Zelf je gestukte muren spuiten met een Wagner spuiter

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adesign
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 04-03 23:43
Wij gaan verhuizen naar een nieuwbouw huis van 10 jaar jong. De muren in de woonkamer zijn nu voorzien van een lichte korrel (spack spuiten/spachtel putz of hoe het ook heet). Ik ga de muren glad laten stuken. Daarna wil ik de muren laten spuiten met witte latex verf. Ik heb dit al een keer eerder uitbesteed en het zag er heel gemakkelijk uit. Het meeste werk zat hem in het afplakken van de ramen, kozijnen en vloer. Uiteindelijk was het gewoon een kwestie van banen trekken en de banen overlappen. Nu zit ik er aan te denken om dit zelf te gaan doen met een Wagner spuiter. Is dit goed te doen? Iemand wel eens zelf gedaan? Of zit er echt een verschil bij een proffesionele schilder met zijn proffesionele spuit machine?Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JW727eUwZH6Berb9mbG8SQYzWZY=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/kuUA2CI6tcLtZR5dKyvZPsWp.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 23:53
Het is goed te doen, elke beunhaas kan het. Enige nadeel (eigen ervaring, in mijn studentenkamer deed broer van huurbaas het even) zijn "hoeken". Die gaan vaak scheuren als de verf droogt. Oja, stopcontacten ook even afplakken, dat waren ze bij mij vergeten (toen met een priem gewoon 2 gaatjes in geprikt en kreeg de mededeling: hij doet t gewoon hoor).
Verfrollers geven wel 10x mooier resultaat. Dus je kan je afvragen, wil je liever snel snel of mooi in een woonkamer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:30
99ruud99 schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 11:18:
Het is goed te doen, elke beunhaas kan het. Enige nadeel (eigen ervaring, in mijn studentenkamer deed broer van huurbaas het even) zijn "hoeken". Die gaan vaak scheuren als de verf droogt. Oja, stopcontacten ook even afplakken, dat waren ze bij mij vergeten (toen met een priem gewoon 2 gaatjes in geprikt en kreeg de mededeling: hij doet t gewoon hoor).
Verfrollers geven wel 10x mooier resultaat. Dus je kan je afvragen, wil je liever snel snel of mooi in een woonkamer.
Ik heb het zelf niet gedaan, maar laten doen na onze verbouwing op ons plafond, maar bij ons is het veel en veel strakker geworden dan je zelf kan met een verfroller.

Je kan het altijd proberen en als het niets is er weer overheen verven. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 23:53
Voordeel van spuiten is natuurlijk dat je geen banen krijgt, dat je wel krijgt als je met roller maar 1 laag aanlegt.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Gman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-05 17:14
Ik heb dit ooit als vakantie baantje gedaan, met een doorsnee wagner, en het is echt makkelijk.
Daarna zelf 1 aangeschaft en heel erg veel muren en plafonds gedaan bij mezelf en vrienden.
Precies zoals je zegt, het meeste werk zit in het afplakken, de spray komt echt overal.

Als het kan zou ik het model pakken die je direct in de emmer kan hangen, veel minder gedoe/geknoei met het overgieten van de verf en je kan veel langer door.
De automatische reinigingsfunctie is ook erg handig.
Ja hij is zeker duurder maar het is het echt waard. (Tenzij je 1 kamer moet doen).

Koop ook een verfmixer voor in de boormachine (paar euro) voor het aanlengen van onverdunde latexverf.
Als de verf teveel spettert en sputtert is het nog te dik.

Verder zweer ik bij Flexa (of nog beter sikkens bijvoorbeeld), neem geen huismerk latexverf, ik heb daar slechte ervaringen mee.

[ Voor 8% gewijzigd door Gman op 29-10-2020 11:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nightw1ng
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 20:00
Voor als je er één wil aanschaffen, ze zijn op dit moment in de 'aanbieding' op Ibood. Mogelijk interessant.

