x. Meerprijs van ca €100 voor 2 extra cores, dat is wat t zou moeten zijn. Mooi om te zien dat de er ook echt substantiele stock begint te komen nu.

Die gaan enkel omhoog met de prijs 🤷‍♂️Alsof 600 nog niet genoeg was maken ze er gewoon effe 700van moet je dan nog verzendkosten betalen ook 🙄

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Rawnar
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20-09 16:07

Mr. Rawnar

Upgraden kan altijd

lordfragger schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 14:03:
[...]

Wordt dus vervolgd...
We gaan het zien of het beter gaat met PostNL. Ik heb net dezelfde CPU besteld bij SHS computer en we zullen zien hoe lang het gaat duren voor hij op een Nederlands adres is gearriveerd. Het was iets duurder doordat ze meer vragen voor transport naar Nederland totaal 13 euro. Bleef ik toch nog onder de 700 euro.

AMD Ryzen 9 5900x; Gigabyte B550 Aorus Pro V2; G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC; Sapphire Pulse Radeon RX 7900 GRE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bmiest
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 24-07 08:27
Niks nieuws vanuit Tones btw:

Beste,

Helaas is het nog steeds wachten op meer nieuws vanuit AMD en de leveranciers.. De computerwereld kampt nog steeds met de tekorten, en helaas lijken ze toch hardnekkiger dan gedacht.

Met vriendelijke groeten,

created with MySignature.io

Ian Debrackeleer – Customer Support

Bmiest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ariekanari
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 05-10 21:04
Ik heb de 5800X bestelt bij Reichelt (NL) à €467 + €7 verzendkosten.
Ik kan alleen geen relatief goedkoop dual rank geheugen (16GB of 32GB) vinden. En zie door de bomen het bos niet meer.
@Van der Berg dank, helemaal niet aan HWI gedacht.

[ Voor 8% gewijzigd door ariekanari op 23-01-2021 17:34 ]

Xbox Live: BicycleTiger34 TrueAchievements

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
srekaewt schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 15:36:
[...]

Die 2 extra cores bij de 5800X kunnen in de toekomst het verschil maken o.a. in games en ze hebben 4-threads extra dan de 5600X.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fabian0251
Van der Berg schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 17:26:
[...]

Die 2 extra cores bij de 5800X kunnen in de toekomst het verschil maken o.a. in games en ze hebben 4-threads extra dan de 5600X.
Hij is dan ook een goede 100 euro duurder en draait 20 graden heter, het is maar net waar je prioriteiten liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
ariekanari schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 17:23:
Ik kan alleen geen relatief goedkoop dual rank geheugen (16GB of 32GB) vinden. En zie door de bomen het bos niet meer.
Heel veel plezier ermee en een goede keuze. https://nl.hardware.info/...-3200-cl16-kit-xmp.542707

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emski
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 07-05-2022
ariekanari schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 17:23:
@Van der Berg dank, helemaal niet aan HWI gedacht.
corsair vengeance lpx 3000mhz 2x16gb cmk32gx4m2b3000c15
https://www.google.com/se...&sourceid=chrome&ie=UTF-8

I am running them @3200MHZ, no problem, You can overclock them to 3600MHZ, but u need to go lower then CL15.

You can try https://www.coolblue.nl/p...m-3000-mhz-15-2x16gb.html, they seem the cheapest and they restock constantly

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
Je kan minimaal 3200MHz kiezen en is nu officieel bij AMD Ryzen 5000 zonder overklok. Ik heb 3600MHz (1800MHz) en draait erg goed op die snelheid. Ik heb hem op XMP gezet in de bios. Let ook op de CAS of CL hoe lager hoe beter. Ik heb voor mijn geheugen in de Ryzen computer €274,- betaald voor: G.Skill Trident Z Neo 32GB(2x16GB) 3600MHz CL16 (16-16-16-36) met RGB

[ Voor 68% gewijzigd door Van der Berg op 23-01-2021 18:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PlaqueTerminato
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 08-04-2024
Bijna MSRP 5600x verkrijgbaar vanuit duitsland: https://www.alternate.de/...duct/1685588?event=search

Succes!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• predator0235
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 04-10 12:17
Geef het hier een maand en de 5600 en 5800x volgen hier ook. Ik zelf zie het nut niet van een 5800x voor gaming. Tegen dat die 8 cores gaan gebruikt worden is het 4 jaar verder (als het dan al is) en dan steek je weer iets nieuws ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emski
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 07-05-2022
pretpik schreef op donderdag 31 december 2020 @ 11:23:
[...]

Hier een 5900x besteld bij Centralpoint, ook daar is de verzenddatum 19/01. Lijkt dus allemaal uit dezelfde voorraad/batch te komen.
Did your 5900x ship from centralpoint? i am asking because now it shows :
Verwachte voorraad datum:
maandag 25 januari 2021

i was thinking if a order. Ahh i see it only ships to business customers:(
Still can you tell us if they shipped your order?, and hope u receive it soon

[ Voor 13% gewijzigd door emski op 23-01-2021 23:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolftk
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 19-04-2024
Heeft iemand ervaring met het bestellen van een Ryzen 5600x bij Redshell? Ze hebben er nu 30 op voorraad (tray) voor 330 euro incl. BTW.

https://www.redshell.nl/a...am4-35mb-65w-tray-retail/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fabian0251
Rolftk schreef op zondag 24 januari 2021 @ 12:14:
Heeft iemand ervaring met het bestellen van een Ryzen 5600x bij Redshell? Ze hebben er nu 30 op voorraad (tray) voor 330 euro incl. BTW.

Let wel op, deze is zonder koeler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loft
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-10 13:48

Meerdere mensen al:
https://tweakers.net/shop...-nl-zakelijk/shopreviews/

Prijzen lijken iets te gaan dalen...
Nu nog een mooie aanbieding voor een 5900x ;) :/

If I agreed with you, we'd both be wrong.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Julian-AMD
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 24-02-2024

Julian-AMD

RTX 3080Ti | 3900X

Topicstarter

Gisteren ook de bestelling geplaatst voor een 5600x processor (tray versie)

Schijnen wel een betrouwbare partij te zijn.

https://www.3dmark.com/spy/21686019 - RX 6900XT 21K+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pretpik
  • Registratie: Juli 2005
emski schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 23:38:
[...]

Did your 5900x ship from centralpoint? i am asking because now it shows :
Verwachte voorraad datum:
maandag 25 januari 2021

i was thinking if a order. Ahh i see it only ships to business customers:(
Still can you tell us if they shipped your order?, and hope u receive it soon
Uiteindelijk de bestelling bij Centralpoint geannuleerd, en een 5800x bij Tones besteld. Daar had ik hem donderdag besteld en kreeg hem maandag geleverd. :)

PSN: pretpikkie Xbox Live: Pretpik Steam: Pretpik [NL]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xavisson
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 20-06 21:23
Nou, ook ik ben het wachtten meer dan zat en heb besteld bij notebooksbilliger.de
(thanks voor degene die hier het eerst mee kwam).

En meerprijs van EUR 117, maar hopelijk deze week eindelijk de build kunnen maken :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lennard1
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 01-10 19:48
Wat denken jullie wat de verkoopprijs van de 5600x gaat doen de komende weken?
Ik heb de hoeveelheid bijgehouden die Azerty op voorraad heeft. Maandagmiddag hadden zij 999 stuks op voorraad en nu 944.
Ze verkopen er dus circa 10 per dag voor deze prijs (of hebben ze deze week nog leveringen gekregen?).

Dan duurt het dus nog maanden eer ze door hun voorraad zijn (en dat is ervan uitgaande dat ze geen leveringen krijgen komende maanden wat ze waarschijnlijk wel zullen krijgen?). Kan me niet voorstellen dat ze deze prijs lang blijven hanteren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tja

tja

Van der Berg schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 17:26:
[...]

you speelde toch op 4k?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tja

tja

Megekko,

ik krijg beetje het idee nu ik al die prijzen om hoog zie schieten toch vreemde ideeen.
als de prijzen in de handel en retail zo omhoog schieten kunnen de winkels de cpus nog wel uitleveren tegen de prijzen waar ze tegen verkocht zijn ? ik had besteld voor 579.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
tja schreef op zondag 24 januari 2021 @ 16:01:
[...]

you speelde toch op 4k?
Ik speel inderdaad op 4K resolutie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als dit klopt die ik de door velen gehoopte $200 5000 series Sku die de 3600 zou moeten vervangen als budget koning' niet snel komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tja

tja

Dennism schreef op maandag 25 januari 2021 @ 00:07:
[...]

Als dit klopt die ik de door velen gehoopte $200 5000 series Sku die de 3600 zou moeten vervangen als budget koning' niet snel komen.
als ik kijk naar de 5900x dan zakt me de moed in de schoenen.
als de 5960x threadripper uitkomt komende maanden dan pak ik die liever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avigoorn
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 29-07 21:46
Dan ben ik persoonlijk blij dat ik 100 euro meer heb betaald. Ik kan die extra kernen goed gebruiken.
Ik begrijp dat voor gamen het geen verreiste is? Dan zou ik voor de 5800+ gaan.

Gelukkig nog ergens na lang zoeken een voldoende videokaart op de kop weten te tikken, ook voor (heel) iets meer.

Nu nog een BIOS update zodat ik op 3600mzh kan draaien met XMP. En niet 2100mhz.

Ging bij mijn vorige systeem toch een stuk makkelijker dat bestellen. Lol.

Succes allen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videofabrique
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 29-12-2024
Ik heb ook een 5900X bij Notebooksbillliger besteld. Eens kijken of ze daar deze week nog kunnen leveren.
Als deze binnenkomt komt mijn plekje in de Azerty wachtrij (momenteel 190) weer beschikbaar.

- 25/01 - 10.02 uur (zakelijke) bestelling geplaatst
- 25/01 - 10.10 uur: Betaald
- 25/01 - Status: BTW ID wordt gecontroleerd
- 25/01 - Status BTW ID Fehler... :F :?
- 25/01 - 15.30 uur. Nog steeds BTW ID Fehler. Ze denken dat ze het nieuwe Nederlandse BTW ID niet kunnen herkennen. Order is betaald, maar wordt dus nog niet vrijgegeven. Grrr.
- 29/01 - 11.30 uur. BTW nummer geverifieerd. Order in Bearbeitung..

[ Voor 54% gewijzigd door Videofabrique op 29-01-2021 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elidibus
Nu de situatie voor de 5900x nog uitzichtlozer lijkt, heb ik besloten om genoegen te nemen met een 5800x. Het voornaamste wat ik met mn pc doe is gamen en programmeren. In principe was de 12c toch al overkill, maar ik vond het voor de kleine meerprijs het wel waard. Helaas mag het niet zo zijn, en heb ik geen zin om nog langer te wachten.

Later vandaag zal mijn 5900x bij Megekko dus geannuleerd worden, en schuift iedereen vanaf plek 350 er weer eentje op. De 5800x heb ik inmiddels besteld en zou morgen binnen moeten komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lordfragger
Het is gelukt!

De verpakking is minder dan wat ik bij een grotere winkel zou verwachten, maar er zijn geen ongelukken gebeurd.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rCgG1-reSICrlVQUpnssplcIHN4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4b4D5pTfyUtnjB6cskRrTZaS.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GtzYz91GFInKjcEg-kPURZtqWNs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ptkTDzYyW6CTXZ2OkS5xMdK8.jpg?f=fotoalbum_large

Nu nog tijd vinden om alles in te bouwen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fabian0251
Offtopic, geen aankoop advies

[ Voor 95% gewijzigd door Intergalactic op 27-01-2021 09:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
Offtopic

[ Voor 97% gewijzigd door Intergalactic op 27-01-2021 09:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
Offtopic

[ Voor 97% gewijzigd door Intergalactic op 27-01-2021 09:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Elidibus
Offtopic

[ Voor 98% gewijzigd door Intergalactic op 27-01-2021 09:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
Fabian0251 schreef op maandag 25 januari 2021 @ 11:10:
[...]

