Preorder Chromecast met Google TV in Duitsland gekocht
De 2 problemen waar ik tegen aan ben gelopen:
1) Niet Duitse betaalmiddelen worden door Google niet geaccepteerd, inclusief Nederlandse PayPal kaarten.
De oplossing: betaal met een (prepaid) Visa of Mastercard, want die worden als internationale betaalmiddelen beschouwd enworden dus wel geaccepteerd.
2) Google en andere leveranciers, zoals Mediamarkt, leveren enkel binnen Duitsland.
Die oplossing daarvoor is wat meer omslachtig; namelijk door gebruik te maken van een Duits P.O. box adres, gratis te verkrijgen bij bedrijven zoals
https://www.mailboxde.com/.
Google, Amazon.de en anderen bedrijven hebben dan geen enekel probleem met leveren. Het is immers een geldig Duits adres.
Natuurlijk zijn er kosten aan verbonden, want het P.O. Box bedrijf stuurt jouw pakketje weer door naar jou Nederlandse adres en daar worden uiteraard verzend-,loon-, en andere kosten voor berekent.
Deze prijzen worden bijna altijd duidelijk vooraf aangegeven op de websites en zijn niet buitensporig: Om mijn Chromecast thuisgestuurd te krijgen werd mij 14 euro berekent, en dat is inclusief verzekering en bezorgd door DHL.
Tel de prijs van de Chromecast daarbij op en voor 82 euro had ik mijn Chromecast al voor 30-09-2020 al in handen.
Er zijn nu andere opties natuurlijk, maar die zijn vaak niet veilig, legaal of belachelijk duur. Met deze methode heb je meer zekerheid en bescherming en hoef je geen maanden te wachten..
[
Voor 4% gewijzigd door
RawRanger op 14-12-2020 21:36
]