Staand toilet vervangen voor hangtoilet

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BakkerBolletje
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 24-04 02:37
Beste mede Tweakers,

Ik wil mijn huidig toilet gaan vernieuwen.
En de staande kleipot vervangen voor een hang toilet.

Ik heb alleen een beetje “vrees” voor de sprong bocht die ik moet gebruiken om dit te realiseren
Gaat door al die bochten die gaan ontstaan en het “platte” stuk van de sprongbocht niet voor problemen zorgen?
Of moet ik gewoon 11 cm diep uit kappen (gaat dat geen probleem worden voor de fundering?)

Ik ga gebruik maken van de geberit 8cm unit omdat ik niet veel ruimte heb van muur tot deur kozijn,
Heb er een foto bij dat zorgt dat het plaatje wat duidelijker word,

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/--XuXpgAf5O1PMeK09rXLexnbnk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oI96aqv4iyILMRxz66Re1ath.jpg?f=fotoalbum_large

Verder tips en pointers zijn altijd welkom.

Canon 450D + 18-55mm IS Kitlens || Slingshot 100

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mike2k
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-04 11:21

Mike2k

Zone grote vuurbal jonge! BAM!

Ik heb er inmiddels 10 jaar zo een inzitten: https://www.hornbach.nl/s...-110/7464865/artikel.html

Echt nog nooit problemen mee gehad, geen enkele verstopping of wat dan ook.

Als je weinig ruimte hebt kan je ook een verkorte pot gebruiken, deze is een cm of 5/10 korter dan een normale geloof ik.

PS. Als je goed kijkt zie je dat het platte stuk van de sprong bocht breder is dan het ronde stuk. Per saldo is de doorsnee oppervlakte dus gelijk, alleen de vorm is anders.

[ Voor 21% gewijzigd door Mike2k op 22-10-2020 21:34 ]

You definitely rate about a 9.0 on my weird-shit-o-meter
Chuck Norris doesn't dial the wrong number. You answer the wrong phone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vliegvlug
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online

Vliegvlug

Flight Simple

Kan je de afvoer niet naar achter verplaatsen?
Dat is wat er bij ons gedaan is, oude buis afgekoppeld en nieuw gat geboord naar de kruipruimte en daar op de riolering aangesloten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jppilot
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 06-05 08:20
Grappig, een maand geleden precies hetzelfde laten doen. Zelfs de pot ziet er hetzelfde uit en inderdaad ook een geberit geplaatst.

Bij ons is de zandcementdekvloer deels uitgebikt om de afvoer dichterbij te plaatsen. Was binnen 2 uur gepiept, niks spannends. Qua doorvoer etc tot nu 0 problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Springuin
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13:58
Precies dezelfde situatie gehad, ook zo'n sprongbocht gebruikt want dat was het makkelijkst. Werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BakkerBolletje
Bedankt voor de feedback, word een uitdaging maar heb er zin in :P
Vliegvlug schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 21:40:
Kan je de afvoer niet naar achter verplaatsen?
Dat is wat er bij ons gedaan is, oude buis afgekoppeld en nieuw gat geboord naar de kruipruimte en daar op de riolering aangesloten
Helaas heb ik geen. kruipruimte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antonius
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-04 19:04
Ik heb hier na een tijdje twijfelen de vloer open gehakt en met twee 45 graden bochten de afvoer richting de achterwand verplaatst. Ik vond het een rot klus, het resultaat is wel de moeite waard en ik ben blij dat ik de afvoer verlegd heb. Hier ook een Geberit inbouw reservoir, kortere pot. Let er bij het laatste op dat sommige van die verkorte potten voor de heren wat krap kunnen worden, voor dames geen probleem. Hier een O.novo compact van Villeroy & Boch, daarop zit bij mij ook niets klem :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kabeltjekabel
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 13-02-2021
BakkerBolletje schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 00:31:
Bedankt voor de feedback, word een uitdaging maar heb er zin in :P

[...]

Helaas heb ik geen. kruipruimte.
Wat is de vloer opbouw dan? Als je dat een stukje kunt uithakken en de afvoer kunt verplaatsen heb je ook die sprongbocht niet nodig.

Kortere pot... raad ik af :P . Kun je de pot eventueel niet in de hoek zetten?

Dit idee zeg maar;

Afbeeldingslocatie: https://www.badkamerwinkel.nl/media/wysiwyg/Advies_over/Inbouwreservoir/190219_Inbouwreservoirs-72Ddpi2.jpg
Plaatje van;
https://www.badkamerwinke...ies-over-inbouwreservoirs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 162126

Bij ons is dit vorig jaar gedaan. De afvoer zit/zat ook wat ver naar voren. Ze hebben toen een klein stukje dekvloer weggehakt en er een 'plattere; afvoer in gedaan (volgens mij precies zo'n ding waar @Mike2k naar linkt). Tegels erover en geen probleem.

edit:
En per saldo is het zelfs minder diep van de voorkant toilet tot muur.

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 162126 op 23-10-2020 08:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietjuh
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-05 06:22
Zo’n sprongbocht van geberit werkt perfect, zit al 10+ jaar bij mijn ouders in de badkamer, zonder enig probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ptjuh
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 23-04 15:14

ptjuh

New day, same old shit

Mike2k schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 21:33:
Ik heb er inmiddels 10 jaar zo een inzitten: https://www.hornbach.nl/s...-110/7464865/artikel.html

Echt nog nooit problemen mee gehad, geen enkele verstopping of wat dan ook.

Als je weinig ruimte hebt kan je ook een verkorte pot gebruiken, deze is een cm of 5/10 korter dan een normale geloof ik.

