Vraag

• boemanown
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 14-03 09:30
Dag Tweakers!
Je mag de topic toevoegen als ik hem gemist heb, maar ik kan echt niet kiezen tussen de drie telefoons in de titel.

Ik zoek een?
Ik ben op zoek naar een telefoon die Android 11 heeft en zo kaal mogelijk is. Nu weet ik dat Pixel de telefoon is om te kiezen als het daarom gaat, maar ik begreep dat Oneplus ook in de buurt komt.

Wat is je budget?

Mijn budget is tot ongeveer 700 euro en het liefst minder.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Ik gebruik mijn telefoon erg algemeen. Hier en daar een spelletje en verder veel sociale media, mail en streaming.
Ik vind het belangrijk om een telefoon te hebben waarbij ik niet te veel na hoef te denken over het maken van een foto. Het liefst pak ik de camera en maak ik meteen de foto. Veder vind ik de batterij belangrijk en vind ik het belangrijk om up to date te zijn.

Op dit moment gebruik ik een Samsung Galaxy s8. Ik heb deze nu 3 jaar en ben toe aan iets nieuws. De software van Samsung vind ik maar niks en gebruik nu bijna alleen nog maar de google apps.

Wat heb je zelf al gevonden?
Zoals ik in de titel heb geplaatst twijfel ik tussen de Pixel 4a 5G, Pixel 5 of de Oneplus. Ik ben altijd al fan geweest van de Nexus serie en daarom neig ik meer naar de Pixel kant.

Welke vragen heb je hier nog over?
Mijn grootste twijfel ligt denk ik bij de ervaring van een telefoon. Ik heb namelijk begrepen van reviews dat de ervaring van de Oneplus 8t het beste is van de twee en dit komt vooral door het grotere scherm, betere processor en speakers.

Zijn er Pixel 5 gebruikers die de telefoon ongeveer zoals ik gebruik en mij hier wat advies over kunnen geven?

Verder ben ik erg benieuwd waar de Tweakers community voor zou kiezen als zij deze opties hebben?

Alvast bedankt!

Alle reacties

Oneplus zijn leuke telefoons, maar je kunt pech hebben en last hebben met allerlei bugjes, lees de ervaringen topics maar eens door van de 8 serie en de Nord, waarbij de Nord dezelfde processor heeft als de Pixels maar voor 399 Euro te koop is:
[OnePlus 8-serie] Ervaringen & Discussie
[OnePlus Nord] Ervaringen & Discussie
Ik ben zelf van een Samsung Note 8 naar de Nord gegaan en ben er merkbaar mee vooruit gegaan, dus je hoeft geen snellere processor te nemen wat dat betreft.
Beste Oneplus is overigens de 8 Pro, die heeft de beste camera en grootste scherm.

• Zamorano
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik heb de Pixel 5 en Oneplus 8T ook lang overwogen, dus heb best veel reviews van beide toestellen gelezen en gekeken.
Als je lekker makkelijk foto's wil kunnen maken en een zo puur mogelijke Android ervaring wilt, zou ik toch voor de Pixel gaan. De kwaliteit van de foto's die de 8T produceert is niet echt geweldig. Daarnaast lees je inderdaad wel veel over allerlei kleine bugs met de Oneplus toestellen.

De Pixel 4a heeft een tragere processor en kleinere accu, maar wel 3,5 mm jack. Dat moet dan net zijn wat je zoekt.

Ik ben overigens uiteindelijk voor de Sony X5 II gegaan. Die werd prijstechnisch pas interessant icm een abonnement.

• boemanown
@swhnld Bedankt voor je antwoord!

Ik had eigenlijk verwacht dat ik achteruit zou gaan in functies, dus je antwoord helpt mij al meer met kiezen! Ik denk dat ik nog even de Pixel 4a 5G afwacht.

• mkools24
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20-05-2021
Ik zou toch de Pixel kiezen vanwege de pure Android ervaring en de instant updates, ook al heeft die de tragere processor. Ik heb nu een 3a en zou niets anders meer willen. Het is qua hardware wel verleidelijk om voor de Oneplus te gaan maar de Pixel compenseert een hoop met de software en vooral de goede camera.

Ik zou wel wachten op de 4a 5G, dat wordt ook mijn volgende toestel waarschijnlijk.

• paulklooster
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21-03 21:38
Een en ander hangt ook af van welk formaat telefoon je wil. De Pixel 5 is toch echt een stuk kleiner dan de 8T, de 4a 5G zit er tussenin

Mijn vriendin heeft sinds kort de 4a (niet 5G), en als ik haar ervaringen vergelijk met jouw wensen, dan lijkt een Pixel me voor de hand liggend.

- Haar 4a heeft een goede accuduur
- Je hoeft niet na te denken over het schieten van foto's
- In dagelijks gebruik merk ik niets van de processor verschillen tussen haar 4a en mijn S10e. De 765G van de 4a(5g)/5 moet dan ruimschoots voldoende zijn.

Volgens mij gaat je keuzen dan om formfactor, 3,5mm en prijs. Overigens zou ik toch ook even naar de 4a kijken, voor 340 euro kun je daar geen buil aan vallen :)

• Chip.
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Die comments hier over "pure" android ervaring raken kant nog wal... TS heeft een Samsung daar krijg je inderdaad allerlei troep bij... bij Oneplus is dat vrijwel niet het geval en heb je ook een zo goed als kale Android ervaring.

Heb zelf ook getwijfeld tussen Pixel 4a 5G / 5 en Oneplus 8T. Ben voor de Oneplus gegaan + bumbercase, wil weer dat mijn telefoon 5+ jaar meegaat. Hiervoor had ik een Oneplus 3.

En voor mij is de stap vooruit enorm. Goeie hardware, snel, 120 Hz, warp charging. Vriendin heeft Pixel 4a, gisteren in de avond toevallig vergeleken welke camera betere foto's maakte in het donker (in de efteling). Vind de Oneplus iets geliger t.o.v. de Pixel, met de gcam was het verschil minder. En met "iets" bedoel ik dus op bepaalde point of interests op de foto, was dus niet zo dat de gehele foto "geel". Google heeft gewoon goeie software... Met foto's in het daglicht vind ik het eigenlijk niet eens zichtbaar. Alleen vast dat foto guru's hier natuurlijk commentaar op hebben.

• vktheo
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 05-09-2022
Ik heb de Pixel 5 al gehad en heb deze teruggebracht, vooral vanwege het slechte geluid van de bovenste speaker die onder het glas zit. Verder vond ik de 5 voor mij iets te klein. (en eigenlijk te duur in vergelijking met de 4a 5G)
Daarom heb ik nu de Pixel 4a 5G in bestelling staan, is voor mij de beste optie.
Geweldige foto's en altijd up to date software, zonder bloatware.
Ik gebruik momenteel nog even de Pixel 3a XL, is nog steeds goed, maar is wel wat aan de trage kant, helemaal sinds de update naar Android 11.

• dv_jaap
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 14-03 17:13

dv_jaap

https://ahwx.org

Beetje laat, maar een 8T krijgt zeer wss ook nog een google camera mod. Dan zijn de fotos een stuk beter.

• boemanown
Het is ondertussen de Google Pixel 4a 5G geworden.
Heel blij mee!

• md10
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 22-03 10:18
No brainer, de Pixel 4a 5G. Foto's en software veel beter, veel vaker en eerder security updates...
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee