• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14-12 16:51
Matched: fat32
DoOrKnOB schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 00:42:
Gebruik de chromecast Google Tv enkele dagen.
Bestaat er een mogelijkheid om het geheugen via de usb c poort te vergroten met een
Ssd of snelle usb stick?
[edit]
Verkeerd geciteerd.

Dat schijnt te werken. Mogelijk moet je de storage wel opnieuw partitioneren en formatteren:
I bought a usb-c pass-through hub with extra usb ports, and a Samsung Evo select SD card, plugged it into an adapter into a usb port. It didn't work at first - it also said 'disk safely ejected'. On inspection on my pc i found an unallocated partition at the start of the SD card. I deleted the partitions and created just one fat32 partition and then it worked in the Google Chromecast.
Ik zou een enkele exFAT partitie proberen. Dan heb je geen problemen met de maximale bestandsgrootte van 4 GB van FAT32.

[ Voor 61% gewijzigd door The Zep Man op 24-10-2020 00:59 ]

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

• Mau_Maus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
DoOrKnOB schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 00:42:
Gebruik de chromecast Google Tv enkele dagen.
Bestaat er een mogelijkheid om het geheugen via de usb c poort te vergroten met een
Ssd of snelle usb stick?
Lang verhaal kort... Ja.

Via een hub kan je of alleen FAT32 momenteel gebruiken als losse opslag. NTFS en extFAT werken helaas (nog) niet.
(Ik vermoed dat ze voor Google TV 10 geen licentie hebben ofzo voor extFAT op Android TV 9 werkte het nog wel.)

Of je kan (gek genoeg ook alleen als je het eerst FAT32 maakt) je interne opslag ermee uitbreiden na formatteren. Bij dat laatste wordt het zeg maar één geheel en kan je het niet meer ergens anders uitlezen.
Zelf niet getest, maar die optie was zichtbaar.

[ Voor 16% gewijzigd door Mau_Maus op 24-10-2020 08:22 ]

• r_kluft
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-12 05:47

r_kluft

Hmmmmmm

Albert020 schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 21:59:
Even een vraagje voor de mensen die hem hebben, werkt ze ZiggoGo app naar behoren ?
Ziggo go gaat inderdaad heerlijk snel. Zapt sneller dan op mijn Humax.

Even meeliftend op de prijsdiscussie. Zelf afgelopen zaterdag bij de Mediamarkt in Duitsland ook een Chromecast gekocht. Voor 58,82€ door de BTW kortings dagen. :*) Moest er toevallig in de buurt zijn.

Hij bevalt me goed. DSvideo, Ziggo go en Youtube zijn voor mij de meest gebruikte apps. Die werken allemaal fijn. Zelfs met een USB-C hubje een film van USB met MX speler goed kunnen afspelen. Alleen jammer van de FAT32 beperking.
Enige wat ik nog niet voor elkaar krijg is om de verlichting in huis met de remote te bedienen. Hij blijft mijn "Zet de verlichting in de huiskamer aan" opdracht vertalen naar een Youtube zoekopdracht. Mocht iemand hier nog een goede tip voor hebben dan hoor ik het graag.

• JdJtA
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 13:25
r_kluft schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 19:21:
[...]

Ziggo go gaat inderdaad heerlijk snel. Zapt sneller dan op mijn Humax.

Even meeliftend op de prijsdiscussie. Zelf afgelopen zaterdag bij de Mediamarkt in Duitsland ook een Chromecast gekocht. Voor 58,82€ door de BTW kortings dagen. :*) Moest er toevallig in de buurt zijn.

Hij bevalt me goed. DSvideo, Ziggo go en Youtube zijn voor mij de meest gebruikte apps. Die werken allemaal fijn. Zelfs met een USB-C hubje een film van USB met MX speler goed kunnen afspelen. Alleen jammer van de FAT32 beperking.
Enige wat ik nog niet voor elkaar krijg is om de verlichting in huis met de remote te bedienen. Hij blijft mijn "Zet de verlichting in de huiskamer aan" opdracht vertalen naar een Youtube zoekopdracht. Mocht iemand hier nog een goede tip voor hebben dan hoor ik het graag.
Dat is gek, bij mij werkt bediening van bijvoorbeeld de verlichting wel via de afstandsbediening. Misschien werkt het niet in het Nederlands?