PS. Als je goed kijkt zie je dat het platte stuk van de sprong bocht breder is dan het ronde stuk. Per saldo is de doorsnee oppervlakte dus gelijk, alleen de vorm is anders.
Wij hebben dezelfde Sprongbocht ook al 10 jaar in het huis zitten. Ook nog nooit problemen gehad met verstoppingen enzo... _/-\o_

Its all in the little things that people do..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krijnemans
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 06-05 08:45
kabeltjekabel schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 01:33:
[...]

Wat is de vloer opbouw dan? Als je dat een stukje kunt uithakken en de afvoer kunt verplaatsen heb je ook die sprongbocht niet nodig.

Kortere pot... raad ik af :P . Kun je de pot eventueel niet in de hoek zetten?

Dit idee zeg maar;

[Afbeelding]
Plaatje van;
https://www.badkamerwinke...ies-over-inbouwreservoirs
Waarom raad je een kortere pot af? Wij hebben deze op de begane grond ook. Wij gebruiken 80% het toilet boven, maar nog nooit heeft een gast (of wijzelf) geklaagd over een kortere pot. Dus ben wel eens benieuwd :+ Alleen het stukje tussen de muur en het begin van het 'gat' is namelijk 5cm korter. Het zitvlak en het gat zijn dezelfde maat als het normale model (we hebben namelijk boven de normale en onder de korte versie). Het enige wat een beetje anders is, is dat de deksel wat rechterop staat, maar ik hang toch niet achterover als ik klei...

Wat heb je voor een vloer? Hoe ziet e.e.a. nu uit?

[ Voor 16% gewijzigd door Krijnemans op 26-10-2020 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koppensneller
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:50

Koppensneller

winterrrrrr

Krijnemans schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 16:27:
[...]

Waarom raad je een kortere pot af? Wij hebben deze op de begane grond ook. Wij gebruiken 80% het toilet boven, maar nog nooit heeft een gast (of wijzelf) geklaagd over een kortere pot. Dus ben wel eens benieuwd :+ Alleen het stukje tussen de muur en het begin van het 'gat' is namelijk 5cm korter. Het zitvlak en het gat zijn dezelfde maat als het normale model (we hebben namelijk boven de normale en onder de korte versie). Het enige wat een beetje anders is, is dat de deksel wat rechterop staat, maar ik hang toch niet achterover als ik klei...

Nou moet ik zeggen dat ik als gast nog nooit over iemands toilet heb geklaagd, daar is het me allemaal net even te onbelangrijk voor. Als ik kwijt kan wat ik kwijt moet ben ik tevreden :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krijnemans
Koppensneller schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 16:30:
[...]

Nou moet ik zeggen dat ik als gast nog nooit over iemands toilet heb geklaagd, daar is het me allemaal net even te onbelangrijk voor. Als ik kwijt kan wat ik kwijt moet ben ik tevreden :D
Denk dat veel mensen 't niet eens opmerken. Anyways.. ik heb er zelf nog nooit last van ondervonden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KNed
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15:00
Hier zowel boven als beneden ook een Duravit Starck "korte" toiletpot. Echt totaal geen probleem. Verschil zit inderdaad vooral het stukje tussen het deksel en de muur.

Vergelijk maar:
https://www.badkamerwinke...36-x-54-cm-wit-2200090000

https://www.badkamerwinke...5-cm-4-5-l-wit-2227090000

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kabeltjekabel
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 13-02-2021
Krijnemans schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 16:27:
[...]

Ik dacht juist aan een pot met een kleiner gat. Dat is echt belachelijk. Als je er op gaat zitten pies je op de voorste rand of poep je op de achterrand 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krijnemans
kabeltjekabel schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 16:46:
[...]

Ik dacht juist aan een pot met een kleiner gat. Dat is echt belachelijk. Als je er op gaat zitten pies je op de voorste rand of poep je op de achterrand 8)7
Zo is het gelukkig bij de mijne niet. Volgens mij zijn er inderdaad ook modellen die een kleiner gat hebben, dus ff goed opletten inderdaad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BakkerBolletje
Beste mede tweakers,

Ik ga het toilet vervangen voor een hangversie.
Nu heb ik van de achterwand tot het metalen deurkozijn net 15cm.
Zou dus willen dat de tegel tot aan het deurkozijn komt.

Alleen kom ik er niet uit welk inbouw reservoir ik hiervoor nodig heb.
De up720 is van 8 tot 11 cm
De up320 is van 12 tot 18 cm
De up100 is van idem als de up320

Zou van het wera of qboard willen gebruiken das 2cm en dan een cm tegel. dus 3cm er bij

De up720 zou ik dan een cm tekort hebben en de up320 zou krap aan net gaan (geen speling)

Je ziet het is een beetje tussen wal en schip.

Zijn er nog andere?

Wel heb ik graag goede kwaliteit, dus hoeft niet voor een kwartje op de eerste rij.

Even een foto er bij ter verduidelijking.

Al vast bedankt voor het advies

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hOEM0QSyvLjPeilyhPg8OQaL9aM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SJenhpRkgGFmzmycP3wDTqPM.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Maarce
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:01
Die UP720 is volgens mij wel de dunste die er is.
En als je voor een WC gipsplaat gaat win je nog iets meer dan een halve centimeter.
Maar zie ik nou dat er nog tegels op zitten? Als je die weg bikt win je ook weer een waardevolle centimeter...

- Edit -
Tis echt vrijdag... Zie nu dat je precies wil matchen, dan is de 720 echt wel passend te maken.
Wat hieronder ook geopperd wordt, de lijm moet je ook nog meerekenen.