Ik doe hetzelfde, gaat denk wel een 5600x ipv een 5800x worden. Lees verhalen van mensen met dezelfde cooler als ik (Dark Rock Pro 4) die onder load op stock frequentie de 90 graden aantikken. De 5600x blijkt een goeie 20 graden koeler te zijn. Die 2 cores komen misschien ooit van pas maar ik wil daar nou niet 100+ euro en 20 graden extra voor opofferen.

Dat betekent dat ik dan waarschijnlijk een paar jaar eerder upgrade dan verwacht met de 5900x maar met de opkomende Intel-AMD concurrentie vind ik dat nog geeneens zo erg.
Ik gebruik hier een Noctua NH-U14S (uit 2015) en dit heb ik mee genomen naar mijn Ryzen 7 5800X. Natuurlijk is de koeler stofvrij gemaakt. Maar de tempraturen zijn nooit boven de 70 graden uitgekomen. In Windows is het zelfs onder de 40 graden.

Je betaald later wel meer, mocht je gaan upgraden en het is raadzaam om nu meteen al voorbereidt te zijn.

[ Voor 5% gewijzigd door Van der Berg op 25-01-2021 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
Elidibus schreef op maandag 25 januari 2021 @ 11:56:
[...]

Heb zelf ook de Dark Rock Pro 4 besteld, tijd zal uitwijzen of deze voldoende is voor deze cpu. Voornaamste drijfveer om niet voor de 5600x te gaan is dat de huidige consoles 8c zijn. Dus ik verwacht dat games beter geoptimaliseerd zullen zijn voor 8c in de toekomst. Met 6c voel ik me daar toch oncomfortabel bij. Vooral omdat ik nu tegen exact hetzelfde probleem aanloop. Heb nu een 4690k, destijds werd gezegd dat 4c de standaard was voor gaming en dat dat nog wel enige tijd vooruit kon. Echter bleek de i5 al snel achter te blijven in de nieuwere titels. Dat wil ik eigenlijk zoveel mogelijk voorkomen.
Wij hebben dezelfde gedachten over de 8 cores :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovano
Zojuist een mail ontvangen van het automatische systeem van Azerty.
Je hebt op dit moment een bestelling bij ons openstaan voor een AMD Ryzen 9 5900X - Processor. Helaas heeft onze leverancier aangegeven dat de levertijd op dit moment onbekend is.

Je hebt op dit moment een bestelling bij ons openstaan voor een Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero - Moederbord. Helaas heeft onze leverancier aangegeven dat de levertijd op dit moment onbekend is.
Wachten wachten wachten :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fabian0251
Van der Berg schreef op maandag 25 januari 2021 @ 11:59:
[...]

Ik gebruik hier een Noctua NH-U14S (uit 2015) en dit heb ik mee genomen naar mijn Ryzen 7 5800X. Natuurlijk is de koeler stofvrij gemaakt. Maar de tempraturen zijn nooit boven de 70 graden uitgekomen. In Windows is het zelfs onder de 40 graden.

Je betaald later wel meer, mocht je gaan upgraden en het is raadzaam om nu meteen al voorbereidt te zijn.
Onder een multi-core stress test zal hij toch echt hoger dan 70 graden uit komen, tenzij jij je pc buiten hebt staan. Laat staan met PBO aan en een overclock.

Ik spreek je over 3-5 jaar, tegen de tijd dat nieuwe games eindelijk volledig geoptimized zijn voor 8 cores, graag nog een keer over hoe goed de Zen 3 architecture het volhoudt ten opzichte van de nieuwere gens.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 17:46
Fabian0251 schreef op maandag 25 januari 2021 @ 12:39:
[...]

Onder een multi-core stress test zal hij toch echt hoger dan 70 graden uit komen, tenzij jij je pc buiten hebt staan. Laat staan met PBO aan en een overclock.

Ik spreek je over 3-5 jaar, tegen de tijd dat nieuwe games eindelijk volledig geoptimized zijn voor 8 cores, graag nog een keer over hoe goed de Zen 3 architecture het volhoudt ten opzichte van de nieuwere gens.
Dit idd.puur voor games nu een 5800x kopen ipv een 5600x omdat een 5800x beter in de toekomst zou presteren is kul. Tegen die tijd koop je beter een nieuwe gen. cpu.

Maar dit kun je elke dag wel tegen @van der Berg zeggen maar hij leeft behoorlijk op zijn roze 5800x wolk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elidibus
Fabian0251 schreef op maandag 25 januari 2021 @ 12:39:
[...]

Ja de 5800x loopt warmer, maar dat hoeft niet direct zo'n probleem te zijn. Huidige cpu's kunnen perfect langer mee op hogere temperatuur, 80 graden is daarin bijvoorbeeld echt geen probleem. Het is niet ideaal, maar wel werkbaar. Daarnaast doe je ook niet iedere dag een stress test of uren lang een stress test. Al met al zal het wel meevallen denk ik.

Over het optimizen, zie ik hier juist een voordeel. In theorie is het zo dat de hardware van consoles langer supported blijven. Aangezien dit dezelfde architectuur betreft, zal het zo zijn dat indien men de cores optimized, ze juist minder load nodig hebben om hetzelfde te bereiken. Dus mijn vermoeden is dat dit juist met de tijd beter zal worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elidibus
schumi1986 schreef op maandag 25 januari 2021 @ 13:03:
[...]

Dit idd.puur voor games nu een 5800x kopen ipv een 5600x omdat een 5800x beter in de toekomst zou presteren is kul. Tegen die tijd koop je beter een nieuwe gen. cpu.

Maar dit kun je elke dag wel tegen @van der Berg zeggen maar hij leeft behoorlijk op zijn roze 5800x wolk.
Is minder eenvoudig, als je nu kiest voor deze upgrade zit je over een x aantal jaren aan een platform upgrade. Dus moet je kwasi alles vervangen, zolang je dat niet van plan bent ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NovemberSierra
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 26-09 16:29
Ik ben vandaag ook overstag gegaan en geswitched van 5900X naar 5800X. Morgen heb ik hem binnen en krijg nog netjes wat geld retour gestord.

Stond je boven plek 63 dan zak je er nu eentje bij Alternate.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aragnut
  • Laatst online: 22:56
scan.co.uk heeft z'n tekst vandaag aangepast (t.o.v. de tekst die vorige week elke dag gepost werd):

25/01/21 - This week we expect to be able to share more information on upcoming shipment schedules of AMD 5000 Series CPUs. We will update the table with the latest information we have each day.

Hopelijk krijgen we dus wat nieuws voor Europa deze week.

Bij Megekko is er nog geen andere melding t.o.v. afgelopen dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06-10 08:22

westergas

rikkie_pc

Niemand hier nog de tray variant besteld bij redshell?

rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DYX

DYX

Mijn 5900x van notebooksbilliger is net ook binnengekomen, dus ik kan gaan bouwenvanavond. Proces is soepel verlopen. Shipping is 2 dagen, dus ook best snel. Nu nog wachten op de nog zeldzamere voeding en Lian Li Unifans }:O
Gelukkig heb ik nog wat oudere spullen liggen om in elk geval een werkend systeem te krijgen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• White_Collar
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:43
Ook maar overstag gegaan en afgelopen vrijdag een bestelling geplaatst in de middag voor de 5900x bij notebooksbilliger.

Betaling en verzending is nog niet bevestigd.
Ben benieuwd O+

Het blijft toch een beetje behelpen met de schaarste, wellicht dat ik een zuiderbuur (belg) kan blij maken met het doorsturen van een bestelling van notebooksbilliger via Nederland? Ik hoef er niks voor te hebben.

[ Voor 77% gewijzigd door White_Collar op 25-01-2021 14:36 ]

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• paaltjuh
  • Laatst online: 07-07 19:25
schumi1986 schreef op maandag 25 januari 2021 @ 13:03:
[...]

als ik goed heb opgelet; wordt de volgende generatie amd op een ander socket gemaakt dus je kan niet later even een andere cpu steken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videofabrique
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 29-12-2024
White_Collar schreef op maandag 25 januari 2021 @ 14:27:
Ook maar overstag gegaan en afgelopen vrijdag een bestelling geplaatst in de middag voor de 5900x bij notebooksbilliger.

