Voorafgaand aan mijn post zal ik eerst even zeggen dat ik vrij weinig (geen) verstand heb van netwerken, mijn excuses als ik een hoop terminologie door elkaar haal.
Ik game niet super veel online, en de games die ik dan wel speel hebben vaak geen compleet perfect netwerk nodig maar ik ben recent weer begonnen met het spelen van fighting games die vaak een best rukke netcode hebben, en waar je het echt heel snel merkt wanneer er iets mis is met je internet, en mijn matches waren vaak niet helemaal lekker, geen extreme lagspikes ofzo, maar het voelde vaak een beetje "jittery" aan.
Ben toen gaan zoeken wat het probleem zou kunnen zijn, want ik merk er verder niks van bij dagelijks gebruik, Youtube, Twitch, Netflix, downloaden, uploaden is allemaal goed, speedtests die ik draaide kwamen overeen met de snelheid van mijn Ziggo pakket, enzovoort, totdat ik deze test draaide: https://www.dslreports.com/speedtest:fill(white):strip_exif()/f/image/9dBt79796sp24BK0dwlIOvDx.png?f=user_large)
Op die test scoor ik constant een D op zijn best, maar ook regelmatig een F voor "bufferbloat", als ik die test ook kijk ziet het er ook niet heel goed uit, maar ik moet toegeven dat ik (tot nu) nog niet eens van het woord bufferbloat gehoord had. Ben toen even gaan googlen en dit kan wel degelijk de rede zijn waarom mijn matches in een P2P game als bijv. Street Fighter niet 100% aanvoelen.
Kan ik hier iets aan doen of ligt dit aan die Ziggo connectbox? Ik las dat een betere router met bepaalde opties het zou kunnen oplossen? Mijn internet is bedraad.
Thanks in advance.
Ik game niet super veel online, en de games die ik dan wel speel hebben vaak geen compleet perfect netwerk nodig maar ik ben recent weer begonnen met het spelen van fighting games die vaak een best rukke netcode hebben, en waar je het echt heel snel merkt wanneer er iets mis is met je internet, en mijn matches waren vaak niet helemaal lekker, geen extreme lagspikes ofzo, maar het voelde vaak een beetje "jittery" aan.
Ben toen gaan zoeken wat het probleem zou kunnen zijn, want ik merk er verder niks van bij dagelijks gebruik, Youtube, Twitch, Netflix, downloaden, uploaden is allemaal goed, speedtests die ik draaide kwamen overeen met de snelheid van mijn Ziggo pakket, enzovoort, totdat ik deze test draaide: https://www.dslreports.com/speedtest
:fill(white):strip_exif()/f/image/9dBt79796sp24BK0dwlIOvDx.png?f=user_large)
Op die test scoor ik constant een D op zijn best, maar ook regelmatig een F voor "bufferbloat", als ik die test ook kijk ziet het er ook niet heel goed uit, maar ik moet toegeven dat ik (tot nu) nog niet eens van het woord bufferbloat gehoord had. Ben toen even gaan googlen en dit kan wel degelijk de rede zijn waarom mijn matches in een P2P game als bijv. Street Fighter niet 100% aanvoelen.
Kan ik hier iets aan doen of ligt dit aan die Ziggo connectbox? Ik las dat een betere router met bepaalde opties het zou kunnen oplossen? Mijn internet is bedraad.
Thanks in advance.