• Mau_Maus
  • Niet online
Misschien nog wel iets om rekening mee te houden.
Mocht je het nog niet gelezen hebben... Het ondersteund alleen FAT32 als externe opslagformaat momenteel.
Niet een beperking van de HUB, maar van Google TV 10.

Verwijderd

Mau_Maus schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 19:44:
[...]
Ik nu
Misschien nog wel iets om rekening mee te houden.
Mocht je het nog niet gelezen hebben... Het ondersteund alleen FAT32 als externe opslagformaat momenteel.
Niet een beperking van de HUB, maar van Google TV 10.
Dank je wel, ja ik weet dat er een beperking aan zit.
Maar met de mogelijkheid van de SD kaart slot, kan je makkelijk een micro SD kaart gebruiken om het geheugen te vergroten. Die heb ik nog liggen

• Nuevocasa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 29-11 16:31
Marzman schreef op zondag 10 januari 2021 @ 15:41:
[...]

Ik snap die dongle niet helemaal. Waarom zit daar een hdmi in en uit op? Je moet hem toch via usb connecten?
Het is een dongle wat je aan allerlei apparaten kunt koppelen zoals laptops Ed... Je hoeft de aansluitingen niet allemaal te gebruiken ;)
Heb m ook eindelijk binnen :) Ethernet werkt goed, maar had m vooral gekocht om het opslaggeheugen uit te breiden. Had nog een oud 8gb USB stickje liggen, deze fat32 geformatteerd op de laptop want hij herkende hem eerst niet, daarna geformatteerd op de Google Chromecast als onderdeel van het interne opslag. 1,5GB is verplaatst en heb nu meer dan genoeg geheugen. Liep tegen het probleem aan dat ik geen apps meer kon installeren. Kodi neemt al 1GB in beslag bij mij O-)
Werkt allemaal top nu! Gewoon met de originele adapter :)

Ik had laatst ook even gespeeld met een VPN verbinding naar de VS. Alle opties/ integratie krijg je dan te zien (gewoon in het nederlands) Had als test een paar films aan favorieten toegevoegd. Na het uitzetten van de VPN verbinding bleven die films gewoon op het laatste tabblad zichtbaar met de rottentomatoes score erbij ed. Je kunt dan ook andere suggesties oa bekijken.

[ Voor 63% gewijzigd door Nuevocasa op 11-01-2021 14:28 ]

• Mau_Maus
  • Niet online
matthijst schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 14:51:
Iemand toevallig al een externe harde schijf (Ipv sd card of memory stick) via een hub aan te sluiten?
Lijkt me ideaal op vakantie icm Kodi?
Kan... Maar alleen als FAT32 geformateerd. Dus je films mogen max (of in delen) 4GB zijn helaas.
Daar is geen verschil in met HDD, SD kaart of USB stick.
Hopelijk krijgt het weer eens exFAT ondersteuning.

[ Voor 5% gewijzigd door Mau_Maus op 15-01-2021 21:53 ]

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Mau_Maus schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 21:51:
[...]
Kan... Maar alleen als FAT32 geformateerd. Dus je films mogen max (of in delen) 4GB zijn helaas.
NTFS is ook geen probleem, toch? Niet dat ik het specifiek met deze stick heb uitgetest maar met een willekeurig ander Android TV apparaat is het iig geen probleem.

Testing, one, two ...

• Mau_Maus
  • Niet online
hardware-lover schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 23:00:
[...]

NTFS is ook geen probleem, toch? Niet dat ik het specifiek met deze stick heb uitgetest maar met een willekeurig ander Android TV apparaat is het iig geen probleem.
Android TV is anders dan Google TV. Daarom de 'weer' in mijn zin. Vorige versie werkte meerdere formats wel zoals exFAT. Nu is het echt alleen FAT32 helaas.