Betaling en verzending is nog niet bevestigd.
Ben benieuwd O+

Het blijft toch een beetje behelpen met de schaarste, wellicht dat ik een zuiderbuur (belg) kan blij maken met het doorsturen van een bestelling van notebooksbilliger via Nederland? Ik hoef er niks voor te hebben.
Ik vandaag ook. Maar mijn order blijft hangen doordat ze mijn BTW nummer niet kunnen verifieren... :F

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 17:46
paaltjuh schreef op maandag 25 januari 2021 @ 16:34:
[...]

als ik goed heb opgelet; wordt de volgende generatie amd op een ander socket gemaakt dus je kan niet later even een andere cpu steken.
Wat ik bedoel te zeggen is, voordat de 5600x games niet meer trekt is de meerwaarde van een 5800x nihil. Dus ben je beter af met een nieuwe generatie cpu en ja dan zul je je moederbord moeten wisselen maar dat is niet het einde van de wereld toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Elidibus
schumi1986 schreef op maandag 25 januari 2021 @ 17:22:
[...]

Wat ik bedoel te zeggen is, voordat de 5600x games niet meer trekt is de meerwaarde van een 5800x nihil. Dus ben je beter af met een nieuwe generatie cpu en ja dan zul je je moederbord moeten wisselen maar dat is niet het einde van de wereld toch?
Het probleem is dat niemand weet wanneer die 5600x "het niet meer trekt", de een vind (of beter denkt .. ) dat dat een jaar of 4 is, de ander zijn inschatting is dat dit korter zal zijn. Ikzelf denk dat we met de huidige gen aan consoles vrij snel die upscaling naar 8c maken, en dus vermoed ik dat de 5600x vrij snel outdated aan zal voelen. Dit hangt natuurlijk ook van vele verschillende factoren af. Een 5600x met een 3070 is heel anders dan met een 3080, je moet je componenten progressief met elkaar schalen. Ik kies er dus voor om juist geen 5600x met mijn 3080 samen te zetten, als ik een 3070 zou hebben zou ik dat denk ik wel doen.

En dan is er nog de variabele waarbij je kijkt naar je upgrade path, de een verkoopt zijn hardware jaarlijks voor nieuw spul, de ander doet er liever 5 jaar mee. Als je van plan bent om volgend jaar toch over te stappen naar iets nieuws, kan je beter uit de voeten met een 5600x dan wanneer je een horizon van 5 jaar aan neemt.

Ieder zn standpunt is anders en er is geen goed of slecht.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BrokenTable
  • Niet online
Vandaag mijn NBB 5900x binnen gekregen. Computer draait ondertussen. Diegene die kwam met deze site: bedankt voor de tip!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• predator0235
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 04-10 12:17
Elidibus schreef op maandag 25 januari 2021 @ 17:33:
[...]

Het probleem is dat niemand weet wanneer die 5600x "het niet meer trekt", de een vind (of beter denkt .. ) dat dat een jaar of 4 is, de ander zijn inschatting is dat dit korter zal zijn. Ikzelf denk dat we met de huidige gen aan consoles vrij snel die upscaling naar 8c maken, en dus vermoed ik dat de 5600x vrij snel outdated aan zal voelen. Dit hangt natuurlijk ook van vele verschillende factoren af. Een 5600x met een 3070 is heel anders dan met een 3080, je moet je componenten progressief met elkaar schalen. Ik kies er dus voor om juist geen 5600x met mijn 3080 samen te zetten, als ik een 3070 zou hebben zou ik dat denk ik wel doen.

En dan is er nog de variabele waarbij je kijkt naar je upgrade path, de een verkoopt zijn hardware jaarlijks voor nieuw spul, de ander doet er liever 5 jaar mee. Als je van plan bent om volgend jaar toch over te stappen naar iets nieuws, kan je beter uit de voeten met een 5600x dan wanneer je een horizon van 5 jaar aan neemt.

Ieder zn standpunt is anders en er is geen goed of slecht.
Dit is toch ook weer volledig afhankelijk van je resolutie?
Ik heb zelf een 5600x en RTX 3080 op 1440p. 2x gokken welk stuk hardware tegen de limiet aanloopt?