[ Voor 13% gewijzigd door Maarce op 30-10-2020 16:06 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• hammy87
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 13:36
Je vergeet de tegellijm, dus de 720 past dan precies

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Greencap
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 05-02 13:35
Ruimte opvullen kan altijd. Zo'n unit kleiner maken gaat nogal lastig :)

Op die foto lijkt het overigens alsof je maar 14cm hebt. Het liefst heb je ook nog wel een klein beetje speling zodat je niet echt strak tegen het kozijn zit. Ik zou voor die ondiepe gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BakkerBolletje
Greencap schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 16:03:
Ruimte opvullen kan altijd. Zo'n unit kleiner maken gaat nogal lastig :)
.
Kom je dan niet in de problemen met het spoel element(Bedieningspaneel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarce
  • Laatst online: 15:01
BakkerBolletje schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 16:06:
[...]

Kom je dan niet in de problemen met het spoel element(Bedieningspaneel)
Je hebt best wat ruimte voor het bedieningselement, er zit nogal wat extra materiaal in wat je weg moet halen nadat er getegeld is, zodat het goed past.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Makrolon
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 14:43
Als je de ruimte iets uitvult kan je t frame altijd verder van de muur zetten natuurlijk. Enige waar je dan iets achter moet doen zijn de bovenste bevestigingspunten.

13480 Wp solar | 2x Panasonic 7j met 1x 300l sww | (Laadpaal) installateur, pb voor een offerte

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bakema
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 01-02 20:30
Exact, enkel de 2 punten aan de bovenkant komen tegen de muur, onderkant boor je vast op de vloer. hier zit er een houten 5x7 balkje op de muur geboord, en daar zit het frame weer op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MOmax
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06-05 13:44
Gelijk is ongelijk.

Kennen jullie die vakmans-wijsheid?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Antonius
Makrolon schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 22:00:
Als je de ruimte iets uitvult kan je t frame altijd verder van de muur zetten natuurlijk. Enige waar je dan iets achter moet doen zijn de bovenste bevestigingspunten.
Bij mij zijn de bovenste bevestigingspunten in lengte (diepte) verstelbaar, dus de afstand tot de achtermuur is binnen enige marge variabel. Reservoir is Geberit Duofix Basic. Minimale diepte meen ik 8cm, maar in die ruimte kan de afvoer bocht van 90 graden naar beneden niet meer gemaakt worden. Die moet dan in de achtermuur verzonken zitten, of afvoer recht naar achteren naar een naastgelegen ruimte.

Ik wilde zoveel mogelijk ruimte over houden, niet met de knieen tegen de muur zitten zogezegd. Daarom heb ik de afvoer naar beneden iets in de muur gekapt, ongeveer 2cm. Daartoe heb ik 1cm pleisterwerk weg gekapt en dan nog 1 cm in de bakstenen binnenmuur weg gehakt. Nu zit de voorkant van mijn tegels op 15cm van de achterwand.

[ Voor 4% gewijzigd door Antonius op 01-11-2020 12:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• prein2
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 11:03

prein2

2.430 kWp, Solaredge SE2200

Antonius schreef op zondag 1 november 2020 @ 12:54:
[...]

Bij mij zijn de bovenste bevestigingspunten in lengte (diepte) verstelbaar, dus de afstand tot de achtermuur is binnen enige marge variabel. Reservoir is Geberit Duofix Basic. Minimale diepte meen ik 8cm, maar in die ruimte kan de afvoer bocht van 90 graden naar beneden niet meer gemaakt worden. Die moet dan in de achtermuur verzonken zitten, of afvoer recht naar achteren naar een naastgelegen ruimte.

Ik wilde zoveel mogelijk ruimte over houden, niet met de knieen tegen de muur zitten zogezegd. Daarom heb ik de afvoer naar beneden iets in de muur gekapt, ongeveer 2cm. Daartoe heb ik 1cm pleisterwerk weg gekapt en dan nog 1 cm in de bakstenen binnenmuur weg gehakt. Nu zit de voorkant van mijn tegels op 15cm van de achterwand.
Ik heb hetzelfde gedaan met als resultaat 13cm.. (Had 12 kunnen zijn als ik gips had gekozen ipv wedi plaat). (En stank afzuiging, puur voor het lampje)
De 320 op totaal 15cm krijgen is denk ik best krap werken. Beter de ondiepe pakken en dan iets opvullen. Je zou zelfs de tussen de wedi plaat en het frame nog een plaat kunnen zetten ter opvulling.

[ Voor 3% gewijzigd door prein2 op 01-11-2020 13:04 ]

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BakkerBolletje
Beste mede tweakers,

In de laatste stappen richting de keuze voor mijn inbouwreservoir,
Kom ik op 2 system terecht,
De pneumatische en de mechanische.
Geberit werkt met mechanisch en Grohe met pneumatisch.

Voordeel dat ik bij de pneumatsch zie is dat je nooit last kan hebben van een vlotter dat blijft hangen en water blijft lopen.
Nadeel vind ik dat het wat sponsig aanvoelt als je de spoelknop indrukt.

Wat is jullie ervaring en met name op de lange termijn.

Kwa prijs liggen de reservoirs niet bijzonder uit elkaar.
195 voor de grohe rapid sl
215 voor de geberit up720

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rbaidjoe
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 21-03 14:00
Volgens mij maakt het qua kwaliteit en betrouwbaarheid niets uit.
Derhalve zou ik kijken naar welke knoppen je het mooist vindt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pizza_Boom
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 13:27
Mjin loodgieter heeft mij een Grohe geadviseerd, die gaat nooit stuk zei die.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jacub86
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 04-05 18:46
Ik heb een urinoir met een pneumatische knop en m'n toiletten met mechanische knoppen. Ik vind de pneumatische knop persoonlijk niet fijn voelen tijdens het drukken, omdat het zoals je al aangeeft erg sponzig is. De weerstand die je bij een mechanische knop hebt vind ik persoonlijk fijner voelen. Qua kwaliteit zal het elkaar denk ik niet echt ontlopen en ook qua installatie waren beiden erg vergelijkbaar (qua werk).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:44
Beide gewoon prima, onderdelen ook erg goed verkrijgbaar, kies de variant met de mooiste knoppen.