[ Voor 4% gewijzigd door Mau_Maus op 15-01-2021 23:02 ]

• hardware-lover
  • Niet online
Mau_Maus schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 23:02:
[...]
Android TV is anders dan Google TV. Daarom de 'weer' in mijn zin. Vorige versie werkte meerdere formats wel zoals exFAT. Nu is het echt alleen FAT32 helaas.
We gaan het gewoon even proberen, ik ben nogal van het, eerst zelf zien 😏

Testing, one, two ...

• Mau_Maus
  • Niet online
hardware-lover schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 23:03:
[...]

We gaan het gewoon even proberen, ik ben nogal van het, eerst zelf zien 😏
Succes 😉
https://www.google.nl/search?q=GoogleTV+fat32

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13:30
Al gezien idd, maar kijk vooral tv series dus fat32 is prima.
Hubje besteld thanks.

Haters everywhere but I don’t really care

• hardware-lover
  • Niet online
Ha ha, de stick gaat al over de rooie als ik er een externe 2.5" NTFS hdd aan hang, ook al hang ik er een zware PD voeding aan, apparaat gooit meteen de handdoek in de ring en gaat uit ;)

Maar ook een NTFS USB stick wordt direct uitgeworpen, dus idd, geen succes te behalen.

Nooit geprobeerd, omdat de noodzaak er simpelweg niet voor was, maar dit is de zoveelste misser van jewelste met dit apparaat, niet te geloven (maar ik moet wel). :o

We houden het voorlopig maar bij Android TV (8.1/9) apparaten als advies, die doen ietsje minder moeilijk. :)

pssstttt, stickie kopuh? :+

Testing, one, two ...

• Mau_Maus
  • Niet online
hardware-lover schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 00:19:
[...]

Ik heb het eerder ook al eens gezegd hoor, maar ja, wie weet hier nog wat er gisteren of eerder al eens geschreven is ;)
Ja ik heb vaker aangegeven in dit topic dat alleen fat32 ondersteund wordt. Kijk hoe dat ging ;) haha

• hardware-lover
  • Niet online
Mau_Maus schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 00:20:
[...]
Ja ik heb vaker aangegeven in dit topic dat alleen fat32 ondersteund wordt. Kijk hoe dat ging ;) haha
There you got me ... ;( ;)

Testing, one, two ...

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 14:05

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Heeft iemand een oplossing voor externe HDD's en 4k films? Je kunt ze zover ik begrijp alleen gebruiken als ze in FAT32 geformatteerd zijn, maar dan kan je er toch geen enkele uhd-film op kwijt?

Your Friendly Neighborhood Moderator

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04:58
Jorgen schreef op zondag 18 april 2021 @ 18:47:
Heeft iemand een oplossing voor externe HDD's en 4k films? Je kunt ze zover ik begrijp alleen gebruiken als ze in FAT32 geformatteerd zijn, maar dan kan je er toch geen enkele uhd-film op kwijt?
Volgens deze post zou het met een omweg wel kunnen, maar ik heb er geen ervaring mee.

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Net even mijn externe HDD getest. Daar staat 2 TB op, vd totaal 4 TB. Geen plaats om dat ergens anders tjidelijk onder te brengen en dus moet ie NTFS blijven. Nu zie ik dat mijn router (Fritzbox) met NTFS schijven kon omgaan (max partitie is 4 TB dus dat zou geen probleem moeten zijn)

Kan ik dan hem toch daar aan koppelen en dan vanaf de chromecast via SMB contact maken met de content op de externe HDD, of blijf je dan het probleem houden dat het geen FAT32 of exFat is?