De RTX zit op 90% of meer en die 5600x zit in zijn neus te peuteren met nog geen 60% load.

De 5600x zal perfect 4 jaar draaien, die 8 cores zeiden ze 4 jaar geleden ook al en kijk nu? En alsof je met je 5800x weer geen nieuwe hardware zal kopen binnen 5 jaar... Als er een Zen5 is ga je toch mee overboord samen met de mensen die begrijpelijk een 5600x hebben gestoken.

Behalve de kleine verwarming die je er aan over zal houden heb je daar nu dus niets aan.
Die extra 100-150€ steek je beter in hoger geklokt geheugen, wat meer invloed zal hebben op je FPS bij een AMD systeem.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HexerPsy
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 19-08 20:23
Azerty mailde vandaag:
Via deze e-mail willen we je graag op de hoogte brengen van de levering van je order W####. Er is een nieuwe verwachte leverindicatie afgegeven door de leverancier.

Je hebt op dit moment een bestelling bij ons openstaan voor een AMD Ryzen 9 5900X - Processor. Helaas heeft onze leverancier aangegeven dat de levertijd op dit moment onbekend is.
Ook Scan UK heeft meer informatie, maar mag het nog niet vrij geven:
25/01/21 - This week we expect to be able to share more information on upcoming shipment schedules of AMD 5000 Series CPUs. We will update the table with the latest information we have each day.
Scan UK zei al eerder dat hun volgende update vandaag zou binnen komen.

Het bericht van WCCFtech is niet motiverend... ( https://wccftech.com/amd-...ility-allocation-q1-2021/ ) want 5900X wordt maar weinig gemaakt. Blijkbaar blijkt uit het koop gedrag van consumenten dat er meer vraag is naar de andere segmenten? Jammer.

Ik heb de 5900X besteld voor 580eu, dus de 5800X voor 100eu en 4C/8T minder still makes no sense. Langer wachten dan maar.

Azerty: 85/365
Megekko: 272/661

Misschien is het redelijk om een levering van 5900X te verwachten in de komende weken, maar het zal niet veel zijn. De vraag is dan, hoeveel leveringen het nog gaat duren...

GamersNexus rapporteert dat de bottleneck nu bij caps en andere kleine PCB componenten ligt, die nu ook de autoindustrie aan het lam leggen is.
Zolang de voorraad beperkt blijft en de prijzen niet omlaag gaan, blijft het een betere value om de order te houden. Ik gebruik nu een i7-8700X en 3060Ti voor gaming / blender / video editing en is dit prima vol te houden.

Houd vol jongens! Koop waar voor je geld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keesje_NL
  • Laatst online: 06-02-2024
Ook overstag gegaan en een bestelling geplaatst bij NoteBooksBilliger voor een Ryzen 9 5900X, 'slechts' 100 euro duurder dan ik al had besteld bij een andere winkel. Dan heb ik eindelijk een nieuwe processor sinds mijn i7-2600K van zo'n 11 jaar oud. En dan ook gelijk een volledige update in een nieuwe kast met alles nieuw. Ik hoop dat ik hem eind van de week binnen heb, lees dat het zo'n 5 dagen duurt met versturen van anderen..

Ik zal bijhouden hoelang het duurt voor ik hem binnen heb en hier vermelden. Alleen 'BIC/SWIFT'-nummer nergens kunnen invullen, ik hoop niet dat dat voor problemen gaat zorgen bij het versturen..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Van der Berg
Keesje_NL schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 01:00:
Ook overstag gegaan en een bestelling geplaatst bij NoteBooksBilliger voor een Ryzen 9 5900X, 'slechts' 100 euro duurder dan ik al had besteld bij een andere winkel. Dan heb ik eindelijk een nieuwe processor sinds mijn i7-2600K van zo'n 11 jaar oud. En dan ook gelijk een volledige update in een nieuwe kast met alles nieuw. Ik hoop dat ik hem eind van de week binnen heb, lees dat het zo'n 5 dagen duurt met versturen van anderen..