I want to buy a fog machine and put it in a data center, so when I open the door, fog spills out, I can say "Welcome to the cloud!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gman
Nightw1ng schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 11:27:
Voor als je er één wil aanschaffen, ze zijn op dit moment in de 'aanbieding' op Ibood. Mogelijk interessant.
Goede tip.
Die Wagner Flexio 995 Verfspuitsysteem voor € 169,95 is wel erg strak geprijst, ik snap wel dat die uitverkocht is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H12
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 17:52

H12

Ik heb het twee jaar geleden ook zelf gedaan, voor het hele huis. Met een iets grotere Wagner zoals @Gman ook aangeeft. Als je goede latex hebt, met de juiste mengverhouding, geeft het een prima resultaat en gaat het ook vooral heel erg snel. De eerste kamers heb ik wel 'nagerold', vanwege onbekendheid met het systeem. Als je het voor de eerste keer gaat doen, dan zullen (goede) professionals zeker een beter resultaat opleveren.

Naderhand heb ik het apparaat aan veel vrienden en familie aangeboden. Maar niemand wil het gebruiken, dus die staat te verstoffen in de garage. Koop er alleen één als je veel oppervlak moet verven, of zeker weet het vaker te gebruiken (anders kun je dat geld net zo goed aan een schilder uitgeven).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
YouTube: Wagner W 950 Flexio

Deze heb ik gekocht, werkt perfect :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpiwf
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19:24

jpiwf

licenced pepernootaddict

Ik heb net mijn hele huis gespoten met zo'n Wagner ding. Dat verfreservoir in je plaatje is veel te klein trouwens, en verfgewicht op de spuitmond raad ik af. Ik spoot er liters latex doorheen en elke keer halverwegen een ruimte bijvullen lijkt me niet fijn. Ik had dan ook het model wat je gewoon in de 10 liter latex emmer kan zetten geleend. Was een oudere versie van de Control pro 350 M.
Afplakken is wel echt even een klusje, er komt een nevel door de hele ruimte te hangen als je hem gebruikt. Even narollen om de overlap tussen de banen weg te rollen is ook wel aan te raden voor een egaal resultaat. En smalle ruimtes als de gang werken niet, dan kan je niet genoeg afstand nemen tot de muur om de verf genoeg te laten verdelen merkte ik. Die ruimtes heb ik gewoon gerold.

member of Los Alcoholicos ban dhmo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:26

St@m

@ Your Service

Over 2 weken wordt er hier gestukt en ik heb net een Wagner 950 gekocht.. hoe toevallig.
Ik hoop (denk het wel) dat ik ook de voorstrijk kan doen met dat ding, als iemand ervaring hiermee heeft hoor ik het graag.

Gelukkig hoef ik weinig af te plakken, alleen de vloer in de hal, de rest is / gaat er allemaal uit op de 1e verdieping. Dus na het stuken gewoon overal witte latex overheen, en ik denk (weet ik nog niet zeker) dat ik met een roller de patronen doe die de vrouw heeft bedacht.

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gman
jpiwf schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 11:51:
Even narollen om de overlap tussen de banen weg te rollen is ook wel aan te raden voor een egaal resultaat. En smalle ruimtes als de gang werken niet, dan kan je niet genoeg afstand nemen tot de muur om de verf genoeg te laten verdelen merkte ik. Die ruimtes heb ik gewoon gerold.
Is niet mijn ervaring, narollen heb ik nooit hoeven doen.
Als je wit op wit spuit is het lastig om te zien waar je geweest bent, goede verlichting en een stofmasker zijn ook een must. Voor plafonds wil je ook echt een beschermbril want de nevel komt zeker in je ogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greencap
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 05-02 13:35
Het ziet er gemakkelijker uit dan het is (eigenlijk net als met normaal schilderen). Als je het niet goed doet kan je toch wel last krijgen van druipers of niet overal een even dikke laag aanbrengen. Ook kan je heel veel verspillen door nevel bij matige apparatuur of de onjuiste afstand. In reviews lees je toch ook wel dat die goedkopere Wagners vrij snel verstopt raken en dan niet meer te gebruiken zijn.