• hardware-lover
  • Niet online
Jorgen schreef op donderdag 22 april 2021 @ 20:53:
Net even mijn externe HDD getest. Daar staat 2 TB op, vd totaal 4 TB. Geen plaats om dat ergens anders tjidelijk onder te brengen en dus moet ie NTFS blijven. Nu zie ik dat mijn router (Fritzbox) met NTFS schijven kon omgaan (max partitie is 4 TB dus dat zou geen probleem moeten zijn)

Kan ik dan hem toch daar aan koppelen en dan vanaf de chromecast via SMB contact maken met de content op de externe HDD, of blijf je dan het probleem houden dat het geen FAT32 of exFat is?
Ik kan via mijn router een USB NTFS geformatteerde opslag benaderen via FTP binnen Kodi, het afspelen van media gaat ook prima. Dit heb ik als zodanig ook ingesteld via mijn router. Dat zou dus via je Fritz! ook kunnen lukken. FSB heb ik als optie niet beschikbaar binnen de router_instellingen (TP-Link).

Testing, one, two ...

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13:30
Mau_Maus schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 21:51:
[...]

HUH is dit echt zo?
Je kan dus geen hdd of zelfs USB stick aansluiten op de nieuwe Chromecast en gewoon een mkv van 9GB afspelen?

• Mau_Maus
  • Niet online
Jorgen schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 17:55:
Ik zal wel iets verkeerd doen, maar waarom herkent de CCGTV mijn micro-SDXC-kaartje niet?
Niet direct in de Aukey USB C hub en ook niet als ie in een SDkaart-adapter zit
Herkent alleen fat32 indeling

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Mau_Maus schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 19:27:
[...]

Herkent alleen fat32 indeling
Aha... Ik dacht dat de CCGTV 'm ging formateren, maar dat ga ik dan ff op de laptop doen

@Mau_Maus Onder Windows 10 kan ik alleen maar kiezen voor NTFS en exFAT. op de normale manier. Nu maar via CMD gedaan. (format /fs FAT32 F:)
Duurt ook een eeuwigheid. Wordt hoog tijd dat Google ook NTFS gaat ondersteuen

[ Voor 32% gewijzigd door Jorgen op 18-05-2021 23:49 ]

• Mau_Maus
  • Niet online
Jorgen schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 19:28:
[...]
@Mau_Maus Onder Windows 10 kan ik alleen maar kiezen voor NTFS en exFAT. op de normale manier. Nu maar via CMD gedaan. (format /fs FAT32 F:)
Duurt ook een eeuwigheid. Wordt hoog tijd dat Google ook NTFS gaat ondersteuen
Tot Android TV 9 werkte ExFAT gewoon. Vermoed dat het iets met licenties te maken heeft, maar dit is al vaker in dit topic voorbij gekomen.

[ Voor 8% gewijzigd door Mau_Maus op 18-05-2021 23:52 ]

• Mau_Maus
  • Niet online
Jorgen schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 23:53:
@Mau_Maus Weet jij ook of NTFS support gepland is, of met welke reden het niet ondersteund wordt? Zeker voor een mediaspeler is het bizar dat je geen grote bestanden gebruiken kunt.
Helaas geen idee.

Grote bestanden kan eventueel wel via netwerk of je kan je SD-kaart (nu het herkent wordt door Fat32) formateren binnen GoogleTV tot 1 grote opslag. Met dus mogelijk tot +4gb bestanden.
Alleen kan je dan je kaartje niet meer in andere apparaten gebruiken.

• hardware-lover
  • Niet online
Jorgen schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 23:53:
@Mau_Maus Weet jij ook of NTFS support gepland is, of met welke reden het niet ondersteund wordt? Zeker voor een mediaspeler is het bizar dat je geen grote bestanden gebruiken kunt.
Het is iig geen Android/Google TV v10 issue, het is echt gerelateerd aan de Google TV stick. Een andere speler die ik in het bezit heb (Nokia), eveneens voorzien van Android/Google TV v10, kan moeiteloos een NFTS geformatteerde 128GB stick als externe opslag lezen, met daarop videobestanden vele malen groter dan de Fat32 grens. Deze worden probleemloos afgespeeld door het apparaat.

Waarom dat dit specifiek voor de Google TV stick het geval is, geen idee.

Testing, one, two ...

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

hardware-lover schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 09:51:
[...]

