Hangt helemaal van je eigen eisen af.
Rekenvoorbeeld mijn eigen auto: suzuki swift 1994
Rij ongeveer 11k op jaar basis.
Wegenbelasting 21€ per maand
Verzekering 19€ per maand
Afschrijving nihil want ding is oud
Onderhoud: laten we 50€ per maand aanhouden
Benzinekosten: 80€ per maand
Totaal 170 euro
Reiskosten vergoeding ja ik mag nog gewoon naar kantoor: netto 125€ per maand
Onder aan de streep 45€ per maand kost die auto me
Dus afhankelijk van je eisen ga je gewoon meer betalen en op den duur is inderdaad lease goedkoper dan een eigen auto, maar gezien iedereen schijnbaar lyrisch is over een eigen huis kopen als 3 a 4 ton en iedereen je dan feliciteert met een hypotheek van netto 900-1200€ per maand en huren dom is,
vinden we het met zijn allen schijnbaar heel normaal om 400-600 of niet hoger per maand af te tikken voor een auto die in the end niet eens van je zelf is.
Wil je meer dan betaal je meer, leer er mee leven. Soms is het wel fijn hoor een luxere wagen, maar goed voor dat kwartiertje tot 20 minuten 2x per dag vind ik het onzin om ook maar meer dan het basale van een auto te hebben imho
En zeker waar dit is mijn auto die alleen voor woon-werk is, de andere wagen is een stuk nieuwer en inderdaad in een lease geknikkerd waarbij hij aan het eind van de termijn ons eigendom is
Pakken we die er voor het gemak bij: suzuki vitara 2015
Rij ongeveer 17 op jaar basis.
Wegenbelasting 33€per maand
Verzekering 55€ per maand
Maandbedrag: 265€
Afschrijving nihil want hij is gekocht met het idee hem op te rijden tot hij breekt
Onderhoud: laten we 50€ per maand aanhouden
Benzinekosten: 120€ per maand
Totaal 623 euro per maand
Reiskosten vergoeding kantoor: netto 125€ per maand
Onder aan de streep net onder de 500€ per maand, maar als het contract is beëindigd over 2 maanden kom ik op net geen 250€ per maand uit plus dat de auto ons eigendom wordt.
Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.