Ik vraag me vooral af waarom je niet gewoon een pro zou inhuren. Die plakken alles netjes af, kitten en spuiten je huis meerdere lagen voor 6 a 7 euro per m2 met kwaliteitsverf. Wij hebben dit ook net gedaan en als je ziet wat voor zooi het is ben ik wel blij dat ik het niet zelf hoef te doen. Het gaat ook met behoorlijke druk (200 bar) waardoor soms ook de tape e.d. wordt weggeblazen. Ik heb liever dat dat hun verantwoordelijkheid is en dat zij dat mogen schoonmaken dan wanneer ik dat zelf zou moeten doen.

Ze komen bij ons huis er na een spuitsessie helemaal wit uit, dus een bril, pet en masker is echt een must. Vergeet ook niet dat je om overal goed bij te kunnen wel een steiger moet hebben, want eigenlijk moet overal de afstand tussen de spuit en de muur gelijk blijven, ook op moeilijk te bereiken plekjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cdoens
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 02-05 15:26

cdoens

Peugeot-gek

In ons huis hebben de stucadoors ook alle wanden en plafonds gespoten.
Het voordeel was dat zij wisten dat ze zelf moesten gaan spuiten dus het stucwerk hebben ze erg netjes gemaakt (goed gesneden aan de randen)

En uiteindelijk had het voor 2 complete verdiepingen maar een meerprijs van ong 250€ incl materiaal t.o.v. dat we alles zelf zouden doen.
Onze eigen arbeid zit niet in die prijsvergelijking en ook kunnen wij het lang niet zo netjes als een prof.
Het beste resultaat telde voor ons heel erg mee.

Ford Focus SW, Peugeot 106 Rallye (work-in-progress)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreiTech
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 22:36
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KU9kT9gk28shooLeQgvi-ZTtsPE=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/WlkARrPjZbVyDGPTk6RFTehD.jpg?f=user_large

Kan prima zelf. Ik heb het (helaas) wel met een goedkopere variant (spuit) gedaan (met tankje aan de spuit) en inderdaad moet je redelijk vaak bijvullen. Het scheelt overigens wel een keer naar de sportschool gaan :).

Alvorens echt zichtwerk te gaan doen, veel oefenen. Stukken karton, plastic, stucloper welke ik aan de wand had gehangen om uit te dokteren qua afstellingen, verdunnen van de verf en de techniek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter.N
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 15:20
Wij hebben de Wagner W950.

Afplakken is echt giga belangrijk, de verf komt echt overal. Maar het resultaat is super super strak, we zijn er erg blij mee.

Het is wel belangrijk om de handleiding te lezen en het juiste type verf te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRTNbos
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 14:35
Ik heb zelf mijn halve huis gedaan met een roller. Ik heb een goede roller, en een degelijk merk verf gebruikt (ik heb zelf een goede sikkens gebruikt) en ik heb echt geen banen!

Bedenk wel dat je op nieuw stuc werk heb beste wel eerst een voorstrijk en/of primer moet aanbrengen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ydderf
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 22:54
Je zou ook deze twee topics nog ff kunnen doorzoeken. Daar zijn de verfspuiten ook voorbij gekomen.
[DIY] Het grote (elektrische) gereedschapstopic Deel 4
[DIY] Het klussende Tweaker Q, A & showcase topic - Deel 6

Soms gaat het niet zoals het moet, maar moet het maar zoals het gaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adesign
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 04-03 23:43
Bedankt allemaal. Ik ga het gewoon proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18:45
Ik heb thuis onbehandeld stuc in de hele woning. Ooit geprobeerd de langste muur te rollen met voorstrijk en vervolgens te verven. Aangezien wij een vrij grove korrel hebben komt de roller hier nooit in. Gevolg, overal witte puntjes in de gekleurde muur.

Zelf wacht ik nog op een Black Friday aanbieding voor de Wagner 250. Daarna ga ik alles zelf doen. De soort verf moet ik nog uitzoeken.
Pagina: 1