Het is iig geen Android/Google TV v10 issue, het is echt gerelateerd aan de Google TV stick. Een andere speler die ik in het bezit heb (Nokia), eveneens voorzien van Android/Google v10, kan moeiteloos een NFTS geformatteerde 128GB stick als externe opslag lezen, met daarop videobestanden vele malen groter dan de Fat32 grens. Deze worden probleemloos afgespeeld door het apparaat.

Waarom dat dit specifiek voor de Google TV stick het geval is, geen idee.
Dankjewel voor je uitleg.

Ik kan in elk geval weer opnieuw beginnen want de microSDXC freezed op 84% sinds gisteren

Edit:: Poging 2, niet gelukt. Volume to big for FAT32...
Raar, want ik lees ook dat FAT32 een theoretische max van 16TB ondersteunt.

Edit: Poging 3, nu gedaan met http://ridgecrop.co.uk/index.htm?guiformat.htm
Enkele seconden en presto :*)

Edit: de CCGTV herkent 'm alsnog niet 🤷🏻‍♂️

[ Voor 18% gewijzigd door Jorgen op 20-05-2021 00:03 ]

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

hardware-lover schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 13:28:
[...]

Had jij binnen dit topic ook al gelezen tegen welke beperkingen je aanloopt met extern media i.c.m. de CCGTV? NTFS en exFAT worden beiden niet ondersteund door dit apparaat.
O wacht, ja dat wist ik.
Even verder kijken wat ik daaraan doen kan, want voor films heb je niks aan Fat32.

Ben allang blij dat beide opslagmediums nu al herkend worden.

[ Voor 7% gewijzigd door Jorgen op 29-07-2021 13:36 ]

• hardware-lover
  • Niet online
Jorgen schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 13:36:
[...]
O wacht, ja dat wist ik.
Even verder kijken wat ik daaraan doen kan, want voor films heb je niks aan Fat32.

Ben allang blij dat beide opslagmediums nu al herkend worden.
Dat "uitgeworpen" heb ik ook gehad, maar verder kwam ik er niet mee. Als online terug te vinden is dat het op geen enkele wijze via USB gaat lukken dan heb ik dat maar ter harte genomen als zijnde waarheid.

Heb je geen router met een USB poort die via het netwerk te benaderen is? Zo kreeg ik het bereiken van de opslag binnen Kodi namelijk wel voor elkaar. Als test welteverstaan, ik heb namelijk een NAS, dus een daadwerkelijk probleem was het voor mij niet, enkel een tegenvaller van het apparaat zelf.

Testing, one, two ...

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 06:49
Na lang zoeken eindelijk een HUB gevonden die nog te koop is en werkt met de Chromecast.
YouTube: Chromecast with Google TV with Vemont USB C Adapter/Hub - Expand Int...

https://www.amazon.nl/gp/...tle_o03_s00?ie=UTF8&psc=1

Komt 2x voor bij Amazon dus ook nog een extra aankoop punt bij Koopopties.
https://www.amazon.nl/VEM...ium&qid=1637485164&sr=8-6

Niet goedkoop, had hem voor 50 euro maar werkt verder prima met de eerste testen. Zonder extra stroomadapter. Geen plastic omhulsel maar wel mooie stevig aluminium.

Zie er nu geen prijs meer bij staan maar als je klikt op Alle koopopties bekijken is er nog wel wat te vinden.

Er zijn zeker goedkopere te vinden die mogelijk ook werken maar wilde het als tip meegeven.
Want info en hardware is erg beperkt.

Groot nadeel is wel dat je alleen FAT32 kunt gebruiken dus je video's zijn beperkt qua omvang
Maar gebruik deze opstelling alleen voor op vakantie en thuis gebruik ik de NAS als opslag bron.

• hardware-lover
  • Niet online
MikeOO schreef op zondag 21 november 2021 @ 10:12:
Na lang zoeken eindelijk een HUB gevonden die nog te koop is en werkt met de Chromecast.
YouTube: Chromecast with Google TV with Vemont USB C Adapter/Hub - Expand Int...

Niet goedkoop, had hem voor 50 euro maar werkt verder prima met de eerste testen. Zonder extra stroomadapter. Geen plastic omhulsel maar wel mooie stevig aluminium.