Ik zal bijhouden hoelang het duurt voor ik hem binnen heb en hier vermelden. Alleen 'BIC/SWIFT'-nummer nergens kunnen invullen, ik hoop niet dat dat voor problemen gaat zorgen bij het versturen..
Wow! Dat heb je knap vol gehouden! Een i7-2600K van zo'n 11 jaar geleden! De Sandy Bridge was erg populair toen en die wilde ik bijna kopen. Had jij hem overgeklokt op 5GHz? Want daar waren ze erg populair in om op 5GHz te draaien.

Werkte alle spellen nog met jouw 2600K na 11 jaar? Het zal een enorme stap vooruitgang zijn nu je naar de 5900X ga. Heel veel plezier ermee! Voor nog eens 10 jaar. Ik zou het knap vind als we dat volhouden 10 jaar met ons Ryzen 5000 generatie tot 2030 :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Keesje_NL
  • Laatst online: 06-02-2024
Van der Berg schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 01:27:
[...]

Wow! Dat heb je knap vol gehouden! Een i7-2600K van zo'n 11 jaar geleden! De Sandy Bridge was erg populair toen en die wilde ik bijna kopen. Had jij hem overgeklokt op 5GHz? Want daar waren ze erg populair in om op 5GHz te draaien.

Werkte alle spellen nog met jouw 2600K na 11 jaar? Het zal een enorme stap vooruitgang zijn nu je naar de 5900X ga. Heel veel plezier ermee! Voor nog eens 10 jaar. Ik zou het knap vind als we dat volhouden 10 jaar met ons Ryzen 5000 generatie tot 2030 :)
10 ipv 11 jaar, net even gechecked!

Tussendoor wel de grafische kaart (naar een GTX970), geheugen (naar 16GB) en 2 fans geupdated maar kast, mobo, (inmiddels kapotte) processorkoeler en processor al die tijd gehouden. Nooit succesvol kunnen overclocked, dat soort getweak gaat bij mij standaard verkeerd maar ik hoop dat het inmiddels meet nieuwe hardware van nu makkelijker gaat dan vroeger.

Alle spellen zover kunnen draaien maar ik kreeg grote problemen bij renderen (SketchUp + V-ray). Dus vandaar deze build+processor die ik eigenlijk al een jaar geleden had gepland met (toen nog) een RTX 2070. Door de geruchtenmachine die begin 2019 luider werd dat er een nieuwe AMD-processor aan kwam heb ik een extra jaar gewacht. Het lijkt me niet zo netjes hier heel mijn build te vermelden, daar verwijs ik je door naar
Keesje_NL in "Geheugen-advies gevraagd voor nieuwe PC"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• srekaewt
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 03-04 13:48
5600x voor €310 bij amazon.fr in stock

https://www.amazon.fr/gp/product/B08166SLDF?psc=1

STRIX B550-f gaming | 5900X | Gigabyte 3080 Gaming OC | 2x g.skill f4-3600c15d-16gtz

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mikeyfire643
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 06-10 11:43
@Keesje_NL niet nodig bij een IBAN-nummer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DYX

DYX

Keesje_NL schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 01:00:
Die hoef je inderdaad ook niet in te vullen. IBAN is voldoende.
- Binnen een paar uur had ik de bevestiging + betaal gegevens.
- Bevestiging van betaling duurde ongeveer ene halve dag
- Halve dag later verzending
- 2 dagen onderweg tot ik hem ontving
Pagina: 1 ... 108 ... 119 Laatste

Let op:
Actuele beschikbaarheid: https://docs.google.com/s...55LIY96ok5lkEZmM/htmlview

Dit topic is alleen voor het bespreken van levertijden en prijzen. Persoonlijk advies of technische vragen horen hier dus niet thuis.

• Slowchat mag in onze discord: Discord
• Geen aankoopadvies!
• Geen V&A!
• Geen discussies over moederborden of BIOS versies.
• Geen ervaringen, die horen in het ervaringentopic.
• Geen zeik of huilposts, inclusief problemen bij aflevering door derden (PostNL, UPS etc). Daar heeft niemand iets aan.
• Garantie-issues.