[ Voor 2% gewijzigd door KeRsTmAnNeKe op 10-11-2020 15:31 . Reden: mistte een woordje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BakkerBolletje
Beste mede tweakers,

Het project toilet is begonnen, de tegels zijn er af.
Vraag is nu kan ik er zo over tegelen (voorstrijken?)
Of eerst stucen en dan tegelen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/G6Wn_vIyIeIdNNMua5XutmadtXU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xGU2riJCdYX3pgc06InCd1E4.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lelletje
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12:33
Bij ons is er gewoon over getegeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asteroid9
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09:45

Asteroid9

General Failure

Echt grote gaten even dichtsmeren en dan gewoon tegelen. Tegellijm heeft een flink vullend vermogen, voorstrijk is nodig als de ondergrond er zuigend en poreus is.
Even testen door het nat te maken, maar normaliter is voorstrijk niet nodig. Ga je cementgebonden (grijze) tegellijm gebruiken?

- = Simpele oplossingen zijn vaak vermomd als schier onoplosbare problemen.... = -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 05-06-2024

route99

just passionately curious...

Zijn toch gipsblokken ?
Neem geen risico en gebruik een voorstrijk.
Gipsblokken : Tis en blijft een zuigende ondergrond.
Of is het "restant" wat er overheen zit zo goed dat het voldoende is (niet te beoordelen op een foto)

[ Voor 29% gewijzigd door route99 op 13-11-2020 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BakkerBolletje
ik ga deze gebruiken

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MoKtpPSMvP5FbmFO77pBql0VGgU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7kl9zVTVk4gAg0TcMBKBUcHj.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rbaidjoe
In mijn badkamer had ik de oude lijmreste afgestoken. Ik weet niet of het nodig was, maar kwaad kon het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chippie777
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 06-05 21:10
Wanneer je grote tegels gaat gebruiken ga je een kleine oneffenheid snel merken. Tegels liggen dan aan een kant hoger waardoor het tegelwerk niet echt strak wordt wanneer de ondergrond niet glad genoeg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• colvano
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 17-04 09:32
Zoals gezegd, voorstrijken. Daarnaast alles wat uitsteekt weghalen. Eventueel grotere gaten even dichtzetten met tegellijm voordat je gaat beginnen. Dat is het mooie aan tegelen, ondergrond hoeft niet helemaal glad te zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• naftebakje
  • Nu online
Ik heb me laten wijsmaken dat je lijm op cementbasis moet gebruiken op ondergrond van beton of baksteen; voor gipshoudende ondergronden (stuc, anhydriet chape, ...) moet je een lijm geschikt voor gips gebruiken.
Het zou kunnen dat je met voorstrijk problemen kan vermijden, maar laat je goed informeren zou ik zeggen.

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14:20

Rmg

Ik zou het stucen, een wat gladder/egaler oppervlak tegelt een stuk makkelijker, zeker als de tegels aan de grote kant zijn.

Geschikte voorstrijk, wat rotband op de muur, afreien en afvlakken. Opzich is dat een dagje werk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Nu online

Agent47

I always close my contracts.

Eerst stucen. Gaat je belonen.

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
  • Laatst online: 14:19
Stucen.

Als je hier direct de tegels tegenaan gooit acht ik de kans heel groot dat het ongelijk tegelwerk word. Met zo'n ondergrond is lastig strak tegelen.

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BakkerBolletje
Beste mede tweakers,

Is de sleuf zo diep genoeg? hij ligt nu een cm onder de vloer.
En om dit aan te sluiten snij je met een multitool de oude gelijk met de sleuf bodem af?
Of moet je een cm dieper of hoger.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7zV_4WH5z81Dtu3-vFX7D2Ylym8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ybWTz97VkAvBWnst3ngi9iaE.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aCBf3D-VgMSTqLzdoqLDZK6NuFc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dYPJPo3HM1KcEmhlaWD2eGHy.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BakkerBolletje
Hmm, als ik het zelf ga stucen kan je die gelijders laten zitten?
Is nog al een gehannes stucen om eerlijk te zijn :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Pazo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 13:43

Pazo

Mroaw?

Niemand die zich afvraagt waar het gat in de vloer zit voor de afvoer van de toekomstig WC? ;)
(of zit die onder die grijze steen?)

Grote Enphase topicIQ Gateway lokaal uitlezenPVOutput
10690Wp op O/W (Barneveld) • Panasonic Aquarea K-serie (7kW) WP • Gasloos per 1-11-2023

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
Ik denk dat ik weet wat je doet.

Maar iets meer hoe of wat zou je wil doen zou erg behulpzaam zijn.

Ik gok dat onder die plastic zak een afvoer zit. Waar vanuit je 90 graden richting de muur gaat voor een douchecabine

Dus als de 90 over de afvoer kan, en hij is laag genoeg om over heen te Tegelen dan lijkt het mij oke.

En de opkomende buis kan je afzagen op de goede hoogte, maar zodra dat dat hoog genoeg is ivm je verlijming

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13:38

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Mocht je te weinig afloop hebben dan zijn er ook kant en klare 'platte' varianten.
https://www.hornbach.nl/s...-110/7464865/artikel.html

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BakkerBolletje
jack zomer schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 17:50:
Ik denk dat ik weet wat je doet.

Maar iets meer hoe of wat zou je wil doen zou erg behulpzaam zijn.