Zie er nu geen prijs meer bij staan maar als je klikt op Alle koopopties bekijken is er nog wel wat te vinden.

Er zijn zeker goedkopere te vinden die mogelijk ook werken maar wilde het als tip meegeven.

Groot nadeel is wel dat je alleen FAT32 kunt gebruiken dus je video's zijn beperkt qua omvang
Maar gebruik deze opstelling alleen voor op vakantie en thuis gebruik ik de NAS als opslag bron.
Gezien het bedrag wat je er nu voor hebt neergelegd (in mijn beleving zowat het dubbele van wat ie normaal kostte), had je dan eigenlijk niet beter voor iets anders kunnen kiezen, zoals een nVidia Tube bijvoorbeeld of wat anders met een vaste netwerkaansluiting? Ik weet het, het is achteraf een koe....., maar dan nog.

Testing, one, two ...

• Patrick80
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 08-12 22:34
MikeOO schreef op zondag 21 november 2021 @ 10:12:

Ik heb deze gekocht voor 23,-
Werkt prima, voorheen stotteren bij Blu-ray rip via Kodi. Nu loopt alles vloeiend.

https://www.amazon.nl/gp/...tle_o00_s00?ie=UTF8&psc=1

• MikeOO
dejong7 schreef op maandag 21 februari 2022 @ 11:21:
Is het mogelijk een filmbestand van een paar Gb's op de Google Chromecast met Google TV te zetten, VLC op de stick te installeren en zo de film op TV af te spelen? Of is de 8 Gb opslag op de stick alleen voor apps bedoeld?
Hou wel rekening mee dat de Chromecast zelf of aangesloten harddisk/usb alleen bestanden tot +/- 4 gb groot kan opslaan/lezen. Hij leest alleen FAT32 geformatteerde schrijven.

Als je bv een NAS hebt of andere netwerkopslagapparaat dan heb je die beperking niet en kun je met programma's als Kodi / Plex etc gewoon naar je NAS bladeren en deze afspelen.

Om bestanden over te zetten kun je bv ook gebruik maken van X-plorer

Voordeel is dat je hiermee kunt kiezen voor Bestanden delen via Wifi.
Na aanzetten van deze optie kun zie je een IP-adres en poortnummer. Deze vul je in op PC/Tablet of wat dan ook en kun je eenvoudig bestanden uploaden/downloaden mappen aanmaken etc. Is een soort bestandsbeheer.

Send files to TV werkt ook prima maar is beperkter en je moet weer een App installeren op elke apparaat waar je bestanden vanaf wilt sturen.

• dejong7
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 14-12 22:35
MikeOO schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 08:16:
[...]

Hou wel rekening mee dat de Chromecast zelf of aangesloten harddisk/usb alleen bestanden tot +/- 4 gb groot kan opslaan/lezen. Hij leest alleen FAT32 geformatteerde schrijven.

Als je bv een NAS hebt of andere netwerkopslagapparaat dan heb je die beperking niet en kun je met programma's als Kodi / Plex etc gewoon naar je NAS bladeren en deze afspelen.

Om bestanden over te zetten kun je bv ook gebruik maken van X-plorer

Voordeel is dat je hiermee kunt kiezen voor Bestanden delen via Wifi.
Na aanzetten van deze optie kun zie je een IP-adres en poortnummer. Deze vul je in op PC/Tablet of wat dan ook en kun je eenvoudig bestanden uploaden/downloaden mappen aanmaken etc. Is een soort bestandsbeheer.

Send files to TV werkt ook prima maar is beperkter en je moet weer een App installeren op elke apparaat waar je bestanden vanaf wilt sturen.
Bedankt! Hij is net aangekomen dus ik ga het proberen. De bestanden zullen niet groter zijn dan 4 Gb omdat er anders geen niet genoeg opslagruimte is op de Chromecast. De bedoeling is dat ik de bestanden van mijn iMac overzet naar de Chromecast. Hoe kan ik dat dan het beste doen ivm. Fat32?

