Router aansluiten op Genexis Glasvezel modem

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoestigPetertje
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 29-09-2022
Goedendag,

Ik heb sinds een tijdje een Genexis Glasvezelmodem met een abonnement bij Delta.
Echter wordt het signaal erg zwak in de woonkamer en boven in de slaapkamers. Dus ik heb mijn router tevoorschijn getoverd. Deze zou het voor zover ik weet gewoon moeten doen.

Ik heb de router toen met een UTP kabel volgens de Delta handleiding aangesloten op het modem.
Echter komt er geen wifi signaal in de lucht van mijn router. Op internet las ik dat je iets met bridgemode moet doen of DHCP. Maar ben hier niet bekend mee, wie kan mij helpen met dit probleem op te lossen? Ik heb wel een paar dingen geprobeerd, maar ik ben wel voorzichtig geweest gezien ik er niet zoveel verstand van heb.

Het volgende heb ik al geprobeerd:
1. Modem resetten
2. Router resetten.
3. Andere UTP kabel tussen modem en router

Product namen:
1. Genexis Platinum-7840
2. ASUS Wireless N900 Gigabit Router

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Lees eerst even dit topic door voor wat begripsvorming, dat "praat" beter.

[HOWTO] Draadloze Router gebruiken als Access Point

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoestigPetertje
Gedaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:46

lier

MikroTik nerd

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoestigPetertje
Nee ik begreep wat dingen van dat topic maar ik zie het verband niet tussen dat topic en deze.
Nogmaals ik heb er niet heel veel verstand van, dus hoop dat jullie het uit zouden kunnen leggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diederik
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ik weet vrij zeker, dat je mede Delta gebruikers deze vraag al vaker hebben beantwoord:
[Delta glasvezel] Ervaringen & Discussie

Invoegen doe je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoestigPetertje
Gaat allemaal over TV, heb ik niets aan haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@RoestigPetertje op deze manier komen we niet echt verder. Als jij geen dingen probeert en vervolgens geen feedback geeft op hetgeen wat je geprobeerd hebt, kunnen we je niet echt verder helpen. Graag dus een beetje meer eigen inzet tonen, dan komen we samen een stuk verder. :)

[ Voor 41% gewijzigd door rens-br op 22-10-2020 13:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online

rens-br

Dat gezegd hebbende. Je wilt de router die je nu hebt gebruiken als Access Point in plaats van router. Je zal de router dus op die manier moeten instellen. Hoe dat werkt staat dus in het topic gelinkt door @Vorkie.

Maar het kan nog eenvoudiger. Als ik de Asus website moet geloven heeft jouw router een AP mode en die kan je zo instellen: https://www.asus.com/support/FAQ/1015009/.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:46

lier

MikroTik nerd

RoestigPetertje schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 13:41:
Nee ik begreep wat dingen van dat topic maar ik zie het verband niet tussen dat topic en deze.
Heel eenvoudig, je wil in je netwerk 1 router; en dat is de Genexis. Als je Wifi wil uitbreiden, dan doe je dat met een accespoint. Aangezien je een router hebt gekocht, moet je deze als accespoint configureren òf je koopt een (echt) accespoint.
Nogmaals ik heb er niet heel veel verstand van, dus hoop dat jullie het uit zouden kunnen leggen
Daarom is het goed om een geheel antwoord te lezen (zie link hierboven).

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoestigPetertje
Dat is niet helemaal waar, ik wil het signaal van het modem uitschakelen en vervolgens het wifi signaal van de router gebruiken. Deze router geeft namelijk een breder signaal af. Ik weet verder niet echt wat jullie bedoelen met accespoint etc.

Zijn de links hierboven dan nog steeds van toepassing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoestigPetertje
Ook heb ik een andere router instellingen pagina, gezien de ASUS router is aangepast door JRS-Ecowifi. Hierdoor is hij stralingsarm, echter brengt dit wel een hele andere instellingen pagina met zich mee waardoor ik de bovenstaande link van asus AP mode niet echt kan volgen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
RoestigPetertje schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 14:01:
Dat is niet helemaal waar, ik wil het signaal van het modem uitschakelen en vervolgens het wifi signaal van de router gebruiken. Deze router geeft namelijk een breder signaal af. Ik weet verder niet echt wat jullie bedoelen met accespoint etc.

Zijn de links hierboven dan nog steeds van toepassing?
Ja.

met als enigste verschil dat je de WIFI in je router van Delta uitschakelt.

Ik heb nog steeds het idee dat je het niet hebt gelezen, althans, niet de moeite neemt om het te begrijpen.

Prik die Asus in je netwerk, stel dat ding in als Accespoint en configureer het wifi netwerk. Zet op je Delta router je wifi uit en klaar ben je klaar.

Geen gedoe met bridge modussen en weet ik het allemaal.

Als je geen straling wilt moet je trouwens in een metalen kooi gaan wonen, dus ik zou zeker gewoon terug gaan naar de originele firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online

rens-br

RoestigPetertje schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 14:01:
Ook dan is het het makkelijkste om je Asus in te stellen als Access Point.
RoestigPetertje schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 14:03:
Ook heb ik een andere router instellingen pagina, gezien de ASUS router is aangepast door JRS-Ecowifi. Hierdoor is hij stralingsarm, echter brengt dit wel een hele andere instellingen pagina met zich mee waardoor ik de bovenstaande link van asus AP mode niet echt kan volgen!
Dat was best handige informatie geweest om even in de openingspost te zetten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoestigPetertje
Echter is nu de vraag, hoe zet ik mijn router in AP mode zonder dat ik iets aanpas in de instellingen wat verkeerd blijkt te zijn. Zijn daar toevallig algemene benamingen voor waar ik naar moet zoeken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoestigPetertje
Hier een linkje naar de handleiding van mijn router, https://www.google.com/ur...Vaw2FeXYbb-y4e3joUfWyj61W

Het is een PDF bestand vanuit google

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
RoestigPetertje schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 14:25:
Hier een linkje naar de handleiding van mijn router, https://www.google.com/ur...Vaw2FeXYbb-y4e3joUfWyj61W

Het is een PDF bestand vanuit google
Het staat in het PDF document :? waar zoek je dan nog naar?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MmYSbose1ZFF1qtIRkbEOJ3T8ts=/800x/filters:strip_exif()/f/image/cBMJYHMjzDMlekHh8XBXrN9n.png?f=fotoalbum_large

Important! Switch off the built-in wifi of your Internet modem (if applicable). If you don't know how, ask the customer service of your provider for help.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Nu online
En de wifi van dat glasvezelmodem hoef je niet perse uit te schakelen.

Als je die Asus router van je op een andere plek neerzet dan heb je twee accesspoints en dus een betere dekking.
Wel beiden op een verschillend kanaal zetten en hetzelfde ssid gebruiken.

En die Asus heeft echt geen betere wifi dan dat glasvezelmodem.

[ Voor 17% gewijzigd door Ben(V) op 22-10-2020 17:28 ]

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Pagina: 1