Ik gok dat onder die plastic zak een afvoer zit. Waar vanuit je 90 graden richting de muur gaat voor een douchecabine

Dus als de 90 over de afvoer kan, en hij is laag genoeg om over heen te Tegelen dan lijkt het mij oke.

En de opkomende buis kan je afzagen op de goede hoogte, maar zodra dat dat hoog genoeg is ivm je verlijming
Excuses, is voor een hang toilet.
Onder de zak zit idd de afvoer van het oude staand toilet.
Maar wat is de goede hoogte voor opkomende buis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack zomer
  • Niet online
Die 90 graden bocht heeft een lijm rand van een xx aantal mm.
Dat zou ik uit de vloer komen en vrijmaken rondom de afvoer.

Je dan hem nu op je afvoer zetten en dan zie je hoeveel te hoog je nog bent. Want volgens mij ben je nu ontegelbaar hoog...

Hoe diep is die sleuf die je hebt gemaakt.(als ik moet schatten vanaf mijn monitor 7cm?). en hoe hoog is die 90graden in de positie die hij gemonteerd zou hebben?

Maar, klink eens op de link van dukebox... Die dingen zijn ervoor gemaakt.

[ Voor 8% gewijzigd door jack zomer op 13-11-2020 18:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BakkerBolletje
De afvoer moet ik nog met de fein afsnijden.
Die sprongbocht heb ik liggen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rNImP6rAzEDL0bi4nEtEDSD_kfc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kXX7sujYXnAA0crqs4tIVMOW.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zYDnM0Mu_SG-_75iR_avVaQV97I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/N5Ncwtd0OVWpLy0wSgFa9KMR.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2vxDMiGGLQyExozgFCdClg3X7KA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hJgoT5LqWgUdVVCiDHTDVHJh.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack zomer
  • Niet online
90 graden heeft een groot gat en een klein gat.

Groot gat gaat over de grote buis in de vloer.
Klein gat gaat richting de bekisting van de hangwc.

Dus als dat 90 graden ding op de grote buis zit, dan moet de bovenkant goed onder de vloer liggen... De rest ligt dan natuurlijk ook prima onder de vloer. Dus het lijkt me dat je rond je huidige afvoer nog moet ruimen, en deze moet inkorten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leecher
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 05-05 15:46
route99 schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 12:43:
Zijn toch gipsblokken ?
Neem geen risico en gebruik een voorstrijk.
Gipsblokken : Tis en blijft een zuigende ondergrond.
Of is het "restant" wat er overheen zit zo goed dat het voldoende is (niet te beoordelen op een foto)
Het oppervlak van nieuwe gipsblokken zuigt niet/nauwelijks. Het materiaal is in vorm geperst en de zijkanten zijn zo verdicht dat het niet echt meer wil absorberen. Het water blijft erop zitten alsof het waterafstotend is. Om deze reden kan je ook voorstrijk vinden voor 'niet-zuigende ondergronden zoals gipsblokken'.

De binnenkant is het tegenovergestelde, dat zuigt als een malle :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• decipherer
  • Laatst online: 14:25
BakkerBolletje schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 17:33:
Hmm, als ik het zelf ga stucen kan je die gelijders laten zitten?
Is nog al een gehannes stucen om eerlijk te zijn :P
Dat kan, geen probleem. Wel even voorstrijken voor het stucen ;)
Zo’n wc stucen is trouwens niet moeilijk he, links en rechts een geleider en een rei die net wat smaller is dan de muur, en breder dan de ruimte tussen de twee geleiders (houd er rekening mee dat je de rei ook een beetje schuin zal houden, dus geleiders niet helemaal in de hoek). Afmessen e.d. hoeft niet, het moet vlak zijn, niet glad.

[ Voor 43% gewijzigd door decipherer op 13-11-2020 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 05-06-2024

route99

just passionately curious...

@leecher Waarschijnlijk komt dat ik nog nooit op nieuwe blokken gewerkt heb... en op oude "beschadigde blokken" zuigt het wel flink...
En de blokken op de foto lijkt me niet echt nieuw...

Wat al door anderen opgemerkt is... oude lijm eraf en vlak maken... en dan kom je echt op "de zuigende binnenkant" terecht ;)

Zo blijf je leren...
https://klussenmet.gyproc.nl/voorstrijk-hechtlaag

[ Voor 30% gewijzigd door route99 op 13-11-2020 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@BakkerBolletje Mag ik vragen waarom de oude/vorige laag aan tegellijm op de achterwand er aan de onderkant wel (redelijk) netjes af is gekomen en verder naar boven niet meer?

Je gaat nú, om die wand verticaal waterpas te kunnen krijgen, stiekem veel extra materiaal nodig gaan hebben.

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@BakkerBolletje mooi strak maken

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BakkerBolletje
omdat de onderkant nog oude tegels zitten en de bovenkant niet.

Maar heb de stucadoor gebelt en die komt het maandag even allemaal vlak en strak zetten.

Kost wel 450 euri, maar goed dan komen de telegs er strak tegen.

Bedankt voor de feedback 😎👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

BakkerBolletje schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 20:54:
omdat de onderkant nog oude tegels zitten en de bovenkant niet.

Maar heb de stucadoor gebelt en die komt het maandag even allemaal vlak en strak zetten.

Kost wel 450 euri, maar goed dan komen de telegs er strak tegen.