• Mesmer_
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 14-12 10:30
dejong7 schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 14:25:
[...]

Bedankt! Hij is net aangekomen dus ik ga het proberen. De bestanden zullen niet groter zijn dan 4 Gb omdat er anders geen niet genoeg opslagruimte is op de Chromecast. De bedoeling is dat ik de bestanden van mijn iMac overzet naar de Chromecast. Hoe kan ik dat dan het beste doen ivm. Fat32?
Waarom zou je dit willen? Het is toch veel eenvoudiger om die bestanden op een usb-stick te zetten en die in je tv te duwen?

• MikeOO
dejong7 schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 14:25:
[...]

Via X-plore File Manager ;)
Kun je gewoon de folder zien op de Chromecast zoals Audio / Movie / Music etc.

In E=plorer naar Bestanden delen via Wifi bladeren en dan bladeren naar het keuzerondje achter Server en dan OK klikken om te activeren.
Je ziet dan een ipadres:poortnummer en die vul je in de webbrowser in en dan zie je deze mappen via je Mac.

Blader naar de map Movies en dan klik je op de knop uploaden (blauwe pijl omhoog icon) en kies je de bestanden die je wilt versturen.

Klaar. ;)

• LucW2
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 04-12 09:54
Voor de volledigheid is dit de juiste review link waar ik uitleg hoe je de Anker of Baseus pd hub dock kan gebruiken om de Google Chromecast 8Gb uit te breiden voor meer opslag en LAN internet aansluiting, let wel, met extra externe voeding erbij, zit je al gauw op de nieuwprijs van de Nokia Streamingbox, die vriendelijker, beter, compacter en stabieler is ... en 3.0 USB tegen 2.0 USB Fat32 bij de Chromecast uitbreiding.
Antonio di schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 13:45:
Zie nieuwe review van @LucW2 over een USB-C Hubje die ook zou moeten werken met de Google Chromecast Google TV Dongle 4K:
Baseus Metal Gleam review door LucW2

Ben geen specs-nerd, maar praktisch ingesteld.

• Mau_Maus
  • Niet online
Beetje random, maar weet iemand toevallig of deze Android 12 update voor GoogleTV misschien weer ondersteuning geeft voor andere filesystems van externe opslag? Of is dat nog steeds alleen Fat32?
Kon er zelf niet direct iets over vinden en kan het momenteel zelf niet testen.

• The Zep Man
Mau_Maus schreef op maandag 7 november 2022 @ 10:55:
Beetje random, maar weet iemand toevallig of deze Android 12 update voor GoogleTV misschien weer ondersteuning geeft voor andere filesystems van externe opslag? Of is dat nog steeds alleen Fat32?
Volgens mij ondersteunen moderne Android (TV) versies gewoon exFAT.

• Mau_Maus
  • Niet online
The Zep Man schreef op maandag 7 november 2022 @ 11:53:
[...]
Volgens mij ondersteunen moderne Android (TV) versies gewoon exFAT.
Android 10 op Google TV ondersteunde alleen Fat32 voor externe devices helaas.

• The Zep Man
Mau_Maus schreef op maandag 7 november 2022 @ 11:54:
[...]

Android 10 op Google TV ondersteunde alleen Fat32 voor externe devices helaas.
In het verleden was het een licentiekwestie (en wellicht nog steeds), lees ik. Technisch staat er niets in de weg. Zo ondersteunt de Shield TV exFAT.

• Mau_Maus
  • Niet online
The Zep Man schreef op maandag 7 november 2022 @ 11:57:
[...]
In het verleden was het een licentiekwestie (en wellicht nog steeds), lees ik. Technisch staat er niets in de weg. Zo ondersteunt de Shield TV exFAT.
Dat snap ik... Daarom dus de vraag of het met deze update meer ondersteund dan Fat32.

• Mr_Blobby
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13:37
fredgroes schreef op woensdag 15 november 2023 @ 16:19:
ik heb via dit topic een usb hub aangeschaft en deze werkt (met aangepast stroomblokje) Ik dacht daarna ik sluit met externe hd via usb aan met hierop mijn films en series en dacht kijken maar met VLC

De stick wil graag mijn hd formatteren en alleen te gebruiken voor verplaatsen of installeren apps.