Bedankt voor de feedback 😎👍
Op strakke ondergrond kun je strak tegelzetten. Anders wordt het een golfbaan ;)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Ligt aan de ongelijkheid wanneer je er een lat tegen aan houd in verschillende posities en je hebt pak hem hoogte verschillen van pak hem 5mm dan eerst helemaal strak stucen anders wordt het een drama. Het lijkt dan strak maar je zal het en der opeens speling zien in de voegen en tegels die niet helemaal vlak liggen.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BakkerBolletje
Beste medewerkers,

Weet iemand wat je hier op moet aansluiten?
Dit stuk zit binnen in het reservoir en word door het gat geklikt.
Nu snap ik dat daar je water op moet.
Die komt van een 12mm leiding die ik daar naar toe moet trekken.
Maar vraag me af wat voor stuk er op dit kraantje moet.
Ik neem aan iets met dat draadeind naar een knelkoppeling.
Of ontbreekt er iets in het set van geberit.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/O8kacrxXAqyJVp1dgMrkE_qSbZU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yqPL2aV8NBaCvyckrFAQHZpW.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• consolefreak
  • Registratie: November 2002
  • Nu online
Je geeft niet hele veel informatie. Maar ik ga er vanuit dat je de UP320 hebt.

Ik heb een handleiding gevonden bij saniweb: https://www.saniweb.nl/me...05-montagehandleiding.pdf

Er staat duidelijk dat er niets aangesloten wordt.

Ook dit instructiefimpje van geberit laat niet zien dat er iets aangesloten moet worden aan de binnenkant. Zelfs later in het fimpje zie je niets veranderen bij het plaatsen van het knoppenpaneel.

Toestemming nodig voor bekijken van YouTube

Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.

Bekijk op YouTube
Geberit UP320 Duofix inbouwreservoir installeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• significant
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 14:38
consolefreak schreef op maandag 16 november 2020 @ 00:00:
Je geeft niet hele veel informatie. Maar ik ga er vanuit dat je de UP320 hebt.

[...]
Dit is geen up320 want die heeft een vierkante kraan plaat met een schuine hoek.

Aan de binnenkant van je frame zit een slang waarop je dit kraantje schroeft (waar je je duim houdt). Vervolgens maak je van je 12mm een 1/2 duims met behulp van een b.v. een knie.
Zelf ben ik niet zo van knel als je er niet meer bij komt: pers met Upenor of soldeer de leidingen.

Edit:
Bijvoorbeeld: https://www.warmteservice...-knie-15-x-1-2/p/40655255

Draad een slag of 8 voorzien van Loctite 55.

[ Voor 15% gewijzigd door significant op 16-11-2020 00:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BakkerBolletje
Het betreft een up720.
Het zwarte druk je langs onder door het gat.
Waardoor de kraan binnen het reservoir verbonden word met de flexibel die er in zit.
Zal een flexibel slang aansluitn van 120cm naar de aansluiting die er al zat

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/G6Wn_vIyIeIdNNMua5XutmadtXU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xGU2riJCdYX3pgc06InCd1E4.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Antonius
Ik gebruik geen flexibele slang op plekken waar ik naderhand niet meer bij kan. Ook geen knel/schroef aansluitingen. Aan de aansluiting die je laat zien, heb ik daarom een knietje 1/2" naar 12mm gesoldeerd, met buigbare koper leiding aan de water toevoer leiding gesoldeerd, die komt bij mij uit de vloer. Ik denk dat ik een foto heb gemaakt van de loop van de leiding voordat ik het reservoir definitief plaatste dus laat maar weten als je een plaatje wilt zien ter verduidelijking,

Om de "gekartelde" schroefdraad op je foto doe je teflon tape (of old school hennep, beetje meer gedoe, moet je mee overweg kunnen), daarna in het knietje draaien. Alleen vooruit draaien, nooit terug want dan gaat het lekken. Toch tever gedraaid? Dan even loshalen, nieuwe tape en opnieuw erop schroeven.

Je wilt geen lekkages op deze aansluiting want die wordt helemaal ingebouwd in je voorzetwand. Je kunt er niet meer bij voor herstel. En omdat het zo ingebouwd is, merk je een lekkage pas op als er al heel wat waterschade is. Druk op de leiding zetten voordat je het reservoir helemaal dicht timmert en een dagje laten staan, inspecteer op druppeltjes/nattigheid. Dat deed ik met de stopkraan in het reservoir nog dicht, want het is niet verstandig om per abuis te spoelen naar een pot die er nog niet is :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BakkerBolletje
Solderen is leuk als je het kan, helaas behoort dat niet tot mijn skillset :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• miciel
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 06-05 11:41
loctite 55. is beter dan teflon. en solderen begoort niet tot je skills ? perstang. en een kind kan de was doen.
ook kan je een knelfliting kan je wegwerken. goed aandraaien. en nee het mag niet.
maar ik heb liever dat mensen een goede knelfiting (vhs/bonfix) wegwerken dan een flexibele slang bijv.

[ Voor 7% gewijzigd door miciel op 16-11-2020 14:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• prein2
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 11:03

prein2

2.430 kWp, Solaredge SE2200

je bent op zoek naar een verloopje 12mm naar 1/2 duims vrouwtje

het 1/2 duims vrouwtje zet je met teflontape of loctite 55 (die laatste is makkelijker) aan het koppelstuk dat je laat zien, de 12mm knelkoppeling (of soldeer mag ook), knel je aan je waterleiding. waterdruk erop, als het niet lekt, dan kun je verder afbouwen.

willekeurige hit op google:
https://www.toolstation.n...NnwqUpzIS5B4aAk0REALw_wcB

ze zijn er ook met een haakse bocht. die is waarschijnlijk beter als je wilt inbouwen omdat je beperkte ruimte hebt. bv: https://www.warmteservice...53915?origin=-tl003-8-60-

Binnenin het reservoir sluit je de meegeleverde flexibele slang aan op de vlotter. Daarna kun je met het blauwe kraantje water aan en afsluiten. Hier kun je altijd nog bij.