Ik heb gegoogled maar kwam niet echt lekker tot een antwoord op mijn vraag waarom kan ik mij externe hd niet gewoon aansluiten en via vlc mijn films afspelen.
Je externe hd moet FAT32 geformateerd zijn. NTFS of exFat werken niet. Bedenk wel dat de maximale bestandsgrootte van FAT32 4 GB is.

en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet

• RedNas74
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online
Is er al bekend of de streamer iets anders dan fat32 ondersteund op externe harde schijven? De oude Chromecast doet alleen fat32, dus Max 4gb bestandsgrootte. Als ntfs of exfat niet wordt ondersteund is het voor mij een dealbreaker.

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

RedNas74 schreef op maandag 23 september 2024 @ 20:51:
Is er al bekend of de streamer iets anders dan fat32 ondersteund op externe harde schijven? De oude Chromecast doet alleen fat32, dus Max 4gb bestandsgrootte. Als ntfs of exfat niet wordt ondersteund is het voor mij een dealbreaker.
Aangezien 4k blu-rays normaalgezien groter zijn, moet hij in elk geval met grote bestanden overweg kunnen. Wellicht dat je HDD via je netwerk benaderen of de bestanden vanaf een NAS vanuit je netwerk afspelen een oplossing biedt.

@WoutF Hebben jullie ook naar de ondersteunde bestandssystemen gekeken?

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:32
RedNas74 schreef op maandag 23 september 2024 @ 20:51:
Hier stream ik de grote bestanden van de Synology naar de CCWGTV4K gaat prima. Wellicht beter in een NASje investeren met deze use case?

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

• Fiekert
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 06:42
G_Dragon schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 08:11:
Gisteravond die ProjectIvy launcher geïnstalleerd en moet zeggen dat ik positief verrast ben, vanmorgen gelijk premium gehaald om zo eigen achtergronden in te kunnen stellen. Maar moet nu even uitzoeken hoe ik dit ga doen, want er kan geen USB stick in de Google Tv Streamer. Hoe doen jullie dit? :)
Ik heb er een USB-C hub voor gebruikt, die heeft alleen wel een voeding met een hoog wattage voor nodig. ik had nog een HP laptop voeding van 65w liggen, die geeft genoeg prik om hub en streamer te voeden.
het schijnt zo te zijn dat USB sticks in exfat geformatteerd moeten zijn, fat32 werkte niet in mijn geval.

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 14:11

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Topicstarter
Fiekert schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 08:33:
[...]

Ik heb er een USB-C hub voor gebruikt, die heeft alleen wel een voeding met een hoog wattage voor nodig. ik had nog een HP laptop voeding van 65w liggen, die geeft genoeg prik om hub en streamer te voeden.
het schijnt zo te zijn dat USB sticks in exfat geformatteerd moeten zijn, fat32 werkte niet in mijn geval.
Daar kan ik wel eens naar gaan kijken, heb zelf momenteel niet zo'n hub liggen. Hoopte dat er een digitale oplossing zou zijn :P

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

• daffie82
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13:59

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Fiekert schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 08:33:
[...]

ntfs werkt ook niet. Toch echt een serieus nadeel.

Daarom ook echt geen optie voor mij als mediaspeler, mijn externe ntfs schijven zouden allemaal onbruikbaar zijn.

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.10.0 (UMOEUXM)

Pagina: 1

Let op:
Dit topic is voor alle mediaspelers / streamingdevices van Google: de Chromecast, Chromecast with Google TV en TV Streamer.

Discussie over illegale functionaliteit, of daarnaar linken is uitdrukkelijk niet toegestaan.
Een beetje schimmig, is gewoon schimmig.
Twijfel? Zie Het algemeen beleid #verbodencopyright

Gelieve dit topic niet meer te gebruiken voor 'bestel hier en daar', want daarvoor hebben wij Google Chromecast/TV/Streamer Levertijden en prijzen ;)