[ Voor 11% gewijzigd door prein2 op 16-11-2020 14:43 ]

PVoutput

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Antonius
BakkerBolletje schreef op maandag 16 november 2020 @ 13:52:
Solderen is leuk als je het kan, helaas behoort dat niet tot mijn skillset :P
"Solderen kun je leren" :Y

Ik kon het vroeger ook niet. Bij mijn eerste verbouwing met waterleidingen heb ik een brandertje gekocht en eerst geoefend met een paar reststukjes koperleiding en fittingen.

Persen helemaal gemakkelijk, ook geen hinder van een hete vlam. Ik heb daar het gereedschap niet voor dus hou het vooralsnog bij solderen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BakkerBolletje
Ziezo, moet nu wel een week wachten helaas.
Maar goed 🙂

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UEGoC74nG2xsnrnQxvz8CvQwSgo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rYuWfuHqz7dHokrbTVgBUi5C.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makrolon
  • Registratie: September 2019
BakkerBolletje schreef op maandag 16 november 2020 @ 15:44:
Ziezo, moet nu wel een week wachten helaas.
Maar goed 🙂

[Afbeelding]
Dat heeft toch geen 450 euro gekost mag ik hopen?..

13480 Wp solar | 2x Panasonic 7j met 1x 300l sww | (Laadpaal) installateur, pb voor een offerte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goudvis
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13:09

Goudvis

'Hallo buurman! Ik ook hier?'

Makrolon schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 12:22:
[...]

Dat heeft toch geen 450 euro gekost mag ik hopen?..
Tja, veel stukadoors zijn drukdrukdruk of nemen de telefoon niet eens op. Als je omhoog zit denk je iets minder kritisch over 100 euro meer of minder (al had ik 350 euro ook nog een fiks bedrag gevonden)..

En: voor echt kleine klusjes komt het gros niet eens langs (als je pech hebt...).

Maar TS: Ik zou dit stucwerk alsnog even voorstrijken.

Die loslopende kat - houd 'm lekker binnen (de tuin)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BakkerBolletje
Ja klopt, voorstrijken met betoncontact.

En ja dat was 450 euri lichtere

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BakkerBolletje
Hij zit er in, nu de boel vast zetten lijmen en dicht smeren.

Bedankt voor de hulp 👍

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HVEZaj3jZ4Iev8_10KK4BJ7JUyA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4ZGlOUK3eJnzvre8pnNDsMaL.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rbaidjoe
Op de foto is het altijd lastig beoordelen, maar het lijkt erop dat het horizontale gedeelte geen of weinig afschot heeft, of zelfs de verkeerde kant op. Nu je er nog bij kan zou je dat nog even kunnen nakijken en indien nodig aanpassen. Die sprongbocht is een relatief kritiek punt als het gaat om mogelijke verstoppingen, dus daar wil je op zijn minst je afschot wel in orde hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knappel
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 06-05 21:00
Ik meende dat die sprongbocht waterpas mag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13:38

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Knappel schreef op woensdag 18 november 2020 @ 11:45:
Dat wil je echt niet, dan blijf je gedruppel horen lang nadat is doorgetrokken.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jack zomer
  • Niet online
@BakkerBolletje
Ziet er goed uit. Met vermoedelijk een beter resultaat dan zelf maken.

Kijk nog even naar je afschot.
Meestal 1cm per meter.
Dus 4 a 5 mm in dit geval. Gemakkelijk te maken door de rubberen ring.

Persoonlijk zou ik de ruimte boven de ring afkorten, zodat als er ook een probleem is, je geen cement/beton hoeft weg te hakken IN en OM de buis in de buis. (Dus kit in de ruimte tussen de grote buis en de geïnstalleerde wc afvoer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rbaidjoe
Knappel schreef op woensdag 18 november 2020 @ 11:45:
Ik weet niet of het mag, maar dan nog, dat iets mag wil niet zeggen dat het een goed idee is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BakkerBolletje
Hij ligt op afschot,
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lokNmX_C5eVsdxTZOkbYJ-FHSfE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IZx7P6gF6atZNhS7i6Khi67W.jpg?f=fotoalbum_large
jack zomer schreef op woensdag 18 november 2020 @ 11:54:
@BakkerBolletje ring.

Persoonlijk zou ik de ruimte boven de ring afkorten, zodat als er ook een probleem is, je geen cement/beton hoeft weg te hakken IN en OM de buis in de buis. (Dus kit in de ruimte tussen de grote buis en de geïnstalleerde wc afvoer.
Die begrijp ik even niet.
bedoel het omcirkelde gedeelt nog weg halen?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hbpWmDArqWfRCQBsS0rkuvBL5Ug=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LqV0ILM02fnMOcA2T90njwsg.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jack zomer
  • Niet online
Nee, stel je vult nu alles op. Dan komt er beton op de rubberen ring in de buis te liggen, die volgens mij 1 of 2 cm onder de daadwerkelijke buis ligt. Mocht er dus ooit een probleem zijn dan moet je dat vrijhakken.

Voor mijn gevoel ligt de ring een cm op 2 lager in de buis (wat ik op de foto denk te zien). Als je dus de ruimte iets opvult met kit, dan heb je ooit in de toekomst er vermoedelijk profijt van.

Maar zoals ik a typte, dat zou ik doen... Ik heb er nooit problemen mee gehad in de 5 jaar dat het toegepast was op de nieuwe wc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BakkerBolletje
Ahaa duidelijk, klopt de rubberring ligt idd een paar cm verzonken.
Zal hem opvullen met kit, zal wel nooit nodig zijn, maar zoals je zegt better safe then sorry.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BakkerBolletje
Is gelukt, staat onder druk en lek vrij. Bedankt voor de hulp en feedback😎👍
Is het nu verstandig de pot er aan te hangen en alles een keer door te spoelen?
Even fotos toegevoegd, mocht iemand zoeken op een zelfde topic.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Y7NyaF9rZsM3xo97uMcBNQJv_Vo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/maYALSSCFnwGmaWisE7wdv6C.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dROgcAXKmrQ7HcDB9gQhlsKX3MU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MVQBzInwPVcYyb5mY3afXj0j.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SGW-1kmBoeQxrAY_uMTKIfNTiVU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vk4H7GLpx2sGss1UXoodLzj2.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0Z-nPj6XGlO5p3arXGtj9LPqLhE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YyBMMkeSqjNsWSnCNDBoKnmU.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 13% gewijzigd door BakkerBolletje op 18-11-2020 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
Geen knelkoppelingen gebruiken op locaties waar je straks niet meer bij kan komen...

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BakkerBolletje
55 euri voor 3 knelkoppelingen dan mag je er vanuit gaan dat ze hun werk doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deWit
  • Registratie: November 2004

deWit

Niet goed, geld toch kwijt!

Dan heb je veel te dure knelkoppelingen gekocht en ik zou er niet op vertrouwen... Er is een reden dat men altijd roept om ze bereikbaar te houden. Kan best goed gaan natuurlijk, maar worst case kan de boel weer uit elkaar als de koppeling scheurt, en dat is me al wel eens gebeurd...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
Aangezien je ze niet eens haaks hebt gemonteerd, vind ik het al knap dat ze niet direct gingen lekken....

Maar goed, het is jouw feestje als het straks lekt

Tevens had een beugeltje of 2 ook wel gemogen

[ Voor 16% gewijzigd door Breezers op 18-11-2020 15:46 ]

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
ach, wat komt er nou op, wat gipsplaat ofzo? Ligt er zo weer af :p

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BakkerBolletje
maratropa schreef op woensdag 18 november 2020 @ 15:42:
ach, wat komt er nou op, wat gipsplaat ofzo? Ligt er zo weer af :p
18mm watervast multiplex ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Knel voor water mag toch wel worden ingemetseld? Mits mantelbuis en zonder dat de inmetseling de buis aantast?

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MuddyMagical
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:55
FirePuma142 schreef op woensdag 18 november 2020 @ 16:29:
Knel voor water mag toch wel worden ingemetseld? Mits mantelbuis en zonder dat de inmetseling de buis aantast?
Mag wel, maar knelkoppelingen hebben de neiging om soms na een dag of 2 toch klein beetje te gaan lekken. Advies is ook altijd om ze na een paar dagen nog even na te lopen.
Ze zijn wat gevoeliger voor temperatuur wisselingen. Een gesoldeerde koppeling heeft dat niet en daarmee is het risico van lekken kleiner.

Trouwens €55 voor 3 koppelingen is echt teveel idd.

[ Voor 6% gewijzigd door MuddyMagical op 18-11-2020 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BakkerBolletje
Het blijft nog een week openliggen dus kan ze nog aandraaien mocht het nodig zijn.
Heb ze volgense voorschrift aangedraaid.
Handvast en dan 1 voledige draai.

Zat ook nog een koper pijpje bij voor 53 euri

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rwr0jjjFVzLvDErBYr5LqkiOwb4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4iRVpgCYsX1iBCBukeOf0O6y.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miciel
waar ben jij geweest en sinsd waneer mag je kolmat gebruiken in je drinkwater ?
en ga alsjeblieft even met je handen langs de keolpingen water zie/voel je op je vingers zitten.
(of hebben de oude monteurs mij de regels verkeerdt geleerdt ?)

[ Voor 28% gewijzigd door miciel op 18-11-2020 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BakkerBolletje
Logus de Hoop bouwmarkt.
op de site van Grifon staat het ook voor drinkwater 🤷🏻‍♂️

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1GjD4BVCvDDfoI244r8IxLv5ai0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6FVGgSCzyruMvwFShcF5WJ8X.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• miciel
kiwa keurmerk ontbreek. maar regelmatig vervalt een richtlijn. of worden de regels aangescherpt.
ik ben niet meer in opleiding en heb ook geen zin meer om te spitten in de meuk. mocht u zich vervelen ga naar https://www.infodwi.nl/ en kijk of je kolmat kan vinden. not, want hennep mag ook niet meer worden toegepast want het is een natuurproduct. (10 jaar geleden gebruikten we alleen maar hennep)
de kolmat is chemisch product en je wil zo min mogelijk chemische producten in je drinkwaterleiding hebben. maar het lijkt me stug dat 1 kolmat verbinding voor problemen kan zorgen. lekker laten zitten.

[ Voor 7% gewijzigd door miciel op 18-11-2020 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bakema
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 01-02 20:30
Het gaat hier om een toilet he...zal niemand uit drinken behalve een hond misschien :+

Verder toch netjes zo, heb hier eigenlijk nooit dat er iets lekt knelkoppeling op koper. Paar dagen laten staan zo onder druk dan weet je het zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SniperGuy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-05 08:55
Bakema schreef op woensdag 18 november 2020 @ 21:18:
Het gaat hier om een toilet he...zal niemand uit drinken behalve een hond misschien :+

Verder toch netjes zo, heb hier eigenlijk nooit dat er iets lekt knelkoppeling op koper. Paar dagen laten staan zo onder druk dan weet je het zeker
De kans is klein, maar het is technisch mogelijk dat het water uit de leiding weg van de toiletinbouwreservoirkraan en terug in de de rest van je drinkwaterleiding :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• colvano
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 17-04 09:32
Zou me vooral zorgen maken om de niet haakse montage. Lijkt wat druk op de leiding te staan hierdoor. Op termijn kan dit voor problemen zorgen.
Pagina: 1 2 Laatste